Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sammenheng mellom søtning og vannbinding?Jeg har hatt noen uker på rad nå der vekttapet glimrer med sitt fravær, selv om kostholdet har vært bra. Men det har gått mye i sukkerfrie drops og grønn te med mye suketter denne tiden. Så slo det meg at det kanskje kan være en sammenheng med kunstig søtning og binding av vann i kroppen? Hva sier dere andre? Har dere opplevd noe som kan tyde på dette? Eller er det bare tilfeldigheter? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Sv: Sammenheng mellom søtning og vannbinding?Sukkerfrie drops har ofte en god del kalorier. Så jeg prøver å holde meg unna av den grunn. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Sammenheng mellom søtning og vannbinding?Ricola har 117,5 kcal i en hel eske, så veldig mye er det ikke. Men så er jeg ikke redd kalorier i den forstand, vi trenger jo disse for å leve. Så lenge man har sånn noenlunde kontroll på mengden pr dag tenker jeg at det ikke er der problemet ligger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Sammenheng mellom søtning og vannbinding?Tror nesten det må være noe der jeg! Har kuttet godt ned på kunstig søtning denne uken, og gått ned 1,3 kg etter 3-4 ukers stillstand. Kan jo være tilfeldig, men jeg føler at det henger sammen med søtningen. Uansett, greit med nedgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens? | wander | Stoffskifte / hormonproblemer | 8 | 03-09-13 13:54 |
Sammenheng mellom høykarbo og hypotyreose? | Kula | Stoffskifte / hormonproblemer | 4 | 12-02-11 16:18 |
Sammenheng mellom benskjørhet og høyt proteininntak? | Kula | Generell ernæringsdebatt | 34 | 14-06-10 16:15 |
Sammenheng mellom inntak av søtt og vold? | cillesnuppa | Artikler | 2 | 01-10-09 10:38 |
Ingen direkte sammenheng mellom muskelstyrke og muskelmasse? | mofe | Trening | 5 | 26-01-09 11:53 |