View Full Version : FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sider : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9

sweet
23-06-09, 10:37
Prøv deg fram med alle krydderier du liker - finn også noen nye - som jeg. Fikk helt dilla på Kyllingtandoori krydderet når jeg gikk inn i fase 2 :-)
Særlig nå som urtene er helt nye og ferske også. Masse godt å plukke med seg i naturen nå. Jeg har faktisk sådd squash, og gleder meg til å se hvordan det går i min lille kjøkkenhage:-D

Starry Eyes
15-07-09, 21:42
Jeg har nå gått på ED i to uker, og har bare tatt av 2 kg. Ser at de fleste går ned betraktelig mer (hurra for dere). Hadde strålende resultater på ketolyse for to år siden, så forstår ikke helt hvorfor dette går så sakte nå? Kan det være at det er for mye karber i maten for meg? Kan det hjelpe å kutte ut ett av produktene (nå spiser jeg fem pr dag). Er ellers veldig flink med å spise masse grønnsaker og prøver å drikke mye vann.

Har ellers endel spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

Hvorfor ikke koffeinholdige drikker? Jeg har allerede sluttet å røyke, vet ikke om jeg helt klarer å kutte ut kaffe og cola ennå. Hvor mye er egentlig 'begrensede mengder'?
Er det ok med buljong? Til grønnsakssupper, eller bare buljong som drikk?
Hva med gelatin? Har laget små FunLight-geleer som jeg har i plastkopper til når behovet for noe smått og godt melder seg. Har lyst å fortsette med det.
Hva er egentlig forskjellen på hvitkål og hodekål annet enn at de står på hver sin ED-liste over grønnsaker? Og hva med nykål? http://www.frukt.no/artikkel.aspx?artid=15663&mnu1id=8050&mnu2id=8053&mnu3id=1090&mnu4id=1092
Johannesbrødkjernemel? Ser for meg at jeg kan lage noen finfine sauser med bittelitt smør, buljong, krydder og JBK. Noen som vet?
Hva med MSG? Synes dette fremhever kryddersmaken på produktene...namnam
Soyamelk istedetfor skummetmelk for å droppe endel av karbene? Noen som vet om noen grunn til at det ikke er en god ting?
Hva er forresten 'kravet' til daglig mosjon. Er sykemeldt og delvis ufør så om man kan trene på en mer 'bedagelig måte' så foretrekker jeg det.

scartz
16-07-09, 00:14
Hmm tjah, alle er jo forskjellige. Kan sikkert prøve å kutte ut et måltid, jeg hadde 4 til dagen. Men dette har jo litt med hvor stor man er i utgangspunktet, noen trenger mer mat til dagen enn andre :) Jeg hadde spørt legen min!

Min lege sa jeg kunne drikke sukkerfri brus, de sa max 0.5 l per dag til meg.. Men jeg tror optimalt hadde selvfølgelig vært ingenting evt ett glass :)

Buljong er bra, men kjøp på helsekosten! For vanlig buljong fra butikken inneholder karbs. Men buljong spises jo ikke i veldig store mengder, så det er opp til deg hvor nøye du ønsker å være på det.

Ang kål så varierer det sikkert hvor mye stivelse og karbs de inneholder per sort.

JBK kan du bruke! :)

Bruker du soyamelk reduserer du karbene ja, men siden ED sier skummetmelk er ok, så hadde jeg bare brukt det. Smaker garantert bedre. Har også så vidt lest litt om at soyamelk ikke skal være så bra for kroppen eller noe.. Mener Photo' har sagt noe om det på andre innlegg.

Jeg ville nå sagt at daglig mosjon er minimum 30-45 min rolig gange. Men det er bare min mening :)

scartz
16-07-09, 00:18
Nå skumleste jeg bare igjennom noen innlegg, og det sies at soyamelk er usunt og ikke bra for kroppen, bla. fordi det inneholder mye østrogen. Det fucker visst opp menstrasjon ol for noen kvinner.

Starry Eyes
17-07-09, 20:20
Tusen takk for svar Scartz - greit å vite :D
Men hva med gelatin. Noen som vet? Det skal jo være rent protein, så det kan da ikke være noe galt med det?
Og vedrørende kålen - jeg har aldri sett at hvitkål har blitt solgt noen steder, bare hodekål og nykål. Noen som vet hvor de selger hvitkål i Bergen?
Og er det søtstoffene i Colaen som er stopperen, eller er det koffeinet?
Jeg leste en plass (husker ikke hvor) at om man skal slanke seg så er stress og abstinenser en verre vektstopper enn å slutte med røyk/koffein etc. cold turkey. Noen som har noen innspill om dette?
Jeg er en seriøs cocacoliker - og sliter virkelig med å kutte ned på colaen. Hadde forresten ingen problemer med å drikke ubegrensede mengder cola på ketolyse. Men det kan jo hende at ting har endret seg nå da :rolleyes:

moma
19-07-09, 14:45
Er ellers veldig flink med å spise masse grønnsaker og prøver å drikke mye vann.
Du er sikker på at du ikke spiser grønnsaker som drar på med mye karbohydrater da? Eller drikker et-eller-annet du ikke tenker over?
Vet du om du er i ketose forresten? Hvis du får sånn søthunger og "behov" kan det være du ikke er i ketose :vetikke:

Når det gjelder skummetmelk kontra soyamelk: det er mer kalorier i soyamelk - kanskje det har noe med saken å gjøre?
Skummet melk er animalsk mens soyamelk er ... vegetabilsk heter det vel - kanskje det har noe med det å gjøre?
Balanseringen av proteiner fra animalske kontra andre kilder?
MSG er visstnok fyfy i lavkarbo uten at jeg helt husker hvor jeg leste det hen eller hvorfor. Dette var ikke det jeg leste, men innholdet var nok noe av det samme:
Many carbo addicts experience increased hunger and/or cravings, weight gain, water retention, swelling, irritability, tiredness, and lack of motivation (within one hour to one day after eating foods filled with MSG).

Når det gjelder Light-brus er det sætstoffene som er problemet. For mange får de økt effekt av lavkarbodiett hvis de også dropper kunstige søtningsstoffer. (også skal man jo også holde seg unna koffein da)
Men dette gjelder slett ikke alle, så du får prøve deg fram.

Lykke til videre!

Starry Eyes
19-07-09, 22:46
Tusen takk for svar Moma!
Nå datt jeg ned nesten 4 kg i går, så det er da noe :D - men kan jo ikke si om dette bare er vann. Buksa virker litt løsere om ikke annet :p
Jeg spiser bare de grønnsakene som står på liste 1, og er veldig nøye med å ikke spise mer enn 250 g av liste 2-grønnsaker. Men er det sånn at man må telle karber da? Det var det ingen som fortalte meg :confused:. De sier jo at man kan spise ubegrenset av liste 1-grønnsaker (selv om jeg tenker med meg selv at det må da bli litt karber etterhvert). Men jeg er fremdeles supersulten hele dagen - og i henhold til stix'en skal jeg være i ketose (men denne er jo ikke helt til å stole på alltid vet jeg).
MSG'en går rett ut! Kanskje det er den som gjør meg gal i knotten? Jeg prøver :D

Jeg bruker endel smertestillende (naproxen/ibuprofen, surmontil) - noen som kjenner til om dette kan ha noen dempende effekt på denne kuren?

Jeg testet også positivt på en magesårbakterie (helicobacter pylon) - noen andre som gjorde det og vet hvordan dette arter seg?

Men jeg får bare stå på og gjøre mitt, så får heller ekspertene finne ut av resten :p

moma
20-07-09, 02:25
Du skal ikke behøve å telle karbohydrater hvis du bare spiser de på lista nei :) Jeg tenkte hvis du kanskje spiste andre grønnsaker jeg, som er veldig tunge på karbohydratene.

krisjaj
08-09-09, 18:04
Jeg er på min andre dag i fase 1, og er så sulten. Har hørt at de første 3 dagene er verst...stemmer dette for dere andre? Velger å ikke gå på vekten før det er gått en uke.
Gleder meg til fase 2:p

scartz
08-09-09, 22:41
For meg så spørs det hvilken produkter jeg spiste. Omeletter, paella ol (de som minner om middagsretter) var mye mer mettende enn dessert rettene.

Areola
09-09-09, 08:28
Jeg var kjempesulten de første 3-4 dagene. Det gikk over, men var grusomt når det sto på. Husk å spise grønnsaker, de hjelper på :)

Lotta67
15-09-09, 22:28
Hei, er ny her og har bestilt produkter for to uker foreløpig. Håper å starte opp til helgen. Før jeg begynner å lese i tråden, er det noen som har noen kjappe råd og tips å komme med i starten? Både om produkter og andre ting? Er 42 år og skal av med 30-40 kg.

Ja, og nå skal jeg lese...! Finner sikkert mye nyttig her!

grotingeling
15-09-09, 22:54
Hei, er ny her og har bestilt produkter for to uker foreløpig. Håper å starte opp til helgen. Før jeg begynner å lese i tråden, er det noen som har noen kjappe råd og tips å komme med i starten? Både om produkter og andre ting? Er 42 år og skal av med 30-40 kg.

Skal vi se..... på stående fot vil jeg nevne:
Spis mye grønnsaker - husk å salt (mye salt som forsvinner ut de første dagene sammen med vann i kroppen)
Drikk mye væske (vann)
Ta et ekstra måltid hvis sulten blir for overveldende
Bruk krydder i suppene, omelettene og til pastaen - hvitløkssalt funker for meg :D
Kanel er fint i de fleste sjokolade-produktene
Ta det rolig med treningen de første 3-4 dagene
Det er vanlig med hodepine i starten mens kroppen kvitter seg med diverse uhumskheter (= sukker)
Svimmel og/eller slapphet kan også forekomme (derfor er det greit å ikke trene noe spesielt i starten)
Alle supper og sjokolade/cappucino bør røres ut til en tykk suppe med kaldt vann (væske) før varmt vann (væske) tilsettes - da unngår du klumper.

Ellers så har jeg lagt ut en del tips tidligere, skal se om jeg finner noen linker til deg :p

grotingeling
15-09-09, 23:20
Her er et par linker til tips jeg har lagt inn tidligere:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=718504&postcount=226
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=729042&postcount=248

Sånn på tampen vil jeg bare oppfordre deg til å prøve de ulike rettene minst to ganger, gjerne med ulike krydder, før du forkaster dem helt. De fleste faller ned på noen få produkter som de kan leve med etter litt prøving i starten.

Krydder krydder krydder - dette redder mange produkter for min del. Bruker gjerne hvitløk, tørket chilli og andre smakssterke krydder i middagsrettene. Kanel og kardemomme fungerer i de fleste desertene og i alle fall i sjokolade-rettene.

Grønnsaker grønnsaker grønnsaker - husk at disse kan spises rå, kokt, stekt, grillet og woket. Blomkål-brokkoli-selerirot-mos er en grei grønnsaksrett til både suppe, omelett og risotto.

Her blir jeg ivrig igjen ser jeg :lol:, og kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned. Skal gi meg nå, men kommer gjerne tilbake hvis du ønsker mer :w00t: (selvsikkerheten på topp her ja.....)

Ønsker deg i alle fall lykke til, les masse her på forumet, og ta dette en og en dag i gangen :heia: :klem:

scartz
16-09-09, 00:04
Krydder er din beste venn på ED! :p
Og gjerne ett egg i noen av middagsrettene.

krisjaj
17-09-09, 13:06

Sånn på tampen vil jeg bare oppfordre deg til å prøve de ulike rettene minst to ganger, gjerne med ulike krydder, før du forkaster dem helt. De fleste faller ned på noen få produkter som de kan leve med etter litt prøving i starten.

Krydder krydder krydder - dette redder mange produkter for min del. Bruker gjerne hvitløk, tørket chilli og andre smakssterke krydder i middagsrettene. Kanel og kardemomme fungerer i de fleste desertene og i alle fall i sjokolade-rettene.

Grønnsaker grønnsaker grønnsaker - husk at disse kan spises rå, kokt, stekt, grillet og woket. Blomkål-brokkoli-selerirot-mos er en grei grønnsaksrett til både suppe, omelett og risotto.

Her blir jeg ivrig igjen ser jeg :lol:, og kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned. Skal gi meg nå, men kommer gjerne tilbake hvis du ønsker mer :w00t: (selvsikkerheten på topp her ja.....)

Ønsker deg i alle fall lykke til, les masse her på forumet, og ta dette en og en dag i gangen :heia: :klem:

Hei Grotingeling
Ser at du har masse gode råd å komme med. Har et lite spm til deg. Ser du skriver at du deler feks omeletten i to, og erstatter den ene delen med et egg...Jeg har også tilsatt et egg, men jeg har ikke delt den i to. Har jeg kanskje fått i meg alt for mye da?
Jeg så i eurodiettkatalogen at man kunne tilsette et egg ser du, og der sto det også at jeg kunne tilsette cottage cheese og skinke feks..

grotingeling
17-09-09, 15:59
Hei Grotingeling
Ser at du har masse gode råd å komme med. Har et lite spm til deg. Ser du skriver at du deler feks omeletten i to, og erstatter den ene delen med et egg...Jeg har også tilsatt et egg, men jeg har ikke delt den i to. Har jeg kanskje fått i meg alt for mye da?
Jeg så i eurodiettkatalogen at man kunne tilsette et egg ser du, og der sto det også at jeg kunne tilsette cottage cheese og skinke feks..

Jeg deler omelettene i to rett og slett fordi det blir for mye mat med hele pakken + 1 egg. Har aldri prøvd med cottage cheese, men skinke fungerer veldig bra.
Tror ikke du skal være redd for å ha spist for mye selv om du har brukt en hel pakke + egg. Hvis du ikke blir "sprengt" i magen og føler det er for mye mat, er det helt greit.:D

Men den eurodiettkatalogen du nevner tror jeg ikke jeg har hørt om, hva er det og hvor får jeg tak i en sånn???

krisjaj
17-09-09, 16:18
Hehe nei det blir ikke for mye mat...har gått i en og en halv uke på dietten, og er fortsatt sulten jeg. Ikke intenst, men kan ikke si at jeg blir veldig mett. Etter omelett med ekstra egg, skinke og masse grønnsaker, er jeg akkurat passe mett:D

Katalogen fulgte med min første matbestilling, og beskriver de ulike rettene, samt tips for tilbereding bakerst. Trodde alle fikk en slik liten oversikt når de bestilte? Kontakt dem, så sender de en:)

scartz
17-09-09, 16:22
Jeg fikk også den katalogen ved min første bestilling.. ganske nyttig og grei.

grotingeling
17-09-09, 17:54
Katalogen fulgte med min første matbestilling, og beskriver de ulike rettene, samt tips for tilbereding bakerst. Trodde alle fikk en slik liten oversikt når de bestilte? Kontakt dem, så sender de en:)

Fikk ingen katalog med min første bestilling :nedfor:, kanskje fordi jeg allerede var kunde fra min første runde på ED i 2005-2006....

Men nå har jeg etterlyst en på epost, så da kommer den nok i posten snart :p

Lotta67
17-09-09, 20:37
Tusen takk for alle tips og råd! Har også lest litt her og der i tråden, så jeg kommer til å bruke den som et oppslagsverk.

Sitter her med en uåpnet pakke fra Eurodiet, som jeg nå skal pakke opp! Har laget meg et skjema for hva jeg skal spise hver eneste dag, så da er det bare å gule ut i tabellen etter hvert som dagene går. Har til og med skaffet meg dosett til alle vitaminene for å holde rede på at jeg får i meg alt. Det jeg mangler er grønnsaker og skummet melk, men noe har jeg sånn at jeg klarer meg. Handle i morgen!

Fredag er det alltid noe ekstra godt i kantina, som nachos og kake o.l., men starter like godt med en gang, jeg! Jo før jo heller, så får jeg de tre verste dagene i helgen og ikke mens jeg jobber.

Så: Here I come!

arkine
17-09-09, 21:32
noen som vet om det fins en lege i vestfold som driver med eurodiett

og hvor mye betaler dere som har gått hos lindbergklinikken i oslo

krisjaj
17-09-09, 21:35
Tusen takk for alle tips og råd! Har også lest litt her og der i tråden, så jeg kommer til å bruke den som et oppslagsverk.

Sitter her med en uåpnet pakke fra Eurodiet, som jeg nå skal pakke opp! Har laget meg et skjema for hva jeg skal spise hver eneste dag, så da er det bare å gule ut i tabellen etter hvert som dagene går. Har til og med skaffet meg dosett til alle vitaminene for å holde rede på at jeg får i meg alt. Det jeg mangler er grønnsaker og skummet melk, men noe har jeg sånn at jeg klarer meg. Handle i morgen!

Fredag er det alltid noe ekstra godt i kantina, som nachos og kake o.l., men starter like godt med en gang, jeg! Jo før jo heller, så får jeg de tre verste dagene i helgen og ikke mens jeg jobber.

Så: Here I come!

Høres ut som du er veldig forberedt og klar Lotta. Masse lykke til:D. Jeg ligger bare halvannen uke foran deg, men det er godt å ha fått noen rutiner. Selv om dere har mye godt i kantinen, er det bare bra å komme i gang. Du blir så stolt av deg selv. Mitt beste tips ift fristelser, er å se en annen vei. Blir fristelsene ekstremt store, tenker jeg bare på alle klærne i skapet mitt som jeg har så lyst å kunne bruke igjen:rolleyes:

Biola
18-09-09, 00:24
Hiver meg med her jeg også.

