View Full Version : FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sider :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
du går nok litt opp i vekt den dagen ,,men det er bare vann ,,, hold degf unna vekta ,, så vil du ikke , merke det
men er du flink og holder deg unna alt som ikke er lov ,, går det jo bra ..
men du skal leve også ,, så spis og drikk det du virkleig har lyst på .og da mener jeg VIRKELIG ,,
LYKKE TIL, i bryllup skal en kose seg ,, men ikke nødvendigvis med mat og kaker,,
nei nå ble det mye rør ,, men også mye sannhet
Utruligt bra.
Skal i bryllup om 14 dager.......:D
Å da vil jo en sprekke litt, har noen erfaring med slikt midt inni, eller som jeg blir i begynnelsen av fase 2 :)
Jeg har ikke enda hatt noen sprekk på ED, så jeg kan ikke svare deg på det. Men jeg hadde jo noen planlagte sprekker på ketolyse, så litt det samme blir det jo. En går jo ut av ketose, og en bruker som oftest 2-3 dager på å komme tilbake i ketose. Så vekten vil nok gå noe senere nedover i de dagene etterpå, og vekten vil nok vise litt opp dagen etter bryllupet, men det er hovedsaklig vann som samler seg i kroppen, og forsvinner relativt fort igjen. Så i slike anledninger syner jeg det er lov å kose seg, så lenge en er rett tilbake i gammel tralt igjen dagen etterpå ! :) Jeg har bursdag om litt over en uke, og vurdere og ta en planlagt sprekk den dagen....men jeg får se hva jeg tenker når dagen er her !
Kos deg så mye i bryllup :)
grotingeling
16-06-10, 23:39
Utruligt bra.
Skal i bryllup om 14 dager.......:D
Å da vil jo en sprekke litt, har noen erfaring med slikt midt inni, eller som jeg blir i begynnelsen av fase 2 :)
Hei Sola (herlig navn :D - varme......)
Jeg gikk på ED i fjor da jeg deltok i et bryllup mens jeg var i fase 2, så ja litt erfaring har jeg nok...
Hvis du ønsker å begrense utskeielsene, finn ut hva som blir servert spesielt til middag. Koldtbord er jo det beste, for da kan du jo velge eggerøre, kylling, laks/ørret, spekemat, reker/kreps/hummer og ellers alle "rene" fisk-, fugl- og kjøttretter som måtte være der i tillegg til salat/grønnsaker.
Varmretter kan være en større utfordring, men ikke umulig med mindre det er pasta eller lignende som serveres :p. Ellers kan du jo bare utelate potet/ris, kompansere med grønnsaker og ta så lite saus som mulig.
Kaker - dette er jo bare utelukket hvis en skal følge ED helt og holdent.
MEN - har du mulighet til å ta med kake som du selv har bakt? Evt. få noen til å bake for deg?
I så tilfelle har jeg noen oppskrifter jeg kan sende deg på f.eks. muffins eller ostekake/fromasjkake med nøttebunn (har fått oppskrift av legen som satt meg på ED = godkjent som unntak i denne type situasjoner)
Let me know :)
I så tilfelle har jeg noen oppskrifter jeg kan sende deg på f.eks. muffins eller ostekake/fromasjkake med nøttebunn (har fått oppskrift av legen som satt meg på ED = godkjent som unntak i denne type situasjoner)
Er det kanskje en mulighet for å dele disse oppskriftene med andre også?:spisesnak
Jeg gikk på ED i fjor da jeg deltok i et bryllup mens jeg var i fase 2, så ja litt erfaring har jeg nok...
Hvis du ønsker å begrense utskeielsene, finn ut hva som blir servert spesielt til middag. Koldtbord er jo det beste, for da kan du jo velge eggerøre, kylling, laks/ørret, spekemat, reker/kreps/hummer og ellers alle "rene" fisk-, fugl- og kjøttretter som måtte være der i tillegg til salat/grønnsaker.
Varmretter kan være en større utfordring, men ikke umulig med mindre det er pasta eller lignende som serveres :p. Ellers kan du jo bare utelate potet/ris, kompansere med grønnsaker og ta så lite saus som mulig.
MEN - har du mulighet til å ta med kake som du selv har bakt? Evt. få noen til å bake for deg?
Hadde vært supert hvis du ville delt disse oppskriftene ! :) Hadde vært greit å hatt noe litt mer "lovlig" til slike unntakstilsteldninger ! :)
grotingeling
17-06-10, 20:06
Er det kanskje en mulighet for å dele disse oppskriftene med andre også?:spisesnak
Hadde vært supert hvis du ville delt disse oppskriftene ! :) Hadde vært greit å hatt noe litt mer "lovlig" til slike unntakstilsteldninger ! :)
Selvfølgelig skal jeg dele med dere alle sammen :D - legger ut et par gode oppskrifter i fase 2 - oppskrifts-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606) om et par strakser :p
grotingeling
17-06-10, 21:13
Da er oppskrift på kakebunn samt forslag til topping lagt ut i oppskriftstråden :D
Skal finne igjen muffinsoppskriften min og legge ut den også;)
Tusen takk for tilbakemelding.
Ja takk send gjerne over kakeoppskrifter:)
Var til lege i dag og legen sa det samme som deg.:) Du e go ;)
;)Har ikke tenkt å drikke..... et glass vin i slike lag er bare til å lure meg.
grotingeling
17-06-10, 21:43
Tusen takk for tilbakemelding.
Ja takk send gjerne over kakeoppskrifter:)
Var til lege i dag og legen sa det samme som deg.:) Du e go ;)
;)Har ikke tenkt å drikke..... et glass vin i slike lag er bare til å lure meg.
Hei - du finner oppskriftene i denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606) :D
Hei - du finner oppskriftene i denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606) :D
:oTakk, men ikke kaker?????:o:o:o
grotingeling
17-06-10, 21:54
:oTakk, men ikke kaker?????:o:o:o
Ja da - nederst i tråden finner du mandelbunn samt oppskrift på fromasj og is som til sammen blir enten fromasjkake eller iskake :cool:
Har også nettopp lagt ut oppskrift på muffins - vanilje eller sjokolade:p
grotingeling
17-06-10, 22:09
Marmorkake er nå lagt til i tråden ;) - men nå tror jeg at det får holde med kaker for denne gang :p
grotingeling
17-06-10, 22:10
Du er en engel. :suss:
Åååååå, takk skal du ha :love:- kan jeg anta at vingene er på vei i posten?:lol:
http://chicleak.com/wp-content/uploads/2009/11/angel-wings.jpg
grotingeling
17-06-10, 22:21
Tuuuuusen takk, de skal jeg bruke så ofte jeg kan :klem::love:
Da er oppskrift på kakebunn samt forslag til topping lagt ut i oppskriftstråden :D
Skal finne igjen muffinsoppskriften min og legge ut den også;)
Tusen takk ! :) Du er så snill !!! :)
Da var jeg ferdige med 3. uken i fase 1 på ED. Synes fortsatt det går ganske så enkelt og greit. Vekttapet denne uken er på 1,4 kg. Så det vil si at jeg har gått ned -6,5 kg på 3 uker, supert ! :) Så i dag starter jeg på 4. uken i fase 1 ! Ha ei riktig god helg alle sammen ! :)
Jeg har veiedag på mandager, selv om jeg begynte dietten på onsdag. Så etter 5 dager på eurodietten har jeg gått ned 4kg blank! Jeg er ganske så fornøyd med det ja... :)
Jeg har veiedag på mandager, selv om jeg begynte dietten på onsdag. Så etter 5 dager på eurodietten har jeg gått ned 4kg blank! Jeg er ganske så fornøyd med det ja... :)
Gratulere Kikki:D Det e god motivasjon, vær stanhaftig og hold på dietten. Lett å la seg lure, og det er jo bare en sjøl en lurer. Stå på videre:D:D
Gratulerer med en flott start ! :) Lykke til videre ! :)
Grubbeline
21-06-10, 23:47
Gratulerer, det er jo et kjemperesultat!!! :D
Tar dere vitaminer hver dag? Er det nødvendig?
Tar dere vitaminer hver dag? Er det nødvendig?
Jeg tar vitaminer hver dag ja, faktisk 10 i antallet ! Det er nok en grunn til at legen ber oss ta akkurat disse mengdene av de oppgitte vitaminene. Kroppen trenger disse tilskuddene ! Så har du fått beskjed av legen om å ta vitaminer, så ville jeg nok gjort det ja ! :)
Tja, jeg tok ikke vitaminer. Eller, jeg tok magnesium og kalium. og nå har jeg begynt på B-vitaminer.. Egentlig:P akkurat for øyeblikket har jeg glemt dem hjemme:P
Hør med legen din, du. Tror det er litt delte meninger om hvor mye man egentlig trenger.
Jeg har ikke fått beskjed om å ta noen! Derfor jeg spør... Skal ikke til legen igjen før den 7.juli... Får spørre han da...
Jeg tar alle som jeg har fått beskjed om. :flink pike:
Her er listen over vitaminer som min lege ga meg. Iflg min lege er det viktig at vi tar disse vitaminene da den maten vi spiser i Fase 1 og tildels Fase 2 ikke innholder dette.
Omega 3 fettsyrer 3000 mg per dag
- 3 bs med tran (sitronsmak) hver dag
- Omega 6 fettsyrer (nattlysolje), 300 mg x 1 per dag
Jeg tar 3 kapsel med Efamol nattlysolje
- Vitamin E IE 350 mg x 1 per dag
Har kjøpt Bio-E-Vitamin fra Pharma Nord
- Vitamin C 1000 mg daglig
Jeg tar 1 Nycoplus C-vitamin 1000 mg med appelsinsmak daglig (blandes i ett glass vann, brusetablett)
- Magnesium 200 mg x 1 daglig
Jeg tar Bio-Magnesium fra Pharma Nord
- Kalium (Kaleroid) 750 mg x 1 daglig i Fase 1, 2 og 2 uker i Fase 3
Jeg tar 1 Kaleroid 750 mg daglig. Denne har de bak disken på apoteket, for de vil ha kontroll på hvor mye folk tar av denne.
Det er den samme listen som jeg fikk.
Hm. jeg har ikke tatt noe av det, men alle mine verdier har vært fine. Så jeg tror ikke det er FARLIG om du venter, i alle fall.=)
De pannekakene... de sitter bare bom fast i stekepanna uansetthva jeg gjør!
Har dere noen tips?
Jeg har ikke det problemet. Jeg steker de i teflonbelagt stekepanne, uten noe fett, og de slipper ganske lett. Jeg pleier å ha litt mer vann i røren og så en skje fiberhusk. Vet ikke om det har noe betydning. Tror vel helst at det er teflonen.
De pannekakene... de sitter bare bom fast i stekepanna uansetthva jeg gjør!
Har dere noen tips?
Ingen problemer her. Steker de i teflonpanne. Av og til med litt olje, men henger i grunnen ikke fast uansett ! :)
hmmm... Bruker teflon-panne jeg og... Skal kjøpe meg ny panne straks uansett, kanskje det blir bedre da...
Ingen problemer her. Steker de i teflonpanne. Av og til med litt olje, men henger i grunnen ikke fast uansett ! :)
har og erfaring med teflonpanne, fungerer kjempebra:)
Da er jeg gått over i fase 2, og flytter derfor over i den tråden. Men kommer nok innom å leser her også ;) Og om endel uker er jeg nok tilbake igjen i fase 1 ! :) Lykke til alle sammen :)
Masse lykke til i Fase 2!!
Masse lykke til i Fase 2!!
Tusen takk for det ! :)
Tusen takk for det ! :)
:)Hei er og å finne i fase to :)
Hei,
jeg er begynt på fase 1 idag.
Skal være der i 30 dager.
Er det noen andre her som også er i fase 1 nå?
evnt gode råd å komme med....
Tror ikke det er så mange her i fase 1 nå, men vi andre titter innom tråden for det om ! :) Jeg er gått over i fase 2 etter ca 30 dager i fase 1.
Beste rådet mitt er vel å lese hele fase 1 tråden, der finner du endel tips som kan være gode å ha med på veiein ! :) Lykke til !
Takk for det, Tutte!
...og gratulerer med 30 dager i fase 1!
Jeg håper og vil, høre til på fase 2 tråden om 30 dager.
Lykke til videre du også!
Velkommen hit, Nefetari. Lykke til med ED, husk å krydre maten ;)
Jeg kommer tilbake i Fase1 om ca 2 uker.
Velkommen Nefertari. Jeg er på vei fra fase II til III. Men som de fleste andre her, så følge jeg med i alle trådene. Lykke til. Vi er mange her som vil heie å deg. :heia::heia::heia:
Nå er det ikke mange dagene igjen til jeg skal starte i fase 1 heller, 12 dager. Skal bare litt på ferie først. Utrolig men jeg gleder meg skikkelig til å komme i gang :) og så håper jeg at jeg får fine resultater som dere andre. Mitt mål i fase 1 er 5 kilo. Jeg kunne prøve å holde meg i fase 1 i 30 dager men klarte jeg ikke det så skulle jeg ta så mange dager jeg klarte over 10. Tipper jeg satser på 30 da :) Da jeg var på time i går så sa legen at man regnet med at jeg gikk ned alle kiloene mine i fase 1 og 2. Det høres for godt ut til å være sant.
Velkommen hit og lykke til med oppstarten. :)
Velkommen til nye fjes her!! :)
Ang. det med vitaminer som jeg spurte om tidligere, så snakket jeg med legen om det.
Jeg trenger ikke ta noen ting!
hei igjen,
tusen takk for så god velkomst :-)
Nå er jeg på dag 5 i eurodietten.
Maten smaker ikke noe særlig godt, det må jeg innrømme.
Jeg har holdt meg helt til kuren, og det som får meg til å fortsette er to ting:
1. Kroppen føles lettere allerede.
2. hvis andre klarer det så må jo jeg også kunne klare det!
Riktig god uke til alle dere!
hei igjen,
tusen takk for så god velkomst :-)
Nå er jeg på dag 5 i eurodietten.
Maten smaker ikke noe særlig godt, det må jeg innrømme.
Jeg har holdt meg helt til kuren, og det som får meg til å fortsette er to ting:
1. Kroppen føles lettere allerede.
2. hvis andre klarer det så må jo jeg også kunne klare de
Riktig god uke til alle dere!Ikke sant, utroligt hvor fort det virker.:)Stå på, og se fremover, bare å komme i fase to med ordntlig middag, det er noe å se frem til . Lykke til ;)
videre!
Utrolig nok så venner man seg mer og mer til smaken på disse produktene. :)
Hei!
Nå er det fredag og ferie!!
Ser frem til det selv om været ikke er det mest stabile på min kant av landet.
Jeg er nå på dag 9. De første 3-4 dagene var helt forferdelige, så bedret det seg en del. Da jeg rundet første uken synes jeg det begynte å gå enda bedre, så jeg holder motet oppe. Etter en uke viste vekten -5,1, det meste er vann såklart, men det er likevel ganske så motiverende.
Er ikke noe sulten egentlig, men blir fort veldig matt dersom jeg ikke er flink å drikke.
