Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Grateng med rettich

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-05-12, 14:10   #1
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Grateng med rettich

Rettichgrateng ser jo godt ut da.. alternativ til fløtegratinerte poteter/sellerirot/blomkål. Må prøves en gang i helga.

LCHF gratäng med rättika - Recept
1 st Rättika
½ purjolök
Ca 5-6 dl grädde
Ost
Salt, peppar

Utförande:
Smörj en form. Skiva rättikan och purjolöken och blanda det med salt och peppar och lägg det i formen.
Häll på grädden så det täcker det mesta och ställ sedan in formen i ugnen på ~200 grader i ~30 minuter.
Ta sedan ut gratängen och lägg på osten och ställ in den i ugnen igen tills osten är gyllenbrun.

Håll koll på gratängen för jag är inte så säker på tiden den ska vara inne i ugnen.

Rettich

Nå lette jeg ikke ordentlig i oppskriftsforumet før jeg laget ny tråd, så det kan jo ligge her fra før. Håper noen flytter innlegget til rett plass eller stryker det i så fall

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 14:12   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Grateng med rettich

Noen kommer til å komme og be deg om å lime inn hele oppskriften, ikke bare linken.

Men det ser veldig spennende ut, jeg har sett oppskrift på rettich-coleslaw også. Må prøve!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 14:16   #3
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Grateng med rettich

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Noen kommer til å komme og be deg om å lime inn hele oppskriften, ikke bare linken.

Men det ser veldig spennende ut, jeg har sett oppskrift på rettich-coleslaw også. Må prøve!

Hi hi Jeg er jo et surrehue, men nå limte jeg inn oppskriften Godt at du oppdaget mangelen.

Mmm... rettich-coleslaw er sikkert også deilig.
Jeg er veldig glad i sellerirot, og kan spise det hver dag, men da klager mannen. Han vil gjerne slippe det en dag i blant.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blomkålmos-grateng Jorkla Middag 13 19-09-11 19:39
Rettich - gode råd Thoros Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 23-12-10 16:07
Arnsteins lavkarbo grateng ArnsteinB Middag 16 11-12-10 16:21
Brokkoli grateng Janis Middag 3 27-08-09 10:09
Spinat/bacon-grateng Enid Middag 37 07-04-08 15:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.