View Full Version : Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?


Sider : 1 2 3 4 5 [6]

smgj
08-03-13, 21:49
Ah - fredagslykke! Lagde disse vaflene og det er de første vaflene på 2 år. Og de er nyyyyyydelig!
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012/07/lavkarbo-vafler.html

Jeg spedde med ca 3ss vann fordi jeg var for raus med fiberhusken, og brukte 2ss honning + vaniljestevia i stedet for vaniljepulver og sukrin. Fikk 7 vafler. (Som skulle ha vært 8... siden den siste tyter ut på alle kanter.)

Tarato
09-03-13, 12:18
Hvordan gikk målingen? @spent!
jeg også! Det ble ikke tid til måling, så den utsettes til neste uke. Men det er ingen tvil; jeg har blitt mindre - merker det også på klærne. Samtidig har vekta også krøpet nedover; om det er bailinen eller maten er jo vanskelig å svare på. Jeg har jo ikke gått turer på flere uker pga influensaen, men i dag tenker jeg det er en fin dag å starte opp på. Noen km hvertfall:)

Vafler er godt, og jeg bruker denne oppskriften (uten melkeprodukter)
2 egg
2 ss splenda
1/2 ts fiberhusk
50 gram smeltet smør
1 ss vann
30 gram kokosmel

Lager røra i en bolle, setter i vaffeljernet og legger en raus ss på hvert hjerte. Det smaker kokos, men ser ut som vafler. En god balanse ;) Dette blir ca 6-8 hjerter, alt etter. Bruker litt kanel eller kardemomme i for å overdøve kokossmaken (som jeg ikke er så veldig begeistret for...)

Tarato
11-03-13, 22:29
Er det mulig!!?? :eek::eek:
I helgen hadde vi besøk og det ble blant annet servert en dessert av krem, vaniljekrem, frukt og sjokoladebiter. Jeg innrømmer at, ja jeg smakte - og det etter at kaken var tatt av bordet. Og ja, jeg gjorde det på kjøkkenet - alene. Se det gjerne for dere da.... Og vet dere : vekta viste 1,8 kg mer neste dag. 1,8 kg!! Og jeg spiste ikke noe annet feil, ikke for mye, ikke for lite, nok vann osv. Og likevel 1,8 kg. Det MÅ være det jeg smugspiste. Og attpåtil kom magesmerter, forstoppelse og knakkpølsefingre. Learning by doing sa vi?? Når spør nå jeg!?

Fedona
12-03-13, 08:15
Er det mulig!!?? :eek::eek:
I helgen hadde vi besøk og det ble blant annet servert en dessert av krem, vaniljekrem, frukt og sjokoladebiter. Jeg innrømmer at, ja jeg smakte - og det etter at kaken var tatt av bordet. Og ja, jeg gjorde det på kjøkkenet - alene. Se det gjerne for dere da.... Og vet dere : vekta viste 1,8 kg mer neste dag. 1,8 kg!! Og jeg spiste ikke noe annet feil, ikke for mye, ikke for lite, nok vann osv. Og likevel 1,8 kg. Det MÅ være det jeg smugspiste. Og attpåtil kom magesmerter, forstoppelse og knakkpølsefingre. Learning by doing sa vi?? Når spør nå jeg!?

Learning by doing ja, Tarato :p

Du har nok fått i deg masse vann...de forsvinner i løpet av en uke eller to. He,he (unnskyld at jeg ler) synes jeg ser deg for meg på kjøkkenet hvor du smugspiste ;) men nå vet du iallefall at det blir lenge til neste gang. Ta deg selv inn nå. Det er det viktigste. Spist er spist, nå er det ny dag og nye muligheter.

Lykke til :)

smgj
12-03-13, 10:22
Tarato - :D Vel... jeg skjønner vel at sjansen er stor for at du husker dette neste gang du er fristet. ;) Det er veldig tydelig at det er noe der du IKKE tåler. Melkeproduktene antar jeg? Lag deg heller noe du KAN spise uten slike virkninger neste gang...

Tarato
12-03-13, 20:37
Jeg var nok et syn der jeg stod ja... Ja, jeg har lært - men dette har jeg da lært før :o Heldigvis skjer det ikke så ofte da; jeg kjente så veldig på at jeg savnet krem av kremfløte og skulle bare smake litt... Og litt ble litt mer, og litt mer... Ja ja; sånn gikk det. Gidder ikke bruke energi på at jeg gjorde det; fokuserer heller på å holde tankene borte fra hvor godt det var...

Jeg var på måling på bailine i går; jeg har faktisk gått ned 16 cm den siste mnd tilsammen på de strategiske stedene; overarm, byste, midje, hofte, sete, lår. Rundt hofte og midje har jeg gått ned 4 cm på hver. Vekta viste ikke så mye ned, men det er ikke så veldig rart etter helgens affære på kjøkkenet. Så jeg fortsetter jeg; dette ser ut til å hjelpe på å få inn magen og det hjelper på ryggproblemene mine. I dag sovnet jeg nesten der jeg lå; det var faktisk deilig å få "juling":p

smgj
12-03-13, 21:00
Vel - du er ikke alene da (sa hun som nettopp har drukket melk-basert kakao). Men jeg har heldigvis ikke SÅ sterk virkning som deg. Merker forresten forskjell på kjøpemelk og tankmelk. Jeg tåler begge dårlig, men tankmelka bedre enn pappmelka.

Vi burde vel heller konsentrere oss om hvor dårlige vi blir i stedet for hvor godt det smaker..

Spennende den bailinen din. Jeg er enda mer spent på hvordan det går når du slutter... om det er som jojoslanking, eller om det gir et varig resultat?

Tarato
12-03-13, 21:42
Vi burde vel heller konsentrere oss om hvor dårlige vi blir i stedet for hvor godt det smaker..

Spennende den bailinen din. Jeg er enda mer spent på hvordan det går når du slutter... om det er som jojoslanking, eller om det gir et varig resultat?
Du har så veldig rett i at vi må ha rett fokus når det gjelder mat... Skal prøve å huske den.

Jeg lurer også på hvordan bailine fungerer, og om det er som jojoslanking. Jeg vet jo at en del går der for å slanke seg. Jeg regner med at det som strammes opp vil bli slakkere når jeg slutter - er ikke det naturlig da? Det er jo stimulering av musklene og kan være en erstatning for trening - og som når man slutter å trene så skjer det ting. Pr nå er jeg villig til å fortsette, dels for å få redusere magemålet litt til, dels for å holde ryggproblemene på avstand. Det er heldigvis ikke kiloene jeg gjør det for, men cm.

Festina lente
13-03-13, 13:31
Hei alle - long time no se :)

Nå hadde jeg akkurat skrevet et laaaangt innlegg om hvorfor jeg har vært borte så lenge og om hvor mye jeg har savnet dere, men det forsvant bare i løse luften?? I tillegg virker det som jeg blir logget ut hele tiden?? er det problemer med forumet:confused: Eller kanskje det er her på jobb vi sliter??

Uansett, jeg er back in business, men med en litt annen diett. Skal forsøke meg på litt lclf en periode for å se om det løsner i kroppen, og så tilbake til "vanlig" lavkarbo etterpå. Prøver å skrive mer senere, og oppdatere tickeren min. Skynder meg å lagre nå før jeg blir kibbet ut igjen.

Lykke til alle sammen - vi "snakkes"!

Tarato
13-03-13, 18:28
Så trivelig å høre fra deg igjen Festina Lente! Jeg opplever det samme som deg når det gjelder å bli logget ut etter en viss tid. Da kommer det opp en side med innlogging igjen; skriver du inn brukernavn og passord der så kommer du rett på innlegget ditt og kan poste det. Hvis du ikke gjør det så forsvinner innlegget - hvis det var det du mente?
Legg gjerne igjen noen ord om hva du gjør av endringer og hvordan det går; det er spennende læring for oss andre også ;)

Fedona
13-03-13, 18:39
Hei alle - long time no se :)

Nå hadde jeg akkurat skrevet et laaaangt innlegg om hvorfor jeg har vært borte så lenge og om hvor mye jeg har savnet dere, men det forsvant bare i løse luften?? I tillegg virker det som jeg blir logget ut hele tiden?? er det problemer med forumet:confused: Eller kanskje det er her på jobb vi sliter??

Uansett, jeg er back in business, men med en litt annen diett. Skal forsøke meg på litt lclf en periode for å se om det løsner i kroppen, og så tilbake til "vanlig" lavkarbo etterpå. Prøver å skrive mer senere, og oppdatere tickeren min. Skynder meg å lagre nå før jeg blir kibbet ut igjen.

Lykke til alle sammen - vi "snakkes"!

Der var du! :) velkommen tilbake :) fortell, fortell :)

VSB
13-03-13, 18:52
Flott å høre fra deg Festina:)

Jeg er fortsatt i min maraton av leger, MR ++ litt forskning på gang her og. Når legen må gå videre med spørsmål... (Spesialist) ja, gjør grundig jobb da, så ikke for å klage.

Her bygger vi trehytte for tiden, spennende prosjekt.

Festina lente
14-03-13, 11:11
Så flott velkomst dere gir!:stortsmil
Litt skeptisk på at jeg ikke blir kibbet ut igjen, forsøker derfor å svare hver og en av dere i korte snutter :)

Festina lente
14-03-13, 11:12
Nå gikk hele siden bananas her.... testing, testing

Festina lente
14-03-13, 11:20
Så trivelig å høre fra deg igjen Festina Lente! Jeg opplever det samme som deg når det gjelder å bli logget ut etter en viss tid. Da kommer det opp en side med innlogging igjen; skriver du inn brukernavn og passord der så kommer du rett på innlegget ditt og kan poste det. Hvis du ikke gjør det så forsvinner innlegget - hvis det var det du mente?
Legg gjerne igjen noen ord om hva du gjør av endringer og hvordan det går; det er spennende læring for oss andre også ;)

det var akkurat det som skjedde, Tarato! Panikken slo meg selvfølgelig, så jeg trykket på "tilbakeknappen" - det var ikke så lurt....:o Prøver ditt triks neste gang.

Når det gjelder kosthold forsøker jeg nå en litt streng lclf-diett en periode for å se om kroppen min "våkner" litt. Jeg har vaket på platået 100-103 kg nå i evigheter, og jeg må forsøke å bryte den onde sirkelen.

Kort fortalt går opplegget ut på masse proteiner og kosttilskudd i en uke. Så tilføring av litt mer karber i ukene 3-4. I tillegg skal jeg ta en del kosttilskudd (som jeg ikke husker navnet på nå....).

Har ikke helt trua på at det skal virke, men hvis det funker skal jeg tilbake til "vanlig" lavkarbo etter å ha gått ned noen kg. Lavkarbo gir meg så mange andre fordeler at jeg ikke ønsker å slippe det kostholdet - det er det jeg har trua på! :)

Begynte på mandag og har gått ned 2,2 vannkg til nå. Litt sulten og fryser en del, men det skal jeg takle bare jeg kommer meg et lite skritt nedover.

Kommer til å være her inne og holde meg (og dere) oppdatert. Forsøkte å lage en egen ticker for denne "omgangen", men fikk det ikke til. Får forsøke litt i kveld.