Ønsker å gå litt tur i skogen, men har ikke orket det etter jobb, derfor ser jeg frem til ferie nå.
Håper det går bra med dere andre!
God helg.
Hei!
Nå er det fredag og ferie!!
Ser frem til det selv om været ikke er det mest stabile på min kant av landet.
Jeg er nå på dag 9. De første 3-4 dagene var helt forferdelige, så bedret det seg en del. Da jeg rundet første uken synes jeg det begynte å gå enda bedre, så jeg holder motet oppe. Etter en uke viste vekten -5,1, det meste er vann såklart, men det er likevel ganske så motiverende.
Er ikke noe sulten egentlig, men blir fort veldig matt dersom jeg ikke er flink å drikke.
Ønsker å gå litt tur i skogen, men har ikke orket det etter jobb, derfor ser jeg frem til ferie nå.
Håper det går bra med dere andre!
God helg.
Hei Det er ikke mange som er aktive her inne nå i ferien. Selv er jeg borte å ferierer, men er innom her å ser. Du er jo kommet godt i gang. Og som du sier, greit det er vann det første, og vekta beveger seg i riktig retning.Og det er motiverende,.
God helg til deg og og stå på :)
Lurt å få tatt seg noen gåturer om man får til det. Det er utrolig deilig å kunne få rørt litt på seg. Men nå i sommerferien må jeg innrømme at det blir ikke mer enn å gå til stranden, gå litt i by'en og kjøre fra sted til sted. Men det er utrolig deilig det også! :D Gratulerer med fantastisk bra nedgang :heia: Stå på videre!
Da er jeg tilbake i Fase 1. Men ikke mer enn 10 dager, og nå er jeg snart ferdig med dag nr. 1. Dette blir et litt deppeinnlegg. Savner allerede epler, nøtter (fikk dilla på paranøtter), mais og litt vin. Måltidene er trist uten disse tingene og jeg lengter tilbake igjen allerede. Hvor lenge må jeg gå før jeg kommer i ketose igjen og ikke savner disse tingene?
grotingeling
26-07-10, 21:21
Hvis du er über streng i 1-3 dager nå i starten, så bør du være i ketose innen fredag.
Men dette er jo veldig individuelt, så kanskje allerede i morgen :cool:
Da er jeg på dag 3 i Fase 1 og har ikke opplevd den store hodepinen enda. Mener å huske at den kom på dag 3 forrige gang. Men jeg har hatt litt tendenser men det har heldigvis gitt seg. Jeg har vært uber streng, men merker at jeg savner både nøtter og epler som tillegg til måltidene mine. Men dette skal jeg klare.
Da er jeg tilbake i Fase 1. Men ikke mer enn 10 dager, og nå er jeg snart ferdig med dag nr. 1. Dette blir et litt deppeinnlegg. Savner allerede epler, nøtter (fikk dilla på paranøtter), mais og litt vin. Måltidene er trist uten disse tingene og jeg lengter tilbake igjen allerede. Hvor lenge må jeg gå før jeg kommer i ketose igjen og ikke savner disse tingene?
Mitt liv var fullt av sukker og karbs - jeg elsker de! Men jeg begynte man 12/7 og var i ketose neste dag...jeg tar de 3 tablettene som kommer med ketolysekuren og etter 3 dager hadde jeg gått ned 2.5 kg og sukkersuget hadde gitt seg...det går bra, bare holde ut :)
Hehe:) popp har nok vært i ketose før;) hun lurer vel mer på hvordan andre runde med fase 1 blir! JEG HEIER PÅ DEG POPP! DU ER SÅ FLINK! Husk at det er ikke lenge i fase 1 denne gangen! Det er kanskje trist og surt nå, men over korte perioder overlever man alt!:)
Hehe:) popp har nok vært i ketose før;) hun lurer vel mer på hvordan andre runde med fase 1 blir! JEG HEIER PÅ DEG POPP! DU ER SÅ FLINK! Husk at det er ikke lenge i fase 1 denne gangen! Det er kanskje trist og surt nå, men over korte perioder overlever man alt!:)
Neste runde: Ja :D
Jeg jobber meg gjennom fase 1 og tenker på at det er få dager igjen. Er idag på dag 5 og kommet meg gjennom halve tiden. Det skal bli deilig med en rekesalat i fase 2 ;). Gleder meg allerede.
Leste forresten på SATS sine hjemmesider at de skulle starte opp med Zumba som så mange anbefaler her inne. Men de starter bare på noen utvalgte steder og ikke før 1. september. Det er lenge til.... :eek:
:heia::heia::heia: Halvferdig.
:heia::heia::heia: Halvferdig.
Og nå er det bare 3 dager igjen + resten av dagen idag som snart er over. Dette gikk veldig fort men jeg må si at det har krevd sin kvinne til å komme gjennom dem. Ingen dans på roser når svigers disker opp med deilige kaker, deilig kyllinggryte, deilig iskrem etc. :cool: Men jeg holdt meg helt unna. Klarer ikke å lure meg til slikt nå som jeg nærmer meg slutten av fase 1.
Da var jeg over i fase 1 igjen... rart, men litt godt også. Lettere å bare spise produktene og grønnsaker synes jeg! Er vanskeligere når jeg går i butikken og ser etter godt kjøtt e.l., for da er det så mye annet som frister!
Hei,
er ny her på forumet og må bare si tusen takk til all oppmuntring og inspirasjon gjennom denne tråden!! Dere har hjulpet meg gjennom uken, da jeg idag har vært èn uke på Eurodiett. Det har vært på både godt og vondt.
Men jeg er ved godt mot, første uke ble totalt - 3,1 kg for min del. Tar nå fatt på min andre av totalt tre uker i fase1. Lykke til alle sammen!
Hei,
er ny her på forumet og må bare si tusen takk til all oppmuntring og inspirasjon gjennom denne tråden!! Dere har hjulpet meg gjennom uken, da jeg idag har vært èn uke på Eurodiett. Det har vært på både godt og vondt.
Men jeg er ved godt mot, første uke ble totalt - 3,1 kg for min del. Tar nå fatt på min andre av totalt tre uker i fase1. Lykke til alle sammen!
Gratulerer med flott start ! :) Og masse lykke til videre :)
Gratulerer med flott start ! :) Og masse lykke til videre :)
Takk for det:) Ser av tickeren din at du har gjort en kjempebra jobb selv:)
Lurer litt på når folk spiser siste måltidet for dagen? For min del blir det ofte sene middager og gjerne også sen kvelds, noe jeg vil tro ikke er så gunstig? Har mer appetitt på kveldstid ..
Takk for det:) Ser av tickeren din at du har gjort en kjempebra jobb selv:)
Lurer litt på når folk spiser siste måltidet for dagen? For min del blir det ofte sene middager og gjerne også sen kvelds, noe jeg vil tro ikke er så gunstig? Har mer appetitt på kveldstid ..
Takk for det :) Jeg spiser det siste måltidet til litt forskjellige tider egentlig, alt ettersom når jeg er sulten ! Tror ikke det er så viktig hva klokken er, spis når du er sulten du :)
Takk for det :) Jeg spiser det siste måltidet til litt forskjellige tider egentlig, alt ettersom når jeg er sulten ! Tror ikke det er så viktig hva klokken er, spis når du er sulten du :)
Godt å høre, var redd jeg ødela noe ved å spise sent på kvelden. Men det er vel viktigere å spise når man er sulten ja:)
Da var jeg over i fase 1 igjen... rart, men litt godt også. Lettere å bare spise produktene og grønnsaker synes jeg! Er vanskeligere når jeg går i butikken og ser etter godt kjøtt e.l., for da er det så mye annet som frister!
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og må da minne meg selv på at det ikke inngår i dietten min akkurat nå. :o
Velkommen, tuddelu og vil ellers bare signere tutte når det gjelder måltidene. Jeg ser ikke på hvor sent det er, men jeg hvis det er rett før jeg skal legge meg så spiser jeg ikke det siste måltidet.
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og må da minne meg selv på at det ikke inngår i dietten min akkurat nå. :o
Velkommen, tuddelu og vil ellers bare signere tutte når det gjelder måltidene. Jeg ser ikke på hvor sent det er, men jeg hvis det er rett før jeg skal legge meg så spiser jeg ikke det siste måltidet.
Det tipset som Popp gir her støtter jeg fullt!! Det hjalp veldig på å si dette til meg selv når lysten etter "vanlig mat" var stor den første uken i fase1 :) Akkurat nå betyr ikke aldri (heldigvis), så det er mulig å smake senere. Hadde jeg tenkt at aldri kunne jeg smake det og det igjen, så ville det vært lettere å sprekke kjenner jeg ..
Takk :) Godt å vite at jeg kan spise når jeg er sulten :D Sultfølelsen har merkelig nok avtatt ganske mye den andre uken. Første uken var tøff å komme gjennom, trodde jeg måtte gå sulten gjennom hele fase1 :( Men nå går det veldig bra, kroppen min brukte vel litt tid på å venne seg til det nye kostholdet.
Av alle ting har jeg nå fått dilla på å bake!!! Alle mulige søte bakverk, som jeg selvsagt ikke smaker på selv .. men de rundt meg synes det er bare stas, da får dem masse nytt å smake på! Har unngått å bake tidligere da det ofte endte med at jeg spiste altfor mye selv! Fint å bedrive tiden med baking nå som energien er tilbake (jiippii for eurodietten :D).
Takk :) Godt å vite at jeg kan spise når jeg er sulten :D Sultfølelsen har merkelig nok avtatt ganske mye den andre uken. Første uken var tøff å komme gjennom, trodde jeg måtte gå sulten gjennom hele fase1 :( Men nå går det veldig bra, kroppen min brukte vel litt tid på å venne seg til det nye kostholdet.
Av alle ting har jeg nå fått dilla på å bake!!! Alle mulige søte bakverk, som jeg selvsagt ikke smaker på selv .. men de rundt meg synes det er bare stas, da får dem masse nytt å smake på! Har unngått å bake tidligere da det ofte endte med at jeg spiste altfor mye selv! Fint å bedrive tiden med baking nå som energien er tilbake (jiippii for eurodietten :D).
Det skyldes nok at du er i ketose og da mister man sultfølelsen.
:D dilla på å bake? og akkurat nå, da :rolleyes: Veldig glad det ikke er meg.
Igår skeiet jeg ut med et planlagt måltid. Bursdagsfest med spekemat og eggerøre. Brød og flatbrød rørte jeg ikke, og selv om kakene skrek etter meg så tok jeg heller en sjokoladebar senere og den smakte helt nydelig :). Har dere sett talkshowet til Eddie Murphy som heter RAW? Han har en scene der om en som ikke har spist Ritz på kjempelenge. Akkurat som min sjokoladebar så var denne kjeksen det beste han hadde smakt. :lol:
Det skyldes nok at du er i ketose og da mister man sultfølelsen.
:D dilla på å bake? og akkurat nå, da :rolleyes: Veldig glad det ikke er meg.
Igår skeiet jeg ut med et planlagt måltid. Bursdagsfest med spekemat og eggerøre. Brød og flatbrød rørte jeg ikke, og selv om kakene skrek etter meg så tok jeg heller en sjokoladebar senere og den smakte helt nydelig :). Har dere sett talkshowet til Eddie Murphy som heter RAW? Han har en scene der om en som ikke har spist Ritz på kjempelenge. Akkurat som min sjokoladebar så var denne kjeksen det beste han hadde smakt. :lol:
Ketose ja, tok kanskje litt lenger tid enn tre dager å komme i det. Men .. er det vanlig å kjenne sult etter fire timer når man er i ketose? Hvis jeg er i aktivitet, så merker jeg sulten kommer når det nærmer seg neste måltid .. er dette vanlig?
Vekten har også stått stille de siste dagene .. (har veiedag mandag, men må sniktitte litt gjennom uken for å holde motivasjonen;) ) .. er redd jeg er ute av ketose! Leser at det for enkelte her har stoppet opp med vektnedgang i perioder. Håper det kun er det!! :eek: Noen innspill?
Spekemat hørtes NYDELIG ut, kan tenke meg det smakte!! Du er flink som valgte sjokoladebaren istedet for de skrikende :eek: kakene :)
Ketose ja, tok kanskje litt lenger tid enn tre dager å komme i det. Men .. er det vanlig å kjenne sult etter fire timer når man er i ketose? Hvis jeg er i aktivitet, så merker jeg sulten kommer når det nærmer seg neste måltid .. er dette vanlig?
Vekten har også stått stille de siste dagene .. (har veiedag mandag, men må sniktitte litt gjennom uken for å holde motivasjonen;) ) .. er redd jeg er ute av ketose! Leser at det for enkelte her har stoppet opp med vektnedgang i perioder. Håper det kun er det!! :eek: Noen innspill?
Vanlig er at det tar 3-4dager før man kommer i ketose. Sult etter 4 timer er normalt og det er anbefalt at man spiser hver 3dje time og ikke lar det gå mer enn 4 timer. Jeg har 5 måltider i løpet av en dag så det er ofte at jeg glemmer et måltid, ikke bra. Når kroppen er i fysisk aktivitet så bruker du mer energi og det merker kroppen. Det er anbefalt å ikke trene hardt i de to første fasene pga du ikke spiser så mye mat som tilfører energi.
Når det gjelder veiing hver dag så regner jeg med at det er som det vanligvis er, kroppen er full av hormoner, vann etc. som påvirker vekten. Selv veide jeg meg bare en gang i mnd de 4 første mnd. Deretter har jeg veid meg hver uke. Nå er jeg selvfølgelig veldig spent på vekten men jeg ønsker ikke å stresse med det så jeg må si til meg selv at jeg ikke skal fristes til å gå på vekten. Tøff jobb! Du kan se litt i journalen min når det gjelder nedgang i de forskjellige fasene mine.
Neste runde: Ja :D
Jeg jobber meg gjennom fase 1 og tenker på at det er få dager igjen. Er idag på dag 5 og kommet meg gjennom halve tiden. Det skal bli deilig med en rekesalat i fase 2 ;). Gleder meg allerede.
Leste forresten på SATS sine hjemmesider at de skulle starte opp med Zumba som så mange anbefaler her inne. Men de starter bare på noen utvalgte steder og ikke før 1. september. Det er lenge til.... :eek:
Hei Popp
Hører mye om denne Zumba, du vet den ligger på You tub? Eller du kan kjøpe dvd. Dattern min tar det 3 ganger i uka fremfor tv. Hun sier det er topp:)
Jeg anbefaler sirkeltrening, utrolig god og motiverende. Går på noe som heter Innersvingen. Men om du søker opp sirkeltrening/innersvingen vil du se hvor dette er. Dette er trening bare for damer, og det finner jeg greit, er lei disse "gutta som pumper jern"
Hei Popp
Hører mye om denne Zumba, du vet den ligger på You tub? Eller du kan kjøpe dvd. Dattern min tar det 3 ganger i uka fremfor tv. Hun sier det er topp:)
Jeg anbefaler sirkeltrening, utrolig god og motiverende. Går på noe som heter Innersvingen. Men om du søker opp sirkeltrening/innersvingen vil du se hvor dette er. Dette er trening bare for damer, og det finner jeg greit, er lei disse "gutta som pumper jern"
Takk for tips!
