View Full Version : FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

streber
24-09-10, 10:45
Du også Popp!:) Må bare fortelle her også at 2 dager diett= 1 kg ned. Bryr meg midt i der solen ikke skinner at det sikkert er vann- det er 1 kg:D:D:D:D

Popp
24-09-10, 10:47
Du også Popp!:) Må bare fortelle her også at 2 dager diett= 1 kg ned. Bryr meg midt i der solen ikke skinner at det sikkert er vann- det er 1 kg:D:D:D:D
GRATULERER :heia:
Ned er ned, vet du :D

streber
24-09-10, 10:53
Nettop-ned ER ned! Liker best å se den slik ja:DTakk Popp!

arkine
24-09-10, 12:57
gratulerer ,og ned er ned uansett,

hvorfor skal de fleste si ,jaja det er jo bare vann..uansett så skal jo det også vekk

grotingeling
24-09-10, 13:38
:heia:Så flott med 1kg ned Streber:heia:
Helt enig med de andre, nedgang er nedgang - og det er uansett enten vann eller fett som kroppen har mer enn nok av for oss som har noen kg som skal vekk :p
En av de fine tingene med ED er jo at vi ikke trenger å bekymre oss for å miste særlig mye muskelmasse :D

Keep up the good work everybody - og ha en fantastisk helg.

grotingeling
25-09-10, 09:27
Good morning http://www.pic4ever.com/images/155fs853955.gif
Her er det strålende sol og alt tyder på en herlig høstdag - skal nyte den i fulle drag ved å tilbringe store deler ute i frisk luft.
Gratis D-vitaminer vet dere http://www.pic4ever.com/images/128fs318181.gif
Vekta tasser nedover og formen er stigende, kan nesten ikke bli bedre enn dette når jeg tenker på hvordan uka startet :helsesjek
Men først; sjokoladefrokostblanding med kanel http://www.pic4ever.com/images/coffeebath.gif

arkine
25-09-10, 11:05
god lørdag til alle dere flinke ED folk

jeg var på ølfestival i går ,regnet med det skulle gå bra ,siden jeg ikke drikker øl,men de hadde jo rødvin,,en fin kveld ,men ALDRImer rødvin, ble litt for mye,,
så det sisste jeg husker ,når jeg kom hjem ,var at jeg ristet meg to loffskiver med rekesalat på ,,husker enda den nydelige smaken,,så vidt

så rødvin er farlig ,,hehe

er ved godt mot i dag og fortsetter som før på ED

Popp
25-09-10, 16:08
Høres også ut som du har en virkelig strålende morgen, grotingelig! :D Godt å høre at du føler deg bedre.
arkine: det var en artig festival regner jeg med :) eller husker du ikke det heller ;)

arkine
25-09-10, 18:09
hehe joda husker alt fra festivalen,,men rullgardina gikk ned når jeg kom hjem..

Ronja65
25-09-10, 21:58

Så bra:D. Lykke til. Selv har jeg stoppet og ikke gått ned et gram siden jeg startet i fase 2. Regner med at det ordner seg og at det løsner igjen.

Popp
26-09-10, 09:46
Så bra:D. Lykke til. Selv har jeg stoppet og ikke gått ned et gram siden jeg startet i fase 2. Regner med at det ordner seg og at det løsner igjen.

Det løsner nok, skal du se. Bare vent til neste veiing....

FakeSmile
26-09-10, 17:36
Herlig å se at så mange hjelper hverandre med tips og råd og oppmuntring her inne på forumet:) Fantastisk!!

Selv er jeg nå på dag tre, kombinert med at jeg også nå jobber natt grunnet krise i jobben. Sliten? JA! Sulten, svimmel, trøtt(savner koffeinet nå ja) og litt smågretten.

Mitt problem er at jeg liker å gå og knaske på noe konstant. Finnes det noen pastiller etc som faktisk er lovlig å spise på Fase1?

Popp
27-09-10, 09:36
Herlig å se at så mange hjelper hverandre med tips og råd og oppmuntring her inne på forumet:) Fantastisk!!

Selv er jeg nå på dag tre, kombinert med at jeg også nå jobber natt grunnet krise i jobben. Sliten? JA! Sulten, svimmel, trøtt(savner koffeinet nå ja) og litt smågretten.

Mitt problem er at jeg liker å gå og knaske på noe konstant. Finnes det noen pastiller etc som faktisk er lovlig å spise på Fase1?
Velkommen, FakeSmile :)
Man kan ta sukkerfrie pastiller, men det anbefales ikke å ta så mange av de i løpet av en dag, da de kan øke blodsukkeret ditt. Men du kan drikke vann hele tiden ;) Noen vaner må man bare kvitte seg med, kanskje knaskingen din blir din utfordring! Lykke til :heia:

FakeSmile
27-09-10, 10:24
Popp: tusen takk:) Ja jeg får vel se på det som en av mine(mange!!!) utfordringer. Er verdens største godtemoms, koffeinelsker og karboelsker også skjønner du;) Men- dette skal vi klare med litt viljestyrke, og bare jobbe med å legge om vanene. Heldigvis elsker jeg vann også!!!

Pearl
27-09-10, 10:30
Velkommen hit FakeSmile. Min erfaring er at den første uken var ganske så tøff. Så hold ut. Kroppen skal omstille seg litt, og det koster også å endre vaner over natten. Det blir lettere allerede fra uke 2. Etterhvert er det blitt ganske så levelig. Lykke til. :)

FakeSmile
27-09-10, 10:55
Pearl: Tusen, tusen takk for oppmuntrende ord:) Jeg regner med det jeg og, blir bare rart å ikke ha noe som helst å putte i trynet når jeg er godtesjuk. Vel jo, jeg har jo grønnsakene mine da:)

Ser du er på det nivået jeg skal:) Gratulerer! Jeg har mellom 20 og 25 kg å jobbe med!

Ha en super dag.

streber
27-09-10, 11:31
Velkommen fakesmile er nå på dag 5 og jeg er fremdeles slapp , men formen er mye bedre enn 1.dagen, den var jo pyton! Jeg bare må ta en og annen tyggis eller pastill, ellers dør jeg av min egen ånde:pDrikker kaffe også jeg da, ingen beskjed om å kutte det helt ut. Drikker koffeinfri etter kl 17. Men jeg er jo like fersk som deg på ED, mulig det MÅ kuttes ut:confused:

streber
27-09-10, 13:16
Må bare få takke den som tipset om kanel i pannekaken(groteling?)-mmmm DET var digg det, fryktelig synd at røren er så bitteliten:o

Titti
27-09-10, 13:47
Første uka overstått! :heia:
Må si meg ganske fornøyd, vekta vist drøye 3 kilo ned. :D
Jeg synes uka har gått overraskende greit, men sikkert fordi jeg fra før spiser lavkarbo og også har fulgt denne dietten for tre år siden slik at jeg var godt forberedt denne gang. Har hatt litt ubehag, hatt både energi og ingen hodepine. Men merket at det var litt ekstra tøft i helgen uten litt ekstra kos i form av vin, nøtter, god middag osv. Men alt går og det er jo bare en liten periode i livet det er snakk om. :ja:

valkerut
27-09-10, 15:28
Velkommen fakesmile er nå på dag 5 og jeg er fremdeles slapp , men formen er mye bedre enn 1.dagen, den var jo pyton! Jeg bare må ta en og annen tyggis eller pastill, ellers dør jeg av min egen ånde:pDrikker kaffe også jeg da, ingen beskjed om å kutte det helt ut. Drikker koffeinfri etter kl 17. Men jeg er jo like fersk som deg på ED, mulig det MÅ kuttes ut:confused:

Hei !

Jeg begynnte på ED 1 september...men hadde en pause midt i med et ketonmåltid hver dag en helg..da jeg var bortreist...(ikke lett å få det til å gå opp i blant). MEN, spørsmålet mitt er...jeg også holder på å dø av min egen ånde...;) lurer bare på hvilken tyggis/pastill dere bruker..som ikke inneholder karbohydr/ sukker...hvilken kan vi bruke ??? Jeg har STORT behov for noe å lysne tilværelsen i min munn med...hehe..

valkerut
27-09-10, 15:31
Må bare få takke den som tipset om kanel i pannekaken(groteling?)-mmmm DET var digg det, fryktelig synd at røren er så bitteliten:o

Åååå, dette må jeg prøve...er vel på tide med lunsj nå så....pannekaker med kanel det blir..;)

Pearl
27-09-10, 16:11
Jeg har også kardemomme og vaniljepulver i. I tillegg til å ha kanel i røra, så har jeg kanel på pannekakene etterpå. Da er i grunnen det meste av ED smaken kamuflert.

Pearl
27-09-10, 16:13
Hei !

Jeg begynnte på ED 1 september...men hadde en pause midt i med et ketonmåltid hver dag en helg..da jeg var bortreist...(ikke lett å få det til å gå opp i blant). MEN, spørsmålet mitt er...jeg også holder på å dø av min egen ånde...;) lurer bare på hvilken tyggis/pastill dere bruker..som ikke inneholder karbohydr/ sukker...hvilken kan vi bruke ??? Jeg har STORT behov for noe å lysne tilværelsen i min munn med...hehe..

Jeg bruker Fribol drops kjøpt på Apoteket. De er søtet med fribol. Gir null blodsukkerstigning. Inneholder ikke sukker og ingen karber.

FakeSmile
27-09-10, 17:25
Til alle som har skrevet- supert!! Vi er så flinke altså:):)

Til streber, takk, og velkommen til deg og! Håper det går litt enklere for oss begge etter hvert! Om du leser folderen til Fase en, står det under ting man kan drikke: Kaffe, helst koffeinfri. Utifra det har jeg ikke lest stort om å kutte ut koffein, men her er jeg fryktelig innstilt på å være flink jente, hehe:)

Jeg har heller startet med koffeinfri kaffe, fordi jeg er så glad i kaffe, og grønn te samt teen fra Twinings som heter "Rosehip and hibiscus" eller noe. MMmmmmmhhh! Eneste problemet mitt er å ikke bruke suketter i teen, men det er også bare en vanesak jeg gleder meg til forsvinner!

OM dere har noen fanatstiske tips og råd til tilberedning av disse ED-produktene, så skrik ut!!:) I'm here to stay! ;)

FakeSmile
27-09-10, 17:27
Forresten, valkerut! Om du har problemer med ånde, burde du vel kunne kjøpe de sinktablettene på apoteket? De funker så det suser for min del:) Eller- de gjorde det den tiden jeg slet med det.

Se her: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/kosttilskudd/mineraler/sink

grotingeling
27-09-10, 19:24
Hei og velkomment til dere nye - kjekt med tilskudd i gjengen :D

grotingeling
27-09-10, 19:26
Ja! Jeg har gått ned 600g den siste uka :heia:

Pearl
27-09-10, 20:25
Se her, se her raser det nedover. Såå kjekt da.

streber
27-09-10, 22:33
Gratulerer med nedgang!

Titti
28-09-10, 11:33
Kyllingsuppe selges billig billig. :lol:
Hehe, skjønner ikke at jeg bestilte suppe nok en gang, men de ville jo så gjerne at jeg skulle bestille noen salte produkter og jeg tenkte i tilfelle jeg ble lei omelettene, men den suppa gir meg ikke mye gitt, koset meg ikke akkurat med middagen i går nei. ;)

Begynner også å bli lei den paella-saken. ;)

Så nå om dagen spiser jeg stort sett:
Frokost: Frokostblanding
Lunsj: Omelett eller pannekake
Mellom: 1 sjokoladebar (liker alle barene)
Middag: Omelett
Kvelds: Brownie.

Spiser masse salat ved siden av lunsjen og salat og stekte gr.saker ved siden av middagen.

Hva er deres favoritter?

Me

streber
28-09-10, 11:42
Heisann og hoppsann Titti:) Kyllingsuppen er faktisk av det jeg liker best:) Smakte den risottoen, den var så GRUSOM at jeg ikke har greid å smake på paela og semolina, de ligner nemlig på risottoen på bilde:o:p
Ellers elsker jeg pannekaken-alt for lite i en porsjon-men GOD. Omelett er ok, sjokoladebarene-de med musli var ikke gode. Frokostblandingdrikken, cappuccinodrikken, den lille sjokoladen og soyanøttene var gode.Brownie var godt også. Enda mye jeg ikke har smakt da.

Titti
28-09-10, 11:53
Hmmm, har jeg fått gammel bestillingliste fra Hexenberg tro? Det var hverken risotto eller semolina, heller ikke de nøttene dere snakker om...
Bestiller dere på nett?

streber
28-09-10, 11:56
Bestiller på nett ja, fikk mail med passord og resept. Lindberklinikken ordnet det.:)

tuddelu
28-09-10, 15:11
Soyanøtter og kjeksene - bringebær eller sjokolade - får man også kjøpt i utvalgte helsekostbutikker:)

streber
28-09-10, 15:14
Tuddelu-OI!! Det hadde vært veldig kjekt om jeg kunne kjøpe noen produkter i butikk noen ganger, da kan man kjøpe litt og litt, etter hva lommeboken tåler:oFår begynne å titte i helsekostbutikker- er det de samme produktene-at de heter ED produkter altså!?

tuddelu
28-09-10, 15:23
Tuddelu-OI!! Det hadde vært veldig kjekt om jeg kunne kjøpe noen produkter i butikk noen ganger, da kan man kjøpe litt og litt, etter hva lommeboken tåler:oFår begynne å titte i helsekostbutikker- er det de samme produktene-at de heter ED produkter altså!?

Ja, er det ikke supert?:) Det er utrolig praktisk om man vil variere litt på maten :) Og man kan kjøpe litt etter lommeboken ..
Vet ikke hvilke helsekostbutikker som er i trøndelag, men hvis du tar en ringerunde, så håper jeg du finner noen som selger? Selv har jeg funnet produktene hos Naturligvis og Kinsavik Helsekost. Jeg har ikke bestilt kjeks via ED før, men det som selges i helsekostbutikken står det Fedon soyanøtter og Fedon kjeks på. Dette kan nytes under ED fasene også:)

streber
28-09-10, 15:35
Akkurat nå kommer jeg jo ikke en eneste butikk:pMen vi er jevnlig på Steinkjer å leverer barna til pappahelg, der er det hvertall en helsekostforetning på det senteret vi tar helgehandelen på, skal sannelig spørre der jeg!:)

Titti
28-09-10, 15:36
Har sett de selger de barene på Sunkost her, mulig de her flere produkter. Kan man spise soyanøttene på fase 1 da?

streber
28-09-10, 15:42
Bortsett fra ikke mer enn en bar pr dag har hvertfall ikke jeg fått noen beskjed om at enkelte produkter ikke skal brukes i fase 1, så lenge det er ED produkt er det ok, var det jeg fikk inntrykk av.:confused: ( vi skulle absolutt hatt et smilende spørrefjes, for jeg ER ikke sur, bare spørrende;))

Titti
28-09-10, 15:49
He he, tok det ikke som et surt spørsmål altså. ;)
Vi får spørre i fase 3-tråden. :)

grotingeling
28-09-10, 19:29
Alle produktene på bestillingslisten bortsett fra Musli (http://www.eurodiet.no/i/v.aspx?kid=8&ukid=26&vid=74) og Krispi sjokoladebar (http://www.eurodiet.no/i/v.aspx?kid=8&ukid=27&vid=87) kan spises i fase 1 :D

valkerut
28-09-10, 19:57
Tusen takk for tipset Fakesmile og Pearl, skal prøve dem jeg :)
Gratulerer Grotingelin :)

Jeg må jo bare si at jeg misforso litt i starten jeg, tenkte at jeg kunne spise grønnsaker når jeg ble sulten,...men så gikk det greit uten.. så ble litt lite av det...
SÅ nå har jeg fått beskjed om at dette må jeg spise til hvert måltid (men det er nok grunnet at jeg har hatt litt problemer med magen altså;)), ...men nå lager ovnsbaker jeg en stor form med brokkoli, blomkål og litt løk(innenfor mengden) og evt. andre tillatte grønsaker...tar litt olje over og piffkrydder og ingefær...smaker kjempegodt synes jeg...
Dette spiser jeg en håndfulll av til hvert måltid, og det gjør jo at en blir enda mettere...(tenkte da på når dere synes måltidene er for små).

