View Full Version : FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sider : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

arkine
13-03-10, 09:01
GTL: Så hyggelig at du skal på ferie "over there". Det kommer nok til å bli storveis, men har du fått løst ED produktene?

Jeg er i Fase 2 - og venter på alle dere andre. Lurte på om vi ikke skulle ha etablert en marsskravletråd, men lurte litt på hvordan det er for dere å lese at vi kan spise deilig saftige indrefilet o.a. :D. Kan dere takle det?

FG: Har du fått pengene? De har hvertfall gått ut av min konto.

Nå nærmer deg seg påske, og jeg må lage slagplan. Vi skal opp på hytta - ut på skiturer og inn i varmestuer hvor vaffer stekes. Tips: Lag Ed pannekake i vaffeljern før vi drar og kose seg med den. Ellers spise ekstra ED produkt hvis suget melder seg og truer med å spise karbohydrater i en eller anne form. Godteri og potetgull har alltid vært mine fallgruber. Det gjelder bare å ikke tenke på det......! Jeg skal ikke ha det!

du vet jo at du ikke liker godteri og potegull ,, smaker vont, og varme vafler er jo pyton:D

Popp
13-03-10, 09:03
joda jeg er her også .men veksler litt mellom fase en og to ,, er nok mest i fase en ,,i mars er det en del selskapligheter , så jeg legger fase to til disse dager ,og bruker fase en i hverdagen, og det funker bra
vekta går sagte men sikkert nedover, sisste selskap er 19, 20 mars ,og da blir det kun fase en fram til 30 mars ,, da reiser jeg en uke til syden,,og vilken fase det blir ,tja 8 eller 9 kanskje ,,skal nå prøve og holde vekta ikke hive i meg alt som er forbudt ,men litt vin og sånt blir det nok
prøver og leve lavkarbo så godt det lar seg gjøre den uka,,

Lurt at du svitsjer slik - det er litt ødeleggende at det er så mye som sosialt som skjer, men vi kan jo ikke stoppe opp helt bare fordi vi er på diett. På jobben her om dagen hadde vi lunsjmøte med pastasalat. Jeg lukte ut pasta'en og tok en pose med paella. Fikk rare blikk og et spørsmål, svarte at jeg hadde vært hos legen og fått beskjed om dårlige blodprøver og måtte følge streng diett. Da kom det ikke flere spørsmål. Men jeg syntes det er tøft å være på diett, det må planlegges godt - hvis ikke så skeier jeg ut.

arkine
13-03-10, 09:14
er tøft og være på diett ja ,,jeg heller liker ikke og si til folk at jeg er på diett ,,orker ikke alle spørsmål mer .. så gjør som deg og tar en spansk en, tåler ikke skal ikke kan ikke ,, legen har sagt

men vi skal også leve sosialt ,og det går ut over dietten ,men jeg tenker som så om jeg skjeier ut , så har jeg bare utsatt vektapet litt,har skjønt at det går bra og at en ikke legger på seg fett etter en utskjeielse ,men viktig og fortsette med dietten dagen der på ,
noen ganger tenker jeg m f...... at jeg ble bedt dit , det ødelegger jo kuren min,,
men skal jeg sitte her og være slank bare for meg selv ,ikke leve sosialt
helst ville jeg murt meg inne til jeg hadde nådd vekta mi da ,men det er ikke bra

grotingeling
13-03-10, 09:18
Har ikke fått noe skikkelig svar ang. å ta med ED-produktene inn til USA, så jeg lar dem ligge hjemme for å unngå problemer i tollen. De er jo skikkelig strikte på dette med å ta med produkter som er ulovlig eller i grenseland til ulovlig, og jeg har ingen ønsker om å bli bøtlagt, anmeldt eller miste flyet videre til Orlando. Og produkter for 14 dager koster jo rundt 1500kr, og jeg har faktisk ikke 1500 kr å kaste ut vinduet. Men jeg kommer til å med kjeks for å spise på flyturen over, er jo ikke særlig stort utvalg i flymat (har bestilt diabetes-måltid, men det betyr ofte ris eller pasta).

grotingeling
13-03-10, 10:35
Sosial på diett ja, det er en utfordring. Jeg har ingen problemer med å fortelle at jeg følger en spesiell diett, men som dere sier er det ofte enklere å bare slenge ut ord som "allergisk", "legen sier...", "diabetes" (den er fin forøvrig, slipper unna alle kaker med den), "migrene" osv.

Løsningen har for meg vært å alltid snakke med den som inviterer til sosialt lag, og forklare litt om hva jeg kan og ikke kan spise. I fase 1 er jo salat helt ok, hvis ikke salat er en del av måltide har jeg forklart at jeg følger en streng diett og må ta med min egen mat. I de tilfeller hvor vi har vært ute med jobben, har jeg alltid tatt kontakt med spisestedet enten i forveiene eller når vi kommer dit, og bedt om å få en salat med de grønnsakene jeg kan spise + evt. litt grillet kylling eller et par kokte egg - funker fint på de fleste restauranter ;)

Viktig å være sosial, så spis evt. ED-produkter før en sosial sammenkomst slik at en ikke møter sulten. Hjelper liksom ikke å bure seg inne bare fordi vi følger denne dietten :p

Solange
13-03-10, 11:11
Det sosiale er en utfordring,ja.... Jeg er hjemmeværende mens vi bor i Belgia, og tenkte at jeg måtte passe på å gjennomføre en diett mens jeg kan bestemme såpass mye av hverdagsrutinene mine selv. Men jeg synes det er vanskelig å gå på lunsjer og middager her, vrir meg unna det meste, men man blir jo litt ensom hvis man bare skal være hjemme også! Nettopp når man ikke jobber trenger man av og til å se folk. Heldigvis har de en kjempegod eggeomelett på lunsjstedet vårt, må bare lukke øya for de ferske baguettene og det de andre spiser til kaffen... Verre er det på middager, men jeg prøver å tenke mest på karbohydratene, spiser heller litt mer fett enn karbohydrater. Hjemme hos folk går det ganske greit, tar med noen produkter, forteller alle at jeg er på diett, og det har ikke skapt problemer enda. Men å dra hjem til Norge har vist seg håpløst....da ramler jeg utpå som bare det....Norsk mat jeg har savnet greier jeg visst ikke å motstå enda...

Fungirl
13-03-10, 15:26
Her har det jo vært liv etter at jeg la inn min melding i går kveld :)
Har hatt problemer med nettet i dag men nå ser det ut til å virke :)

Popp: Regner med jeg har fått pengene ja :) Ikke tenkt på det faktisk ;)

Jeg kan melde om ned 1,1 kg denne uka så da er det totalt 8.4 på nesten 4 uker. Fornøyd med det ja ;)

Solange
13-03-10, 15:52
Jeg kan melde om ned 1,1 kg denne uka så da er det totalt 8.4 på nesten 4 uker. Fornøyd med det ja ;)

Det er jo SUPERDUPERMEGABRAhttp://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif Så deilig at du får resultater!!!

grotingeling
13-03-10, 17:19

Kjempemessig http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/13.gif, vi heier deg videre på din ferd vet du :klem:

grotingeling
13-03-10, 17:22
Har tenkt litt i løpet av dagen http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/thinking/3.gif, og kommet fram til at jeg går over i fase 2 allerede i dag. Planen var jo å kjøre fase 1 helt fram til avreise på onsdag, men det gikk plutselig opp for meg at kroppen og ikke minst hodet trenger noen dager på å bli vant til å forholde seg til vanlig mat. Blir litt brå overgang fra fase 1 til helt uten ED-produkter sånn over natta, eller hva tror dere?

Fungirl
13-03-10, 17:49
Har tenkt litt i løpet av dagen http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/thinking/3.gif, og kommet fram til at jeg går over i fase 2 allerede i dag. Planen var jo å kjøre fase 1 helt fram til avreise på onsdag, men det gikk plutselig opp for meg at kroppen og ikke minst hodet trenger noen dager på å bli vant til å forholde seg til vanlig mat. Blir litt brå overgang fra fase 1 til helt uten ED-produkter sånn over natta, eller hva tror dere?

Takk :klem:

Helt sikkert lurt, jeg er sånn at når jeg vet jeg skal noe og da må ha en slags pause fra kostholdet (i ketolysetidene) så mista jeg motivasjonen helt rett og slett :) Så jeg tror det er lurt å innføre ett måltid nå.

Fungirl
13-03-10, 17:52
Jeg skal til Bergen neste helg, reiser torsdag og er hjemme igjen søndag. Fredagen skal jeg til Fedonlegen så å spise noe ulovlig torsdagen kommer garantert ikke til å skje.
Men jeg skal bo hos ei venninne den helga og det blir det ikke spytta i mat eller snopeskåla for å si det sånn. Hun har gått ned 60 kg selv så hun vet absolutt hva jeg går igjennom, men jeg kan jo ikke nekte de å spise når jeg er der liksom. Maten er egentlig ikke noe problem, er verre med sjokoladen som jeg vet kommer på bordet.
Derfor lurer jeg på om dere har noen tips på hvordan jeg kommer meg gjennom helga på ED-produkter og ett måltid. Et annet problem er vel at jeg ikke har nok ED produkter til ut neste uke og har vel egentlig ikke penger til å kjøpe inn før i april. Men jeg kan selvsagt bestille og så spørre om jeg kan får betale når jeg får lønn....

Fungirl
13-03-10, 17:52
Det er jo SUPERDUPERMEGABRAhttp://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif Så deilig at du får resultater!!!

Tusen takk :klem:

Solange
13-03-10, 18:26
Jeg skal til Bergen neste helg, reiser torsdag og er hjemme igjen søndag. Fredagen skal jeg til Fedonlegen så å spise noe ulovlig torsdagen kommer garantert ikke til å skje.
Men jeg skal bo hos ei venninne den helga og det blir det ikke spytta i mat eller snopeskåla for å si det sånn. Hun har gått ned 60 kg selv så hun vet absolutt hva jeg går igjennom, men jeg kan jo ikke nekte de å spise når jeg er der liksom. Maten er egentlig ikke noe problem, er verre med sjokoladen som jeg vet kommer på bordet.
Derfor lurer jeg på om dere har noen tips på hvordan jeg kommer meg gjennom helga på ED-produkter og ett måltid. Et annet problem er vel at jeg ikke har nok ED produkter til ut neste uke og har vel egentlig ikke penger til å kjøpe inn før i april. Men jeg kan selvsagt bestille og så spørre om jeg kan får betale når jeg får lønn....

Jeg kan anbefale den crispy skjokoladen som egentlig er til fase 3, den synes jeg er såpass god at den har reddet meg unna endel skjokoladeskåler... Eller ta kjeksen med bringebær med litt hvitost på, det synes jeg også er snadder. Har du ikke nok ED-produkter, får du ty til gamle kunnskaper fra ketolysekuren, jeg har tro på at det viktigste er å holde seg i ketose, så får du heller få i deg litt for mye fett. Men det er nå min mening,da;)

Fungirl
13-03-10, 18:43
Jeg kan anbefale den crispy skjokoladen som egentlig er til fase 3, den synes jeg er såpass god at den har reddet meg unna endel skjokoladeskåler... Eller ta kjeksen med bringebær med litt hvitost på, det synes jeg også er snadder. Har du ikke nok ED-produkter, får du ty til gamle kunnskaper fra ketolysekuren, jeg har tro på at det viktigste er å holde seg i ketose, så får du heller få i deg litt for mye fett. Men det er nå min mening,da;)

Har ikke sjokoladen som tilhører fase 3, har en haug med barer og kjekt, men de blir jeg ikke mett av rett og slett.
Ketolyse og ED er faktisk så vidt forskjellig at jeg blir helt satt ut, i ketolyse var jeg i ketose pga lavt antall karbs, mens på ED er det pga kaloriunderskudd. Vi spiser rett og slett for mange karbs til at det kan være sannsynlig at man er i ketose pga karbsene. Men vi ligger selvsagt lavt på karbs motsetning til den vanlig mann i gata, men er mange som spiser lavkarbo som er lavere på karbsene enn det vi gjør. Så kombinasjonen lite kcal og relativt lite karbs tror det er grunnen til at man er i ketose.
Men men så lenge det funker så bryr jeg meg fint lite om hva som er hva :D

Solange
13-03-10, 19:06
Har ikke sjokoladen som tilhører fase 3, har en haug med barer og kjekt, men de blir jeg ikke mett av rett og slett.
Ketolyse og ED er faktisk så vidt forskjellig at jeg blir helt satt ut, i ketolyse var jeg i ketose pga lavt antall karbs, mens på ED er det pga kaloriunderskudd. Vi spiser rett og slett for mange karbs til at det kan være sannsynlig at man er i ketose pga karbsene. Men vi ligger selvsagt lavt på karbs motsetning til den vanlig mann i gata, men er mange som spiser lavkarbo som er lavere på karbsene enn det vi gjør. Så kombinasjonen lite kcal og relativt lite karbs tror det er grunnen til at man er i ketose.
Men men så lenge det funker så bryr jeg meg fint lite om hva som er hva :D

Jeg tror det er pga. det lave ant. karber, det er jo fremdeles så lite at man kan komme i ketose? Jeg mener at hvis man skal komme i ketose pga. kaloriunderskudd, må man faste. Jeg mener at vi ligger på mellom 25-30 karber om dagen, og det burde vel være lite nok? Uansett, dette er jo et ypperlig spørsmål å plage legen din med, siden du skal dit:) Noen andre som har noen meninger/ viten om dette?

Fungirl
13-03-10, 19:16
Jeg tror det er pga. det lave ant. karber, det er jo fremdeles så lite at man kan komme i ketose? Jeg mener at hvis man skal komme i ketose pga. kaloriunderskudd, må man faste. Jeg mener at vi ligger på mellom 25-30 karber om dagen, og det burde vel være lite nok? Uansett, dette er jo et ypperlig spørsmål å plage legen din med, siden du skal dit:) Noen andre som har noen meninger/ viten om dette?

Jeg skal snakke med legen min om dette.

Og nå ser jeg på produktene, jeg har ikke alle hjemme, men de jeg har innholder dette antallet karbs pr porsjon:
Paella - 9,9
Pannekake - 2,8 + melk - ca 5
Brownie - 11, 9 + melk - 1
Pasta -10,3
Pralinebar - 9.7

Så har man blant annet kakaoen, sjokoladeblandingen og cappuccinoen som alle inneholder karbs + melka den blandes med

Så slik jeg kan lese utifra pakkene så kommer man opp i ca 40-50 avhenging av hvilke produkter man spiser selvsagt (inkludert melk) og så har man grønnsakene i tillegg.

Jeg ser selv at jeg er i ketose (tisser på sticksen), men når jeg gikk på ketolyse og kom opp i dette antall karbs var jeg ute av ketose. Så jeg tror at man kan være i ketose på såpass høyt antall karbs fordi vi inntar veldig lite kcal i løpet av en dag.
Men skal få en forklaring av legen på fredag :)

Solange
13-03-10, 19:44
Ja, det kan jo være kombinasjonen som gjør det, er neimen ikke lett å forstå, jeg synes det er veldig forvirrende. I begynnelsen brydde jeg meg ikke om hva som virket, men etter å ha balet med dette i over ett år, begynner jeg å få behov for å skjønne hva som skjer:) Flott hvis du spør, jeg har bare en vikarlege nå som ikke skjønner bæret av hva hun skriver ut resept på, så henne nytter det ikke å spørre....

Fungirl
13-03-10, 19:45
Ja, det kan jo være kombinasjonen som gjør det, er neimen ikke lett å forstå, jeg synes det er veldig forvirrende. I begynnelsen brydde jeg meg ikke om hva som virket, men etter å ha balet med dette i over ett år, begynner jeg å få behov for å skjønne hva som skjer:) Flott hvis du spør, jeg har bare en vikarlege nå som ikke skjønner bæret av hva hun skriver ut resept på, så henne nytter det ikke å spørre....

Skal huske å spørre om det neste fredag, må skrive opp lapp ;)

Ja jeg vil gjerne vite hva, hvorfor og i det hele tatt. Er tross alt kroppen vår vi holder på å eksprimentere med så greit å vite hvorfor noe virker og ikke virker.

mokki
14-03-10, 08:24
Da er jeg på sporet igjen. Hadde en tung uke dene uken, der jeg slet med maten hele tiden, og det toppet seg på fredag da jeg hadde en studievenninne her og vi koooste oss med ferske rundstykker.. Fortsatte galskapen i går med pizza og softis og havregrøt og hotdog... Shoppet endel nye klær i går, og da jeg hadde de pp meg og så hva de 10kg faktisk har gjort med kroppen min så tenkte jeg at NEI, dette skal jeg ikke ødelegge... Nå bretter vi opp ermene og tar opp kampen om de neste 10kg.. Neste helg blir det sikkert fase 8-9 her også.... Så må være streng hele denne uken...
Torsdag er det time på fedonklinikken igjen...

mokki
14-03-10, 10:20
Et lite pannekaketips....
Laget noe godt i dag. Dtekte pannekake(r), hadde en god slant salt i røren for å slippe den søtsmaken. Delte pannekakene i to. Smurte jensen choice orginal hvitløk (kjøpt på rema 1000) på som smør, tok en tomat og kuttet i skiver og lå oppå pannekakene. Siden det er lov å bruke skummetmelk i matlaging bestemte jeg meg for at et par skiver hvitost også var lov, så tok det oppå. Gratinerte det hele i ovnen til osten var smeltet. Godt!!