Festina lente
14-03-13, 11:26
Der var du! :) velkommen tilbake :) fortell, fortell :)

Skal ikke plage dere med årsakene til mitt lange fravær, men kortversjonen er altså;
Thailand (masse mat)
Jul (masse mat)
Influensa (ikke mat, kun blåbærsaft og halstabletter)
Strikkedilla (for å unngå mat, men da ble det heller ikke tid til internett...)
Videreutdanning på kvelds- og helgetid (da er heldigvis kantina stengt:D)

Nå er den hersens mariusgenseren endelig ferdig :heia:, jeg har ingen planlagte utflukter/fester, buksene er blitt kjempetrange og jeg klør over hele kroppen. Jeg har dermed ingen ynnskyldninger for å utsette dette prosjektet litt lenger, så da kreker jeg meg inn her nok en gang. Kjekt å være tilbake til dere :klem:

Festina lente
14-03-13, 11:29
Flott å høre fra deg Festina:)

Jeg er fortsatt i min maraton av leger, MR ++ litt forskning på gang her og. Når legen må gå videre med spørsmål... (Spesialist) ja, gjør grundig jobb da, så ikke for å klage.

Her bygger vi trehytte for tiden, spennende prosjekt.

Takk for det, VSB!
Jeg har forsøkt å lese meg opp litt, og det ser ut som du lever i en "karusell" av leger og medisiner og jeg vet ikke hva... Jeg beundrer at du klarer alt dette og mer i tillegg! Jeg må snakke litt strengt til meg selv kjenner jeg, for jeg sutrer mye mer for mindre plager....:o

Trehytte er alltid gøy - pass på at du ikke faller ned slik at du må enda mer til lege!

Tarato
14-03-13, 20:26
Du har opplegget klart ser jeg, og har masse god motivasjon og argumenter for både å gjøre det og å gjennomføre det. Kort fortalt går opplegget ut på masse proteiner og kosttilskudd i en uke. Så tilføring av litt mer karber i ukene 3-4. I tillegg skal jeg ta en del kosttilskudd (som jeg ikke husker navnet på nå....).

Har ikke helt trua på at det skal virke, men hvis det funker skal jeg tilbake til "vanlig" lavkarbo etter å ha gått ned noen kg.
Men...du har ikke trua på at det skal virke du....Vil det virke da mon tro? Jeg er litt i tvil der altså. Vet ikke om det motsatte heller har noen bedre virkning, men jeg er "hellig overbevist" om at hvis vi innerst inne ikke tror, eller har tro på at det vi gjør er riktig og vil kunne virke - så tror jeg vi har til en viss grad tapt i utgangspunktet. Så min oppfordring til deg festina er å sette alle kluter til fordi du tror det vil være godt for deg. Fordi det vil hjelpe deg på veien videre. Kanksje ser du det ikke så godt i form av kilo ned, men bare det å mestre et opplegget, et mål du har satt deg gir mestring som er såå viktig for den videre prosessen du skal gjennom. Og hold oss oppdatert for støtte og heiarop! Gjør det særlig når det går godt - så du har noe å gå på når dagene blir vanskeligere!

Så kom igjen!

Festina lente
14-03-13, 23:09
Du har opplegget klart ser jeg, og har masse god motivasjon og argumenter for både å gjøre det og å gjennomføre det.
Men...du har ikke trua på at det skal virke du....Vil det virke da mon tro? Jeg er litt i tvil der altså. Vet ikke om det motsatte heller har noen bedre virkning, men jeg er "hellig overbevist" om at hvis vi innerst inne ikke tror, eller har tro på at det vi gjør er riktig og vil kunne virke - så tror jeg vi har til en viss grad tapt i utgangspunktet. Så min oppfordring til deg festina er å sette alle kluter til fordi du tror det vil være godt for deg.
Håper du ikke trodde at jeg ikke skal gjøre mitt aller beste, for det skal jeg. Kommer til å følge kuren til punkt og prikke. Det jeg mente er at dette er kanskje en litt lettvint løsning for å kickstarte en eventuell vektnedgang. Opplegget er imidlertid IKKE en livsstil slik som lavkarbo er. Jeg skal alltids pine meg gjennom en måned eller lenger, men jeg vet at jeg ikke klarer å leve slik i lengden. Det var en grunn til at jeg forlot Grete Roede for å si det sånn....:p.

Fordi det vil hjelpe deg på veien videre. Kanksje ser du det ikke så godt i form av kilo ned, men bare det å mestre et opplegget, et mål du har satt deg gir mestring som er såå viktig for den videre prosessen du skal gjennom. Og hold oss oppdatert for støtte og heiarop! Gjør det særlig når det går godt - så du har noe å gå på når dagene blir vanskeligere!

Så kom igjen!
Takk for det - for øyeblikket er jeg bare sulten ;)

VSB
15-03-13, 08:24
Takk for det, VSB!
Jeg har forsøkt å lese meg opp litt, og det ser ut som du lever i en "karusell" av leger og medisiner og jeg vet ikke hva... Jeg beundrer at du klarer alt dette og mer i tillegg! Jeg må snakke litt strengt til meg selv kjenner jeg, for jeg sutrer mye mer for mindre plager....:o

Trehytte er alltid gøy - pass på at du ikke faller ned slik at du må enda mer til lege!


Lykke til Festina, har tro på å sjokke kroppen, for en kort periode.

Her er det vektstillstand i nedre del i dag, fornøyd:)

Nærmer meg en ende på maraton-lege mm... MR i dag. Start fysio behandling i morgen. Medisin utprøving på vent.

Prøver å være forsiktig i treet, men bra aktivitet i mangel av trening.

Tarato
15-03-13, 12:58
Det var godt høre Festina! Jeg leste det du skrev bokstavelig jeg; og når det stårHar ikke helt trua på at det skal virke, men hvis det funker... så var det det jeg så :p Jeg tror ikke dette er en lettvintløsning fordi også dette forutsetter eller fordrer en ekstra innsats fra deg (jfr pine deg gjennom). Sånn sett finnes det vel heller ingen lettvintløsninger for å gå ned i vekt. Jeg mener å huske du vipper på litt over 100 kg? Det er et magisk tall (som andre runde tall også er), og min erfaring er at tankene spiller en rolle for om det magiske tallet skal passeres eller ikke. Hva tenker du om det?

Spennende med trehytte VSB; det er jo en drøm å få bygge og bruke en slik. Heier på deg i det maratonløpet du starter på nå, og håper på positivt utfall og opplevelse for deg!

Fedona
15-03-13, 14:51
Mye spennende lesing her :)

Lykke til Festina, skal bli spennende å høre hvordan det går.

Og VSB, så bra maratonen snart er over :) håper ting ordner seg for deg!

Og håper kroppen din er back on track etter utskeielsen i helga, Tarato :p:):)

Jeg har hatt maledag med mine to gode naboer i dag. Deilige samtaler og kunstnervin og Sodd :p

Nå må det hviles. Det er veldig koselig med de male fredagene våre, men det stjeler energi fra meg... Mens de andre får energi, dvs hun ene bare. Hun andre har MS og sliter også med energien og andre ting som følger med.

En riktig god fredag til dere alle :)

VSB
15-03-13, 18:42
Festina, det at ting stjeler energi kjenner jeg til... Men jeg nekter å droppe alt likevel. Man skal jo leve...

Fedona
15-03-13, 19:11
Festina, det at ting stjeler energi kjenner jeg til... Men jeg nekter å droppe alt likevel. Man skal jo leve...

Mente du Fedona kanskje! :p

Festina lente
15-03-13, 19:38
Mente du Fedona kanskje! :p

:):)

Festina lente
15-03-13, 19:41
Lykke til Festina, har tro på å sjokke kroppen, for en kort periode. .

Skal si den har fått sjokk, ja! :p Men med minus 3,1 kg siden mandag så tåler jeg flere sjokk :D

Festina lente
15-03-13, 19:51
Det var godt høre Festina! Jeg leste det du skrev bokstavelig jeg; og når det stårHar ikke helt trua på at det skal virke, men hvis det funker... så var det det jeg så :p Jeg tror ikke dette er en lettvintløsning fordi også dette forutsetter eller fordrer en ekstra innsats fra deg (jfr pine deg gjennom). For øyeblikket er det litt pine, ja :rolleyes: SUUUUULTEN!!

Jeg mener å huske du vipper på litt over 100 kg? Det er et magisk tall (som andre runde tall også er), og min erfaring er at tankene spiller en rolle for om det magiske tallet skal passeres eller ikke. Hva tenker du om det?

100,00 i dag!! Vanvittig å gå ned 3,1 kg på 4 dager - måtte det vare! :engel_ikk For øyeblikket har jeg ikke filosofert så mye mer enn at jeg gleder meg til å bryte den barrieren - og jeg gleder meg til å komme enda lenger ned. Foreløpig er det nok mest vannvekt, så jeg gleder meg til å begynne å tære på flesket :D i tillegg er jeg veldig opptatt av å ikke komme opp igjen, men klok av skade tør jeg ikke glede meg for mye på forhånd. Er nok redd for å bli skuffet (over meg selv) igjen......Ser at det er en negativ tankespiral som det er vanskelig å komme seg ut av, men jeg er nok fra naturens side ikke verdens største optimist :o Men fokuset er der, og galgenhumoren likeså!


Nå må jeg viss legge til noen ord på slutten her for å få lagre....



vi prøver eeeen gang til

Festina lente
15-03-13, 19:57
Mye spennende lesing her :)

Lykke til Festina, skal bli spennende å høre hvordan det går

Takk for det, Fedona:) Er for øyeblikket kjempefornøyd med minus 3,1 vannkg siden mandag. Det er nå jobben begynner!

Jeg har hatt maledag med mine to gode naboer i dag. Deilige samtaler og kunstnervin og Sodd :p

Å, sodd hørtes deilig ut! Savner noe salt på denne superstrenge kuren. Maling er jeg vanvittig dårlig på, men kjekt å se at du har glede av det :)


En riktig god fredag til dere alle :)

Takk det samme - nå er det Idol! :)

Fedona
16-03-13, 11:27
Så bra at vekta peker riktig veg! Nå er du igang :D skal bli spennende å se hvordan det går. Har du en bok du går etter eller bruker du nettet som inspirasjon? Spennende! Hvor lenge har du tenkt på leve lclf?

Tarato
16-03-13, 12:48
3,1 på 4 dager er herlig lesing! Og så 100 blank da! Heier på deg videre, og håper det fortsetter!

Et lite tips: når du skriver i sitatboksen så "telles" det ikke som tekst; du må derfor skrive noen ord utenfor også :)

Og når du snakker om salt...jeg tok noen biter med Kims potetships i går, og det smakte.....blæsj? Fikk litt assoisasjoner til motorolje, tankbåtskrog, uren olje og sånne ting. Har det alltid smakt sånn tenker jeg? Eller er det at ganen min er blitt "forfinet" etter å ha kun spist rene og jomfuelige:o oljer? Forferdelig var det...

Festina lente
16-03-13, 14:58
Så bra at vekta peker riktig veg! Nå er du igang :D skal bli spennende å se hvordan det går. Har du en bok du går etter eller bruker du nettet som inspirasjon? Spennende! Hvor lenge har du tenkt på leve lclf?

Det fulgte med en bruksanvisning når jeg kjøpte kosttilskuddene, så jeg følger den. Den er ikke så uttømmende, for nesten alt er "ulovlig"! :eek:

Kosttilskuddet heter forresten FitLine og leveres av noe som heter PM International.

I utgangspunktet skal kuren vare i 4 uker, men du kan forlenge hvis du har behov for å gå ned mer. Jeg får se hvor lenge jeg holder ut, men vil forsøke å holde på så lenge det går på frem (og jeg ikke klikker av matmangel :D).

Nå er jeg snart ferdig med den første uken (som er den tøffeste), så jeg tror det blir kjekkere etter hvert. Ikke minst når resultatene begynner å vise seg. Merker det allerede litt i ansiktet (kinnbena er blitt mer markerte), og kroppen har det også bedre når alt vannet er ute.

Tarato
16-03-13, 15:07
Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig jeg...hvordan gjennomfører du kuren? Er det spesiell mat du spiser, når, hvor mye osv. Kan du du fortelle mer?