Har bestilt produkter, og regner med at jeg har dem i posten i morra eller lørdag. Håper å kunne starte til søndag. (Får besøk lørdag, så drøyer til etter det.;))

Har lest litt rundt her på forumet, og kommer nok til å lese mye mer. Er det mange som er ganske nye på ED her?

Avjo
19-09-09, 16:22

Da er vi i samme båt gitt. Jeg startet 1.september, og skal ned minimum 30 men helst 35 kilo. 40 kilo ned ville også være innenfor en normal BMI. Bare å håpe på det beste i månedene fremover. :p :)

Avjo
19-09-09, 16:25

Hvordan lager du den blomkål-brokkoli-sellerimosen? Vil gjerne lære. :p

Avjo
19-09-09, 16:32

og hvor mye betaler dere som har gått hos lindbergklinikken i oslo

Gubban - så utrolig flink du har vært da! Du er jo nesten i mål allerede du jo. Det hadde vært deilig det. :rolleyes: Kan jeg spørre hvor lang tid det har tatt?

Jeg vet ikke hva Lindbergs koster, men jeg går på 4M-klinikken i Oslo - midt i sentrum, og er strålende fornøyd med Katarina der. Jeg betaler 950 kroner per time. Skal vel gå en gang i måneden først, og så annehver måned tenker jeg. :)

grotingeling
19-09-09, 20:44

Ring 22 92 60 00 (Eurodiet skandinavia) og spør etter kontaktinfo til nærmeste Eurodiet-lege til der du bor.

Lotta67
19-09-09, 21:38
1. dag - meny:
Frokost: Sjokolademüsli - gled greit ned
Lunsj: Soyanøtter og salat fra salatbaren - mye snacks for pengene
Mellommåltid: Sjokobar - helt grei
Middag: Paella - bob-bob. Stor porsjon blomkål/brokkoli/purre ved siden av
Kvelds: Kakao - drakk den kald, helt grei

Etter første dag kjente jeg allerede en ganske vond smak i munnen, men det skal jo betyr at det går rette veien. Tørst og tørr i munnen.

2. dag - meny:
Frokost: Pannekake + kanel. Hadde problemer med siste biten
Lunsj: Skinkeomelett. YAK! Måtte kaste og tok sjokoladekjeks istedet, de var "gode"
Mellommåltid: Müslibar røde frukter - helt grei
Middag: Couscous - bob-bob. Var jo så flytende! Stor porsjon blomkål/brokkoli ved siden av
Kvelds: Brownie. YAK. Så lang tid for å lage noe så vondt! Men det gled ned med min tilmålte halvliter med TAB Xtra per dag...

Ikke at jeg trodde denne "maten" skulle være så god, men det var verre enn jeg hadde tenkt. Har prøvd å sprite opp med diverse krydder og sånt som jeg har lest dere har anbefalt, men... noe sier meg at jeg kommer til å leve litt på sjokodrikker, barer, soyanøtter og sjokoladekjeks. Suppe har jeg ikke smakt ennå, men jeg tror jeg gruer meg. Omeletten til lunsj i dag, holdt jeg på å kaste opp av.

Skal prøve å ikke være så negativ, men kommer gjerne med innspill og råd fra dere som har/har hatt det på samme måte...

I morgen ser menyen slik ut, men jeg har en følelse av at den kan bli forandret...

3. dag - meny:
Frokost: Pannekake
Lunsj: Skinkeomelett
Mellommåltid: Sjokobar
Middag: Kyllingsuppe
Kvelds: Fersken-/aprikosdessert

Lotta67
19-09-09, 23:46
Da jobber vi bra sammen! Stå på!

Da er vi i samme båt gitt. Jeg startet 1.september, og skal ned minimum 30 men helst 35 kilo. 40 kilo ned ville også være innenfor en normal BMI. Bare å håpe på det beste i månedene fremover. :p :)

grotingeling
20-09-09, 11:19
men... noe sier meg at jeg kommer til å leve litt på sjokodrikker, barer, soyanøtter og sjokoladekjeks. Suppe har jeg ikke smakt ennå, men jeg tror jeg gruer meg. Omeletten til lunsj i dag, holdt jeg på å kaste opp av.

Du er i båt med mange her, de fleste ender opp med noen få produkter som fungerer ok. :rolleyes:

For min del er det sjokoladekjeks, sjokolademüsli, kakao, grønnsakssuppe, potet-purre-linsesuppe, spinat-karse-brokkolisuppe og pasta som gjelder. Bestiller også 1 pk pannekaker og 1 pk ost- og gressløk omelett i hver andre bestilling, rett og slett for å ikke gå lei av mine faste produkter. For meg så fungerer omelettene fint med hvitløkspulver eller hvitløkssalt, da smaker de så og si bare hvitløk :D

Kitty77
21-09-09, 11:32
Hei. Imorgen skal jeg til legen for å (forhåpentligvis) starte med Eurodietten... Jeg er kjempemotivert og spent! Blir insiprert av å lese hva dere deler her inne - og kan se for meg at jeg kommer til å trenge dette forumet i opp & nedturer :)

Jeg lurer på følgende: hvor bestiller man produketene og tar det lang tid før man får dem? (får jo svaret fra legen imorgen da... men er så klar for å komme igang nå)

Hold motet opp folkens!

Biola
21-09-09, 13:00
Hei!

Første halvannet døgn på ED er unnagjort. Og hva skal man si? Er vel ingen kulinarisk höjdare, men skal vel alltids få svelga unna. Mat må man jo ha.. (Men må si jeg ser fram til fase to, og i alle fall ETT normalt måltid i løpet av dagen.) Ser for meg det blir mye kjeks, sjokoladebarer og pasta. Suppene og pannekake har jeg ikke fått prøvd enda, blir spennende å se hvordan smaken er på dem.

Har drømt halve natten om at hele opplegget går i dass fordi jeg hele tiden glemmer meg og spiser brød, pasta, ris, og alt annet med masse karbohydrater i. :p

Men når jeg ser resultatene til dere andre her inne tenker jeg at DETTE SKAL JEG JAMMEN KLARE!

Biola
21-09-09, 13:02
Jeg lurer på følgende: hvor bestiller man produketene og tar det lang tid før man får dem? (får jo svaret fra legen imorgen da... men er så klar for å komme igang nå)

Hold motet opp folkens!

Hei! Jeg var hos legen og tok div. prøver på en torsdag, tirsdagen etter var prøvesvarene klare, jeg hadde en ny time, og da bestilte vi produktene. De henta jeg lørdagen etter, så for min del tok det litt over en uke fra første legebesøk til jeg hadde produktene.

Lotta67
21-09-09, 20:40
Jeg har funnet redningen for meg: Grillet squash og/eller aubergine! Skjærer i skiver og krydrer med løksalt og andre ting, f eks chilikrydder, Da følr jeg at jeg har noe som både fyller og som jeg kan tygge på. Kokt blomkål og brokkolig er jo også godt. Men ellers svelger jeg unna mange av produktene. I dag var jeg på dagstur til Oslo og da ble det soyanøtter, müslibar og sjokoladekjeks i veska. Så ble det en shake og squash da jeg kom hjem. I veska hadde jeg også en pakke sukkererter å knaske på, så jeg er stolt over denne dagen! :-)

Biola
22-09-09, 09:57
Hørtes godt ut med grillet squash! Det skal jeg prøve. Ellers er karristekt blomkål en favoritt i heimen. Tar en liten teskje med meierismør (etter tips fra legen - kan steke i LITT smør) i teflongryta, når smøret har smelta har jeg i masse karri, bryter blomkål i bittesmå buketter, og freser den i karrismør. I går ville mannen heller ha det enn kokte gulrøtter til middagen. :D (Men risottoen min fikk jeg ha i fred...):p

Men lurer litt. For å friske opp salaten litt, kan jeg bruke soltørka tomater? :confused: (Ikke 250g, dah) Og er det noen som vet hvor mye frisk tomat en teskje eller spiseskje med soltørka tilsvarer?

grotingeling
04-10-09, 21:27
Hei til dere som er nye på ED - vil bare ønske dere lykke til og minne om at det ikke finnes dumme/rare spørsmål i forhold til dietten ;)

Lotta67
04-10-09, 22:03
Ja, jeg er innom her hver dag/kveld og sjekker om det er noe nytt i trpden, men vi er vel ikke så mange som holder på? Eller? Jeg er godt inne i min tredje uke av fase 1 ;-)

Biola
04-10-09, 22:56
Ja, jeg er innom her hver dag/kveld og sjekker om det er noe nytt i trpden, men vi er vel ikke så mange som holder på? Eller? Jeg er godt inne i min tredje uke av fase 1 ;-)

Jeg er her i alle fall. Og blir i fase 1 drøye to uker til. Har vært i Oslo i helga hos ei venninne som ila helga runda 30 kg ned på ED. Ganske inspirert til å fortsette nå, ja.

Sjekker også som Lotta om det er noe nytt, men ofte er det ingenting. Kanskje vi skulle hatt en telletråd der vi teller oss?

Lotta67
05-10-09, 21:46
Så fint at du henger med! Og så flott av venninna di, altså! Snart er det vår tur! :-) Stå på!Tre dager igjen av tredje uke, juhu!

Jeg er her i alle fall. Og blir i fase 1 drøye to uker til. Har vært i Oslo i helga hos ei venninne som ila helga runda 30 kg ned på ED. Ganske inspirert til å fortsette nå, ja.

Nikita
13-10-09, 19:26
Hei.
Dette er første gang jeg skriver noe på forumet, men har lest mye her i forumet det siste året. Utrolig lærerikt, og MYE interesangt:).
Gikk selv på ED i fjor høst, og gikk ned ca 6 kg på to uker. Fikk imidlertid mye problemer med mensen, så jeg sluttet. Nå i dag har jeg begynt igjen:rolleyes:, og både gleder og gruer meg. Har funnet frem esken min med alle produktene som var igjen og har store planer om å være flink. Personlig liker jeg best de produktene jeg kan drikke, og da kalde:o. Ja suppene rister jeg ut i kaldt vann. Enklere enn varmt for meg.
Flere på fase 1 her nå, eller er alle over i fase 2????

Lotta67
13-10-09, 21:04
Velkommen og lykke til! Jeg har to dager igjen på fase 1 og begynner på fase 2 på fredag. Håper du klarer å komme godt i gang! :-)

Flere på fase 1 her nå, eller er alle over i fase 2????

Biola
13-10-09, 21:16
Hei, Nikita, og velkommen i fase 1-gjengen! Og grattis med flott vektnedgang fra tidligere! Jeg har ei uke igjen på fase 1, har da holdt på i tilsammen fire uker. Gleder meg stort til fase to og et normalt måltid om dagen. Men selv om jeg snart skal over på fase to, kommer jeg til å snike i kulissene i fase en en stund til.

Lykke til med runde to med ED!

arkine
14-10-09, 19:19
det som redder meg om dagen ,, er raspa blomkål,, raspa løk,raspa paprika,, steker alt i panna med sopp i småbiter ,,,pluss forskjellig krydder ,,,det trengs mye salt
smaker veldig bra

Bindy
16-10-09, 08:16
det som redder meg om dagen ,, er raspa blomkål,, raspa løk,raspa paprika,, steker alt i panna med sopp i småbiter ,,,pluss forskjellig krydder ,,,det trengs mye salt
smaker veldig bra

Det har jeg ikke testet. Høres godt ut, så det må jeg prøve. Varierer du hvilket krydder du bruker på? Hvilket krydder synes du er best på?

arkine
16-10-09, 20:26
salt , er det viktiske ,,,bruker også litt chili.og gjerne litt basilikum..og pepper,,sikkertt mye annet du kan slenge oppi av krydder

jeg blir skikklig tørr på hendene , knusktørr ,,,noen andre som blir det

Bindy
17-10-09, 23:57
salt , er det viktiske ,,,bruker også litt chili.og gjerne litt basilikum..og pepper,,sikkertt mye annet du kan slenge oppi av krydder

Prøvde i dag. Hadde i et par-tre spiseskjeer med hermetisk tomat. Kjempegodt!!

arkine
18-10-09, 00:42
det med hermetisk tomat var kjempelurt da blir det ikke så tørt ,, kjøpe det på mandag

Biola
18-10-09, 09:58
Juhuuuuuu!! Under 120!! Og mangler bare fattige 100g på første ti kilo!:D:D

Klar for de siste to dagene med fase 1, og så over i fase to. Åh, hjelpe meg som jeg gleder meg til ett vanlig måltid om dagen! (og hvisker lavt at jeg tyvstarta i går, med tacokjøtt i salaten)

Dette går rette veien, og jeg er MOTIVERT! Kom igjen, alle fase en'ere! Heier på oss!

arkine
18-10-09, 10:07
gratulerer

Kitt
18-10-09, 10:56
det med hermetisk tomat var kjempelurt da blir det ikke så tørt ,, kjøpe det på mandag
Kjøp Landlord(Rema) sine. Minst karber!:D

Bindy
18-10-09, 11:30
Gratis Biola med supert resultat så langt. Takk for tipset om Landlord tomat Kitt. Bruker en del tomat, så det tipset er verd å ta med seg.

Hvor mange aktive er vi som er i fase 1 nå? Jeg er i alle fall i fase 1 i litt over 2 uker til

arkine
18-10-09, 13:45
jeg er i fase 1 i to uker til
går greit, i dag er jeg fysen på et eller annet ,,er ikke sulten,,men kjeder meg kanskje ,,og alle tror jo at det blir mer morro og spise kaker ,, smågodt osv ...

men det skal jeg ikke,,,

arkine
18-10-09, 17:18
uf fysen heten går ikke over ,, har sinnsykt lyst på et stykke brød med masse smør og pålegg,,
vel bor alene eier ikke mat i huset, bortsett fra litt brød smør og syltetøy,og har ikke lyst på syltetøy
hadde rekesalat i går den kastet jeg heldigvis i går ( angrer litt på det nå da)
jaja holder vel ut ,,men er slitsomt med sånne ønsker og tanker

Bindy
18-10-09, 18:13
Uff, ikke noe greit å ha det sånn. Jeg hadde en helt pyton dag i går. Ungene spiste sjokolade og popcorn. Jeg hadde bare SÅ lyst på. Men jeg greide å la være. :D Spiste meg veldig mett på middag i steden. Så tok jeg en sånn metthetsbar etterpå. Og de er bare SÅ kvalmende.

arkine
18-10-09, 18:20
jeg har nå heldigvis latt være og kjøre og kjøpe noe i dag i ale fall,,

lagde litt grønnsaker nå ,og tok en extra vaniljecaramellbar ,, er jo lov med bare en bar ,men sukk , er vel bedre og skjeie ut med en sånn en , en,brød med smør og syltetøy ,og kjenner at det hadde ikke blitt med bare en,brødskive da hadde jeg nok hivd innpå ,,skal nok klare dagen i dag,,

men det kommer jo vår tur ,,

grotingeling
18-10-09, 23:12
Hei Arkine - det er myyyyye bedre å ta en ekstra bar framfor å spise "vanlig snop" - og ja, det er tøft når suget etter noe.... kommer. :rolleyes:
I fase 1 hadde jeg alltid ferdig blandet salat i kjøleskapet, og en pakke ED-kjeks i veska i tilfelle suget kom. Dessuten var og er vannflasken min beste venn, og i de fleste tilfeller går suget etter snop vekk når magen er full av vann :D

Bindy
20-10-09, 18:43
UFF, jeg har gått på en kjempesprekk. Spiste en dobbel vaffel med brunost og en skive loff :( At jeg kan være så idiotisk dum. Ja-ja, ny dag i morgen.

arkine
20-10-09, 21:40
vel du er ikke alene , var på ikea i går og min venninne kjøpte en softis
vel det ble en på meg også

og den vaflen tenker jeg var god :D

Biola
20-10-09, 22:46
Da var fase en over (for denne gang i alle fall), og jeg har i dag startet på fase to. (Men sniker nok i tråden her litt til, tenker jeg). Fortsatt lykke til Bindy, Nikita og Arkine, snart ser jeg dere i fase to-tråden??

Lotta67
21-10-09, 12:18
Well done! Velkommen over til fase 2!

Da var fase en over (for denne gang i alle fall), og jeg har i dag startet på fase to. (Men sniker nok i tråden her litt til, tenker jeg). Fortsatt lykke til Bindy, Nikita og Arkine, snart ser jeg dere i fase to-tråden??

Bindy
22-10-09, 20:31
UFF, jeg har gått på en kjempesprekk. Spiste en dobbel vaffel med brunost og en skive loff :( At jeg kan være så idiotisk dum. Ja-ja, ny dag i morgen.

