Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 48
![]() |
Ut av ketose?Jeg lurer på hvor raskt man kan vite om man har gått ut av ketose ved hjelp av urinstix |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen....
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ut av ketose?I teorien kan du "gå ut/falle ut av" ketose på null komma nix. Men hvor lenge det tar kommer an på hva du har spist, når og hvor mye + hva du har drukket/ikke drukket. Det er mange faktorer som spiller inn. Det som er cluet er at når du spiser noe med sukker i så vil kroppen gå over til karbohydrat forbrenning og lavære å brenne fett. Det er ikke allid det viser på stix fordi du kanskje har en del rester av ketoner i urinen. Dvs. du kan få utslag på stix etter å ha spist et kakestykke, men det betyr altså ikke at kroppen forbrenner fett. Normalt går man ut av ketose raskt, også tar det en lengre stund å komme "inn" igjen...
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Alt du har ønsket å vite om ketose | Nille | Atkins kosthold | 110 | 14-03-14 07:59 |
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? | Chumpsy | Lavkarbo generelt | 31 | 16-07-11 21:01 |
Ketoner uten ketose. | Fjonken | Spørsmål og svar | 9 | 16-07-10 08:10 |
Kroppstemperatur ved ketose | Anne | Generell diskusjon | 47 | 31-10-05 06:33 |