Ellers prøvde jeg kanel i pannekakene i går, de vart jo kjempegode ;)

Ellers synes jeg paellaen smaker forferdelig, samme om risottoen.
Jeg liker best semuliaretten og så spiser jeg endel av vegetarpaien for den er så lett å ta med på jobb og er grei på smak.
Synes skinkeomeletten er ok.

Lurer bare litt på hvordan dere gjør det sånn praktisk i forbindelse med jobb, og sosiale ting.....jeg skal feks i dåp på søndag, reiser bort noen dager neste uke...og ser et julebord komme langt der fremme :)

grotingeling
28-09-10, 20:36
Ved reise over flere dager er kjeks, nøtter og barer det jeg oftest tar med meg.
Har også et termoskrus (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147482589) som passer akkurat til å røre ut kakao/frokostblanding/suppe i, så dette er også greit på tur - skal jo bare tilsette kaldt og varmt vann ;)
Det samme gjelder besøk, men da er også muffinsene et greit alternativ - det samme gjelder pannekakene som kan stekes som vafler.

valkerut
28-09-10, 21:19
Takk for tipset :) Har ikke tenkt på at jeg kan steke pannekakene som vafler og browniesen som muffins...hmm lurt :) Takk igjen:)

FakeSmile
29-09-10, 02:32
Valkerut: Håper det hjelper:) Selv går jeg rundt og stinker hvitløk- men det får så være!! Haha:)

Streber: La deg for all del ikke skremmes vekk fra semolinaen pga risotto. Heldigvis var semolina det aller første jeg smakte på, og jeg ble gledelig overrasket:) Den er faktisk ikke så værst altså! Risottoen derimot. Ugh!!! Ikke bra!
Lykke til videre alle sammen, dette går så det suser!

Startet fredag, nå ned herlige 3 kilo:)

streber
29-09-10, 11:23
Ok, fakesmile, da skal jeg snart ta mot til meg å smake semolina:cool:risottoen og en grønnsaks suppe jeg glemte notere hva var er de største nedturene hittil smaksmessig. Jeg putter kanel i vanilje puddingen en dag-supergodt!

Har bestilt mer produkter i dag selv om vi faktisk trengte pengene på kontoen til å overleve til lønna kommer:eek:Men skal jeg gjøre dette må jeg gjøre dette:rolleyes:, mannen er streng med meg og sier "bestill så du ikke går tom for maten din," så han støtter meg heldigvis- men han kan desverre ikke trylle:oBle mer kostbart enn jeg hadde forestilt meg dette, 2 turer på kort tid til Bergen og veldig dyrt på klinikken:(Det bare SKAL virke etter alt man har "ofret"

Veiedag i dag, har ikke noe vanvittig bra tall å komme med som mange av dere andre etter en uke nei, men ned 2,1 kg på 1 uke er jo ikke ille da:)

valkerut
29-09-10, 11:30
Fakesmile; Hvitløk er da vanlig lukt den nå til dags...værre med aceton ;) hehe

Gratulerer så mye Streber ! Semulian er god den...er enig med faksmile at risottoen smaker vond..

Titti
29-09-10, 14:00
Grattis med flott nedgang første uka, Streber. :heia:

Enig at dette er en dyr diett, men når man går ned så er det verdt det. :ja: Eneste dietten som funker på meg!! Og det er jo bare for en liten periode. Men følg med på salg-og-bytte-tråden her inne, kan være penger og spare der. :)

FakeSmile
29-09-10, 19:28
Streber: Fantastisk at du får så god støtte fra mannen din, det trenger man. Litt dårlig økonomi er nok desverre en av følgene av denne dietten ja, hahahah :D Men vi klarer oss vel alltid?!

Fantastisk bra med over 2 kg, alle monner drar! Selv har jeg gått ned 3.5 på 5 dager! Kan ikke tro det, jeg har prøvd alt som er, kanskje vi endelig har funnet kuren som funker?!

Valkerut: ja jeg har skjønt dette! Jeg har nok det jeg og, bare ikke merket det selv enda! Hvordan merker dere dette? Haha.

Og Titti har et godt poeng, titt innom salgsforumet i ny og ne, her kan det være litt nyttige ting å få kjøpt!

grotingeling
30-09-10, 07:21
mannen er streng med meg og sier "bestill så du ikke går tom for maten din," så han støtter meg heldigvis- men han kan desverre ikke trylle:o

Herlig mann du har, jeg har også en sånn - er så herlig atte :love:

Veiedag i dag, har ikke noe vanvittig bra tall å komme med som mange av dere andre etter en uke nei, men ned 2,1 kg på 1 uke er jo ikke ille da:)
Jammen 2,1kg på en uke er jo kjempebra!!! Grattishttp://www.pic4ever.com/images/greenstars.gif

grotingeling
30-09-10, 07:25
Jepp - dietten er relativt kostbar, spesielt pga legetimene som for mange av oss er hos leger utenfor fastlegeordnignen.
MEN - bare nevner det igjen jeg;
Vi kan få fradrag på skatten når vi går på denne dietten.

Har lagt inn en egen tråd på dette her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30387)

grotingeling
30-09-10, 07:30
Valkerut: Håper det hjelper:) Selv går jeg rundt og stinker hvitløk- men det får så være!! Haha:)

Streber: La deg for all del ikke skremmes vekk fra semolinaen pga risotto. Heldigvis var semolina det aller første jeg smakte på, og jeg ble gledelig overrasket:) Den er faktisk ikke så værst altså! Risottoen derimot. Ugh!!! Ikke bra!
Lykke til videre alle sammen, dette går så det suser!

Startet fredag, nå ned herlige 3 kilo:)
Fantastisk FakeSmile - dette går som du sier så det suserhttp://www.pic4ever.com/images/5yjbztv.gif
Bye bye kiloene http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif :D

streber
30-09-10, 11:42
Jeg har regnet på denne 1. måneden og jeg finner ut den koster meg minst 5 500 kr med grønnsaker og portoen. Men jeg greier meg ikke med 4 måltider, legen anbefalte 4-5, men jeg må alltid ha 5, på lange dager som tidligvakt dager, må jeg ha 6. ( Har en tøff jobb, trimmer, stort hus etc. er ganske aktiv)
Det vil for oss si nesten hele budsjettet vårt bare på meg, det synes jeg er ekkelt å tenke på, må prøve å dytte det langt baki hodet! (Matbudsjettet vårt-vi har ei med glutenallergi i huset og en mann som spiser"bra"-er 6-8000 pr mnd)Vi vil nå ha mat/husholdningsutgift på ca 11500. Denne 1. måneden, så blir det mindre ettehvert i fasene.
Legetimene kostet 1700 kr 1.gang og nesten 900 andre gangen.:eek:

Er egentlig imponert over mannen min jeg også, det var faktisk han som foreslo Lindbergklinikken i utgangspunktet.:rolleyes:

Titti
30-09-10, 14:59
Jeg har ikke turt å regne på det jeg, Streber. :lol:
Uff, det er dyrt ja, men ser ut som vi kan få trukket litt på skatten. Det er jo kjempebra. :ja: Jeg må også ha fem måltider til dagen!

Vi får trøste oss med at når vi er ferdige med dietten vi blitt vant til bittesmå porsjoner og vi blir rimeligere å ha i hus. :lol:

FakeSmile
30-09-10, 17:48
Grotingeling: TAKK:D Er selv også kjempefornøyd, håper dette blir det siste jeg "går på", for nå er jeg virkelig klar for en livsstilsendring!!! No more diets!

Streber: Huff ja, det hørtes tungt ut. Heldigvis har jeg bare meg selv å tenke på, men det er dyrt nok, med fem måltider om dagen og grønnsakene som flyr unna, grønnssaksskuffen fylles annenhver dag ;) Stå på, og nyt at du har en fantastisk støttende mann, det er det ikke alle som har:D Issuet med pengene løser dere sammen:)

FakeSmile
30-09-10, 17:49
Titti: de små porsjonene har jeg også tenkt på! Ååh så deilig, hva!? :) Snart klarer vi ikke å trøkke i oss hele julemiddagen og ligge resten av kvelden med dårlig samvittighet, for vi har rett og slett ikke plass:D

DET gleder jeg meg nemlig til, nå er det bare en vei, og det er oppover!!! :D

streber
30-09-10, 22:30
Det med de små porsjonene har jeg også tenkt på-håper vi ikke greier store porsjoner når vi er ferdige, det hadde vært digg!:D
Men den økonomibiten er helt fæl, vi har vent oss til å ha en avslappet økonomi, men nå vurderes hver lille ting om vi egentlig behøver det, vi har også måtte bruke kreditt:opga MEG og min kropp, plages med den biten der jeg altså. Men håper det kommer seg utover høsten. Har jo vært Bergenstur og legtimen der på denne lønnen.

tuddelu
30-09-10, 23:43
Mannen din støtter deg fullt streber, gi deg selv støtte også. Du gjør noe bra for deg selv og helsen din - se på dette som en investering i helsen og framtiden din:) Gratulerer med flott resultat første uken:)

tuddelu
30-09-10, 23:56
Jepp - dietten er relativt kostbar, spesielt pga legetimene som for mange av oss er hos leger utenfor fastlegeordnignen.
MEN - bare nevner det igjen jeg;
Vi kan få fradrag på skatten når vi går på denne dietten.

Har lagt inn en egen tråd på dette her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30387)

Vurderte å droppe fradrag på skatten, men ser at det blir endel penger med mat og legetimer .. fint at du minte meg på det igjen;)

streber
01-10-10, 06:30
Mannen din støtter deg fullt streber, gi deg selv støtte også. Du gjør noe bra for deg selv og helsen din - se på dette som en investering i helsen og framtiden din:) Gratulerer med flott resultat første uken:)

Du har helt rett tuddelu:)

grotingeling
01-10-10, 07:25
:ja:

Titti
01-10-10, 07:31
Fredag. :spent:

Kan vel ikke si jeg gleder meg like mye til taco uten kjøtt, ost, rømme osv. Hehe, det blir vel i grunn bare salat på meg i dag, med en nydelig omelett eller suppe til. ;)

Ha en super helg dere. :klem: Andre helgen på fase 1 her. Skal komme meg gjennom denne også. :ja:

grotingeling
01-10-10, 07:44
Jepp - fredag her også :D
Blir nok ingen taco på meg heller, har fortsatt noen dager igjen i fase 1.
Vurderer dessuten å fortsette 1 uke til (egentlig ferdig 5. oktober), da jeg jo mistet nesten en hel uke ifbm sykehusoppholdet forrige uke:(
Jo, ja.... jo det blir det - jeg tar en uke til, ny dato for overgang til fase 2 blir da 12. oktober:p
Ha en flott fredag da dere :stortsmil

streber
01-10-10, 15:49
Her kommer en GOOD helg hilsen fra verdens trøtteste streber i hele verden:o:D;)

FakeSmile
01-10-10, 16:24
Gog helg alle sammen:D

Og når vi sitter ved middagsbordet og furter over at alle andre spiser taco unntatt en selv, får vi tenke på at det er mange andre i samme båt;)

Titti
01-10-10, 17:38
Skal prøve å huske det. Kjenner jeg depper (bittelitt) allerede. ;)

tuddelu
01-10-10, 18:13
God helg alle sammen!

streber
02-10-10, 13:24
SKAL prøve å ikke veie meg mer før på onsdag, men i dag var det 3,3 kg ned fra den 22. sept juhuuuuuu!!!:D

grotingeling
02-10-10, 13:31
Wohooo:heia: - dette går veien Streber
Selv har jeg fått besøk av tante rød denne uka, og hun hadde som vanlig med seg nesten 1,5kg vann :(
Satser på at det meste er borte til veiedag på mandag :p

streber
02-10-10, 13:33
Tante rød er syyykt irriterende, du får glede deg til hun drar!

grotingeling
02-10-10, 13:36
Tante rød er syyykt irriterende, du får glede deg til hun drar!
Sitter og vinker farvel nå http://www.pic4ever.com/images/3.gif - eller kanskje mer i denne stilen http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif

streber
02-10-10, 13:41
Vink alt du kan, hun er bare så dum atte! Når man er i siget og kjempemotivert og godt igang mot målet sitt, kommer tante rød å saboterer opplegget i mange dager:mad:Hvis man holder på motivasjonen og følger opplegget slavisk likevel misater man jo ekstravekten igjen, men det hadde vært utrolig mye bedre for motivasjoinen å slippe å bli satt tilbake i forhold til målet en gang hver eneste måned! Menn er heldige slik gitt!

grotingeling
02-10-10, 21:22
Ja menn er heldige - ikke bare slipper de alt sølet, de slipper også suget etter noe.
Jeg har de siste timene merket at kroppen skriker etter dette noe, og må si jeg er en smule forvirret http://www.pic4ever.com/images/89.gif
Har spist helt i tråd med ED hele uka, og drukket masse vann.
Det eneste jeg kanskje ikke har vært flink nok med er å spise nok grønnsaker.
Men kan det være grunnen alene :eek:
Lenge siden jeg hadde så markant søtsug, det er faktisk så ille at jeg merker at en utskeielse lett kan forekomme.
Men jeg skal ikke, vil ikke - orker rett og slett ikke de bivirkningene en utskeielse gir.
Nei - tror jeg skal bevilge meg et 5. måltid i dag, og en kopp sjokolade med kakaopulver kan kanskje være løsningen.

Monica31
02-10-10, 23:16
si jeg er en smule forvirret http://www.pic4ever.com/images/89.gif
Lenge siden jeg hadde så markant søtsug, det er faktisk så ille at jeg merker at en utskeielse lett kan forekomme.