Ble ikke bare sprekk den dagen, men dagen etterpå også. Et resultat av dårlig planlegging og lav viljestyrke. Var på kurs og hadde en kjempesprekk på lasagna som ble servert til lunch. :( Dro til byen etterpå og kjøpte urinstix for å kunne sjekke hvor lang tid det går før jeg kommer i ketose igjen. Til min store overraskelse (og glede), så var jeg fortsatt i ketose. Tok en stix dagen etterpå - og var fremdeles i ketose. :confused: Trodde virkelig en hel pastalunch skulle virke inn på det. Men jeg skal ikke klage, er fornøyd jeg :D Også er jeg tilbake på full ED diett.

arkine
24-10-09, 18:23
det er kjempevansklig denne kuren sammen med andre folk ,jeg har hatt sprekk i tre dager nå,selskap torsdag og fredag med overnatting til i dag,ble frokost på ferja hjem ,hadde glemt og ta med produktene ,
men ok en skal leve også ,og syns ikke jeg kan si i selskap at nei jeg skal ike ha verken mat eller drikke ,,da får jeg heller bli hjemme ,og det var det jeg ville ,men fant ikke på en dårlig unnskyldning
har ikke fråtset i kaker ,men reker og irish og vin og loff selfølgelig
skal ikke angre på disse dagene ,,

så i morgen er det påan igjen:p

tinus76
24-10-09, 21:42
Heisann, jeg er helt ny og derfor i fase 1.
Er det en makstid for fase 1 - kun en mnd, eller kan du drøye den ut litt?
Er i første uke og skal til kosteveilder 3. november, så det er jo før en mnd er gått da.

Går dere andre til kosteveileder i forbindelse med ED, og evt hvor ofte?

tinus76
24-10-09, 21:57
Et annet spm: er det ok å spise bønnespirer på boks? Av alle teite ting så syns jeg de er bedre enne ferske - ja tro det eller ei. Men vet ikke om det er bra sieden de ligger i en slags lake kanskje?

Lotta67
24-10-09, 22:38
Fase 1 = 1 md/4 uker
Fase 2 = 2 md/8 uker
Fase 3 = MINIMUM 6 uker før du igjen kan ta en ny runde på fase 1, om du orker det.

Mer har jeg ikke spurt om foreløpig. Jeg skal i fase 3 18. desember og vet ikke om jeg er så glad i det rett før jul... kunne vært like greit og vært i fase 2 over jul, for å gjøre det enkelt. Det som skjer i fase 3, er jo en gradvis overgang til karbohydrater, i form av frukt. Mer vet jeg ikke, for jeg må først og fremst konsentrere meg om disse åtte ukene i fase 2, så får jeg ta det derfra :-).

Jeg går til en klinikk der jeg har tatt blodprøver og vært til samtale hos lege og sykepleier. Jeg var tilbake hos sykepleier etter fire uker i fase 1 og skal tilbake igjen i begynnelsen av desember, når det begynner å nærme seg slutten av fase 2. Og trenger jeg mer veiledning, kan jeg ringe og be om tid. De tok blodprøve etter fire uker også, blant annet for å følge opp i forhold til... var det lever, tro? De skal jo sjekke at det går greit for kroppen å være i ketose.

I tillegg tar jeg jo 8-10 piller/vitaminer hver dag, som står på en anbefalt liste. Har du fått den lista og skaffet deg dette? Første gang jeg kjøpte alt, kom det på 1500 kr på apoteket, så dette er jo ikke noen billigkur med alt vi skal kjøpe og gjøre...

Lykke til og send meg gjerne en PM om du lurer på mer! :-)

Heisann, jeg er helt ny og derfor i fase 1.
Er det en makstid for fase 1 - kun en mnd, eller kan du drøye den ut litt?
Er i første uke og skal til kosteveilder 3. november, så det er jo før en mnd er gått da.

Går dere andre til kosteveileder i forbindelse med ED, og evt hvor ofte?

tinus76
24-10-09, 22:57
Hei Lotta!

Takk for svar!

Ja tar aølle de vitaminene, kom i samme pris jeg også..... Gikk til legen samme dag, han hører til samme klinikk som kostveilder, og det kosta og 1400 :eek: Jaja, det er en motivasjon bare det - bruker jeg først så mye penger på det, så skal jeg jammen klare det!!

Julen skal gå greit for meg når det kommer til det meste, men julaften ahr jeg lyst på pinnekjøtt, kålrabistappe og riskrem - er da i fase 2 - kan jeg skeie ut den ene gangen da mon tro?

Når det gjelder kostveielder så fikk ejg velge selv hvor ofte jeg ville gå - syns det var greit med en gang i mnd med tanke på oppfølging etc..

arkine
25-10-09, 09:49
fasiten er som lotta sier ,men samtidig sier legene forskjellig
10 til 30 dager i fase en,,men kan også gå lenger om en ønsker og blodprøver og alt er i orden,, det har mye med hvor mye du skal ned i vekt ,
en kan også gå tilbake til fase en om en ser at fase to ikke gir den vektnedgangen som er ønsket ,,og fase to kan også forlenges om en ønsker det,,

og om du kan spise det du ønsker på julaften
ja det kan du ,,men vektnedgangen kan bli forsinket
så jeg syns nå at om du ønsker og spise dette på julaften , så skal du gjøre det ( men et godt råd, ikke vei deg dagen etter en utskjeielse ,du legger ikke på deg ,men vekten kan vise mer fordi du da samler vann i kroppen)

og er det noen som har klart fase en,uten en enda utskjeielse (jeg klarte det første gang jeg gikk på euro,men da var jeg heller ikke sosial ,satt bare hjemme ,,og syns jo det var verdt det ,,
denne gangen har jeg desverre hatt tre dager utskeielse ,,grunnet selskap jeg ikke klarte og finne på en dårlig unnskyldning for og slippe ,( og var dum nok til og gå på vekta i dag) men minner meg selv på at det er bare vann enda )starter på ny frisk i dag

men skal jo også sies at denne gangen har jeg ikke så mange kilo som skal ned som forige gang

Lotta67
25-10-09, 11:15
I siste nummer av Norsk Ukeblad var det 2 sider viet til vitaminer som er gunstige for fordøyelse og forbrenning. Alle som stod der, er av dem jeg nå tar! De viste til Fedon sine sider, da, inkluder 2-3 andre nettsider, så dette er vel allment kjent.

Hos meg er også lege og kostveileder på samme sted, så det er greit nok. Jeg tenker også det samme, at bruker jeg så mye penger på dette, så skal jeg jammen klare det!!!

Du kan godt skeie ut, men jeg har hørt at det kan ta en uke å komme i ketose igjen etter en slik utskeielse, så det må du bare ha i bakhodet. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det i julen.

Ja tar aølle de vitaminene, kom i samme pris jeg også..... Gikk til legen samme dag, han hører til samme klinikk som kostveilder, og det kosta og 1400 :eek: Jaja, det er en motivasjon bare det - bruker jeg først så mye penger på det, så skal jeg jammen klare det!!

Julen skal gå greit for meg når det kommer til det meste, men julaften ahr jeg lyst på pinnekjøtt, kålrabistappe og riskrem - er da i fase 2 - kan jeg skeie ut den ene gangen da mon tro?

Lotta67
25-10-09, 11:17
Ja, det jeg sa, var makstidene for å være i de forskjellige fasene. Jeg har bar forholdt meg til dem og ikke diskutert annet med veilederen min, heller.

Jeg klarte fire uker i Fase 1 uten utskeielser og er nå i min andre uke i Fase 2, fremdeles også uten utskeielser. Håper jeg klarer å holde det sånn. Men i går og i dag har jeg hatt vondt i hodet, men jeg tror ikke det har med dette å gjøre, jeg har også snue og har sovet dårlig den siste uke, så jeg tror det kan ha en sammenheng med det.

fasiten er som lotta sier ,men samtidig sier legene forskjellig
10 til 30 dager i fase en,,men kan også gå lenger om en ønsker og blodprøver og alt er i orden,, det har mye med hvor mye du skal ned i vekt ,
en kan også gå tilbake til fase en om en ser at fase to ikke gir den vektnedgangen som er ønsket ,,og fase to kan også forlenges om en ønsker det,,

og er det noen som har klart fase en,uten en enda utskjeielse (jeg klarte det første gang jeg gikk på euro,men da var jeg heller ikke sosial ,satt bare hjemme ,,og syns jo det var verdt det ,,

tinus76
25-10-09, 11:46
Lotta - jeg lurer på om vi muligens går til samme plass jeg. Så da stemmer nok den fasitten for meg ;).

Jaja, hadde omelett med champignon og paprika - det var ikke så verst det :).

arkine
25-10-09, 12:33
kjempebra lotta at du har klart det uten utskjeielse hittentil

ja det er nok sant at det tar noen dager før en er i ketose igjen
men det er forskjellig fra den ene til den andre,men detkan ta borti en uke før vekttapet er normalisert igjen ,, sukk
så vil jo si at det er ji ikke verdt det og ha utskjeielser,,men jeg syns det er vansklig og si at jeg ikke kan ditt eller datt fordi jeg ikke skal spise ,,og gå bort og ta med min egen mat ,, beundrer de som klarer det,

tinus76
25-10-09, 16:29
Arkine, jeg er så enig med deg at det ikke er verdt utskeielser. Men akkurat julaften syns jeg det er dumt å ikke spise julemiddag - og tror for min del det kan være verdt den ene uka ekstra da. Men får de når jeg er der hvordan jeg ligger an. Julekaker etc har jeg ikke noe problemer med å holde meg unna.
Men et måltid kan forlenge så lenge?? Jeg er jo i fase 2 da så kan vel spise pinnekjøtt og litt fenalår eller??

Lotta67
25-10-09, 18:18
Klart du kan! Du kan jo i utgangspunktet gjøre akkurat som du vil! :-) Jeg vet ikke om det tar så lang tid som en uke, bare noe jeg hørte. Men det kommer jo egentlig bare an på hvor mye du vil gjøre utav det selv og hvor kjapt du vil vektnedgangen skal gå. Jeg har ikke tenkt over hva jeg skal gjøre julaften, egentlig. Det hadde jo passet bra å feire jul hos tanten min på sørlandet i år, for der har de juletorsk! Så kunne jeg ha kost meg med 200 gr torsk og litt grønnsaker, hehe. Kanskje jeg skal lage litt torsk til meg selv i år? :-)

Men et måltid kan forlenge så lenge?? Jeg er jo i fase 2 da så kan vel spise pinnekjøtt og litt fenalår eller??

arkine
25-10-09, 18:19
julaften syns jeg så absolutt det er verdt og spise , akurat det en vil,

det er ikke verdens undergang,og ikke sikkert du legger på deg heller.
første gangen jeg gikk på ED ,jeg begynte 22oktober 2006,og julaften spiste jeg det jeg ville ,,var litt mer forsiktig resten av jula ,men gikk ned en kilo den uka ,

er greit og slanke seg ,men vi skal leve litt også og være litt sosial
og en planlagt sprekk er så absolutt verdt en skjelden gang
det forsiknker vektnedgangen ,men en uke eller to fra eller til hva gjør det.

tinus76
26-10-09, 08:27
Lotta - hørte poå deg og lagde den shakeren. Jeg har laga den varm før - SÅÅÅ mye bedre med skumma melk i. Skal ha mer av den ja!!

Skal bestille mat idag - nye sjokokjeks, omeletter go sjakeren - skal prøve noen musli barer. Det eneste jeg egentlig ikke liker er suppene til nå.

Lotta67
26-10-09, 14:15
Så bra! Ikke prøv den metthetsbaren med aprikos! Jeg har prøvd müslibar med tranebær og rosin. Likte best den med tranebær.

Lotta - hørte poå deg og lagde den shakeren. Jeg har laga den varm før - SÅÅÅ mye bedre med skumma melk i. Skal ha mer av den ja!!

- skal prøve noen musli barer.

ladybug85
26-10-09, 16:53
julaften syns jeg så absolutt det er verdt og spise , akurat det en vil,

det er ikke verdens undergang,og ikke sikkert du legger på deg heller.
første gangen jeg gikk på ED ,jeg begynte 22oktober 2006,og julaften spiste jeg det jeg ville ,,var litt mer forsiktig resten av jula ,men gikk ned en kilo den uka ,

er greit og slanke seg ,men vi skal leve litt også og være litt sosial
og en planlagt sprekk er så absolutt verdt en skjelden gang
det forsiknker vektnedgangen ,men en uke eller to fra eller til hva gjør det.

Helt enig :D
Jeg tror det er viktig å planlegge utskeielsene så være bestemt å begynne på ED rett etterpå.. Julafta skal jeg ha pinnekjøtt og nyttår skal jeg spise å drikke hva jeg vil. Deretter er det rett på ED

arkine
27-10-09, 15:43
noen som har smakt den franske potetstuingen
var den spislig ,, tynn eller fast
kan smaken spesifiseres,,ligner den på noe liksom

tinus76
28-10-09, 12:20
Jeg syns den potetstuingen var ganske ok jeg, men alle klagde på lukten av den rundt meg. For å være ærlig så ligna den på barnemat :D Men jeg spsier for det emste omeletter, ikke så glad i suppene, så var bra med en forandring da.

arkine
28-10-09, 15:00
ok takk for svar jeg liker nå ikke omelettene da , kyllingsuppa går til nød
lukta ja , alle rundt klager på den hehe

tinus76
29-10-09, 12:36
Hehe, ja ikke lett å spørre oss når vi liker så forskjellig.

Hadde soyanøttene i salaten på obben idag - det gjorde den SÅÅÅ mye bedre!! De runft meg syns jo at shakeren ser så god ut om morgenen, og det er den jo :) Virker som jeg er en av de som ikke sliter met maten her. Liker alt til nå, suppen går ned, men kjøper ikke mer av den :o

arkine
29-10-09, 17:26
hva slags shake og hvordan lager du den

tinus76
30-10-09, 14:18
hva slags shake og hvordan lager du den

Det er bare den der med cerals. Mikser den med skumma melk. I begynnelsen lagde jeg den varm, og det var ikke særlig godt!

Nå har de fredagskos på jobben med chips, is og sjokolade - SLIIIIIIT

arkine
30-10-09, 16:40
uf ja den fredagskosen på jobben er et mareritt ,men desto stoltere er du av deg selv når du går hjem og ikke har skjeiet ut

tinus76
30-10-09, 21:07
Jeg klarte å holde meg fra den fredagskosen, menjeg er skikkelgi innstilt på å ikke skeie ut! Syns ikke noe om sånt noe på jobben hver fredag heller jeg da!!

Men ahr gått resten av dagen med et vanvittig sug etter noe. Endte med at jeg gikk hjem og prøvde en av barene fra ED dietten, og det gikk helt fint. Da blir det 5 måltider på meg idag, spsite nesten ikke lunsj, er lei salat kjenenr jeg.. Skal ikke ha det i helga.

vaar
23-11-09, 09:03
Hei....er det noen på fase 1 enda? Noen nye?
Jeg starter så snart jeg får ED-startpakken denne uka.

Lotta67
23-11-09, 09:47
Vi er mange som følger deg selv om vi har gått over på fase 2! :-) Velkommen og lykke til!

grotingeling
23-11-09, 10:29
Hei....er det noen på fase 1 enda? Noen nye?
Jeg starter så snart jeg får ED-startpakken denne uka.

Velkommen skal du være, og som Lotta67 sier så er vi en del som fortsatt svinger innom fase1 selv om vi egentlig er i fase2 - veldig greit å hente motivasjon hos andre uansett hvilken fase de er i :D

tinus76
23-11-09, 13:09
vaar - velkommen til oss og lykke til! Håper du er litt aktiv her inne :klem: Så kjek å følge hverandre opp :)

arkine
23-11-09, 14:06
jeg er enda i fase 1 hoppet tilbake da jeg hadde utskjeilse og la på meg ,
men nå går det nedover igjen,,
men i dag er jeg helt tappet for energi ,regner med det er forbigående

arkine
23-11-09, 14:13
velkommen til dere nye ja , vi får hjelpes av med tips og råd så godt vi kan

og jeg jubler ,endelig over 5 kilo ned, har en drøm om å klare 4 til til:D julaften

tinus76
23-11-09, 19:12
velkommen til dere nye ja , vi får hjelpes av med tips og råd så godt vi kan

og jeg jubler ,endelig over 5 kilo ned, har en drøm om å klare 4 til til:D julaften

Gratulerer med 5 kg!! :heia:

arkine
23-11-09, 21:28
takk for det

grotingeling
31-12-09, 11:09
http://i287.photobucket.com/albums/ll149/glittergn/newyear/newyear005.gif

tinus76
31-12-09, 11:46
Ja godt nytt år folkens. Jeg tror nok det blir fase 1 på meg de to første ukene i janauar, med unntak av reker i salaten til lunsj.

Må jobbe av meg "juleferien". Ble litt mer utskeielser enn planlagt, menmen!! To uker med familiebesøk er ikke lett heller!!

Nytt år. nye muligheter :)

grotingeling
01-01-10, 23:05
Da er siste måltid med "vanlig" mat inntatt, og jeg forbereder nå oppstart av fase 1 fra og med frokost i morgen. Er forberedt på at dette kan bli tøft, men skal komme meg gjennom hele januar i fase 1 og er topp motivert etter en laaaang juleferie. :stortsmil
Heldigvis har vekta holdt seg veldig stabil i ferien, selv om jeg har tillatt meg en god del utskeielser spesielt de siste dagene.

