Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Horten
![]() |
Dere som bestiller mandelmel fra iHerb ...Hvilket merke velger dere? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF ala Hexeberg
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Dere som bestiller mandelmel fra iHerb...Tror ikke du finner lignende mandelmel på iherb, som det fra Funksjonell Mat. Jeg har iallefall leita flere ganger. Det er fettredusert og har derfor ikke så sterk mandelsmak.. De på iherb er bare malte mandler, enten hele eller skåldede. Lyst "mel" er av skåldede mandler, derfor har de mer karber (skinnet på mandlene veier jo litt, men har ingen karber). Det skåldede har veldig sterk mandelsmak (kan brukes til marsipanlaging og mandelkaker), og det mørke har litt mindre smak, som kan dekkes med f.eks. kakao eller krydder. Men ingen av delene har helt samme bakeegenskaper som melet fra Funksjonell Mat, og liker du ikke smaken på det liker du neppe smaken på de på iherb heller (mandelmel smaker jo mandler uansett). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Dere som bestiller mandelmel fra iHerb...Et lite tips, hvis det er en smaksnøytral melerstatning du er ute etter.. Kombiner mandelmelet med pofiber og/eller bakepro, det gir helt fantastisk bakst, uten bismak. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som bestiller mandelmel fra iHerb...Åhh har du fått tak i det mørke mandelmelet til Funksjonell mat? Jeg regner med at når du sier det er så mørkt at det er det som er mørk gråbrunt på farge (de tar med skallet i malingen)? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som bestiller mandelmel fra iHerb...bobs red mill.
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Horten
![]() |
Sv: Dere som bestiller mandelmel fra iHerb...Ok. Tusen takk for oppklarende svar dere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF ala Hexeberg
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som bestiller mandelmel fra iHerb...Du kan godt male mandler selv men da får du ikke tilsvarende mandelmelet til Funksjonell mat, det er nemlig avfettet og dermed "tørrere". Du kan godt bruke det men vil nok oppleve at enkelte ting blir "tyngre" og mer kompakte ved bruk av kun malte mandler. Pga av denne avfettingen vil melet ikke smake så "mye" mandler siden mye av smaken sitter i oljen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hva pleier dere å bestille fra Iherb.com? | freshstart | Generell diskusjon | 2 | 06-02-12 22:02 |
Dere som handler på iherb.com | susabella | Lavkarbo generelt | 5 | 19-07-11 22:44 |
Lavkarbomat -hvor bestiller du din mat? | hegekat | Lavkarbo generelt | 4 | 03-03-11 12:06 |
Hva bestiller dere i baren? | lille_Venn | Lavkarbo generelt | 25 | 10-03-10 19:11 |
Dere som bestiller lavkarbomat fra utlandet | Viclin | Lavkarbo generelt | 2 | 19-08-07 20:17 |