Slik har jeg hatt det også, og bare etter bitte litt over en uke på ED kom tante rød her også...når man er riktig godt igang!
Jeg tok et ekstra måltid. Gleder meg til å veie meg neste uke for å se hvor mye jeg egentlig skal veie uten all denne væsken i kroppen!
Legen min sa det var helt ok¨å ta et x måltid v trening eller veldig sult...jeg misbruker det ikke altså... godt å finne forumet idag. Trengte å "se" litt fler i samme situasjon. Har stått og laget god mat til mange idag uten å smake selv...det går jo bra. Tatt litt pepsi max idag!

Gleder meg til fettet bare renner av, jammen skal jeg holde ut. Ikke verdt å hoppe av...
Jeg ønsker dere alle lykke til videre, får ta en uke/dag av gangen;)

:D neste sommer er det vi som skal trives i bikini!

tuddelu
02-10-10, 23:47
Velkommen Monica31:)

tuddelu
02-10-10, 23:52
SKAL prøve å ikke veie meg mer før på onsdag, men i dag var det 3,3 kg ned fra den 22. sept juhuuuuuu!!!:D

Gratulerer!!!

tuddelu
02-10-10, 23:54
Ja menn er heldige - ikke bare slipper de alt sølet, de slipper også suget etter noe.
Jeg har de siste timene merket at kroppen skriker etter dette noe, og må si jeg er en smule forvirret http://www.pic4ever.com/images/89.gif
Men jeg skal ikke, vil ikke - orker rett og slett ikke de bivirkningene en utskeielse gir.
Nei - tror jeg skal bevilge meg et 5. måltid i dag, og en kopp sjokolade med kakaopulver kan kanskje være løsningen.

Her er det skikkelig søtsug også!!! Har blitt litt lite grønnsaker og salat denne uken, kan det slå ut så markant på søtsuget??
Jeg skal ikke skeie ut jeg heller, men rart å kjenne på det igjen - måneder siden sist!

streber
03-10-10, 01:36
Velkommen Monika:)

grotingeling
03-10-10, 10:57
Velkommen Monica31 :)

grotingeling
03-10-10, 11:01
Søtsuget gikk tilslutt over, var nok sulten ja :p
Dessuten hadde jeg i går vært en tur inn til Bergen for å finne meg vinterjakke, og det ble en 2-timers gå tur :D
Så det kan jo også være en del av grunnen....
Fant meg både jakke og ullundertøy, nå mangler bare støvletter før jeg er helt klar for vinteren.

tuddelu
03-10-10, 12:37
Gikk du helt fra askøy til sentrum?? Supersprekt!!:) Grattis med nytt vintertøy, nå er du kledd for vinteren.

grotingeling
03-10-10, 12:41
Ehhhh nei da, tok buss fram og tilbake - men gikk to timer rundtomkring inne i sentrum, opp på høyden og bort til Nordnes.
Tror nok jeg ville brukt mer enn 2 timer skulle jeg gått hjemmefra til byen gitt :eek::D

Edit:
I følge Google Map så tar det 4 timer og 48 minutter fra meg til busstasjonen (en vei) :D

Pearl
03-10-10, 13:06
Ja, velkommen hit Monica. Jeg tror kanskje det der med bikini kan være innen rekkevidde neste sommer. :)

tuddelu
03-10-10, 14:09
Ehhhh nei da, tok buss fram og tilbake - men gikk to timer rundtomkring inne i sentrum, opp på høyden og bort til Nordnes.
Tror nok jeg ville brukt mer enn 2 timer skulle jeg gått hjemmefra til byen gitt :eek::D

Edit:
I følge Google Map så tar det 4 timer og 48 minutter fra meg til busstasjonen (en vei) :D

Så herlig med bytur, bergen er nydelig;) 2 timer er lenge!!
Nesten 5 timer èn vei :eek: Hehe .. DET er lite aktuelt ja!

Monica31
03-10-10, 21:10
Hei alle som har ønsket meg velkommen!

Det var godt. Idag har jeg trent på Elixia og deretter gått hjem fra Hafrsfjord til Sola...brukte en time hjem! Herlig! Ikke så sulten heller idag. Gleder meg til å veie meg imorgen. Har ikke veid meg siden fredag! Da var det jo tante rød:(

Jeg syntes vi er heldig som går kjapt ned, uten å være kjempe sultne og ha mye variert å spise...favoritt er råkost salat med olivenolje og krydder. Deler alt i små biter og det smaker fantastisk- at ikke jeg gjorde dette mer før....

Monica31
03-10-10, 21:14
Hei Pearl!

Du er jo snart i mål....hvordan føles det...jeg drømmer om å være der du er!!!!!!

:D:goodluck:

Pearl
03-10-10, 23:18
Det er helt fantastisk. Gled deg. Det går fortere ned enn du tror. Denne dietten er utrolig effektiv. Ikke akkurat gourmetmat, men spiselig. I allefall etterhvert når en blir vant til smaken. :)

streber
03-10-10, 23:32
Nå har det gåtgt helt bra en stund før jeg i dag har vært syykt sulten. Har hatt fri(trent hardt i 45 min), bare gjort husarbeid i tillegg til trening. Spist MYE grønnsaker og 6 ED måltider:o Ikke noe skikkelig m,ett nå heller, men nå KAN jeg ikke spise mer:o

tuddelu
04-10-10, 00:26
Nå har det gåtgt helt bra en stund før jeg i dag har vært syykt sulten. Har hatt fri(trent hardt i 45 min), bare gjort husarbeid i tillegg til trening. Spist MYE grønnsaker og 6 ED måltider:o Ikke noe skikkelig m,ett nå heller, men nå KAN jeg ikke spise mer:o

Pass på å ikke trene for hardt nå som du er i fase1 streber. Det anbefales å vente med hard trening til man er i fase 3. Legen min anbefalte daglige småturer under fase 1 og 2.
Det kan bli for tøft for kroppen med hard diett og hard trening på èn gang.

Og det er bedre å spise ett - to ekstra ed måltid enn å sprekke med annen mat. Spis om du er sulten:)

streber
04-10-10, 00:45
Tuddelu-tusen takk for tilbakemelding!Så bra, kanskje ikke det er så ille likevel da.:) Og bare så det er sagt- jeg har IKKE dyseleksi-bare skriver litt fort noen ganger:o:p

Titti
04-10-10, 12:11
Da er jeg på uke tre i fase 1, de to første uka unnagjort og halvveis i fase1 :D

Vekta vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om, den varierte noe voldsomt i morges, tror kanskje det er litt for ujevnt underlag på badet (fliser), første gang viste den en kilo og ned og neste gang var det en halv kilo ned og så siste gangen viste den to kilo opp...hmmm. Valgte å flytte tickeren ned en halv kilo, så tar jeg ikke i for mye hvertfall. Dessuten har det jo lite å si den vekta, for jeg kjenner det på olabuksa mi nå. Og i går hadde jeg på meg samme kjole/tunika som første gang på Hexenberg-klinikken og nå var den mye løsere rundt livet og satt ikke sånn etter..:heia:

Håper alle får en super mandag og en strålende ny uke. :D

Titti
04-10-10, 12:13
Ang. trening, jeg fikk også beskjed om å ikke trene hardt før fase 2, bare gå turer og sånn. Kjenner at jeg ikke hadde hatt overskudd til så mye mer enn det heller....

streber
04-10-10, 13:44
Jeg føler jeg er akkurat som vanlig i formen, bortsett fra når jeg trener:)

Pearl
04-10-10, 15:43
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne trene kondisjon i alle faser, men måtte vente med styrketrening til fase 3. Dette fordi en ikke skal bygge muskler når en går på så lite kalorier til dagen som vi gjør i fase 1 og 2.

streber
05-10-10, 11:47
Ble upraktisk med veiedag i morgen så det ble i dag istedet, 2 uker(13 dager)= 3,5 kg ned http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203FB.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})

grotingeling
05-10-10, 11:59
Grattis:heia:

grotingeling
05-10-10, 12:04
Dette skulle egentlig vært min siste dag i fase 1, men pga tidligere nevnte hendelse så skal jeg altså ha en uke til.
Og det kan trengs, siden tante rød var så vennlig å etterlate seg 2kg vann da hun dro :mad:
Hadde egentlig veiiedag i går, men glemte hele veiingen da jeg måtte sprinte til bussen.
Var derimot innom vekta i dag, og den viser altså nesten 2kg opp fra minstenoteringen :eek:
Bare vann selvfølgelig, men kjipt uansett - så 1 uke til med fase 1 kan gjøre susen :D

streber
05-10-10, 12:07
ugh! SÅ frustrerende! Håper en uke fase 1 retter litt opp i det:):)

Titti
05-10-10, 12:26
Ble upraktisk med veiedag i morgen så det ble i dag istedet, 2 uker(13 dager)= 3,5 kg ned http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203FB.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})
Så flott. Da stiller vi ganske likt etter to uker. :D

tuddelu
05-10-10, 16:49

Gratulerer så masse:)

tuddelu
05-10-10, 16:53
Dette skulle egentlig vært min siste dag i fase 1, men pga tidligere nevnte hendelse så skal jeg altså ha en uke til.
Og det kan trengs, siden tante rød var så vennlig å etterlate seg 2kg vann da hun dro :mad:
Hadde egentlig veiiedag i går, men glemte hele veiingen da jeg måtte sprinte til bussen.
Var derimot innom vekta i dag, og den viser altså nesten 2kg opp fra minstenoteringen :eek:
Bare vann selvfølgelig, men kjipt uansett - så 1 uke til med fase 1 kan gjøre susen :D

Det var kjedelig! Men fint å vite at om 1 uke så er du tilbake før tante rød kom;)

grotingeling
05-10-10, 19:40
Har drukket masse vann i dag, mer en normalt, og skal fortsette med det de neste dagene.
Forhåpentlivis fører det til at det blir do-springing de neste dagene:p

Monica31
05-10-10, 21:21
Hei alle eurodiettere:)

Jeg er på min 15 dag idag. Har akkuratt avsluttet dagen med deilig kopp te og bringebærkjeks! De er bare kjempe gode.

Når jeg er søt sugen (kom kun dagen før og under tante rød) delte jeg en bar opp i mange biter og suttet på den til to kopp te og da var jeg både mett og førnøyd. Spiste også et måltid ekstra de dagene det var værst.

Anngående trening; jeg elsker å trene og trener 3 ganger i uken. Legen sa jeg kunne trene styrketrening 1 gang i uken hvis jeg var vant til det! Jeg er nødt til å ta en bar ekstra etter en slik økt, men føler meg ikke mer sulten den dagen. Jeg har også klart meg uten ekstra måltid denne uken som har gått. Har ikke vært så sulten.

Jeg prøver å variere for ikke å gå lei...starter m sjoko-frokost bland. har omelett med råkostsalat til lunsj/suppe/kjeks hvis jeg er på farten, så en bar (som jeg alltid koser meg med med te eller kaffe...gjør det til en pausestund på dagen)så suppe eller omelett eller pannekaker, så til kveld kjeks, brownie eller pannekaker m kanel på! Jeg er storfornøyd, men ser frem til å tygge i vanlig fisk og kylling igjen...bare for å oppleve noe nytt...også et glass vin da! Herlig!!!!

Må bare få skryte litt idag .....har gått ned 5,5 kilo!!!!!!!!!!! Det hadde jeg aldri i min villeste fantasi trodd. Har regnet med og håpet på mellon 6-8 innen en mnd! Så nå er jeg spent på de siste to ukene i F1.

VIL MED DETTE GRATULERE ALLE MED FORRYKENDE VEKTTAP....herlighet vi er gode. Til og med tante rød er BESEIRET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FakeSmile
05-10-10, 21:28
3,8 kilo ned på 12 dager:)))) Jippi, dette går veien!!!

Monica31
05-10-10, 21:32
:syklubb:.....SORRY DAMER! Er ikke på nett på dagen, derfor kommer alt på kvelden,,,he,he,he!

En ting til om maten: Kok brokkoli og blomkål i bittelite vann i 5 min med mye flaksalt i vannet, smaker fantastisk. Anbefaler Maldon salt( får det både på Kiwi og Rema 1000)
På råkost salat hakker jeg opp bittesmå buketter har små tomater, litt rød paprika, grønn paperika, neper, reddikker, løk/rød løk, et par dæsjer olivenolge, flaksalt og pepper ...og nå kommer det beste...WASABI-krydder eller TERIAKY- krydder. De er i Santa Maria sin krydder serie m sølv korker-kul design. Jeg er avhengig at det smaker salt nok og godt. orker ikke dag ut og inn med bare rå grønnsker uten noe på!

Jeg wooker også med mye hvitløk og de samme krydderene...føler jeg er både i Afrika og Thailand:) Håper dette kan være til nytte....ååå jeg er så gira...:boxing::goodluck::heia::heia::heia:

Monica31
05-10-10, 21:33
Grattis Fake Smile:D

Popp
05-10-10, 21:34
:heia: Så flinke dere har vært alle sammen!
Grotingeling: Du får vinke farvel til tante fort som fy. Sikkert lurt å drikke ekstra med vann i den perioden. Stå på!

Monica31
05-10-10, 21:38
God kveld Popp, hvordan er det å være i mål...er bare så super nysgjerrig... og lykke til med mer karbo. Nå skal vel kroppen stabilisere seg. Trenger du nye klær? Send gjerne før og etter bilder!

Lykke til:)

FakeSmile
05-10-10, 22:00
Åååhhh så heldig du er Popp:)) Hvordan føles det?

Takk dere, det er herlig å se nåla på vekta gå nedover:D

tuddelu
05-10-10, 23:00
Gratulerer med kjempegode resultater dere flinke folk:)

Popp
05-10-10, 23:21
Åååhhh så heldig du er Popp- Hvordan føles det?

Det føles slik:

:D:D:D:D:D:D:D:D
Bare jeg går forbi et speil eller vindu som må jeg speile meg selv, og GLISE! Jeg tenker da: Er det meg som er så tynn? Det er en utrolig flott følelse - som jeg ikke har tenkt til å gi slipp på.

Monica: trenger en del nye klær. Har gjennom de 27 kg ikke kjøpt noen nye klær, bare funnet frem masse gammelt på loftet. Så i forrige uke var jeg ute å shoppet meg et kort foldeskjørt og en kort kjole. Skal få lagt ut bilder en dag.

grotingeling
06-10-10, 07:05
Gleder meg til å se bildene Popp :), og du har all grunn til å glise etter den fantastiske jobben du har gjort med vektreduksjonen :heia:

Selv merker jeg at noe vann har forlatt kroppen det siste døgnet, bl.a. fordi jeg sikkert var innom toalettet 3-4 ganger i natt :p
Har ikke vært på vekta å sjekket, venter med det til lørdag tenker jeg :cool:

Pearl
06-10-10, 10:16
Så kjekt å komme innom å se nye medlemmer som har hatt en super oppstart.

