Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
![]() ![]() |
Spørsmål om proteinpulverHej! Jag blir lite förvirrad av detta med proteinpulver - är det bra eller inte? Jag har tagit en dos soyaproteinpulver med fibrer som mellanmål vid 15 tiden varje dag och det har känts bra för mig, men nu läser jag att man inte ska ha soja... blir lite snurrig av detta. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om proteinpulverJeg har ikke peiling, men har funnet frem denne tråden, kanskje den kan hjelpe deg?
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om proteinpulverTack - det var en låååång diskussion det - vet inte om jag blev klokare då. Vet bara att jag har testat andra proteinpulver förrut och blivit kvalm, men denna dricker jag utan problem. Är lite orolig för de 15 gr sockerarter dock.. det är nog inte tillsatt socker utan naturligt från produkten, men ändå..?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: Spørsmål om proteinpulverPrøv å finn et proteinpulver med mindre karber. Synes det var veldig mye karber i ditt proteinpulver. Selv bestiller jeg proteinpulver fra ej-shop på nettet. De har et stort utvalg og rimelige priser. Jeg bruker Ultra Whey proteinpulver og det er det bare 3.4 karber i pr porsjon. Helt greie på smak og helt uten soya.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Spørsmål om proteinpulver
Den drikken var jo ikke veldig lavkarbo da. 17 karber er ganske drøyt for 1 drikk...... ? Men det spørs jo hvor mye karbo du ligger på til dagen. De jeg brukler har mellom 1 og 3 karber pr porsjon.....
De med stoffskifteproblemer bør unngå bruk av soya da da soya hemmer utskillelsen av hormoner i skjoldbrusk kjertelen og kan virke negativt på stoffskiftet. Det er dokumentert i flere store forskningsposjekt (ref. Mary Shomon "The Thyriod Diet"). Jeg liker ikke smaken av soya og tåler det dårlig. Også her er det forskjellig hva folk tåler. Man må prøve seg frem. Det er visst forskjell på gemanipulert soya og IKKE genmanipulert soya også. Men har man ikke spesielle behov for å bruke soyaprodukter (som laktose intoleranse eller lign.) er min klare mening at man bør ligge unna.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Velkommen til spørsmål & svar | HP | Spørsmål og svar | 955 | 27-01-17 23:29 |
Hvorfor bruke proteinpulver? | mofe | Kosttilskudd | 93 | 09-08-07 17:04 |
Spørsmål til Torkil | Aadi | Lavkarbo generelt | 6 | 01-03-06 23:11 |
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål | Bambina | Atkins kosthold | 7 | 10-03-05 21:11 |