Hilsen fru Nysgjerrig:D

Festina lente
16-03-13, 15:08
3,1 på 4 dager er herlig lesing! Og så 100 blank da! Heier på deg videre, og håper det fortsetter!
Takker og bukker!
Et lite tips: når du skriver i sitatboksen så "telles" det ikke som tekst; du må derfor skrive noen ord utenfor også :)
Jepp, trodde jeg var "utenfor boksen", men det gikk en stund før jeg fikk scrollet helt ned... Ikke fullt så enkelt på Ipad som på PC:p
Og når du snakker om salt...jeg tok noen biter med Kims potetships i går, og det smakte.....blæsj? Fikk litt assoisasjoner til motorolje, tankbåtskrog, uren olje og sånne ting. Har det alltid smakt sånn tenker jeg? Eller er det at ganen min er blitt "forfinet" etter å ha kun spist rene og jomfuelige:o oljer? Forferdelig var det...

Jeg har faktisk kjent dette av og til jeg også, men har alltid tenkt at jeg har støtt på en litt gammel pakke som har harsknet litt. Kanskje vi er blitt "fine på det"?? :D Nå er for øvrig min største last ostepop, og der har jeg aldri støtt på det problemet, men jeg synes den har blitt mer smakløs og svampete med årene. Kanskje vi begynner å bli voksne? Eller kanskje smaksløkene våre er nyrenset? Alternativt overarbeidet....:p

Tarato
16-03-13, 15:15
Jeg har faktisk kjent dette av og til jeg også, men har alltid tenkt at jeg har støtt på en litt gammel pakke som har harsknet litt. Kanskje vi er blitt "fine på det"?? :D Nå er for øvrig min største last ostepop, og der har jeg aldri støtt på det problemet, men jeg synes den har blitt mer smakløs og svampete med årene. Kanskje vi begynner å bli voksne? Eller kanskje smaksløkene våre er nyrenset? Alternativt overarbeidet....:p Overarbeidet tror jeg ikke gjelder for min del som spiser så kjedelig som jeg gjør. Men nyrenset; den likte jeg! Det er ikke bare kroppen som er blitt renere, men også smaksløkene :D:D

Festina lente
16-03-13, 15:31
Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig jeg...hvordan gjennomfører du kuren? Er det spesiell mat du spiser, når, hvor mye osv. Kan du du fortelle mer?

Hilsen fru Nysgjerrig:D

Første uken er ganske tøff, med kun proteiner og de ulike kosttilskuddene og en spesiell te (som jeg ikke husker navnet på nå). 4 måltider for dag med enten 150 gr. kjøtt, eller 200 gram fisk, eller 2 egg.

Ikke alkohol, ikke grønnsaker, ikke melkeprodukter, ikke kunstig søtning i noen form, men inntil 5 kopper kaffe eller te i tillegg til de to literne med vann. Skal si jeg løper ofte på do! :p

I uke 2 og 3 skal du ha to dager i uken på samme måte som uke 1, men du kan utvide med litt youghurt, frø, juice, melk, 1 brødskive pr. dag eller en spesiell shake. I tillegg skal du ha 2 proteinmåltider for dag og 150 gram grønnsaker til hvert av proteinmåltidene. Gleder meg til det! :D

Uke 4 har jeg ikke helt satt meg inn i ennå ("bruksanvisningen" ligger på jobben), så den får vi ta når jeg kommer så langt, for øyeblikket virker det leeeenge til ;)

Første uken moderat med trim, de neste bør du bevege deg ca. 1/2 time for dag.

Jeg la inn gårsdagens måltider i diett.no, og oppdaget at jeg fikk i underkant av det jeg skal ha i protein (bare ca 90 gram). Jeg spiste derfor et ekstra egg uten å ha så veldig dårlig samvittighet. På kalorifronten lå jeg på ca. 1200 kalorier, så det minner litt om en 15 år gammel Grete Roedemeny (som jeg heller ikke klarte å leve på i lengden....) Men jeg skal klare å holde ut de første 4 ukene, så får vi se.

For meg som har gjennomgått Ketolyse er prinsippene ganske kjente. Men jeg må innrømme at jeg savner vinen og osten. Spesielt osten tror jeg var den som holdt sulten unna - men på samme tid var den kanskje "synderen" som gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt? (Synderen er selvfølgelig meg selv, men jeg hater å innrømme det...;) Det er jo ikke slik at jeg ikke vet hva som skal til for å gå ned i vekt....)

Kosttilskuddene heter FitLine og de leveres av PM International.

Tarato
16-03-13, 15:42
Du verden! Dette er ganske heftige greier! Du imponerer med dette altså. Men som med alt annet; fungerer det så er det helt greit! Jeg vet ikke om jeg hadde greid det, men hvem vet hvis jeg stod i samme situasjon som deg!? Tenk litt på den osten; det er noen som slliter ekstra pga ost eller melkeprodukter. Det kan være verdt forsøket når du etterhvert kommer tilbake til "normale" tilstander å droppe dem for å se om det kan være til hjelp.
Jeg heier nå på deg videre også; og ser fram til å høre hvordan det går. Dette MÅ gi resultater på ett eller annet vis.

Festina lente
16-03-13, 16:22
Resultat 1: Suuuuulten;)

Resultat 2: minus 3,8 kg(!) :D

Tarato
16-03-13, 20:40
Kom igjen; hold ut:visemuskl
Vi heier på deg hele måneden:heia:

Festina lente
16-03-13, 21:09
Takker og bukker :snill:

VSB
17-03-13, 12:06
Slenger meg med i heia koret:)

Fedona
17-03-13, 12:27
Heia heia! :D:D

Festina lente
18-03-13, 08:28
Slenger meg med i heia koret:)

Heia heia! :D:D

God morgen og tusen takk for flott oppbacking!:)

Litt uvant med veiedag på mandager, men hva gjør vel det når jeg
HAR GÅTT NED 4,3 KG!!!!!!:stortsmil:stortsmil:stortsmil

Litt endringer i kostholdet nå og det gleder jeg meg til. Det er nå den virkelige kampen mot kiloene starter.

Håper alle får en fin slankeuke. Nå må jeg løpe i blodbanken og sette inn et lite innskudd:)

Fin dag til alle!

Fedona
18-03-13, 10:23
God morgen og tusen takk for flott oppbacking!:)

Litt uvant med veiedag på mandager, men hva gjør vel det når jeg
HAR GÅTT NED 4,3 KG!!!!!!:stortsmil:stortsmil:stortsmil

Litt endringer i kostholdet nå og det gleder jeg meg til. Det er nå den virkelige kampen mot kiloene starter.

Håper alle får en fin slankeuke. Nå må jeg løpe i blodbanken og sette inn et lite innskudd:)

Fin dag til alle!

Gratulerer! Det må være herlig og helt fortjent sånn som du har slitt :)

Lykke til med ny uke til deg og alle andre :)

smgj
18-03-13, 13:12
Gratulerer! Tvitvi for at neste uke også blir fin!

Her går det på "holde vekten med omgangssjuke". Holder på å bli lettere dehydrert, men sier som Carisma - "ikke pokker om det går av et gram"?!?...

Jaja...

Fedona
18-03-13, 13:22
Gratulerer! Tvitvi for at neste uke også blir fin!

Her går det på "holde vekten med omgangssjuke". Holder på å bli lettere dehydrert, men sier som Carisma - "ikke pokker om det går av et gram"?!?...

Jaja...

Huff! God bedring! Det der er kjedelige greier...

Tarato
18-03-13, 21:48
Jeg heier på dere alle! Grattis til Festina med så godt resultat, og til smjg...misunner deg ikke, men støtter deg på atdet gjerne kan dra med seg noen gram i samme slengen! Her jobber jeg meg ned etter en durabel "sprekk" på over ei uke. Trenger ikke si verken hvordan jeg ser ut eller hvordan jeg føler meg; jeg vet dere vet...
Ha en god kveld alle sammen!

Festina lente
18-03-13, 23:25
Gratulerer! Det må være herlig og helt fortjent sånn som du har slitt :)

Lykke til med ny uke til deg og alle andre :)
Tusen takk og takk det samme! :)

Gratulerer! Tvitvi for at neste uke også blir fin!

Her går det på "holde vekten med omgangssjuke". Holder på å bli lettere dehydrert, men sier som Carisma - "ikke pokker om det går av et gram"?!?...

Jaja...
[COLOR="blue"]Huff, det er så kjipt! :( Krysser fingrene for at det går seg til raskt [(COLOR]

Festina lente
18-03-13, 23:30
Jeg heier på dere alle! Grattis til Festina med så godt resultat,

TAkker og bukker :-) og til smjg...misunner deg ikke, men støtter deg på atdet gjerne kan dra med seg noen gram i samme slengen! Her jobber jeg meg ned etter en durabel "sprekk" på over ei uke. Trenger ikke si verken hvordan jeg ser ut eller hvordan jeg føler meg; jeg vet dere vet...jepp :(Jepp :( Lykke til med nedjobbi gen. Jeg synes det går raskere når jeg drikker masse vann -kanskje det er din erfaring også?
Ha en god kveld alle sammen!

Natti natt! :)

Tarato
19-03-13, 20:41
Masse vann hjelper på det meste, og er (alltid) en av årsakene til at ting skjærer seg. Eller m.a.o: i de periodene jeg sliter ser jeg at jeg drikker mindre enn vanlig - og motsatt: i de periodene det fungerer godt så drikker jeg myye vann.

Så nå går jeg og lager meg en stor mugge vann, med mål om å drikke opp den i løpet av kvelden. Klunkklunkklunk.... :D

Fedona
19-03-13, 23:13
Stikker innom for å si at jeg har blitt bestemor til Nr fire :D

Riktignok bonusbarnebarn, men de er mine :)

En jente ble det :) så nå har min stedatter to jenter og to gutter og hun er bare 28... Tjoho :D

smgj
20-03-13, 07:34
Stikker innom for å si at jeg har blitt bestemor til Nr fire :D

Riktignok bonusbarnebarn, men de er mine :)

En jente ble det :) så nå har min stedatter to jenter og to gutter og hun er bare 28... Tjoho :D
Gratulerer!

Festina lente
20-03-13, 08:37
GRATULERER!!!:4klover::blomster:

Fedona
20-03-13, 15:44
Tusen takk! Gleder meg til å dra til England og treffe de i neste uke :)

Tarato
20-03-13, 19:01
Gratulerer Fedona! Vi har ikke barnebarn ennå, men jeg kjenner jeg er veldig klar for det ;) Nyt turen og besøket i England :)

VSB
21-03-13, 08:15
Gratulerer Fedona:)

Håper jeg har mange år til jeg kommrr dit... Men skikkelig kos.

Hvem glemmer å be om resept hos legen to dager før påske? Stresser ikke da? jo da, ordner seg vel, men jeg er håpløs der, venter på å kunne ringe... Telefon, kontordamer og lege er ingen god kombinasjon...

Svar på MR i går, jumpers knee ++ blir bra da, ikke kronisk, men kan ta tid...

smgj
21-03-13, 09:37
Ah... kroppen er snål, altså... Jeg gikk ikke ned et gram under 5dagers kraftig omgangssyke (så mye *holder fingrene tett sammen* for teorien om at omgangssyke er et fint slankemiddel, altså :p), men nå - etterpå - i løpet av 2-3 dager ... har halvannet kilo sluppet :eek:!