Og nå er jeg ferdig med Fase 1 og hopper over til Fase 2. Spiste deilig laks og kylling i helgen :nam:
Takk for tips!
Og nå er jeg ferdig med Fase 1 og hopper over til Fase 2. Spiste deilig laks og kylling i helgen :nam:
Så godt:) Gleder meg til å komme over i Fase 2 og spise kjøtt igjen:) Lykke til!
Har forresten lest litt i jounalen din - må si du har et fantastisk pågangsmot! Og det viser seg igjen i dine flotte resultater!
Veiedag idag og har gått ned 1,3 kilo denne uken *johoo*. Ser at det går rette veien og vurderer å holde meg til veiing èn gang i uken framover :rolleyes:
Hadde en slitsom kveld igår som endte med 3 stykker pizza grandiosa!!!:(
Hadde lite eurodiett produkter igjen i hus og var så sulten .. håper virkelig ikke dette ødelegger for mye nå .. hvordan kunne jeg liksom??
Har hvertfall lært noe av denne "utskeielsen";
1. Sørg alltid for å ha nok og variert utvalg av eurodiett produkter i hus!
2. Grandiosa smaker papp
3. Jeg foretrekker lavkarbomat foran pizza - ergo tankegangen er i endring, noe som lover bra for mitt framtidige kosthold i balanse:)
Hadde en slitsom kveld igår som endte med 3 stykker pizza grandiosa!!!:(
Hadde lite eurodiett produkter igjen i hus og var så sulten .. håper virkelig ikke dette ødelegger for mye nå .. hvordan kunne jeg liksom??
Har hvertfall lært noe av denne "utskeielsen";
1. Sørg alltid for å ha nok og variert utvalg av eurodiett produkter i hus!
2. Grandiosa smaker papp
3. Jeg foretrekker lavkarbomat foran pizza - ergo tankegangen er i endring, noe som lover bra for mitt framtidige kosthold i balanse:)
Gjort er gjort og spist er spist. Ikke bruk mer energi på å tenke på at du har skeiet ut - men se heller på hvordan du skal fortsette i gamle ED baner. Du er ikke alene om å ha gjort slike ting. :klem:
Nå sitter jeg her i sofa med PC og TV på. Ungene er lagt og poppmannen er ute på sykkeltur. Har akkurat spist en deilig sjokoladebar og drukket en kopp kaffe. Livet er herlig akkurat nå.
Gjort er gjort og spist er spist. Ikke bruk mer energi på å tenke på at du har skeiet ut - men se heller på hvordan du skal fortsette i gamle ED baner. Du er ikke alene om å ha gjort slike ting. :klem:
Nå sitter jeg her i sofa med PC og TV på. Ungene er lagt og poppmannen er ute på sykkeltur. Har akkurat spist en deilig sjokoladebar og drukket en kopp kaffe. Livet er herlig akkurat nå.
Jeg er bare så redd jeg er ute av ketose og vil få masse vann i kroppen igjen! Men gjort er gjort som du sier .. dagen idag har gått kjempefint og jeg har spist ed hele dagen:) laget brokkoli og blomkål stuing med omelett til middag, den stuingen var virkelig god:)
Så deilig å kunne nyte hverdagens enkle gleder:) Det er de små øyeblikkene som er så viktig å sette pris på:) Det høres ut til at du kan kose deg med maten og det er fantastisk!
grotingeling
10-08-10, 21:12
Jeg er bare så redd jeg er ute av ketose og vil få masse vann i kroppen igjen! Men gjort er gjort som du sier .. dagen idag har gått kjempefint og jeg har spist ed hele dagen:) laget brokkoli og blomkål stuing med omelett til middag, den stuingen var virkelig god:)
Så deilig å kunne nyte hverdagens enkle gleder:) Det er de små øyeblikkene som er så viktig å sette pris på:) Det høres ut til at du kan kose deg med maten og det er fantastisk!
Dette går så bra så :klem:, og du er som Popp sier ikke alene om å ha gått i "fella".
Ta med deg de erfaringen du har fått, og vend blikket framover.
For gjort er gjort og spist er spist, men nå er du jo tilbake på den "smale" vei :ja:
Ja ikke sant. Det er viktig å kunne nyte og sette pris på de små og enkle gledene.
Den blomkålstuingen (potetmos) må jeg se å få laget en dag, har så lyst til å smake den.
PS! Det med å være redd for å gå ut av ketose er det jeg sier til meg selv, før jeg blir fristet til å spise ting som ikke er ihht dietten. Jeg vil ikke bruke lenger tid enn nødvendig og jeg har kommet frem til at utskeielsene ikke er verdt 3 dagers arbeid for å komme inn i ketosen igjen. Kanskje en slik tankegang kan hjelpe deg neste gang du fristes :klem:
Dette går så bra så :klem:, og du er som Popp sier ikke alene om å ha gått i "fella".
Ta med deg de erfaringen du har fått, og vend blikket framover.
For gjort er gjort og spist er spist, men nå er du jo tilbake på den "smale" vei :ja:
Du har helt rett i det, kan ikke gjøre om det som allerede har skjedd:) Godt jeg ikke er alene om å gå i "fella". Tenker jo at jeg er så svak som ikke klarte å motstå, det får bli med som en del av kostholdsomleggingen! Nå er det prøvd og er ikke lysten på det igjen!
Hvordan går det på ketolyse? Ser du har gått over til ketogen mat etter ed:)
Ja ikke sant. Det er viktig å kunne nyte og sette pris på de små og enkle gledene.
Den blomkålstuingen (potetmos) må jeg se å få laget en dag, har så lyst til å smake den.
PS! Det med å være redd for å gå ut av ketose er det jeg sier til meg selv, før jeg blir fristet til å spise ting som ikke er ihht dietten. Jeg vil ikke bruke lenger tid enn nødvendig og jeg har kommet frem til at utskeielsene ikke er verdt 3 dagers arbeid for å komme inn i ketosen igjen. Kanskje en slik tankegang kan hjelpe deg neste gang du fristes :klem:
Kan virkelig anbefale blomkålstuingen, den er skikkelig god! Jeg lagde den av 1 hel blomkål og 1 hel brokkoli og litt purre, spiste halvparten idag, så da har jeg ferdig laget stuing til middag imorgen også:)
Takk for tankegang tips:)
Jeg har et problem når det kommer til mat og stress / situasjoner som blir "uoverkommelig". Har brukt mat som trøst når de har oppstått og igår føltes det "riktig" å trøste meg med mat.
Akkurat der og da i øyeblikket tenker jeg ikke på vekten eller at det får noen konsekvens. Men det blir jo konsekvenser; vektøkning med tiden, det har jeg sett de siste årene. Så nå er jeg veldig klar for å endre dette! Jeg snubla igår, men er tilbake på riktig spor igjen idag:)
Er du i fase2 når Popp? Hvordan går det?
Det går bra i Fase 2 - deilig å kunne hvertfall spise et måltid uten ED produkt. :D
grotingeling
10-08-10, 22:42
Du har helt rett i det, kan ikke gjøre om det som allerede har skjedd:) Godt jeg ikke er alene om å gå i "fella". Tenker jo at jeg er så svak som ikke klarte å motstå, det får bli med som en del av kostholdsomleggingen! Nå er det prøvd og er ikke lysten på det igjen!
Har ikke vært så flink til å følge ketolyse i sommer, men har vel holdt meg til mer generell lavkarbo (under 100g karber/dag).
Vekta har vært rimelig stabil siden jeg sluttet med ED månedsskifte mai/juni :D, så jeg vet at vedlikehold vil være no problem når jeg er ferdig krympet.
Brukte de første 2-3 ukene i juni til å venne meg til og kunne spise relativt mye fett, og leste en hel masse!
Ketolyse er veldig forskjellig fra ED, kanskje mest fordi en må være oppmerksom på hva en spiser men også fordi mengden fett er så "vanvittig" mye større :eek:
ED er jo et ferdig-pakke-opplegg, og det fungerte helt fin for meg :p
Nå etter ferien har jeg sakte bevegd meg i retning ketolyse, og testet mange herlige oppskrifter som jeg nå har i en notatbok på kjøkkenbenken.
Er nå på uke 1 med skikkelig ketolyse, så jeg er spent på hvordan vekta ser ut på mandag (veiedag).
Håper på - 3kg innen 1. september (har jo ingen vann-vekt som skal bort....), for da er det ny kontroll på Fedon-klinikken i Bergen.
Hei tuddelu. Vi går vell alle i fella;) i løpet av dette vi står i ! Jeg tenker selv, her har jeg brukt lang tid på " å kle på meg" alle disse kiloene, og lagt til meg vaner som jeg ser er helt "på tryne" Det er godt å være disiplinert over lang tid for denne kostomleggingen. Begynner å nærme meg slutten av fase 2. Dvs dette må legen og være med å avgjøre. Går ned ca en kilo i uka, det er vel ikke værst. Appropo på bursdagen min laga jeg en grateng med brokoli og blomkål, med matfløte, krydder(muskatt er kjempegodt) stekte den i 30 min på 200 g. Meget velykka sprø og fin oppå, grønsakene akkurat fine i konsistensen, Veit jo ikke om matfløte var det riktige:o
Har ikke vært så flink til å følge ketolyse i sommer, men har vel holdt meg til mer generell lavkarbo (under 100g karber/dag).
Vekta har vært rimelig stabil siden jeg sluttet med ED månedsskifte mai/juni :D, så jeg vet at vedlikehold vil være no problem når jeg er ferdig krympet.
Brukte de første 2-3 ukene i juni til å venne meg til og kunne spise relativt mye fett, og leste en hel masse!
Ketolyse er veldig forskjellig fra ED, kanskje mest fordi en må være oppmerksom på hva en spiser men også fordi mengden fett er så "vanvittig" mye større :eek:
ED er jo et ferdig-pakke-opplegg, og det fungerte helt fin for meg :p
Nå etter ferien har jeg sakte bevegd meg i retning ketolyse, og testet mange herlige oppskrifter som jeg nå har i en notatbok på kjøkkenbenken.
Er nå på uke 1 med skikkelig ketolyse, så jeg er spent på hvordan vekta ser ut på mandag (veiedag).
Håper på - 3kg innen 1. september (har jo ingen vann-vekt som skal bort....), for da er det ny kontroll på Fedon-klinikken i Bergen.
Herlig å få en bekreftelse på at vedlikeholdsvekten vil gå bra:)
Ketolyse og ED er veldig forskjellig ja, har lest endel om det før jeg bestemte meg for ED og fedon sitt kost i balanse. Det tar litt tid å venne seg til å spise så mye fett, men det er fullt mulig:) Også får du lage masse deilig mat:) spennende å se hvordan det går med deg! lykke til :)
Hei tuddelu. Vi går vell alle i fella;) i løpet av dette vi står i ! Jeg tenker selv, her har jeg brukt lang tid på " å kle på meg" alle disse kiloene, og lagt til meg vaner som jeg ser er helt "på tryne" Det er godt å være disiplinert over lang tid for denne kostomleggingen. Begynner å nærme meg slutten av fase 2. Dvs dette må legen og være med å avgjøre. Går ned ca en kilo i uka, det er vel ikke værst. Appropo på bursdagen min laga jeg en grateng med brokoli og blomkål, med matfløte, krydder(muskatt er kjempegodt) stekte den i 30 min på 200 g. Meget velykka sprø og fin oppå, grønsakene akkurat fine i konsistensen, Veit jo ikke om matfløte var det riktige:o
OI! Den gratengen må jeg prøve:) Den høres veldig god ut .. må kanskje bytte ut matfløten med litt skummet melk siden jeg er i fase1 ;)
Som du sier har man brukt lang tid på vektoppgang, så det tar også litt tid før man mentalt er innstilt på omlegging og disiplin. Jeg har selv brukt vel ett år på å lese og forstå lavkarbo kosthold og faktisk ta et standpunkt på at jeg trenger denne omleggingen for å få det bedre med meg selv og helsen min.
En kilo i uken er veldig bra!! Det er så motiverende når man ser vekten endrer seg uke for uke:)
Legen ønsket å ha meg i fase1 i 3 uker, men nå vurderer jeg å høre om 4 uker er greit. Har legetime fire dager etter jeg i utgangspunktet er ferdig i fase1, så jeg fortsetter fase1 til jeg har vært til legen hvertfall ..
Var på vekten idag, og min utskeielse mandag har ikke gjort skade på vektnedgangen hvertfall :o 300 gram ned på to dager *puh*
OI! Den gratengen må jeg prøve:) Den høres veldig god ut .. må kanskje bytte ut matfløten med litt skummet melk siden jeg er i fase1 ;)
Som du sier har man brukt lang tid på vektoppgang, så det tar også litt tid før man mentalt er innstilt på omlegging og disiplin. Jeg har selv brukt vel ett år på å lese og forstå lavkarbo kosthold og faktisk ta et standpunkt på at jeg trenger denne omleggingen for å få det bedre med meg selv og helsen min.
En kilo i uken er veldig bra!! Det er så motiverende når man ser vekten endrer seg uke for uke:)
Legen ønsket å ha meg i fase1 i 3 uker, men nå vurderer jeg å høre om 4 uker er greit. Har legetime fire dager etter jeg i utgangspunktet er ferdig i fase1, så jeg fortsetter fase1 til jeg har vært til legen hvertfall ..
Var på vekten idag, og min utskeielse mandag har ikke gjort skade på vektnedgangen hvertfall :o 300 gram ned på to dager *puh*
Jøss, det er jo veldig bra! Jeg gjorde som deg, var i fase en og skulle over i to. Hadde legetime noen dager etter at fase en var over, men jeg fortsatte og legen var fornøyd med det :)
Og ja det er svært motiverende når vekta går nedover :)
Det går nok helt fint med en uke tili Fase 1. Jeg fikk bare beskjed om at man ikke skulle være lenger enn 90 dager totalt i Fase 1 og Fase 2.
Det går nok helt fint med en uke tili Fase 1. Jeg fikk bare beskjed om at man ikke skulle være lenger enn 90 dager totalt i Fase 1 og Fase 2.
Det var en grei regel:)
Dette er gjerne grunnen til at man gjerne går tilbake til fase1 og fase2 etter fase3? Man kan ikke være for lenge i fase1 om gangen.
Legen fortalte at fase2 skal vare dobbelt så lenge som fase1. Jeg føler virkelig for å ta 4 uker i fase1 nå som jeg er så godt igang:) Det føles så herlig å være lettere, jeg kan se forandringer allerede! Ønsker å komme så mange kilo på vei som mulig før fase2 .. da går ikke vekten nedover like fort lenger. Hva kan man vente av vektnedgang i denne fasen?
Det var en grei regel:)
Dette er gjerne grunnen til at man gjerne går tilbake til fase1 og fase2 etter fase3? Man kan ikke være for lenge i fase1 om gangen.
Legen fortalte at fase2 skal vare dobbelt så lenge som fase1. Jeg føler virkelig for å ta 4 uker i fase1 nå som jeg er så godt igang:) Det føles så herlig å være lettere, jeg kan se forandringer allerede! Ønsker å komme så mange kilo på vei som mulig før fase2 .. da går ikke vekten nedover like fort lenger. Hva kan man vente av vektnedgang i denne fasen?
