Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sen middag = full stopp?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-12, 10:04   #1
Lady BlaBla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 12
Lady BlaBla er på en erverdig vei

Sen middag = full stopp?

Jeg er så frustrert nå at jeg har lyst til å pælme hele badevekta mi ut av vinduet..

Jeg prøver å følge ketolysekuren og har utslag på stixene hver dag.

Har tidligere gått ned nesten 30 kg på kuren, så jeg føler jo at jeg kan detta.

Men etter at jeg har hatt to års pause pga graviditet og amming så har det sneket seg på 10 kg igjen som jeg gjerne vil bli kvitt i tillegg til 15 andre.

Startet bra med 4 kg på 4 uker. Men på de siste 4 ukene uten en eneste utskeielse så har jeg ikke gått ned et gram.
Ahh, motivasjonen er på bånn. Tenker på alt jeg kunne ha kost meg med i de 4 ukene når jeg allikevel ikke går ned i vekt uansett hva jeg gjør. Sukk...

Men så tenker jeg at det kan være fordi vi spiser sen middag?
Vi pleier å spise middag når junior er i seng, ca. kl. 19.30.
Jeg har ikke tenkt over at dette kan være et problem, men det er vel muligens sånn at man ikke forbrenner noe mens man bare slafern på sofaen og deretter legger seg? Så man bør ikke spise store måltider så sent? Eller? Åhh, gi meg styrke.

Kan også nevne at jeg for 3 uker siden sluttet på p-pillen, kan det ha noe å si tro?

Lady BlaBla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:07   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sen middag = full stopp?

At du spiser middag seint, trenger ikke ha betydning.
Jeg personlig spiser mat sent på kvelden uten at det gjør noe

P-pille slutt kan ha noe å si.

Og dessuten så har kroppen din kvitta seg med 4 kilo på 4 uker, og kanskje trenger å "tenke seg om" litt. Det er jo en omveltning for kroppen vettu

Så noe standardspørsmål:

-Teller du karbene, får du i deg nok grønnsaker?
-Drikker du nok vann?
-Spiser du nok fett?

Legg ut meny for et par typiske dager, så kan det være lettere å si om det er noe med kosten

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:36   #3
Lady BlaBla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 12
Lady BlaBla er på en erverdig vei

Sv: Sen middag = full stopp?

Hrmff, jeg har da ikke gitt tillatelse til at kroppen skal tenke seg om..

Jeg teller karber, eller dvs jeg prøver å ikke spise noe med mer en bittelitt karber i, for å være helt nøyaktig.

Typisk dag:

Frokost: omelett med 3 egg, skinkeost og revet ost.

Lunsj: kyllingsalat med rømme (salat, agurk, tomat og kyllingbiter)

Mellom: litt spekeskinke e.l.

Middag (altså litt sent, dagens siste måltid): griller stort sett hver dag. Tilbehør er som regel salat med rapid, agurk, avokado og rømme. Eller brokkoligrateng etc.
Noen ganger har vi taco med hjemmelaget krydder, uten lefser eller skjell.

Drikker masse vann, ca. 3-4 liter pr dag.

Lady BlaBla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:42   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sen middag = full stopp?

Vil kroppen tenke seg om så gjør den det, uten tillatelse

Man må nok ha tålmodighet, selv om man i topplokket ønsker, håper, tror og vil. Det er til syvende og sist kroppen som bestemmer tempoet. Og når vi spiser som vi skal, slapper av og unngår stress. Ja da har kroppen faktisk det best

Du skriver ikke hvor mye du spiser av hver ting. Jeg anbefaler deg faktisk å telle karber noen dager. Man kan fort få seg en overraskelse, både den ene og den andre vegen vedr. antall karber altså. Det gjør jeg ennå selv etter mange år.

Ikke prøv å spare på karbene fra grønnsaker. Man trenger de. For å fungere og forbrenne optimalt.
Og i tillegg er vitaminene en god hjelp.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:07   #5
Lady BlaBla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 12
Lady BlaBla er på en erverdig vei

Sv: Sen middag = full stopp?

Ja, det var dette med å slappe av da.. Ikke lett!
Skal jo rekke sommerkroppen 2012 tross alt..

Jeg har liksom tenkt at så lenge jeg får utslag på stixene så er jeg innenfor mht karber? Har hatt positiv ketostix hver dag siden jeg begynte.

Hva med å ta en skikkelig sjokkstart på kroppen ved å gå it av ketose og så begynne på nytt? Noen erfaring med det?

Lady BlaBla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:26   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sen middag = full stopp?

Det som viser på stix er restketoner i urinen.
Det som faktisk gir nedgang er maten du spiser.

Man kan være i ketose om man spiser 40-50 karber dagen.

De gangene jeg har gått ut av ketose, og spist andre ting( da høykarbo), har jeg lagt på meg. Og det har tatt tid å få bort de kiloene

Noen opplever en boost ved å ta en "sommerdag" ( iflg. skaldeman) Men det er ikke sukker og stivelse man skal innta, så vidt jeg har fått med meg.
Du finner sikkert tråder om sommerdag ved å søke i googlefeltet oppe her

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 18:37   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sen middag = full stopp?

Gerd har som vanlig et stort arsenal av gode råd - jeg vil legge til for min egen del at jeg går ikke særlig ned om jeg spiser senere enn kl 18. Det har kanskje med et mye høyere aktivitetsnivå tidligere på dagen?

Mye vann er alfa og omega, jeg er kronisk tørst og må drikke enorme mengder. Et par dager uten mer enn passe med vann vises på vektstagnasjon, kraftig økning i vanninntak gir jevne "slipp" i vekta.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FULL stans! Sunda Ketolysekuren 39 04-02-11 17:38
Så ble det full stopp isabella Ketolysekuren 12 12-12-08 08:55
Da er full ketolysepakke i hus Flisa Ketolysekuren 4 22-06-08 15:40
Full forvirring!! mcfrogner Lavkarbo generelt 11 29-07-06 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no