Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ulilke kroppstyper - ulike motetips

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-10-05, 14:09   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Thumbs up

Ulilke kroppstyper - ulike motetips

Vi har ikke en sånn en tråd har vi vel?

Jeg sitter og ser på Motepolitiet nå, elsker det programmet, også tenkte jeg å bare skrive opp hva man må passe i forhold til mote, og hva som ser pent ut på en.

- Om man har store pupper, bør man ikke ha mønster på toppen.
- Om man er tynn, og har flat rumpe, er det fint å bruke en bukse som har kraftige lommer bak.
- Har man tykke legger, bør man unngå støvletter som slutter midt på leggen, om man bruker skjørt til.
- Er man kort, vil v-hals forlenge deg. Det samme med striper, og lag på lag.
- Om man bruker striper som går på tvers, vil man se større ut.
- Til skjørt, ikke bruk "boots" som stopper på ankelen.
- Om man har tykke ankler, bør man ikke bruke pensko som har en "stropp" rundt ankelen.
- Har du tykke overarmer, vær forsiktig med ermeløse topper.
- Har du stor mage, bruk topper som har mye stoff rundt magen, på tvers, eller med rynker.
- Er du kort, bruk jakker som stopper midt på rumpa. Unngå jakker som stopper midt på leggen.

Flere som har tips?

Gammel 27-10-05, 14:18   #2
Albertine
Gjest

Sv: Ulilke kroppstyper - ulike motetips

- Er du stor, ikke skjul deg i store, formløse klær! Fremhev det peneste ved deg. Har du midje, vis den frem! Har du store pupper, ha litt utringning. V-hals er flatterende for de fleste.

Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 14:38   #3
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_an...ar_index.shtml

Her kan man faktisk plotte in hvordan man ser ut, og så får man vite hva man bør og ikke bør bruke!

Jeg elsker "what not to wear"-damene, de er så tøffe!

Gammel 27-10-05, 17:20   #4
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sitat:

- Har man tykke legger, bør man unngå støvletter som slutter midt på leggen, om man bruker skjørt til.

hihi, men problemet er at jeg ikke finner støvletter som jeg får på leggene mine (som jeg har råd til...)

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 19:48   #5
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Aline

hihi, men problemet er at jeg ikke finner støvletter som jeg får på leggene mine (som jeg har råd til...)

skriver under på denne aline..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 21:24   #6
Benzo
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Roots har støveletter som er større i skaftet

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 23:23   #7
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg tviler på at de er store nok, men jeg skal sjekke det ut

Nybegynnerinfo!

Gammel 27-10-05, 23:30   #8
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Gabor også, men det er endel dyrere merke.

Aline - de fleste bootsene som har kommet i høst, er ment for å putte buksene nedi (det er veldig mote nå), men jeg har prøvd endel av de, og jeg har ikke sjangs på å ha noen bukser nedi med mine legger. Men jeg får de på meg.

Gammel 28-10-05, 00:16   #9
Aline
Admin

Aline sin avatar

de vide "støvlene" går kanskje? (jeg måtte faktisk klippe opp gummistøvlene for å få leggen inn....) men jeg vil ha støvletter

strech støvletter går derimot finfint

Nybegynnerinfo!

Gammel 28-10-05, 09:32   #10
Benzo
Seniormedlem

Hvor: Oslo
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Ikke bruk bukser som er høye på livet, rumpa blir laaaaaaaaaaang
Jakker o.l. bør ikke stoppe der du er breiest.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 10:22   #11
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

de vide "støvlene" går kanskje? (jeg måtte faktisk klippe opp gummistøvlene for å få leggen inn....) men jeg vil ha støvletter

strech støvletter går derimot finfint

Skinnstøvletter kan skomaker'n vide ut fra 3-5 cm...og et godt tips er å kjøpe støvletter som er et nr større enn du vanligvis bruker (legg ullsåle i ) Da blir skaftet også videre.... Sånn gjør jeg det....med mine fotball-legger...
I år er det en annen type støvler...sikkert de mofe mener. De som er litt rynkete nedover leggen. De er videre..

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 10:38   #12
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline skal prøve sko idag

Nybegynnerinfo!

Gammel 28-10-05, 10:42   #13
Albertine
Gjest

Heldiggris...

Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 13:05   #14
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Jakker o.l. bør ikke stoppe der du er breiest.

Fordi det da ser breiere ut? For i så fall, så er det jo lurt av meg å ha jakker som stopper midt på rumpa feks, for å få mer former? Eller?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 16:01   #15
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Lise: hmm.. litt usikker der..

Benzo: men jeg er kort - ergo bør jakka mi stoppe midt på rumpa. Vet ikke helt hvorfor det er sånn - men jeg har prøvd endel jakker, og de ser mye penere ut de som stopper ved rumpa - selv om jeg er bredest der. Cluet er kanskje å ha en jakke (for meg), som stopper ved rumpa, og som har markert midje..?

Gammel 28-10-05, 16:16   #16
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, det bør være markert midje.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 21:11   #17
Aline
Admin

Aline sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lise

Ja, det bør være markert midje.

enig,enig,enig,enig

Nybegynnerinfo!

Gammel 28-10-05, 21:36   #18
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg er forholdsvis kort - 1.62 - Jeg har veldig kvinnelige former. Timeglass.
Ser helt klart at innsvingte jakker som stopper midt på rumpa gjør at hele meg ser bedre ut enn om jeg bruker lange jakker. Jeg har en enorm jakkesamling - med og uten skulderputer, med og uten innsving - korte og lange ... i alle farger.

Alle bukser med smale bein (nedest) er bort fra skapet mitt.... og de kommer aldri inn igjen, uansett hva moten sier. De med høyt liv har samme skjebne. Nå er det bare bukser med lavt liv, - og "bootcut" eller vide bein. Det ser jeg MYE slankere ut i og ikke minst ser rumpa mye mindre ut med lavt liv bukse.

Jeg bruker fremdeles pologensre, fordi jeg fryser om vintern. Men jeg burde ikke. Jeg får kalkunhake i dem. Dobbelhaka som ikke er der ellers, dukker mirakuløst frem når jeg går med pologenser. Takk Trinny & Suzannah for at dere påpekte faktumet !

Har lært enormt av T&S. Fikk mange aha opplevelser av dem. Ut med storskjorter og klær som skjuler. Frem med kroppsnære plagg som fremhever det jeg vil fremheve, samtidig som de tar oppmerksomheten bort fra det jeg vil skjule. Kjøpte boka deres også jeg. Mange gode ideer der. En viktig ting flere burde huske på er "less is more". Jeg er glad i farger, og blander gjerne - men nå har jeg lært litt mer om hvordan, - eller hvordan IKKE.

Jeg er ingen moteslave, men jeg koser meg når det kommer klær jeg har lett etter lenge - i butikkene.

Kunne ønske Marianne kunne komm innom her jeg. Motebutikkdamen vår, som er spesialist på klær og tilbehør og sånt..... også det å skrive lister !

Gammel 29-10-05, 00:54   #19
Elena
Seniormedlem

Elena sin avatar

Hvor: Vestfold
Alder: 44
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Apropo støvletter :

jeg har et par jeg er veldig fornøyd med som et stretch i skaftet.. kule er dem også... burde prøves aline

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.