Det var grunnen jeg fikk oppgitt. Det har bl.a med bukspyttkjertelen som må få et spark igjen etter lite karbohydrater og lite fett. Man kan ikke være for lenge i fase 1 og fase, derfor går vi til fase 3 etter 90 dager før vi igjen skal ta de neste kiloene i fase 1 & 2 igjen.
Jeg gikk ned like mye i Fase 2 som i Fase 1, se statistikken i journalen min.
Fikk kommentarer idag på at jeg hadde gått ned noen kilo. Ikke bare jeg som ser vektnedgangen lenger, det var en god følelse :)
Det var grunnen jeg fikk oppgitt. Det har bl.a med bukspyttkjertelen som må få et spark igjen etter lite karbohydrater og lite fett. Man kan ikke være for lenge i fase 1 og fase, derfor går vi til fase 3 etter 90 dager før vi igjen skal ta de neste kiloene i fase 1 & 2 igjen.
Jeg gikk ned like mye i Fase 2 som i Fase 1, se statistikken i journalen min.
Den skal jeg sjekke ut:) Jeg trodde man ville gå mye mindre ned i fase2 enn 1, men du har gjort det veldig bra:)
Så fint at du fikk en begrunnelse, lettere å få forståelse for hva kroppen gjennomgår:) Merker det er en trygghet å ha legen som hjelp gjennom denne kostholdsendringen; spesielt når folk lurer på hva denne dietten går ut på. Mange er skeptisk til diett og forstår ikke alltid at dette er en livsstilsendring, det blir med ett mer legitimt når jeg forteller at lege er inne i bildet.
Så kjekt med nytt medlem her. Velkommen til deg Tuddelu. Jeg ser at du er godt igang allerede.
Takk for det Pearl:)
Jeg er godt igang med tredje uke i fase1 og det merkes godt med mer energi og noen kilo lettere;) Det er så godt å spise fast hver 3. time og ikke gå sulten.
Hvordan går det med deg? Ser av signaturen din at du er nesten i mål?:) Kjempebra!
Ja, jeg nå ser lyset i tunellen. Regner med at det nå går litt saktere. Jeg gikk lenge på ketolyse uten særlig effekt, men eurodiett har fungert kjempefint. Det er så fantastisk at resultatene kommer så fort. Nå har jeg begynt å tenke litt på vedlikeholdsdiett. Jeg tror egentlig at det er når vi er i mål at den største utfordringen begynner.
Hvor lenge skal du være på fase I? Gled deg til fase II. Da åpner det seg noen flere muligheter.
Ja, jeg nå ser lyset i tunellen. Regner med at det nå går litt saktere. Jeg gikk lenge på ketolyse uten særlig effekt, men eurodiett har fungert kjempefint. Det er så fantastisk at resultatene kommer så fort. Nå har jeg begynt å tenke litt på vedlikeholdsdiett. Jeg tror egentlig at det er når vi er i mål at den største utfordringen begynner.
Hvor lenge skal du være på fase I? Gled deg til fase II. Da åpner det seg noen flere muligheter.
Det er et skikkelig positivt kick når resultatene kommer så fort ja!! Bra at eurodiet fungerte:)
Bra du allerede er igang å tenke på vedlikeholdsdietten, da har du tankene med og det tror jeg er kjempeviktig!
Den største utfordringen blir å klare seg "på egen hånd" som du sier.
Jeg tenker sånn at vi får masse starthjelp gjennom disse ukene med eurodiett; lærer hva som kan spises til middag, hva man bør unngå osv. Har også lært at man kan gjøre mye forskjell med miks av krydder:) Jeg tenker å få drahjelp fra kokebøker med lavkarbo kosthold, slik at maten blir variert og smakfull (når den tid kommer;)). Det finnes utrolig mange gode oppskrifter - fedon har skrevet flere bøker med oppskrifter. Jeg kan også anbefale boken Lavkarbo lekre retter med mye smak fra Spektrum bokforlag. Har prøvd en rekke oppskrifter og det smaker nydelig! Samboer liker det også og han er ingen lavkarbomann;)
Jeg er egentlig ferdig med fase1 idag:) Har nå vært der i tre uker. Men siden jeg først skal til legen i midten av uken, så vil jeg vente med å hoppe over i fase 2 til da. Har også vurdert å ha en uke til i fase 1 så vil forhøre meg med legen. Hvor lenge var du i fase 1? Jeg begynner å bli lei middagsrettene i fase 1, så kanskje jeg bør komme meg over i fase 2 før jeg går skikkelig lei?? Ikke lett å vite, det er jo så morro når kiloene raser av:) Har veiedag idag og har tatt av 1,5 kilo den siste uken *jooohoooo*. Skikkelig stolt!
Pearl; Når startet du opp på eurodiet?
Siden jeg har omtrent like mye som skal av som du har tatt av, så lurte jeg litt på tidsperspektivet?:)
Jeg startet 27/4 og startet direkte i fase II. Dvs, jeg var i fase II i nesten 3 måneder. Nå har jeg vært i fase III i 3 uker. Planen var å gå tilbake til fase II en uke eller to, men siden jeg fortsetter å gå ned på fase III er jeg usikker på om jeg ikke bare blir værende i denne fasen. Jeg har jo bare 2 kg igjen. Jeg får tenke litt.
Euromennesker!
Eg skal visst bli ein av dykk. Bestilte varer søndag kveld og går no og ventar, tar det lang tid å levere vanligvis? Har ein del deilig ketolysemat å ete opp først. :o
Motivasjonen er ikkje -heilt- på topp, hadde egentlig ikkje lyst, og har ikkje minst dårlig samvit for kostnader... :rolleyes: Det vart eit skrekkelig dårlig tidspunkt å ha slike utlegg på. Nuvel, første ladning er betalt, skal bli spennande å finne ut kva det smakar!
Jeg startet 27/4 og startet direkte i fase II. Dvs, jeg var i fase II i nesten 3 måneder. Nå har jeg vært i fase III i 3 uker. Planen var å gå tilbake til fase II en uke eller to, men siden jeg fortsetter å gå ned på fase III er jeg usikker på om jeg ikke bare blir værende i denne fasen. Jeg har jo bare 2 kg igjen. Jeg får tenke litt.
Du har gjort en kjempejobb på fire måneder! :D
Oppløftende å høre at du går ned i fase 3 også! Kanskje du og legen blir enig om hva som er best? Hvis du går ned der hvor du er nå, så er jo det kjempeflott. Og det er kun 2 kg igjen jo:)
Euromennesker!
Eg skal visst bli ein av dykk. Bestilte varer søndag kveld og går no og ventar, tar det lang tid å levere vanligvis? Har ein del deilig ketolysemat å ete opp først. :o
Motivasjonen er ikkje -heilt- på topp, hadde egentlig ikkje lyst, og har ikkje minst dårlig samvit for kostnader... :rolleyes: Det vart eit skrekkelig dårlig tidspunkt å ha slike utlegg på. Nuvel, første ladning er betalt, skal bli spennande å finne ut kva det smakar!
Velkommen hit camryn:)
Ser du går fra ketolyse til eurodiet:) Er det legen din som har bestemt dette i og med at motivasjonen ikke er helt på topp? Håper det tar seg opp når du er begynt dietten og ser kiloene forsvinne .. det er uvirkelig men helt fantastisk! Samtidig får man masse energi, er alltid mett (men det har du vel kanskje også vært på ketolyse?) - denne dietten har for meg endret livskvaliteten drastisk til det bedre:)
Det er endel utlegg i begynnelsen ja .. sliter litt der jeg også. Men når jeg får så mye positivt tilbake, så velger jeg å se på det som en investering i helsen min:) Ett måltid koster 27 kr. - og med litt grønnsaker til kr. 30-35,-, da er ikke maten så dyr likevel;)
Varene mine har alltid kommet 3 dager etter bestilling, så du har dem kanskje i midten av uken?
Velkommen hit camryn:)
Ser du går fra ketolyse til eurodiet:) Er det legen din som har bestemt dette i og med at motivasjonen ikke er helt på topp? Håper det tar seg opp når du er begynt dietten og ser kiloene forsvinne .. det er uvirkelig men helt fantastisk! Samtidig får man masse energi, er alltid mett (men det har du vel kanskje også vært på ketolyse?) - denne dietten har for meg endret livskvaliteten drastisk til det bedre:)
Det er endel utlegg i begynnelsen ja .. sliter litt der jeg også. Men når jeg får så mye positivt tilbake, så velger jeg å se på det som en investering i helsen min:) Ett måltid koster 27 kr. - og med litt grønnsaker til kr. 30-35,-, da er ikke maten så dyr likevel;)
Varene mine har alltid kommet 3 dager etter bestilling, så du har dem kanskje i midten av uken?
Takk for det tuddelu!
Eg har gått på ketolyse i 9mnd snart, og har gått ned 15-16kg. Er ein del meir igjen å ta av. Tok nokre blodprøver hjå fastlege tidligare i år, og var ikkje heilt fornøgd med alle resultat så eg gikk på lindbergklinikken og fekk litt oppfølging der. Hadde egentlig bestemt meg for å fortsette på ketolyse, trivast veldig godt med det, men legen ønska litt meir fortgang i vektreduksjonen så eg stod der plutselig med ein rekvisisjon. Uansett, eg er overbevist om at det vil fungere, nedgangen vil no berre skje på ein litt annerledes, raskare(?) og dyrare måte enn planlagt. :p
Kanskje eg får dei i morgon? :spent:
Godt mulig du får dem imorgen da:) Masse lykke til med oppstart og bruk tråden til å spørre hvis du lurer på noe.
Kan anbefale å lese gjennom hele fase1 tråden - der er det mye bra å hente, blant annet tips til retter ( husk å bruke MYE krydder i maten, de smaker ikke så godt uten;) ), motivasjon og trøst:)
Litt nysgjerrig på hva dere krydrer med... Sånn som grønnsakssuppa f.eks. Hvordan får dere den god?
Velkommen Camryn og lykke til med ED! Jeg bestilte mine varer søndag kveld og var å hentet de nå i sted. Så du har det nok snart.
savoy: Ingenting hjalp meg med grønnsakssuppen. Etter de to i startpakken så bestilte jeg de ikke mer. Men jeg fikk et tips om å lage en grønnsakssuppe selv og deretter blande ED suppen oppi. Av krydder så bruker man da salt/pepper/chili/ingefær og alt annet som man liker.
Litt nysgjerrig på hva dere krydrer med... Sånn som grønnsakssuppa f.eks. Hvordan får dere den god?
Den suppen har jeg også gitt opp dessverre .. den fikk jeg ikke til!
Omelettene derimot fungerer fint med masse salt og pepper, gressløk, oregano og basillikum og gjerne litt hvitløk;)
Jeg har hatt min første dag i fase 1 i dag. Dagen er ikke over, men foreløbig har det gått fint:).
Så kjekt at det er fleire som byrjar ca samtidig! Lykke til. :) Likar du produkta så langt?
Ingen pakke i dag heller, blir utålmodig. :p Men eg har ein pakke bacon eg må ete først uansett! Nam. :D
Så kjekt at det er fleire som byrjar ca samtidig! Lykke til. :) Likar du produkta så langt?
Ingen pakke i dag heller, blir utålmodig. :p Men eg har ein pakke bacon eg må ete først uansett! Nam. :D
Skjønner du blir utålmodig. Det skal normalt sett ikke ta mer enn 2-3 dager før pakken kommer. Håper du får den idag da:) God helg!
Jeg har hatt min første dag i fase 1 i dag. Dagen er ikke over, men foreløbig har det gått fint:).
Velkommen hit og lykke til:)
Skjønner du blir utålmodig. Det skal normalt sett ikke ta mer enn 2-3 dager før pakken kommer. Håper du får den idag da:) God helg!
Kom i dag! Har henta og opna, og sett nedi. Haugevis med kvite kartonger! Liiiiiiiitt skummelt! Gruar meg til å smake, best å vere litt negativ tenkjer eg, større sjangs for å bli positivt overraska. :rolleyes:
Lykke til Camryn, du rekker å komme skikkelig i gang du, før jeg får begynt! Blir spennende dette her!
Lykke til Camryn, du rekker å komme skikkelig i gang du, før jeg får begynt! Blir spennende dette her!
Jaaa spennande!
Så langt:
Paellaen var nam! Veldig god faktisk. Skal fylle på med steikt squash, sopp, løk og paprika neste gang, men den var veldig godkjent! Litt liten porsjon :p
Karamell-dessert-saken var skikkelig ekkel, og kjeksen var "meh", ingen höjdare!
Er litt spent på det der jeg også, virker ikke som de er noe særlig store de porsjonene nei, merker jeg er litt redd for å være sulten hele tiden. Håper ikke det!
Det er smått altså... men skal pøse på med meir grønnsaker i allefall. Ellers er det mulig at eg går over til 2-3 måltider (i staden for 4-5) og brukar doble porsjonar.
Og så trur eg at eg kjem til å bytte vekk den ekle karamellsaken, er kvalm enda. :( Og risottoen var æsj den og.
Nokon som veit om ein kan vaske den blandekoppen i oppvaskmaskin?
Min blandekopp står fortsatt uvasket i oppvaskmaskinen, men regner med at det går fint å vaske den.
Det er så fint å lese om deres erfaringer med eurodietten:-).
Dagen i dag har gått fint den også, men kjenner at jeg har utrolig lyst på noe søtt... Det er akkurat som om kroppen skriiiiker etter noe søtt. Lit hodepine har jeg også.
Min mann har åpnet en flaske med godt rødvin Hmmm. Tror jeg får lage meg litt grønt the jeg:-))).
Ha en fin kveld alle eurodiettere:-)
Blandekoppen kan vaskes i oppvaskemaskinen:)
Etter vell tre uker på dietten så må jeg si jeg er blitt veldig glad i eurodiet maten jeg!! Tro det eller ei ;)
Jeg har funnet mine favoritter, jeg blir alltid mett, går aldri sulten lenger, blodsukkeret er stabilt og det hjelper på humøret:) Maten gir energi og jeg har fått dreisen på krydringen så det smaker godt:) Uvant var det i begynnelsen porsjonsmessig, men med salat og grønnsaker til blir man god og mett:) Etter ett par dager er man i ketose også og da vil sultfølelsen forsvinne. Husk å drikke vann hvis du føler deg sulten utenom måltidene.
Når begynner du på eurodiet Streber?
God helg alle sammen:)
Haha, første dag og eg feiler allerede. :o
Rødvin! Shit ass, første gang eg drikk meir enn berre eit liiiite glas på over eit år! Da er vel det rette tidspunkt til å tømme vinboksen slik at eg slepp å gjere dette fleire gonger? Jesss!
Gler meg til meir mat i morgon dog!
Skal på oppfølgings samtale 13.sept. da er vel blodprøveres. kommet. Så antar det blir i slutten av sept. når produktene kommer.:)
Resultat frå blodprøver tok ca to veker for meg, så du kan sikkert få svar før om du vil?