Veldig fint om det vedvarer, og tar følge med 5-6 til, men det er nok for mye å håpe på. Tror det forresten henger mye sammen med "småspist mage" etter å ha vært syk og sterk skjerpings i hva som går inn. Ble ikke frisk før jeg kastet cola & sjokolade-trøste"maten" og startet forsiktig ketogent med kyllingsuppe (for en klisjé) og annen MAT i små porsjoner. *DOH!* Burde jo ha lært at det er ordentlig MAT man skal spise... :p

VSB
21-03-13, 15:41
Ah... kroppen er snål, altså... Jeg gikk ikke ned et gram under 5dagers kraftig omgangssyke (så mye *holder fingrene tett sammen* for teorien om at omgangssyke er et fint slankemiddel, altså :p), men nå - etterpå - i løpet av 2-3 dager ... har halvannet kilo sluppet :eek:!

Veldig fint om det vedvarer, og tar følge med 5-6 til, men det er nok for mye å håpe på. Tror det forresten henger mye sammen med "småspist mage" etter å ha vært syk og sterk skjerpings i hva som går inn. Ble ikke frisk før jeg kastet cola & sjokolade-trøste"maten" og startet forsiktig ketogent med kyllingsuppe (for en klisjé) og annen MAT i små porsjoner. *DOH!* Burde jo ha lært at det er ordentlig MAT man skal spise... :p
Ordentlig mat gjør susen. For mange ting...

Er det noen som har sett "food hospital". Ikke alt som er lavkarbo, men spennende hva som kan "fikses" med mat. Det har vel alle vi erfart og. For meg er det psyke, andre mavetrøbbel, Pcos, diabetes... Tja, lurer nesten på hva mat ikke spiller inn på noen ganger.

Tarato
21-03-13, 20:09
Ordentlig mat gjør susen. For mange ting...

Er det noen som har sett "food hospital". Ikke alt som er lavkarbo, men spennende hva som kan "fikses" med mat. Det har vel alle vi erfart og. For meg er det psyke, andre mavetrøbbel, Pcos, diabetes... Tja, lurer nesten på hva mat ikke spiller inn på noen ganger.
La mat være din medisin var det en som sa en gang... jeg tror på det da!

smgj
21-03-13, 22:41
La mat være din medisin var det en som sa en gang... jeg tror på det da!
Hippokrates, visstnok... :)
Og i morgen blir det gourmet-middag med vin og greier. Så jeg frykter for at den fine vekta mi blir kortvarig.:o

Tarato
22-03-13, 22:20
Og MÅ du da drikke vin smgj?

Her er det påskepyntet nå; tok helgevasken i går og det var så utrolig deilig å komme hjem fra jobb og være ferdig med det. Er sliten kjenner jeg, så det skal bli godt med noen dager fri nå, Håper på fint vær og masse frisk luft!

Fedona
22-03-13, 23:17
Og MÅ du da drikke vin smgj?

Her er det påskepyntet nå; tok helgevasken i går og det var så utrolig deilig å komme hjem fra jobb og være ferdig med det. Er sliten kjenner jeg, så det skal bli godt med noen dager fri nå, Håper på fint vær og masse frisk luft!

Vin må man vel ha til en gourmet middag, Tarato :p

Men kutt heller ned på stivelse i maten mener nå jeg :D

Nyt middagen du, smgj :D

Og så deilig med et ferdig vasket hus til påske, du kan bare komme hit og ta en runde også :p her trengs det både vindusvask og gulvvask. Men du skal få slippe... Nyt ferien og lad batteriene dine, Tarato! Ærlig fortjent!

Ønsker dere alle en flott påske!

Påskeklæm fra Fedona 🐣🐔💝

smgj
23-03-13, 07:55
Og MÅ du da drikke vin smgj?

Her er det påskepyntet nå; tok helgevasken i går og det var så utrolig deilig å komme hjem fra jobb og være ferdig med det. Er sliten kjenner jeg, så det skal bli godt med noen dager fri nå, Håper på fint vær og masse frisk luft!
"Må", nei. Synes jeg at jeg mister en stor del av en ekstraordinær matopplevelse ved å avstå: "ja". :)

Nei, jeg dro, spiste og avsto ikke fra så mye utenom at jeg sørget for at ingen fyllte på glasset mitt. Maten de serverer ligger ikke under lavkarbo, men jeg kan iallfall garantere at de ikke bruker "lett"-produkter og at alt er mat fra bunnen av. :) Det ser ut som at jeg slapp unna med 1kg opp. Det er bare å ta det pent nå framover så kanskje det går bra.

Ellers kan jeg melde om sterk misunnelse på den som har ferdig hus nå. Du er flink! Her er det langtfra ferdig og mye å gjøre. Det blir nok dagens oppgave, det. Å shine huset og vaske klær... Ingen av oss har vært hjemme mer enn nødvendig i et partre uker og sånn ser det ut.

Heldigvis tok jeg vinduene for ikke så lenge siden, så det trengs heldigvis ikke...

God påskeferie, alle sammen!

Fedona
23-03-13, 09:42
Så godt at du dro og at du koste deg da:)

Og den kiloen er sikkert bare og vann og forsvinner fort :)

Lykke til med vaskinga :p

VSB
23-03-13, 21:46
Vi er reist på hyttepåske, men kaldt med utedo nå, selv om turen ikke gikk til fjells...

Tarato
25-03-13, 14:15
Kan noen vennligst slå meg i hodet med noe veldig hardt?! At jeg aldri lærer! Det er nå en ting å spise sjokolade og bli fysen på noe/mer, men det er jo ikke det verste. Det som er verst er hvor tung jeg blir i kroppen, føttene kjennes som om de er to tonn hver, skuldrene henger ned, har null energi (og noen sa at sjokolade gir deg energi:eek:) - har ikke engang energi til å gå og legge meg på sofaen for å slappe av :( Og jeg spiste noen få biter Hva er det som skjer i kroppen nå? Reagerer jeg så mye på sjokolade? Her er det sukkeret som er synderen og ikke melka tror jeg.

smgj
25-03-13, 14:52
Kan noen vennligst slå meg i hodet med noe veldig hardt?! At jeg aldri lærer! Det er nå en ting å spise sjokolade og bli fysen på noe/mer, men det er jo ikke det verste. Det som er verst er hvor tung jeg blir i kroppen, føttene kjennes som om de er to tonn hver, skuldrene henger ned, har null energi (og noen sa at sjokolade gir deg energi:eek:) - har ikke engang energi til å gå og legge meg på sofaen for å slappe av :( Og jeg spiste noen få biter Hva er det som skjer i kroppen nå? Reagerer jeg så mye på sjokolade? Her er det sukkeret som er synderen og ikke melka tror jeg.
:klem:
Kan du begynne å tenke på
1) hvorfor du har sånn lyst på sjokolade? (Jeg har funnet ut at hos meg er det et typisk mønster at jeg spiser sjokolade på dager hvor jeg har sovet lite/er mentalt sliten - jeg tror jeg spiser sjokolade som andre drikker kaffe - for energikicket. .... I dag er en sånn dag - og har jeg vært på kakaoen på kaffemaskina? Jupp. Vet jeg at jeg med stor sannsynlighet herper magen pga tørrmelka i kakaoen? Jada... det også. :rodme:)
2) finne ut om du kan oppnå noe av det samme på en bedre måte, uten så slitsomme ettervirkninger? Eventuelle avledningsmanøvre eller mentale varselskilt: "Fare, magerumling - proceed with caution"...
3) lage deg mindre skadelige alternativer? Okosjokolade selger ingredienser for hjemmelaget sjokolade... :)

Fedona
25-03-13, 18:06
Kan noen vennligst slå meg i hodet med noe veldig hardt?! At jeg aldri lærer! Det er nå en ting å spise sjokolade og bli fysen på noe/mer, men det er jo ikke det verste. Det som er verst er hvor tung jeg blir i kroppen, føttene kjennes som om de er to tonn hver, skuldrene henger ned, har null energi (og noen sa at sjokolade gir deg energi:eek:) - har ikke engang energi til å gå og legge meg på sofaen for å slappe av :( Og jeg spiste noen få biter Hva er det som skjer i kroppen nå? Reagerer jeg så mye på sjokolade? Her er det sukkeret som er synderen og ikke melka tror jeg.

Huff da! Var det mørk sjokolade eller melkesjokolade? Og er du sikker på at du ikke brygger på noe?

Uansett, håper du føler deg bedre snart!

Klæm fra Fedona :)

Tarato
26-03-13, 10:18
Huff da...jeg så nå at det innlegget mitt var skrevet for å misforståes. Denne gangen var det ikke "overlysten" på sjokolade som tok overhånd, denne gangen hadde jeg ordentlig kontroll og spiste noen biter i løpet av kvelden (ble sikkert flere enn jeg tror :) men lell) uten å verken "ta av", bli så fysen på noe mer. Skikkelig artig å kjenne på den følelsen. Men den tungheten i kroppen dagen etter - DEN var heftig. Den slo meg helt ut den, og tok all energi. Det var det jeg mente med innlegget mitt - hvorfor ble det sånn? smjg du har jo stadig vekk imponert meg med kunnskapen din om det meste, og jeg hadde nok håpet på at du spesielt hadde et svar, men også dere andre siden jeg regner med dette ikke er noe som bare har skjedd med meg?

smgj
26-03-13, 14:33
Huff da...jeg så nå at det innlegget mitt var skrevet for å misforståes. Denne gangen var det ikke "overlysten" på sjokolade som tok overhånd, denne gangen hadde jeg ordentlig kontroll og spiste noen biter i løpet av kvelden (ble sikkert flere enn jeg tror :) men lell) uten å verken "ta av", bli så fysen på noe mer. Skikkelig artig å kjenne på den følelsen. Men den tungheten i kroppen dagen etter - DEN var heftig. Den slo meg helt ut den, og tok all energi. Det var det jeg mente med innlegget mitt - hvorfor ble det sånn? smjg du har jo stadig vekk imponert meg med kunnskapen din om det meste, og jeg hadde nok håpet på at du spesielt hadde et svar, men også dere andre siden jeg regner med dette ikke er noe som bare har skjedd med meg?
Ah.. da misforsto jeg grundig. Sorry!

Nei - dette med sterke reaksjoner på karbohydrater (om det er karbohydratene og ikke noe annet i sjokoladen som er problemet) er ikke noe jeg har opplevd selv, og dermed så har jeg ikke satt meg særlig inn i det. Men det går noen tråder om hypo-/hyper-glycemia ... vet ikke om noen av dem kan passe på problemet du merker? Det likner jo veldig på hypoglycemia, men tidsspektret er for langt i forhold til den tradisjonelle forståelsen av situasjonen... ...

Det eneste jeg husker ellers er at jeg leste om en som spiser ketogent - og har gjort det i noen år... som opplevde blodsukkersvingninger etter karbohydratinntak som på et vanlig kosthold hadde blitt tolket som diabetes. Han (biokjemiker, mener jeg han er - det er "peter på bloggen hyperlipid" jeg snakker om) brø seg ikke noe om det, men regnet rett og slett med at hans glukosetoleranse (evnen til å håndtere karbohydrater) hadde blitt nedregulert over tid på den ketogene kosten..

VSB
26-03-13, 22:28
Kan kjenne meg igjen i at kroppen er tu g dagen etter hk utskeielser, men noe mer vet jec ikke... Belastning/omstilling for kroppen? Vi har vel egentlig alle erfart at kkh påvirker mer enn bare blodsukkeret?

Tarato
27-03-13, 18:55
Takk til dere! Jeg har lest litt om det du nevner smjg, men kjenner jeg ikke igjen i det. Da kjenner jeg meg heller igjen i det du viser til VSB :) Nå har jeg hatt noen dager fri, tatt det med ro, gått turene mine og likefullt er jeg utrolig sliten. Så det spørs om jeg har vært for hard med meg selv så lenge at jeg har brukt opp både lageret og reservelageret av energi - og når det sukkeret kom oppå så vippa det bare over styr. Det er bare så deilig å tenke på at det fortsatt er mange fridager igjen. Vi har ikke hytte, så dagene brukes hjemme hvor jeg pjusker med mitt, går tur, og pjusker litt igjen. Liker å lese, og gjør det nå. Deilig.