Solange
14-03-10, 10:36
Da er jeg på sporet igjen. Hadde en tung uke dene uken, der jeg slet med maten hele tiden, og det toppet seg på fredag da jeg hadde en studievenninne her og vi koooste oss med ferske rundstykker.. Fortsatte galskapen i går med pizza og softis og havregrøt og hotdog... Shoppet endel nye klær i går, og da jeg hadde de pp meg og så hva de 10kg faktisk har gjort med kroppen min så tenkte jeg at NEI, dette skal jeg ikke ødelegge... Nå bretter vi opp ermene og tar opp kampen om de neste 10kg.. Neste helg blir det sikkert fase 8-9 her også.... Så må være streng hele denne uken...

He,he, og da du først hadde begynt, så bestemte du deg for å spise ALT du hadde savna ?:eek::eek: (havregrøt???) Been there, done that.... Hvis det er noen trøst, så har iallefall jeg en tendens til å moderere meg litt mer for hver gang....

mokki
14-03-10, 10:40
He,he, og da du først hadde begynt, så bestemte du deg for å spise ALT du hadde savna ?:eek::eek: (havregrøt???) Been there, done that.... Hvis det er noen trøst, så har iallefall jeg en tendens til å moderere meg litt mer for hver gang....
Mannen hadde laget havregrøt til jentene til frokost. Var mer igjen så da hev jeg i meg resten. havregrøt er jo egentlig fantastisk godt!!

grotingeling
14-03-10, 10:44
Been there, done that - men som Solange sier; havregrøt??????
10 kg gjør fantastisk stor forskjell på kroppsfasongen, og nye klær som faktisk er i riktig størresle viser dette veldig mye bedre enn de som var passe for 10 kg siden.
Du har jo funnet tilbake til http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_14_12.gif nå, og det virker som om du har fått tilbake masse motivasjon også :klem:

arkine
14-03-10, 14:19
havregrøt er nydelig ,i alle fall når det er forbudt

Popp
14-03-10, 20:51
du vet jo at du ikke liker godteri og potegull ,, smaker vont, og varme vafler er jo pyton:D

Stemmer deg, bare glemte det et lite sårt øyeblikk :lol:
Jeg HATER det egentlig.

Popp
14-03-10, 20:59

FANTASTIC!
http://www.getsmileyface.com/sm/happy/1074.gif

Popp
14-03-10, 21:07

Kos deg i Bergen, bare husk at alt du skal spise må planlegges i forkant. Det er mitt tips. Ellers gjelder regelen fra min kloke mor: Ikke tenk på at du skal eller vil ha det. For du skal ikke ha det. Egentlig så liker du ikke sjokolade lenger. Mye av dette er ren selvsabotering, og vi må bevise at vi er bedre enn som så.

JollyJ
14-03-10, 21:19

Supert Fungirl.. Det er jammen meg mye. :heia:

Popp
14-03-10, 21:21
Da er jeg på sporet igjen. Hadde en tung uke dene uken, der jeg slet med maten hele tiden, og det toppet seg på fredag da jeg hadde en studievenninne her og vi koooste oss med ferske rundstykker.. Fortsatte galskapen i går med pizza og softis og havregrøt og hotdog......
Alt det der, på en gang..? Hvordan taklet magen din det??

Et lite tips som jeg leste i et ukeblad sist uke da jeg var på Fedon klinikken. Man bruker 3-4 dager på å komme i ketose, mens man bruker 10 min på å komme ut av den, om man spiser annen mat. Dette gjaldt en lavkarbodiett, men regner med at det er det samme med ED. Det får meg til å tenke meg om hver gang det ligger en fristelse foran meg. Som f.eks de muffinsene i kjøleskapet som har ligget der siden torsdag. De skal akkurat NÅ legges i fryseren. Tilbake om 2 sek.

JollyJ
14-03-10, 21:22
Det er mitt tips. Ellers gjelder regelen fra min kloke mor: Ikke tenk på at du skal eller vil ha det. For du skal ikke ha det. Egentlig så liker du ikke sjokolade lenger. Mye av dette er ren selvsabotering, og vi må bevise at vi er bedre enn som så.

Nå reddet du meg fra en forbipaserende sjokolade!!!! Hadde noen venner på besøk som hadde med seg sjokolade. fy så farlig.... Tror jeg må be min kjære mann spise den opp eller kaste den, bra trening for selvkontroll hvertfall, hihi

Fungirl
14-03-10, 21:24
FANTASTIC!
http://www.getsmileyface.com/sm/happy/1074.gif

Fungirl
14-03-10, 21:26
Nå reddet du meg fra en forbipaserende sjokolade!!!! Hadde noen venner på besøk som hadde med seg sjokolade. fy så farlig.... Tror jeg må be min kjære mann spise den opp eller kaste den, bra trening for selvkontroll hvertfall, hihi

Er nok ikke sjokoladen og potetgullet som plager meg mest, er vel det å se på at folk spiser mengder av god mat i 4 hele dager. Torsdagen blir nok ingen problem, jeg skal jo til legen fredags morgen, og da er det jo ikke aktuelt å sprekke for å si det sånn :)

Problemet er vel at det blir vandring i Bergen by hele fredagen og det er jo ikke så lett å få laget seg noe mat, men jeg skal nok få det til :)
Barer og kjeks funker ikke som måltid tidlig på dagen så jeg må nok tenke nytt.
Håper jeg får varene mine på onsdag eller torsdag, da skal jeg få laget en plan :)

mokki
14-03-10, 21:31
Alt det der, på en gang..? Hvordan taklet magen din det??

Et lite tips som jeg leste i et ukeblad sist uke da jeg var på Fedon klinikken. Man bruker 3-4 dager på å komme i ketose, mens man bruker 10 min på å komme ut av den, om man spiser annen mat. Dette gjaldt en lavkarbodiett, men regner med at det er det samme med ED. Det får meg til å tenke meg om hver gang det ligger en fristelse foran meg. Som f.eks de muffinsene i kjøleskapet som har ligget der siden torsdag. De skal akkurat NÅ legges i fryseren. Tilbake om 2 sek.
Magen taklet det helt superfint den. desverre. Skulle blitt driiitkvalm.. det hadde vært mye bedre..
Dagen i dag har gått fint. Pannekake til frokost. salat med soyanøtter til lunsj, så en bar rett før konserten jeg spilte og så ble det egg og litt bacon (selv om det ikke er eurodiet...) til kvelds/middag. har drukket masse vann også. I morgen er planen pannekake eller noe slikt til frokost, skal lage salat med pasta til lunsj, suppe til middag og bar eller kjeks til kvelds.. Vann til alle måltid. Har desverre blitt glad i pepsi max siste uken.. den uvanne skal bort...

grotingeling
14-03-10, 21:33
Er nok ikke sjokoladen og potetgullet som plager meg mest, er vel det å se på at folk spiser mengder av god mat i 4 hele dager. Torsdagen blir nok ingen problem, jeg skal jo til legen fredags morgen, og da er det jo ikke aktuelt å sprekke for å si det sånn :)

Problemet er vel at det blir vandring i Bergen by hele fredagen og det er jo ikke så lett å få laget seg noe mat, men jeg skal nok få det til :)
Håper jeg får varene mine på onsdag eller torsdag, da skal jeg få laget en plan :)

Salat er tingen når en er ute hele dagen, og det er faktisk bedre å ta en salat med kylling enn å kaste seg over alt mulig annet i fase 1. Da kan du jo spise ute sammen med de andre også :p. Alternativ ville jeg gått for grillet fisk, og da er det en fantastisk fiskerestaurant på kjøttbasaren ikke langt unna Fedon-klinikken.

JollyJ
14-03-10, 21:36

Sjokoladen er helt klart den tøffeste for meg. Siden min store hobby er å lage kaker så har vi to kaker i kjøleskapet, men de intereserer meg ikke en gang, utrolig rart, før hadde det plaget meg skikkelig.

Vandring i Bergen by ja, sånn synes jeg er litt vanskelig også. Når man skal med sånne type sosiale ting. Men har du begynt på fase 2 da?
Da blir det litt lettere, kan alltids få kjøpt litt salat og kylling eller noe.
Så deilig å dra til Bergen da, digger den byen..:)

Fungirl
14-03-10, 21:55
Salat er tingen når en er ute hele dagen, og det er faktisk bedre å ta en salat med kylling enn å kaste seg over alt mulig annet i fase 1. Da kan du jo spise ute sammen med de andre også :p. Alternativ ville jeg gått for grillet fisk, og da er det en fantastisk fiskerestaurant på kjøttbasaren ikke langt unna Fedon-klinikken.

Begynner jo på Fase 2 på fredag så regner med at ett måltid ute skal gå fint, men jeg spiser ikke før timen på fredag og da blir det mange timer i bergen by, men det går helt sikkert fint. Må bare planlegge litt ;)

Fungirl
14-03-10, 21:57
Sjokoladen er helt klart den tøffeste for meg. Siden min store hobby er å lage kaker så har vi to kaker i kjøleskapet, men de intereserer meg ikke en gang, utrolig rart, før hadde det plaget meg skikkelig.

Vandring i Bergen by ja, sånn synes jeg er litt vanskelig også. Når man skal med sånne type sosiale ting. Men har du begynt på fase 2 da?
Da blir det litt lettere, kan alltids få kjøpt litt salat og kylling eller noe.
Så deilig å dra til Bergen da, digger den byen..:)

Jepp begyner i Fase 2 på fredag regner jeg med, får se hva legen sier, men da har jeg gått nesten 5 uker i Fase 1 så regner med hun mener det er på tide å hoppe til neste fase.
Skal nok gå fint, men det verste blir vel festen på lørdagen og den påfølgende dagenderpå på søndagen ;)

JollyJ
14-03-10, 22:04
Jepp begyner i Fase 2 på fredag regner jeg med, får se hva legen sier, men da har jeg gått nesten 5 uker i Fase 1 så regner med hun mener det er på tide å hoppe til neste fase.
Skal nok gå fint, men det verste blir vel festen på lørdagen og den påfølgende dagenderpå på søndagen ;)

5 uker i fase 1, hjelpes meg så flink du er. Du får legge inn et ønske om ED vin:rolleyes: Vinen som slanker.. ugh, blir dårlig bare å tenke på det, hehe

Fungirl
14-03-10, 22:05
5 uker i fase 1, hjelpes meg så flink du er. Du får legge inn et ønske om ED vin:rolleyes: Vinen som slanker.. ugh, blir dårlig bare å tenke på det, hehe

Skal nok ha i meg sprit tenker jeg, men satser på at jeg ikke drikker så mye, har egentlig planer om å ta det ekstremt rolig (ikke at jeg normalt sett er så flinkt til det da men :D )

arkine
14-03-10, 22:10
ja de er vansklige de selskapene ,,men en kan jo ikke mure seg inne heller
du er tøff om du klarer og motstå alt du ikke skal ha
jeg har viljestyrke lik en mygg eller noe , når det kommer til sånt .
da kobler den sunne fornuften helt ut ,, desverre ,og angrer som en hund dagen derpå,men trøster meg selv at livet går vidre ,og at jeg bare har utsatt slankinga litt,,

arkine
14-03-10, 22:13
Skal nok ha i meg sprit tenker jeg, men satser på at jeg ikke drikker så mye, har egentlig planer om å ta det ekstremt rolig (ikke at jeg normalt sett er så flinkt til det da men :D )

forsiktig med spriten om du ikke har spist noe ,jeg blir full på to drinker når jeg bare har spist ED ,,egentlig bare på en drink,,ikke drita ,menveldig godt påseila kan du si

grotingeling
15-03-10, 06:39
WOHOOOO 88,9 er dagens tall..... 88,9 http://www.33smiley.com/smiley2/sports/gymnastics/8.gif

Solange
15-03-10, 07:52
WOHOOOO 88,9 er dagens tall..... 88,9 http://www.33smiley.com/smiley2/sports/gymnastics/8.gif

Da er du på 88-tallet:D:D:D Kjempeherlig!!!!!!!

Jeg har endelig løsna litt jeg også, riktignok bare 300 gram.........Men var redd jeg hadde stoppa opp heeelt etter Franriketuren forrige helg, så jeg er veldig fornøyd;)

grotingeling
15-03-10, 07:57
Da er du på 88-tallet:D:D:D Kjempeherlig!!!!!!!

Jeg har endelig løsna litt jeg også, riktignok bare 300 gram.........Men var redd jeg hadde stoppa opp heeelt etter Franriketuren forrige helg, så jeg er veldig fornøyd;)
Da gikk det jo bra jo http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/3.gif, og nå er det bare å kjøre på videre.

Popp
15-03-10, 08:58
http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/a130.gif
GRATULERER!!! Deilig å komme på 88-tallet!

BECAUSE YOU DESERVE IT!

JollyJ
15-03-10, 10:53

Grattis!!! Knallbra!!!:heia:

Fungirl
15-03-10, 11:16
Supert Fungirl.. Det er jammen meg mye. :heia:

Tusen takk, så ikke denne før i dag :)

Fungirl
15-03-10, 11:19

:heia: Knallbra :)

arkine
15-03-10, 18:07
gratulerer med 8 tallet , superbra

studine:)
16-03-10, 06:43
Hei alle sammen!!
Da er jeg tilbake fra Istanbul=) Jeg har hatt en fantastisk tur, selv om dietten kanskje ble lagt litt på hylla.. men har stort sett holdt meg på matta, og unngått det av karbohydrater jeg kunne. Og i dag hadde vekta en godnyhet jeg så sårt trengte: 77,1kg!!=) så jeg gikk ned, selv om jeg ikke var superstreng=)=)

grotingeling
16-03-10, 07:27
Hei alle sammen!!
Da er jeg tilbake fra Istanbul=) Jeg har hatt en fantastisk tur, selv om dietten kanskje ble lagt litt på hylla.. men har stort sett holdt meg på matta, og unngått det av karbohydrater jeg kunne. Og i dag hadde vekta en godnyhet jeg så sårt trengte: 77,1kg!!=) så jeg gikk ned, selv om jeg ikke var superstreng=)=)
Velkommen tilbake :D og gratulere med de gode nyhetene:p

Solange
16-03-10, 07:56
Det er jo supert, Studine:):) Gir håp for andre som skal på ferie om at det er mulig;)

16-03-10, 09:24
Det er jo supert, Studine:):) Gir håp for andre som skal på ferie om at det er mulig;)

tihi=) ja, det var deilig. Faktisk veide jeg meg igjen, bare for å se tallet... og da stod det 76.8=)

Popp
16-03-10, 10:31
Velkommen tilbake, Studine:) Så deilig med en Tyrkia ferie, med både nedgang på vekten og SOL?

Gratulerer så mye med vektnedgangen! :heia:

Fungirl
16-03-10, 11:03
Hei alle sammen!!

Velkommen heim igjen og grattis med godnyheten :heia:

JollyJ
16-03-10, 11:15
Hei alle sammen!!

Så digg, både ferieturen og vekta:D Godt å vite at man kan være på ferie og ikke legge på seg men gå ned faktisk:p

16-03-10, 15:01
Velkommen tilbake, Studine:) Så deilig med en Tyrkia ferie, med både nedgang på vekten og SOL?

Gratulerer så mye med vektnedgangen! :heia:

Du, det var ganske stusselig med sol. Egentlig var det ganske kjølig.. men det er en utrolig flott by!!!!!!!!!!

tinus76
17-03-10, 07:44
Studine - det var kjekk lesing. At det er mulig med ferie uten å være superstreng og faktisk gå ned!!! Fantastisk!!

Gartulerer med vektnedgang i ferien!!!

17-03-10, 15:56
Studine - det var kjekk lesing. At det er mulig med ferie uten å være superstreng og faktisk gå ned!!! Fantastisk!!

Gartulerer med vektnedgang i ferien!!!