FakeSmile
06-10-10, 15:18
ÅÅåhhh, gleder meg til å føle meg sånn jeg og:)

Men nå har tante rød tatt seg en tur til meg og desverre, så det blir ikke med det aller første:(:(

streber
06-10-10, 15:50
Jeg gleder meg noe veldig til å være stolt av kroppen min igjen jeg også:rolleyes:

Titti
06-10-10, 16:19
Samme her. Skal bli veldig godt å føle seg vel igjen. :ja:

Ser at mange her i utgangspunktet har hatt ganske lav BMI når de begynte på ED, trodde egentlig denne dietten var for de som var litt større og/eller hadde hormonproblemer e.l. som gjør at de ikke går ned i vekt på vanlig diett?

FakeSmile
06-10-10, 17:26
Titti:

Jeg kan bare svare for meg selv, men here it goes:

Jeg har slitt med "valpefett" hele livet, og lagt på meg mer og mer siden jeg var mindre. Min mor har hatt meg på alle slags dietter, og nå har jeg i samarbeid med henne funnet ut at det er nok! Jeg tok kontakt med lege, og han var enig i at jeg kunne gå ned noen kilo. Samtidig mente han at jeg med mitt kosthold kunne hatt veldig godt av å endre kosthold, jo før jo bedre. Spesielt med tanke på sykdomshistorikken til mine foreldre, som har vært veldig mye syke, alvorlig syke.

Så- det var min historie. Selv føler jeg at jeg har gjort dette på et godt grunnlag, og gleder meg til å se hvor det går:)

Tutte
06-10-10, 17:48

Ser at mange her i utgangspunktet har hatt ganske lav BMI når de begynte på ED, trodde egentlig denne dietten var for de som var litt større og/eller hadde hormonproblemer e.l. som gjør at de ikke går ned i vekt på vanlig diett?

Her startet jeg med høy BMI, tror det er endel av oss også her ! :) Så ikke føl deg alene hvis du også har det :)

streber
06-10-10, 18:27
Jeg startet med BMI 31,6=fedme, står det på papirene fra klinikken. Har slitt lenge opp og ned de samme kiloene-mens jeg har fulgt en diett altså:oDet var bare nok, jeg måtte ha hjelp!Har aldri vært så veldig opptatt av bmi, jeg vet hva som ser og føles sundt ut på MEG jeg:pMen skjønner det kan være et greit hjelpemiddel å bruke .

Startet på 85,4 kg den 22. sept( om morningen ja), i dag stod det 81,2 der:)Mitt mål da jeg startet med å prøve å gå ned denne gangen( i jan 09!)var 70 kg- jeg synes nemlig jeg ser bra ut og føler meg topp med den vekten, dr på klinikken mente vi kunne prøve på 65- så vi får se hva vi ender opp med.

Titti
06-10-10, 18:55
Jeg skal i utgangspunktet ned 10-15 kilo og er vel ikke av de største, henger meg ikke så mye opp i BMI osv, men vet at jeg føler meg vel og ser bra ut når jeg veier 10 kilo mindre. Problemet mitt er at jeg ikke går ned på vanlige dietter da jeg er insulinresistens og kroppen lagrer maten til fett, derfor er jeg "dessverre" nødt til å på en diett alá Eurodietten. Denne gangen har jeg fokuset på å holde vekten like mye som å gå ned i vekt, så for meg begynner den egentlig jobben når jeg har nådd ønsket vekt. Der synes jeg ED er flott, den hjelper oss å gradvis tilvenne oss normalt kosthold slik at vi ikke fyker opp i vekt når vi er i mål.:)

FakeSmile
06-10-10, 20:00
Til alle dere flotte, flinke damer... Kan man bytte ut et eurodiettmåltid med en "Småsulten" dersom man er veldig energifattig/har hodepine etc? Har merket at når jeg blir veldig sliten, og selvom jeg drikker mye vann og spiser regelmessig, at det ikke hjelper med hodepinetabletter heller. Her om dagen tok jeg en Småsulten, og jeg virkelig koste meg med den. Denne med nøtter og frukt, den inneholder totalt 8,5 g karbs og 150 kalorier per porsjon.

Jeg vet jeg ikke skal gå utenfor grønnsaker og måltidene, men det var altså så himla godt!! MMmmmhh!

Men jeg skal ikke spise flere om det er fy-fy!:)

Titti
06-10-10, 20:08
Det er nok ikke beregnet som et mellommåltid , men bedre enn å skeie ut med sjokolade. ;)

Hvis du har vondt i hodet, så anbefaler jeg det å drikke enda mer og gjerne litt kaffe. Ta heller et ekstra produkt eller kok deg to egg eller lignende i stedet for å ty til småsulten o.l.

I dag smakte jeg soyanøttene for første gang, de var overraskende gode. :ja:

streber
06-10-10, 20:12
I fase 1 skal man vel ikke spise noe annet enn lovlige grønnsaker og ED produkter, men er enig med deg i at de er suupergode og regner med de er for ja-mat å regne etter kuren?

Titti
06-10-10, 20:14
Man skal sikkert ikke ha for mye tørket frukt, men som helgekos regner jeg småsulten er supert. Når man er på stabilisering vel og merke. ;)

FakeSmile
06-10-10, 20:26
Ååhh, da får jeg kutte de ut for nå da. Har fått beskjed om at jeg ikke får drikke kaffe med koffein, står i brosjyrene?!Nå brukte forsåvidt ikke jeg småsulten som et mellommåltid, men heller et av de 5 måltidene om dagen jeg har fått beskjed om å spise. . men det har vel ikke noe å si.Jeg får klare meg uten herlighetene:) Hehe

Popp
06-10-10, 21:03
Ååhh, da får jeg kutte de ut for nå da. Har fått beskjed om at jeg ikke får drikke kaffe med koffein, står i brosjyrene?!Nå brukte forsåvidt ikke jeg småsulten som et mellommåltid, men heller et av de 5 måltidene om dagen jeg har fått beskjed om å spise. . men det har vel ikke noe å si.Jeg får klare meg uten herlighetene:) Hehe

Hold deg til ED så er du sikker på at du får i deg rett mat ift dietten. Det er bedre å ta et ekstra ED måltid om du er småsulten. Du kan forresten drikke kaffe m/koffein, men max 3 kopper om dagen. Man kan drikke mer av den koffeinfrie (men det kan knapt nok kalles KAFFE).

Jeg har forresten fått redusert mine hodepiner kraftig i antall etter at jeg startet ED. Før hadde jeg gjerne hodepine 2 gr i mnd. og de varte som regel i 2-3 dager. Nå har jeg det kanskje 2n hver mnd og er kvitt de etter 1-2 dager. :D

FakeSmile
06-10-10, 21:24
Hold deg til ED så er du sikker på at du får i deg rett mat ift dietten. Det er bedre å ta et ekstra ED måltid om du er småsulten. Du kan forresten drikke kaffe m/koffein, men max 3 kopper om dagen. Man kan drikke mer av den koffeinfrie (men det kan knapt nok kalles KAFFE).

Jeg har forresten fått redusert mine hodepiner kraftig i antall etter at jeg startet ED. Før hadde jeg gjerne hodepine 2 gr i mnd. og de varte som regel i 2-3 dager. Nå har jeg det kanskje 2n hver mnd og er kvitt de etter 1-2 dager. :D

Jeg får gjøre det!! Kan jeg? Åh så herlig! Da vet jeg det til en gang jeg blir fysen på en kaffekopp:)

Jeg har sjeldent hodepine det hele og store, men kommer en i ny og ne. Kjente bare at etter å ha prøvd både å drikke og spise, og ta tabletter, så var jeg litt smådesperat rett og slett. Men det ordner seg:)

Takk for svar:)

Titti
06-10-10, 21:38
Mindre hodepine her også, faktisk minimalt og omtrent ikke hatt vondt i hodet siden jeg begynte på ED når jeg tenker meg om. Helt utrolig, pleier alltid å få vondt i hoden den første tiden jeg er på diett. Er nok fordi man får i seg det man skal hvis man følger dietten til punkt og prikke. :ja:

Jeg teller ikke antall kaffekopper, men tipper det kanskje blir tre kopper i snitt om dagen....

Pearl
06-10-10, 22:49
Jeg skal i utgangspunktet ned 10-15 kilo og er vel ikke av de største, henger meg ikke så mye opp i BMI osv, men vet at jeg føler meg vel og ser bra ut når jeg veier 10 kilo mindre. Problemet mitt er at jeg ikke går ned på vanlige dietter da jeg er insulinresistens og kroppen lagrer maten til fett, derfor er jeg "dessverre" nødt til å på en diett alá Eurodietten. Denne gangen har jeg fokuset på å holde vekten like mye som å gå ned i vekt, så for meg begynner den egentlig jobben når jeg har nådd ønsket vekt. Der synes jeg ED er flott, den hjelper oss å gradvis tilvenne oss normalt kosthold slik at vi ikke fyker opp i vekt når vi er i mål.:)
Det likner litt på meg det. Jeg har også fått påvist insulinresistens. Jeg prøvde først ketolyse i litt over 2 år uten særlig effekt. Sannsynligvis på grunn av insulinresistensen.

grotingeling
07-10-10, 07:24
Hadde BMI på 45,7 da jeg startet opp med ED i fjor, men jeg har vært oppe på 47,7 - det er vel fedme grad 3+++++ eller noe sånt :eek:
På vist insulinresistent i 2005 (første runde med ED) som innen 2009 hadde utviklet seg til diabetes 2 :(, og på toppen har jeg også PCOS og migrene.
Men alt har forbedret seg de siste 20 mnd;
BMI tilsvarer nå fedme grad 1 (om 10kg er jeg bare overvektig :p)
Diabetesen er under kontroll, blodsukkermålinger på 5 stort sett hele tiden (langtidsblodsukker på 5,2 ved siste kontroll)
Færre/svakere symptomer på PCOS
Migreneanfall ca 1 gang per 3. mnd (eller hvis jeg spiser/drikker noe jeg ikke tåler)
Alt i alt så har verden forbedret seg noe helt fantastisk, for utover disse medisinske fakta så kommer jo bl.a. bedre/stabilt humør, overskudd og bedre søvn (ikke snorking lenger) :D

Pearl
07-10-10, 07:28
Den jobben du har gjort er bare fantastisk imponerende. :)

grotingeling
07-10-10, 07:37
Takk Pearl :klem:
Kan forøvrig rapportere at det virker som om mye at dette vannet tante rød etterlot, nå er på vei ut av kroppen :p
Nå ser jeg fram til en herlig fridag i morgen, hvor jeg først og fremst bare skal dille rundt, trimme litt og bare kose meg
Livet er herlig dere :D

Titti
07-10-10, 08:55
Det likner litt på meg det. Jeg har også fått påvist insulinresistens. Jeg prøvde først ketolyse i litt over 2 år uten særlig effekt. Sannsynligvis på grunn av insulinresistensen.
Samme erfaring her. Har gått på diett omtrent halve livet. Gikk f.eks. på Grete Roede kurs og gikk ned to kilo når andre raste ned ti kilo på et kurs. Ikke særlig motiverende. Gikk over til lavkarbo for tre-fire år siden og kroppen min trives godt med det, men ned gikk jeg ikke, så da blir ED redningen for meg. Men må si at det var godt å komme til en lege som forsto problemet mitt og som kunne si til meg at dette faktisk ikke er min skyld og at jeg lever veldig sunt i forhold til mange andre, det bare synes ikke på kroppen min.

Nå har moren min fått diabetes 2 og faren min er i faresonen, så nå MÅ jeg bare. Det ga meg kanskje et ekstra puff også.

Har bare innsett at JA, det er urettferdig, men jeg må gjøre det beste ut av det og innstille meg på at jeg ikke tåler stivelse. Jeg er allergisk mot sukker og mel, akkurat som andre er allergiske mot gluten. Kjenner det hjelper litt å tenke sånn. Og heldigvis finnes det masse gode alternativer på lavkarbo kosthold også. :)

Titti
07-10-10, 08:57
Hadde BMI på 45,7 da jeg startet opp med ED i fjor, men jeg har vært oppe på 47,7 - det er vel fedme grad 3+++++ eller noe sånt :eek:
På vist insulinresistent i 2005 (første runde med ED) som innen 2009 hadde utviklet seg til diabetes 2 :(, og på toppen har jeg også PCOS og migrene.
Diabetesen er under kontroll, blodsukkermålinger på 5 stort sett hele tiden (langtidsblodsukker på 5,2 ved siste kontroll)
Migreneanfall ca 1 gang per 3. mnd (eller hvis jeg spiser/drikker noe jeg ikke tåler)
Alt i alt så har verden forbedret seg noe helt fantastisk, for utover disse medisinske fakta så kommer jo bl.a. bedre/stabilt humør, overskudd og bedre søvn (ikke snorking lenger) :D
Så utrolig bra. Så flink du har vært. :heia:
Hvor lenge har du gått på fase 1 da?

grotingeling
07-10-10, 10:38
Startet fase 1 den 4. september, og skulle egentlig vært over i fase 2 nå.
Det er utsatt til 12. oktober siden jeg mistet 1 uke midt i september....
Regner med å ta en siste runde med fase 1 over nyttår, men det kommer jo helt an på hvordan høsten utvikler seg.
Håper å være nede på 70kg innen sommeren 2011, da er de siste 10-12 kiloene løshud og slingringsmonn (har jo ikke lyst til å bli syltyn heller) :p
Ligger an til å ha en del løshud, så jeg har allerede startet med mental forbereding på en operasjon en gang i 2012/2013 :D:rolleyes:

Titti
07-10-10, 13:17
Men du har ikke gått ned 32 kilo bare på en måned? :sjokk:

grotingeling
07-10-10, 13:40
Nei da :D - men det hadde vært noe :p (NOT!)
32 kg siden februar/mars i fjor, hvor av 20 kg forsvant på 4 mnd, 5 fra juli til desember i fjor og resten sånn litt nå og da mellom nyttår og nå :p
Håper jo på litt bedre progresjon de neste månedene, men jeg tar det jeg får - så lenge det går riktig vei.

Titti
07-10-10, 21:23
Ja, det er jo nesten bedre sånn i lengden. :ja:

tuddelu
07-10-10, 21:32

Du har gjennomgått en formidabel prosess! Godt jobba!

tuddelu
07-10-10, 21:43

Jeg hadde i utgangspunktet ikke en høy BMI ved start, men ulike sykdommer har gitt meg et uheldig forhold til mat og det har gitt uheldig utslag for kroppen min. Jeg er så glad for den gode starten lindbergklinikken og ED har gitt meg. Med denne hjelpen er jeg igang med en varig kostholdsendring som kan gi et normalt liv igjen:)

tuddelu
07-10-10, 21:48
Samme erfaring her. Har gått på diett omtrent halve livet. Gikk f.eks. på Grete Roede kurs og gikk ned to kilo når andre raste ned ti kilo på et kurs. Ikke særlig motiverende. Gikk over til lavkarbo for tre-fire år siden og kroppen min trives godt med det, men ned gikk jeg ikke, så da blir ED redningen for meg. Men må si at det var godt å komme til en lege som forsto problemet mitt og som kunne si til meg at dette faktisk ikke er min skyld og at jeg lever veldig sunt i forhold til mange andre, det bare synes ikke på kroppen min.