Ønsker dere en riktig god påske, med eller uten hytte, med eller uten sol (helst med) og masse god mat!

smgj
27-03-13, 19:15
God bedring, Tarato.

Vi har også hjemmepåske - jeg har ambisjoner om å ferdigstille en jakke. Håper at den ikke blir helt off i størrelsen. Ellers blir det bare kos, tur og besøk av venner - håper jeg.

VSB
27-03-13, 21:35
Å tappe seg for myefor energi er skummelt Tarato, så ta vare på deg selv nå. Snakkerav erfaring... I lengden er det ingen som tjener på det.

Her får jeg vel innrømme påskeog ferie i alle lag, inkludert mat... Men jeg får baretakonsekvensene av det. Kan ikke gå særlig turheller, med en kropp som protesterer.

God påske til alle:)

Fedona
28-03-13, 00:32
Det kan jo være at det ikke er sjokoladen som har skylden... Rart at det blir så ille over lengre tid. Kanskje det er stress eller noe annet som gjør det. Jeg vet alt om det å føle seg sliten... Lytt til kroppen og ta et med ro, Tarato.

Vi reiser til England i morgen :) og blir der over en uke. Skal bli deilig, men det blir litt stress også. Må bare ta det litt rolig... Skal jo treffe "alle" så mye som mulig. Men jeg gleder meg mest til å holde mitt nyfødte barnebarn i armene, det gir automatisk ro :) hun er bare ti dager gammel :) herlig!

Ønsker dere alle en flott påske! Ikke stress med vekt eller annet og ikke skei ut for mye damer :p Men det vet jeg dere ikke gjør, for det betaler seg ikke ;)

Påskeklæm fra Fedona :)

Tarato
28-03-13, 21:04
Nyt Englandsbarnet Fedona, og god tur!
Formen her er stigende, heldigvis. Har gått lange turer hver dag nå, og blir sliten av det men samtidig gjør det godt. Jeg kom på at jeg hadde jo en relativt kraftig influensa for noen få uker siden, og det kan jo være at den henger litt i. Eller at det tempoet som ble satt opp da jeg var ferdig med dem ble for tøft. Uansett har disse dagene vært en lærepenge i den forstand at jeg synes jeg "tåler" lite. Lært! Tror jeg....
Møtte den berømte veggen for mange år siden, og holdt på å springe på den et par-tre år senere også, men stoppet opp da jeg kjente igjen symptomene. Så jeg er veldig klar over hvor fort gjort det er! Men samtidig er jeg skrudd sammen sånn at jeg står på for det jeg holder på med; bare litt til nå, ha litt tempo nå så slapper jeg av i helga, i ferien osv. Jeg vet det er farlig å tenke sånn, men sliter litt med å endre de tankene altså.

Nå er det klart for et glass rødvin; herlig med fri og rødvin hver kveld ;)

Tarato
29-03-13, 09:42
Fredag morgen og veie dag....niks, ikke i dag. Batteriene i vekta valgte å ta påskeferie i dag, så jeg "slapp unna" :D:D
Uansett vet jeg at den viser oppgang, det kjennes på klærne. Som jeg har sagt før så hjelper det ikke å spise det man "kan" spise så lenge det blir for mye av det også.De siste dagene har jeg spist mye mer grønnsaker enn vanlig, og vips - så stopper alt opp. Nå veier jeg maten igjen, særlig knekkebrød og grønnsaker; det er her jeg blir for ivrig når jeg setter igang. Nå er det sol ute og jeg tenker å finne solveggen så fort tempen er akseptabel. Ha en strålende langfredag alle sammen!

Tarato
01-04-13, 12:10
God mandag damer! Endelig er påsken over og hverdagen venter. Ikke at jeg ikke har hatt gode fridager, men jeg ser fram til å komme inn i hverdagens matkustus igjen, med kjedelige middager, enkle frokoster, greie lunsjer osv. Det har blitt for mye mat, for god mat, for mye av det meste på matfronten egentlig.

Jeg blir alltid lurt 1.april, men i år var jeg forberedt - heldigvis!
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/36596_473521046049281_1832583098_n.jpg

Festina lente
01-04-13, 12:36
:D:lol::D

Vel overstått påskefeiring - håper dere har hatt det bra :)

For første gang på flere år har jeg hatt en alkohol- og snopefri påske - er ikke det fantastisk?!?

Veeeeel, kanskje ikke helt snopefri da, men så godt som. Eller hva tenker dere? I løpet av hele påsken spiste jeg en 1/2 stang Kvikklunsj, 3 salte lakris"penger", 1 rute Firkløver, 1 rute Brownies og 1 Cola Zero.

I tillegg var jeg på skitur 4 ganger, og holdt meg ganske bra til det planlagte kostholdet. Og gjett hva: 0 vektnedgang!! :( Skal innrømme at det tærer på motivasjonen...... Krysser fingrene for at det er saltet fra påskeaftens pinnekjøtt som holder på vannet, ellers vet jeg ikke helt hva jeg gjør.....:rolleyes:

Men som du sier, Tarato, det skal uansett bli godt å komme tilbake til vante rutiner på matfronten. Jobbrutinene kunne jeg godt unnvært en uke til :D

Festina lente
03-04-13, 19:59
Her var det stille - har påska tatt knekken på dere? :)

Kommer bare snikende inn her for å se om jeg klarer å finne igjen den savnede motivasjonen min...:o sliter for øyeblikket, og holder på å rote meg inn i den gamle spiralen av "jeg går ikke ned i vekt / en liten bit ekstra kan ikke skade / det er jo bare en liten bit / åååååå, jeg er sulten hele tiden / har bare lyst til å gi f...., fikser det ikke likevel / hvordan i all verden kan den iskremen i fryseboksen vite navnet mitt?" Noen som kjenner seg igjen?

Hovmod står for fall sies det, og i dag falt jeg oppi snopeskåla på jobb. Tror jeg greidde å putte 12-14 småsjokolader i trynet før det heldigvis ble tomt:( Antar at alt sukkeret som gjør at magen hyler av sult nå i kveld, og jeg spiste en større porsjon middag enn jeg skulle :-(

Jeg får sette meg ned med heklet mitt, så får hjernen og fingrene noe annet tenke på. Kanskje jeg skal se Kari Jaquesson sitt program og se om jeg blir litt motivert? Egentlig liker jeg ikke dama (siden hun mener at det kun er hennes metode som funker) men kanskje jeg klarer å fokusere mer på andre ting enn hvor sulten og godtesjuk jeg er.....:rolleyes:

OK, nå er all gruffen ute og jeg er litt mer lysten på å fortsette kampen. Kan ikke gi opp nå - DET ville bli for dumt! :boxing: Stå på jenter!!

smgj
03-04-13, 20:30
Festina *hytter med pekefingeren*
Det er folk her inne som har holdt seg svært tett på matta hele påska og har gått opp... Så at du står stille ... er egentlig ikke såååå mye å klage over. (Joda, jeg skjønner... men det kunne ha vært så mye verre, enig?)

Og den godtesyken... har du prøvd krom-tilskudd?

PST - ingen nedgang her heller. Klamrer meg fast til sånn ca stillstand med fingerneglene og trøster meg med at det blir vår, og jeg skal røre mer på meg nå. (Og at helsa iallfall ser ut til å peke rett vei nå.)

Hihi - i dag hadde jeg gleden av å gå på Bodypower for 3. gang i mitt liv. Det er like selsomt hver gang. Jeg føler meg VIRKELIG som en fisk i en sykkelbutikk. Men legen min foreslo noen aminosyrer for meg, og her på grensa finner man dem lettest i "bodybuilderbutikkene". :D

TrillTrall
03-04-13, 20:50
I tillegg var jeg på skitur 4 ganger, og holdt meg ganske bra til det planlagte kostholdet. Og gjett hva: 0 vektnedgang!! :( Skal innrømme at det tærer på motivasjonen...... Krysser fingrene for at det er saltet fra påskeaftens pinnekjøtt som holder på vannet, ellers vet jeg ikke helt hva jeg gjør.....:rolleyes:

Jeg spiste alt for mye brød og søtsaker i påsken (selv om jeg ikke lever veldig strikt lavkarbo til vanlig heller) og vekta viste 1,5 kg vektoppgang fra mandag 25. mars til mandag 1. april. I dag, to dager senere, er 1,3 kg borte. :) Vann og tarminnhold rett og slett.

Tarato
04-04-13, 19:29
Jeg er med! Er innom og leser på sidene, men logger ikke alltid på. "overlevde" påska, og det med godt monn:p Du fikk oppgang på 1,5 kg TrillTrall. Jeg slo deg der altså; jeg hadde 4 kg over minstenotering da påskeuka var ferdig. Reell oppgang var nok 2,5-3 kg da jeg ikke var helt på minstenotering før påske heller..... Og jeg vet hvorfor: rundstykker av spelt (to dager til og med); altfor mye mat/måltid, for lite vann, pepsi max (jaaaa....:geip:) nesten hver dag, og....ja jeg orker ikke ramse opp alt. Mye er vann/tarmvekt men noe kommer jeg til å slite med lenge. Heldigvis har jeg gått ned så mye at det ikke er så farlig. Tenker jeg:p Men bonangeren tar meg nå da buksene er altfor trange, muffinstoppen henger godt over kanten og jeg føler meg ikke vel i klærne mine. Hvor er alle de store gensrene jeg brukte før liksom?

Og sånn går nå dagene;)

Festina lente
04-04-13, 21:34
Festina *hytter med pekefingeren*
Det er folk her inne som har holdt seg svært tett på matta hele påska og har gått opp... Så at du står stille ... er egentlig ikke såååå mye å klage over. (Joda, jeg skjønner... men det kunne ha vært så mye verre, enig?)

Ikke meningen å virke sutrete, altså, men jeg føler at jeg får hentet meg inn igjen og fokusert bedre når jeg innrømmer for dere - og meg selv- hva jeg har gjort. Litt dum mekanisme kanskje, men det virker "sterkere" når jeg ser det på trykk :o

Men må innrømme at jeg føler det litt "bortkastet" å gå sulten store deler av tiden uten å gå ned - da kunne jeg heller hatt det behagelig på lavkarbo (og heller ikke gått ned:D)

Og den godtesyken... har du prøvd krom-tilskudd?
Har forsøkt tidligere uten noe særlig resultat. Er ikke godtesyk så lenge jeg holder meg på matta, men blir veldig lett trigga av sukker. Tror det blir enda verre når jeg er sulten, og det er jo naturlig siden blodsukkeret mitt sikkert er helt i kjelleren :rolleyes: gleder meg til jeg er ferdig med kuren og kan gå tilbake til lavkarbo, så får jeg evaluere etterpå om det var verdt det:p



PST - ingen nedgang her heller. Klamrer meg fast til sånn ca stillstand med fingerneglene og trøster meg med at det blir vår, og jeg skal røre mer på meg nå. (Og at helsa iallfall ser ut til å peke rett vei nå.)
Helsa er jo det desidert viktigste! :)

Festina lente
04-04-13, 21:35
Jeg spiste alt for mye brød og søtsaker i påsken (selv om jeg ikke lever veldig strikt lavkarbo til vanlig heller) og vekta viste 1,5 kg vektoppgang fra mandag 25. mars til mandag 1. april. I dag, to dager senere, er 1,3 kg borte. :) Vann og tarminnhold rett og slett.