Lotta67
02-01-10, 00:56
Lykke til i Fase 1! Stå på, jeg heier på deg! Du kommer fort inn i det igjen, du vet jo hva det går ut på! Kjemperesultater har du jo! :-)

Da er siste måltid med "vanlig" mat inntatt, og jeg forbereder nå oppstart av fase 1 fra og med frokost i morgen. Er forberedt på at dette kan bli tøft, men skal komme meg gjennom hele januar i fase 1 og er topp motivert etter en laaaang juleferie.

grotingeling
02-01-10, 10:00
Da er jeg i ganghttp://www.33smiley.com/smiley5/emotions/13.gif

Lotta67
02-01-10, 17:40
Flott, stå på! Heier på deg! :-)
Da er jeg i gang

grotingeling
03-01-10, 20:23
Da var alle måltidene for dagen inntatt, og dag 2 er så og si gjennomført :D Den klassiske hodepinen er på plass, det samme er forkjølelsen som kastet seg over meg for 2 dager siden. Men suget etter "noe" er forsvunnet, og forkjølelsen vil jo gi seg, så dette går veldig greit. Fordelen med å være forkjølet er jo at jeg sover mye og drikker mye væske :p Skal egentlig starte på jobb i morgen, men det utgår nok så lenge feberen ikke har gitt seg. Dietten derimot går sin gang, nå er jeg virkelig kommet i gang føler jeg.:stortsmil

Lotta67
03-01-10, 20:31
Så bra! Godt å være i gang igjen, tenker jeg. Heier på deg, stå på!

grotingeling
04-01-10, 19:49
Dag 3 - seriøst dårlig form http://www.33smiley.com/smiley/emotions/13.gif
Vet ikke om det er forkjølelsen, oppstarten av fase1 eller disse to i kombinasjon, men dagen har vært helt forferdelig.
Startet i og for seg greit, spiste frokost og drakk 1 liter vann som planlagt. Var mer tett i dag enn i går, så ble hjemme fra jobb - noe som var like greit.
I løpet av formiddagen kom nemlig årets første migrene susende, og med den kvalme og tunnelsyn.
Måtte tilslutt finne fram migrenemedisinen min, og pga den har jeg ligget rett ut på sofaen hele dagen.
Ingen lunch eller middag, bare vann har jeg greid å få ned - ingen god dag med andre ord.
Har nå endelig greid å spise litt, da kvalmen har gitt seg. Blir nok en sen kveld, så jeg satser på et måltid til i kveld

Skal ikke la meg knekke av denne dagen, den er kun en dårlig dag blant mange gode som kommer :p

Lotta67
04-01-10, 20:31
Huff, det var jo en dårlig start! Håper du kommer deg gjennom dagen og at morgendagen blir bedre! Jeg er sikker på at de blir bedre etter hvert! Det er jo ikek bare-bare å starte opp i Fase 1, og med migreneproblemer hørtes det verre ut. Stå på og lykke til! ;-)
Dag 3 - seriøst dårlig form

Skal ikke la meg knekke av denne dagen, den er kun en dårlig dag blant mange gode som kommer :p

grotingeling
04-01-10, 22:30
Takk Lotta, mye bedre nå enn for 2 timer siden -sitter faktisk og spiser pasta med stekte grønnsaker :)

Lotta67
04-01-10, 22:36
Så bra, da! Jeg har nettopp hatt meg en pakke sjokoladekjekt og en green tea. Til lunsj hadde jeg salat med litt laks og kyllingpålegg. Til middag litt kylling med salat og litt saus og ellers en shake til frokost og en bar på jobb som mellommåltid, i tillegg til en mandarin. Stå på! :-)

Takk Lotta, mye bedre nå enn for 2 timer siden -sitter faktisk og spiser pasta med stekte grønnsaker :)

grotingeling
04-01-10, 22:36
Stå på du også :D

grotingeling
05-01-10, 09:26
Bedre form i dag, nesten ikke hodepine og kvalmen og feberen er BORTE http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif
Frokost er allerede inntatt, og jeg skal ha en rolig dag på sofaen etter samboerens ordre :p

tinus76
05-01-10, 10:37
Idag er jeg igang og - shaker til frokost - og det var godt!

grotingeling
06-01-10, 13:18
Litt sen start på dagen i dag, får skylde på forkjølelsen http://www.33smiley.com/smiley5/everyday/4.gif
Har nok snudd døgnet noe med å sove på dagtid og ikke legge meg før i 2-halv-3-tiden :D
Har vært feberfri i over ett døgn nå, så kanskje jeg går på jobb i morgen - vi får se.
Når det gjelder mat så har jeg har holdt meg til dietten, men pga manglende matlyst har jeg nok ikke spist så mye som jeg skulle.
Greide ikke få ned all pastaen til middag i går, og hadde kun en halv pakke kjeks til kvelds. Men nå virker det som om matlysten er tilbake, og nå inntas sjokoladefrokostblanding http://www.33smiley.com/smiley5/everyday/6.gif

Hvordan går det med dere andre som startet fase 1 nå i januar, kommet godt i gang?

tinus76
06-01-10, 14:36
Er igang ja - men søren så vanskelig. Føler jo ikke jeg blir skikeklgi mett for jeg har jo spist så godt i ferien.

Menmen, veier meg før helga og regner med litt vektnedgang og da kommer motivasjonen og viljen forsterkes!! HAr klart å holde meg til dietten og det er viktigest!!

grotingeling
07-01-10, 13:58
Første arbeidsdag i 2010 :D - riktignok så har jeg hjemmekontor for å slippe å gå ut i kulden slik at feberen kommer tilbake, men nå er jeg i alle fall helt kvitt alle seriøse symptomer på både forkjølelse og fase1-oppstart :p. Har vært deilig å kunne slappe av og ta livet med ro disse første dagene i fase 1, kan absolutt anbefales hvis muligheten er tilstede. Enklere å takle hodepine, kvalme og andre utfordringer i startfasen, når en ikke må forholde seg til alt stress og styr på jobb. Er akkurat ferdig med lunchen, så nå er det 4 timer til jeg er ferdig på jobb (startet litt sent....) og kan lage meg middag.

Vekta var litt opp i dag, men det ser ut til å være vann og fettfri masse (har tanita-vekt). Er uansett ikke særlig stresset, for jeg har jo stort sett oppholdt meg i horisontal stilling i 4 dager og forventer at noe muskelmasse har forsvunnet. Skal nok ta det igjen :stortsmil

grotingeling
08-01-10, 21:18
Helg!!!! og alle tegn på søtsug er borte :D
Hadde en periode i går ettermiddag hvor søtsuget var veeeeeldig tilstedeværende, men 1 liter vann og rydding av vaskerommet var det som skulle til :rolleyes:. Det gjelder å holde seg okkupert slik, at fokuset blir tatt vekk fra suget etter noe søtt.....

Lotta67
08-01-10, 21:25
Så bra! Stå på i helgen, da! :-)

grotingeling
08-01-10, 21:34
Takk du også - går det greit?

Lotta67
08-01-10, 22:36
Ja takk, går greit. begynte fjerde uke av Fase 3 i dag. Du kan lese mer i journalen min :-)
Takk du også - går det greit?

arkine
10-01-10, 11:09
på,an igjen. skriver 10 januar i et nytt år
denne gangen må jeg klare det,,(gud hjelpe meg hvor mange ganger jeg har sagt det)
en liten trøst buksene er fremdeles str.42 ,, men sukk de var jo str 40,og str 38,litt trange i den str da .men humøret og livet var lettere i den str,
men gir ikke opp. skarve 10 kilo skal bort i første omgang,høres ikke mye ut ,men det er det jo.

føler meg mislykket . får ikke fyr i ovnen en gang, sukk
jaja alt ordner seg,,

Carisma
10-01-10, 11:12
denne gangen må jeg klare det,,(gud hjelpe meg hvor mange ganger jeg har sagt det)
Det første jeg ville gjort er å bytte ut må med skal. Da tar du selv kontroll over hva som skjer, rent mentalt. Enda bedre er det å skrive det om til: Denne gangen klarer jeg det. :ja:

grotingeling
10-01-10, 22:48
på,an igjen. skriver 10 januar i et nytt år
en liten trøst buksene er fremdeles str.42 ,, men sukk de var jo str 40,og str 38,litt trange i den str da .men humøret og livet var lettere i den str,
men gir ikke opp. skarve 10 kilo skal bort i første omgang,høres ikke mye ut ,men det er det jo.

føler meg mislykket . får ikke fyr i ovnen en gang, sukk
jaja alt ordner seg,,

Helt enig med Carisma - bytt fokus! http://www.33smiley.com/smiley/humor/27.gif
Jeg fokuserer kun på dagen i dag; gjennomføring av måltidene jeg skal ha og kun på alt jeg faktisk kan spise, i stede for å tenke på det jeg ikke kan spise pga dietten.

Fase 1 er tøff, den er heldigvis begrenset i tid men krever imidlertid at en er topp motivert. http://www.33smiley.com/smiley/work/1.gif
Mitt "triks" er å planlegge for en hel uke, lage en liste med hvilke ED-produkter som skal inntas til de ulike måltidene med tilhørende grønnsaker og krysse av gjennomførte måltider. Tilbereder ofte store posjoner med grønnsaker, slik at jeg har dette klart for flere dager og slipper å bruke mye ekstra tid på måltidene hver dag. På denne måten vet jeg også hvor mange produkter jeg har igjen av de uliker sortene, slik at jeg får bestil i god tid før jeg går tom.

I tillegg har jeg et belønningssystem hvor jeg legger 10 kr på sparebøssen pr dag hvis jeg spiser alle måltidene og ikke har utskeielser, og i tillegg legger jeg 10 kr på sparebøssen hver gang jeg trener. Hadde nok penger til noen tøffe sommerklær etter 5 mnd i fjor vår, mens jeg dessverre ikke var like flink på høsten. Men nå er jeg igang igjen, og sparegrisen har blitt fetere de siste dagene :stortsmil

Håper det går bedre i dagene framover, de første dagene er jo de tøffeste :heia:

Lotta67
10-01-10, 23:20
Så bra! Det gjorde jeg også den første uka (la fram fem måltider per dag og passet alltid på å ha nok grønnsaker i hus etc) men har ikke prøvd sparemetoden. Lykke til med sparegrisen og stå på! :-)

Mitt "triks" er å planlegge for en hel uke, lage en liste med hvilke ED-produkter som skal inntas til de ulike måltidene med tilhørende grønnsaker og krysse av gjennomførte måltider. Tilbereder ofte store posjoner med grønnsaker, slik at jeg har dette klart for flere dager og slipper å bruke mye ekstra tid på måltidene hver dag. På denne måten vet jeg også hvor mange produkter jeg har igjen av de uliker sortene, slik at jeg får bestil i god tid før jeg går tom.

I tillegg har jeg et belønningssystem hvor jeg legger 10 kr på sparebøssen pr dag hvis jeg spiser alle måltidene og ikke har utskeielser, og i tillegg legger jeg 10 kr på sparebøssen hver gang jeg trener. Hadde nok penger til noen tøffe sommerklær etter 5 mnd i fjor vår, mens jeg dessverre ikke var like flink på høsten. Men nå er jeg igang igjen, og sparegrisen har blitt fetere de siste dagene :stortsmil

tinus76
11-01-10, 08:45
Jeg sliter også med å komme igang igjen. Gikk skikeklgi skeis i helga.

Jaja, nytt mot idag :)

Alida
11-01-10, 10:11
Hei :-)

Helt ny her og på Eurodietten, andre dagen :-)
Dette klarer du, veldig kjedelig at du ble syk samtidig ville bare ønske deg god bedring og håper jeg også kan få slå følge med dere andre her mot en "lettere" hverdag :-) hehe

ladybug85
11-01-10, 11:26
Helt ny her og på Eurodietten, andre dagen :-)
Dette klarer du, veldig kjedelig at du ble syk samtidig ville bare ønske deg god bedring og håper jeg også kan få slå følge med dere andre her mot en "lettere" hverdag :-) hehe[/quote]

Velkommen :) Altid gøy at andre kommer seg i samme båt :) Lykke til videre

tinus76
11-01-10, 11:57
Vedlig mangen fra Rogaland her nå :) Koseligt!!

Bi har jo snakket om å ha et treff tidligere - er det enda interesse for dette?

Alida
11-01-10, 20:41
Hei:)

har også lyst på en slik der man kan se vektnedgangen, noen som kan si hvordan jeg gjør det? :)

Er bare andre dagen min så ikke helt inni dette, lurer litt på;

har det noe å si at jeg bruker skummet melk og ikke det lactolight?
burde jeg bestilt det når jeg bestiller,nå har jeg bare den startpakken og kan ikke se at det er med.

jeg har lagt meg muffins i kveld, har det noe å si at jeg i dag har hatt bar med frukt til frokost med skummet melk (god) kjeks (veldig god) til lunsj +
salat. grønnsakssuppe til middag ( helt greit ) kokte brokkoli og blomkål å hadde oppi. ja så var det muffins nå til kvelds ( og litt salat senere), følte det ble en litt snope dag.... har det noe å si?

hadde vært kjempe flott hvis noen kunne svart meg.

gleder meg til veien videre, blir kjempe motivert av å se alle "her inne" som har de resultatene :)

arkine
11-01-10, 21:04
joda er inne i min amdre dag, sliter litt i dag ,men nå er kvelden snart over så det går bra

joda har gjort alle gode råd,, legger fram produktene ,de ligger i bunker utover kjøkkenbordet,,det gjorde jeg sisst jeg gikk på dette her også, da gikk jeg ned 22 kilo
men nå sliter jeg med grønnsaker , de vokser i munn ,orker dem rett og slett ikke , har prøvd det meste ,men bare tanken gir meg grøssninger ,,
skal lage meg grønnsakssuppe i morgen , den går kanskje ned

men joda jeg skal klare dette her ,
på fredag har jeg fått time til ny bukplastikk, (de gjorde en del feil sisst)men takket nei ,,eller utsetter det,,

Lotta67
11-01-10, 21:34
Oi, hvor da? Har du tatt operasjonen og skal reoperere+ Hva skjedde? Jeg vil også gjøre det når jeg er ferdig med dette...

på fredag har jeg fått time til ny bukplastikk, (de gjorde en del feil sisst)men takket nei ,,eller utsetter det,,

arkine
11-01-10, 21:52
Ble operert på telemarksentralsykehus skien mai 2008
magen over navlen ble ikke bra , de har liksom forskyvet den oppover,så har mer mage der nå enn før,,
så skal reopere ,men vil nok vente til jeg har gått ned ti kilo

og nå gnager sulten her og grønnsakssuppen står og koker ,og jeg strikker på harde livet

arkine
11-01-10, 22:27
Gå inn på bukplastikk.com der får du masse gode råd om buklplastikk .og suppa smakte nydelig ,og med denne farta med strikkinga er genseren snart ferdig

grotingeling
12-01-10, 00:25
Hei:)

har også lyst på en slik der man kan se vektnedgangen, noen som kan si hvordan jeg gjør det? :)

Følg denne oppskriften:
1. Trykk på denne linken: tickerfactory (http://www.tickerfactory.com)
2. Velg hvilken ticker du vil ha - weight loss linken
3. Velg hvordan du vil den skal se ut - og trykk på next hele tiden til du kommer til siste side
4. Klipp ut koden du får på siste siden - bruk den koden som heter bbCode
5. Gå inn på kontrollpanelet ditt her på forumet
6. Velg å endre signatur
7. Lim inn koden du hentet fra tickerfactory

Er bare andre dagen min så ikke helt inni dette, lurer litt på;

har det noe å si at jeg bruker skummet melk og ikke det lactolight?
burde jeg bestilt det når jeg bestiller,nå har jeg bare den startpakken og kan ikke se at det er med.

Hvis du ikke har laktoseintolleranse går det helt greit med skummet melk - selv veksler jeg mellom skummet og lettmelk (lettmelk i helgene :rolleyes:)

jeg har lagt meg muffins i kveld, har det noe å si at jeg i dag har hatt bar med frukt til frokost med skummet melk (god) kjeks (veldig god) til lunsj +
salat. grønnsakssuppe til middag ( helt greit ) kokte brokkoli og blomkål å hadde oppi. ja så var det muffins nå til kvelds ( og litt salat senere), følte det ble en litt snope dag.... har det noe å si?

Så lenge du spiser det antall produkter legen har foreskrevet (evt. så mange du trenger for å ikke føle deg sulten), så har egentlig ikke typen produkt noe å si bortsett fra "regelen" om kun en bar pr dag. Ellers er det viktig at du spiser nok grønnsaker til to av måltidene.

hadde vært kjempe flott hvis noen kunne svart meg.

gleder meg til veien videre, blir kjempe motivert av å se alle "her inne" som har de resultatene :)

Håper du finner svarene mine nyttige ;)
Forøvrig vil jeg ønske deg velkommen i gjengen, og håper du finner deg tilrette sammen med oss. Stå på og husk; ta en dag av gangen :D

Lotta67
12-01-10, 08:32
Er registrert der , jeg :-) Har lest mye. Men kommer nok ikke til å legge ut før- og etterbilder. Har du gjort det?
Gå inn på bukplastikk.com der får du masse gode råd om buklplastikk.

tinus76
12-01-10, 08:39
Jeg skal og ha bukplastikk - har vært inne på den siden. Er ikke aktiv på det forumet, men tittet litt på linker.

Men er litt usikker når jeg kan gjøre det, er det rundt 72 kg? Vet du Lotta, vi er vel omtrent samme i høyde vi to.

Gleder meg til å fikse litt på magen, tre tette fødsler har satt sine spor.

tinus76
12-01-10, 08:40
Forresten ned nesten 2 kg denne uka, hadde nok vært mer hadde jeg ikke skeiet ut i helga. Så da er vi ignag igjen her i huset :) Nå må jeg hodle meg ellers klarer jeg aldri å begynne igjen..