Nå har moren min fått diabetes 2 og faren min er i faresonen, så nå MÅ jeg bare. Det ga meg kanskje et ekstra puff også.

Har bare innsett at JA, det er urettferdig, men jeg må gjøre det beste ut av det og innstille meg på at jeg ikke tåler stivelse. Jeg er allergisk mot sukker og mel, akkurat som andre er allergiske mot gluten. Kjenner det hjelper litt å tenke sånn. Og heldigvis finnes det masse gode alternativer på lavkarbo kosthold også. :)

Er man insulinresistent om man ikke tåler sukker (og mel)? Kanskje et veldig teit spørsmål .. men jeg har bare ikke satt meg inn i akkurat det. Har bare skjønt at jeg overhode ikke kan spise sukker eller mel.

FakeSmile
07-10-10, 21:50
Kjempegodt jobba, grotingeling!!! Gratulerer:)

Pearl
07-10-10, 22:00

Legen min mente at det at jeg har spist lavkarbo så lenge (først Lindberg, så over 2 år med ketolyse) trolig har forhindret at jeg utviklet diabetes type II. Det synes jeg er godt å tenke på for da har arbeidet jeg nedla på en måte ikke vært forgjeves selv om det ikke gav noe særlig utslag på vekten. Kansskje er det tilsvarende for deg?

Pearl
07-10-10, 22:12
Er man insulinresistent om man ikke tåler sukker (og mel)? Kanskje et veldig teit spørsmål .. men jeg har bare ikke satt meg inn i akkurat det. Har bare skjønt at jeg overhode ikke kan spise sukker eller mel.

Her er en forklaring på hva insulinresistens er:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1159&highlight=Insulinresistens

grotingeling
07-10-10, 22:25
Takk folkens :love:

Pearl
07-10-10, 22:27
Fordi du fortjener det. :klem:

Monica31
07-10-10, 22:41
Det føles slik:

:D:D:D:D
Bare jeg går forbi et speil eller vindu som må jeg speile meg selv, og GLISE! Jeg tenker da: Er det meg som er så tynn? Det er en utrolig flott følelse - som jeg ikke har tenkt til å gi slipp på.

Monica: trenger en del nye klær. Har gjennom de 27 kg ikke kjøpt noen nye klær, bare funnet frem masse gammelt på loftet. Så i forrige uke var jeg ute å shoppet meg et kort foldeskjørt og en kort kjole. Skal få lagt ut bilder en dag.

Popp: Takk for et ærlig, kort og redelig svar. Inni meg er det sånn jeg ser for meg at det blir.....ååååååå jippi! Holde ut ja. Det er ikke så vanskelig heller....det jeg savner er å tygge på noe, godt å bli kvitt den vanen:rolleyes:

Ellers syntes jeg alle har sine utfordringer her! Utrolig bra jobbet alle mann.

Jeg ble satt på min første annanas og eggekur av kjære mor da jeg var 12!!! Har vært lubben og kraftig selv om jeg alltid har trent og vært aktiv. Jeg har bestemt meg for aldri å nevne slanking for barna mine. Nå om dagen sier vi at mamma ikke tåler alt i vanlig mat for en periode, men snart kan jeg spise deres mat igjen. Sønnen min sa en dag, da jeg spurte om han ville smake bringebærkjeks: "nei takk mamma, du trenger den maten for deg selv, for du tåler ikke så godt karbohydrater. Men i de, er alt kroppen din trenger"....syntes det var festlig! Noe mer har de heller ikke kommentert!

På Lindberg klinikken i Stavanger/Forus er de utrolig forståelsesfulle, deres erfaring var at mange hadde det veldig likt. Mammaen min kjøpte også 3 sjokolader til hver, de gangene tante rød kom på besøk. Opptil flere ganger....jeg spiste og siklet på søsteren min sine, mens hun hadde liten interesse for det! Vi er nok kjemisk forskjellige som mennesker. Noen reagerer mer på sukker enn andre...akkuratt som vi reagerer forskjellig på alkohol o.a. Heldigvis har jeg ikke påvist insulinresistens....EKSTRA FLINKE DERE SOM HAR DET!

Nå begynner venner å kommentere forandringer...jeg smiler pent å sier takk!! Skal ennå holde det litt hemmelig, sånn til jeg har gått ned mye før de får vite det! Orker ikke så mye spm og kommentarer...herlig å kunne "jobbe" med meg selv i fred! Både tanker og vaner skql jo endres iløpet av disse månedene...

...ja,ja kveldstanker fra meg.... :rolleyes:;)

savoy
08-10-10, 07:46
Søndag skal jeg også i fase 1 :) Etter lang tid i fase 3 uten oppstart i hverken fase 1 eller 2 så skal det bli litt "godt".
Først skal helga gjøres unna på hotell med bryllup i morgen.

Monica31
08-10-10, 20:58
Lykke til savoy! Ekstra motiverende når kiloene går fortere av. Jeg får et lite kikk av det!

tuddelu
08-10-10, 22:44
Søndag skal jeg også i fase 1 :) Etter lang tid i fase 3 uten oppstart i hverken fase 1 eller 2 så skal det bli litt "godt".
Først skal helga gjøres unna på hotell med bryllup i morgen.

Lykke til savoy, kos deg med bryllup:)

tuddelu
08-10-10, 23:09
Her er en forklaring på hva insulinresistens er:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1159&highlight=Insulinresistens

Hjertelig Pearl! Jeg er visst insulinresistant! :eek:
Når jeg leste innlegget du la til, så forstod jeg plutselig så mye mer :rolleyes:

tuddelu
08-10-10, 23:13
Legen min mente at det at jeg har spist lavkarbo så lenge (først Lindberg, så over 2 år med ketolyse) trolig har forhindret at jeg utviklet diabetes type II. Det synes jeg er godt å tenke på for da har arbeidet jeg nedla på en måte ikke vært forgjeves selv om det ikke gav noe særlig utslag på vekten. Kansskje er det tilsvarende for deg?

For en flott jobb, det må være en god følelse at endring av kostholdet har forhindret deg fra å utvikle av diabetes type 2:)

grotingeling
09-10-10, 23:36
Nå begynner venner å kommentere forandringer...jeg smiler pent å sier takk!! Skal ennå holde det litt hemmelig, sånn til jeg har gått ned mye før de får vite det! Orker ikke så mye spm og kommentarer...herlig å kunne "jobbe" med meg selv i fred! Både tanker og vaner skql jo endres iløpet av disse månedene...

...ja,ja kveldstanker fra meg.... :rolleyes:;)

Så herlig med gode tilbakemeldinger fra omverdnen, det er motivasjon det :heia:
Og du bestemmer jo selv når og til hvem du ønsker å fortelle om dette til, men mange vil nok spørre når de ser endringene hos deg.
Er en del av menneskets natur vet du, det å være nyskjerrig altså :p
For meg har det vært viktig å legge alle spekulasjoner død fra dag 1, så jeg har fortalt og forklart hva ED er og hvorfor jeg har valgt dette opplegget.
Men det passer for meg, og ikke nødvendigvis for deg.
Uansett - det står stor respekt av det du nå er i ferd med å gjennomføre, så jeg skal heie masse på deg :heia::heia::heia:

grotingeling
11-10-10, 21:34
Da er jeg faktisk ferdig med fase 1 for denne gang, i morgen er det over i fase 2 :D
Totalt vekttap pr. veiiedag på lørdag var minus 3.2, noe jeg vel bare er sånn passe fornøyd med.
Men nå har jo ikke disse ukene vært helt optimale, så jeg gir meg selv karakteren godkjent :cool:
Nå venter altså fase 2 de neste 8 ukene, før jeg eventuelt tar en ny runde med fase 1.
Av erfaring så vet jeg at vektreduksjonen stagnerer når jeg går lenge i fase 2, og uteblir helt i fase 3 - så derfor må jeg nok innom fase 1 igjen rett rundt jul.

streber
12-10-10, 00:04
Masse lykke til Groteling!:)Du er så kunnskapsrik, håper du stikker innom av og til:rolleyes:

grotingeling
12-10-10, 05:29
Klart jeg stikker innom, må jo holde meg oppdatert på dere andre :D

Titti
12-10-10, 18:28
Blir spennende å følge deg, vi kommer snart etter. ;)
Er i gang med fjerde uka her og denne uka sto det stille på vekta. :( Hadde håpet på et lite hopp på vekta nå siden det bare var en halv kilo forrige uke, men men, får bare smøre seg med tålmodighet....

tuddelu
12-10-10, 22:52
Gratulerer Grotingeling:)

Og velkommen over i fase2! Enig med de andre her at du er et levende leksikon for oss andre eurodiettere;)

grotingeling
13-10-10, 07:50
Takk - jeg har jo en del erfaring etter hvert, men det er stadig noe å lære av andre :)

Monica31
13-10-10, 13:17
Har nå vært i Oslo i 4 dager og det har gått strålende! Jeg er skikkelig ikke sulten og det har hjulpet en hel del når vi sitter på utallige cafeer her i tigerstaden. Rart når du kommer i "gamle, vante" situasjoner så er man forberedt på å spise og kose seg med akkurat det samme som man gjorde sist...men jeg sto imot. Sparte baren min til hvert cafe besøk!

Enig med andre her at groteling er et unikum i eurodiett og VELDIG oppmuntrende.
Vi skal jo snart over i fase 2 vi andre også...nå må vi følge hverandre til "the bitter end"!!!;)

Er i uke 4 og den er ferdig på mandag/tirsdag- tirsdag skal jeg på oppfølgings time. Gleder meg sinnsykt til å se forandringene, se om kolestrol er forandret og om jernlageret er gått opp (var helt tom), håper også muskelmassen er inntakt.
Når er dere andre ferdige i fase 1?

Monica :w00t:

valkerut
13-10-10, 13:17
Heisann !

Nå er jeg over i fase 2 også - har vært der en ukes tid allerede, veide meg i dag..og 3kg down siden sist..det blir 9kg siden jeg startet eurodietten det:)
Er kjempefornøyd med det. For jeg er insulinresistens...men det stopper vel snart opp litt så får nyte det så lenge det varer.....

Ha en fin uke alle sammen..!:)

Monica31
13-10-10, 13:26
Wow valkerut!
You go girl!!!!!! Det er bra innsats. Ikke fortvil om det går tregere i fase to! Går man litt senere ned går man riktigere ned!

Inspirerende å høre -9 kg.!!!:D

Titti
13-10-10, 19:52
Heisann !

Nå er jeg over i fase 2 også - har vært der en ukes tid allerede, veide meg i dag..og 3kg down siden sist..det blir 9kg siden jeg startet eurodietten det:)
Er kjempefornøyd med det. For jeg er insulinresistens...men det stopper vel snart opp litt så får nyte det så lenge det varer.....

Så flott. :D Var du fire uker i fase 1? :)

grotingeling
13-10-10, 21:22
Heisann !

Grattis med fantastisk resultat i fase 1 :heia:

valkerut
13-10-10, 23:37
Tusen takk Monica31, Titti og grotingelin !
Synes nå dere er flinke også jeg..men nå ble jeg glad i dag også...:) Jeg hadde full tapas meg maaaaange jenter her i går..og jeg klarte å styre unna både kaker, godis, blandede produkter osv...så da synes jeg at jeg er flink jeg...men skal sies at jeg er ikke sugen på det heller da..:) Har dere godtesug ??

Titti; Ja, fire uker...+ to-tre dager (fordi jeg var bortreist og spiste et ketosemåltid x 1 dgl. i noen dager, da mente legen jeg kunne ta de dagene igjen på slutten så det gjorde jeg :) Men, nå er jeg godt igang med fase 2 :)

streber
14-10-10, 00:49
Jeg er ferdig i fase 1 den 19.fant jeg ut, skulle være i den i 28 dager sa legen. :)
Kjenner ikke igjen det der med å ikke ha sug etter noe når jeg går på ED, når jeg gikk på vanlig lavkarbo var jeg sjeldent sulten og sjeldent fysen (men gikk ikke ned), nå higer jeg etter noe stadig vekk og har absolutt lyst på godterier nå i forbindelse med mens- det har jeg uansett kosthold-men hvertfall på dette som jeg bare er littegrann mett på. Men jeg går ned og skal holde ut!

Blir noengang litt sjalu på alle de på forumet her som følger en av filosofiene som tilater en god del fett og kjøtt(som jo metter godt), de er så glade så glade og sier:aldri mere sultekur på meg, går ned med å være mett. men for meg viser det seg altså at jeg ikke kan det, gå ned på å være ordentlig mett.

Dere andre som er her har vel også-noen av dere hvertfall- også prøvd andre ting?Er ikke i form i dag, så dere får unnskylde meg:oNår mensen er over og jeg forhåpentligvis går nedover igjen, er nok positiviteten tilbake for fullt:)

Pearl
14-10-10, 07:10
Jeg har også hatt det sånn som deg. Har vært konstant sulten etter jeg begynte på ED. På klinikken trodde de det kanskje hadde sammenheng med at jeg hadde vært lenge på ketolyse og kroppen hadde vent seg til å få mye energirik mat.

grotingeling
14-10-10, 07:33
Går nesten aldri sulten på ED jeg, men slipper ikke unna søtsuget.
Det ligger liksom å vaker i bakhodet et sted, kjempeirriterende!!!

streber
14-10-10, 12:01
Heldig du Groteling:rolleyes:Pearl, da kan det være samme årsak hos meg!:)

Monica31
14-10-10, 14:30
Jeg er sulten av og til! Var en prøvelse nå i Oslo da vi var mye på cafe, følte meg litt utenfor. Men bare jeg hadde bestemt meg på forhånd gikk det greit.
Jeg var snope-syk når jeg fikk mens, men siden har det ikke vært søtsug, det har vært sug etter å bare spise/tygge på noe. Men det går bra fordi jeg vil dette. Gleder meg til å lage omelett av egg og mer ordentlig mat...

...men dette er fryktlig midlertidig! Når vi er naturlig oss igjen kan vi ekspperimentere med lavkarbo mat...gleder meg til å bake nanna's boller og vafler!!

Godt å dele de litt tyngre stundene vi har også. Veldig naturlig...;):shifty:

:goodluck:

streber
14-10-10, 15:30
Det er sant Monica, godt å ha forumet både til opp og nedturer:)

savoy
14-10-10, 18:31
Jeg var på klinikken mandag og da ble vi enige om at jeg skal i fase 1 i 2 uker etter snuppa sin bursdag så da starter jeg i den søndag. Men etter jeg var der så har alt bare gått på tverke matmessig :( Litt oppgitt over meg selv. Må prøve å hanke meg inn igjen men så tenker jeg at nå er det jo bare snakk om 2 dager før fase 1 så kanskje jeg bare skal tenke at jeg starter da og ta den støyten for de dumme dagene her... æsj. Litt lei nå ja.