Takk!!!=)

I dag er det egentlig ryddedag... hele hybelen er bomba ned av siste forsending ED-produkter og klær fra turen.. pluss en litt for stor koffert.. Jeg kom så langt som til å re opp senga:P haha men jeg MÅ rydde ferdig, for det er ikke levelig her!!!=)

arkine
17-03-10, 19:13
Hei alle sammen!!

kjempebra at du har klart og holde vekten , sågar klart og gå ned når du har vært på ferie

Fungirl
17-03-10, 20:07
I morra drar jeg til Bergen, har time hos Fedonlegen på fredag så det blir spennende :)

Har omtrent ikke mat igjen og jeg får det sikkert ikke før på fredag og da er jeg i Bergen. Men men jeg tror jeg skal klare meg med det jeg har iallefall.

Kommer nok til å titte innom her i løpet av helga og rapport på søndag :)

Ønsker alle ei riktig helg :klem:

Solange
17-03-10, 20:57
Kjempespennende! Jeg ønsker deg lykke til på timen og med maten i helga:)

Fungirl
17-03-10, 21:09
Kjempespennende! Jeg ønsker deg lykke til på timen og med maten i helga:)

Tror absolutt jeg trenger det, er nervøs for begge deler :)

mokki
17-03-10, 23:03
I morgen er det legetime igjen. Spent på hva tanitavekten sier.... denne uken blir det ikke nedgang, men har vel hatt nok med å få av tullet fra helgen.... Har i det store og hele holdt meg i skinnet. Nå i helgen blir det tur, og det kommer ikke til å bli eurodiet på turen, men skal jo prøve å holde meg i skinnet med tanke på karbene. Fra mandag igjen er det ny frisk. Da er det fult fokus fremover...

JollyJ
18-03-10, 07:51
I morra drar jeg til Bergen, har time hos Fedonlegen på fredag så det blir spennende :)

Har omtrent ikke mat igjen og jeg får det sikkert ikke før på fredag og da er jeg i Bergen. Men men jeg tror jeg skal klare meg med det jeg har iallefall.

Kommer nok til å titte innom her i løpet av helga og rapport på søndag :)

Ønsker alle ei riktig helg :klem:

Ha en helt super helg i Bergen Fungirl, håper du får SOL....
Blir spennende hos legen da, men du har vel i grunnen ikke noe å frykte, håper du får klarsingnal til fase to:p

JollyJ
18-03-10, 07:56
I morgen er det legetime igjen. Spent på hva tanitavekten sier.... denne uken blir det ikke nedgang, men har vel hatt nok med å få av tullet fra helgen.... Har i det store og hele holdt meg i skinnet. Nå i helgen blir det tur, og det kommer ikke til å bli eurodiet på turen, men skal jo prøve å holde meg i skinnet med tanke på karbene. Fra mandag igjen er det ny frisk. Da er det fult fokus fremover...

Stå på Mokki, dette fikser du lett som bare det!!!!!:visemuskl
Kos deg med helgeturen;)

JollyJ
18-03-10, 07:58
Og dagens gladmelding fra min side.. Jeg har endelig kommet meg under 100, jippi.. 99.7 sto det på min jukse veiing i dag .. Jippi.. Jeg får gå å feire det med en sjokolade shake:rolleyes:

Solange
18-03-10, 08:05
Og dagens gladmelding fra min side.. Jeg har endelig kommet meg under 100, jippi.. 99.7 sto det på min jukse veiing i dag .. Jippi.. Jeg får gå å feire det med en sjokolade shake:rolleyes:

HURRA!!!!! Under 100 er en super milepæl:D Gratulerer så masse og stå på videre:) Skåler i skjoko-shake med deg:p

Fungirl
18-03-10, 08:36

:heia: så utrolig deilig :)

Den sola i Bergen tror jeg forresten at jeg må se langt etter :lol:

grotingeling
18-03-10, 11:03
Greetings from Florida http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/8.gifhttp://www.33smiley.com/smiley2/flags/q-z/6.gif
Tok 22 timer fra vi kjørte hjemmefra til vi sjekket inn på hotellet, det er lenge det - spesielt når maten en får på flyet ikke var særlig lavkarbo (ble litt lite mat) og jeg ikke fikk i meg nok vann. Så hadde en smule migrene da vi landet, men pytt pytt - den er borte nå.
Fikk forøvrig med meg kjeksene gjennom tollenhttp://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif
Men det var nok bare fordi jeg sa jeg ikke hadde noe mat med meg, og at jeg ikke ble plukket ut til visitering.

Ble hentet av våre venner Hertz på flyplassen, og fikk utlevert leiebilen - en Cadillac 2009-modell
Veldig kjekt kjøre-på-tur-i-USA-bil http://www.33smiley.com/smiley2/world/england/6.gif

Nå er klokka bare litt over 6 på morgenen lokal tid og dermed litt tidlig å begynne shoppingen, vi skal derfor finne tilbake til den gode frokostrestauranten på International Drive
Sjekker nok innom i løpet av turen

Solange
18-03-10, 13:07
Åhhh, Grotingeling, merker at jeg misunner deg skikkelig nå. Florida... Nyt livet i Caddilac i USA!! Ønsker deg en kjempefin ferie. Flott at du fikk igjennom kjeksene, men ikke bruk tida på å fortvila hvis dietten ikke blir helt etter planen alltid, kan ikke være så lett i høykarboens hjemland....

Popp
18-03-10, 14:57

:heia: :heia: :heia: Gratulerer så mye med å ha kommet under 100 kg. :D

GTL: Tenkte på deg - og lurte på om du var reist allerede. Så artig med litt cadilacc kjøring, Kos deg masse og ENJOY!

Popp
18-03-10, 15:00
mokki og Fungirl: Lykke til med veiing imorgen! FG: Kos deg med sola i Bergen

tinus76
19-03-10, 07:22

Gratulerer - det er jo helt FANTASTISK!!!

GTL - kos deg masse - og jeg håper på masse tips - skal til USA i oktober (da håper jeg at jeg er i mår og kan kose meg der borte)

Da er det fredag - utfordringen er helgen, har ikke klart dem i det siste!! Men et lite vektnedgang idag var motivasjonen - ønske rå se et nytt tall på uke veiingen på tirsdag - en stund siden jeg har lagt inn nye tall nå!!

tinus76
19-03-10, 07:23
Ja, god helg folkens - glemte jo å si det!!

mokki
19-03-10, 08:03
Var hos legen i går. vekten viste 11,7kg ned siden 21.januar. Hun sa jeg hadde hatt enormt god effekt av eurodiet. Vi snakket litt om hvordan det har gått, og veien videre. Det er på tide å flytte over til fase2. Jeg kommer til å spise fase1 litt etter helgen, for skal reise vekk hele denne helgen, og kommer ikke til å ha med meg eurodietmåltid. det er et bevisst valg og jeg vet jeg må ta konsekvensen når jeg kommer hjem.....

JollyJ
19-03-10, 08:13
Tusen takk dere, håper det blir mere skåling i sjokkoshake for oss alle fremover:D

JollyJ
19-03-10, 08:15
Var hos legen i går. vekten viste 11,7kg ned siden 21.januar. Hun sa jeg hadde hatt enormt god effekt av eurodiet. Vi snakket litt om hvordan det har gått, og veien videre. Det er på tide å flytte over til fase2. Jeg kommer til å spise fase1 litt etter helgen, for skal reise vekk hele denne helgen, og kommer ikke til å ha med meg eurodietmåltid. det er et bevisst valg og jeg vet jeg må ta konsekvensen når jeg kommer hjem.....

Så gøy å høre Mokki, gratulerer:)

19-03-10, 11:29

Men det trenger jo ikke nødvendigvis å bli noe problem? Kan du ikke bare ta med deg noe å spise til frokost (f.eks. kakao eller kjeks) og så spise salat m/proteiner til lunsj og unngå potetene/karbohydratene til middag? det var det jeg gjorde. Og det funka jo fint i istanbul, og da bør det gå bra for deg dit du skal også!=) Det er jo bare en versjon av fase to, og du skal se det ikke gir noen spesielt negative konsekvenser! Og litt vin kan du jo unne deg=)

Popp
19-03-10, 15:31

FANTASTISK nedgang! :heia: :heia: :heia:
Du har vært superflink. Kos deg masse i helgen, det kommer til å gå så fint. Du har hele tiden planlagt denne helgen så jeg er sikker på at du klarer å holde fokus, selv uten ED produkter. Godt tips fra studine; ta med kjeks og sjokolade. Ha en flott helg!

Popp
19-03-10, 15:34
Snart helg her også.. Mange har allerede tatt helg, da de skal være med på Birken. Når man ser været for morgendagen, er jeg ekstra glad for at jeg ikke engang har tenkt på å være med. Stakkars skifolk!

Vi skal vel bruke helgen til å vaske og rydde huset, som har vært under oppussing etter vannskade. Byggfolk er kanskje flinke til å bygge, men husmorvask har de nok aldri hørt om. Her er det bare å brette opp ermene og hente flere bøtter med såpe og vann.

Fikk sms fra posten idag om at ED produktene mine er kommet, så da blir det igjen tilgang på kjeks og sjokoladefrokost! :heia:

Fungirl
19-03-10, 15:40
Grattis Mokki :heia:

Da kommer min rapport fra Fedonlegen: Vekta viste ned 10,6 kg på nesten 5 uker, jeg er superhappy :)
Og jeg ble spurt om leg på polet (jeg blir 30 i år ;))

Ergo en ganske så fin dag :)

God helg alle sammen :klem:

Popp
19-03-10, 15:51
Grattis Mokki

Da kommer min rapport fra Fedonlegen: Vekta viste ned 10,6 kg på nesten 5 uker, jeg er superhappy
Og jeg ble spurt om leg på polet (jeg blir 30 i år )

Ergo en ganske så fin dag

Fantastisk bra! :heia: :heia: :heia: Skal si du har vært flink. Det må ha vært all treningen din, tenker jeg som gjør at du går ned mer enn meg. Noen som kan sparke meg i baken slik at jeg får TRENT!?

:lol: Kanskje polmannen ville sjekke det opp?

God helg, ja!

JollyJ
19-03-10, 15:52

Da kommer min rapport fra Fedonlegen: Vekta viste ned 10,6 kg på nesten 5 uker, jeg er superhappy :)

Kjempe bra Fungirl... Og leg på polet, det er komplimentet sitt det, :heia:

Ha en super helg du også

PS. husk leg når du skal ut på byen, hihi

Solange
19-03-10, 17:16

KJEMPEFLOTT!!!!!
http://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif
Det er resultatet sitt det! OG spurt om leg!http://www.33smiley.com/smiley/everyday/2.gif kan det bli bedre! Kose deg masse resten av helga,da!

tinus76
20-03-10, 11:12
Er bare innom for å si kjempebra jobba folkens - dere er kjempe flinke.

Vise leg på polet - kompliment det da!!!

Nå er det ut å kjøpe sykkel til største jenta og påskeliljer til meg selv.
Vurderer om jeg skal GÅ til solariumet idag, tar vel en god halvtime i rask gange!!

grotingeling
20-03-10, 18:58
Hei og hopp - er bare en kjapp tur innom for aa se hvordan det har gaatt med dere som hadde legetime (bare litt nyskjerrig her ja.....) - og gratulasjoner er absolutt paa sin plass. Saa gratulere med http://www.33smiley.com/smiley2/communicate/praises/21.gif resultater til baade Mokki og Fungirl - dette var helt fortjent. Keep up the good work.http://www.33smiley.com/smiley2/communicate/everyday/6.gif

Og saa en liten statusrapport;
Vi har naa kjoert fra Florida, via Alabama til Mississippi, og er pr naa i Tunica for aa gamble litt. De har Las Vegas whanabee-casinoer her, saa det kan jo bli interessant. Temperaturen ligger paa ca 20grader, og solen skinner fra nesten skyfri himmel. Satser paa aa finne et elvecruise paa Mississippi i morgen, og saa gaar ferden videre til Memphis og Graceland.
PS! Levis 505 str 14 (ca 42/44) passer helt perfekt!http://www.33smiley.com/smiley2/communicate/everyday/2.gif
Ha en fantastisk helg videre, naa er det lunch-tid her hos oss.

tinus76
20-03-10, 19:37
Grotingeling - hørtes bre helt fantastisk ut!! Gratulerer med 505 i 42/44!!

Da ble det til at jeg gikk til sentrum og tok sol, tok 35 miuntter i rask gange. Herligt tur!! Når sitter ungene og mannnen å ser på "Se opp" og spiser chips og snop. Går helt fint å styre unna!! Vil ikke ha, SKAL ned mer- Hjalp bra å se nye tall på vekta idag - og eg SKAL bikke 15 kg imorgen!!

Ha en fin lørdag!

21-03-10, 21:33
Fantastisk bra! :heia: :heia: :heia: Skal si du har vært flink. Det må ha vært all treningen din, tenker jeg som gjør at du går ned mer enn meg. Noen som kan sparke meg i baken slik at jeg får TRENT!?

:lol: Kanskje polmannen ville sjekke det opp?

God helg, ja!

Jeg kan sparke deg i baken!!!:D
Eller, vi kan ha avtale om treningsdager? med rapport? Så har du jo i alle fall en motivasjon, og en aversjon fra å avstå;) bare en tanke!

mokki
22-03-10, 10:00
Da er jeg hjemme igjen. Leste tipsene om hvordan jeg skulle klare helgen, men cluet var at jeg hadde bestemt meg for at dette ble en sprekk. Jeg hadde ikke lyst å ha med eurodietprodukter til frokost, og vi visste hvilken resturant vi skulle på og hva vi skulle spise, og jeg hadde ikke lyst til å betale 350kr for en hovedrett og la halvparten av tilbehøret ligge igjen. Alt det visste jeg og jeg har hele veien vært innstilt på at jeg skal ta konsekvensene av helgen uten å la det knekke meg. vekten visste 3kg opp i løpet av helgen. Ikke uventet i det hele tatt. Har masse vann. Om jeg syns det var verdt det. ja faktisk. Jeg har hatt en fantastisk helg med min mann. Jeg har kost meg glugg. Og jeg er veldig fit for fight nå. Nå bretter vi opp ermene. Jeg vet jeg er satt minst en uke tilbake i tid, men det tar jeg bare med. Nå står brownie i ovnen, kaffen renner ned, og jeg er tilbake i fult euromodus. Nå blir det noen dager i fase1 så jeg kommer i ketose igjen. Så ser jeg når jeg går videre til fase2.

tua
22-03-10, 10:55
hei!:) jeg er ny her på dette forumet. Har gått på eurodiet i 3 uker og var på kontroll i dag. 4 kg ned og 10 cm mindre rundt midjen:D Jeg begynte på 85 kg og håper jeg skal være nede på 60-tallet til sommeren. Sykepleieren syns det var litt få kg på 3 uker, mente jeg hadde spist for mye salat i forhold til produktene. Min dag har normalt sett ut som 2-3 produkter og 2 salater. er ikke så veldig glad i middagsrettene på eu, så da har jeg heller bare lagd meg salat. hun mente jeg kunne ha doblet kg`ene om jeg hadde spist de 4-5 produktene som jeg egentlig skulle:P pluss selvfølgelig så mye salat som jeg måtte ønske. Jeg får prøve å være flinkere med dette;)
ellers har jeg vært veldig mett gjennom hele fase 1, sliter nesten med å få ned produktene, er aldri sulten.. andre som har det slikt?
Kjempe glad for at jeg fant dette forumet. Veldig bra å ha andre å dele erfaringer med:)

JollyJ
22-03-10, 11:04
Da er jeg hjemme igjen. Leste tipsene om hvordan jeg skulle klare helgen, men cluet var at jeg hadde bestemt meg for at dette ble en sprekk. Jeg hadde ikke lyst å ha med eurodietprodukter til frokost, og vi visste hvilken resturant vi skulle på og hva vi skulle spise, og jeg hadde ikke lyst til å betale 350kr for en hovedrett og la halvparten av tilbehøret ligge igjen. Alt det visste jeg og jeg har hele veien vært innstilt på at jeg skal ta konsekvensene av helgen uten å la det knekke meg. vekten visste 3kg opp i løpet av helgen. Ikke uventet i det hele tatt. Har masse vann. Om jeg syns det var verdt det. ja faktisk. Jeg har hatt en fantastisk helg med min mann. Jeg har kost meg glugg. Og jeg er veldig fit for fight nå. Nå bretter vi opp ermene. Jeg vet jeg er satt minst en uke tilbake i tid, men det tar jeg bare med. Nå står brownie i ovnen, kaffen renner ned, og jeg er tilbake i fult euromodus. Nå blir det noen dager i fase1 så jeg kommer i ketose igjen. Så ser jeg når jeg går videre til fase2.