Alida
12-01-10, 18:14
Håper du finner svarene mine nyttige ;)
Forøvrig vil jeg ønske deg velkommen i gjengen, og håper du finner deg tilrette sammen med oss. Stå på og husk; ta en dag av gangen :D[/quote]

Hei

Tusen takk for gode tips :)

arkine
12-01-10, 21:16
Er registrert der , jeg :-) Har lest mye. Men kommer nok ikke til å legge ut før- og etterbilder. Har du gjort det?

nei har ikke lagt ut bilder ,, føler ikke for det

arkine
12-01-10, 21:17
Jeg skal og ha bukplastikk - har vært inne på den siden. Er ikke aktiv på det forumet, men tittet litt på linker.

Men er litt usikker når jeg kan gjøre det, er det rundt 72 kg? Vet du Lotta, vi er vel omtrent samme i høyde vi to.

Gleder meg til å fikse litt på magen, tre tette fødsler har satt sine spor.

de regner vel bmi på ca 28 pluss minus ,helst minus

arkine
12-01-10, 22:01
da er snart 3 dager unnagjort , de tre værste håper jeg ,,det har i grunn gått greit , er litt sulten nå ,men legger meg snart,,
så de neste 60 dagene går enda bedre tenker jeg ,,da har jeg et ønske om at 10 kilo er borte ,håper jo at det jeg har lagt på meg siden jul forsvinner fort ,og resten bare blir peanuts ,,hehe
har ikke veid meg skal prøve og veie meg bare vær søndag,,,

Lotta67
12-01-10, 23:11
Så bra, da klarer du deg bra fremover! :-) Jeg starter Fase 1 igjen om snart to uker, men da er jo du snart ferdig! :-)

da er snart 3 dager unnagjort , de tre værste håper jeg

Lotta67
12-01-10, 23:18
Har sjekket litt rundt. Tror det offentlige forholder seg til en BMI under 25 men i det private under 30. Jeg har hørt så mye fram og tilbake om offentlig versus privat at jeg er helt i villrede. Noe av det jeg har fått med meg, er at skal du gjøre det offentlig, bør det være på sykehus der det er en plastikkirurg som opererer og ikke en vanlig kirurg, "for de er ikke så nøye på å gjøre det fint, bare få bort det overflødige" (noe jeg har lest, har ikke belegg for å mene det). Men samtidig er det jo mange på bukplastikk.com som skryter over behandlingen de har fått i det offentlige og at det er sikrere om noe skulle gå galt under operasjonen... Det kommer også an på om du også skal fettsuge på sidene i tillegg, og det kommer an på om du bare skal ta bort overflødig hud nederst, eller om du må ha t-snitt. T-snitt er en mer komplisert affære. Vel. Vanskelig å velge. Skal sjekke litt mer i løpet av våren.

Du og jeg er nok ganske like, både i høyde og vekt for tiden. Men snart er vi sylfider! :-)

tinus76
13-01-10, 10:06
Ja jeg må sjekke opp litt mer når det nærmer seg. Hører og litt forskjellige ting.

Vi ja - satser på bikini til sommer eller...

arkine
13-01-10, 18:57
jeg lovpriser offentlig sykehus ,lå der i 5 dager etter bukplastikk..T snitt
fikk ikke lov og dra hjem før drena var tatt,og det er jeg sjeleglad for ,, ble også sykemeldt i 6 uker ,,det er det ikke bestandig en blir i det private ,de har visst ikke lov og sykemelde,,så da må en ta av ferien
min venninne var privat og ble kastet ut etter 3 timer ,med dren og det hele ,,det er visst vanlig , nå er ho kanske tøff da

noen får et flott resultat enten det er privat eller offentlig ,,og noen får et mindre bra resultat enten det er privat eller offentlig

men fettsuging gjør dem helst ikke på offentlig sykehus ,,vet ikke hvorfor ,
men spurte nå når jeg var til kontroll ,joda de kunne fettsuge også om jeg ønsket det, og det var nødvendig

men det er ikke lett og vite hva som er best av private og offentlig ,,stort sett de samme legene som som oprerere overalt

og min bmi var 27 og nå er den alt for mye ,men reopere ville de om jeg ville ,men jeg drøyer den til høsten ,så får jeg se om hva jeg gjør da

Lotta67
13-01-10, 20:27
Takk for at du deler! Håper du blir fornøyd med endelig resultat, uansett hva som skjer! :-)
jeg lovpriser offentlig sykehus ,lå der i 5 dager etter bukplastikk..T snitt

arkine
13-01-10, 21:19
bare hyggelig
er veldig i tvil om jeg skal gjøre det en gang til, men får se når jeg har gått ned de kiloene jeg vil,, kanskje resultatet blir bedre da,og jeg føler meg fornøyd
magen er ikke perfekt ,men det er jo ikke resten av kroppen heller ,

tinus76
14-01-10, 08:56
de regner vel bmi på ca 28 pluss minus ,helst minus

Ja men da tror jeg at jeg har rett info - mener å huske at når jeg er rundt 72 kg så kan jeg begynne å sjekke ut mulighetene - en stund til - men jobber mot det.

Kg'ene går nedover - var 85,7 idag og veldig fornøyd med det. Snart er jeg på 84,9 og da begynner jeg vbidere ned fra der jeg var.

Alida
14-01-10, 16:32
Hei alle sammen :-)

Da var jeg på dag 5 og det går veldig bra litt sulten avogtil men .... funnet en del prdukter som jeg liker veldig godt mens andre som blandt annet grønnsakssuppen asj
asj. gått mest i salat og brokkoli og blomkål, noen forslag om jeg kan lage noe av andre grønnsaker?

Spent hva vekten viser på søndag....

Lotta67
14-01-10, 19:47
Hei! Så bra! Regner med du har fått den lista med alle grønnsakene du kan spise, sånn at du slipper å gå lei av brokkoli og blomkål?

Da jeg var i Fase 1, hadde jeg salat med haug på jobben. Om kvelden spiste jeg gjerne grønnsakswok med gode krydder, og litt senere på kvelden skar jeg gjerne en halv squash i skiver og grillet dem med litt løksalt og/eller chilikrydder og hadde det som kveldskos. Det var nødvendig å få meg alle grønnsakene, slik at magen ikke skulle stoppe opp av produktene.

Lykke til med veiing på søndag!

Hei alle sammen :-)

Da var jeg på dag 5 og det går veldig bra litt sulten avogtil men .... funnet en del prdukter som jeg liker veldig godt mens andre som blandt annet grønnsakssuppen asj
asj. gått mest i salat og brokkoli og blomkål, noen forslag om jeg kan lage noe av andre grønnsaker?

Spent hva vekten viser på søndag....

tinus76
15-01-10, 12:25
Jaja, da var det helg - så satser vi på at dette skal gå bra eller...

God helg damer!! Stå på!!

grotingeling
15-01-10, 13:56
Syk...... igjen http://planetsmilies.net/ill-violated-dead-smiley-5385.gif
Ser ut til å få en litt vanskelig start på 2010 - først forkjølet og feber den første uka etter oppstart i fase1, og så nå de siste 3-4 dagene omgangsyken http://planetsmilies.net/angry-smiley-164.gif. Prøvde i det lengste å holde meg til dietten, men matlysten forsvant og smakssansene avviste produktene så jeg har de siste dagene ikke spist noen ED-produkter. Det lille jeg har greid å få i meg har vært litt kylling med stekte grønnsaker, men eller nesten ingenting annet enn vann, pepsi max og fun light saft - ja også bittelittegran ingefærøl.... Er nå endelig tilbake på jobb (lurer på hva sjefen tenker - 4 dager borte 1 dag på jobb i uke 1, 1 dag på jobb, 3 dager borte og 1 dag på jobb i uke 2....), og i dag har jeg i alle fall fått ned både frokostblandingen (sjokolade) og grønnsakssuppe.

Blir nok noen rolige dager nå i helgen, for så å ta en ny oppstart på mandag - har ikke tenkt å gi meg pga noen motbakker http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-gen055.gif

Popp
16-01-10, 22:53
3 dager til jeg skal starte på ED kurs for første gang. Må først innom lege for å ta blodprøver og slikt men tror ikke det skal bli noen stopper for å følge ED. Jeg gruer meg ganske mye og har derfor prøvd å lese så mye som mulig om ED. Kurset har jeg fått i gave av mine foreldre som er bekymret for helsen min... (søte, snille foreldre jeg har). Har gått på mange Roede kurs og er skikkelig LEI av det. Tenkte at nå er tiden inne for å prøve noe nytt.

En ting som jeg lurer på men som jeg ikke har lest noe sted, er det forventet at man trener ofte i løpet av noen av disse 4 fasene, eller er vektreduksjonen bare basert på matinntak?

Jeg tror det kommer til å bli en tøff periode fremover men må man, så må man!

hilsen glegruer'n

Lotta67
17-01-10, 09:09
Gratulerer og lykke til! Det har funket bra for meg. 17,5 kilo siden september. Nå er jeg i fase 3 og spiser noen karber, men skal i gang med ny Fase 1 om halvannen uke og ta resten av kiloene.

Trening: Sykepleieren på klinikken min anbefalte ikke hard trening i Fase 1. Men gåturer og frisk luft er jo som regel alltid bra. Kjenn litt etter på kroppen. Hun sa heller ikke noe spesielt i Fase 2, men der også må du kjenne etter og trene om du har energi til det, men ikke for hardt.

I Fase 3, derimot, anbefalte hun trening eller en times gåtur i rask gange minst tre ganger i uka. Det har jeg ikke gjort. Mangel på trening er jo et av mine problemer, men jeg har mål om å komme i gang med lange turer når snøen er borte til våren. Det vil si 2-3 ganger i uka rundt et vann som er like i nærheten her.

Jeg kjente raskt i Fase 1 at jeg fikk mye mer energi da jeg begynte i Fase 1! Og ikke glemt å følge opp alle vitaminene og mineralene du skal ha i tillegg, det er viktig for forbrenningen og for næringsstoffene du trenger under opplegget. Har du fått den lista?

Hører gjerne fra deg om hvordan det går! :-) Vi er mange her som følger hverandre!

En ting som jeg lurer på men som jeg ikke har lest noe sted, er det forventet at man trener ofte i løpet av noen av disse 4 fasene, eller er vektreduksjonen bare basert på matinntak?

nybegynner
17-01-10, 10:29
Hei !

Har fått godkjenning og bestilt produkter, men har ikke fått noen liste over kosttilskudd. Trodde det var nok med produktene, siden det står at de er beriket ?

arkine
17-01-10, 12:47
ring legen din å spør

første gangen jeg gikk på ED fikk jeg heller ikke noen råd om å ta noe tillskudd,
nå denne gangen var jeg på Fedon klinnikken og fikk den smørbrødlista over tilskudd jeg skulle ta ,
vel jeg tar ingen av de ,mulig dumt, men hater piller får dem ikke ned

Lotta67
17-01-10, 12:49
Jeg har et skriv fra Lindberg, Eurodiet og min klinikk der det står at dette er anbefalt:

- Omega 3 fettsyrer 3000 mg per dag
Jeg tar tre kapsler av "Triomar LEDD" daglig

- Omega 6 fettsyrer (nattlysolje), 300 mg x 1 per dag
Jeg tar 1 kapsel med Weifa Complete nattlysolje med E-vitamin daglig

- Vitamin E IE 350 mg x 1 per dag
Jeg tar 1 kapsel med Nycoplus E-vitamin daglig

- Vitamin C 1000 mg daglig
Jeg tar 1 Nycoplus C-vitamin 1000 mg med appelsinsmak daglig (blandes i ett glass vann, brusetablett)

- Magnesium 200 mg x 1 daglig
Jeg tar 1 Nycoplus Magnesium 120 mg daglig. Tyggetablett med sitronsmak.

- Kalium (Kaleroid) 750 mg x 1 daglig i Fase 1, 2 og 2 uker i Fase 3
Jeg tar 1 Kaleroid 750 mg daglig. Denne har de bak disken på apoteket, for de vil ha kontroll på hvor mye folk tar av denne.

I tillegg tar jeg vitamin D etter anbefaling fra legen, men dette må du kun gjøre om det er påvist D-vitaminmangel. Mange overvektige er ikke i solen om sommeren på grunn av nettopp overvekten og får for lite D-vitamin på kroppen og må supplere om vinteren. Dette kan du få sjekket i blodprøvene klinikken/legen skal ta av deg.

Håper dette var opplysende! Det var en dyr tur på apoteket, tror det kostet 1200 koner da jeg kjøpte inn første gang. Men nå supplerer jeg etter hvert som det går tomt. Har kjøpt meg et dosett for å holde kontrollen på alt, så gjør jeg alt klart for en uke om gangen.

Du kan jo ta det opp med legen din.

Leste også en artikkel om forbrenning i Norsk Ukeblad nylig og der stod nesten alle disse produktene nevnt som bra for forbrenningen! Det var riktignok kildehenvisning til Dr. Lindberg, det må jo sies... :-)

Lykke til!

Hei !

Har fått godkjenning og bestilt produkter, men har ikke fått noen liste over kosttilskudd. Trodde det var nok med produktene, siden det står at de er beriket ?

grotingeling
17-01-10, 20:52
Da er jeg klar for ny oppstart i fase1http://www.33smiley.com/smiley/everyday/2.gif .
Helga har vært veldig avslappende, ikke noe stress, spist kun når jeg har hatt matlyst (men holdt meg til rene produkter av kjøtt, fisk og grønnsaker), og magen fungerer igjen normalt.
Så nå har jeg gjort klar alt til neste uke, valgt ut hva jeg skal spise hver dag og kjøpt inn grønnsaker som er delt opp og klare til koking/woking/steking.http://www.33smiley.com/smiley/hobbies/16.gif

grotingeling
18-01-10, 10:25
SKATTEFRADRAG for Eurodietten!!!!
Beklager hvis jeg roper, men dette er verdt å få med seg!!!!!!!

Det er mulig å få skattefradrag for de utgiftene vi har i forbindelse med ED - dette har jeg gjort en gang allerede med stor sukess for skatteåret 2005.

Søkte litt på nettet, og fant følgende svar fra skatteetaten fra april i fjor:

Spm fra Torunn Seloter Trøhaug: Fradrag for mat og medisiner som ikke er på blå resept.

23.04.2009 10:17:56
Er på eurodiett og kvalifiserer til fedmeoperasjon, men har gitt meg selv ett år med denne dietten. Den er dyr, og det er alt det som følger i kjølvannet av den også. Kan jeg søke fritak for noe av dette?

Svar fra S. Vestbøstad og GK Olsen:
Hei. Særfradrag for store sykdomsutgifter kan gis hvis du har MERkostnader til sykdomsutgifter. Utgiftene må overstige kr 9 180 for å få fradrag. Det må fremlegges legeattest, og utgiftene må kunne dokumenteres. Du bruker post 3.5.4 i selvangivelsen og legger ved en forklaring på hvordan beløpet er fremkommet.

Anbefaler dere alle å gjøre dette, for vi er alle på denne dietten som følge av en legevurdering - og ja den koster penger. Jeg vurderer faktisk å ta med utgiftene til privatlegen jeg går til, men der skal jeg forhøre meg litt mer først.

Alida
19-01-10, 19:03
Når jeg var på Forusakutten informerte legen om at jeg kunne få skrevet det av på skatten, hadde noe med når man hadde over så og så mye i bmi. Det er dyrt det her men det er for min del en del av motivasjonen, kan ikke sluntre unna til denne prisen :-) trodde den infoen var noe alle fikk når de startet opp.
Ellers går det veldig bra, håper vekten fortsetter å forsvinne i samme fart en stund til :-)

Madagaskar
20-01-10, 22:24
Jeg er ny her inne, men har gått på Eurodietten siden september. Dvs gått og gått - første Fase 1 periode gikk nokså smertefritt og etter det er utskeielsene og unnskyldingene blitt både flere og mer kreative.. MEN nå er det slutt :mad:!! Er (nesten/halveis :eek:) igang igjen og siden jeg så det var flere i samme båt her kan vi kanskje dra lasset sammen?

Sluker de gode rådene dere gir om planlegging og tips om variasjon i forhold til grønnsakene!! Tusen takk - gode råd trengs når det eneste man vil er å trosse all fornuft og spise seg kvalm på godteri:(

Min største utfordring er at jeg ER sugen/sulten på sjokolade/godteri selv om jeg er i ketose. Mulig det er mentalt, men fremdeles like vanskelig å håndtere.. Er jeg alene om dette? Gode råd?? Suget sammen med til tider litt liten selvkontroll er ingen gunstig ED kombinasjon!?

Litt om meg: En glad kvinne i sin beste alder (35), 2 småskolebarn, mann og er heltidsarbeidende. Glad i trening, helst spinning -og strikking, hagearbeid, bøker og musikk :)

Uansett - glad jeg tok steget og endelig skrev noe - tror motivasjon finnes her inne:D

grotingeling
20-01-10, 23:01
Min største utfordring er at jeg ER sugen/sulten på sjokolade/godteri selv om jeg er i ketose. Mulig det er mentalt, men fremdeles like vanskelig å håndtere.. Er jeg alene om dette?