Monica31
15-10-10, 09:21
Gå på tverke på den beste av den verste måten. Spis kjøtt, salat og dressing, men skipp de store karbohydrat bombene. Er du skikkelig søt sugen ta en ekstra bar eller to. Det er under 200 kalorier i hver bar, den minste er det bare litt over 150....!!!! I sjokolade er det nesten 400 eller mer:eek:...per 1oo gr.!!!!!

Det er bedre å skeie ut med noe som er bedre for oss karbohydrat allergikere! Ostepop er nesten 1000 kalorier per pose....så velg det beste av det verste;)

Ikke gi opp deg selv...si til hjernen at du har klart det før og vil derfor klare det igjen. Tillat deg å være lei, men velg å ikke la leiheten ødelegge dine gode vaner! Dette klarer du!

...og om du er helt på tuppa...velg da MØRK SJOKOLADE....kanskje dårlig forslag men mye bedre enn alt annet sukker opptur for kroppen! Lag gele av fun light saft, med gelantin pulver. Finnes også vaniljesaus uten karbo i butikken...husker ikke merket, men finnes i litt større butikker som Meny, Mega, Ultra osv...

:goodluck:

savoy
15-10-10, 15:21
Takk Monica.
Jeg har egentlig ikke vært søtsugen mer sulten sulten sulten hele tida. Men så på kalenderen min at tante kommer snart på besøk så det forklarer vel saken...

Titti
15-10-10, 17:09
Jeg er en av de som har lite søtbehov på denne kuren, synes jeg får mye av behovet dekket gjennom å spise frokostblandingen, pannekake med kanel, barene og kjeksen.
Men jeg drømmer om ovnsbakt laks og grillet kylling. :sikle:

Monica31
15-10-10, 20:13
Tante rød ja...det forklarer alt...snart min tur også...godt å vite HVORFOR iallefall!

valkerut
18-10-10, 12:06
Jeg innser at jeg har vært heldig så langt og sluppet unna sult og søtsug...var ikke meninga å rippe opp i alle fristelser..
Det eneste jeg kjenner jeg har lyst på er Pizza...av alle ting...har alltid vært glad i Pizza..så er nok derfor...;)
Jaja, er litt godt å være i fase 2 nå kjenner jeg...da kan en jo spise vanlig mat en gang om dagen...det er jo godt.

Ha en riktig fin dag dere, uten søtbehov og sult :)

valkerut
18-10-10, 12:07
Jeg mente at da har dere et måltid om dagen å se frem til...kom ikke helt frem over ser jeg..

streber
18-10-10, 12:21
Spørsmål: Kan denne dietten føre til langvarig hodepine???Har vært i superform til tirsdag 12. da fikk jeg hodepine, tenkte lite over det, får alltid det dagen før mens- men den gikk ikke over, har den enda... noen kolegaer spurte om det ikke kommer av at jeg følger en streng diett???...Langvarig hodepine opplevde jeg sist da jeg startet på ketolyse i fjor høst, da var jeg plaget med hodepine- men ikke så utmattende som denne, langt ifra.!!!Har vanligvis hodepine som er så ille at ikke det hjelper noe særlig med tabeletter -kun dagen før mens. Litt bekymret..

Titti
18-10-10, 12:52
Kan godt hende det er pga av dietten, Streber. Får du i deg nok væske og spiser regelmessig? OG salter du maten godt nok?

Dette er faktisk den eneste dietten jeg har gått på som jeg ikke får hodepine av...

Endelig gikk vekta litt ned denne uka, 600 gram, ikke så mye, men det hjelper på motivasjon. Totalt 4,3 kilo etter fire uker. Så nå er det snart over til fase 2. Ikke helt bestemt meg for når enda, ser det an litt, men i løpet av fredagen hvertfall. :)

Monica31
18-10-10, 13:56
streber: Hodepine har jeg litt i perioder, men mindre nå enn før. Jeg har lært før at i hver fettcelle lagrer også kroppen toksiner(avfallsstoffer)/slagg og annen drit kroppen ikke vil ha rundt i systemet. Alt etter hvor hurtig den fettforbrenning er, frigjøres også disse under ketose og kan gi oss plager som matthet, hodepine, leddverk og andre plagende symptomer! Kjipt, men tror ikke det er farlig.
Hvis de er redd ring for all del klinikken som følger deg opp. De burde vel vite som best!?!

Titti: grattis med nedgang! Du er skikkelig positiv og standhaftig. Blir godt humør av å lese kommentarene dine. You go girl!!

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får med et sitat fra en annens kommentar merket med anførselstegn og grønt....klør meg i hodet og får det bare IKKE til :sint: :sint: :confused:

streber
18-10-10, 14:15
ÅÅÅÅ-salte maten gjør jeg nesten ikke, sitter så hardt i meg at salt er farlig- har litt i middagen, men glemmer det på grønnsaker-kanskje det er derfor. :eek::eek:men jeg vil ikke bli syk av for mye heller-hadde litt for høyt dårlig kolesterol, men det kom vel av for mye omega 6, man kan bli sååå forvirret! Bruker dere mye salt?

Monica , du trykker bare på siter, pg passer på å ikke skrive noe selv innenfor quote merkene.:)

Titti-gratulerer med nedgangen!

grotingeling
18-10-10, 17:32
Spørsmål: Kan denne dietten føre til langvarig hodepine???Har vært i superform til tirsdag 12. da fikk jeg hodepine, tenkte lite over det, får alltid det dagen før mens- men den gikk ikke over, har den enda... noen kolegaer spurte om det ikke kommer av at jeg følger en streng diett???...Langvarig hodepine opplevde jeg sist da jeg startet på ketolyse i fjor høst, da var jeg plaget med hodepine- men ikke så utmattende som denne, langt ifra.!!!Har vanligvis hodepine som er så ille at ikke det hjelper noe særlig med tabeletter -kun dagen før mens. Litt bekymret..
Mye vann kombinert med lite salt i maten fører etter hvert til megahodepine pga utvasking av salter/mineraler i kroppen.
Dessuten vil fettforbrenningen medføre at lagrede avfallstoffer frigjøres og skilles ut både via svette, urin og avføring, og denne prosessen kan også direkte medføre hodepine.

Endelig gikk vekta litt ned denne uka, 600 gram, ikke så mye, men det hjelper på motivasjon. Totalt 4,3 kilo etter fire uker. Så nå er det snart over til fase 2. Ikke helt bestemt meg for når enda, ser det an litt, men i løpet av fredagen hvertfall. :)
Wohoo :heia:
Bruker dere mye salt?
Ikke mengder, men litt på salat/grønnsaker, i suppene, pastaen og de andre lunch/middagsrettene.

streber
18-10-10, 17:49
Takk Groteling:)du er så kjekk å ha altså!, Skal passe på å alltid bruke litt salt nå da, men kjenner jeg fremdeles er redd for å bruke for mye-ante ikke at jeg også burde være redd for å bruke for lite!!!!Kanskje jeg blir bedre nå?? Hadde vært noe det! Drikker utrolige mengder vann-fordi jeg har veldig behov for det-finner ikke ut hvorfor, men er alltid tørst(har ikke sukkersyke)

grotingeling
18-10-10, 17:51
Takk Groteling:)du er så kjekk å ha altså!, Skal passe på å alltid bruke litt salt nå da, men kjenner jeg fremdeles er redd for å bruke for mye-ante ikke at jeg også burde være redd for å bruke for lite!!!!Kanskje jeg blir bedre nå?? Hadde vært noe det! Drikker utrolige mengder vann-fordi jeg har veldig behov for det-finner ikke ut hvorfor, men er alltid tørst(har ikke sukkersyke)
Bare glad for å kunne hjelpe:klem:

Monica31
18-10-10, 18:17
ÅÅÅÅ-salte maten gjør jeg nesten ikke, sitter så hardt i meg at salt er farlig- har litt i middagen, men glemmer det på grønnsaker-kanskje det er derfor. :eek::eek:

Hei nå får vi se om jeg får til grønn greie m tegn?!?!?
Jeg lærte på en blod analyse en gang at salt er for kroppen som strøm er for et telefon nett...uten strøm hjelper det ikke med et stort nettverk...ingen kommunikasjon. Salter fungerer på liknende måte i kroppen at den gjør at alt kommuniserer og det binder vann. Hvis du ikke har mye salter og er konstant tørst...kanskje nettopp et tegn på å mangle salt. et annet sikkert tegn på saltmangel er søtsug....

MEN...du må ikke bruke vanlig bordsalt, det er bleket og syrebehandlet. Bruk naturlig flaksalt. Jeg kjøper selv et merke som heter "Maldon". Får det i nesten alle butikker! Det smaker overraskende mindre salt enn bordsalt. Jeg har det på alt av omeletter, salater, supper! Lykke til

Monica31
18-10-10, 18:18
He, he, he! Yes jeg fikk det til! "Små barn store gleder":D

grotingeling
18-10-10, 18:21
Det går i maldon her i huset også :p

grotingeling
18-10-10, 18:22
He, he, he! Yes jeg fikk det til! "Små barn store gleder":D
Store barn kjempegleder :D:D

Monica31
18-10-10, 18:24
Bra! Det er godt å gi kroppen det beste! Man skal ikke salte det ihjel, men slik at det er velsmakende;)

Fikk nye produkter idag....herlig med noe nytt! Gleder meg til creme brulee ikveld til en kopp te. Skal veie meg på torsdag på klinikken...gleder meg sånn! Gøy å se hva som har skjedd i kroppen:p

Monica31
18-10-10, 18:25
Store barn kjempegleder :D:D

..og nå skal vi bli så små og nette att'e! Ser du skal ned til 70kg. du også, hvor høy er du?

grotingeling
18-10-10, 18:34
Er bare 1,60 - så selv på 70kg vil jeg altså være overvektig.
Valgte vel tallet med bakgrunn i at jeg da hadde mindre enn 50kg som skulle vekk, da utgangvekta mi var på 117kg :o
Holder meg foreløpig til 70kg som mål, men vet at når jeg kommer dit så er det fortsatt 10-12kg som bør vekk.
Nå har jeg allerede en god del løshud, fastlegen antok 2-3kg nå og i nærheten av 5kg når jeg er nede i matchvekt.
Har planer om å fjerne løshuden men litt mer usikker på om jeg også skal ta en brystreduksjon, - liker ikke tanken på at noen skal skjære i puppene (au au au....), men jeg bør vel vurdere det siden jeg bruker I/J-cup nå.
Jeg er en av de "heldige" hvor puppene ikke blir mindre som følge av en slankekur, samme cup-størrelse nå som i februar i fjor med 33+ kg mer på kroppen:rolleyes:

streber
18-10-10, 18:36
Monica ,har ikke fått noen beskjed om at man må bruke den og den typen salt:o, står ikke noe i brosjyrene heller. Jeg har bergsalt og seltin. Kan jeg ikke bruke det??

grotingeling
18-10-10, 18:37
Går helt fin med både bergsalt og seltin Streber

streber
18-10-10, 18:40
PUHH!!! Takk:D

Monica31
18-10-10, 18:44
Har planer om å fjerne løshuden men litt mer usikker på om jeg også skal ta en brystreduksjon, - liker ikke tanken på at noen skal skjære i puppene (au au au....), men jeg bør vel vurdere det siden jeg bruker I/J-cup nå.
Jeg er en av de "heldige" hvor puppene ikke blir mindre som følge av en slankekur, samme cup-størrelse nå som i februar i fjor med 33+ kg mer på kroppen:rolleyes:

Herlighet, det er vel drømmen for mange! Naboen har tatt brystoperasjon og noen av kundene mine også...meget fint og vellykket! Hun ene gjorde det faktisk i Sauda hvor de kun tar slike operasjoner. Det er fritt sykehusvalg. Man kan ikke se noe...dessuten sitter også brystvorten finere etterpå!

Til Streber: Det fins ingen saltregel! ;) Jeg bare lærte om det da jeg tok en blod analyse....mye annet enn maldon man kan kjøpe også!

streber
18-10-10, 18:47
:DBle stressa på om jeg måtte ut å handle salt jeg som nettop kjøpte salt:p

Monica31
18-10-10, 18:47

Jeg er 1,68 og ifølge bmi skal jeg være på 65 men jeg har alltid trent masse og hun sa jeg hadde god muskelmasse, så hun tippet 70 kg. Men jeg må selvfølgelig se hvordan jeg ser ut....men det hørtes fornuftig ut!
Veldig glad de ikke er opphengt i å følge bmi slavisk, men kan ha individuelle forskjeller!

Monica31
18-10-10, 18:50
:DBle stressa på om jeg måtte ut å handle salt jeg som nettop kjøpte salt:p

Uff da...ikke meningen og stresse deg opp! men jeg bruker sunn fornuft. Er det ikke tilgjengelig med mine vanlige ingredienser tar jeg det som er tilgjengelig:smile:

grotingeling
18-10-10, 18:51
Jeg er 1,68 og ifølge bmi skal jeg være på 65 men jeg har alltid trent masse og hun sa jeg hadde god muskelmasse, så hun tippet 70 kg. Men jeg må selvfølgelig se hvordan jeg ser ut....men det hørtes fornuftig ut!
Veldig glad de ikke er opphengt i å følge bmi slavisk, men kan ha individuelle forskjeller!
Tenke selv ja :ja:
Er ikke så opphengt i tallet egentlig, men noe skal en jo ha som mål :p
Er myyyye viktigere for meg at blodsukkeret holdes i sjakk, og at den generelle helsen er ok.

Monica31
18-10-10, 18:59
Absolutt enig! Jeg har aldri vært slank! Det minste jeg har passet er str. 44. Jeg er bare åpen og tar alt mindre enn det imot med åpne armer;)
Du har vært enormt standhaftig! Du kan virkelig være stolt av deg selv.

Min hoved motivasjon er også helsen! Begynte å merke endel ubehag med alle ekstra kiloene....skal bli godt å oppleve noe jeg aldri har kjent før....jeg er veldig glad i å stå på rollerblades/inlines...tenke seg til å være over 20 kilo lettere på hjulene- må jo være enorm forskjell. Skal spare den opplevelsen til neste vår/sommer:D

grotingeling
18-10-10, 19:07
Klart jeg er stolt!!!
Og det hjelper å være sta, for jeg lar meg bare ikke stoppe når jeg først har satt meg noe i hodet:visemuskl
Det kjekke nå er at jeg ser tall på vekta jeg ikke kan huske å ha sett siden videregående tidlig på 90-tallet :rulleøyne
DET er motiverende det :stortsmil
Du har jo også kommet godt i gang, keep up the good work :klem:

streber
18-10-10, 19:16
Kjempeflinke er dere!!!:D

Monica31
18-10-10, 19:19
Takker og bukker for det!

