Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2005
![]() |
![]() Tips til "junk food" eller alternativervet ikke helt om det er rette sted og sette den, men følte at det ble litt feil i oppskriftsforumet.. Bestis spurte om jeg ville være med på kina i morgen, det er en av våre "ting", men med mitt "nye" liv, med mindre karbo, tror jeg ikke det er så lurt. Det er billig og greit, men ikke særlig bra for helsen, så har noen noen bra alternativer, hvor pleier dere å gå ut og spise, vi liker billig mat, med ikke masse fett, og mist mulig melk.. Tenkte jeg kanskje kunne lage noe i steden for, jegkan ikke si så mye til de rundt meg at jeg har endret kosten min, pga at jeg har hatt probelmer med maten før, og ikek er helt frisk, dessuten er jeg liten, og det å endre kosten er ikke alltid så populært når en ikke trenger å gå noe særlig ned i vekt.. Men vi trenger da sunt kosthold og god helse selv om vi er små? Altså hva skulle jeg ha laget i steden for, noen ideer, er åpen for det meste, uten om fet fisk og kylling... En god salat en det en ide.. Jeg trenger sårt tips |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TGI Fridays har lavkarbomeny, om du bor i Oslo..
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Hvis du med "kina" mener kinaretaurant kan jeg ikke se at det er noe feil m.h.t. lavkarbo. Kinamat kan godt være lavkarbo. Buffet er perfekt, da kan du selv velge hva du vil spise. Ligg unna frityrstekt og sweet & sour sauser, så går det bra. Har de ikke buffet kan du bare be om å få mer grønnsaker istedenfor ris. Og saus behøver du jo ikke spise med skje heller.. Det lille av saus som henger igjen på kjøttet er ingen fare. Spiser ofte på kinarestaurant jeg. Ikke noe problem !
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Ja, det var noe lignende jeg hadde tenkt å svare... Buffet er veldig greit med kinamat. Dropp de med nudler, ligg unna risen. Sånn pleier jeg gjøre det. Husk bare på at det vi skal spise er mye kjøtt og grønnsaker, lite av andre greier. Da klarer du det fint.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: tips til "junk food" eller alternativer..Om du baker oopsi, så kan du jo ha en stor saftig hjemmelaget burger i den? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: tips til "junk food" eller alternativer..Og... Hvis du steker champignon i fløte og legger oppå blir det bare enda bedre. Det blir litt mere rennede hvis du ikke koker inn fløten skikkelig, men smaksak. Kniv og gaffel gjør den jo ikke mindre god. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
![]() |
Sv: tips til "junk food" eller alternativer..
ooi...ikke for å kuppe tråden, men detta fikk jeg vann i munnen av....skal defintivt prøves ut... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Alternativer til antibiotika: av John Mc Kenna | chili | Bøker om ernæring og helse | 6 | 17-11-09 22:07 |
Ny på ketolyse, noen som vil bli med, eller komme med tips til meg? | saro | Ketolysekuren | 4 | 04-12-08 12:19 |
Please ... Har noen tips til en dags- eller ukes vedlikeholdsmeny (Atkins) | fremtidoghåp | Lavkarbo generelt | 1 | 14-05-07 14:13 |
mood-food | jeef-micro | Generell diskusjon | 1 | 21-09-06 15:25 |
Alternativer til utskeielser... | HP | Fysisk og mental helse | 4 | 03-10-04 16:57 |