Så herlig at har kost deg masse i helgen,og de 3 kg renner av deg før du vet ordet av det ;)

JollyJ
22-03-10, 11:09
hei!:) jeg er ny her på dette forumet. Har gått på eurodiet i 3 uker og var på kontroll i dag. 4 kg ned og 10 cm mindre rundt midjen:D Jeg begynte på 85 kg og håper jeg skal være nede på 60-tallet til sommeren. Sykepleieren syns det var litt få kg på 3 uker, mente jeg hadde spist for mye salat i forhold til produktene. Min dag har normalt sett ut som 2-3 produkter og 2 salater. er ikke så veldig glad i middagsrettene på eu, så da har jeg heller bare lagd meg salat. hun mente jeg kunne ha doblet kg`ene om jeg hadde spist de 4-5 produktene som jeg egentlig skulle:P pluss selvfølgelig så mye salat som jeg måtte ønske. Jeg får prøve å være flinkere med dette;)
ellers har jeg vært veldig mett gjennom hele fase 1, sliter nesten med å få ned produktene, er aldri sulten.. andre som har det slikt?
Kjempe glad for at jeg fant dette forumet. Veldig bra å ha andre å dele erfaringer med:)
Hei Tua
velkommen hit. Sikker på at du kommer til å stortrives her, det gjør jeg hvertfall. Så mange kloke og flinke mennesker som det er her skal du lete lenge etter :D

Jeg sliter skikkelig med å spise middasrettene også synes de smaker dr..., holder meg mye til kjeks, soyanøtter , barer og shaker. og salat og grønnsaker da.
Tror det bare er viktig å ikke tvinge i seg middagen hvis man ikke liker det, man skal tross alt spise dette ganske lenge.
Men spis de produktene du liker så klarer du nok å spise mere..:)
Jeg er sjelden sulten jeg også, men spiser til faste tider hver dag, sulten eller ei..

tua
22-03-10, 12:23
tusen takk for svar!:) ja enig med at det er viktig å holde seg til de produktene en liker, ellers går det ikke i lengden. Jeg er blitt veldig glad i pannekakene når jeg lager dem som vafler og med 1 egg oppi røren. Kommer nok til å holde meg til vafler, barer, shaker, soyanøtter, dessertene og kjeks. disse produktene synes jeg heldigvis er ganske gode:)
Er du i fase 1? jeg har en uke til her, blir spennende å gå over til fase 2. gleder meg til å spise fisk igjen!:D

JollyJ
22-03-10, 12:56
Jeg skal egentlig begynne med fase 2 i dag, men tror jeg blir i fase 1 i noen dager til, hadde et uhell med noen mandler og litt sjokkis:p
Og i dag er jeg så kvalm så jeg ikke orker noen ting, hehe Håper jeg har lært noe av det hvertfall..

grotingeling
22-03-10, 13:55
Hei Tua og velkommen i gjengen http://www.33smiley.com/smiley2/communicate/t-w/2.gif
Signerer alt JollyJ sier, og legger til at de fleste finner noen produkter de kan leve med over tid - og mange opplever at enkelte produkter "plutselig" smaker helt ok :D
Flott resultat etter 3 uker synes jeg, for det er veldig individuelt hvor mye en går ned selv i fase 1.
Lykke til videre, og bruk forumet for alt det er verdt - det gjør vi :p

tinus76
22-03-10, 17:07
Hei Tua og velkommen til oss!!

Da bikka jeg -15 dag....wiii. Det er jo egentlgi veiedag imrogen, så gleder meg til å veie meg imorgen og legge inn nye tall!

JollyJ
22-03-10, 17:23

Da bikka jeg -15 dag....wiii. Det er jo egentlgi veiedag imrogen, så gleder meg til å veie meg imorgen og legge inn nye tall!

Grattis Tinus..:heia::heia::heia:

arkine
22-03-10, 17:49
grattis tinus :)

og til deg som hadde gått ned 4 kilo på tre uker ,, syns det var kjempebra jeg ,,men du burde nok få i deg minst 4 produkter om dagen , pluss salaten,,
samme hva slags produkter du bruker , tror jeg nok ville sløyfet det egget

og lykke til vidre , du skal se du raser ned i vekt ettervert

Popp
22-03-10, 18:42
Velkommen, tua! Og gratulerer med vektnedgangen. Synes heller ikke 4kg var for lite etter 3 uker. Gikk selv ned 4kg etter 2,5 uke. Men jeg syntes det er rart at du bare har 2 måltider. Grunnen til at man skal ha mellom 4-5 ED produkter er ikke bare om man føler sult, men det gir et tilskudd av vitaminer og mineraler som du ikke får gjennom grønnsakene og all vitamintilskuddet som vi også skal ta. Vi sees snart i Fase 2 (er der allerede)

GTL: Du klarer ikke å holde deg unna, selv om du er "over there" :lol: Glad for det, og er spent på hvordan du klarer å leve lavkarbo i denne perioden.

Tinius: Så flott å ha klart 15 kg - Gratulerer :heia: :heia: :heia:

Jeg har målt meg i helgen, ned mer enn 11 cm på 3 uker og mest i livet :D

tua
22-03-10, 21:30
Hei!:) tusen takk for alle tilbakemeldingene. Fint å høre at 4 kg er ganske bra, er egentlig fornøyd selv:) Jeg skal bli flinkere med produktene, 4 produkter dager uten trening, og 5 de dagene jeg trener:)
Jeg må bare si det igjen, utrolig glad for at jeg fant dette forumet!:D

grotingeling
22-03-10, 22:39
Men hvordan gikk det i NM da???? Jeg har også deltatt der flere ganger og er bare sååååååå nyskjerrig akkurat nå:eek::D

grotingeling
22-03-10, 22:40

Yahooooo - dette er jo fantastisk http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/1.gif

tinus76
22-03-10, 22:48
Takk GTL og Popp!! Ja halveis - herligt!!

Popp - 11 cm!! Det merker du!!

Ja jeg må rett og slett ut å kjøpe bukser imorgen, de henger og slenger på meg. Greit det :) Nå fyker alle i str 46 ut, kun 44 igjen, kan kanskje snuse litt på 42??

grotingeling
22-03-10, 22:51
GTL: Du klarer ikke å holde deg unna, selv om du er "over there" :lol: Glad for det, og er spent på hvordan du klarer å leve lavkarbo i denne perioden.

HEKTA http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/embarrassed/1.gif
Lavkarbo er til tider en smule utfordrende i frityrstekningens land.....
Men det går på et vis, og jeg er flink til å kreve at de lager uten sauser/dressinger og lar selvsagt brødet ligge igjen.
Størst problem får jeg når vi kjører mellom steder, for langs veiene er det så og si kun fast food (hvis en da ikke svinger av og kjører noen ekstra mil inn til et tettsted eller en by).
Har gitt opp å bestille burger, for de forstår ikke at uten ost, majones og ketchup faktisk betyr at jeg ikke skal ha disse tingene på burgeren.
For kjøtt og bacon ville jo fungert helt greit - så løsningen blir ofte å kjøpe ceasar salat, og håpe at de ikke har strødd for mye ost over den :rolleyes:.
Osten her gjør nemlig at magen min går helt amok, og jeg gidder ikke tilbringe ferien på do http://www.33smiley.com/smiley2/humor/slapstick/1.gif.
Waffelhouse derimot er et godt alternativ langs veien - der lager de maten når du bestiller, og de lager den nøyaktig slik en bestiller den.
Så i dag f.eks. har jeg hatt omelett med skinke og bacon til frokost - nam:spisesnak

Nå skal vi ut å spise middag på en av Memphis' beste BBQ-restauranter - gleder meghttp://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/14.gif

mokki
22-03-10, 23:28
Men hvordan gikk det i NM da???? Jeg har også deltatt der flere ganger og er bare sååååååå nyskjerrig akkurat nå:eek::D
Det ble en 8.plass. Meeen vi holdt plassen i divisjonen og det var viktig...

23-03-10, 08:07

Jeg tror det er tull at du kunne doblet. Men klart, om du hadde spist de riktige mengdene så kunne du sikkert gått ned mer. Jeg startet på 83.5 kg og gikk ned til 79.5kg etter 15 dager på fase 1. Greia er vel at du ikke egentlig har vært i fase 1, om du har spist salat med proteiner til middag og lunsj. Har du spist omelettene da? de syntes jeg var ganske greie, om jeg stekte noe løk og tomater og hvitløk til, med en del krydder. Ellers er det ikke viktig HVILKE produkter du spiser, så du kan jo godt spise kjeks til middag... Eller du kan lage salat med ED-pasta? Den er ikke fantastisk god, men da får du det jo i deg! Og ellers er jo salat kjempesmart!

Men 4 kg på 3 uker er uansett et flott resultat!!!=) du skal se det bare blir lettere også! Man skal ikke gå ned for fort heller!

23-03-10, 08:09

Så flott at du har kost deg!!!=) Tre kilo forsvinner som ingenting, vet du!=)

23-03-10, 08:15
Velkommen, tua! Og gratulerer med vektnedgangen. Synes heller ikke 4kg var for lite etter 3 uker. Gikk selv ned 4kg etter 2,5 uke. Men jeg syntes det er rart at du bare har 2 måltider. Grunnen til at man skal ha mellom 4-5 ED produkter er ikke bare om man føler sult, men det gir et tilskudd av vitaminer og mineraler som du ikke får gjennom grønnsakene og all vitamintilskuddet som vi også skal ta. Vi sees snart i Fase 2 (er der allerede)

Tinius: Så flott å ha klart 15 kg - Gratulerer :heia: :heia: :heia:

Jeg har målt meg i helgen, ned mer enn 11 cm på 3 uker og mest i livet :D

WOOP WOOOP!=) SÅ flink du er!!!=)=)=)=)=)

Jeg har i dag tatt vekten etter 6 uker=) -7,8 kg=) Så i dag er vi på 75,7kg=) Feels good, men nå er jeg utålmodig, kjenner jeg! Men det er jo faktisk en vektnedgang på 1,1kg den siste uken, så jeg bør vel egentlig være godt fornøyd:D

Ellers hadde jeg besøk av ei venninne i går, som helt for seg selv har gått ned 20 kg siden ca en mnd før jul. Hun er nå nede i 55 kg... Og ser super ut! Eller, nå skal hun litt opp igjen, for hun har vært syk de siste ukene og gikk ned 2-3 kg hun ikke ville ned. (den som bare hadde det problemet)... TENK å kunne se 5-tallet før vekta, da!! Det har jeg ikke gjort siden... ungdomsskolen?:P Men hun var ikke noe annerledes enn meg.. så i utgangspunktet så bør det jo være mulig. Hun sier jo også at hun aldri hadde trodd hun skulle klare det! Så jeg har håpet! Kanskje kanskje kanskje jeg også klarer det?:D

I alle fall, digg med nedgang på 1,1kg denne uka. Håper det fortsetter, for jeg er så klar for å se bra ut når jeg skal til Tunisia, i mai. Og for å se bra ut, står nå ca. 7 kg igjen. det hadde vært fantastisk! man kan jo håpe?:D

mokki
23-03-10, 13:15
KJenner det er godt å være tilbake! Ett av de tre kiloene er borte. Mensen er her så jeg får også litt ekstrahjelp der. Og motivasjonen er bedre enn før trondheimsturen. Begynner å fantasere om vekter som egentlig er urealistisk.. Men har jo målet mitt der fremme uansett. Da jeg resiet til Tr.H var vekter 98.3kg. Målet er 90kg innen auhust. Kjenner jeg begynner å fantasere om å se 90kg lenge før... til 17mai f,eks.. Men bare leker og koser meg med tanken og opprettholder målet om 90kg til august...

grotingeling
23-03-10, 13:54
Det ble en 8.plass. Meeen vi holdt plassen i divisjonen og det var viktig...
Så bra :D

23-03-10, 18:52
KJenner det er godt å være tilbake! Ett av de tre kiloene er borte. Mensen er her så jeg får også litt ekstrahjelp der. Og motivasjonen er bedre enn før trondheimsturen. Begynner å fantasere om vekter som egentlig er urealistisk.. Men har jo målet mitt der fremme uansett. Da jeg resiet til Tr.H var vekter 98.3kg. Målet er 90kg innen auhust. Kjenner jeg begynner å fantasere om å se 90kg lenge før... til 17mai f,eks.. Men bare leker og koser meg med tanken og opprettholder målet om 90kg til august...

Du har jo gått ned en del da? kan du ikke begynne å titte etter hva slags gjennomsnittnedgang du har per uke? det er jo ganske lett å komme til et sannsynlig resultat over tid da;)

Jeg er nå på 75,7 kg. og håper desperat på 68 (eller i alle fall 6-tallet) til 17.mai, for da er det tunisia-reise. Jeg går ned mellom 900-1100 gram hver uke, så egentlig skal det kunne gå an. Og det er i fase 2.

Hvor lenge har du igjen i fase 1 da? du har jo en ganske mye kraftigere nedgang der, og du skal vel forhåpentligvis over i fase 2 før 17.mai?:D men likevel, med litt trening og streng fase 2 så er det kanskje ikke umulig=) Hold på motivasjonen og håpet du!

Popp
23-03-10, 20:24
Jeg bare lurer på en ting nå når det er så mange fortsatt inne på Fase 1 (som startet samtidig med meg): Tviholder dere på denne fasen, eller? Se å kom dere over.....:mad:

:D

arkine
23-03-10, 20:50
hehe ,, jeg hopper litt fram og tilbake i fase en og to
når jeg har skjeiet ut er det streng fase en noen dager :D

mokki
23-03-10, 22:11
Du har jo gått ned en del da? kan du ikke begynne å titte etter hva slags gjennomsnittnedgang du har per uke? det er jo ganske lett å komme til et sannsynlig resultat over tid da;)

Jeg er nå på 75,7 kg. og håper desperat på 68 (eller i alle fall 6-tallet) til 17.mai, for da er det tunisia-reise. Jeg går ned mellom 900-1100 gram hver uke, så egentlig skal det kunne gå an. Og det er i fase 2.

Hvor lenge har du igjen i fase 1 da? du har jo en ganske mye kraftigere nedgang der, og du skal vel forhåpentligvis over i fase 2 før 17.mai?:D men likevel, med litt trening og streng fase 2 så er det kanskje ikke umulig=) Hold på motivasjonen og håpet du!
Egentlig er jeg i fase2. Planen var jo en stund på fase1 etter turen til trondheim. Men syns det er skummelt å si at jeg er i fase2.. hehe.. Er i fase 1,5.. hehe...
Har hatt i snitt like under 2kg i fase1. men jeg har nådd et platå nå, og kan nok ikke forvente den nedgangen. Men går jeg ned ca 1kg i uken er jeg ikke langt unna.....

tua
23-03-10, 23:08
Hei!:) jeg har ikke prøvd omelettene enda.. føler jeg har lest så mye negativt om de at jeg ikke har tørt:P å pastaen ble jeg kjempe skuffet over.. smakte papp å kjempe ekkel konsistens.. men jeg brukte verken krydder eller noe form for saus, hadde bare grønnsaker til.. så kanskje jeg skal prøve igjen..skal prøve omelettene og, pleier dere å bruke 1 egg til? ellers bruker jeg mye nøttene i salat og wok og syns det er kjempegodt:)
Hvor mye gikk dere ned i fase 1 og 2? jeg er nå 81 kg.. er det oppnåelig å være nede i 69 kg til juni? kanskje jeg er litt overoptimistisk?;) skal være i fase 1 til søndag og videre 40 dager i fase 2, håper jeg går ned mye her:) jeg har blitt kjempe nøye på å spise 4-5 produkter som anbefalt, så håper det hjelper:) hvor mye trener dere i uken?
et siste spørsmål, sykepleieren gav meg "lov" til å bruke litt fetaost i salaten, spiser dere det i fase 1 og 2? hehe mye spørsmål her, dere er kjempe snille som hjelper meg, ikke alltid lett å være ny på Eu;)

JollyJ
23-03-10, 23:31
Hei!:) jeg har ikke prøvd omelettene enda.. føler jeg har lest så mye negativt om de at jeg ikke har tørt å pastaen ble jeg kjempe skuffet over.. smakte papp å kjempe ekkel konsistens.. men jeg brukte verken krydder eller noe form for saus, hadde bare grønnsaker til.. så kanskje jeg skal prøve igjen..skal prøve omelettene og, pleier dere å bruke 1 egg til? ellers bruker jeg mye nøttene i salat og wok og syns det er kjempegodt:)
Hvor mye gikk dere ned i fase 1 og 2? jeg er nå 81 kg.. er det oppnåelig å være nede i 69 kg til juni? kanskje jeg er litt overoptimistisk?;) skal være i fase 1 til søndag og videre 40 dager i fase 2, håper jeg går ned mye her:) jeg har blitt kjempe nøye på å spise 4-5 produkter som anbefalt, så håper det hjelper:) hvor mye trener dere i uken?
et siste spørsmål, sykepleieren gav meg "lov" til å bruke litt fetaost i salaten, spiser dere det i fase 1 og 2? hehe mye spørsmål her, dere er kjempe snille som hjelper meg, ikke alltid lett å være ny på Eu;)
Heia :) Det er litt rart det med omelettene , første runde jeg hadde med ED synes jeg de var best, men nå klarer jeg ikke å spise de lengere. Men jeg brukte ikke noe egg i de, bare vann.
Første gang jeg jeg var i fase 1 ( hehe) gikk jeg ned 5 kg, men denne gangen har jeg gått ned nesten 8 kg. Men jeg veier i utgangspunktet mye mere enn deg også, så kanskje det går fortere for meg, vet ikke.Tror det er ganske forskjellig fra person til person hvor raskt man går ned. Men stå på ned går det uansett!!!