Mange ganger sier jeg til meg selv:" at ikke jeg har gjort dette før". Men det er nå jeg er motivert, det er nå jeg har bestemt meg!!!!!! Gode treningsvaner har jeg! Jeg er vel som deg (...må tiden vise da..) nå er det mye som skal til for å stoppe denne gode steamen. Jeg har vel møtt de vanskelige situasjonene jeg kan, også mens jeg har vært sulten! Nå føler jeg at jeg kan overvinne alt!

Men nøkkelen, TROR JEG, er å bestemme seg! Men det hjelper svært godt å gå fort ned, og være mett hele tiden og spise variert!
Måtte smake på creme brulee'n...mmm...kjempe god! Nå skal ungene legges og jeg skal ha kose-brulee-stund etterpå :p

...jeg gir meg ALDRI:boxing:

Monica31
18-10-10, 19:20
Kjempeflinke er dere!!!:D

...DET ER JAMMEN DU OGSÅ:w00t:

streber
18-10-10, 20:16
Takk Monica, sta er jeg hvertfall. Jeg har flere ting som motiverer meg: 1-at det skal bli lettere å bevege seg/bøye seg etc...2-at speilbilde skal passe til slik jeg føler meg og ser på meg selv( er slank inni hodet mitt)3-at jeg skal føle meg bedre i finklær.

Monica31
18-10-10, 20:26
...DET MED -SLANK INNI HODET MITT- er jeg så enig i! Sånn har jeg det også, men jeg vet jo ikke på ordentlig hvordan jeg blir. Kanskje blir jeg tynnere enn jeg tror, eller at jeg havner på litt mer enn jeg trodde. Så jeg er bare veldig spent!
Nå er det kveld...over og ut ;)

Titti
18-10-10, 21:12
Herregud som dere skravler da. :lol:

Koselig det. :klem:

Når det gjelder salting så bruker ikke jeg mengder jeg heller, men passer på å salte og krydre det som saltes og krydres kan. Ikke pannekakene og brownies kanskje. ;)

Godt å høre det er flere som ikke henger seg opp i BMI. Hexenberg mente jeg ville være fin på 73-75 kg og jeg er bare 1,63, men det er noe med hvordan man er bygd og jeg har aldri vært tynn eller spinkel, men har kiloene ganske godt fordelt, har alltid vært kraftig og lubben, men ikke blubbete liksom. Så det kommer mye an på kroppsform og hvordan man generelt er bygd. Synes det er veldig fint av en lege og ikke henge seg opp i BMI, men vurdere hver enkelt i forhold til kroppsbygning, muskelmasse osv. I forhold til på f.eks. G.Roede kurs hvor de skal tjene masse penger og skal ha deg ned i vekt og normal BMI for enhver pris.

For første gang er jeg selv også innstilt på at jeg aldri vil bli noe sylfide og har ikke lenger de samme kravene og målene til meg selv som da jeg var 20. Dessuten ser jeg på bilder når jeg var 10 kilo mindre at jeg så veldig bra ut, men alikevel skulle jeg bare ned 5 kilo og så endte jeg i stedet med å gå opp alt jeg hadde gått ned pluss litt til.

Gleder meg til å komme i mål og begynne med stabiliseringen denne gangen. :ja:

Monica31
19-10-10, 12:57
God dagen Titti!

Ja igår røyk det av tastaturet her, gøy at vi var noen som var inne på likt. Noen dager får jeg sjekket forumet mye og så motsatt...
...Jeg ser du nærmer deg målet med storm skritt! Det går nok saktere mot slutten. Prøver virkelig å innstille meg på det, så ikke jeg blir skuffet. Det går jo så fort nå i begynnelsen. Kjenner det er veldig motiverende :)

Jeg tror også i likhet med deg kroppene er veldig forskjellige. Har aldri følt meg så stor at jeg hemmes av det, men nå begynte jeg å få en del plager, og jeg klarte ikke lenger bare GODTA den jeg var. Jeg er lei av å føle at jeg alltid er den som burde passe på og nesten uten unntak føler at jeg bare skeier ut idag....så får jeg heller begynne på mandag igjen....herlighet så lenge jeg har vært der!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men nå er det andre boller, og du verden så godt det er å dele denne tiden med dere som FORSTÅR :klem:

:boxing:...det er veldig godt for selvfølelsen å ha bestemt seg! Det gir meg bedre selvfølelse (ganske stolt av meg selv) og der igjen god selvtillit! Godt å kunne stole på seg selv når det gjelder fristelser og ikke bare gi etter...da blir man nok mer mismodig og håpløst innstilt til seg selv.

...uff mye skravvellll igjen :D

Popp
19-10-10, 14:58

Jeg er også 1,68 - og ved 67 kg sa klinikken at nå holder det. De var mer opptatt av fettprosenten er innenfor normalen. Selv 68kg er helt ok.

streber
19-10-10, 15:04
Jeg er 165, 65 kg mente klinikken jeg skulle være-selv hadde jeg satt meg som mål 70 kg-vet det høres mye ut for lille meg-men fader ta, jeg synes jeg er både fin og slank når jeg er 70 jeg da-GJØR det,tuller ikke.Så vi får se hva det ender på. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd om jeg kommer meg ned i 70!:rolleyes:

savoy
19-10-10, 15:43
Jeg er 168 cm høy og fikk beskjed om at jeg fint kunne veie mellom 72-75 kilo.
Dette tror jeg har sammenheng med muskelmasse og fettprosent men jeg vet ikke. Det klart at i forhold til maxvekt så er jo dette godt under halvparten :(

arkine
19-10-10, 15:46
jeg ble annbefalt 58 kilo ,,men var sisst jeg gikk på ED nede i 64 kilo og var veldig fornøyd med det,,men satser på rundt 60 denne gangen ,,for og ha noe å gå på som det sies

er 158 høy, eller lav jeg da

Titti
19-10-10, 17:38
Jeg er 165, 65 kg mente klinikken jeg skulle være-selv hadde jeg satt meg som mål 70 kg-vet det høres mye ut for lille meg-men fader ta, jeg synes jeg er både fin og slank når jeg er 70 jeg da-GJØR det,tuller ikke.Så vi får se hva det ender på. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd om jeg kommer meg ned i 70!:rolleyes:
Det tror jeg så gjerne. Vi er omtrent like høye og når jeg er rundt 70-72 kg så ser jeg ganske slank ut når jeg ser bilder fra jeg veide omtrent det. Før hang jeg meg veldig opp i BMI, men nå er jeg bare opptatt og se frisk og sunn ut. Har blitt så voksen nå at jeg driter i hva vekta viser så lenge jeg er fornøyd og det er jo det andre ser også, vekta står jo ikke akkurat skrevet i panna liksom. :p

Titti
19-10-10, 17:45
God dagen Titti!

Ja igår røyk det av tastaturet her, gøy at vi var noen som var inne på likt. Noen dager får jeg sjekket forumet mye og så motsatt...
...Jeg ser du nærmer deg målet med storm skritt! Det går nok saktere mot slutten. Prøver virkelig å innstille meg på det, så ikke jeg blir skuffet. Det går jo så fort nå i begynnelsen. Kjenner det er veldig motiverende :)

Jeg tror også i likhet med deg kroppene er veldig forskjellige. Har aldri følt meg så stor at jeg hemmes av det, men nå begynte jeg å få en del plager, og jeg klarte ikke lenger bare GODTA den jeg var. Jeg er lei av å føle at jeg alltid er den som burde passe på og nesten uten unntak føler at jeg bare skeier ut idag....så får jeg heller begynne på mandag igjen....herlighet så lenge jeg har vært der!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men nå er det andre boller, og du verden så godt det er å dele denne tiden med dere som FORSTÅR :klem:

:boxing:...det er veldig godt for selvfølelsen å ha bestemt seg! Det gir meg bedre selvfølelse (ganske stolt av meg selv) og der igjen god selvtillit! Godt å kunne stole på seg selv når det gjelder fristelser og ikke bare gi etter...da blir man nok mer mismodig og håpløst innstilt til seg selv.

...uff mye skravvellll igjen :D

Masse skravlings liker vi. :D

Jeg skjønner så altfor godt hvordan du har hatt det, tror det er vel så viktig og følge hverandre her når vi har nådd målene våre, det er da den virkelig kampen begynner. :ja:

Jeg gleder meg til å lage sunne middag igjen og spise med god samvittighet. Siste året har vært så av og på for min del og det har syntes så godt på vekta. Jeg beynte heldigvis å spise lavkarbo høsten 2006, så jeg føler at overgangen blir ikke så stor etter endt diett, jeg vet hva jeg tåler og ikke. Og sukker, mel og stivelse er det bare bye bye til! ;)

Jeg nærmer meg målet på tickeren ja, siden det var det Hexenberg mente vi skulle sette som mål, jeg håper å gå ned et par kilo til, men har lovet meg selv og ikke stresse med det, men gjøre det legen råder meg til og se hvordan jeg føler meg da. Hadde som mål å gå ned fem kilo i fase 1. Begynner på fase 2 til fredag, så da får vi se, håper hvertfall jeg har nådd første delmål før jeg skal tilbake til legen den 28.oktober. :)

streber
19-10-10, 19:01
SI meg EN ting-HVORFOR kan vi ikke på en gtravel eller lite matglad dag ta mer enn EN næringsbar????HVA er så farlig???Mener kke å være frekk altså-bare lurer VELDIG!

arkine
19-10-10, 20:27
ikke sikker jeg .men tror nok mulig det har noe med karboinnhold å gjøre

men en gang i blant går det sikkert bra og ta en extra

Monica31
19-10-10, 22:38
SI meg EN ting-HVORFOR kan vi ikke på en gtravel eller lite matglad dag ta mer enn EN næringsbar????HVA er så farlig???Mener kke å være frekk altså-bare lurer VELDIG!

Hei du...du høres ut som lille MY i mumi trollet- litt sånn bestemt-sinna :) Jeg spiser en ekstra bar de dagene jeg har trent hardt. Idag syklet jeg til å fra Elixia+30 min aerobic+30 min.styrke trening, da MÅ jeg ha ekstra mat. Da velger jeg en bar. Har også gjort det en gang i ny og ne hvis jeg absolutt er sugen på det! Har gått bra det! Det er 9,7gr. karbohydrat i 1 bar og i kjeksene og pannekaker for eksempel er det 9,1 og 9,2. Det er ikke store forskjellen. Jeg tror de bare vil at vi skal spise variert!

Monica31
19-10-10, 22:45
[quote=Titti;951125
Jeg skjønner så altfor godt hvordan du har hatt det, tror det er vel så viktig og følge hverandre her når vi har nådd målene våre, det er da den virkelig kampen begynner. :ja:

Jeg gleder meg til å lage sunne middag igjen og spise med god samvittighet.

[/quote]

Veldig sant! Jeg har begynt å samle oppskrifter som er lavkarbo. Her er det masse! Har også forberedt mannen min på at han må innstille seg på det han også-----det er han:D Han er jo bare så utrolig glad for å se at jeg er motivert og at det funker så utrolig bra!

Veldig viktig med ettervern ;) vi må virkelig fotsette å snakkes etter all nedgang. Tror det er like vitkig med motivasjon som inspirasjon!!!!!

streber
19-10-10, 23:47
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020148.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3}) haha Monica, jeg ER litt lille My når jeg blir irritert eller sint :p

Takk for svar!

tuddelu
19-10-10, 23:51
Er helt enig med dere at det er viktig å motivere etter endt eurodiet:) Prøvde meg på skravletråden for lindbergere, men der skjer det lite. Mye mer aktivitet her:) Kanskje vi bør starte en tråd for fase 4?:)

streber
19-10-10, 23:59
JA tuddelu, det synes jeg! Stablisering er viktig og vanskelig, lurt å være flere da også!

tuddelu
20-10-10, 00:23
JA tuddelu, det synes jeg! Stablisering er viktig og vanskelig, lurt å være flere da også!

Helt enig, det er så mye hjelp og trøst i hverandre og det er minst like viktig ved stabiliseringen!

Grubbeline
20-10-10, 00:37
Må bare innom og juble litt jeg...
Etter en tur innom fase 3 er jeg tilbake i fase 1 og har fått den dytten jeg trengte for å nå et av mine store delmål: -50kg!!!
Jeg har fortsatt en lang vei å gå, men synes ikke dette var ille på litt over 9 mnd.
Så:
JIPPI ! ! !

tuddelu
20-10-10, 00:47
Etter en tur innom fase 3 er jeg tilbake i fase 1 og har fått den dytten jeg trengte for å nå et av mine store delmål: -50kg!!!
Jeg har fortsatt en lang vei å gå, men synes ikke dette var ille på litt over 9 mnd.
Så:
JIPPI ! ! !

GRATULERER!!! :D
Fantastisk å oppnå delmål:) Hvor lenge blir du i fase1?

Grubbeline
20-10-10, 01:02
Takk Tuddelu! Er en utrolig god følelse!
Er ikke sikker på hvor lenge jeg blir i fase 1 denne gangen, men har fått ganske så frie tøyler av legen min, så det blir nok noen uker. Han mener at kombinasjonen av at jeg har mange kilo som skal av, og at jeg er i god form, gjør at jeg kan være lenge i fase 1...

Pearl
20-10-10, 08:03
jeg ble annbefalt 58 kilo ,,men var sisst jeg gikk på ED nede i 64 kilo og var veldig fornøyd med det,,men satser på rundt 60 denne gangen ,,for og ha noe å gå på som det sies

er 158 høy, eller lav jeg da
Samme høyde her og også målsetting på 58 kg. Det nærmer seg og jeg synes jeg begynner å se ganske fjong ut. :)

grotingeling
20-10-10, 08:36
Så:
JIPPI ! ! !
http://smileys.on-my-web.com/repository/MSN_Emoticons/MSN-Emoticon-032.gif

arkine
20-10-10, 09:53
Så:
JIPPI ! ! !

det er fantastisk , du har vært kjempeflink

streber
20-10-10, 11:19
50 kg:eek: grubbeline-fantastisk!!:DGratulerer så mye!:)

Mitt resultat etter 4 uker på ED fase 1 er 4,9 kg:)Greit nok,beste jeg har fått til på en måned noengang! Vet at det kunne vært mere om jeg ikke hadde måtte proritere å slappe av noen dager nå, blir nok ikke skikkelig fart på sakene før jeg er i gang å trene igjen, håper på bedre form snart.:o

arkine
20-10-10, 14:20
nå har jeg endelig kommet skikkelig i gang med ED
7 dagen i dag og hittil har alt gått helt perfekt
men i dag er jo bare sulten.kl er nå bare kvart over to og jeg har allerede spist 3 produkter pluss en bar ,, hvordan skal denne dagen ende .

har også spist grønnsaker ,,nå tok jeg og stekte hodekål, løk og paprika i strimler,,helte pannekakerøra over ,og det ble en omelett
smakte faktisk godt.:) men sukk er enda sulten,,

men gud hjelpe meg .la meg klare denne dagen ut ,så går alt så bra igjen,
ikke kan jeg gå noen steder heller ,, for jeg må måle alt jeg tisser ut i dag i 24 timer. og alt jeg drikker, skal til legen på fredag:D.

strikker på harde livet ,og snakker med katta

Titti
20-10-10, 16:39
Stå på Arkine. :klem: HUsk, det er lov å ta et ekstra måltid hvis du er veldig sulten. :) Eller koke deg to egg.

arkine
20-10-10, 17:28
jeg kjemper min kamp i dag ,men det går bedre nå, heldigvis.
sulten er jeg ,men hodet mitt er med meg heldigvis

tuddelu
20-10-10, 19:21
Sender deg en klem arkine! Det er bare å spise ekstra ed måltider om du føler deg sulten, har selv hatt 6-7 måltider på de dagene hvor jeg bare ikke ble mett. Godt at hodet er med, dette går over skal du se:)

Monica31
20-10-10, 21:55
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020148.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3}) haha Monica, jeg ER litt lille My når jeg blir irritert eller sint :p

Takk for svar!