Kjempefint at de forsvinner - det er en deilig følelse :)

smgj
04-04-13, 21:45
Festina - bare kom hit og blåst ut, det er jo det vi samler oss for? Jeg må innrømme at jeg hadde glemt den "halvekstremkuren" din - da skjønner jeg skuffelsen mer. Og når det gjelder sult og sukker har jeg det som deg... Sult er forferdelig demotiverende - i sær når man ikke ser resultater av "lidelsen".

Har du lenge igjen da?

Festina lente
04-04-13, 21:57
Etter noen år på deilig lavkarbo synes jeg denne kuren er "helekstrem", smgj:D Jeg fatter ikke at jeg holdt ut i månedsvis på Grete Roede - det var jo et sant hel...e! :eek:

Kuren er ferdig på mandag, men jeg tenkte jeg skulle prøve å utvide den med et par uker. Jeg skulle så inderlig gjerne mistet 10 kg!

Foreløpig ser det ikke så lovende ut med det målet, så for øyeblikket ser jeg det litt an. Hvis det løsner litt får jeg nok motivasjon til å fortsette, men hvis det ikke skjer noe snart må jeg vel bare bite i det sure eplet og innrømme at dette ikke er noe for meg...

Litt stolt da over at jeg satt foran et svært fat med skoleboller, fyrstekaker, skillingsboller pluss, pluss i dag uten å ta så mye som en bit. I tillegg takket jeg nei til en gratis 3-rettens middag med masse vin på Bølgen & Moi i dag - DEN satt langt inne, det skal jeg love deg! :D

smgj
04-04-13, 23:04
Litt stolt da over at jeg satt foran et svært fat med skoleboller, fyrstekaker, skillingsboller pluss, pluss i dag uten å ta så mye som en bit. I tillegg takket jeg nei til en gratis 3-rettens middag med masse vin på Bølgen & Moi i dag - DEN satt langt inne, det skal jeg love deg! :D
http://images.yuku.com/image/gif/71125ec407639427b95e96fee45e64642b94cb2.gif

VSB
05-04-13, 07:02
Festina Lente, det står respekt av deg!

Utskeielsene i påsken ble litt mye... Ubehaget med for mye gluten er det verste. Smågodt og sjokolade er bedre enn rundstykker:veitikke:

Tross alt, vekta holder seg innenfor den vanlige kiloen i dag, droppet vekta fram til i dag.

Påsken ble preget av stress, noe som nok påvirket utskeielsene... Og når nervene endelig faller på plass, så skjer det mer hjemme... Håpe det roer seg nå. Aktivitet er nærmest fraværende. Hofter er bedre, knær uforandret... Dritt lei nå, sorry uttrykket.

Festina lente
05-04-13, 15:37
http://images.yuku.com/image/gif/71125ec407639427b95e96fee45e64642b94cb2.gif

[quote=VSB;1435846]Festina Lente, det står respekt av deg!quote]

Tusen takk - så snille dere er! :)

Føles ut som det har løsnet litt nå, men det kommer ikke noe tall før på mandag - den nye veiedagen.

God helg! :D

Tarato
06-04-13, 11:33
Litt stolt da over at jeg satt foran et svært fat med skoleboller, fyrstekaker, skillingsboller pluss, pluss i dag uten å ta så mye som en bit. I tillegg takket jeg nei til en gratis 3-rettens middag med masse vin på Bølgen & Moi i dag - DEN satt langt inne, det skal jeg love deg! :D Jeg tar bølgen for deg Festina; Du imponerer med utholdenheten din!

Utskeielsene i påsken ble litt mye... Ubehaget med for mye gluten er det verste. Smågodt og sjokolade er bedre enn rundstykker:veitikke: Denne kan jeg også skrive under på; og det med store bokstaver! Sukker gir meg uro/ubehag i kroppen en periode, mens mel "ødelegger" den.

Jeg våknet med en fantastisk migrene i natt, og orket ikke stå opp og finne "pilla mi". Håpet at noen timer god søvn ville hjelpe. Som om jeg ikke har lært at jeg ikke sover godt når jeg har migrene om natta :( Så nå sitter jeg her, halvdopet på "pilla" og blir nok sittende/liggende i dag. Utgjort også, fridag, fint vær, og har så mye annet jeg vil ha gjort. Dette er nok medaljens bakside etter påskedagene :( Sånn da er det ut, og jeg skla finne ullpleddet og kanskje ei bok. Ønsker dere en god lørdag!

http://images.yuku.com/image/gif/71125ec407639427b95e96fee45e64642b94cb2.gif Denne likte jeg godt!

Fedona
06-04-13, 15:20
Hallo alle sammen :)

Har lest gjennom påske erfaringene deres :p jeg har nettopp kommet hjem fra en uke i England. Og det ble mer karber enn jeg hadde planlagt... Er ikke lett når en er ute og reiser. Men til min store glede så har jeg kanskje bare gått opp en liten kilo, og det tror jeg er vann og vil forsvinne. :o håper det iallefall...

Lille Ava var nydelig, for en herlig følelse å holde henne og å mate henne :D skulle gjerne tatt med henne hjem :)

Er veldig sliten etter denne uka og det er godt det er helg så jeg har litt tid å komme meg igjen... Kjenner det skal bli godt å komme inn i rutinene med maten nå og så håper jeg at vannet har sluppet taket til veiing på fredag :p

En riktig god lørdag til dere alle :)

Festina lente
08-04-13, 09:12
God morgen!
Bare innom for å melde ny vekt: 96,8 kg og dermed minus 6,3 kg etter at "prosjektet" mitt startet for 4 uker siden! Hurra!!!!:D:D:D

Dette gav en ny driv til å fortsette, men er fortsatt sulten så det spørs hvor lenge jeg holder ut:o

Fin slankeuke til dere!!

VSB
08-04-13, 18:52
God morgen!
Bare innom for å melde ny vekt: 96,8 kg og dermed minus 6,3 kg etter at "prosjektet" mitt startet for 4 uker siden! Hurra!!!!:D:D:D

Dette gav en ny driv til å fortsette, men er fortsatt sulten så det spørs hvor lenge jeg holder ut:o

Fin slankeuke til dere!!
:heia: :heia: :heia:

smgj
08-04-13, 19:08
Godt jobba!

Tarato
08-04-13, 20:19
God morgen!
Bare innom for å melde ny vekt: 96,8 kg og dermed minus 6,3 kg etter at "prosjektet" mitt startet for 4 uker siden! Hurra!!!!:D:D:D

WOW!!! http://images.yuku.com/image/gif/71125ec407639427b95e96fee45e64642b94cb2.gif

Ta en uke av gangen videre du, så blir det mer overkommelig. Men hvorfor er du sulten? Spiser du ikke nok mat? Husker ikke helt hva det var du spiste jeg nå?

Festina lente
08-04-13, 23:07
Takk for at dere er en slik fenomenal heiagjeng! Det setter jeg umåtelig pris på :)

Hva jeg spiser, Tarato? Alt for lite.... :D

Neida, fra spøk til alvor. Det er en lavkarbo/lavkalorivariant med hovedvekt på å spise proteiner. Den første uken spiste jeg kun proteiner i form av rent kjøtt, fisk eller egg. Senere har jeg lagt til frø, yoghurt og grønnsaker, men har fortsatt 2 "proteindager" i uken. I tillegg tar jeg diverse kosttilskudd fra Fitline.

Som sagt tidligere; dette er en kur og IKKE en livsstil. Jeg skal snart tilbake til lavkarbo, og da vil det forhåpentligvis løsne litt med det kostholdet. Hvis ikke får jeg forsøke å stabilisere med lavkarbo og så ta en ny runde med dette etter hvert. Vi får se hvor sulten jeg blir etterhvert ;)

Tarato
10-04-13, 21:34
Neida, fra spøk til alvor. Det er en lavkarbo/lavkalorivariant med hovedvekt på å spise proteiner. Den første uken spiste jeg kun proteiner i form av rent kjøtt, fisk eller egg. Senere har jeg lagt til frø, yoghurt og grønnsaker, men har fortsatt 2 "proteindager" i uken. I tillegg tar jeg diverse kosttilskudd fra Fitline. Eh...siden du er så sulten er det da begrenset mengder protein? Og ikke noe fett? Jeg bøyer meg i støvet for dette altså; jeg har også en gang i tiden prøvd meg på en variant av kjøtt og fett, og det var heftige greier.

Festina lente
10-04-13, 22:51
Ett måltid skal bestå av 150 gram kjøtt, eller 200 gram fisk, og 150 gram grønnsaker. Når jeg har proteindager blir det" i verste fall" 4 x 150 gram = 600 gram totalt. Egentlig minst sulten de dagene...

De dagene jeg spiser grønnsaker spiser jeg to protein- og grønnsakmåltider, 1 måltid med en lettyughurt, frø og ett egg, og 1 shake.Litt lite synes jeg, og jeg savner fettet :rolleyes: Men det var kanskje derfor jeg ikke gikk ned i vekt på lavkarboen.....

Må nok passe mere på fettinntaket når jeg skal over på lavkarbo igjen, kan nok (dessverre) ikke spise så mye fett som jeg skulle ønske. I tillegg må jeg passe porsjonene og bare spise til jeg er mett og ikke mer. Sist men ikke minst: være like flink til å drikke vann som jeg er nå.

Og for ikke å glemme det viktigste: Dørstokkmila mosjon... 1/2 time aktivitet daglig må til. Det har jeg ikke vært flink nok til i det siste. Men det retter seg på lørdag når sambo drar utenlands og jeg blir alene med hunden;)

Tarato
11-04-13, 21:47
Heftige greier Festina, heftige greier. Stå på; jeg er sikker på at du greier det. For hvem avgjør det - jo du! Vi heier på deg og puffer deg opp bakkene!!

Festina lente
11-04-13, 22:04
Takk for det, Tarato.
Ut fra tickeren din er du jammen ikke langt unna målet selv. Det hadde du ikke trodd da du startet tråden hadde du vel? :)

Tarato
12-04-13, 21:06
Takk for det, Tarato.
Ut fra tickeren din er du jammen ikke langt unna målet selv. Det hadde du ikke trodd da du startet tråden hadde du vel? :)
Det har du rett i; det var jo derfor jeg startet tråden :) Men den tickeren er en sannhet med visse modifikasjoner, jeg har gått opp og ligger ca rundt 70 kg og har gjort det lenge. Velger å ikke endre tickeren da den viser minstenoteringen min :) Tror jeg skal si meg rimelig fornøyd med 70 kg, så lenge jeg ikke går over. Jeg kunne tenke meg å redusere magemålet (det er der "overskuddslagret" ligger), men tar det med ro nå.

VSB
13-04-13, 09:05
Flott å se framgang her ja! Jeg virrer litt opp og ned en kilo eller så fortsatt jeg... Men er jo også nær målet. Hvis minstemåling ble maks, så skulle jrg være ganske fornøyd ( ikke se 73 i hvert fall).

Festina lente
14-04-13, 20:01
Jeg tok en (planlagt) fridag i går, og unte meg et skikkelig måltid på restaurant, maaaaaaasse vin, en og en halv vaffelplate og litt iskrem. Det var deilig å slappe litt av på kostholdet, og vinen var kjempegod. Ikke fullt så god form i dag, men det får en ta på strak arm ;)

Er kommet i gang med proteindag i dag, og er klar for å stå på en periode til. Kommer IKKE til å legge inn vekten i morgen - det får være til neste mandag! :D

God slankeuke til dere flinke, kjekke jentene! :)

Tarato
16-04-13, 07:36
Herlig Festina! Synes jeg ser for meg nytelsen mens du spiste :)
Her har endelig våren kommet, og snø og is smelter så fort at det er store forskjeller fra morgen til kveld. I går gikk jeg årets første tur uten stillongs ;) Oppdaget også at jeg ikke har type vårjakke, så da får jeg muligheten til å se meg om etter det en av dagene :D
Ha en fin dag!