Hei og velkommen i gjengen :D - du er absolutt ikke alene om å ha søtsug på tross av ketose..... Har slitt med det samme, etter at jeg startet å ta krom er suget redusert til et minimum - ja nesten borte :p. Har i tillegg alltid en flaske vann tilgjengelig, slik at jeg tar en slurk eller to så snart jeg merker suget - og det virker som om det å innta "noe" gjør at suget forsvinner.

Er nå på dag 3 i fase 1, så jeg har 3+ uker igjen til jeg skal over i fase 2. Har forøvrig vært i samme situasjon som deg, hvor det i fase 2 ble for mange fristelser/utskeielser. Dessverre for meg så hoppet jeg av dietten helt, og det gikk det over 3 år før jeg startet opp igjen i februar i fjor. Lærte mye av denne tabben, så nå tar jeg en dag i gangen. Eventuelle utskeielser takler jeg med å komme meg "back on track" ved neste måltid. En utskeielse er ikke verdens undergang!

nybegynner
21-01-10, 08:00
Hei igjen !

Takk for tilbakemelding på kosttilskudd ! :) Startet ( første gang). Jeg er kjempespent ! Produktene smaker helt greit, men jeg har jo tabbet meg ut og ikke bestilt melkerstatning, så bruker skummetmelk. Håper at dietten funker for det :o Merkelige greier, jeg har slitt endel med apetitten i det siste, men ble kjempesulten av produktene. Er vel kanskje at forbrenningen kommer igang:confused: Har hatt fryktelig dårlige matvaner, har ikke spist før 14.00, og da blir det to måltider ( store!!)

Jeg er kjempemotivert ! Hyggelig å treffe likesinnede her inne !:)

grotingeling
21-01-10, 10:08
Hei igjen !

Takk for tilbakemelding på kosttilskudd ! :) Startet ( første gang). Jeg er kjempespent ! Produktene smaker helt greit, men jeg har jo tabbet meg ut og ikke bestilt melkerstatning, så bruker skummetmelk. Håper at dietten funker for det :o Merkelige greier, jeg har slitt endel med apetitten i det siste, men ble kjempesulten av produktene. Er vel kanskje at forbrenningen kommer igang:confused: Har hatt fryktelig dårlige matvaner, har ikke spist før 14.00, og da blir det to måltider ( store!!)

Jeg er kjempemotivert ! Hyggelig å treffe likesinnede her inne !:)

Kjekt å høre at det går bra, og at du ikke har problemer med produktene. Skummet melk går helt fint, og melke-erstatningen er først og fremst tiltenkt de som ikke tåler melk - så ingen tabbe skjedd! Greit å slippe den ekstrakostnaden synes jeg :D. At du nå er mer sulten enn tidligere skyldes garantert at forbrenningen er kommet igang:p

Solange
21-01-10, 19:19
Hei! Jeg er igang igjen med fase 1 i eurodiett! Gikk ned 20 kg på eurodiett fra januar til mai i fjor, og har planer om å videreføre suksessen! Trengte en pause og var også veldig fornøyd med å ha gått ned 20 kg, så jeg har gått litt opp og ned siden mai. Men jeg har lært meg mye om lavkarbomat på disse måndene, og har dessuten blitt flink til å trimme! Hadde gått opp 5 kg igjen av de 20, men tror noe av det er muskler, da de nye klærne jeg kjøpte fremdeles passer. Nå har jeg gått ned 2 kg så langt, og om 3 kg starter jeg der jeg sluttet! Jeg har planer om å holde på til jeg blir ferdig slanket denne gangen, i første omgang ned 18 kg. da begynner jeg å nærme meg normal BMI. Føler det er lettere å følge kuren nå, vet jo hva jeg går til hva jeg kan spise, hva jeg liker og hva jeg tåler. Gleder meg til å bli kvitt resten av overvekta!:D

Popp
21-01-10, 22:41
Mine svar i rødt
Jeg har et skriv fra Lindberg, Eurodiet og min klinikk der det står at dette er anbefalt:

- Omega 3 fettsyrer 3000 mg per dag
Jeg tar tre kapsler av "Triomar LEDD" daglig
Jeg skal ta 3 bs med tran (sitronsmak) hver dag

- Omega 6 fettsyrer (nattlysolje), 300 mg x 1 per dag
Jeg tar 1 kapsel med Weifa Complete nattlysolje med E-vitamin daglig
Skal kjøpe inn nattlysolje, men de hadde det ikke på apoteket her.

- Vitamin E IE 350 mg x 1 per dag
Jeg tar 1 kapsel med Nycoplus E-vitamin daglig
Har kjøpt Bio-E-Vitamin fra Pharma Nord

- Vitamin C 1000 mg daglig
Jeg tar 1 Nycoplus C-vitamin 1000 mg med appelsinsmak daglig (blandes i ett glass vann, brusetablett)
samme

- Magnesium 200 mg x 1 daglig
Jeg tar 1 Nycoplus Magnesium 120 mg daglig. Tyggetablett med sitronsmak.
Har kjøpt Bio-Magnesium fra Pharma Nord

- Kalium (Kaleroid) 750 mg x 1 daglig i Fase 1, 2 og 2 uker i Fase 3
Jeg tar 1 Kaleroid 750 mg daglig. Denne har de bak disken på apoteket, for de vil ha kontroll på hvor mye folk tar av denne.
Samme

Det var en dyr tur på apoteket, tror det kostet 1200 koner da jeg kjøpte inn første gang.Ser på regningen at det kom på 566,- (riktignok uten nattlysolje og tranen

Popp
21-01-10, 23:08
HURRA!
Idag ringte de fra Dr. Lindeberg og sa at blodprøvene var ok. Så nå har jeg allerede sendt inn en bestilling på 1 stk startpakke. Tenkte jeg skulle starte med den, siden jeg ikke har brukt noe av dette før.

Vedr trening:
Kurslederen fortalte at de første 14 dagene skulle man ikke trene hardt da kroppen trenger å jobbe litt med den nye dietten. Kun normalaktivitet. Senere kan jeg fortsette å trene slik jeg har gjort før (dvs for 1 års siden.. :rolleyes:)

Vedr skattefradrag:
Resepsjonisten på Dr. Lindbergs sa at legen måtte skrive ut et skjema for å kunne få dette og at det gjaldt om man hadde store sykdomsutgifter.
Tenkte jeg skulle spørre mer om dette på neste gruppemøte.

Vedr. melk:
Her er svaret fra kurslederen min da jeg spurte om dette:
Melk kan du ikke drikke i ketose fasen. Det inneholder endel melkesukker
som får deg ut av ketosen. Du kan imidlertid bruke litt til å lage
produktene med. Ellers er soya melk uten sukker fin å bruke da den ikke
inneholder karbohydrater. Laktolight som er ett EuroDiet produkt er også
fin å bruke til produktene.

Legger ved resten av svaret siden det var nyttig informasjon:
I fase 1 anbefaler vi å holde seg unna vin, altså de første 30 dagene. Men
om man skal bort, ødelegger ikke ett glass tørr rødvin eller hvitvin
ketosefasen.

Vi har veldig god og lang erfaring med at brukerne av EuroDiet får en mye
bedre helsetilstand. Mange slutter eller reduserer på medisiner for
blodtrykk, diabetes, kolesterol, astma osv. Migreneplager reduseres også
hos mange da det ofte er karbohydrater som er med på å trigge migrenen.
Mange opplever også å få bedre livskvalitet da de får redusert det indre
stresset i kroppen pga normaliserte hormoner.

Vedr de 3-4 første dagene i Fase 1:
Her fikk jeg vite at jeg kom til å oppleve hodepine og være sliten, men at ikke alle opplever dette. Hvordan er det med dere, fikk dere det slikt?

Venter nå spent på produktene, og er klar for å sette igang med dette.

Dietta
21-01-10, 23:20
SKATTEFRADRAG for Eurodietten!!!!
Beklager hvis jeg roper, men dette er verdt å få med seg!!!!!!!

Det er mulig å få skattefradrag for de utgiftene vi har i forbindelse med ED - dette har jeg gjort en gang allerede med stor sukess for skatteåret 2005.

Søkte litt på nettet, og fant følgende svar fra skatteetaten fra april i fjor:

Spm fra Torunn Seloter Trøhaug: Fradrag for mat og medisiner som ikke er på blå resept.

23.04.2009 10:17:56
Er på eurodiett og kvalifiserer til fedmeoperasjon, men har gitt meg selv ett år med denne dietten. Den er dyr, og det er alt det som følger i kjølvannet av den også. Kan jeg søke fritak for noe av dette?

Svar fra S. Vestbøstad og GK Olsen:
Hei. Særfradrag for store sykdomsutgifter kan gis hvis du har MERkostnader til sykdomsutgifter. Utgiftene må overstige kr 9 180 for å få fradrag. Det må fremlegges legeattest, og utgiftene må kunne dokumenteres. Du bruker post 3.5.4 i selvangivelsen og legger ved en forklaring på hvordan beløpet er fremkommet.

Anbefaler dere alle å gjøre dette, for vi er alle på denne dietten som følge av en legevurdering - og ja den koster penger. Jeg vurderer faktisk å ta med utgiftene til privatlegen jeg går til, men der skal jeg forhøre meg litt mer først.
Hvis det kvalifiserer til fradrag på skatten, burde det også kunne gå an å få grunnstønad for ekstra store utgifter til kosten. Har en sønn på ketogendiett grunnet epilepsi, og har 2 satser på grunnstønaden for fordyret kosthold. Skader jo ikke å søke ?? ;)

grotingeling
21-01-10, 23:36
Hvis det kvalifiserer til fradrag på skatten, burde det også kunne gå an å få grunnstønad for ekstra store utgifter til kosten. Har en sønn på ketogendiett grunnet epilepsi, og har 2 satser på grunnstønaden for fordyret kosthold. Skader jo ikke å søke ?? ;)

Sitter akkurat å ni-leser alt om grunnstønad, for akkurat dette slo meg for noen dager siden. Og som du sier - det skader jo ikke å søke!

Dietta
21-01-10, 23:49
Sitter akkurat å ni-leser alt om grunnstønad, for akkurat dette slo meg for noen dager siden. Og som du sier - det skader jo ikke å søke!
Lykke til - og la os få vite hvordan det går :D

Lotta67
22-01-10, 20:53
Håper det går bra fremdeles! jeg har brukt skummetmelk hele tiden og det går helt fint! Håper du snart kommer inn i gode vaner med frokost, for det er jo så deilig å ha noe i magen når du starter dagen! Lykke til videre!
Takk for tilbakemelding på kosttilskudd ! :) Startet ( første gang). Jeg er kjempespent ! Produktene smaker helt greit, men jeg har jo tabbet meg ut og ikke bestilt melkerstatning, så bruker skummetmelk.Har hatt fryktelig dårlige matvaner, har ikke spist før 14.00, og da blir det to måltider ( store!!)

grotingeling
22-01-10, 21:04
5 dager er gjennomført, og selv om jeg igjen er forkjølet så går det veldig bra. Gleder meg faktisk til veiingen på mandag, for alt tyder på at jeg har hatt en god oppstartsuke:D. Litt søtsug henger i, muligens fordi jeg har tillatt meg selv å drikke pepsi max hver dag :rolleyes:

Lotta67
22-01-10, 21:39
Kjempebra! Jeg tillot meg 1/2 liter TAB Extra hver dag og det var jo lov. Så det ble kveldskosen sammen med sjokoladekjeksen... Stå på videre! Jeg kommer snart!
5 dager er gjennomført, og selv om jeg igjen er forkjølet så går det veldig bra. Gleder meg faktisk til veiingen på mandag, for alt tyder på at jeg har hatt en god oppstartsuke:D. Litt søtsug henger i, muligens fordi jeg har tillatt meg selv å drikke pepsi max hver dag :rolleyes:

arkine
22-01-10, 23:07
å jeg har på søndag gått i fase 1 i fjorten dager ,og har bare en kilo igjen så er jeg der jeg var før jul så føreløbig mistet 5 kilo,, de jeg la på meg
å nå går det kjempefint
er jo litt surt å lagt på seg seks kilo i jula , (den varte i ca tre uker da) men men nå er de straks borte ,og fårhåpentligvis kan jeg snart forandre på tickeren igjenhar et håp om at innen utgangen av januar er jeg nede i 72 kilo

grotingeling
22-01-10, 23:11
å jeg har på søndag gått i fase 1 i fjorten dager ,og har bare en kilo igjen så er jeg der jeg var før jul så føreløbig mistet 5 kilo,, de jeg la på meg
å nå går det kjempefint
er jo litt surt å lagt på seg seks kilo i jula , (den varte i ca tre uker da) men men nå er de straks borte ,og fårhåpentligvis kan jeg snart forandre på tickeren igjenhar et håp om at innen utgangen av januar er jeg nede i 72 kilo

Så kjekt at det går bra med fase1, skulle ønske at jeg også var halvveis :rolleyes:. 72 kilo, det er lenge siden det (sukk) - men jeg satser på å være i nærheten til sommeren :D

Popp
23-01-10, 16:10
Arkin: Så deilig at du har gått ned de kiloene som kom fra julekosen! Det er for mye deilig mat og kos som blir servert mens det burde ha vært dans på lokalet hver kveld hvor svetten bare silte.

grotingeling: stå på! du kommer nok ned i 72 igjen du en dag også :) Ellers tror jeg det blir flere som sender inn kvitteringer til neste års selvangivelse...

Ingen hentelapp i postkassen idag så da kommer nok ikke startpakken før til mandagen. :(

arkine
24-01-10, 00:37
ja det er deilig ,men gruer meg faktisk litt til den dagen jeg skal spise normalt igjen,,så fort jeg får smaken på et knekkebrød foreksempel ,sliter jeg med en gang,da trigges matlysten og har vansklig for og holde meg i skinnet,,
også har en jo lett for og tenke ,herregud en skal jo leve også ,og skjeier ut ,,uf skal vel ikke ta problemene på forskudd ,,men denne gangen vil jeg ned i vekt,den samme som jeg var sisst rundt 64kilo,og vil være der ,,
jeg holdt samme vekt i ca to år sisst før den begynte og øke igjen .
vekten opp og humøret ned ,,
vet vi er mange i samme båt ,og vi har nok mange av de samme tankene,
så prøver nå og syke meg opp til den dagen kommer ,
lurer på om det går ann og leve lavkarbo med masse fett og sånn ,eller må vi holde oss til lindebergs ,,på denne dietten her er det jo mest proteiner og lite fett
vel bare noen tanker i natten

Biola
24-01-10, 23:54
Da er jeg også tilbake i fase en. Starter opp i morra, og da er det bare produkter som teller. Sykepleier til tirsdag, det gruer jeg meg litt til, siden jeg har gått skikkelig på trynet i jula (og jula har vart nesten til påske. I alle fall til i kveld...) Samtidig gleder jeg meg til å få starta opp igjen, til å få snakka med henne, ryddet litt i hodet, og være i gang igjen.

God ny uke, folkens!

tinus76
25-01-10, 10:00
Da starter jeg for skikelig på fase 1 idag. Har vært sykemeldt forrige uke og det var lett å kjøre til butikken å kjøpe noe for kosen...

Nå må jeg skjerpe meg - og da er det fase 1 100% fra idag!!

PS: Jeg fikk og beskjed om skattefradraget på Forusakutten :)

grotingeling
25-01-10, 10:08
Da starter jeg for skikelig på fase 1 idag. Har vært sykemeldt forrige uke og det var lett å kjøre til butikken å kjøpe noe for kosen...

Lykke til med oppstart av fase 1 :D
Sa de for Forusakutten noe om det er både legeutgifter og dietten en kan trekke fra? Har sett flere ulike svar på dette rundt omkring:rolleyes:

Solange
25-01-10, 12:05
Da var uke 1 gjennomført, og jeg har gått ned 3 kg. Deilig med den gode starten det alltid blir når man mister litt vann;)) Håper på å gå ned 1,5 kg neste uke, det er gjennomsnittlig vekttap jeg har hatt tidligere. Håper det går bra med dere andre også!

grotingeling
25-01-10, 12:44
Da var uke 1 gjennomført, og jeg har gått ned 3 kg. Deilig med den gode starten det alltid blir når man mister litt vann;)) Håper på å gå ned 1,5 kg neste uke, det er gjennomsnittlig vekttap jeg har hatt tidligere. Håper det går bra med dere andre også!

Gratulerer med flott oppstart :D

grotingeling
25-01-10, 12:47
Ja jeg er jo også ferdig med første uke i fase 1, og vekten viser - 1,6 kg.
Er kjempefornøyd, og regner med at dette for det meste er fett - hadde jo en oppstart 2. januar og gikk på fase 1 i nesten 1 1/2 uke før jeg fikk omgangssyken.

Biola
25-01-10, 13:27

Da starter vi på likt! Masse lykke til!:)

grotingeling
25-01-10, 13:28
Hei Biola - velkommen tilbake i fase 1 :D

Alida
25-01-10, 19:36
Da har jeg gått to uker og det går over all forventning :-)
har funnet en del mat/produkter som jeg liker godt spesielt kjeksen som jeg bruker til kveldskos. Vekkreist denne uken så jeg er spent hvordan det vil virke inn på vekten, får ikke laget meg omelett... så det blir en uke på suppe, kjeks og bar.. nøtter og salat.

grotingeling
25-01-10, 20:10
Da har jeg gått to uker og det går over all forventning :-)
har funnet en del mat/produkter som jeg liker godt spesielt kjeksen som jeg bruker til kveldskos. Vekkreist denne uken så jeg er spent hvordan det vil virke inn på vekten, får ikke laget meg omelett... så det blir en uke på suppe, kjeks og bar.. nøtter og salat.