Kjempefint at vi er fler som starter samtidig.:)
Jeg trengte ikke å vente på prøvesvarene. Kunde bare starte direkt etter at jeg tatt dem. Jeg var på Fedonklinikken. Skal ha ny time der i begynnelsen av september, da får jeg sikkert resultaten fra blodprøvene.
Må inrømme at jeg tok en liten smutt av den gode rødvinen til min mann igår kveld. Det var en liten smutt..:)
Hodepinen er lit bedre i dag, men jeg er kjempetørst.. drikker masser med vann og tisser deretter:p
Har foreløbig ikke vært så sulten i dag. Spiste spinatsuppe med et egg i. Leste nemlig her et sted at man kan spise 1 egg om dagen. Er det riktig?
Ha en fin dag.
Dere får beklage min dårlige norsk. Er svensk og lært meg skrive norsk via ordlisten på mobilen:D
Eg og har lest det om eitt egg, så eg blanda eit egg inn i omeletten til frukost og laga den som eggerøre. :) Var ikkje så verst faktisk, hadde godt med salat til og.
Prøvde meg på varm sjokolade til lunsj, blanda den med kald melk berre, var heilt greit. :)
Trur det blir paella igjen til middag, gleder meg litt til den!
Jeg begynte for to dager siden, og har ikke fått smakt på så mye enda
Var litt usikker på om jeg skulle hoppe på Eurodietten, eller om jeg skulle forsøke å bli i ketose ved å lage maten selv. Så jeg bestilte en haug med ting som så yummi ut :p Så nå har jeg bestilt resten også, slik at jeg kan bytte ut alle måltidene i de tre ukene som var planen. Browniesen syntes jeg var veldig god, baren med karamell var god, karamelltingen var helt ok, kjeksen var så som så. Nå har jeg byttet ut måltidene med ED, og laget middag av egg og sopp. En fordel er at jeg blir såååå tørst av måltidene. Hiver innpå med vann, og det er jo også positivt, for jeg pleier å glemme det der med drikkingen
Pannekake til frukost! Var ikkje så verst. :) Er det lov å ha biiiiiittelitt syltetøy på, eller ein to-tre bringebær kanskje?
Pannekake til frukost! Var ikkje så verst. :) Er det lov å ha biiiiiittelitt syltetøy på, eller ein to-tre bringebær kanskje?
Ikke syltetøy og heller ikke bær i fase1, bær kommer i senere faser;) Vil anbefale, til senere lovlige faser, å lage hjemmelaget syltetøy av bær og fruktose. Det smaker fantastisk godt!
Fruktosen gir søthet til bærene og bidrar til mer stabilt blodsukker enn vanlig sukker. Ferdigproduserte syltetøy er det veldig mye sukker i, så det er lurt å holde seg unna;)
Fruktose får du kjøpt i velassosierte dagligvarebutikker:)
Pannekakene kan anbefales med kardemomme i røren, så får de en søtere smak:) Og om du vil ha noe på toppen så prøv med kanel, det smaker godt:) Jeg lager pannekakene i vaffeljernet som sprøe vafler, de blir godt stekt og smaker kjempegodt:)
Så bra at fler har lest dette med egg:-)
Jeg blir også kjempetørst av maten det er jo fint:-)
Det meste jeg har spist smaker helt greit. Men middaggsmaten smaker plastik, synes jeg. Jeg har stekt sopp, og grønnsaker som jeg har blandet i maten, da går det lit bedre.
Har også koket blomkål som jeg elsker og brukt som snacks. Prøver også og spise en salat mitt på dagen.
Hodepinen er borte og jeg er heller ikke så sulten lengre. Skal jobbe nattevakt i natt og er spent på hvordan det blir med maten. Jeg tar med meg supper og salat som jeg spiser tenker jeg.
Ellers så er vitaminene en utfordring. Glemte og da kveldsdosen i går. Så nå har jeg fått tak i en dåserings"dings" som jeg har dosert opp pillene i. Vi får håpe at det hjelper:-). Forsto at det var viktig at man tok dem.
Det er så fint å lese om erfaringene deres og takk for fine tips:)
Du kan fint blande ett egg inn i omelett, pannekake osv. hvis du har behov for ekstra proteiner.
Via denne linken kommer du til produktbrosjyren hvor det står nyttige ting om tilberedning av maten;
http://www.eurodiet.no/filer/ES_Produktfolder%20-%2052%20sider_5.pdf
Så flott at hodepinen er borte Ronja65, håper det fortsetter slik:) Lykke til på nattevakt, det går så fint når du har med posemat og salat;)
Det er sikkert nesten ikke til å tro, men man venner seg faktisk til ED smaken. Flere av produktene synes jeg i grunnen er blitt ganske gode. :)
Det er sikkert nesten ikke til å tro, men man venner seg faktisk til ED smaken. Flere av produktene synes jeg i grunnen er blitt ganske gode. :)
Jeg støtter dette utsagnet. I ettertid så tenker jeg at det er helt utrolig at man kan venne seg til den maten. ;)
Det med å ta egg til maten så kan man gjøre det, men det blir ekstra proteiner som man ikke trenger forløpig. Jeg holdt meg unna egget, tiltross for at omeletten smakte helt j%&%&#!
Pannekaker med kanel er også godt. Steker om kvelden og fryser det ned for så å ha den med meg på jobben dagen etterpå, kjekt til enten lunsj eller ettermiddagsmat.
VELKOMMEN alle nye :blomster:
Er det mulig å den ekle suppa klumpfri? Stavmikser hjalp ikkje. :(
Er det mulig å den ekle suppa klumpfri? Stavmikser hjalp ikkje. :(
Blir også veldig glad for tips her...har prøvd det meste, men det er fortsatt litt klumper i suppa !
Jeg har jo ikke fått begynt med ED enda, men lurer litt på en ting- MÅ man ha supper på ED?? Jeg er ikke en "suppe elsker". Ser så mange skriver om suppene, derfor jeg lurer på om det er noa man MÅ ha?
Nei det trur eg ikkje, men utvalget blir jo mindre uten. Eg er heller ikkje eit stort suppemenneske (unntatt tjukk deilig kremet blomkålsuppe <3), men kjøpte asparges og kylling berre for å prøve. Dei er skikkelig vonde på smak og fulle av klumper, så angrer. :p
Meeen om det er mulig å få vekk klumpane så kan eg prøve å krydre enda litt meir, og da kan det vere at det går ned. :)
Jeg har jo ikke fått begynt med ED enda, men lurer litt på en ting- MÅ man ha supper på ED?? Jeg er ikke en "suppe elsker". Ser så mange skriver om suppene, derfor jeg lurer på om det er noa man MÅ ha?
Man må ikke ha supper, jeg fikk ikke til smakfulle ed supper. Jeg holdt meg til omeletter til middag med masse grønnsaker til, lunsj ble da ed pannekaker (steker dem i vaffeljernet) og salat til:) Du bestemmer selv hvilke produkter du vil spise til hvilket måltid, det viktige er at du spiser kun 1 bar per dag og bruker grønnsaker eller salat til 2 av de fem måltidene per dag:)
Når man blir vant til maten så smaker den godt som de har nevnt over her:)
Puh! DET var bra, aldri vært noen fan av supper som sagt:)
Det blir klumper hvis væsken er for varm. Den skal være varm, ikke kokvarm. Jeg pleier å koke opp vannet og så ha i litt kaldt vann. Så har jeg bare i litt vann som jeg rører ut og tilsetter gradvis mer vann. Men det er altså en stor kunst som krever mye øvelse. :D Etterhvert synes jeg faktisk at de suppene ikke var så verst. Fordelen med å spise suppe er at det minner om vanlig mat som man skal spise når kuren er over.
Det blir klumper hvis væsken er for varm. Den skal være varm, ikke kokvarm. Jeg pleier å koke opp vannet og så ha i litt kaldt vann. Så har jeg bare i litt vann som jeg rører ut og tilsetter gradvis mer vann. Men det er altså en stor kunst som krever mye øvelse. :D Etterhvert synes jeg faktisk at de suppene ikke var så verst. Fordelen med å spise suppe er at det minner om vanlig mat som man skal spise når kuren er over.
Da skal jeg prøve igjen på dette ! Føler jeg har prøvd alle slags varianter for å få den klumpfri, men det kan godt være at vannet har vært for varmt ! Takk for tips ! :) Kylingsuppa er den eneste suppa jeg syns er spiselig, da med masse krydder. Så det går ikke så utrolig mye supper her i huset heller ;)
Takk for nye fine tips. Jeg varmer alltid suppen på konfyren i kallt vann, da klumper den seg ikke.
Helt enig i at maten smaker bedre og bedre:-).
Hadde lest at grønsakssuppen skulle være fryktelig vond... den smaket helt greit syntes jeg... men derimot så syntes jeg paela middagsmat var helt grusomt...Tenkte prøve paela i kveld igjen, kanskje den smaker bedre hvis jeg blander lit andre grønnsaker i?
Leste her et sted at brokkoli, sopp og lit hvitløk er godt... helt enig. Det har jeg spist mye.
Er nå inne på uke 2 med ed. Det har egentlig gått kjempefint. Har gått ned 3 kg. Jeg har spist mellom 5 og 6 måltider. Har hatt noen nattevakter og da har det blitt mer mat/ døgn. Salat er godt, så det spiser jeg masser.
Har hatt et par lunchdater med venniner, da har jeg spist salat. Det gikk fint, men jeg følte at jeg spiste feil, da det ved et tilfelle var dressing blandet i.
Ha en fin lørdagskveld.
:eek:Så flink du har vært, 3 kilo på en uke er jo DIGG!
:eek:Så flink du har vært, 3 kilo på en uke er jo DIGG!
Tusen takk. Vi får håpe at det fortsetter like bra...men det er vel spørs.:) Er det lenge til du starter opp?
Ikke grue deg til suppene, det går helt fint. Jeg pleier og varme en suppe til lunch og spise en salat til. Det er et fint hefte som følger med startpakken, det har jeg brukt mye. Der står oppskrifter og hvordan man blander posene på norsk og en del andre tips.
Lykke til
Takk:DSkal på klinikken 13.september,mandag. Bestiller etter det, så kanskje 20. får jeg kommet igang.:)
Har spekulert på om startpakken var noe lurt å bestille pga suppene, men du mener de er greie?Så det er med et hefte med tips? Det høres kjekt ut! Hvis jeg kan lage suppene tykke på noe vis-bruke mindre væske feks-kan det vel hende jeg kan spise dem. Kanskje putte fiber husk i? Konseptet suppe er bare gørr,aldri vært begeistret.:p
Hei streber, nå må du ikke tenke for mye på suppene. Du finner ut etterhvert hva du liker, og smaken opplevde jeg endret seg underveis. I begynnelsen likte jeg hverken brownies eller cappucino - men nå har jeg cappucino til frokost i helgene. :)
NB. Nei, jeg tror ikke du kan ta fiber oppi, men du får høre med ED når du skal dit 13/9. Men du kan putte oppi masse brokoli, noe tomater, noe løk, etc. og MASSE krydder. Jeg er ingen suppespiser, men syntes det var godt å ha en varm suppe når det var kaldt i vinter. Likte best suppen med purreløk og asparges.
Startpakken er veldig grei å starte med, mener å huske at du fikk 2 poser av 12-13 forskjellige måltider. Da finner du fort ut hva du ikke liker og hva du liker.
Takk for råd og tålmodighet med en (over)ivrig nybegynner;):)
Lurte på enda en ting-mulig Hetland kommer til å informere om det,men hva gjør jeg hvis jeg opplever en uke feks hvor jeg ikke har råd til produktene, kjempedumt hvis alt går i dass (i trøndelag er ikke ordet dass stygt, bare så dere vet det:p)hvis det kniper om pengene innimellom. Er det noen råd å følge da? Kanskje foreløbigopplegget jeg fikk går ann til jeg får bestilt??Jeg prøver ikke å ta bekymringer på forhånd, jeg bare vet at jeg ikke tjener like mye hver måned så....:o
grotingeling
29-08-10, 11:28
Takk for råd og tålmodighet med en (over)ivrig nybegynner;):)
Lurte på enda en ting-mulig Hetland kommer til å informere om det,men hva gjør jeg hvis jeg opplever en uke feks hvor jeg ikke har råd til produktene, kjempedumt hvis alt går i dass (i trøndelag er ikke ordet dass stygt, bare så dere vet det:p)hvis det kniper om pengene innimellom. Er det noen råd å følge da? Kanskje foreløbigopplegget jeg fikk går ann til jeg får bestilt??Jeg prøver ikke å ta bekymringer på forhånd, jeg bare vet at jeg ikke tjener like mye hver måned så....:o
Ååååå dass - herlige uttrykk!!!! (Er trønder altså, men her på vestlandet hører jeg skjelden slike uttrykk)
Men til spørsmålet ditt (jeg gikk tidligere på ED altså ;)), du har egentlig to valg;
1 - bruke det foreløbigopplegget du har fått
2 - fordel det antall ED-produkter du har økonomi til å kjøpe slik at de holder til neste lønning, og spis fase2-måltider til de andre måltidene.
Jeg gjorde dette i vinter, ikke pga økonomien men pga at jeg hadde veldig mange jobb-reiser.
Ikke alltid like enkelt å følge fase 1 eller 2 slavisk når en skal bo på hotell flere dager i strekk.
Det viktigste er å følge prinsippene, slik at kroppen får de samme næringsmidlene og de samme signalene som om du fulgte ED 100%.
Nå kjenner jeg jo ikke din situasjon hverken helsemessig eller jobbmessig, så det kan være at Dr. Hetland anbefaler en annen løsning for deg.
Er dette forrestene Dr. Hetland fra Bergen? Det er i så tilfelle hun jeg går til - kjempeflink :D
Det finnes også en kalkulator på ED's internationale side, og den kan gi deg en pekepinne på fase 1/2-måltider som er i henhold til ED.
http://www.eurodiet.com/index.php?option=com_compose_repas&Itemid=100100&lang=en
Aaaa- en medtrønder:DTakk for link, den siden virker jo genial!Mulig jeg må bruke den av og til. Helse situasjonen min er småtragisk, overvekten kom denne gangen -til tross for at jeg fulgte Ingers rugbrødopplegget,hadde holdt vekten lenge på trim og det-i det øyeblikket jeg fikk betennelser i armene. Disse er nå kroniske,har hatt smerter/verk siden mai 08(tragisk er jo bare 35 år)slitasjegikt har jeg fått også. Har prøvd ulike ting siden jan 09 for å få bukt med overvekten. Fremdelse flink å trimme, men mye jeg ikke kan gjøre pga mine hender.
Jobber dag/kveld/natt med multihandikappede(blir nok ikke pensjonist i det yrket, selv om jeg elsker det)
Har jo tatt blodprøver da jeg var i Bergen 13.august, håper svarene på det har kommet 13.september (de må vel ha det?Ellers er det litt dumt å reise så langt nå igjen)når jeg skal dit. Mulig prøvene viser andre ting enn det jeg vet om.
Ville bare dele litt lykke med dere :)
Er så glad, for ED funker virkelig for meg, og det er første gangen jeg har sett sånne resultater :spent:
Jeg kan se forskjell fra dag til dag, og det sier familien min at de kan også.