Festina lente
16-04-13, 18:08
I motsetning til de fleste andre damer så hater jeg å shoppe, men jeg har respekt for at andre synes det er gøy :p Så løp ut og finn deg en flott jakke:)

Ser ikke bort fra at jeg også kommer til å like det bedre når jeg får litt større utvalg. .les: når jeg kommer meg inn i vanlige størrelser og slipper å gå på tjukkebutikker (som min samboer så elegant uttrykte det :wacko:)

VSB
18-04-13, 09:00
Shopping er ikke min favoritt heller, mer et prakrisk gjøremål.

Snøen smelter, men ikke akkurat vår i dag. Litt låst til hjemmet med mine skader, så selv om solen skinner kan det være litt kjølig....

smgj
18-04-13, 10:00
Sukk... Når skal jeg lære at jeg bruker sjokolade som stimuli når jeg egentlig er trøtt og sliten og heller skulle holde ut til nyhetene og så gå og legge meg???

Liker forresten heller ikke shopping.

VSB
18-04-13, 16:33
Sukk... Når skal jeg lære at jeg bruker sjokolade som stimuli når jeg egentlig er trøtt og sliten og heller skulle holde ut til nyhetene og så gå og .

Vi er flere der...

Føler at jeg eser ut for tiden, selvv om det ikke synes på vekta så tror jeg det tapes muskler og bygges fett... Ikke noe å gjøre med.... Må få disse leddene bra først:(

Tarato
19-04-13, 21:26
Pjuh...ingen jakke er kjøpt ennå. Blir litt grådig kjenner jeg; nå da jeg kan gå inn i mindre størrelser så skal jeg ha det så innmari billig - samtidig som jeg vil ha kvalitet/skikkelig vare som jeg skal ha i mange år. Så da blir det vel ikke noen jakke med det samme :)

Har faktisk gått noe ned i vekt den siste uka; ca en halv kilo så nå ligger jeg "bare" to kilo over minstenotering. Målet nå er å holde meg under 70 kg og være i aktivtet/spise riktig/drikke nok/osv. Jeg mener å se sammenheng med vektoppgang/økt magemål da jeg startet med jerntabletter og c-vitaminer. Noen av dere som kjenner til en slik effekt?

Fedona
21-04-13, 11:20
Veldig interessant Tarato, det med jerntabletter og C vitamin. Jeg tar C vitaminer i bruseform. Den uten sukker selvfølgelig. Men tror du det kan ha en sammenheng? Jeg tenker på at jeg ikke går ned mer i vekt... Skal blir spennende å høre om andre har gjort seg slike erfaringer.

Festina lente
21-04-13, 18:48
Pjuh...ingen jakke er kjøpt ennå. Blir litt grådig kjenner jeg; nå da jeg kan gå inn i mindre størrelser så skal jeg ha det så innmari billig - samtidig som jeg vil ha kvalitet/skikkelig vare som jeg skal ha i mange år. Så da blir det vel ikke noen jakke med det samme :)
da får du heller vente til salget :p

Har faktisk gått noe ned i vekt den siste uka; ca en halv kilo så nå ligger jeg "bare" to kilo over minstenotering. Målet nå er å holde meg under 70 kg og være i aktivtet/spise riktig/drikke nok/osv. Jeg mener å se sammenheng med vektoppgang/økt magemål da jeg startet med jerntabletter og c-vitaminer. Noen av dere som kjenner til en slik effekt?

Hurra for vektnedgang - alle gram teller :) kan ikke huske at jeg har gått opp i vekt av jerntabletter, men så har jeg brukt det bare en gang. Har faktisk så "godt" blod at jeg får skryt i blodbanken. Hadde 15 i blodprosent sist gang, og da begynner jeg vel å nærme meg bloddopet, eller? :D

Tarato
21-04-13, 19:50
Hadde 15 i blodprosent sist gang, og da begynner jeg vel å nærme meg bloddopet, eller? :D
Ha ha ha; pass deg for dopingkontroller!

Veldig interessant Tarato, det med jerntabletter og C vitamin. Jeg tar C vitaminer i bruseform. Den uten sukker selvfølgelig. Men tror du det kan ha en sammenheng? Jeg tenker på at jeg ikke går ned mer i vekt... Skal blir spennende å høre om andre har gjort seg slike erfaringer.
Både jerntablettene og c-vitaminene inneholder laktose, det spørs om det er dette jeg reagerer på? Uansett må jeg spise jern da jernlagret var veldig lavt ved siste måling/skal spise det til jeg skal ta nye prøver i august. Lager mat i jerngryte og spiser grønnsaker med jern som supplement.

smgj
21-04-13, 20:07
Ha ha ha; pass deg for dopingkontroller!


Både jerntablettene og c-vitaminene inneholder laktose, det spørs om det er dette jeg reagerer på? Uansett må jeg spise jern da jernlagret var veldig lavt ved siste måling/skal spise det til jeg skal ta nye prøver i august. Lager mat i jerngryte og spiser grønnsaker med jern som supplement.
Prøv lever også du, om du kan like det. :) Jeg må forresten se om jeg kan finne ut av glutenfri blodpudding... Savner blodpudding. Sånn 1 gang i året iallfall.

Festina lente
21-04-13, 23:28
Ha ha ha; pass deg for dopingkontroller!

Tror ikke det er noen fare, Tarato, de fine blodverdiene gjenspeiler seg dessverre ikke i kondisen.:o... Jeg var på yoga i dag, og hadde det blitt en kontroll hadde jeg nok ikke stått øverst på listen for å si det sånn :D

Festina lente
22-04-13, 11:16
Måtte bare innom å legge inn det nye tallet: 95,2 kg!

minus 7,9 kg på 6 uker!! :D:D:D

Dette gir pågangsmot til å fortsette!!

:)Fin slankeuke til dere alle!:)

Fedona
22-04-13, 11:37
Måtte bare innom å legge inn det nye tallet: 95,2 kg!

minus 7,9 kg på 6 uker!! :D:D:D

Dette gir pågangsmot til å fortsette!!

:)Fin slankeuke til dere alle!:)

Kjempebra! Du er flink :)

smgj
22-04-13, 12:49
Måtte bare innom å legge inn det nye tallet: 95,2 kg!


minus 7,9 kg på 6 uker!! :D:D:D

Dette gir pågangsmot til å fortsette!!


:)Fin slankeuke til dere alle!:)

Godt jobba! (Urlittegranne misunnelig her. :) )

Tarato
22-04-13, 21:58
Måtte bare innom å legge inn det nye tallet: 95,2 kg!

minus 7,9 kg på 6 uker!! :D:D:D

Dette gir pågangsmot til å fortsette!!

:)Fin slankeuke til dere alle!:)

WOW!!! Så herlig og vel fortjent! Stå på og hold fokus videre!!

Festina lente
29-04-13, 09:38
Tusen takk for flotte tilbakemeldinger fra dere kjekke damene! :)
Denne uken har det ikke gått så greit (til trøst for de som er litt misunnelige ;)).

Har spist på restaurant og drukket vin 3 dager på rad. I tillegg tok jeg meg en skikkelig tryning oppi en pose ostepop og en pose smågodt når jeg først var i gang...:o

Trøster meg meg at det er den første virkelige smellen på 7 uker, så det kan jeg leve med. Minus 100 gram - dvs minus 8 kg på 7 uker! :)

Lykke til alle sammen - håper dere får en fin slankeuke! :heia:

smgj
29-04-13, 12:05
:) Festina - jeg unner deg nedgangen av hele mitt hjerte. Problemet er bare at jeg unner meg selv litt nedgang også. ;) Men - når jeg ikke gidder å legge inn insatsen så kan jeg vel ikke forvente resultatene heller.

Her i gården har jeg derimot stått stille lenge nå. Og det er en bra ting, for vekta har villet opp, ikke ned. Men, nå er det vår med mer aktivitet og jeg håper det skal bidra tili at jeg kanskje kan snike av et par kilo.

Festina lente
29-04-13, 14:25
:) Festina - jeg unner deg nedgangen av hele mitt hjerte. Problemet er bare at jeg unner meg selv litt nedgang også.Den unner jeg dere også - av hele mitt hjerte. Gudene skal vite hvor frustrerende det er når ingen ting "virker"..... Men - når jeg ikke gidder å legge inn insatsen så kan jeg vel ikke forvente resultatene heller. Jeg var vel ikke flink nok på den ordinære lavkarboen jeg heller, selv om det ikke er kjekt å måtte innrømme det....:o

Her i gården har jeg derimot stått stille lenge nå. Og det er en bra ting, for vekta har villet opp, ikke ned. Men, nå er det vår med mer aktivitet og jeg håper det skal bidra tili at jeg kanskje kan snike av et par kilo.

Jeg synes det er kjempebra at det ikke går opp, og at du har klart å motvirke oppgang! Kudos til deg!

Forhåpentligvis vil lavkarboen hjelpe meg med det når jeg en gang klarer å komme meg inn på et normalt lavkarbokosthold......

Tarato
30-04-13, 21:43
Stå på damer! Kan ikke si annet enn at vi må stå på! Jeg sitter med en herlig fredagsfølelse i kroppen, og det etter bare to arbeidsdager! Skal ha fri torsdag og fredag; fordi jeg fortjener det tenker jeg :D Enn dere?

smgj
01-05-13, 10:29
Her blir det nok bare inneklemt hage- og strikkedag, men det er også fint.

VSB
03-05-13, 07:18
Veiedag og positiv overraskelse. 71,1 er lavere enn på lenge... Vet ikke helt hva jeg gjør... Blir noen utskeielser i helgen, ikke så nøye eller mer Fedon i uka. Stress, litee trening... Men kanskje det positive er at jeg ikke stresser med kosthold og vekt?

(2 kortisonsprøyter skal o heller ikke akkurat være bra...)

smgj
03-05-13, 07:29
Bare vær glad over at det virker du! :) Grattis!

Her var det skikkelig nedtur. Den 15 år gamle antikke digitalvekta har fått det med å vise "troverdig" førstegangsvekt, og så slå av et par kg om jeg fortsetter å stå på den... Så jeg kjøpte en ny (en sånn relativt billig 400-kronersvekt av samme merke som den gamle). Som sporenstreks fortalte at jeg var iallfall 1 om ikke 1,2kg tyngre.:mad: Vel. Jeg vet jo at jeg ser lik ut, men jeg kan ikke si at jeg likte den meldingen. Og fettprosenten? Vel. Siden den viste 5% forskjell i fettprosent på meg samme dag så finner jeg det heldigvis lett å DRITE i den. :D

VSB
03-05-13, 07:34
Ja, positivt at stress endelig ikke sender vekta flere kilo opp:)

Ny vekt er ikke kjekt nei... Og den fettprosenten tviler jeg også litt på... Kjøpte enklere vekt av den grunn, trengs nok mer avansert utstyr der.

smgj
03-05-13, 10:02
Ja, positivt at stress endelig ikke sender vekta flere kilo opp:)

Ny vekt er ikke kjekt nei... Og den fettprosenten tviler jeg også litt på... Kjøpte enklere vekt av den grunn, trengs nok mer avansert utstyr der.
Det er deilig da. :) Er det den nye medisinen som virker så bra? (Du trenger ikke å svare, altså!)