Også var det den treningen da, jeg skal begynne i morgen??? :rolleyes: kanskje..

Popp
24-03-10, 09:03
Hei!:) jeg har ikke prøvd omelettene enda.. føler jeg har lest så mye negativt om de at jeg ikke har tørt:P å pastaen ble jeg kjempe skuffet over.. smakte papp å kjempe ekkel konsistens.. men jeg brukte verken krydder eller noe form for saus, hadde bare grønnsaker til.. så kanskje jeg skal prøve igjen..skal prøve omelettene og, pleier dere å bruke 1 egg til? ellers bruker jeg mye nøttene i salat og wok og syns det er kjempegodt:)

Pasta har vært diskutert tidligere og vi er mangs om er enige at om du woker litt grønnsaker, tar noen skjeer enten tacosaus(uten sukker) eller litt pesto og blander alt sammen + masse krydder. I wok er det godt med salt/pepper, ingefær, kanel, chili m.m. Det gir en helt annen smak på pastaen.

Jeg bruker litt fetaost på salaten. ca 6-10 biter (avh av str.). Jeg skrev et innlegg som gikk på hva man kan spise i Fase 2, men mesteparten kan også spises i Fase 1. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31969

24-03-10, 10:26
JEG er i fase 2, Popp:D jeg bare tripper innom fase 1-forumet også! jeg orket bare 15 dager i fase 1, jeg... Men fase 2 går som en drøm:P jeg spiser forøvrig bare de produktene jeg liker.. men nedover går det:D så det med anbefalt suppe osv driiiter jeg en lang marsj i. Gleder meg til salat til lunsj også:D men er lenge igjen til jeg er fornøyd, og derfor også lenge igjen til fse 3=)

tua
24-03-10, 11:38
Ok, det skal jeg prøve:) gleder meg veldig til fase 2 nå, kun 4 dager igjen!:D

tua
24-03-10, 22:06
god kveld :)
må bare si tusen takk for godt tips med pastaen! brukte masse krydder, hvitløk og litt pesto i dag .. hadde ikke grønnsaker i hus så ble kun pastaen, til og med alene likte jeg det!:)))
så nå kan jeg føre opp en til middagsrett på listen over hva jeg liker!:D kanskje jeg skal prøve meg på omelett i morgen;) hvilke er best av de pakkene?

JollyJ
24-03-10, 22:41
god kveld :)
må bare si tusen takk for godt tips med pastaen! brukte masse krydder, hvitløk og litt pesto i dag .. hadde ikke grønnsaker i hus så ble kun pastaen, til og med alene likte jeg det!:)))
så nå kan jeg føre opp en til middagsrett på listen over hva jeg liker!:D kanskje jeg skal prøve meg på omelett i morgen;) hvilke er best av de pakkene?

Nå ble jeg litt inspirert av den pastaen, skal jeg også jammen meg prøve.
Av omeletter likte jeg den med ost best, bare du ikke lukter på den:rolleyes:

tua
24-03-10, 22:43
bruk masse masse hvitløk og krydder!:)) da prøver jeg den med ost i morgen, skal huske å ikke lukte på den;)

24-03-10, 23:00
bruk masse masse hvitløk og krydder!:)) da prøver jeg den med ost i morgen, skal huske å ikke lukte på den;)

Jeg liker også best den. Den med skinke syns jeg blir SYKT tørr.

mokki
25-03-10, 16:04
I dag viste vekten 98.6kg. Dvs det bare er 300g til nå så er helgens 3kg utskeielse av igjen. I dag vet jeg ikke helt med middagen. Skal i middagsbesøk til en venninne. Vet jeg får elgkjøttdeig. Så tar det derfra og er forsiktig... Veldig fornøyd med denne uken. Ting går veldig bra. Tror jeg flytter over på fase2-tråden nå. For spiser ikke fase1... Går jeg greit ned i fase2 blir jeg der, ellers kommer jeg tilbake...

arkine
26-03-10, 17:18
gratulerer med nedgang , og selskaper er ikke lett ,men vi får tenke sånn at vi bare utsetter vektapet litt ,, for vi skal leve også ,ikke bare sitte hjemme i en krok
men klart jeg ville jo også ha gått ned alle kiloene , helst i går

nå gruer jeg meg litt til jeg skal begynne med mat uten ED ,,kan jo ikke leve på pulver resten av livet ,, klarte meg i to år forige gang ,, denne gangen håper jeg at det går bra resten av livet ,, planen er jo fedon

tinus76
28-03-10, 07:59
Tja, jeg kan vel flytte over til fase 2 jeg og, svever jo mellom fase 1 og 2 jeg...

Lykke til alle dere andre i fase 1 :)

Solange
28-03-10, 10:55
Hei alle sammen! Etter alt for ofte sprekker på ED (er lei etter å ha holdt på i mer eller mindre 14 mnd på ED), så prøver jeg meg litt på ketolysekuren for å se om det er lettere for meg å leve på dette kostholdet. OG samtidig gå ned....For meg fungerte ED supert de første 4 mnd, men etter det har det vært vanskeligere og vanskeligere. Vil jo gjerne i mål med resten av kiloene etterhvert, selv om det skulle ta litt lenger tid. Dessuten har jeg nå fått med meg mannen, som gjerne vil prøve å få orden på en kronisk rød tarm. Da er det enklere å lage ketolysemat til hele familien, da han ikke skal ha melprodukter overhodet. Er spent på om det fungerer:) Lykke til til dere, jeg kommer til å følge med på hva dere driver med her inne;)

arkine
28-03-10, 22:42
lykke til du også .. fortell oss hvordan det går .

grotingeling
29-03-10, 02:24
Lykke til Solange :klem: - vi vil savne deg her, så stikk gjerne innom:goodluck:

Fungirl
29-03-10, 11:20
Hei alle sammen! Etter alt for ofte sprekker på ED (er lei etter å ha holdt på i mer eller mindre 14 mnd på ED), så prøver jeg meg litt på ketolysekuren for å se om det er lettere for meg å leve på dette kostholdet. OG samtidig gå ned....For meg fungerte ED supert de første 4 mnd, men etter det har det vært vanskeligere og vanskeligere. Vil jo gjerne i mål med resten av kiloene etterhvert, selv om det skulle ta litt lenger tid. Dessuten har jeg nå fått med meg mannen, som gjerne vil prøve å få orden på en kronisk rød tarm. Da er det enklere å lage ketolysemat til hele familien, da han ikke skal ha melprodukter overhodet. Er spent på om det fungerer:) Lykke til til dere, jeg kommer til å følge med på hva dere driver med her inne;)

Ketolyse er supert spør du meg, masse god mat :)
Hvis du har spørsmål eller trenger noen tips er det bare å fyre løs, deler gjerne av mine erfaringer :)

Lykke til :klem:

Fungirl
29-03-10, 11:22
Har ikke skrevet verken her eller i Fase 2 tråden på lenge, men jeg har vært syk denne uken og det har gått så som så med kostholdet.
Men i dag er jeg tilbake satser jeg på og kommer til å kjøre noen dager i Fase 1 fremover og så fase 2 etterhvert.
Skal tilbake til legen 19.mai og tror nok jeg kommer til å veie meg kun på den vekta.
Men vil kontrollveie meg hjemme slik at jeg får med meg om det faktisk går nedover :)

Solange
29-03-10, 11:53
Tusen takk for gode ønsker:):) Kommer til å savne å ha en slik super heia-gjeng!! Men måtte gjøre et eller annet nytt nå merket jeg, så får jeg heller komme tilbake hvis det ikke funker. Denne gangen har det vært mye lettere å starte på ketolysekuren, forrige gang jeg prøvde var jeg så dårlig i flere uker at jeg ga opp. Uansett så har mere mat satt fart på forbrenninga mi igjen, har endelig løsnet etter lang stillstand, gått ned 1 kg siste uka! Så får vi se om det fortsetter slik, eller bare er en forbigående effekt.

Popp
01-04-10, 16:07
Solange: :klem: Skjønner deg så altfor godt, og jeg tror du gjør noe helt riktig. Det du har kommet frem til, er noen av de tankene jeg har hatt om dette programmet. Kjenner til tider at jeg har lyst på noe helt annet enn ED produkter, og lever/lengter forløpig veldig på det ene måltidet om dagen som ikke er ED. Og såklart; vinglasset. I Love It.

Lykke til med ketolyse, kan hende jeg kikker litt etter deg til tider og ber om noen gode råd fra en som har holdt på så lenge.

arkine
10-04-10, 07:36

og hvordan går det med den nye kosten .er spent vurderer og gå over på ketolyse selv ,,

Solange
10-04-10, 09:36
og hvordan går det med den nye kosten .er spent vurderer og gå over på ketolyse selv ,,

Det går veldig bra med det nye kostholdet, er jo som å være på fest hver dag med alt man kan spise:D Har tuslet litt nedover, men vi får se når hverdagen begynner ordentlig igjen om det gir større utslag.Har fremdeles påskeferie, og en 4 dagers tur til London ble ikke helt ketolysevennlig. Det er mye lettere å lage samme mat til hele familien, og jeg har vært voldsomt i sving på kjøkkenet denne perioden, det er så mange fine oppskrifter! Så i et mer langsiktig perspektiv tror jeg dette er lurt for meg, blir færre sprekker, mer ro over hverdagen, med mat jeg håper kan bli en del av den nye livvstilen vår i heimen:)

Popp
10-04-10, 11:06
Det går veldig bra med det nye kostholdet, er jo som å være på fest hver dag med alt man kan spise:D Har tuslet litt nedover, men vi får se når hverdagen begynner ordentlig igjen om det gir større utslag.Har fremdeles påskeferie, og en 4 dagers tur til London ble ikke helt ketolysevennlig. Det er mye lettere å lage samme mat til hele familien, og jeg har vært voldsomt i sving på kjøkkenet denne perioden, det er så mange fine oppskrifter! Så i et mer langsiktig perspektiv tror jeg dette er lurt for meg, blir færre sprekker, mer ro over hverdagen, med mat jeg håper kan bli en del av den nye livvstilen vår i heimen:)
Åhhhh... dette har jeg også lurt på. Godt å høre at du trives i det nye kostholdet. Du får heller komme tilbake om det glipper igjen. Det er bare å bukke for det flotte resultatet du har hatt allerede :D PS! Hvor lenge var du i Fase 3?

Solange
10-04-10, 12:03
Åhhhh... dette har jeg også lurt på. Godt å høre at du trives i det nye kostholdet. Du får heller komme tilbake om det glipper igjen. Det er bare å bukke for det flotte resultatet du har hatt allerede :D PS! Hvor lenge var du i Fase 3?

Etterhvert ble det fase 3 hele tida....så sprekk, så fase 1 osv. i en evig runddans, så jeg har mistet oversikten....

snickers
25-04-10, 19:41
Da er jeg ferdig med min første dag på Eurodiet. Er ikke sulten, men har hatt noen interessante smaksopplevelser for å si det sånn, hehe...Det blir vel bedre etter hvert får man håpe. Aspargessuppa må jeg jobbe litt med for å få bedret smaken slik at jeg blir kvitt de siste (dyre) posene. :)

Noen andre som akkurat har startet her?!

Fungirl
25-04-10, 20:12
Lykke til :)

De fleste er nok over i Fase 2 nå, men jeg skriver og svarer her når noen er aktive :)

Popp
25-04-10, 20:32
Fase 1 er en utrolig grei fase hvor alt er lagt opp til hva du skal spise - og slipper å tenke over hva man skal ha til middag. Jeg er i fase 2, og som Fungirl sier så følger vi litt med på alle fase-trådene.
Aspargessuppen synes jeg var god, men til å begynne med så var det ingenting som var godt. Vanene endres underveis, og man finner sine produkter som man kommer overens med. Paella og pasta m/litt pesto er mine favoritter, men for andre så er pasta forferdeilig.

Lykke til!
:heia:

lena85
03-05-10, 11:58
Starter i dag, sammen med mannen og med backup hos ei venninne:)
Fikk tips om forumet, det var godt å finne ett sted der andre også strever for å nå ett mål om endringer:D
Er kjempe klar!

Pearl
03-05-10, 14:30
Velkommen hit Lena. Dette er et bra sted å være. Mange fine folk her med mye kunnskap og et vell av erfaringer. Lykke til med oppstarten.

Da har jeg lest meg gjennom hele denne tråden. Her var det mange gode tips for meg som er ny. Jeg startet rett på fase II, men ser at jeg har fått svar på mye av det jeg lurer på i denne tråden.

Da får jeg hive meg rundt og begynne på fase II tråden. :)

Fungirl
03-05-10, 14:52
Velkommen Lena :)

Sjefsdamå
03-05-10, 18:35
Hei :o
Har i dag sammen med min venninne begynt på euro dietten. Fikk jo erfare noen "spennende" smaker i dag, men finner nok noen favoritter etter vert :D Var kjekt at det var en side for oss slitere... kjekt å få gode råd av folk som driver med samme dietten :o) Var mye å lese her, masse gode råd og tips.:)

Fungirl
03-05-10, 18:57
Velkommen sjefsdamå, bare å spørre i vei om det kan være noe vi kan hjelpe med :)

snickers
03-05-10, 19:51
Hei :o
Har i dag sammen med min venninne begynt på euro dietten. Fikk jo erfare noen "spennende" smaker i dag, men finner nok noen favoritter etter vert :D Var kjekt at det var en side for oss slitere... kjekt å få gode råd av folk som driver med samme dietten :o) Var mye å lese her, masse gode råd og tips.:)

Ja, jeg er på uke nr.2 nå og det har vært noen interessante smaksopplevelser innimellom!

Velkommen og lykke til! :)

snickers
03-05-10, 19:52
Fikk tips om forumet, det var godt å finne ett sted der andre også strever for å nå ett mål om endringer:D
Er kjempe klar!

Lykke til! Og så morsomt at det er flere her i fase 1! :)

grotingeling
03-05-10, 22:15
Er kjempe klar!
Hei Lena - velkommen i gjengen :D

Sjefsdamå
04-05-10, 09:49
Heia :rolleyes:
Da var dag 2 i gang med en sjokolade drikk...
Syntes kylling suppa var ganske god men ellers tror jeg ikke jeg har vert helt heldig med valg av produktene den første dagen, hehe :p
I dag skal jeg prøve pannekaken og en av middags rettene tenkte jeg, noen tips om hvile som er gode? Kunne også trengt noen tips om hvordan dere tilbereder gode grønnsaker til måltidene, anyone?? Og ikke minst en god sund dressing til salat ;)
Gleder meg til di første dagene er over da hodepinen og sulten nesten tok overhånd i går.... meeeeen dett skal jeg klare!! Ha en super dag folkens :D

snickers
04-05-10, 11:47
Heia :rolleyes:
Da var dag 2 i gang med en sjokolade drikk...
Syntes kylling suppa var ganske god men ellers tror jeg ikke jeg har vert helt heldig med valg av produktene den første dagen, hehe :p
I dag skal jeg prøve pannekaken og en av middags rettene tenkte jeg, noen tips om hvile som er gode? Kunne også trengt noen tips om hvordan dere tilbereder gode grønnsaker til måltidene, anyone?? Og ikke minst en god sund dressing til salat ;)
Gleder meg til di første dagene er over da hodepinen og sulten nesten tok overhånd i går.... meeeeen dett skal jeg klare!! Ha en super dag folkens :D

Couscous'en synes jeg er god. Funker greit å blande med salat og sånn. Ellers skulle jeg ønske at jeg bestilte mer av den potetstappa for den synes jeg metter og smaker veldig godt. Kyllingsuppa liker jeg også godt.