Siden jeg begynte forrige fredag har jeg mistet 6 kg :roert:
2 uker igjen, så er det ned på klinikken og kanskje inn i fase 2. Selvsagt smaker ikke alt like godt, og det er mange fristelser. Spesielt med en hektisk hverdag med 7 barn og 2 butikker. Men når man ser at det funker, så er det jo bare heeeelt konge. Hipp hipp for ED :D
grotingeling
29-08-10, 22:32
Aaaa- en medtrønder:DTakk for link, den siden virker jo genial!Mulig jeg må bruke den av og til. Helse situasjonen min er småtragisk, overvekten kom denne gangen -til tross for at jeg fulgte Ingers rugbrødopplegget,hadde holdt vekten lenge på trim og det-i det øyeblikket jeg fikk betennelser i armene. Disse er nå kroniske,har hatt smerter/verk siden mai 08(tragisk er jo bare 35 år)slitasjegikt har jeg fått også. Har prøvd ulike ting siden jan 09 for å få bukt med overvekten. Fremdelse flink å trimme, men mye jeg ikke kan gjøre pga mine hender.
Jobber dag/kveld/natt med multihandikappede(blir nok ikke pensjonist i det yrket, selv om jeg elsker det)
Har jo tatt blodprøver da jeg var i Bergen 13.august, håper svarene på det har kommet 13.september (de må vel ha det?Ellers er det litt dumt å reise så langt nå igjen)når jeg skal dit. Mulig prøvene viser andre ting enn det jeg vet om.
Svarene har helt sikkert kommet til den 13. september, mine har brukt å være tilbake i løpet av 2 uker (sjekk dato på resultatene - du får dem med deg)
Høres ikke bra ut med kronisk betennelse og slitasjegikt, og jeg forstår godt at du ønsker å gå ned i vekt.
Jeg merket antydning til slitasjegikt i knærne, men heldigvis ser det ut til at denne nå er satt på vent http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Hjalp veldig å "miste" 30 kg kan du si :p
Skal til Dr. Hetland på onsdag, og da skal jeg be om en ny runde med blodprøver.
Dessuten blir det vel en gjennomgang av hele situasjonen min, for å vurdere om jeg skal tilbake på ED igjen.
Så kanskje jeg kommer tilbake til tråden som fast "spaltist" http://www.pic4ever.com/images/29dz8zk.gif - time will show
Det står respekt av å "miste" 30 kilo!!!Det er godt gjort det!:) Blir spennende hva som blir fortsettelsen nå, om du tar en runde på ED? Uansett fint for folk som er grønne på dette at slike som du er her!
Er så glad, for ED funker virkelig for meg, og det er første gangen jeg har sett sånne resultater :spent:
2 uker igjen, så er det ned på klinikken og kanskje inn i fase 2. Selvsagt smaker ikke alt like godt, og det er mange fristelser. Spesielt med en hektisk hverdag med 7 barn og 2 butikker. Men når man ser at det funker, så er det jo bare heeeelt konge. Hipp hipp for ED :D
SÅ mye??!!! Er det overhodet mulig uten å la være å spise, neeeei, dette blir spennede!!!!:eek::D
Hvis jeg kan lage suppene tykke på noe vis-bruke mindre væske feks-kan det vel hende jeg kan spise dem. Kanskje putte fiber husk i?
Jeg har fått beskjed på klinikken at jeg kan bruke fiberhusk hvis magen er treg. Jeg pleier å blande fiberhusk i omeletter og pannekaker for å forebygge. Det er helt greit sier de på Forusakutten.
Så bra, da vet jeg det! Takk Pearl!
WoW! Så utrolig bra :heia:
Grotingeling: Du er velkommen tilbake, any time - vet du :klem:
Så utrolig bra, du har akkurat reddet dagen min med din positive melding:D Selv har jeg gått ned ca 3 kg (av 20 kg som jeg skal gå ned) siden jeg startet for 1 1/2 uke siden. Det er jeg fornøyd med, men jeg sliter allikevel med motivasjonen.
Har en hodepine som jeg håller på og bli gal av. Håper den gir seg snart.
Idag stekte jeg svenske köttbullar som jeg laget selv fra bunn av til familien. Klarte ikke å la være og ikke smake på noen av dem :mad: Har lit dårlig samvittighet for det. Men de var laget på rent malt kjøtt oksekjøtt. Hvis det hjelper da...??
Middagene er dem som jeg synes smaker værst.... supper og annen mat greier jeg fint og få ned...... Huff så negativt dette ble da... Det var ikke min mening men godt og få det ut.... :)
grotingeling
30-08-10, 20:59
Så utrolig bra, du har akkurat reddet dagen min med din positive melding:D Selv har jeg gått ned ca 3 kg (av 20 kg som jeg skal gå ned) siden jeg startet for 1 1/2 uke siden. Det er jeg fornøyd med, men jeg sliter allikevel med motivasjonen.
Har en hodepine som jeg håller på og bli gal av. Håper den gir seg snart.
Idag stekte jeg svenske köttbullar som jeg laget selv fra bunn av til familien. Klarte ikke å la være og ikke smake på noen av dem Har lit dårlig samvittighet for det. Men de var laget på rent malt kjøtt oksekjøtt. Hvis det hjelper da...??
Middagene er dem som jeg synes smaker værst.... supper og annen mat greier jeg fint og få ned...... Huff så negativt dette ble da... Det var ikke min mening men godt og få det ut.... :)
Hei Ronja - flott startresultat http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Her er det forøvrig fullstendig lov å blåse ut alt det negative altså, det er jo litt av grunnen til at vi har denne tråden :klem:
Kjipt med vedvarende hodepine, håper du ikke har hatt den siden oppstarten.
Regner med at du drikker masse vann/væske, bare husk at kaffe og te er vanndrivende ;)
Jeg måtte i ty til ibux i forbindelse med oppstart av ED http://www.pic4ever.com/images/hanghead.gif
Nå er jeg kraftig disponert for migrene, så en vanlig hodepine kan fort gå over i migrene hvis jeg er uforsiktig.
2-3 liter vann er en god pekepinn for de fleste.
De kjøttkakene er nok dessverre litt på kanten for fase1, men så lenge de ikke er tilsatt potetmel/maizena ol så bør de ikke føre til noe problem.
Ellers så gjentar jeg til det kjedsommelige; krydder krydder og atter krydder.
Bruk gjerne friske urter, presset fersk hvitløk og chilli dekker godt over "proteinsmaken" på varmrettene.
Jeg har presset hvitløk i olivenolje på mørk flaske i kjøleskapet, da er det bare å helle oppi rett før servering.
Har også hakket chilli og olivenolje på en annen flaske, alternerer mellom disse to også nå når jeg ikke følger ED.
Det samme kan en gjøre med friske urter.
Lag din egen blanding med dine favoritter, de står seg ca 2 uker - dvs jeg bruker de opp lenge før den tid :D
(Ser dronningen av lange innlegg slår til igjen.... http://www.pic4ever.com/images/5yjbztv.gif)
Uansett... lykke til videre, dette går så bra atte
Å? Trodde det var jeg som var dronningen av lange innlegg:p:DTror neppe noen har noe imot at du er det du!Kjekt med råd og vink og ikke minst interesse!:):rolleyes:
grotingeling
30-08-10, 23:05
Å? Trodde det var jeg som var dronningen av lange innlegg:p:DTror neppe noen har noe imot at du er det du!Kjekt med råd og vink og ikke minst interesse!:):rolleyes:
Greier bare ikke la være ser du.....http://www.pic4ever.com/images/29dz8zk.gif men gi meg et spark i baken hvis jeg blir for belærende http://www.pic4ever.com/images/maniac.gif
Det er ikke meningen altså http://www.pic4ever.com/images/oath.png - blir bare så ivrig, og vil jo så gjerne at dere alle får effekt av diettenhttp://www.pic4ever.com/images/greenstars.gif
trur itj det bli nøddveindi, men æ ska jær det ja;)( oversettelse-tror ikke det blir nødvendig, men jeg skal gjøre det ja)tihi, god natt !:)
grotingeling
31-08-10, 07:24
trur itj det bli nøddveindi, men æ ska jær det ja;)( oversettelse-tror ikke det blir nødvendig, men jeg skal gjøre det ja)tihi, god natt !:)
O'herlige trøndersk :love: - no translation needed :D
Men det er vel slik at det stopper opp innimellom også? Litt i rykk og napp? Jeg tester med ketosesticks forsikkerhetsskyld, og jeg er i ketose hele tiden. Men jeg tror jeg var litt tøff i trynet, for nå er jeg faktisk et halv kilo tyngre!!!:confused:
Selv om jeg følger dietten til punkt og prikke, og er i ketose
Men det hadde jo vært for godt til å være sant hvis jeg skulle gå ned 6 kg i uken. Jeg har også 20 kg jeg skal kvitte meg med (kanskje 25 hvis jeg klarer det) Har også hatt hodepine, men det ble bedre når jeg ble mer påpasselig med drikkingen. Er enig i at middagene ikke er så veldig fristende. Jeg har chilli og hvitløk i nesten alt :)
grotingeling
31-08-10, 17:59
Men det er vel slik at det stopper opp innimellom også? Litt i rykk og napp? Jeg tester med ketosesticks forsikkerhetsskyld, og jeg er i ketose hele tiden. Men jeg tror jeg var litt tøff i trynet, for nå er jeg faktisk et halv kilo tyngre!!!:confused:
Selv om jeg følger dietten til punkt og prikke, og er i ketose
Men det hadde jo vært for godt til å være sant hvis jeg skulle gå ned 6 kg i uken. Jeg har også 20 kg jeg skal kvitte meg med (kanskje 25 hvis jeg klarer det) Har også hatt hodepine, men det ble bedre når jeg ble mer påpasselig med drikkingen. Er enig i at middagene ikke er så veldig fristende. Jeg har chilli og hvitløk i nesten alt :)
Klart det stopper opp innimellom - stakkars kroppen må jo få tid til å oppdage at den blir mindre :D
For ikke å snakke om hodet :rolleyes:
Utslag på ketosticks'n viser forøvrig hva som skjer i urinen, men egentlig ikke så mye hva som skjer i kroppen.
Lite inntak av vann kan f.eks. føre til mørkelilla utslag, og jeg må si jeg aldri har bruk disse noe særlig - målebånd og klær er for meg bedre indikatorer.
Jeg sier ikke at ketosticks ikke har noe for seg altså, bare at en må vite hva som påvirker resultatet.
Klart det stopper opp innimellom - stakkars kroppen må jo få tid til å oppdage at den blir mindre :D
For ikke å snakke om hodet :rolleyes:
Utslag på ketosticks'n viser forøvrig hva som skjer i urinen, men egentlig ikke så mye hva som skjer i kroppen.
Lite inntak av vann kan f.eks. føre til mørkelilla utslag, og jeg må si jeg aldri har bruk disse noe særlig - målebånd og klær er for meg bedre indikatorer.
Jeg sier ikke at ketosticks ikke har noe for seg altså, bare at en må vite hva som påvirker resultatet.
Hei Grotingeling
Jeg er imponert over din vektreduksjon. Hvor lang tid har du brukt på dette?
Har du vært gjennom alle faser?
Er selv i fase to og har vært her en stund. Skal over i ase tre i slutten av september.
Dette er jo svært spennende, og litt dyrt! Men pytt pengene skal sirkulere :)
grotingeling
31-08-10, 23:09
Hei Grotingeling
Jeg er imponert over din vektreduksjon. Hvor lang tid har du brukt på dette?
Har du vært gjennom alle faser?
Er selv i fase to og har vært her en stund. Skal over i ase tre i slutten av september.
Dette er jo svært spennende, og litt dyrt! Men pytt pengene skal sirkulere :)
Bruke ca 5 mnd på de første 22 kg, deretter brukte jeg 8 mnd på de neste 8 og har de siste 4 mnd stabilisert vekta på 87-88kg.
Var i perioden feb. 2009 - mai 2010 gjennom fase 1, 2 og 3a og tilbake til fase 1 og 2, før jeg i månedsskiftet mai/juni gikk over til generell lavkarbo (=vedlikehold)
Hadde tenkt å legge om til ketolyse, men motivasjonen var nok ikke på topp.
Men det ble i stede generell lavkarbo, uten veiing og telling av karbohydrater - men spiste bare mat med mindre enn 7g karb/100g.
Det er først nå i slutten av august at jeg igjen føler at motivasjonen til å få igang vektreduksjon virkelig er tilbake.
Og nå har jeg veid, telt og beregnet forbruk av fett, proteiner og karbohydrater - blir liksom ikke helt klok på hva som passer meg.
Der er ED veeeeeldig mye enklere - spis produktene, gå ned i vekt :p
Har time hos Dr. Hetland på Fedon-klinikken i Bergen i morgen, og da skal vi diskutere mulige kostholdsløsninger for meg de neste 6 mnd.
Er forsåvidt klar for en ny runde med ED, men trivels jo veldig godt med å spise "normal" mat :D
Skal også ta nye blodprøver, og resultatet av dem vil forhåpentligvis gi meg det siste dyttet til å komme skikkelig i gang - uavhengig av hvilket opplegg jeg går for.
Har jo satt opp 70kg som mål, men egentlig burde jeg ha som mål å komme ned i ca 60kg - det betyr ytterligere 27 kg :eek:
Vi får se - jeg har i alle fall ikke tenkt å gi meg ennå :boxing:
Tusen takk for trøstende ord:-)
I dag har det vært en fin dag:-). Hodepinen er der men ikke så kraftig. Jeg har kun spist det som er lov. Har faktisk funnet en god middagsrett... coscous.. jeg takker og bukker for tips og gode råd.
Tingen er vann... vann... vann... Leste et sted at hodepinen kunde også komme ved saltmangel. Så nå har jeg saltet lit mer en vanlig.
Elsker laaange innlegg, med en masse gode råd og tips til oss som er nye:-)
Lykke til hele gjengen.
Velkommen hit Ronja. Det meste blir bedre etterhvert på dietten. Hodepinen gir seg, man venner seg til smaken på produktene og humøret stiger når vekten synker. :)
grotingeling
01-09-10, 20:15
I'm back!!!!!!! på ED altså http://www.pic4ever.com/images/29dz8zk.gif
Var på Fedonklinikken nå i ettermiddag, og vi gikk gjennom alt jeg har notert som spist og drukket i juli/august.
Det er tydelig at jeg er tungt belastet med insulinresistens, for legen ble en smule overrasket over at jeg ikke hadde gått ned noe særlig.
Så da er saken grei.......http://www.pic4ever.com/images/confetti.gif EDhttp://www.pic4ever.com/images/confetti.gif
Skal bestille produkter i kveld, så oppstart blir på lørdag
Har en del produkter liggende fra siste bestilling i vår, så jeg greier meg til pakken kommer over helgen.
Taktisk oppstart med andre ord, for jeg får på denne måten lagt inn bursdagsfeiring på fredag - og en eventuell hodepine vil forhåpentligvis komme før mandag.
