Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trening og ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-12, 22:34   #1
oolon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 2
oolon er på en erverdig vei

Trening og ketolyse

hei!
jeg har akkurat startet en ny runde med ketolysekuren. tidligere gikk jeg ned ca 20kg før jeg gav meg. jeg har gått opp 5-6kg i etterkant, men nå er jeg motivert for å kvitte meg med de siste 20-25kg'ene.

det jeg lurer på er dette med trening og ketose. sist så gikk jeg ca 10 timer i løpet av uken. dette var hovedsakelig langs veier og med moderat tempo. i etterkant har jeg begynt å trene mer intensivt. nå trenger jeg vanligvis mellom 10-14 timer i uken. jeg går i fjellet, ofte med sekk (20-30kg i sekken), trener krav maga (kampsport med veldig høy intensitet) to ganger i uken, en og annen roligere tur langs veien. jeg har også en intervall-øk ukentlig hvor jeg løper i en ganske bratt motbakke ca 10x100meter med full intensitet.
spørsmålet er hvordan dette vil gå sammen med et ketosebasert kosthold. utifra hva jeg husker etter å ha lest den ketolyseboken så vil kanskje resultatet bli at jeg kan spise litt mer carbs uten å gå ut av ketose? men det var såvidt jeg husker ikke anbefalt høyintensitetstrening?

har noen erfaring med dette?

oolon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:37   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: trening og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av oolon, her.

hei!
jeg har akkurat startet en ny runde med ketolysekuren. tidligere gikk jeg ned ca 20kg før jeg gav meg. jeg har gått opp 5-6kg i etterkant, men nå er jeg motivert for å kvitte meg med de siste 20-25kg'ene.

det jeg lurer på er dette med trening og ketose. sist så gikk jeg ca 10 timer i løpet av uken. dette var hovedsakelig langs veier og med moderat tempo. i etterkant har jeg begynt å trene mer intensivt. nå trenger jeg vanligvis mellom 10-14 timer i uken. jeg går i fjellet, ofte med sekk (20-30kg i sekken), trener krav maga (kampsport med veldig høy intensitet) to ganger i uken, en og annen roligere tur langs veien. jeg har også en intervall-øk ukentlig hvor jeg løper i en ganske bratt motbakke ca 10x100meter med full intensitet.
spørsmålet er hvordan dette vil gå sammen med et ketosebasert kosthold. utifra hva jeg husker etter å ha lest den ketolyseboken så vil kanskje resultatet bli at jeg kan spise litt mer carbs uten å gå ut av ketose? men det var såvidt jeg husker ikke anbefalt høyintensitetstrening?

har noen erfaring med dette?

De første par ukene ville jeg roet kraftig ned så du ikke svimer av i overgangen til fettforbrenning Ellers kan du helt sikkert spise noe mer kh i forbindelse med de tyngste treningsøktene, velg da gjerne lavglykemiske matvarer. Spis godt med proteiner og litt ekstra fett etter tøffe treningsøkter.

Bjørn Ferry og Kenn Hallstensen har gitt ut en bok om lavkarbo og trening, kan det være verdt en investering?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:54   #3
oolon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 2
oolon er på en erverdig vei

Sv: trening og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

De første par ukene ville jeg roet kraftig ned så du ikke svimer av i overgangen til fettforbrenning Ellers kan du helt sikkert spise noe mer kh i forbindelse med de tyngste treningsøktene, velg da gjerne lavglykemiske matvarer. Spis godt med proteiner og litt ekstra fett etter tøffe treningsøkter.

Bjørn Ferry og Kenn Hallstensen har gitt ut en bok om lavkarbo og trening, kan det være verdt en investering?

takk for tipset! skal google den og se om jeg finner den. er definitivt interessant lesestoff!

oolon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 09:49   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Trening og ketolyse

Hei
I "Slank med ketolysekuren" anbefales det helt korrekt moderat mosjon, det er fordi det ofte passer best til de som kuren er laget for.
Det er mye diskusjon om hvor høy intensitet man kan ha når man er i ketose. Det er meget individuellt, de som er veltrent fra før tåler mer enn utrente. Samtidig vil jevnlig trening øke musklenes evne til å forbrenne fettsyrer direkte (uten de omdannes i leveren til ketoner) med over 100%.
Den ideelle trening er en kombinasjon av moderat mosjon hver dag, kombinert med styrketrenong 2-3 ganger pr uke.
Hvor hardt man kan ta i er også individuellt, men "går man tom" blir slapp og svimmel i forbindelse med høyintensitetstrening, da må man redusere intensiteten litt.
Så lenge du har det fint med din trening, trenger du altså ikke tenke så mye på disse ting.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening + ketolyse? Ramalamadingdong Spørsmål og svar 8 04-10-11 21:34
Ketolyse og trening Maylinn26 Trening 14 19-03-11 18:33
Trening og ketolyse Gressenka Ketolysekuren 6 24-07-10 16:59
Ketolyse og trening Sanko Trening 3 12-06-08 13:51
Ketolyse og trening Evita Ketolysekuren 5 12-11-07 13:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no