Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det mange av dere i ketose fortsatt hver dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-05-12, 15:45   #1
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 65
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Er det mange av dere i ketose fortsatt hver dag?

Hei
Det er mange her som er på lavkarbo i flere år og jeg lurer på om dere er hele tiden,eller med pauser i ketose??Pleier dere å bruke ketostiks eller ikke.Har aldri sjekket det med ketostiks...men det sies selv om mann ikke går ned i vekt,at mann kan være i ketose.Og om det er samme plage som i begynnelsen av lavkarbo og ketose med hodepine,lite energi,dårlig form...eller det er bedre etter en stund.
Tusen takk håper på noen svar

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:28   #2
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er det mange av dere i ketose fortsatt hver dag ? r

Jeg er i ketose. Måler ikke med stix, men alle urinprøver tatt i forbindelse med diabetes og slikt viser at jeg har ketoner i urinen.
Et par ganger har jeg økt karbene litt, og da kjenner jeg det godt i kroppen når jeg går tilbake på karbene etter et par dager; hodepine, uvel, uggen og generell "nå blir jeg syk-følelse"

Gammel 08-05-12, 16:44   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er det mange av dere i ketose fortsatt hver dag?

Jeg er som regel fortsatt i ketose, på tredje året. Verken måler med stix eller loggfører maten hver dag, men i perioder, for å sørge for at jeg fortsatt har en viss oversikt over hva jeg spiser. Ser da at jeg helt naturlig ligger under 30 g kh/daglig, med enkelte dager oppe i 50-60, uten at jeg faller ut av ketose så lenge det er "riktig" mat jeg spiser. Ketose-ubehaget kommer bare etter en real søppel-sukkermat-utskeielse.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:50   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg er stort sett i ketose, sjekker en gang i blant med stix, særlig hvis jeg har spist frukt eller annen høykarbomat. Og jeg tåler nok ganske mye karber, for jeg tror jeg ligger på rundt 50 g om dagen.
Det er litt over fire år siden jeg begynte på ketolyse.
Jeg er mer på lavkarbo nå, og jeg går ikke ned i vekt. De få kiloene jeg har gått opp, tror jeg faktisk er litt vann og kanskje litt muskler - jeg trener en god del nå

Kjenner ingen av de plagene jeg hadde første og andre gang jeg kom i ketose, synes det er en behagelig tilstand og stortrives med kostholdet.
Sjelden sulten og aldri mer så sulten at jeg blir kvalm, jevnt blodsukker...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:50   #5
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg er som regel fortsatt i ketose, på tredje året. Verken måler med stix eller loggfører maten hver dag, men i perioder, for å sørge for at jeg fortsatt har en viss oversikt over hva jeg spiser. Ser da at jeg helt naturlig ligger under 30 g kh/daglig, med enkelte dager oppe i 50-60, uten at jeg faller ut av ketose så lenge det er "riktig" mat jeg spiser. Ketose-ubehaget kommer bare etter en real søppel-sukkermat-utskeielse.

Takk Hva tror du om det er mulig å være i ketose,selv om mann ikke går ned i vekt??

Gammel 08-05-12, 16:59   #6
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Så fint Gracella,at du har det fint og trives med det.
Flott at du trener og enda flottere med muskler.
Takk for svar

Gammel 08-05-12, 17:12   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Takk Hva tror du om det er mulig å være i ketose,selv om mann ikke går ned i vekt??

Ketogen diett er også kost for epileptikere. Og de får satt opp en kostplan som gir de nok energi, de går ikke ned i vekt. Ergo, kroppen må jo få nok energi, og får den nok energi via kosten, så trenger den ikke nødvendigvis å bruke av fettreservene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 17:36   #8
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ketogen diett er også kost for epileptikere. Og de får satt opp en kostplan som gir de nok energi, de går ikke ned i vekt. Ergo, kroppen må jo få nok energi, og får den nok energi via kosten, så trenger den ikke nødvendigvis å bruke av fettreservene.

I tillegg gjelder alle de "vanlige" bremseklossene - sykdom, stress, utilstrekkelig/dårlig søvn, osv. Og stabiliseringsplatåer kan man nok også oppleve uansett hvordan kroppen forbrenner. Ketose er ikke magi, dessverre.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 17:50   #9
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

I tillegg gjelder alle de "vanlige" bremseklossene - sykdom, stress, utilstrekkelig/dårlig søvn, osv. Og stabiliseringsplatåer kan man nok også oppleve uansett hvordan kroppen forbrenner. Ketose er ikke magi, dessverre.