Jeg har skrevet litt mer om oppskrifter og erfaringer her:
treet.blogspot.com (http://treet.blogspot.com/search/label/eurodiet)

Ha en fin dag!:)

Sjefsdamå
04-05-10, 16:31
oi, pastaen du laget med saus å senneps dressing så jo helt fantastisk ut! er ikke en reser på kjøkkenet så må få spørre hvordan du tilberedet det :p
kjempe kjekt å lese det du hadde skrevet, takk for tipsene :D

snickers
04-05-10, 19:37
oi, pastaen du laget med saus å senneps dressing så jo helt fantastisk ut! er ikke en reser på kjøkkenet så må få spørre hvordan du tilberedet det :p
kjempe kjekt å lese det du hadde skrevet, takk for tipsene :D

Sennepsdressing:
Pleier ikke å bruke noen spesiell oppskrift, men du kan f.eks. riste sammen:

1/2 ss dijonsennep eller bruk sennepspulver på boks
2 ss hvitvinseddik eller litt sitronsaft (for å få den litt syrlig)
0,5 dl oliven- eller rapsolje
1/2 ss vann
Salt og pepper

Tomatsausen til pastaen kan f.eks. bestå av hermetiske tomater, oregano, salt, pepper og løk (som er stekt litt på forhånd). Alt blandes sammen og kokes i 30-60 minutter. Smak til med salt og pepper. :)

Husk at både tomat og løk skal vi ha maks 250 g av om dagen, men det er jo ganske mye og rekker langt.

Ellers må jeg si at denne Eurodiet-pastaen virker å være satt inn med teflon! All smak sklir rett av! Salter vannet godt og tilsetter krydder i vannet uten at det merkes noe særlig. Sist gang brukte jeg en skje av en hot chilipastesak og da kjente jeg *bittelitt* forskjell. Men mett blir jeg i alle fall. :)

Sjefsdamå
04-05-10, 21:55
Tusen takk for svar! :D Det skal jeg prøve meg på, gleder meg til å smake :)

Sjefsdamå
04-05-10, 23:35
Heia
Jeg leste her inne at du kunne ha et egg i omeletten, så jeg gjorde det til kvelds i dag. Ble kjempe mett å sitter med dårlig samvittighet å tenker var dette virkelig lov? :confused:
Så vet noen om dette er ok i fase 1 eller har jeg vert slem pike?:o

snickers
05-05-10, 09:00
Heia
Jeg leste her inne at du kunne ha et egg i omeletten, så jeg gjorde det til kvelds i dag. Ble kjempe mett å sitter med dårlig samvittighet å tenker var dette virkelig lov? :confused:
Så vet noen om dette er ok i fase 1 eller har jeg vert slem pike?:o

Jeg har også hatt egg i omeletten innimellom denne uka. Det står jo at man kan blande det eller cottage cheese i omelettene for å få litt variasjon og de nevner ikke noe om at det ikke skal gjøres i fase 1. Så jeg har tatt sjansen i alle fall. :)

Popp
05-05-10, 09:06
Velkommen alle nye. Her er det mange fantastiske og opplyste mennesker som dere kan spørre om dere lurer på noe innenfor lavkarbo.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:22SdII13uMhy-M:http://www.dodea.edu/instruction/curriculum/SummerLearning/Images/smileysun.png

Sjefsdåma: Iflg min kursleder så kunne man gjøre det.

05-05-10, 09:43
Jeg har også hatt egg i omeletten innimellom denne uka. Det står jo at man kan blande det eller cottage cheese i omelettene for å få litt variasjon og de nevner ikke noe om at det ikke skal gjøres i fase 1. Så jeg har tatt sjansen i alle fall. :)

Herom strides de lærde, tror jeg. Jeg har fått streng beskjed om at all ost og ekstra proteiner ikke skal spises før i fase 2. For husk at et egg er halvparten av fase 2-måltidet... så det blir jo nesten som å spise fase 2? f.eks spiste jeg to egg til middag i går.. Det er mine tanker i alle fall=)

Sjefsdamå
05-05-10, 09:50
Ok, takk for svar folkens.... :)
Hvordan er det med alkohol og sånt? man skal vel egentlig ikke drikke i det heletatt?
Jeg er ung å skal ikke skubbe under en stol at fest har vert en stor del av helge aktivitetene frem til nå.... er innvitert på coctail party 22 mai, kan jeg ikke bli med på det? :(

05-05-10, 11:28
Ok, takk for svar folkens.... :)
Hvordan er det med alkohol og sånt? man skal vel egentlig ikke drikke i det heletatt?
Jeg er ung å skal ikke skubbe under en stol at fest har vert en stor del av helge aktivitetene frem til nå.... er innvitert på coctail party 22 mai, kan jeg ikke bli med på det? :(

Jeg er ung selv.. så jeg skjønner problemstillingen. Jeg ville i grunn vente til jeg var i fase 2, om jeg var deg.. for fase 1 skal jo liksom være en kickstart. pluss at da er du mer vant med kostholdet. Hvor lenge har du igjen i fase 1 da? Dessuten, man tåler LITE alkohol på denne dietten, og det kan variere drastisk med dagsformen! Jeg kan tåle en flaske vin, eller så kan to glass holde til at jeg er brisen:P Hvis du føler et absolutt behov, ville jeg holdt meg til HELT tørr hvitvin eller rødvin, eventuelt ren hvit sprit med karbo-fritt blandevann.. dvs sprite zero o.l., evt farris eller funsaft. Drikk lite. Husk at alkohol forbrennes i leveren, ikke i musklene, så det handler ikke om bevegelse men om tid. Samtidig brenner ikke kroppen fett mens den forbrenner alkoholen, så å drikke store mengder alkohol kan gjøre at vekttapet stopper opp.

Drikk for all del ikke øl. Det er en karbobombe!!!!=) lykke til=)

Sjefsdamå
05-05-10, 15:41
Heia
Har nettopp begynt så skal nok holde på di 30 dagene som er tillatt i fase 1....
Nei øl det skal jeg holde meg langt unna hehe :P
Takk for svar :)

Sjefsdamå
05-05-10, 20:13
Dag 3 er snart over -
sint som et lemen
sulten som en hest
slapp som en fisk
og hode føles som det har vert på fulla i en uke :o(
skal jammen ikke være lett dette her, men håper at sulten forsvinner nå etter dag 3 som alle sier den skal, å forsvinner sulten forsvinner nok litt av sinnet også.
Liker til nå egentlig ingen av produktene, men har ikke smakt alle enda.... skal prøve brownie til kvelds å håper på en positiv overaskelse!

05-05-10, 20:28
Dag 3 er snart over -
sint som et lemen
sulten som en hest
slapp som en fisk
og hode føles som det har vert på fulla i en uke :o(
skal jammen ikke være lett dette her, men håper at sulten forsvinner nå etter dag 3 som alle sier den skal, å forsvinner sulten forsvinner nok litt av sinnet også.
Liker til nå egentlig ingen av produktene, men har ikke smakt alle enda.... skal prøve brownie til kvelds å håper på en positiv overaskelse!

Jeg var også veldig sliten i begynnelsen.. spesielt i fase 1. Det blir bedre, da=)Om du synes det blir helt ulevelig får du heller høre om du får starte i fase 2.

Pearl
05-05-10, 21:10
Starten var kjempetøff for meg også. Var helt på grinern når jeg kom hjem fra jobben. Men nå etter en uke, har kroppen allerede vennet eg til det nye kostholdet.

Sjefsdamå
05-05-10, 22:50
det er godt å høre at det går over, gleder me!! har holdt på å felle en tåre eller to innimellom jeg også.....
å blir ikke humøret bedre er jeg redd jeg står uten samboer snart haha!!

Popp
06-05-10, 23:11
Huff, jeg husker selv at jeg hadde verdens værste HODEPINE på dag 3. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da. Men heldigvis slapp den tak dagen etterpå. Håper du blir kvitt dine plager snarlig.

Sjefsdamå
06-05-10, 23:40
I dag er aaaaalt mye bedre! :)

har hatt det veldig travelt så må innrømme at jeg bare har hatt 3 måltider i dag... hvorav det ene ble en agurk da middaggen smakte forferdelig å havnet i båsset :P
Skal bli flinkere å planlegge så jeg får i meg alle 5 måltidene.
Men hodepinen er ihvertfall nesten borte å det er sulten også selv om jeg ser laaaaangt etter mat som jeg synes vandrer ufattelig ofte forbi, hehe rart hvordan man legger merke til ting som man ellers aldri tenker over.... det er jo mat på reklame over alt, å det sitter folk å gafler i seg noe hvor enn du går... hehe å alle snakker altid om hva di skal ha til middag eller hva di hadde i går..... jeg biter i meg missunnelsen å tenker at det må man jo bare leve med! :P
Å sist men ikke minst så er samboeren min glad for at det sinte kraprylet han hadde i hus i går er nesten borte ;)
God natt folkens! :D

Pearl
07-05-10, 18:50
Så fint at kroppen din begynner å venne seg til dette nye. Jeg er nå i min andre uke og synes det går lettere for hver dag.

Sjefsdamå
08-05-10, 00:22
Ja det er jammen godt at det går lettere for oss etter hvert :) Jeg smakte grønnsaks suppen til frokost i dag å må innrømme at jeg faktisk felte et par tårer da jeg tok den første slurken... den var fæl!! Men resten av dagen har gått veldig bra :)

Pearl
08-05-10, 00:30
Jeg er enig med deg i at grønnsaksuppen var fæl. Jeg greide nesten ikke å få den ned, selv om jeg hadde blandet den med kokte grønnsaker og grønnsakskraft. Men mye av det andre er helt greit.

arkine
08-05-10, 15:11
livet er ikke lett,, slanking er et herk ,,hvorfor har det rammet meg, hvorfor er alle mine venner tynne ,, hvorfor skjønner dem ikke at jeg må holde meg til diettten ,, hvorfor klarer ikke jeg og holde meg til den,,

føler meg fanget i et bur ,, vil ikke ,, være asosial . vil sitte på kafe , drikke kaffe latte i det fine været , vil også drikke irish coffe ,,spise en baguett. Å nei jeg kan ikke det , for jeg ser ikke min begrensning den dagen, har jeg først skjeiet ut er jeg helt desperat hiver inn på alt jeg ikke skal ha,,og det tar tid og komme i gang igjen ,, er noe psykisk oppe i hodet mitt
men kan jeg det ,, nei jeg vil jo bli slank,,,så jeg kan gå på kafe når jeg har lyst og føler meg vel,,

har kastet bort mye tid på utskjeielser,, skulle jo inn i bunaden ti 17 mai.. det kan jeg glemme ,, skal jo kunne puste den dagen..

og hvorfor har ikke jeg klart og komme ned i min idealvekt ,,vel svaret vet jeg jo,,,slanking er fremdeles noe herk..
men innen ferien er jeg vel i nærheten av min ønskevekt ,og mine klær som ligger der og venter ,
noen tanker fra meg om min dumhet , som ikke har klart og gått ned i vekt ,men heller gått opp
jaja nå er det påan igjen,,
får være asoial en periode ,,, kan nemmlig ikke komme i nærheten av mat ,,kan ikke ha noe i huset
så send meg på finnmarksvidda,, med mine ED produkter, fire mil fra butikk ,( uten bil selvsagt) da får jeg i alle fall mosjon

egentlig har jeg det ikke å ille ,,,

Pearl
08-05-10, 20:23
Sånne vanskelige høytider skulle vi reist vekk til ett og samme høyfjellshotell alle vi eurospiserne. Så kunne vi sittet der sammen med posene våre :syklubb:.

arkine
08-05-10, 20:53
Sånne vanskelige høytider skulle vi reist vekk til ett og samme høyfjellshotell alle vi eurospiserne. Så kunne vi sittet der sammen med posene våre :syklubb:.

måtte jo bare le:D

Sjefsdamå
08-05-10, 23:17

HAHA ED`s høytidshotell!!! :D

Sjefsdamå
08-05-10, 23:33
livet er ikke lett,, slanking er et herk ,,hvorfor har det rammet meg, hvorfor er alle mine venner tynne ,, hvorfor skjønner dem ikke at jeg må holde meg til diettten ,, hvorfor klarer ikke jeg og holde meg til den,,

føler meg fanget i et bur ,, vil ikke ,, være asosial . vil sitte på kafe , drikke kaffe latte i det fine været , vil også drikke irish coffe ,,spise en baguett. Å nei jeg kan ikke det , for jeg ser ikke min begrensning den dagen, har jeg først skjeiet ut er jeg helt desperat hiver inn på alt jeg ikke skal ha,,og det tar tid og komme i gang igjen ,, er noe psykisk oppe i hodet mitt
men kan jeg det ,, nei jeg vil jo bli slank,,,så jeg kan gå på kafe når jeg har lyst og føler meg vel,,

har kastet bort mye tid på utskjeielser,, skulle jo inn i bunaden ti 17 mai.. det kan jeg glemme ,, skal jo kunne puste den dagen..

og hvorfor har ikke jeg klart og komme ned i min idealvekt ,,vel svaret vet jeg jo,,,slanking er fremdeles noe herk..
men innen ferien er jeg vel i nærheten av min ønskevekt ,og mine klær som ligger der og venter ,
noen tanker fra meg om min dumhet , som ikke har klart og gått ned i vekt ,men heller gått opp
jaja nå er det påan igjen,,
får være asoial en periode ,,, kan nemmlig ikke komme i nærheten av mat ,,kan ikke ha noe i huset
så send meg på finnmarksvidda,, med mine ED produkter, fire mil fra butikk ,( uten bil selvsagt) da får jeg i alle fall mosjon

egentlig har jeg det ikke å ille ,,,

Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om å være sosial....
Jeg gidder ikke gå på besøk for det blir altid servert noe...
Jeg gidder ikke å innvitere folk på besøk, for da må jeg by på noe å er redd for å bli fristet selv...
Gå på kino, bowling o.l blir jeg heller ikke med på for da skal det altid spises først.... i dag ble jeg innvitert på grilling å takket nesten gråtene nei! Grill mat er det beste som fins å det er jo sååååå koselig...
Kjenner også at helgene er kipe da di tidligere har bestått av fest å middagger med venner, nå sitter jeg hjemme å sturer å lurer på hva jeg skal finne på, tenkte å se en film... men det er jo heller ikke kjekt uten chips posen i fanget....
Det er hart å være på slank men tenk så kjekt det blir etterpå! :)
Jeg tenker flere ganger til dagen at dette skal jeg holde på med i laaaaaaaaaaaaang tid å kjenner at jeg syns det er uendelig lenge til målet. MEN så tenker jeg, hva er vel et par år med forfrdelig slanking når du etterpå skal leve et laaaaangt sunt å friskt liv? Å med tanken blir alt litt bedre ;)

09-05-10, 10:52
Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om å være sosial....
Jeg gidder ikke gå på besøk for det blir altid servert noe...
Jeg gidder ikke å innvitere folk på besøk, for da må jeg by på noe å er redd for å bli fristet selv...
Gå på kino, bowling o.l blir jeg heller ikke med på for da skal det altid spises først.... i dag ble jeg innvitert på grilling å takket nesten gråtene nei! Grill mat er det beste som fins å det er jo sååååå koselig...
Kjenner også at helgene er kipe da di tidligere har bestått av fest å middagger med venner, nå sitter jeg hjemme å sturer å lurer på hva jeg skal finne på, tenkte å se en film... men det er jo heller ikke kjekt uten chips posen i fanget....
Det er hart å være på slank men tenk så kjekt det blir etterpå! :)
Jeg tenker flere ganger til dagen at dette skal jeg holde på med i laaaaaaaaaaaaang tid å kjenner at jeg syns det er uendelig lenge til målet. MEN så tenker jeg, hva er vel et par år med forfrdelig slanking når du etterpå skal leve et laaaaangt sunt å friskt liv? Å med tanken blir alt litt bedre ;)

Bestill soyanøtter. helt ok snacks som kan erstatte potetgullet ved filmen! og grillingen er jo perfekt som fase 2-måltid, og dit har du jo ikke SÅ langt igjen. Så det er klart, akkurat disse ukene i fase 1 må du ofre litt. Sånn er det jo bare. Du har tre uker igjen? to? man kan klare ALT i så kort tid. Fase 2 er ingen utfordring en gang, synes jeg=) så da kan du se frem til den, da vet du=)

snickers
09-05-10, 14:49
Tiden går så fort. Allerede ferdig med 14 dager, cirka halvveis i fase 1! Drømmer allerede om hva jeg skal spise når jeg er over i fase 2. I går grillet naboen og deilige dufter strømmet inn i stua vår....sikle, sikle! ED-sjokoladepuddingen ble litt stusselig da! ;)

Hvordan går det med dere andre i fase 1? Begynner det å gå seg til...?! :)

Pearl
09-05-10, 15:57
Er det noen som vet hvorfor vi skal steke/koke kjøtt på svak varme?

09-05-10, 18:03
Tror det handler om proteinenes integritet.Jeg har ikke brydd meg så mye med det. Og det har fungert fint for meg=)

Pearl
09-05-10, 18:21
Jeg har forsåvidt sansen for å bevare integritet. Men når jeg lager mat vil jeg helst at det skal bli ferdig i en fart. Jeg tenkte at det kanskje kunne hjelpe på utålmodigheten hvis jeg forstod hvorfor det skal gå så sent.