Thi hi...morsom du...akkurat som jeg kan høre deg og se deg frese rundt omkring:p

Monica31
20-10-10, 22:04
Kanskje vi bør starte en tråd for fase 4?:)

Hei alle ED'ere!

Jeg er nesten litt vemodig idag, for idag begynte jeg i fase 2, selv om jeg har gledet meg veldig til det også!!!!

Skal vi ikke bare ha en EURODIETT-TRÅD, SOM ALLE KAN KOMME Å FÅ OPPMUNTRING, skravle og få "ettervern". Eller må jeg hoppe mellom trådene for å holde kontakt med de jeg "kjenner" mest? Blir det kanskje for lange og for mange innlegg om mye forskjellig på ett sted?!?!?!?!?!?

Jeg bare lurer :confused: :confused: :confused:

.....ellers en GLEDENS DAG!!!!! Jeg hadde gått ned 8 kilo på veiing idag etter endt fase 1, hadde ikke mistet noe muskelmasse engang!!! Veldig fornøyd med det. Smakte herlig med stekt kyllingfilet idag til middag... Da er jeg fornøyd! Syntes fase 1 varte og rakk, men nå er jeg plutselig ferdig...rart!!!
Keep on going. Nå er målet 5kg. på 60 dager....da når jeg mitt første delmål på 80kg!!!!

Stor klem til alle...for jeg er glad trallala.... :D :D :D :D

FakeSmile
20-10-10, 22:10
Søker litt trøst og motivasjon her hos dere jeg. Med fare for å være en skikkelig sutreunge;

Jeg har nå gått på eurodiet i 3 uker og 5 dager. Det har så og si gått strålende, med gode resultater samt at jeg er flink til å trene. Men i det siste har vekta variert så veldig, og det er fryktelig demotiverende. En dag kan jeg ha gått ned 7 kilo, og plutselig viser den at jeg bare har gått ned 5,5 kilo i stedet. Jeg spiser bare maten jeg får lov til, drikker ingenting "ulovlig" og jeg trener for harde livet, samt går tur med bissevoffsen min.

Hvorfor vil ikke vekta vise mindre tall, i stedet for å hoppe opp og ned som en jojo? Og det er faktisk ikke bare vekta, her en dag viste målebåndet 97 cm rundt livet, og idag når jeg målte, var jeg på 99 :( Liker det ikke!

Nå kommer det også en masse store feiringer som jeg skal være med på, og det er bare så utrolig vanskelig og kjedelig å vite at jeg kan sitte der med pannekakene mine og pralinebarer, mens de spiser godt og rikelig. I overimorgen har moren min bursdag, og jeg skal lage maten! En herlig, nydelig, deilig treretters meny, men jeg kan ikke spise noe av det. Gahh.

Hjelp meg folkens, for jeg vet så alt for godt at dette bare er en periode, snart kan jo jeg kose meg også, men jeg må bare være flink denne stunden først!!

arkine
20-10-10, 22:13
gratulerer så mye med flott nedgang i fase 1

nå reddet du meg fra å steke en baguett, har sikla på den lenge .i kveld
har vært en tung vansklig dag i dag,,vært sulten og lei ,men jeg har klart meg , bortsett fra en extra bar,,

så nå går jeg til sengs , føre baguetten tar meg :D

Monica31
20-10-10, 22:14
Arkine;

Jeg føler med deg, den første uken er den verste!

På de dagene spiste jeg et ekstra produkt, drakk masse varm te, av en eller annen grunn blir jeg mer sulten om jeg drikke vann..., jeg går tur hvis det er egentlig en time igjen til mat, ser på Opera, ringer en venn/mamma (da går nemlig tiden, for hun har mye på hjertet) eller steker meg en haug av lass av grønnsaker. Bruk meierismør, en skikkelig god klatt, eller vita hjertego eller noe, ha i karri det krydderet du liker i smøret, før du legger i grønnsaker. Jeg liker løk, champignon, blomkål, brokkoli, sukkererter, rød paperika, grønn paperika og stek i 3 min, deretter heller du en halv buljonterning oppløst i en tekopp med kokende vann over alt i pannen og lar det surre i 5 min.....nam, nam og metter som bare det!!!!!! Hvis sulten tar deg altså...

...ellers stryker jeg klær og ser i kleskataloger eller på fine bilder av sånn jeg "skal bli"og tenker at dette har jeg valgt å gjøre frivillig! det er ingen som tvinger meg eller sier jeg MÅ! Så kan jeg ikke skylde på noen heller for at det er vanskelig ;)

Dette klarer du....you go girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:goodl uck:

FakeSmile
20-10-10, 22:20
Arkine og Monica31. Så utrolig flinke dere er! Hadde jeg hatt en baguett til disposisjon vet jeg ikke hvor flink jeg hadde vært- det er en av mine største fristelser! Mmmh! Men vi vet alle hva vi har å jobbe frem mot, så egentlig må vi jo bare bite tenna sammen og holde oss til det vi får lov til å spise!

Dette SKAL gå, no matter what!

Monica31
20-10-10, 22:20
Søker litt trøst og motivasjon her hos dere jeg. Med fare for å være en skikkelig sutreunge;

Jeg har nå gått på eurodiet i 3 uker og 5 dager. Det har så og si gått strålende, med gode resultater samt at jeg er flink til å trene. Men i det siste har vekta variert så veldig, og det er fryktelig demotiverende. En dag kan jeg ha gått ned 7 kilo, og plutselig viser den at jeg bare har gått ned 5,5 kilo i stedet. Jeg spiser bare maten jeg får lov til, drikker ingenting "ulovlig" og jeg trener for harde livet, samt går tur med bissevoffsen min.

Hvorfor vil ikke vekta vise mindre tall, i stedet for å hoppe opp og ned som en jojo? Og det er faktisk ikke bare vekta, her en dag viste målebåndet 97 cm rundt livet, og idag når jeg målte, var jeg på 99 :( Liker det ikke!

Nå kommer det også en masse store feiringer som jeg skal være med på, og det er bare så utrolig vanskelig og kjedelig å vite at jeg kan sitte der med pannekakene mine og pralinebarer, mens de spiser godt og rikelig. I overimorgen har moren min bursdag, og jeg skal lage maten! En herlig, nydelig, deilig treretters meny, men jeg kan ikke spise noe av det. Gahh.

Hjelp meg folkens, for jeg vet så alt for godt at dette bare er en periode, snart kan jo jeg kose meg også, men jeg må bare være flink denne stunden først!!

Du har så rett...det er bare en periode. mammaen din har bursdag hvert eneste år.....Litt dårlig at du må lage maten når du er på diett...ellers så får du late som om du spiser den men heller nyte en ekstra stæsja omelett eller suppe med kokte grønnsaker, ingefær, hvitløk og kokte, salte brokkoli ved siden av. Så sparer du baren til siste måltidet og spiser den når de andre har kake....dette klarer du...det er bare i år :p

FakeSmile
20-10-10, 22:28
Du har så rett...det er bare en periode. mammaen din har bursdag hvert eneste år.....Litt dårlig at du må lage maten når du er på diett...ellers så får du late som om du spiser den men heller nyte en ekstra stæsja omelett eller suppe med kokte grønnsaker, ingefær, hvitløk og kokte, salte brokkoli ved siden av. Så sparer du baren til siste måltidet og spiser den når de andre har kake....dette klarer du...det er bare i år :p

Takk, takk, takk, og nok en gang tusen takk!

Jeg lager den rett og slett av enkle grunner, hun slutter sent på jobb i Oslo, og er hjemme sent, min far er syk og broren min kommer hit for å besøke oss ene og alene grunnet mamma sin bursdag, så da har jeg meldt meg frivillig. Selvom jeg angrer litt nå. Men det er i hvert fall bedre enn å sitte og se ut som en dust på en fin restaurant, det var første tanken min nemlig. Jeg tenkte, dette klarer jeg, blablabla.

Jeg tror jaggu meg jeg skal lage meg en sånn suppe jeg:D Takk for støtte og motivasjon, det var akkurat det jeg trengte :klem:

Titti
20-10-10, 22:31
Grattis med flotte resultater. :heia:

Det svinger på vekta her også, men kanskje vi veier og måler oss litt for ofte...

Lykke til i bursdag, Faksmile, det er tøft, men du klarer det. Litt rent kjøtt og gr.saker kan du jo unne deg. PAsse på å spise masse gr.saker og drikke på dagen og kanskje så mye som tre måltider til bursdagen, slik at du kan kose deg med et middagsmåltid og f.eks både bar og brownies når de andre spiser kake...:)

FakeSmile
20-10-10, 22:37
Grattis med flotte resultater. :heia:

Det svinger på vekta her også, men kanskje vi veier og måler oss litt for ofte...

Lykke til i bursdag, Faksmile, det er tøft, men du klarer det. Litt rent kjøtt og gr.saker kan du jo unne deg. PAsse på å spise masse gr.saker og drikke på dagen og kanskje så mye som tre måltider til bursdagen, slik at du kan kose deg med et middagsmåltid og f.eks både bar og brownies når de andre spiser kake...:)

Takk :p Jeg synes ikke de er så altfor flotte, men det er vel fordi jeg er så kravstor til vektnedgangen min, haha. Jeg har fått skryt fra de jeg jobber med, at uniformen henger mer løst på meg nå, og det er jo noe å ta med seg:D

Jeg tenkte litt på det, å lage litt ekstra ovnsbakte grønnsaker til meg selv, og kanskje spise litt ren kyllingfilet, mens de andre spiser den fylte jeg lager til dem. Vi får se, ellers blir det nok grønnsakssuppen til Monica31:)

Er så godt å komme inn her og få tips og råd! Om man føler seg helt hjelpesløs, så får dere en inn på tankerekka igjen, så man forstår at det er ufattelig mange andre som er i samme situasjon- og det hjelper:D

Så- takk!

streber
20-10-10, 23:57
Monica 8 kg dæsken det er mye:eek:ohoooi! Jeg begynner på fase 2 torsdag-om 5 min he he:)Har gledet meg sånn, men nå har jeg egentlig ikke lyst å slutte i fase 1, kommer jo til å gå senere nå og jeg har endel igjen liksom. MEN kanskje kommer det til å gå greit også? Blir spennende!

FakeSmile
21-10-10, 00:16
Monica 8 kg dæsken det er mye:eek:ohoooi! Jeg begynner på fase 2 torsdag-om 5 min he he:)Har gledet meg sånn, men nå har jeg egentlig ikke lyst å slutte i fase 1, kommer jo til å gå senere nå og jeg har endel igjen liksom. MEN kanskje kommer det til å gå greit også? Blir spennende!

Selvom du skriver til Monica, så svarer jeg litt jeg:) Så deilig å begynne i fase 2 da! Det kommer, etter hva jeg har hørt, til å gå litt tregere, naturligvis, men du kommer nok til å gå ned ganske mye også her:) Kos deg med et skikkelig delig måltid i morgen da:p Og lykke til på fase 2!

streber
21-10-10, 00:26
Takk Fakesmile:)

valkerut
21-10-10, 01:54
Heisann !

Sitter nå her å leser igjen jeg, jammen så mye trøst,oppmuntring og stå på mot det er her. Synes det er så flott at vi kan hjelpe hverandre :)

Gratulerer så mye til Monica, Grubbeline og Grotingelin med vektnedgang - kjempeflott ! :)
Lykke til i Fase 2 Monica og Streber ! :)
Er enig med Monica, skulle vært en fellestråd en kunne skrive i, for det er mange tråder å hoppe inn og ut av :)

Så flink du er arkine som sto i mot baguetten.
Fakesmile dette har jeg troen på at du klarer :), motiver deg selv ved å tenke på hvorfor du gjør dette og at det bare er for en stund .Jeg satt med samme problemet for noen uker siden, jeg gjorde som titti, unte meg litt ren oksestek og grønnsaker...da ble det litt lettere til desserten...med browniekaka mi..når alle andre spiste gode kremkaker...tenkte jeg bare...denne er god den...Da var jeg i fase 1...og det gikk bra :)

Titti, jeg også homper visst opp og ned på den vekta, ikke vet jeg hva som gjør det..om det er vann, salt eller muskler..;)

Bare lurer..jeg fikk beskjed av legen å ikke trene så hardt..og mye under fase 1 og 2...men mange av dere gjør ?? Jeg har nemlig litt abstinenser...treningsabstinenser altså...og lurer på hvor mye jeg kan slå til..;)
Lykke til videre !

grotingeling
21-10-10, 07:46
JA - kan vi ha en felles tråd dere, så slipper vi å hoppe fra den ene tråden til den andre?
Jeg har tatt meg den frihet og opprette en ny tråd, dere finner den her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=952072#post952072)

Legger ut denne i de andre ED-fase-trådene også :D

arkine
21-10-10, 09:41
å jeg er så glad som sto over presset i går ,og holdt meg til ED
det holdt hardt men jeg klarte det, og selvfølelsen er bra
det var første uke i fase en, går nå på med krom rygg på neste uke
belønningen i dag var også 100 g opp:D,men vet av erfaring at dette er helt normalt,for cm har minket,,(endelig skjønt det)

men at jeg skulle holde meg unna vekta hver dag , vel det klarer jeg ikke

og til alle dere som ikke klarer og holde dere unna vekta hver dag,sånn som meg ,,det er helt normalt at den svinger opp og ner, men det betyr ikke at du har gått opp i vekt så lenge du vet at du ikke har gjort noe galt.
av erfaring med hundrevis av slankekurer så skjer det med alle ,men det er lite motiverende og se oppgang , men innerst inne så vet du at du ikke har lagt på deg,,
så egentlig skulle vi ha kastet hele vekta ,,men gud så deilig og stå på den ,når du har gått ned i vekt ,,da er plutselig motivasjonen på topp igjen,
men cm er da like deilig og se