Takk til deg RinAkkurat ketose er ikke magi som du sier

Gammel 08-05-12, 17:51   #10
rut311
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Vekta mi går både ned og opp uavhengig av ketose eller ei. Jeg tror det er en myte (for veldig mange) at man kan spise så mye fett man vil, bare man er i ketose. Jeg får mer og mer tro på kcal inn/ut, men at man på lavkarbo slipper blodsukkersvingningene, og at man får en mer normal følelse på hva som er sult og ikke.. I tillegg er jo ren mat gull verdt for alle funksjoner i kroppen.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 17:56   #11
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Takk Imse Det var god lesning,man lærer så lenge man lever

Gammel 08-05-12, 18:03   #12
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Vekta mi går både ned og opp uavhengig av ketose eller ei. Jeg tror det er en myte (for veldig mange) at man kan spise så mye fett man vil, bare man er i ketose. Jeg får mer og mer tro på kcal inn/ut, men at man på lavkarbo slipper blodsukkersvingningene, og at man får en mer normal følelse på hva som er sult og ikke.. I tillegg er jo ren mat gull verdt for alle funksjoner i kroppen.

Akkurat Rutt da jeg begynte på lavkarbo leste jeg om å spise masse fett,fløte ...
men nå er det bare snakk om kcal inn /ut som du sier Rutt
Takk for svar.

Gammel 08-05-12, 20:36   #13
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Er det mange av dere i ketose fortsatt hver dag?

Kcal inn vs. kcal ut blir jo en forenkling iallefall. Gjelder jo å prøve legge forholdene til rette for at kroppen selv skal greie å regulere antall kcal inn og kcal ut, sånn at man enten er i energibalanse eller lett underskudd uten at man føler at man må begrense seg. Har man forstyrrelser i fettforbrenninga, hormonubalanser, psykiske ubalanser, ubalansert kosthold, osv. kan det såklart bli vanskeligere å få til dette.. I teorien skal ketosediett gjøre sånn at du faktisk kan spise akkurat så mye du vil fordi du ikke lenger har lyst til å spise mer enn kroppen forbrenner.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 15:07   #14
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Glemte og nevne at jeg må få i meg minimum 2300 kcal pr dag for ikke og gå ned i vekt. Karbohydratene er på max 5 til måltidet, og jeg spiser mellom fire og seks måltid/mellommåltid til dagen, hvilket betyr at karbohydratene stort sett ligger på 20-25 pr dag.
Jeg spiser mellom 2100 og 3500 kcal pr dag, men jeg har stoffskiftesykdommer som virker inn og forstyrrer, + diverse annet knask slik som diabetes og epilepsi....

Gammel 09-05-12, 20:53   #15
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Glemte og nevne at jeg må få i meg minimum 2300 kcal pr dag for ikke og gå ned i vekt. Karbohydratene er på max 5 til måltidet, og jeg spiser mellom fire og seks måltid/mellommåltid til dagen, hvilket betyr at karbohydratene stort sett ligger på 20-25 pr dag.
Jeg spiser mellom 2100 og 3500 kcal pr dag, men jeg har stoffskiftesykdommer som virker inn og forstyrrer, + diverse annet knask slik som diabetes og epilepsi....

Tusen takk for svar,håper at det går bedre med deg fremover

Gammel 09-05-12, 22:04   #16
Mysja
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2012
Mysja er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Hei
Det er mange her som er på lavkarbo i flere år og jeg lurer på om dere er hele tiden,eller med pauser i ketose??Pleier dere å bruke ketostiks eller ikke.Har aldri sjekket det med ketostiks...men det sies selv om mann ikke går ned i vekt,at mann kan være i ketose.Og om det er samme plage som i begynnelsen av lavkarbo og ketose med hodepine,lite energi,dårlig form...eller det er bedre etter en stund.
Tusen takk håper på noen svar

Hei, da man går i ketose er det en regel som bør følge ,og det er å drikke meget,drikk minst 3 liter vann om dagen eller mere. Unngå sukkerfri brus, da det fører til sultfornemelser og sug. det er som regel for lite inntak av væske som skydes hodepine, kvalme og dårlig form.

Mysja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange kh spiser dere hver dag? Bokhylle Lavkarbo generelt 6 13-09-11 12:30
Hvor mange gram karb og fortsatt i ketose? Peppa Gris Spørsmål og svar 4 22-08-11 20:42
Hvor mange måltider spiser dere hver dag ? Dolsi Ketolysekuren 20 04-05-11 10:15
Fortsatt i ketose? Nahemah Ketolysekuren 9 16-08-10 19:35
Fortsatt mange som skal ned 30+ ? sma Mer enn 30 kg overvekt 69 05-11-07 22:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.