Sjefsdamå
10-05-10, 00:16
Bestill soyanøtter. helt ok snacks som kan erstatte potetgullet ved filmen! og grillingen er jo perfekt som fase 2-måltid, og dit har du jo ikke SÅ langt igjen. Så det er klart, akkurat disse ukene i fase 1 må du ofre litt. Sånn er det jo bare. Du har tre uker igjen? to? man kan klare ALT i så kort tid. Fase 2 er ingen utfordring en gang, synes jeg=) så da kan du se frem til den, da vet du=)

ja gleder meg til fase to! :D jeg spiser ikke noe særlig kjøtt til vanlig så føles rart å glede seg sååå mye til å få spise kjøtt! :p jeg skal nok ned mer en di fleste av dere, så vet at jeg må tilbake i fase 1 med jevne mellomrom :( lite motiverende å tenke på.... liker kun 3 av produktene så skal nok bli rimelig lei av disse :eek:
har hatt en skikkelig dårlig dag i dag som har gått hardt utover min samboer.... gleder meg til jeg skal til legen å veie meg så jeg får se hva jeg har fått igjen for dette strevet...
noen som har noen gode grønnsaks tilberednings tips?
God natt :)

Pearl
10-05-10, 16:36
Så kjekt med en til fra Rogland. :)

Mos av blomkål og sellerirot. Den smaker godt og metter også.
Ratatouille av squash, aubergine, rød og grønn paprika, tomat, hvitløk, løk.
Tomatsaus laget av tomatboks og mye løk, sopp og spinat.
Stekt løk, sopp og paprika.

11-05-10, 09:10
Sjefsdamå=) Du skal se at i fase 2 får du en god vektnedgang der også=) så du får se hvordan det går først da vet du=) ikke ta sorgene på forskudd=)
Har du smakt alle produktene da? jeg mislikte noen av dem en stund, men nå liker jeg dem igjen. det har noe med vane å gjøre=)

Tutte
23-05-10, 20:08
Er det noen aktive her nå som er i fase 1 ? Jeg bestillte første ladning med produkter på torsdag, så håper de kommer nå i begynnelsen av uken slik at jeg får startet opp på Eurodiett ! :) Hadde vært hyggelig hvis det var noen andre også der ute med samme plan :)

grotingeling
23-05-10, 22:35
Hei Tutte - tror nok de fleste er over i fase 2 akkurat nå, men det dukker gjerne opp nye "deltakere" etter hvert. Uansett så er det flere av oss som følger med i denne tråden selv om vi ikke er i fase 1.

Tipper du har produktene på tirsdag/onsdag, og dermed er du i gang før neste helg ;)

Ser du har vært medlem ca like lenge som meg, hvilket opplegg fulgte du tidligere?

Tutte
24-05-10, 00:32
Så kjekt at någen stakk innom i tråden ! :) Levde vel ca 6 mnd alla Ketolyse og ca 6 mnd med litt høyere karbonivå. Vekten har stått stillt siden begynnelsen av desember (ikke stillt engang faktisk, er gått noen kilo oppover). Så nå kjenner jeg at jeg er kjempeklar for å ta fatt på ED ! :) Hvor lenge har du følgt ED-opplegget ? :)

Pearl
24-05-10, 01:13
Så kjekt med en Rogalending til.

Tutte
24-05-10, 01:34
Ja, ser at det er endel av oss her inne etterhvert ! :) Veldig kjekt ! :)

Popp
24-05-10, 09:04
Velkommen, Tutte og lykke til med første ladning av ED produkter. Hvis du leser Fase 1 tråden fra begynnelsen vil du nok komme over en del nyttige råd og tips som kan være veldig kjekt å vite om i starten av opplegget.

grotingeling
24-05-10, 10:09
Så kjekt at någen stakk innom i tråden ! :) Levde vel ca 6 mnd alla Ketolyse og ca 6 mnd med litt høyere karbonivå. Vekten har stått stillt siden begynnelsen av desember (ikke stillt engang faktisk, er gått noen kilo oppover). Så nå kjenner jeg at jeg er kjempeklar for å ta fatt på ED ! :) Hvor lenge har du følgt ED-opplegget ? :)
Jeg startet med ED i februar i fjor, og har som du ser av tickeren min gått ned nesten 30 kg.
Er kjempefornøyd så langt, og ED var for meg det helt riktige opplegg for å komme i gang med vektreduksjonen.
Nå er jeg i avslutningen av ED, for jeg har de siste 2 mnd ikke hatt særlig effekt av opplegget.
Det har helt klart å gjøre med motivasjonen til å forsette med posemat, men jeg tror nok kroppen nå har blitt så vant til dette opplegget at det ikke har den helt store effekten lenger.
Uansett - jeg kommer til å følge med på tråden framover, for her er det mange kjekke mennesker.

Tutte
24-05-10, 10:59
Velkommen, Tutte og lykke til med første ladning av ED produkter. Hvis du leser Fase 1 tråden fra begynnelsen vil du nok komme over en del nyttige råd og tips som kan være veldig kjekt å vite om i starten av opplegget.

Tusen takk for lykkeønskninger ! :) Det skal bli godt å komme i gang ! Nå e det meste av Fase 1 tråden lest, veldig kjekt å ha med seg endel tips ang tilbereding av maten, osv ! :)

Tutte
24-05-10, 11:02
Jeg startet med ED i februar i fjor, og har som du ser av tickeren min gått ned nesten 30 kg.
Er kjempefornøyd så langt, og ED var for meg det helt riktige opplegg for å komme i gang med vektreduksjonen.
Nå er jeg i avslutningen av ED, for jeg har de siste 2 mnd ikke hatt særlig effekt av opplegget.
Det har helt klart å gjøre med motivasjonen til å forsette med posemat, men jeg tror nok kroppen nå har blitt så vant til dette opplegget at det ikke har den helt store effekten lenger.
Uansett - jeg kommer til å følge med på tråden framover, for her er det mange kjekke mennesker.

Gratulerer så mye med et fantastisk resultat ! :) Du har vært utrolig flink ! Skjønner at det ikke frister å fortsette med posemat når resultatene ikke viser seg, for det er jo så utrolig mye god mat en kan spise på lavkarbo ! :) Kjekt at du vil fortsette å titte innom, kommer nok til å oppdatere endel innimellom ! Lykke til med de nye endringene i kostholdet ditt :)

Grubbeline
26-05-10, 01:39
Hei folkens.
Jeg har gått på ED i drøyt 4 måneder, og har fulgt med dere litt til og fra, men ikke fått rotet meg til å skrive noen innlegg... Så nå benytter jeg anledningen til å si hei!
Har etterhvert gjort meg endel erfaringer, spesielt med tanke på å følge dietten i fase 1, og samtidig ha et sosialt liv. De første par ukene var jeg skikkelig usosial, men nå inviterer jeg gjerne venner på middag eller grilling, og koser meg i familieselskap osv.

grotingeling
26-05-10, 07:47
Hei Grubbeline, velkommen i gjengen :D
Selv er jeg snart ferdig med ED, men kommer nok til å stikke innom i alle trådene innimellom :p

Popp
26-05-10, 13:06
Hei folkens.
Jeg har gått på ED i drøyt 4 måneder, og har fulgt med dere litt til og fra, men ikke fått rotet meg til å skrive noen innlegg... Så nå benytter jeg anledningen til å si hei!
Har etterhvert gjort meg endel erfaringer, spesielt med tanke på å følge dietten i fase 1, og samtidig ha et sosialt liv. De første par ukene var jeg skikkelig usosial, men nå inviterer jeg gjerne venner på middag eller grilling, og koser meg i familieselskap osv.

Velkommen Grubbeline! Bare hyggelig at flere deler sine erfaringer her inne. Det er mange nok spm som vi lurer på til tider. ;) Du har kanskje vært gjennom fase 1, 2 og 3 allerede da du skriver at du har holdt på i 4 mnd?

Tutte
27-05-10, 18:51
Ja, i dag har produktene mine kommet, og jeg har vært på posten å hentet de ! :) Nå er kjøleskapet tømt, og handling av salat og grønnsaker står for tur ! I morgen er det oppstart på eurodieten ! Gleder meg til å komme i gang ! :)

grotingeling
27-05-10, 23:39
Ja, i dag har produktene mine kommet, og jeg har vært på posten å hentet de ! :) Nå er kjøleskapet tømt, og handling av salat og grønnsaker står for tur ! I morgen er det oppstart på eurodieten ! Gleder meg til å komme i gang ! :)
Lykke til med oppstarten i morgen, og husk; krydder er din aller beste venn :klem:

Tutte
28-05-10, 00:37
Lykke til med oppstarten i morgen, og husk; krydder er din aller beste venn :klem:

Tusen takk for det ! :) Litt nye krydder er også kjøpt inn, kan være greit å ha noe å variere med tenker jeg ! :)

arkine
28-05-10, 15:54
og jeg prøver meg på lavkarbo

bestilte nye produkter og fikk beskjed om at jeg måtte ha ny legeærklæring
greit nok det ,,men min behandler skulle jo sende den for tre uker siden,men det har hun ikke gjort.
hun holder til på Lindbergklinikken,,så det skulle ikke være så vansklig og gi fra seg en ærklæring,, de holder jo til i samme huset
så jeg ringte dit og snakket med en person som skulle gi beskjed..
vel hun har ikke ordnet det enda,,så det betyr at jeg må bestille på nytt,og får ikke varer før om en ukes tid i beste fall,,
så legger euro på hylla og prøver meg på mat denne gangen

lykke til for dere andre , dere er flinke ,,jeg sliter enda med påskekiloene,,nekter og gjøre noe med tickeren ,,før jeg kommer under den vekta som står der nå

Tutte
28-05-10, 19:17
Lykke til Arkine ! :)

arkine
28-05-10, 19:54
takk for det

Pearl
29-05-10, 11:50
Så rart at du må ha ny legeerklæring. Slutter den å virke på et eller annet tidspunkt. Må man ha ny hvert år? Halvår? eller hva? Anyway. Du får ha lykke til med lavkarbo, så følger vi med deg. :klem:

Tutte
29-05-10, 12:35
Så rart at du må ha ny legeerklæring. Slutter den å virke på et eller annet tidspunkt. Må man ha ny hvert år? Halvår? eller hva? Anyway. Du får ha lykke til med lavkarbo, så følger vi med deg. :klem:

Jeg tror at legeerklæringen bare blir skrevet ut for så og så mange måltider. Altså si 5 måltider i 30 dager (fase 1) og 4 måltider i 60 dager (fase 2), og så må den oppdateres etterhvert. Uten at jeg skal si noe helt sikkert altså !

arkine
29-05-10, 12:38
Jeg tror at legeerklæringen bare blir skrevet ut for så og så mange måltider. Altså si 5 måltider i 30 dager (fase 1) og 4 måltider i 60 dager (fase 2), og så må den oppdateres etterhvert. Uten at jeg skal si noe helt sikkert altså !

det stemmer nok det ja ,ny legeærklæring for hver fase

Pearl
29-05-10, 18:56
OK. Da må vi altså passe nøye på i god tid før vi skal over i neste fase.

arkine
29-05-10, 21:21
ja i alle fall nevne det for legen for sikerhetsskyld

og jeg har spist masse mat i to dager ,og flyr på do i et kjør ,mye vann som skal ut av kroppen
så viss lavkarbo virker like bra som pulver så går jeg for mat,,,
men det var jo mye enklere med pulver da ,, nå må jeg jo planlegge og tenke ,,å det er ikke lett

Popp
31-05-10, 11:15
Hei arkine. Godt å se deg igjen - har savnet deg her inne, vet du :klem:
Rart det med ny legeerklæring--- jeg går på lindbergklinikken i Oslo og har ikke måtte få ny erklærning i de 3 fasene som jeg har gått gjennom. Nå har jeg et stort lager i kjelleren for jeg glemte litt at jeg ikke trenger ED middager i fase 3. Men skal du ikke fortsette på ED i det hele tatt, eller er lavkarbo bare inntil legeerklæringen er på plass. Uansett - lykke til :heia:

pjusket
31-05-10, 13:12
Bestiller dere maten deres via nettet og eurodiet.no? I så fall ser dere hvor mange produkter dere har igjen før dere må skaffe ny legeerklæring. Jeg skal f.eks spise 5 måltider om dagen i fase 1 som er 30 dager, + 4 måltider i fase 2 som varer over 2 mnd. Har fått utdelt 390 produkter på legeerklæringen min. Om dere ble noe klokere? :)

Pearl
31-05-10, 18:37
Jeg har ikke sett noen legeerlæring. Regner med at Forusklinikken sendte den inn.

arkine
31-05-10, 18:54
vis jeg klarer og holde meg på lavkarbo og gå ned i vekt,så går jeg for det

men det kan jo hende at jeg gå\r tilbake til ED over sommeren, faren er jo at en mulig legger på seg litt i sommer
nå har jeg kommet bra i gang med lavkarbo, og jeg går faktisk ned,,om det kommer til å gå like fort som med ED , vel det gjenstår og se
men håpet er jo og gå ned en fire fem kilo til 5 juli,,så jeg kan flytte tickeren nedover igjen
påsken ødela alt ,, sukk

Tutte
01-06-10, 15:04
Nå er jeg i gang med dag nr 5 på ED, og jeg synes i grunnen dette går veldig greit ! Har ikke smakt meg igjennom alle produktene enda, for har funnet noen jeg synes er veldig gode, så da blir det fort til at det blir de jeg velger. Det eneste jeg har smakt til nå som jeg ikke liker er skinkeomeletten, og jeg skal alltid klare meg uten den ! :) 3 kg er også forsvunnet på de dagene, bare vann selvfølgelig, men deilig å bli kvitt noe av det vannet, for å si det fint !

Solen skinner, og jeg begynner endelig å få litt sommer og ferie følelse. Vært på en god tur me hunden i skogen tidligere i dag, og nå skal jeg få gjort litt husarbeid tenkte jeg. Håper det går fint med dere andre på ED (og selvfølgelig på andre retninger, hvis noen av dere er innom) ! Ha en riktig fin dag ! :)

grotingeling
01-06-10, 19:56
Så flott at du har en slik positiv oppstart Tutte :D - 3 kg wohooo :heia:
De fleste finner et sett med produkter de liker, men hvilke det er varierer jo veldig.
For meg var det kakao, sjokoladekjeks, suppene og pastaen som fungerte best :p

Tutte
02-06-10, 10:44
Så flott at du har en slik positiv oppstart Tutte :D - 3 kg wohooo :heia:
De fleste finner et sett med produkter de liker, men hvilke det er varierer jo veldig.
For meg var det kakao, sjokoladekjeks, suppene og pastaen som fungerte best :p

Ja, det er deilig å se at vekta går nedover igjen ! :) Jeg har fått skikkelig smaken på pannekaken, men i går brukte jeg den siste posen av den. Så nå går jeg bare å venter på at den siste bestillingen fra ED skal komme :) Hvordan går det med deg på ketolyse-kostholdet da ? Er hvertfall utrolig mye god mat en kan spise på det kostholdet ! :)

grotingeling
02-06-10, 11:57
Går veldig bra så langt, og det ser ut til at jeg slipper oppstartsplagene (hodepine mm) siden jeg kom fra ED og allerede var kvitt det meste av karbene :D
Føles litt merkelig å kunne spise så mye mat - og ja det er masse god mat, og har litt valgets kvaler på hva jeg skal lage først.
Det er jo mange retter som frister, og helst vil jeg jo prøve dem alle i dag :p
Har ikke vært på vekta i dag (startet jo i går.... ), men det skal bli spennende å se om jeg har fått vekk de 2+ kiloene jeg fikk i helga.

Pannekakene er en favoritt hos mange - har du prøvd dem med kardemomme i røren?

Tutte
02-06-10, 14:44
Går veldig bra så langt, og det ser ut til at jeg slipper oppstartsplagene (hodepine mm) siden jeg kom fra ED og allerede var kvitt det meste av karbene :D
Føles litt merkelig å kunne spise så mye mat - og ja det er masse god mat, og har litt valgets kvaler på hva jeg skal lage først.
Det er jo mange retter som frister, og helst vil jeg jo prøve dem alle i dag :p
Har ikke vært på vekta i dag (startet jo i går.... ), men det skal bli spennende å se om jeg har fått vekk de 2+ kiloene jeg fikk i helga.

Pannekakene er en favoritt hos mange - har du prøvd dem med kardemomme i røren?