Tanitavekta viste dessuten at jeg fortsatt har ganske mye vann i kroppen, så kanskje jeg kan få en mini-pang-start http://www.myemoticons.com/images/humor/slapstick/cannonball.gif
http://www.myemoticons.com/images/humor/slapstick/cannonball.gif satser på minipangstart vi:Dlykke til!
masse lykke til grotingeling! håper på pangstart for deg :)
Masse lykke til Grotingeling :)
Hiver meg på ønsket om kanonstart jeg også :D
Velkommen tilbake til eurodiett.
Velkommen tilbake til PANGSTART , grotingeling
http://www.myemoticons.com/images/humor/slapstick/cannonball.gif
Jeg tror du ikke kommer til å angre på at du går tilbake til ED, spesielt når du er motivert for det. Men ingen Roadshow til USA denne gangen ;) før du er i Fase 3. Hvor høy er du (siden du vil ned til 60?)
Salt gir utslag på hodepine, sier du, Ronja. Jeg har slitt med det noen dager, men det kan nok også skyldes for lite søvn og for mye stress.
grotingeling
02-09-10, 18:52
http://www.myemoticons.com/images/humor/slapstick/cannonball.gif satser på minipangstart vi lykke til!
masse lykke til grotingeling! håper på pangstart for deg :)
Masse lykke til Grotingeling :)
Hiver meg på ønsket om kanonstart jeg også
Velkommen tilbake til eurodiett.
Velkommen tilbake til PANGSTART , grotingeling
http://www.myemoticons.com/images/humor/slapstick/cannonball.gif
Jeg tror du ikke kommer til å angre på at du går tilbake til ED, spesielt når du er motivert for det. Men ingen Roadshow til USA denne gangen ;) før du er i Fase 3. Hvor høy er du (siden du vil ned til 60?)
Salt gir utslag på hodepine, sier du, Ronja. Jeg har slitt med det noen dager, men det kan nok også skyldes for lite søvn og for mye stress.
Tusen takk alle sammen - er kjempeklar for oppstart, og hadde det ikke vært for bursdag i morgen så hadde jeg startet i dag :D
Mat er bestilt, og det jeg hadde igjen fra i vår er hentet ut av skapet.
Nå står kakao, grønnsaksuppe, kyllingsuppe og kjeks på rekke og rad i ED-skuffen min på kjøkkenet (ja - jeg liker suppene :p)
Og nei Popp - ingen USA-tur i emning i høst :lol:
:hehe: Jeg liker også suppene (bortsett fra gr.saks suppen!)
Men nå har jeg så mye annen mat igjen som ikke er så lett å ta med seg på jobben; kald omelett , kald paella, kald fransk stuing etc. Min siste pannekake gikk idag... :(
Nei, har egentlig ikke tid til å skravle nå. Burde gjøre meg ferdig på jobb og komme meg hjem. Men akkurat nå er jeg lei av excelark! Mye morsommere og være her inne.
Idag ble jeg forresten tilbudt hjemmelaget kake på jobben, bakt av en mann! Og da jeg takket nei, så spurte de selvf hvorfor: Får ikke lov av doktoren.. Jeg fikk jo dårlig samvittighet bare ved å takke nei.
Kos deg med bursdagskake imorgen, og GRATULERER MED DAGEN
http://www.animated-gifs.eu/leisure-dance-cabaret/0004.gif
Bruke ca 5 mnd på de første 22 kg, deretter brukte jeg 8 mnd på de neste 8 og har de siste 4 mnd stabilisert vekta på 87-88kg.
Var i perioden feb. 2009 - mai 2010 gjennom fase 1, 2 og 3a og tilbake til fase 1 og 2, før jeg i månedsskiftet mai/juni gikk over til generell lavkarbo (=vedlikehold)
Hadde tenkt å legge om til ketolyse, men motivasjonen var nok ikke på topp.
Men det ble i stede generell lavkarbo, uten veiing og telling av karbohydrater - men spiste bare mat med mindre enn 7g karb/100g.
Det er først nå i slutten av august at jeg igjen føler at motivasjonen til å få igang vektreduksjon virkelig er tilbake.
Og nå har jeg veid, telt og beregnet forbruk av fett, proteiner og karbohydrater - blir liksom ikke helt klok på hva som passer meg.
Der er ED veeeeeldig mye enklere - spis produktene, gå ned i vekt :p
Har time hos Dr. Hetland på Fedon-klinikken i Bergen i morgen, og da skal vi diskutere mulige kostholdsløsninger for meg de neste 6 mnd.
Er forsåvidt klar for en ny runde med ED, men trivels jo veldig godt med å spise "normal" mat :D
Skal også ta nye blodprøver, og resultatet av dem vil forhåpentligvis gi meg det siste dyttet til å komme skikkelig i gang - uavhengig av hvilket opplegg jeg går for.
Har jo satt opp 70kg som mål, men egentlig burde jeg ha som mål å komme ned i ca 60kg - det betyr ytterligere 27 kg :eek:
Vi får se - jeg har i alle fall ikke tenkt å gi meg ennå :boxing:
Vanvittig flink har du vært. Skjønner at jeg har en lang vei å gå. vil ned til 70 kg sjøl:oFår stå på! Både du jeg og alle andre :)
Så hyggelig at vi nå er fler her inne :-) Erfarne eurodiettere er bra og ha for oss andre nye her inne.
Det går mye bedre for meg nå. Artig og stå på vekten på morgenen og se at man tappt noen 100g. :-) Hodepinen er også bedre. Passer godt på og drikke nok, salter også maten lit mer nå.
Igår var vi på Harry tur til mitt kjære hjemland. Ungene og gubben handlet godteri som vanlig. Men jeg var ikke fristet en gang... utrolig :-)
Jeg spiste før vi dro og hadde med meg mat som jeg spiste når de andre koset seg med fast food. Er ikke veldig sulten for tiden og bilder av meg selv, (før barn nr 4 som jeg fikk som 41 åring), henger på kjøleskapet. Motivasjon.. det. Ønsker ikke og bli sylslank... men en BMI på 25 er helt greit. :-)
Nå lader jeg opp infor nattevakts helg, det går nok fint.
Ha det så fint og en riktig god helg til dere allesammen.
grotingeling
04-09-10, 13:26
Da er jeg godt i gang, både frokost og nå lunch er gjennomført :p
Har valgt å gå for mine tidligere faste måltider; kakao med kanel til frokost og grønnsakssuppe med lettkokt brokkoli som tilbehør til lunch.
Middag blir nok også grønnsakssuppe, men da med chilli og løk, og så til kvelds - sjokoladekjeks hvis jeg er sulten.
Utgangspunktet er 4 måltider, men spiser et ekstra hvis jeg blir sulten.
Har ikke kjøpt ketostix, så kan ikke sjekke ketose-status på den måten, men hodepinen....... den er allerede på plass.
Mest sansynligvis pga 2 glassene med vin jeg drakk i går :cool:, men en kan jo ikke vite sikkert.
grotingeling
05-09-10, 11:23
Kom faktisk ikke til kveldsmat i går, var bare ikke sulten :rolleyes:
Men våknet kjempesulten i dag, så frokosten ble inntatt 10 min etter at jeg sto opp :p
Hodepinen fra i går er borte!, så i dag skal jeg komme meg ut på tur i dette fantastiske været vi har her vest.
Det dumme er at tante rød dukket opp i natt, så jeg regner med at det betyr litt ekstra vann - not good i forhold til morgendagens veiing.
Men pytt pytt, det er jo bare vann :D
grotingeling
06-09-10, 12:29
Jepp - jeg fikk rett; 0 endring på vekta siden forrige mandag.
MEN; det ble med den ene dagen med hodepine i helga, og nå er jeg allerede på dag 3!
Er fortsatt i innkjøringen på produktene, merker at det tar noen dager å venne seg på smakene igjen.
Motivasjonen er fortsatt på topp - det samme er været :D
Kikker på tickeren din noen ganger, tenk 30 kilo nedgang!:)Det er så bra at du bare MÅ være kjempestolt! I dag er jeg utålmodig, skulle vært ferdig slanket "i går!"Får det sånn av og til-et kilo opp over natta hjalp ikke på rett før mens humøret mitt heller!:(en uke til Bergen og klinikken nå.
grotingeling
06-09-10, 13:26
Jo da, kjempestolt over resultatet jeg altså - men du vet..... mye vil ha mer osv :D
Men jeg stresser heldigvis ikke, og har ikke absolutte krav til å gå ned så og så mye innen f.eks. jul.
Mål ja, men ikke krav.
Nå har jeg f.eks. to mål; komme i gang med vektreduksjonen igjen, og -5kg til 14.oktober.
Blir spennede med Bergens-tur og legetime, og ikke minst om du eventuelt finner deg tilrette på ED.
Vi skal nok backe deg opp når du kommer i gang (regner neste som sikkert at du starter på ED jeg ;)), og skrik ut all frustrasjon og alle spørsmål - noen av oss har helt sikkert opplevd samme sak.
Men ventetiden er den vanskeligste, kan liksom ikke gjøre noe.
Så kanskje min mammas råd kan hjelpe deg; gjør/tenkt på noe annet :D
Det ordner seg skal du se :klem:
grotingeling
08-09-10, 21:28
Dag 5!!!!
Må si dette går strålende :D
Ingen hodepine siden lørdag (og det var helt sikkert rødvinen fra fredag.....), og maten kom i posten i går.
Just in time, for jeg hadde bare produkter nok til 4 dager i skapet
Har ikke vært på vekta siden mandag, men merker jo at spesielt buksene føles romsligere :p
Hurra for klær som vokser. :heia:
grotingeling
11-09-10, 10:57
Måtte bare innom vekta i dag, og wohooo - den viser -500g siden mandag :heia:
Så tante-rød eller ikke, ny runde med ED ser ut til å være et riktig valg :D
Og til slutt en liten advarsel;
http://i280.photobucket.com/albums/kk174/jnarod/bearHug.jpg
Så flott at du får resultater så kjapt. ED er genialt egentlig.
grotingeling
13-09-10, 07:37
ED funker igjen for meg!!!!
1 kg ned siden forrige mandag http://www.nhlcyberfamily.org/special/02snoopy.gif, og det på tross av tante-besøk :D
1 kg ned siden forrige mandag http://www.nhlcyberfamily.org/special/02snoopy.gif, og det på tross av tante-besøk :D
gratulerer:)
Gratulerer så mye ! Utrolig bra ! :)
grotingeling
15-09-10, 06:35
Wohooo http://www.pic4ever.com/images/84.gifhttp://www.pic4ever.com/images/84.gifhttp://www.pic4ever.com/images/84.gif
Nede på 85-tallet http://www.pic4ever.com/images/Bananeyessss.gif - første gang på 20 år gitt
Sist jeg kan huske å ha sett noe som starter med 85 på vekta, så gikk jeg siste året på videregående http://www.pic4ever.com/images/confused0078.gif
Så supert!Gratulerer! Sjekket mail idag, men har ikke fått noe passord fra Eurodiet nei-utålmodiiiig!
grotingeling
15-09-10, 10:54
Så supert!Gratulerer! Sjekket mail idag, men har ikke fått noe passord fra Eurodiet nei-utålmodiiiig!
Takk :D
Så du skal i gang med ED - så kjekt da.
Men passordet burde du jo fått rett etter timen på klinikken, for jeg regnermed resepsjonsdamen registrerte deg umiddelbart (det gjorde hun i alle fall med meg).
Ta en telefon og spør!
Var der mandagskvelden, Hetland sa sekretærene skulle legge meg inn tirsdag.:)
grotingeling
15-09-10, 11:10
Var der mandagskvelden, Hetland sa sekretærene skulle legge meg inn tirsdag.:)
Purrr!!!!! det er onsdag i dag :p
ok, sjekker mail enda en gang, så får jeg ringe:)
grotingeling
15-09-10, 11:28
Har du forresten tenkt på hvilke produkter du skal bestille?
Tror de fleste prøver start-pakken første gang, og det kan være lurt siden den inneholder ulike produkter.
Startpakken tenkte jeg, i tillegg til ting som høres ut som noe jeg kan like:pDe skulle sjekke opp hvorfor jeg ikke var registrert,har ringt:)
grotingeling
15-09-10, 11:50
http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif - d årne sæ http://www.pic4ever.com/images/dancegirl2.gif
Skal bestille ny forsyning selv i kveld, blir nok mine faste varianter;
Grønnsakssuppe
Kakao
Sjokoladefrokost
Kjeks (begge typer) og
Pannekaker
grotingeling
15-09-10, 11:52
Og no - lunch!
Dagens utvalgte er grønnsakssuppe, salat med olivenolje og vann http://www.pic4ever.com/images/2lbkos0.gif
Og no - lunch!
Dagens utvalgte er grønnsakssuppe, salat med olivenolje og vann http://www.pic4ever.com/images/2lbkos0.gif
Så flink du er grotingeling ! :) Fra om med i dag er egentlig jeg også tilbake på Fase 1 igjen, men jeg hadde jo glemt at jeg for en stund siden har avtalt middag hos foreldrene mine i dag. Så blir Fase 2 i dag og, og start på Fase 1 igjen i morgen :)
Da er min 1.varebestilling sendt!:DSÅ spent! Tar det lang tid?En uke?
grotingeling
15-09-10, 13:01
Så flink du er grotingeling ! :) Fra om med i dag er egentlig jeg også tilbake på Fase 1 igjen, men jeg hadde jo glemt at jeg for en stund siden har avtalt middag hos foreldrene mine i dag. Så blir Fase 2 i dag og, og start på Fase 1 igjen i morgen :)
Viktig å være sosial, spesielt når en har avtalt på forhånd. Du kommer i gang i morgen du vetdu :D.
Kos deg med middagsbesøks hos foreldrene ;)
grotingeling
15-09-10, 13:03
Tipper du har dem enten på lørdag eller mandag - vanlig postforsendelse dette.
Og er du kjempeheldig at de får pakket og levert bestillingen i dag, så kan du ha dem allerede på fredag :p
Så bra:) Blir spennende å følge deg! Lykke til:)
Det tar vanligvis 2-3 dager så har du varene;)
:spent: så spent så spent!!!som jeg sa til Hetland jeg er så sinnsvakt lei av å være overvektig, så jeg er noe utålmodig ja! Kjempet så lenge uten resultater.
:spent: så spent så spent!!!som jeg sa til Hetland jeg er så sinnsvakt lei av å være overvektig, så jeg er noe utålmodig ja! Kjempet så lenge uten resultater.
Det er tungt når man kjemper mot en lettere vekt og resultatene ikke viser. Håper ed blir bra for deg, kan bare si ut av egen erfaring at ed har vært en ren gave til helsen min:) Jeg er så fornøyd; energien er tilbake, man ser resultater fort, man går ikke sulten i ketose. Jeg har fått et mye bedre forhold til mat også da jeg slet med det tidligere; nå spiser jeg regelmessig og velger da det sunne og mettende heller enn noe "raskt" og usunt. Fordi jeg kjenner på kroppen at den får energi og blir bra av riktig mat.
