Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Søtstoff...??? Hvilket

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-05-05, 21:56   #1
matgal
Medlem

matgal sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 41
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Søtstoff...??? Hvilket

Nå er jeg litt lei av "det beste er å venne seg til å ikke bruke noe søtt i hverdagen" kommentaren til kurslederen min... Jeg syns ikke det er rettferdig.. Og han nekter å svare meg når jeg spør hvilken type jeg ska lbruke.. Egentlig er legger jeg det litt under det inntrykket jeg har av hele kurset.. Jeg betaler for det å bli veid hver uke, det å ha noen andre å gjøre dette sammen med, det å bli inspirert etter en kurskveld.. Men det er det.. Jeg føler ikke at jeg lærer så mye.. Uansett hva jeg spør om, hvis ikke det står i papirene hans, så kan han ikke svare på det...!!!!!
Nok om det...
Jeg lurer på hva slags søtstoff jeg bør bruke.. Fedon sier fruktose. Eat har vanlig sukker i kakeoppskrifter. Southbeachboka sa kunstig.. Grethe rodhe sier kunstig.. Jeg er så forvirra.. Okej, så var det teit å begynne å trekke Grethe Rhode inn i dette.. Men jeg vil ha te!!! Jeg har så lyst på en kopp te.. Hadde holdt med bare en bitteliten dæsj søtt i.. Men takler den ikke uten.. Åååå... Jeg vil ha te.............

Noen som har noen gode råd?? Noen andre som kanskje har gått eat?? Eat er vel egentlig Atkins da.. For meg i hvert fall som ikke følger det blodtypegreiene... Hva sier atkins??

matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 22:13   #2
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Stevia?? Naturlig søt urt, uten karber og kalorier (mange ganger søtere enn sukker). Må bestilles, dessverre........ Jeg vil helst ikke bruke for mye kunstige søtstoffer (slår ut på huden), så jeg skal begynne med stevia. Har ikke fått bestillt enda pga toll osv. Har fått beskjed om å kjøpe stevia ekstrakt pulver, som visstnok skal være den formen som gir best smak.

Bare et forslag

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 22:19   #3
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

jeg bruker natreen jeg, både suketter og strø

Gammel 12-05-05, 22:22   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg bruker mest Splenda, men også flytende natreen (i pisket krem feks).

Gammel 12-05-05, 22:23   #5
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

ja, flytende ja, det bruker jeg jo også!

Gammel 12-05-05, 22:31   #6
matgal
Medlem

matgal sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 41
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Hvilke argumenter er det for å ikke bruke de forskjellige da...? Det er knaskje et bedre spørsmål... Kunstig.. Sies at kroppen kan finne på å tro at det er sukker... Ogs starte samme insulinproduksjon... Fruktose.. Noe med at det var farlig å varme det opp...?? Vet lixom ikke hvem jeg skal høre på...?

PS: Jeg er egentlig ikke så klagete... Som det kanskje kan virke på de to innleggene jeg har hatt her.. Om at jeg er matlei og at jeg VIL ha søtt.. Skal prøve å komme med noe litt mer positivt en annen gang... :P

matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 00:49   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hos flere personer kan kunstig søtstoff virke inn på vekttapet, at de ikke går ned i vekt når de feks drikker lettbrus eller spiser kunstig søtede produkter. Mens andre kan spise alt de vil av det og samtidig rase ned i vekt. Det er vel helst dette + at man ikke vet langtidsvirkningene av kjemisk søtstoff, som gjør at det advares mot dem i de fleste lavkarbodietter.

Gammel 13-05-05, 08:22   #8
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

test det ut en uke hvis vekten stopper opp eller noe annet merkelig skjer (selvfølgelig foutsatt at du spiser som vanlig ellers ) så kutter du det ut, hvis ikkenoe skjer, så er det sikkert greit å fortsette med te

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtstoff expresso91 Lavkarbo generelt 9 11-12-06 10:11
Hvilket c-vitamintilskudd? friflex Kosttilskudd 24 09-11-06 14:12
Hvilket krom-tilskudd er best? Sugarpill Kosttilskudd 6 10-05-05 13:27
Debatt om søtstoff! MHM Lavkarbo generelt 32 27-11-04 19:01
Hvilket søtningsmiddel? Zoë Induksjonen 4 20-04-04 12:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.