Ja, det skal bli spennende å høre hvordan kroppen reagerer på å gå fra ED til ketolyse. Det er egentlig min plan og også, etter en god stund på ED. Tror rett og slett bare kroppen tenger litt variasjon for å fortsette å slippe vekt. Ja, jeg slet også i grunnen med hva jeg skulle spise, og ikke pga at ikke noe fristet, altfor mye som fristet, hehe :) Håper de 2+ kiloene slipper ganske fort ! :) Ja, jeg hadde kardemomme oppi pannekakerøren fra første dag, passet meg helt utmerket ! :) Men takk for tipset ! :)

Pearl
02-06-10, 19:41
Jeg tror ikke jeg tør å gå over til ketolyse etter EU. Jeg prøvde å gå på ketolyse kosthold i over 2 år. Sluttresultatet var opp 4 kilo. Ketolyse er jo egentlig ment som en kur, ikke som et varig kosthold. Jeg tror at kroppen min vennet seg til ketosen på en måte. Jeg gikk ned i begynnelsen og gikk så sakte oppover. Boken "Etter slankekuren" til Torkil minner om Lindberg kosthold. Ketolyse blir nok for mange kalorier for meg, så her blir planen å gå over til Lindberg etterpå.

Popp
02-06-10, 21:49
Jeg tror ikke jeg tør å gå over til ketolyse etter EU. Jeg prøvde å gå på ketolyse kosthold i over 2 år. Sluttresultatet var opp 4 kilo. Ketolyse er jo egentlig ment som en kur, ikke som et varig kosthold. Jeg tror at kroppen min vennet seg til ketosen på en måte. Jeg gikk ned i begynnelsen og gikk så sakte oppover. Boken "Etter slankekuren" til Torkil minner om Lindberg kosthold. Ketolyse blir nok for mange kalorier for meg, så her blir planen å gå over til Lindberg etterpå.
Intersant! :høh: Jeg diskuterte dette litt med meg selv i journalen min igår - om veien videre. Fant vel ut at jeg må lese litt mer om lavkarbo - kan du anbefale noe mer lesestoff enn "Etter slankekuren"?

arkine
02-06-10, 22:23
Hei arkine. Godt å se deg igjen - har savnet deg her inne, vet du :klem:
Rart det med ny legeerklæring--- jeg går på lindbergklinikken i Oslo og har ikke måtte få ny erklærning i de 3 fasene som jeg har gått gjennom. Nå har jeg et stort lager i kjelleren for jeg glemte litt at jeg ikke trenger ED middager i fase 3. Men skal du ikke fortsette på ED i det hele tatt, eller er lavkarbo bare inntil legeerklæringen er på plass. Uansett - lykke til :heia:

da har nok han eller hun sørget for og levere inn ny erklæring uten og si noe til deg,,, er jo sånn det skal fungere,men hun jeg går oss er veldig treg med sånt ,, desverre

arkine
02-06-10, 22:26
da har nok han eller hun sørget for og levere inn ny erklæring uten og si noe til deg,,, er jo sånn det skal fungere,men hun jeg går oss er veldig treg med sånt ,, desverre

men nå spiser jeg god mat og går sagte men sikkert ned i vekt ,vel to kilo siden fredag da og er kjempefornøyd ,, så går for lavkarbo ,og to kilo vær uke blir det nok ikke ,men om den rikker seg ned en halvkilo vær uke skal jeg være fornøyd,

Tutte
03-06-10, 00:28

Ja, du har nok et godt poeng der tenker jeg. Så blir nok ikke ketolyse jeg går over på, men noe midt mellom det og Lindberg kanskje. Jeg får se. Bruke tiden til å lese meg enda litt mer opp på de forskjellige retningene tror jeg. Men kunne hvertfall tenkte meg å spise noe mer fett en hos Lindberg og noe mindre karber. Men, er et stykke frem enda, så jeg får se hva jeg blir enig med meg selv om :)

Pearl
03-06-10, 20:32
Intersant! kan du anbefale noe mer lesestoff enn "Etter slankekuren"?
Hvis en tenker ketolyse, så er jo boka til Torkil Andersen "Ketolyse" et must å lese. Han skriver i boken sin at ketolyse er beregnet på de som skal gå ned mer enn ti kilo. Han skriver videre at det er en slankekur og ikke en måte å leve på. Han anbefaler ikke mer enn 6 måneder. Etter en slik kur anbefaler han et kosthold tilnærmet Lindberg, der man lever lavkarbo, men med mindre fett. Bøkene til Atkins er også interesante hvis en tenker mye fett og lite karohydrater. Også boka til Dr. Sofie Hexeberg "Frisk med lavkarbo" er bra. Jeg har lest Skallemann også og synes han har noen gode betraktninger.

Men jeg tenker at eurodietten kommer i stedenfor ketolyse. Etter eurodiett vil jeg tenke en form for vedlikeholdskost som jeg kan leve med over tid og ikke en ny kur. Det betyr for meg at jeg vil tenke Lindberg. Lavkarbo ja, men med mye mindre fett en ketolyse.

Pearl
03-06-10, 20:37
Ja, du har nok et godt poeng der tenker jeg. Så blir nok ikke ketolyse jeg går over på, men noe midt mellom det og Lindberg kanskje. Jeg får se. Bruke tiden til å lese meg enda litt mer opp på de forskjellige retningene tror jeg. Men kunne hvertfall tenkte meg å spise noe mer fett en hos Lindberg og noe mindre karber. Men, er et stykke frem enda, så jeg får se hva jeg blir enig med meg selv om :)

Selv om ketolyse ikke fungerte for meg, så har jeg forstått det fungerer godt for veldig mange. På Forusklinikken sa de noe om at grunnen til at ketolyse ikke fungerte for meg, er insulinresistens. Det viktigste er vel å lete til en finner det som fungerer for en selv.

Popp
03-06-10, 21:20
Hvis en tenker ketolyse, så er jo boka til Torkil Andersen "Ketolyse" et must å lese. Han skriver i boken sin at ketolyse er beregnet på de som skal gå ned mer enn ti kilo. Han skriver videre at det er en slankekur og ikke en måte å leve på. Han anbefaler ikke mer enn 6 måneder. Etter en slik kur anbefaler han et kosthold tilnærmet Lindberg, der man lever lavkarbo, men med mindre fett. Bøkene til Atkins er også interesante hvis en tenker mye fett og lite karohydrater. Også boka til Dr. Sofie Hexeberg "Frisk med lavkarbo" er bra. Jeg har lest Skallemann også og synes han har noen gode betraktninger.

Men jeg tenker at eurodietten kommer i stedenfor ketolyse. Etter eurodiett vil jeg tenke en form for vedlikeholdskost som jeg kan leve med over tid og ikke en ny kur. Det betyr for meg at jeg vil tenke Lindberg. Lavkarbo ja, men med mye mindre fett en ketolyse.
Takk, jeg tenkte faktisk ikke på ny slankekur men når man er ferdig slanket ( blir man egentlig det noen gang ;)). Jeg har vel alltid likt Grete Roede dietten (sunt kosthold,& trening) men nå er jo også hun kommet med innspill/kurs som sier mindre potet, brød osv. så jeg føler jeg er litt usikker på hva livet mitt skal inneholde etter at jeg har glidd inn i en str 38/40 :confused:. Men det får jeg heller tenke på i januar 2011. Håper da at jeg er ferdig slanket.....

Pearl
03-06-10, 21:56
Med den BMIen du har nå er du vel allerede ganske flott.

Popp
04-06-10, 08:31
Med den BMIen du har nå er du vel allerede ganske flott.
Mener å huske at legen sa at under 25 var normalverdien, så jeg er nok ikke så langt unna målet. Deilig å kunne gå inn i en sommersesong hvor klærne fra gamle dager passer igjen.

Pearl
04-06-10, 08:59
Jeg har også funnet frem noen klær som jeg har lyst til å komme inn i. Det er spesielt to kjoler som jeg har lyst til å få på. Dvs. jeg får de på, men det må nok noen kilo til før det ser pent ut.

Tutte
05-06-10, 16:25
Da er jeg over i 2 uken med ED, og jeg synes det går utrolig greit ! Vekta viste -3,7 kg etter 1 uke, er kjempefornøyd med det ! :) Så nå skal det bli spennende å se hva de neste ukene viser ! I kveld er det feiring av min fars 60 års dag, og jeg har laget en stor skål salat med bare lovlige ingredienser, og så tenkte jeg at jeg skal kose meg med litt kylling og noen reker i salaten. Og når de andre spiser kaker, så skal jeg kose meg med kjeks ! :) Ha en fortsatt fin helg ! :)

Popp
06-06-10, 22:56
Den kjekspakken er en "Lifesaver" når det gjelder kakebordet. Vet ikke hvordan jeg skulle ha kommet meg gjennom dietten når man er med på alle bursdager, konfirmasjoner, sommeravslutninger osv. uten den lille kjekspakken!

Tutte: Flott nedgang :heia: :heia:

Tutte
06-06-10, 23:21
Den kjekspakken er en "Lifesaver" når det gjelder kakebordet. Vet ikke hvordan jeg skulle ha kommet meg gjennom dietten når man er med på alle bursdager, konfirmasjoner, sommeravslutninger osv. uten den lille kjekspakken!

Tutte: Flott nedgang :heia: :heia:

Takk for det ! :) Ja, den kjekspakken er utrolig god å ha, det er helt sikkert :)

Pearl
07-06-10, 14:05
Ja, den har reddet mange situasjoner for meg også.

grotingeling
07-06-10, 14:07
Ja de kjeksene var rett og slett en redningen i flere familiesammenkomster - og jeg har hamstret en del i siste bestilling slik at jeg har en stund selv om jeg ikke lenger følger ED.

Pearl
07-06-10, 19:00
God ide. Den skal jeg følge.

gobli
10-06-10, 14:29
Jeg er på min andre dag i fase 1, og er så sulten. Har hørt at de første 3 dagene er verst...stemmer dette for dere andre? Velger å ikke gå på vekten før det er gått en uke.
Gleder meg til fase 2:p

er også på andre dagen... sulten, men det hjelper med grønnsaker. har kutta opp lovlige grønnsaker å satt i ei skål på bordet....

Pearl
10-06-10, 16:52
Velkommen hit Gobli og Krisjaj. Jeg var sulten den første uken. Så greide kroppen min å venne seg til det nye kostholdet. Det hjelp for meg med en mos av blomkål og selleri. Det var ganske mettende og smakte ganske greit.

Tutte
10-06-10, 18:28
Jeg var også ganske sulten spesielt de 3 første dagene, så kom det seg gradvis. Nå når jeg er på siste dagen i uke 2 så er det sjelden jeg føler meg noe sulten, må sjekke klokka for å prøve å huske å spise når jeg skal sånn ca ! :) Så hold ut, det blir bedre ! :)

Jeg har veiedag igjen i morgen, da er jeg ferdig me uke 2 på ED, skal bli spennende å se hva resultatet blir denne uken, føler hvertfall at det går veldig greit ! :)

Tutte
11-06-10, 12:01
-1,4 kg denne uken ! Veldig fornøyd ! :) Har gått ned 5,1 kg på de to første ukene på ED ! Herlig start på helgen ! :) Ha en riktig fin helg alle sammen ! :)

11-06-10, 14:12
mellom 18 og 25 er normalverdi på BMI=) mulig jeg ikke fikk med meg hele samtalen, men det er i alle fall det som er riktig;)
=)

Popp
13-06-10, 13:11
Velkommen Gobli og Krisjaj!
Fantastisk vektnedgang, tutte! :heia:
Gøy å høre at det går nedover hos dere, motiverer litt til meg - som sliter litt med stålviljen min.

Tutte
13-06-10, 13:33
Velkommen Gobli og Krisjaj!
Fantastisk vektnedgang, tutte! :heia:
Gøy å høre at det går nedover hos dere, motiverer litt til meg - som sliter litt med stålviljen min.

Takk for det ! :) Er kjempefornøyd jeg ! Stålviljen din kommer nok tilbake skal du se ! Dette klarer vi :)

Pearl
13-06-10, 13:40
Dette klarer du. Det er jeg helt sikker på. Du har allerede gjort en kjempejobb. Hold ut litt til så er jeg sikker på at kroppen venner seg til dette nye. :heia: fra heiagjengen.

Sola 55
15-06-10, 08:54
Da er jeg over i 2 uken med ED, og jeg synes det går utrolig greit ! Vekta viste -3,7 kg etter 1 uke, er kjempefornøyd med det ! :) Så nå skal det bli spennende å se hva de neste ukene viser ! I kveld er det feiring av min fars 60 års dag, og jeg har laget en stor skål salat med bare lovlige ingredienser, og så tenkte jeg at jeg skal kose meg med litt kylling og noen reker i salaten. Og når de andre spiser kaker, så skal jeg kose meg med kjeks ! :) Ha en fortsatt fin helg ! :)

Hei jeg er vel i samme fase som deg, synes også at det går bra. Ikke alle produktene som smaker like bra, men, men. Slapp opp for forsyning i går til middag.:( Laga meg ei brokolisuppe, stekte en lakse bit og litt sopp. Det hjalp meg gjennom :)
Trener en del ved siden av. Gjør du?
Hadde en reduksjon på 3 kg første uka.;)
Har og tengt å gå i første fase 30 dager. Skal til min lege på torsdag så får jeg høre hva hun sier videre. Fint å finne denne tråden :)

Tutte
15-06-10, 16:02
Hei jeg er vel i samme fase som deg, synes også at det går bra. Ikke alle produktene som smaker like bra, men, men. Slapp opp for forsyning i går til middag.:( Laga meg ei brokolisuppe, stekte en lakse bit og litt sopp. Det hjalp meg gjennom :)
Har og tengt å gå i første fase 30 dager. Skal til min lege på torsdag så får jeg høre hva hun sier videre. Fint å finne denne tråden :)

Heisann :) Nei, ikke alle produktene som smaker like godt...men jeg synes ganske mange av de er ganske ok. Jeg trener vel ikke akkurat mye utenom nei. Jeg går tur ca 1 time til dagen, og så har jeg ca 2 timer på crosstraineren i uken, så litt blir det nå hvertfall ! :) Nå er jeg på slutten av 3. uken på ED, så begynner jo faktisk å minke på tiden igjen i fase 1...synes det har gått fort jeg ! Håper det går like fort i fase 2, når vi en gang kommer over der ! :)

Sola 55
15-06-10, 16:55
Hei
Kan jeg lese diagrammet at du har gått ned 22 kg?
Har det da vært bare på Eurodietten?????

Tutte
15-06-10, 18:16
Hei
Kan jeg lese diagrammet at du har gått ned 22 kg?
Har det da vært bare på Eurodietten?????

Jeg har gått ned 22 kg ja, stemmer det ! :) Jeg spiste et kosthold a la ketolyse i et år og gikk ned rett over 20 kg på det, men de siste 6 mnd gikk jeg ikke ned noenting, så da hadde jeg lyst til å prøve meg på et annet kosthold, og det ble da Eurodietten ! :) Gikk opp noen kg noen uker før jeg begynte på ED pga at jeg mått spise "vanlig høykarbokosthold" i ca 3 uker for endel prøver som skulle tas hos legen. Så nå etter 2 1/2 uke på ED har jeg gått ned 6 kg. Jeg er kjempefornøyd :) Stortrivdes på ketolyse-kostholdet også, men har lyst til å gå ned endel kg til, så da blir det ED en god stund hvertfall....mulig jeg går tilbake til et kosthold lignende ketolyse når jeg er ferdig med ED, får se etterhvert ! :)

Pearl
16-06-10, 08:38
Du er jo bare syyyyykt flinke.

Tutte
16-06-10, 14:32
Du er jo bare syyyyykt flinke.

Tusen takk ! :) Alltid kjekt med litt skrøyt ! :)

Sola 55
16-06-10, 16:46

Jeg lager en egen fase-1-tråd jeg! Håper jeg ikke blir alene om å skrive her, for jeg føler jeg trenger drahjelp og motivasjonshjelp. De andre trådene her inne begynner å bli så lange, og når jeg sitter og leser og syns jeg finner gode råd - så ser jeg plutselig at det ikke gjelder fase 1...

Er noen av dere på fase 2 osv - så lag gjerne en egen tråd til det også.

:)

Tusen takk ! :) Alltid kjekt med litt skrøyt ! :)
Hei
Det må jeg si immponerende, og stanhaftig :)

Tutte
16-06-10, 19:15
Hei
Det må jeg si immponerende, og stanhaftig :)

Takk takk ! :) Gir meg ikke så fort når jeg har bestemt meg for noe nei ;) Men så må jeg jo også si det at det er ikke så vanskelig å holde seg til lavkarbo når en kjenner alle de gode virkningene det har på kroppen, og i tillegg vekttapet ! :)

Sola 55
16-06-10, 21:13
Takk takk ! :) Gir meg ikke så fort når jeg har bestemt meg for noe nei ;) Men så må jeg jo også si det at det er ikke så vanskelig å holde seg til lavkarbo når en kjenner alle de gode virkningene det har på kroppen, og i tillegg vekttapet ! :)

Utruligt bra.
Skal i bryllup om 14 dager.......:D
Å da vil jo en sprekke litt, har noen erfaring med slikt midt inni, eller som jeg blir i begynnelsen av fase 2 :)