Skriver "raskt" fordi fastfood er egentlig ikke så raskt; nå lager jeg sunn og god mat på like kort tid som det tar å steke en ferdigpizza:)
Håper jeg kan si det samme som deg snart Tuddelu:rolleyes:Har i perioder hatt lyst til henge på meg en plakat hvor det står : "Jeg bryr meg om hva jeg putter i meg og prøver virkelig å bli normalvektig, jeg får det bare ikke til"Det ser jo ut på kroppen min som jeg ikke bryr meg, men samtidig så ser jeg ut som jeg er lettere enn jeg er, trener så det er ikke mye slapt heldigvis:)MEN tungt, jøye meg så tungt!Gleder meg til mindre å drasse på!
ja så er jeg i gang igjen da med ED, har prøvd meg på spisdegslank
i tre uker nå ,men ja to kilo ned første uke ,bra , 100g uke 2 ,,uke tre opp 1,1 kilo, så har jeg tatt av 1 kilo totalt ,,
vet at ED går jeg i alle fall ned på,
grotingeling
16-09-10, 20:58
ja så er jeg i gang igjen da med ED, har prøvd meg på spisdegslank
i tre uker nå ,men ja to kilo ned første uke ,bra , 100g uke 2 ,,uke tre opp 1,1 kilo, så har jeg tatt av 1 kilo totalt ,,
vet at ED går jeg i alle fall ned på,
Velkommen tilbake :klem:
Gratulerer med at kroppen endelig har sluppet taket og viser 85 kg på skålen!!!! :heia: Jeg regner med at det føles godt å være tilbake igjen på ED :)
arkine: velkommen tilbake :klem:
Streber!!! :heia: Gratulerer med akspet på ED. Men et lite tips: ikke forvent at maten smaker godt til å begynne med (men vi blir vandt med smaken etterhvert).
Dere som bestiller: Husk denne siden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17430&page=13). Ser at det er en som er i Bergen nå som gjerne vil selge....
Jeg overlever helvete på jobben, men har ikke hatt ork til å skru på PC'en hjemme når jeg kommer hjem i 24-tiden. Da er natta for meg :natta: ZZZzzz. Håper alle har det bra, (og det leser jeg jo at dere gjør) - jeg kommer sterkere tilbake. NB! Hvilken dag er det idag? :cool:
takker for velkommen tilbake ,,skulle ønske jeg ikke hadde lagt på meg ti kilo siden påske ,,men det har jeg sukk,, skal en aldri lære
men har jo mange år igjen å slanke meg så er jo ingen hast (ironi):D
men er ved godt mot igjen heldigvis,,og har jo et håp om at det ikke skal ta mange år.
å i dag har det gått bra med ED,,
takker for velkommen tilbake ,,skulle ønske jeg ikke hadde lagt på meg ti kilo siden påske ,,men det har jeg sukk,, skal en aldri lære
men har jo mange år igjen å slanke meg så er jo ingen hast (ironi):D
men er ved godt mot igjen heldigvis,,og har jo et håp om at det ikke skal ta mange år.
å i dag har det gått bra med ED,,
Så bra med god start:) Velkommen:)
Gratulerer med at kroppen endelig har sluppet taket og viser 85 kg på skålen!!!! :heia: Jeg regner med at det føles godt å være tilbake igjen på ED :)
arkine: velkommen tilbake :klem:
Streber!!! :heia: Gratulerer med akspet på ED. Men et lite tips: ikke forvent at maten smaker godt til å begynne med (men vi blir vandt med smaken etterhvert).
Dere som bestiller: Husk denne siden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17430&page=13). Ser at det er en som er i Bergen nå som gjerne vil selge....
Jeg overlever helvete på jobben, men har ikke hatt ork til å skru på PC'en hjemme når jeg kommer hjem i 24-tiden. Da er natta for meg :natta: ZZZzzz. Håper alle har det bra, (og det leser jeg jo at dere gjør) - jeg kommer sterkere tilbake. NB! Hvilken dag er det idag? :cool:
Hold ut! Vi gleder oss til du er tilbake;) I mellomtiden må du ha lykke til med både jobb og ed. PS! Straks fredag nå = helg for deg også eller??
det var jaggu meg rask levering fra ED ,, bestilte fler produkter i går formidag ,og fikk melding nå at de allerede ligger på posten..
det var jaggu meg rask levering fra ED ,, bestilte fler produkter i går formidag ,og fikk melding nå at de allerede ligger på posten..
Så bra!!
Jeg bestilte også igår formiddag, håper jeg er like heldig som deg?:)
Ja. Da da er mine 30 dager i fase 1 over. Det har gått kjempefint. Første uken var lit hard. De neste tre uker har gått som en dans. -5.5 kg
Synes vekttapet har gått lit tregt. Men jeg får være gla for vært eneste kg. Jeg har kun gått turer og gleder meg nå til å komme igang med trening.
Spiste min første fase 2 middag i sta. Reker og salat. nam nam..:-)
Dere som fortsatt er i fase 1 får lykke til, og jeg håper dere går ned maange kg.
Synes maten smaker bedre og bedre... Merkelig:-)
Lykke til og ha en fin helg
lykke til med fase 2
jeg er på min andre dag på ED og strikker og strikker ,og ikke minst , tisser og tisser ,,og det betyr kilo ned , kall det vann eller hva som helst ,, det er nedgang
så det holder sulten på avstand i kveld ,,motivasjon, har enda en bar til gode i kveld ,men drøyer så lenge som mulig
har jo gått på denne kuren før så vet jo hva det dreier seg om,,for 4 år siden gikk jeg på den for føste gang,og gikk ned 9 kilo første mnd ,og totalt på 22 kilo på 6 mnd,,men da var jeg også beinhard den følrste mnnd og veldig asosial,,
men heldigvis har jeg ikke lagt på meg alt jeg gikk ned den gangen
det føler jeg vel at må, vil denne gangen også,i alle fall holde meg unna selskapligheter og folk som sier ,,herregud du kan da ikke bare spise pulver ,det er jo ikke bra,,jaja de får bare prate
så får jeg håpe at jeg denne gangen ikke går rett i høykarbokjøret når jeg har kommet ned i min trivselsvekt
grotingeling
17-09-10, 23:34
Ja. Da da er mine 30 dager i fase 1 over. Det har gått kjempefint. Første uken var lit hard. De neste tre uker har gått som en dans. -5.5 kg
Synes vekttapet har gått lit tregt. Men jeg får være gla for vært eneste kg. Jeg har kun gått turer og gleder meg nå til å komme igang med trening.
Dere som fortsatt er i fase 1 får lykke til, og jeg håper dere går ned maange kg.
Gratulere med -5,5kg og vel gjennomført fase 1 :heia:
Lykke til videre i fase 2 ;)
Gratulerer med vell overstått fase 1:)
Det er masse deilig mat å smake på nå som du er over i fase 2, ser du har smakt reker igjen - herlig:)
grotingeling
20-09-10, 07:10
Da er 800g forsvunnet den siste uka :veitikke::D, dette går unna følger jeg :stuart:
Så kjekt at du er kommet skikkelig i siget igjen. Her går det unna. :)
Hei dere. :)
Da er jeg i gang igjen! :heia: Fulgte ED våren 2007, kom til fase 2 og ned 10 kilo. Holdt vekta et år, men så begynte det å gå oppover, klarte dessverre ikke å hente meg inn igjen den gangen. Men nå er jeg klar igjen! :ja:
Har vært hos Sofie Hexenberg og blitt enige om at ED er det beste for meg, men denne gangen gir hun ikke slipp på meg før vi er i mål og vekta har holdt seg stabil.
Så i dag er det første dag på Fase 1 og jeg er ved godt mot! :)
Har som mål å gå ned 12-15 kilo, men setter første mål som 10 kilo og ser hvordan jeg føler meg da. Sofie mente at det vil være flott på meg og at jeg ikke skal henge meg opp i hvor mye jeg veier og BMI fordi jeg har kiloene riktig fordelt og har mye muskelmasse. Så denne gangen skal jeg ikke ha urelaistiske mål og tenke på hvor mye jeg veier, men hvordan jeg ser ut. Ser på bilder for 10 kilo siden og synes jeg ser veldig bra ut da, selv om jeg ikke følte meg så flott den gangen og hele tiden skulle ned "bare" fem kilo til...
Velkommen tilbake til ED. Jeg er ikke så langt fra målet, så jeg tenker mye på hvordan jeg skal få til å ikke gå opp igjen. Leste i boken "Etter slankekuren" av Torkil Andersen at 90% går opp igjen etter endt slankekur. Han skriver at kroppen vil strebe mot å gå opp igjen et par år etter endt slanking. Vi får støtte hverandre så vi blir blandt de som holder oss nede når vi først når målet.
Gratulerer med flott vekttap, Pearl. :)
Ja, jobben begynner helt klart etter kuren. Og det er rett at kroppen vil tilbake til den høyeste vekta den har hatt, tilfelle nedgangstider og den ikke skulle få mat på lenge....det er dessverre sånn vi er skapt...
Men jeg vet hvertfall at denne gangen skal jeg veie meg en gang i uka og har jeg gått opp mer enn 2 kilo, så er det full innstramming. Sofie Hexenberg rådet meg til det, 2 kilo er max det en kan tillate seg, før man vet ord av det er det 4-5 kilo og da er det så mye vanskeligere å motivere seg å gå ned igjen.
Jeg har heldigvis ikke begynt å spise brød og slikt etter forrige runde, så mitt "problem" er sjokolade, kaker, is osv når kuren er over.
grotingeling
20-09-10, 13:02
Velkommen tilbake på ED Titti :klem:, vi gleder oss til å kunne høste av dine erfaringer med livet etter endt diett :syklubb:
Velkommen tilbake Titti:)
Gratulerer med flott vekttap, Pearl. :)
Ja, jobben begynner helt klart etter kuren. Og det er rett at kroppen vil tilbake til den høyeste vekta den har hatt, tilfelle nedgangstider og den ikke skulle få mat på lenge....det er dessverre sånn vi er skapt...
Men jeg vet hvertfall at denne gangen skal jeg veie meg en gang i uka og har jeg gått opp mer enn 2 kilo, så er det full innstramming. Sofie Hexenberg rådet meg til det, 2 kilo er max det en kan tillate seg, før man vet ord av det er det 4-5 kilo og da er det så mye vanskeligere å motivere seg å gå ned igjen.
Jeg har heldigvis ikke begynt å spise brød og slikt etter forrige runde, så mitt "problem" er sjokolade, kaker, is osv når kuren er over.
velkommen tilbake ,,skulle ønske vi alle slapp å komme tilbake
men sant som det sies ,jeg også gikk jo opp igjen av 22 kilo ned 15 opp i løpet av 4 år
men er nå ved godt mot denne gangen ogs,,å,,og håper jeg har lært når ønsket vekt igjen er nådd..
det tærer på humøret til tider når en ser seg i speilet
Denne gangen er siste gangen! :D :ja: :heia:
Denne gangen er siste gangen! :D :ja: :heia:
Velkommen Titti. Det høres ut som du har lært det vi lurer på; hvordan livet blir etter ED. Den ideen om max 2 kg OPP støtter jeg - og kan bli en bra retningslinje når jeg er ferdig med Fase 3.
Jeg tenker også det er lurt med denne maks 2 kilo opp når man er ferdig.
Jeg har liksom tenkt at det ikke blir noe problem å vedlikeholde dietten når jeg er ferdig med ed - rett og slett fordi kroppen fungerer nå (det gjorde den ikke før dietten). Men kom til å tenke på dette at jeg ikke er i ketose lenger på vedlikeholdskostholdet, og det blir kanskje en utfordring?
Hva vet jeg .. men setter stor pris på gode råd:)
Jeg er igang! Sjokoladedrikk, varm, smakt-midt på treet karakter.Ikke pulversmalk da hvertfall:)
Jeg begynte nå- men jeg tenker også mye på hvordan går det etterpå?? Orker ikke opp og ned hele livet. Håper det ordner seg med vedlikeholdet.
følrste uke unnagjort 3 kilo ned ,
følrste uke unnagjort 3 kilo ned ,
Gratulerer med flott start i fase 1 ! :)
grotingeling
22-09-10, 13:34
Jeg er igang! Sjokoladedrikk, varm, smakt-midt på treet karakter.Ikke pulversmalk da hvertfall:)
Jeg begynte nå- men jeg tenker også mye på hvordan går det etterpå?? Orker ikke opp og ned hele livet. Håper det ordner seg med vedlikeholdet.
Woohooo - lykke til, husk krydder krydder krydder!!!!!
Jeg tilsetter 1ts kardemomme eller kanel både til sjokoladedrikk og sjokoladefrokostblandingen - blir såååå mye bedre smak :D
Bare 3 uker igjen, arkine!
Gratulerer med første ED dag, streber.
:heia:
Gratulerer med flott start arkine!
Krydder er alfa og omega, streber! Jeg synes sjokoladefrokosten er best kald! Pleier å blande den i shakeren - klar til å nytes;)
ja og tre uker av mitt liv er da ingen ting , så føler at dette skal gå bra,
er enda ved godt mot ,,og vet jo at ED hjelper godt på vektnedgang
Så flott Arikine. :heia:
Lykke til, Streber. Henger meg på med kanel, det hjelper, særlig i pannekakene og vaniljepuddingen. :ja:
Ellers er det lurt å ha masse gr.saker ved siden av suppen, omeletten osv.
Jeg pleide å spise en grønn salat først med masse krydder, så f.eks omeletten og så en halv pudding til dessert. Da følte jeg meg god og mett etter middagen.OG så varte den litt lenger og jeg kunne sitte og tygge sammen med familien. :)
Og jeg slenger på kardemomme og vaniljepulver.
grotingeling
23-09-10, 17:47
Da kom endelig forsyningen med ED-produkter, og dermed fikk jeg lagt inn en trimøkt for å få hentet pakken på posten.
Tok ca 1 time å gå fram og tilbake til butikken/posten, så det hjelper jo på treningsutfordringen for september :D
Har fått bl.a. bestilt frokostblandingen :heia: og pannekakene :rolleyes:, og tenker å teste om jeg kanskje liker pannekakene igjen ved å ha det til kvelds.
Selv om jeg fortsatt har produkter for ca 1 uke på jobb, så var det begynt å bli tomt i skapet her hjemme - og det går jo ikke :p
Dette lurer jeg VELDIG på:
MÅ jeg spise middagene? Risotto var æsj og de andre ligner på den utenpå pakken hvertfall. SKAL smake dem selvsagt, men om jeg ikke liker de andre heller- MÅ jeg hver dag ha de middagene? Liker kyllingsuppen, pannekaken og omeletten foreløbig:)(ikke supergodt, men absolutt spisbart)
skulle tro at de tre du liker er godt nok
jeg spiser bare sjokofrokost,pannekake, kjeks, og caramellbar
SÅ bra-takk Arkine! :DSå mørkt på å spise ting jeg virkelig ikke liker:o
Nei - du må ikke spise noe du liker. Eneste restriksjonen som er gjelder barene: kun 1 om dagen.
Ja, det skal jeg prøve å holde:)Bare smakt en foreløbig, skal ta en annen type som kvelds snart-prøve alt perioden nå:)
Kos dere med maten og ha en fin helg :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.