Gratulere med 2 uker gjennomført :D
Det eneste jeg vil kommentere i forhold til ukas inntak er nøttene - de kan være en partystopper:rolleyes: og hører vel strengt tatt ikke med til fase 1

Alida
25-01-10, 21:02
[quote=grotingeling;821450]Gratulere med 2 uker gjennomført :D
Det eneste jeg vil kommentere i forhold til ukas inntak er nøttene - de kan være en partystopper:rolleyes: og hører vel strengt tatt ikke med til fase 1

Takk :-)
kan man ikke spise nøtter i fase 1? huff jeg har gjort det. men tror jeg skal ha nok mat selv om jeg dropper dem... håper hvertfall det.

takk for at du sa fra :-)

grotingeling
25-01-10, 21:34
[quote=grotingeling;821450]Takk :-)
kan man ikke spise nøtter i fase 1? huff jeg har gjort det. men tror jeg skal ha nok mat selv om jeg dropper dem... håper hvertfall det.
takk for at du sa fra :-)

Helt i orden, vi må jo hjelpe hverandre :D - nøtter er først tillatt som en del av dietten i fase 3c.
Har du forresten rukket å se på de linkene som finnes her på forumet ang. tips til fase 1?

arkine
25-01-10, 21:57
får jo kjøpt noen slags nøtter som også kan brukes i fase en, de fåes jo på ED. soyanøtter heter de

grotingeling
25-01-10, 22:13
får jo kjøpt noen slags nøtter som også kan brukes i fase en, de fåes jo på ED. soyanøtter heter de

Du har helt rett Arkine - my bad :o
Alida - hvis det er ED-nøttene du spiser så er det helt OK, jeg hadde helt glemt at de fantes siden jeg ikke spiser dem selv...... sorry:o

tinus76
26-01-10, 08:52
Lykke til med oppstart av fase 1 :D
Sa de for Forusakutten noe om det er både legeutgifter og dietten en kan trekke fra? Har sett flere ulike svar på dette rundt omkring:rolleyes:

Jeg fikk beskjed om å behold ekvitteringer for legetimer, diett og kosttilskudd. Vi prøver så ser vi :)

Alida
26-01-10, 21:18
Du har helt rett Arkine - my bad :o
Alida - hvis det er ED-nøttene du spiser så er det helt OK, jeg hadde helt glemt at de fantes siden jeg ikke spiser dem selv...... sorry:o

:)Det er det :-) knallgode i og uten salat :-)

Popp
27-01-10, 13:06
Gratulerer med veloverstått uke 1 osv...
Jeg fikk startpakken igår - og på kvelden så satt jeg å planla måltidene. På jobben har vi ikke de store koke og stekemuligheter. Fant ut at Suppe, Paella og Sjokolade frokostblanding går greit. Barene er greit til ettermiddagen før jeg skal hjem.

Forløpig oppsummering:
Omelett med skinke var veldig tørt - Noen som har tips på sprite opp denne?
Grønnsaksuppen var usj - prøvde å spise den opp fortest mulig :)
Sjokolade frokostblanding var grei
Bar med rosin var veldig god.

Jeg så soyabønner var lagt i startpakken min - men har ikke lest noe om det så jeg turte ikke å åpne den. Men dere sier at det er ok å starte med det i fase 1?

Kjeksene ligger i en pakke på 6 stk. Men hvor mange kan jeg spise til ett måltid?

Biola
27-01-10, 14:00
Jeg pleier å spise omeletten med stekte/wokede grønnsaker til. Det gjør ikke selve omeletten noe mer saftig, men gjør at den i det minste går an å spise. ;)

Soyabønnene er fase 1-produkt, tror det var en misforståelse over her i tråden. Vanlige nøtter er ikke fase 1-mat, men soyanøttene (-bønnene) er fase 1-produkt.

Jeg har forstått det slik at en pakke med kjeks er ett måltid, dvs at du kan spise alle seks kjeksene som ett måltid.

Masse lykke til med oppstart i fase en, håper du finner produkter du kan trives med.

nybegynner
27-01-10, 19:06
Hei !

Startet på ED for en uke siden, det har gått kjempebra til nå:)men...plutselig har jeg blitt sulten igjen..har ikke spist noe jeg ikke kan. Bruker skummet melk på produktene som har det i oppskriften. Det eneste jeg har hatt ekstra er SB40 apotektygges for dårlig ånde, ca 2 stk til dagen :eek: Kan dette være grunnen til at jeg er så sulten ? Er jeg i ketose, eller skal man være i ketose i denne fasen ? (fase 1)?

nybegynner

grotingeling
27-01-10, 20:28
Omelett med skinke var veldig tørt - Noen som har tips på sprite opp denne?
Tilsett 1 egg :D. Hvis hele pakken + 1 egg blir for mye til ett måltid, del pakken i to før du tilsetter egget. Da får du to måltider ut av en pose....

Grønnsaksuppen var usj - prøvde å spise den opp fortest mulig :)
Krydder, krydder, krydder - her er hvitløk og chilli gode hjelpere

Jeg så soyabønner var lagt i startpakken min - men har ikke lest noe om det så jeg turte ikke å åpne den. Men dere sier at det er ok å starte med det i fase 1?
Jepp, definitivt lov å spise soyanøttene som kommer med dietten i fase 1! Bare jeg som kom i skade å påstå at dette ikke var lov, men til mitt forsvar så tenkte jeg på vanlige nøtter.... beklager forvirringen:o

Kjeksene ligger i en pakke på 6 stk. Men hvor mange kan jeg spise til ett måltid?
1 pk kjeks = 1 måltid :)

Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=718504#post718504) har jeg forøvrig listet opp noen av de variasjonene jeg gjør på ulike produkter, kan brukes i alle fasene :D

Solange
27-01-10, 20:32
Hei !

Startet på ED for en uke siden, det har gått kjempebra til nå:)men...plutselig har jeg blitt sulten igjen..har ikke spist noe jeg ikke kan. Bruker skummet melk på produktene som har det i oppskriften. Det eneste jeg har hatt ekstra er SB40 apotektygges for dårlig ånde, ca 2 stk til dagen :eek: Kan dette være grunnen til at jeg er så sulten ? Er jeg i ketose, eller skal man være i ketose i denne fasen ? (fase 1)?

nybegynner

Hei nybegynner! Det kan skje at man føler seg sulten igjen ,ja. Det kan være ulike årsaker til det.

Spiser du nok grønnsaker som "fyller opp" magen litt? Drikker du nok vann? Du kan uten problemer bruke skummet melk. Apotektyggis kan jeg ikke skjønne skal være noe problem. Blir det for ille, ta heller et ekstra ED måltid istedet for å "sprekke".

Du burde være i ketose nå ja, siden du har fulgt kuren. Du kan kjøpe deg ketose-sti på apoteket for å måle.

Jeg kan også føle meg litt "fysen" av og til selv i ketose, men det er som regel psykisk. Ta deg en kopp te, eller spis noen grønnsaker:)
Lykke til!

arkine
27-01-10, 21:20
tror det er normalt og bli sulten igjen etter en uke ,jeg ble også det

grønnsakssuppe bland den med blomkål brokkoli .å spis fort :D

ellers kan du også lage grønnskassuppe av grønnsakene, vann med buljongterning , blomkål hodekål løk ja alt du kan tenke deg av lovlige grønnsaker,, og husk salt , smaker og lukter kjempegodt

pannekakene blir bedre og bedre,,, jeg blander de enten med vann eller lettmelk,,
sjokofrokosten blir også en vane ,,men suppene blir aldri gode

tinus76
28-01-10, 08:49
Æsj suppene er verst.

Pannekakene erganske greie, men noe herk å steke - andre som har problemer med det. Har prøvd forskjellige panner på induksjonstopp. Men i vaffelhjernet funker det flott da :)

grotingeling
28-01-10, 09:28
Pannekakene erganske greie, men noe herk å steke - andre som har problemer med det. Har prøvd forskjellige panner på induksjonstopp. Men i vaffelhjernet funker det flott da :)

Har du prøvd med bittelitt olje eller smeltet smør i røren?
Evt. steke med smør i pannen (meierismør altså, alt annet er bare tull.....)
Vi har lov til å bruke litt smør, og det hender jeg bruker litt i pannekakene - blir bedre smak og enklere å steke.

Florence123
28-01-10, 09:46
Hei alle sammen :)

Nu her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag.

Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste...

Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ).

Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter.

Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker.

Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon.

Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ?

Solange
28-01-10, 10:20
Hei alle sammen :)

Nu her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag.

Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste...

Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ).

Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter.

Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker.

Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon.

Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ?

Hei og velkommen! Men jeg tror du er i feil tråd. Vi andre her går på eurodiett, og kan ikke spise mye av det du spiser....Du får nok bedre svar hvis du går på lavkarbo generelt eller ketolyse- trådene. Lykke til!

Florence123
28-01-10, 10:30
Ok, Solange......nybegynner feil :)

Popp
28-01-10, 14:31
Jeg pleier å spise omeletten med stekte/wokede grønnsaker til. Det gjør ikke selve omeletten noe mer saftig, men gjør at den i det minste går an å spise. ;)
Takk for tips!

Woket diverse grønnsaker igår med litt rapsolje og lagde fransk potetstuing, samt sjokoladepudding (bruke soyamelk, i stedetfor laktolight og skummet melk) med kanel på kvelden. Det var ganske så godt, så de anbefaler jeg.

Solange
28-01-10, 18:05
Ok, Solange......nybegynner feil :)

Bare hyggelig:) Håper du får svar et annet sted:)

Solange
28-01-10, 18:11
Takk for tips!

Woket diverse grønnsaker igår med litt rapsolje og lagde fransk potetstuing, samt sjokoladepudding (bruke soyamelk, i stedetfor laktolight og skummet melk) med kanel på kvelden. Det var ganske så godt, så de anbefaler jeg.

Hva er fransk potetstuing? Høres spennende ut. Jeg også bruker soyamelk, den uten sukker, synes det fungerer bra. Jeg spiser stort sett woka grønnsaker hver dag til middag, synes det blir godt.

I dag lagde jeg spinat suppe, ble kjempegodt! Hvis man bruker fersk spinat vel og merke. Har fått litt smaken for hjemmelagde supper etterhvert, de posesuppene er jo ikke etandes:o

arkine
28-01-10, 18:17
jeg steker pannekaka i litt smør på sterk varme , da blir de kjempefine,steker de mest på den ene siden ,den andre bare snur jeg, slår jeg av plata ,og tar den opp ,, da blir de litt svampaktig

men nu sukk ,, har så lyst på ett eller annet ,i grunn hamburger og chips ,
men er straks ferdig med uke tre ,, og SKAL IKKE skjeie ut
kjemper en kamp med meg selv nå ,,har ikke burger og chips i huset ,ikke noe annet godt heller ,, heldigvis,og skal jeg ha håp om og gå ned til 72 innen søndag så får jeg bare holde ut,, er i grunn ikke sulten bare fysete

stekte meg litt blomkålris med paprika ,, det hjalp litt ,og så dagens sisste måltid ,en panne kake

og til Tinus , blir dem sprø i vaffeljernet og har du tynn eller tjukk røre

arkine
28-01-10, 20:49
motivasjonen er tilbake ,oppdaget at dobbelhaken er vekk jippy,så nå går jeg inn for og komme meg ned i 62kilo og langt krøllete hår ( har kort strykefritt) og til sisst bli 170 høy ( er 158) hehe ,,kan kjøpe parykk ,høyden får jeg nok leve med og trives jo i grunn med den

tinus76
29-01-10, 13:42
Solange - fransk potetstuing er nok den som heter Vegetarian Pie - er det ikke det den heter på pakken tror jeg. Veldig god - litt barnemat konsistens.

Arkine - blir litt sprø i vaffelhjernet, men lager den med skummet melk slik som står på pakken - funker fint.

Føler jeg er igang igjen jeg også :) Satser på nye tall neste uke. Søren det var vanskelgi å komme igang igjen alltså - men denne helga skal jeg klare det. Jeg har ødelagt det hver helg frem til nå ..

grotingeling
29-01-10, 14:06
Ja så var det fredag, og i dag er det nyttårshusfest på jobben:rolleyes:
Skal spise middag hjemme før jeg går, og bare spise salat fra koldtbordet. Tar dessuten med en pakke kjeks i veska, sånn i tilfelle jeg blir sugen på noe når de andre spiser dessert :p

Har dere store planer for helgen eller??

Popp
29-01-10, 14:36
Hva er fransk potetstuing? Høres spennende ut. J
Fransk potetstuing heter også Vegetarpai.
Jeg også bruker soyamelk, den uten sukker, synes det fungerer bra. :o

Det er litt rart at det står at man skal bruke skummet melk, når dette inneholder melkesukker og skal ikke brukes som mye i fase 1. Jeg spurte hun på klinikken om det som svarte at det var best å bruke Laktolight eller Soyamelk (den uten sukker, ja :)) Soyamelken har hvertfall vært veldig grei å bruke til både sjokoladepudding, brownie og frokostblandingen. ..men ikke til kaffen :o

Solange
29-01-10, 15:01
J

Soyamelken har hvertfall vært veldig grei å bruke til både sjokoladepudding, brownie og frokostblandingen. ..men ikke til kaffen :o

Nei, det er en grusom opplevelse:eek::eek:

Popp
29-01-10, 16:53
Sitter ellers med litt hodepine (ikke den som jeg alltid har hatt), det strammer litt rundt pannen. Håper dere bare er en av bivirkningene nå som jeg har startet opp nylig.

Vet dere forresten hvordan man skal lage crem brule?
Det sto ikke noen oppskrift i produktkatalogen.

Popp
29-01-10, 17:00
Tilsett 1 egg :D. Hvis hele pakken + 1 egg blir for mye til ett måltid, del pakken i to før du tilsetter egget. Da får du to måltider ut av en pose....

Spurte hun på Dr. Lindberg klinikken om det gikk an. Svaret var ja, men at jeg ikke skulle dele posen i to - fordi det er vitaminer og mineraler i posen som jeg skal ha.

Nå nærmer deg seg første helgen på ED. Merker at det har gått veldig greit når jeg jobber (det er veldig travelt og ikke tid til å tenke på at jeg er sulten) - helgen er roligere og sjansen for at jeg begynner å tenke veldig på mat er større. Håper jeg kommer greit gjennom!

nybegynner
31-01-10, 10:29
Sitter ellers med litt hodepine (ikke den som jeg alltid har hatt), det strammer litt rundt pannen. Håper dere bare er en av bivirkningene nå som jeg har startet opp nylig.

Vet dere forresten hvordan man skal lage crem brule?
Det sto ikke noen oppskrift i produktkatalogen.

Jeg laget creme brule igår, ganske godt:) Se på oppskriften, desserter som må varmes, bruk den oppskriften, ta røra over i en bolle og dryss på sukkeret som er i startpakken, sett det kaldt ca 1 time i kjøleskap.
:)

Alida
31-01-10, 19:17
Hei alle sammen :-) kjekt å se at det går så bra med folk :-)
Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.

Har hele tiden brukt skummet melk ,men jeg i morgen skal jeg også bytte den ut.
tvi tvi videre alle sammen :-)

Lotta67
31-01-10, 19:49
Heihei, tror ikke du skal være skuffet over det! Kjempebra! Selv gikk jeg ned 6,6 på de fire første ukene. Det er jo over snittet på 0,5 - 1,0 kilo per uke og du ligger også over snittet! Stå på, dette går bra! :-)
Hei alle sammen :-) kjekt å se at det går så bra med folk :-) Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.

Popp
31-01-10, 21:12
Jeg laget creme brule igår, ganske godt:) Se på oppskriften, desserter som må varmes, bruk den oppskriften, ta røra over i en bolle og dryss på sukkeret som er i startpakken, sett det kaldt ca 1 time i kjøleskap.
:)

Den står i kjøleskapet nå, så det blir et litt sent måltid. Pytt, pytt - det luktet hvertfall godt. Men sukkeret må vel drysses på senere når det stivner, hvis ikke så faller det vel bare i bunn av bollen :confused:

Idag har jeg vært litt små¨sulten hele tiden, men har klart å holde meg til måltidene. Mulig det skyldes at jeg fikk en sen start på dagen igår (grunnet skikkelig hodepine med spysyken etterpå) - bare 4 måltider den dagen.

Alida: Soya uten sukker har fungert supert hos meg, men jeg stusser over at det står at man skal bruke skummet melk i oppskriftene når kursleder sier at dette blir for mye melkesukker. Tenkte jeg skulle bestille laktolight neste gang jeg bestiller. Bra med nedgang uansett, men skjønner hva du mener. Du får hele kose deg med at du har gått ned en klesstr.

Popp
31-01-10, 21:15
Hei alle sammen :-) .............Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.

:-)
Mulig det er de samme menneskene som trener en del i tillegg. Jeg tenkte å starte med trening etter ca 1,5 - 2 uker på dietten.

arkine
31-01-10, 21:58
jeg gikk ned 9 kilo forige gang jeg gikk på ED på fire uker ,trente ikke noe som helst

denne gangen ser det ut som jeg klarer 7 kilo , har en uke igjen av fase 1

men forige gangen hadde jeg også tolv kilo mer og ta av

og det med melken ,jeg bruker lettmelk

Solange
31-01-10, 22:12
Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.
:-)

Kanskje du ikke hadde så mye vann i kroppen da du startet. Jeg har gått ned 1kg vann pr.dag i starten av hver kur, men straks vannet er ute, bråstopper det jo, og den egentlige vektnedgangen begynner.

nybegynner
01-02-10, 08:03
Hei alle sammen :-) kjekt å se at det går så bra med folk :-)

Har hele tiden brukt skummet melk ,men jeg i morgen skal jeg også bytte den ut.
tvi tvi videre alle sammen :-)

Hei !

Jeg synes det er et fantastisk vekttap. Er på min 11 dag i fase 1, har bestemt meg for ikke å gå på vekta før jeg skal på fedonklinikken om 8 dager. Har tidligere blitt umotivert om det går forsein, derfor vil jeg ikke bruke vekta flittig. Generelt må jeg si at jeg er veldig fornøyd med ED opplegget, lett og følge for en småbarnsmor i farta :) Ser resultater på ansikt og hals allerede, så håper på et positivt resultat på vekta om 8 dager.

:rolleyes: Nybegynner

tinus76
01-02-10, 08:40
Da er jeg endelig igang, vekta vare 84,7 idag - og det er akkurat den motivasjonen jeg trenger. Det har vært så vanskelig å begynne igjen, så det å se et nytt tall idag var herligt! Oppdaterer tickeren imorgen som vanligt :)

Angående melk - syns skummet melk fungerer fint for meg :)

Lotta67
01-02-10, 08:54
Så bra, gratulerer! Nå går det så det koster! Stå på! PS jeg glemte produktene mine i dag, har du lager på jobb? :-)

Biola
01-02-10, 10:10
Lotta: Jeg har lager på jobb, men det er vel litt langt borte? :p
Tinus: Så bra å være i gang igjen! Jeg så 109-tallet på vekta i dag, men den har litt splittet personlighet, så jeg har sett 111 også... :veitikke: Pleier å ta et snitt mellom høyeste og laveste vekt.
Og alle helt nye og ganske nye - det er godt å se dere! Fint å være flere til å dra lasset sammen! Gleder meg til å følge framgangen til oss alle sammen!

grotingeling
01-02-10, 10:20
Lotta: Har også lager på kontoret, men da må du nok komme til Bergen :D
Tinus : Flott at du har fått et puff, er så herlig når det løsner :heia:

Ellers så kan jeg melde om en nedgang på 1,2 kg siden forrige mandag :p
Dette går veien :stortsmil

tinus76
01-02-10, 10:27
Og jeg er tydligvis den eneste som er rett over veien for Lotta og jeg har bare sjokodrinker på jobben.... :(

Biola
01-02-10, 12:23
Grattis med flott nedgang, Grotingeling!!:):D

Solange
01-02-10, 14:26
Så flinke dere er alle sammen! Jeg har "bare" gått ned 0,7 kg siden forrige mandag, men det blir 3,7 tilsammen på 2 uker, og det er jeg fornøyd med! Bare det å være i gang igjen, som det blir nevnt her over, er en seier i seg selv når man synes det er tøft å begynne pån igjen. Er godt igang med trimminga også, og det er deilig:)

Lotta67
01-02-10, 20:34
I dag måtte jeg klare meg uten soyanøtter og uten en bar kl 14. Men spiste mye salat og heiv innpå en bar da jeg kom hjem. Men har ikke fått meg middag i dag, er ikke i form. Halsvondt, ørevondt, kaldsvetting... Får se i løpet av kvelden og natta om jeg må bli hjemme i morgen. Får ta med meg et lager på jobb, for det er ikke første gang jeg har glemt det jeg skulle ha med meg.

Popp
01-02-10, 21:07
nybegynner: Det er sikkert lurt av deg å holde deg unna vekten da.. skjønner deg veldig godt. Selv lurer jeg meg på, men siden jeg ikke vet hva jeg veide da jeg startet så kan jeg ikke se hvor mye jeg har gått ned :D. Vi får se neste gang jeg skal på Fedonklinikken, her også. Prøvde forresten creme bruleen igår, men fant ut at 1,8 dl melk + 1 dl vann var altfor mye væske. Skal gi den en sjanse til en annen gang med mindre væske. Ikveld skal jeg kose meg med vaniljepudding (....håper jeg)

tinius og Lotta: Kjekt å ha tilgjenglighet til hverandres lager ;). Tenkte jeg skulle gjøre det samme med en jobb kollega av meg, men hun er fortsatt på 2 ukers ferie i Spania (med 25 varmegrader). Flott å se nedgangen din, tinius!
Biola: Takk, håper vi klarer å følge med på dette opplegget LENGE. Det er mange kiloer som skal av...:eek:

grotingeling: 1,2kg er superdeilig. Der hadde Grete Roede lederen min sagt at det hadde tilsvart nesten 3 pakker med margarin, flott jobbet.

Solange: Igjen; som GR kurslederen hadde sagt, det er nesten 2 pakker med margarin. Nesten 4 kg på 2 uker er veldig bra, og helt i henhold til oppskriften til ED.

Lotta: Høres ut som noen bassilusker er på vei. God bedring! J

Jeg er på 6te dagen, imorgen har jeg gått en uke. Oppsummert så meg jeg si at det har gått ganske greit og håper det fortsetter slik. Litt tungvint har det vært på jobben, da vi har kantine og ikke kjøkkenmuligheter.

tinus76
02-02-10, 11:51
Skal til M på klinikken idag (for de lokalkjente). Blir spennende det. Har ikke vært der på 2 måneder, og var litt ute av dietten i des/jan, men noe nedgang er det fra sist. Tror jeg vare rett rundt 90 kg da. Uansett så får jeg alltid en vanvittig motivasjon når jeg er der :)

Ellers ikke noe spennende. Hadde en vanvittig hodepine går jegs (som deg Popp), så det ble ingen trening. Så får vi se om det blir noe støvsuging på meg idag. HAr ikke helt energien til gjør ting for tiden... Men det er jo så deiligt etterpå da :p

grotingeling
02-02-10, 13:21
Så flinke dere er alle sammen! Jeg har "bare" gått ned 0,7 kg siden forrige mandag, men det blir 3,7 tilsammen på 2 uker, og det er jeg fornøyd med! Bare det å være i gang igjen, som det blir nevnt her over, er en seier i seg selv når man synes det er tøft å begynne pån igjen. Er godt igang med trimminga også, og det er deilig:)

All nedgang teller :D, og 3,7 kg på 2 uker er jo ikke noe å kimse av akkurat. Stå på videre så kommer resultatene :heia:

tinus76
03-02-10, 09:37
Og idag tok jeg på meg nok en bukse som jeg ikke har gått med på 5 år!!
Følelsen er herlig jenter!! :cool:

Bindy72
03-02-10, 11:59
Har vært i fase 1 en uke nå, og det har gått helt greit. Legen min anbefalte meg å begynne i mellom fase 1 og fase 2, hverdagen i fase 1 men med tillatelse om å spise et kabofritt måltid og event. et glass rødvin i selskaper, møter etc.

Sliter litt med å finne produkter som smaker godt. Er ikke glad i den kunstige søtsmaken, så pannekakene syns jeg var ille. Likte heller ikke vanilje- og sjokoladepuddingen. Men kyllingsuppen smakte veldig godt.... Har noen råd om hvilke produkter som smakter godt, og som ikke er for søte.....

Har et mål om å gå ned 18 kg, og etter første uke med nedgang på 1,3 kg, så blir nok dette en lang vei å gå.... Men nå skal jeg klare det:)

Solange
03-02-10, 13:39
Har vært i fase 1 en uke nå, og det har gått helt greit. Legen min anbefalte meg å begynne i mellom fase 1 og fase 2, hverdagen i fase 1 men med tillatelse om å spise et kabofritt måltid og event. et glass rødvin i selskaper, møter etc.

Sliter litt med å finne produkter som smaker godt. Er ikke glad i den kunstige søtsmaken, så pannekakene syns jeg var ille. Likte heller ikke vanilje- og sjokoladepuddingen. Men kyllingsuppen smakte veldig godt.... Har noen råd om hvilke produkter som smakter godt, og som ikke er for søte.....

Har et mål om å gå ned 18 kg, og etter første uke med nedgang på 1,3 kg, så blir nok dette en lang vei å gå.... Men nå skal jeg klare det:)

Hei og velkommen! Ja, hvilke produkter smaker godt...Der ser det ut til at smaken er forskjellig. Men har du prøvd kjeksene? Selv hadde jeg nok ikke overlevd uten bringebærkjeksene. Skal jeg skeie ut så har jeg litt ost på toppen:) Ellers synes jeg skjokoladebarene er greie til lørdagskos.
Det er også en tendens til at produktene smaker bedre etter hvert.... Man venner seg til smaken.

Popp
03-02-10, 14:20
http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Glede/lykkelig.gif
Jeg kan bare ane følelsen. Gratulerer så masse http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Glede/blomster.gif

Et lite men godt tips er å krydre maten, med alt som er lov. Pannekakene tar jeg masse kanel på, da smaker det bedre. Med puddingene så blander jeg i både kanel og ingefær, det hjelper på. Det er bare å finne frem det du har av krydder, men pass opp for krydderblandinger hvor det er tilsatt sukker. Utrolig mange av de er nettopp det. Ellers sier jeg som Solange, man venner seg til produktene etterhvert. Lykke til!

grotingeling
03-02-10, 14:43
Et lite men godt tips er å krydre maten, med alt som er lov. Pannekakene tar jeg masse kanel på, da smaker det bedre.
Helt enig - prøv med forskjellig krydder. Chili og hvitløk bruker jeg ofte i suppene, mens jeg i det siste har brukt kardemomme i pannekakene med stor suksess :D

grotingeling
03-02-10, 14:44

Grattis - den følelsen er ubeskrivelig (og ubetalelig) :D

tinus76
04-02-10, 09:10
Grattis - den følelsen er ubeskrivelig (og ubetalelig) :D

Oh yes...
Før jul skrev jeg og om noen bukser, nå er jeg snart oppio klærne jeg hadde for 5 år siden. Jeg har en del sommerklær som er litt "klassiske" som kan brukes alltid - gleder meg til å prøve det.

Ellers ble jeg enig med mannen at vi sko få barnevakt en kveld og gå og shoppe litt - trenger begge klær. Jeg må bytte ut belter og alt nå.. Vil ikek bruke for mye penger på klær, men må jo ha litt til jobb ihvertefall!!

Popp
06-02-10, 11:46
Tinius: Et lite tips: Vindusshopping, veldig billig og veldig gøy. Det å prøve massevis av kjoler og sko, drømme litt og glede seg over at neste gang kommer man inn i enda mindre str. :)

Oppsummering av 11 dager på fase 1:
Jeg går ikke rundt og er sulten. Maten er helt grei, men det var tøft her i uken da moren min serverte lammekotelleter og jeg bare fikk lagd meg en omelett. Men man vender seg til det. Men jeg sliter litt når det er lunsjmøter, salatene er da gjerne med pasta, ost, rømme og masse annet. En fin løsning var å plukke ut det jeg kunne spise, knuse en kjekspakke over salaten. Veldig greit.

Har kikket litt på vekten og ser at det går nedover... men første veiing på klinikken er først medio februar. Har ikke merket noe på buksene mine, ingen av de som faller av enda.

Hvordan går det med dere andre som holder på med fase 1 - eller er de fleste av dere nå kommet over til fase 2?

Lotta67
06-02-10, 12:03
Gratulerer med 11 dager i Fase 1! Forstår du er ivirg etter resultater nå. Jeg syntes også det gikk treigt i starten fordi jeg ønsket raskt resultater når jeg først hadde satt i gang. men jeg skal love deg, om du bare holder ut, så går kjenner du det på buksene ganske raskt! Gjerne etter 2-3 uker og der er du jo snart!

Kjeks over salaten? Hva slags kjeks bruker du da? Jeg pleier å ta soyanøtter over salaten og det funker greit, synes jeg. Jeg er på 8. dagen av Fase 1 (andre runde, har gått Fase 1 - 2 - 3 fra september) og nå er det kjent og jeg flyter bare rundt og later som om produktene mine er helt normal mat...

Lykke til videre og stå på! :-)

Hvordan går det med dere andre som holder på med fase 1 - eller er de fleste av dere nå kommet over til fase 2?

Solange
06-02-10, 14:24
Hei! Det går igrunn veldig greit. Har gått ned 5 kg siden 18. januar, og det er jeg superfornøyd med! Nå er det bare 15 kg igjen....:rolleyes: Og så 5 ønskekilo etter det igjen.....Ja,ja, man må ikke tenke så langt fremover!:D

grotingeling
06-02-10, 16:35
Gratulere med 11 dager i fase 1 Popp :D
Selv er jeg nå på dag 20, og har da ca 10 dager igjen før jeg skal over i fase 2 - eller skal jeg.... får høre hva legen sier den 17.;)

arkine
06-02-10, 16:50
i dag er min sisste dag i fase en, har endelig gått ned det jeg la på meg i jula og liitt ut i januar ,kom liksom ikke i gang

så nå er tickeren helt riktig, så det vil jo si at jeg la på meg alt jeg gikk ned før jul som jeg brukte to mnd på og bli kvitt ,,men kan jo ikke tenke sånn ,da burde jeg jo vært slank for 40 år siden ,, hehe
det tok fire uker og komme ned i samme vekt ,og har vært beinhard ,en utskjeilse forige lørdag,,

Lotta67
06-02-10, 17:58
Kjempebra! Alt er mye greiere i Fase 2, selv om det er deilig i Fase 1 at vi får så fort resultater. Stå på videre i siste rest av Fase 1!
Selv er jeg nå på dag 20, og har da ca 10 dager igjen før jeg skal over i fase 2 - eller skal jeg.... får høre hva legen sier den 17.;)

Lotta67
06-02-10, 17:58
Kjempebra, da er du på god vei til å nå målet! :-)
i dag er min sisste dag i fase en, har endelig gått ned det jeg la på meg i jula og liitt ut i januar ,kom liksom ikke i gang

arkine
06-02-10, 18:42
det er jeg ja ,målet skal nås det er helt sikkert

men ser jo at du lotta gikk ned like mye, eller mer i fase 2 de fire første ukene

å det er jo en fin inspirasjon for meg ,,er nemlig litt redd for og begynne i fase 2

grotingeling
06-02-10, 18:50

så nå er tickeren helt riktig, så det vil jo si at jeg la på meg alt jeg gikk ned før jul som jeg brukte to mnd på og bli kvitt ,,men kan jo ikke tenke sånn ,da burde jeg jo vært slank for 40 år siden ,, hehe
det tok fire uker og komme ned i samme vekt ,og har vært beinhard ,en utskjeilse forige lørdag,,

Godt jobbet, dette er en god start til en enda bedre fortsettelse - lykke til i fase 2 :D:heia:

arkine
06-02-10, 19:24
takk for det

Lotta67
06-02-10, 21:35
Ja, jeg gikk ned og ned jevnt og trutt i Fase 2. Men må legge til at det var helt uten utskeielser i 8 uker. 4 produkter per dag, mye grønnsaker og lovlig middag hver dag :-)

Det går fint når du bestemmer deg for det! :-) Og jeg er jo her, jeg også, i samme situasjon, så vi følger hverandre :-)

Stå på!
men ser jo at du lotta gikk ned like mye, eller mer i fase 2 de fire første ukene

å det er jo en fin inspirasjon for meg ,,er nemlig litt redd for og begynne i fase 2

Alida
07-02-10, 12:42
Ja, jeg gikk ned og ned jevnt og trutt i Fase 2. Men må legge til at det var helt uten utskeielser i 8 uker. 4 produkter per dag, mye grønnsaker og lovlig middag hver dag :-)

Det går fint når du bestemmer deg for det! :-) Og jeg er jo her, jeg også, i samme situasjon, så vi følger hverandre :-)

Stå på!

Hei alle sammen, må bare si at jeg synes alle er utrolig besluttsomme og kjempe inspirasjon her :)

Jeg har bare tre dager igjen i fase 1, hadde håpet å gått ned mer men det går rette veien det er det viktigste.

I fase 2 så gikk du ned jevnt å trutt? kan jeg spørre ca hva det er? hva kan jeg forvente? jeg har holdt dietten til punkt og prikke men ikke noe spes trimming. men det skal jeg gjøre noe med nå :)

Lykke til videre allesammen1

Alida
07-02-10, 13:46

Har et mål om å gå ned 18 kg, og etter første uke med nedgang på 1,3 kg, så blir nok dette en lang vei å gå.... Men nå skal jeg klare det:)[/quote]

Hei :) og velkommen
Jeg liker ikke heller de søte puddingene, men veldig godt sjokoladekjeksen nam nam den er kos hver kveld. er jeg sulten om kvelden synes jeg det er godt å steke litt squas på panna med sjampiong og løk og salt og pepper. detter er også noe jeg steker og hiver omeletten over (den med skinke) veldig godt.
kyllingsuppen, da koker jeg litt brokkoli og blomkål og hiver i. men suppen blander jeg med kaldt vann og varmer i microen pga da går jeg ikke de klumpene.

tvi tvi videre! dette går bra!