Heldigvis går det greit å la være å bruke "avansert" modus. ;) Så det blir bare kg, speil og målebånd her framover nå også - som før. :D

VSB
03-05-13, 16:40
Medisinen funker nok på sitt ja... Men i forhold til vekt? Kamskje mindre stresset...

smgj
08-05-13, 09:31
Og endelig kan jeg melde litt godt nytt jeg også. :heia:
I morges målte jeg årsbeste (vel - årsbeste dersom jeg tar den nye vekta og trekker fra de 1,2 kg MER den viser enn den gamle iallfall - så tallet er ikke årsbeste, men vekta er årsbeste iallfall). Det er ikke mye ned siden jeg har vært rimelig fjellstabil siden nyttår, men det er iallfall en milepæl rett vei.
Enda bedre er at jeg har funnet igjen energi til aktivitet. Veldig mye forskjellig og ikke samtidig, men jeg har liksom gjort "noe" nesten hver dag igjen; gått/rodd/haget/småjogget.
Og så har jeg spist litt mindre blindt og litt mer etter "er jeg sulten, er dette bra mat for meg". Men sånn er det jo når man er på oppadgående livskurve - da er det ganske lett.

Tarato
12-05-13, 01:16
Gratulerer med nedgang til flere her! Ser du har fått ny vekt smgj, det er jo ikke bare bare å gå over til ny vekt, særlig ikke hvis den nye viser mer enn den gamle :eek: Har vel enda til gode å lese/høre om noen som opplever at det er den andre veien.... ;) Og så herlig å se at du har fått energi til diverse aktivitet! Jeg maser nå om dette med å holde fokus, så jeg trenger vel ikke si det enda en gang :D

Her har dagene gått i ett i det siste; matmessig går det ca bra mens jeg er ganske aktiv. Snøen er forsvunnet i skog og mark, og da er det der jeg befinner meg i ledige stunder. Så utrolig deilig å slippe å gå på asfalten!

Festina lente
13-05-13, 08:20
Innom en snartur for å oppdatere ticker - minus 9,6 på 9 uker!!:D
Trenger vel ikke si at jeg er storfornøyd :)

NÅ: 24-timers hjemme-eksamen. Ikke fullt så fornøyd med det :( men det skal bli godt å bli ferdig.

smgj
13-05-13, 09:21
Tvitvi med eksamen!

Tarato
13-05-13, 21:13
Grattis Festina; godt jobbet. Og lykke til med 24! timers eksamen. Er det mulig tenker jeg!!

Festina lente
14-05-13, 00:57
Ferdig!:) Nå stuper jeg i bingen, står opp klokka halv syv og tar en siste gjennomlesing før jeg sender den av gårde.

Så er det pakking til styremøte, årsmøte, festmiddag etc. Etc. Gleder meg til 17. mai er overstått - da skal jeg ikke gjøre en skit! :D

Natti!

Tarato
16-05-13, 22:58
Gratulerer! HVa har du eksamen i? Nyt morgendagen og ta en velfortjent pust i bakken - og ikke gjør en skit! Jeg skal gjøre lite og ingenting; unntatt å gå en lang tur. Ellers skal dagen brukes til å slappe av og nyte fridagen. Resten av helgen brukes på samme måte. Tenker grillsesongen skal startes i helga også

VSB
19-05-13, 22:51
Deilig at sommeren endelig er kommet til Oslo:) håper alle hadde en flott 17. Mai.

Tarato
20-05-13, 21:11
Sommeren har definitivt kommet til Trønderlandet med temperaturer rundt 26-28 grader i hele pinsa. Masse god mat, grilings, vin, mer mat, litt gåturer og mye deilig hvile. Hele helga har vært en skikkelig energiboost!

smgj
24-05-13, 09:12
Åh. Da kan jeg melde om at det stakkars kiloet jeg gikk av i rent sjokk over ny vekt (+1,2kg!) har holdt seg borte. Til tross for pinsehelg i Villnus og (meget) forsiktig eksperimentering med neddosering av stoffskiftemedisinen. Så jeg velger å være fornøyd. selv om jeg gjerne skulle ha sett at det tok med seg 5-7 til og bare forduftet fra lår og hofter.
Jeg spiser fremdeles primal-ish, lchf-ish, moderat, melkredusert og 100% glutenfritt. Sjokoladen har vært vanskelig å holde seg unna etter hjemkomst. Mest grunnet lite søvn og dårlig søvnkvalitet - jeg har en veldig stygg vane å bruke sjokolade som stimuli når jeg heller skulle funnet senga. Men jeg har bare hatt mindre god, mørk sjokolade singelpakket i små biter hjemme, så det har ikke blitt så galt som det kunne bli. ;)
Ellers har det vært fornuftig, ren mat - grill med masse grønnsaker og diverse (skikkelig mat - alt fra mozarellasalat til røkte griseører :eek: ) borte - og ganske mye lavintensiv bevegelse. Dårlig ble jeg først hjemme, med nevnte søken etter stimuli - 2 kopper mokkakakao fra jobbautomaten. Og jeg VET jo godt at jeg ikke tåler så mye tørrmelk. :rolleyes:
Så egentlig er det bare å fortsette sånn, inklusive jobbe litt med søvnen. Kanskje akseptere å bidra med litt melatonin noen dager for å hjelpe rytmen mer på plass. Kjenner jo at i dag så er jeg rett så pigg - etter å ha vært et vrak i går. Fikk min første hele natts søvn siden vi kom hjem... etter at jeg krøp til korset og tok litt melatonin.:o

Tarato
24-05-13, 22:03
Stå på smgj! Du imponerer meg fortsatt. Jeg har visst ikke fått meg meg søvnproblemer; hadde jeg hatt din variant hadde jeg slitt.... :( Mine "søvnproblemer" går mer på at jeg ikke kommer meg til sengs tidlig nok og må stå opp så altfor tidlig igjen. 6-6,5 t søvn/natt er altfor lite, noe jeg vet men ikke greier å få orden på. :eek:

smgj
24-05-13, 22:45
Stå på smgj! Du imponerer meg fortsatt. Jeg har visst ikke fått meg meg søvnproblemer; hadde jeg hatt din variant hadde jeg slitt.... :( Mine "søvnproblemer" går mer på at jeg ikke kommer meg til sengs tidlig nok og må stå opp så altfor tidlig igjen. 6-6,5 t søvn/natt er altfor lite, noe jeg vet men ikke greier å få orden på. :eek:
Nåja - det er ikke seriøse saker, bare sånn rytmeforstyrrelser. Av og til sånn som dine, ;) og av og til sånne som nå - at jeg på død og liv skal våkne og ligge våken en time eller halvannen om natta. Og av og til har jeg bra perioder. Og jeg kjenner jo at jeg har det mye bedre når det fungerer.
Så lite som deg hadde jeg ikke fungert. Du må da sove mer i helgene iallfall?

Tarato
26-05-13, 10:03
Jeg sover mer i helgene ja, men ikke sånn at jeg "tar igjen" søvn - dessverre. Konsekvensen av denne måten å leve på er masse hodepine, migrene ukentlig. Altså ikke noe å kimse med, og egentlig enkelt å gjøre noe med også. Men dra å tenke det, ville det til å gjøre det.... Jeg tror jeg er så vant med hodesmerter (kroniker) at jeg ikke tenker på det, det bare "er" der. Når jeg de siste årene har forsøkt å gjøre noe med det er jeg blitt mer bevisst, men ikke nok. Skjerpings...

smgj
26-05-13, 14:56
Jeg sover mer i helgene ja, men ikke sånn at jeg "tar igjen" søvn - dessverre. Konsekvensen av denne måten å leve på er masse hodepine, migrene ukentlig. Altså ikke noe å kimse med, og egentlig enkelt å gjøre noe med også. Men dra å tenke det, ville det til å gjøre det.... Jeg tror jeg er så vant med hodesmerter (kroniker) at jeg ikke tenker på det, det bare "er" der. Når jeg de siste årene har forsøkt å gjøre noe med det er jeg blitt mer bevisst, men ikke nok. Skjerpings...

Høres ut som det kanskje er på tide å ta det litt mer alvorlig? I vinter hjalp det meg å sette «leggevarsel» på mobilen og å ha som mål å komme meg i senga før kl 23 fem av sju dager... men det har gått rett vest den siste måneden. Kanskje du kan finne på noe liknende og ikke ramle av?

VSB
28-05-13, 07:36
Søvnproblemer... Kjenner igjen den. Henger vel sammen med alt annet her da. Men når man har problemer med å sove blir det lett at man/jeg gruer for å legge meg. Kan ellers melde inn stabil vekt:)

Tarato
01-06-13, 20:37
Høres ut som det kanskje er på tide å ta det litt mer alvorlig? I vinter hjalp det meg å sette «leggevarsel» på mobilen og å ha som mål å komme meg i senga før kl 23 fem av sju dager... men det har gått rett vest den siste måneden. Kanskje du kan finne på noe liknende og ikke ramle av?
Takk for tipset. Jeg har som mål å legge meg før kl 23når jeg skal på jobb neste dag; men.... :eek: En alarm på telefonen rundt kl 22 er sikkert lurt og det må jeg prøve.

Festina lente
03-06-13, 16:11
Gratulerer! HVa har du eksamen i? Nyt morgendagen og ta en velfortjent pust i bakken - og ikke gjør en skit! Jeg skal gjøre lite og ingenting; unntatt å gå en lang tur. Ellers skal dagen brukes til å slappe av og nyte fridagen. Resten av helgen brukes på samme måte. Tenker grillsesongen skal startes i helga også

18. mai flatet jeg ut og gjorde absolutt ingen ting annet enn å glo ut av vinduet :) Det var deilig!

Eksamen var i et fag som heter Prosjektadministrasjon, som er en kombinasjon av prosjektstyring og prosjektledelse. Veldig interessant og lærerikt. Fikk karakterene allerede i dag, og det var ikke SÅ oppløftende....:( men med dødsfall i nær familie og masse annet stress kan jeg leve med det. Tror ikke jeg betaler 1800 kr for å ta eksamen på nytt i alle fall, selv om jeg mener selv at jeg burde fått bedre uttelling for all lesingen..... Men slik er det - kan ikke vinne hver gang.....

Kostholdet ble det litt så som så med pga. alt som har skjedd, så nå prøver jeg å hanke meg inn igjen før det går helt på trynet. Har hatt to proteindager denne helgen, og nå er jeg tilbake til den "gode", gamle sultfølelsen :p Vi får håpe den virker noen kg til :D

Festina lente
03-06-13, 16:15
Grattis Festina; godt jobbet. Og lykke til med 24! timers eksamen. Er det mulig tenker jeg!!

Takk for det - og NEI, det er ikke å anbefale. Egentlig helt tullete spør du meg :( En av de andre studentene satt og jobbet fra 09.00 om morgenen til 03.30 på natta, og så opp igjen 05.30 og jobbet videre - galskap!:eek:

Jeg jobbet ikke like lenge som henne, men at dette skal være mer "representativt" som arbeidsform enn en vanlig eksamen tviler jeg på. Folk flest går vel hjem fra jobb mellom 16.00 og 17.00, og det hadde vært tilstrekkelig spør du meg... Men nå er det heldigvis over! :)

Tarato
03-06-13, 20:29
gratulerer med vel gjennomført Festina; som du sier en kan ikke vinne hver gang. Enig med deg at en 24 t eksamen ikke kan relateres til en vanlig arbeidshverdag. Jeg har erfaring med 5 dagers hjemmeeksamen; en tendens til å bli sittende oppe siste natta og da er jeg ganske så "ødelagt" etterpå. Hva og hvorfor har du hatt to proteindager? For å "spise deg ned" eller opp?

VSB
08-06-13, 09:47
Her har magetrøbbel satt ut kostholdet helt... Trodde først det var stress, men vet da søren, burde i så fall ha roet seg. Smerter, men ikke diare eller kvalm... Så jeg spiser litt av det som ikke lager for mye trøbbel og det blir ikke lavkarbo. Vekta holder seg da, så får ikke klage sånn sett.

24t eksamen hørtes helt sykt ut... Hvis det er sånn man ser for seg arbeidslivet så er det jo ikke rart folk blir syke vil jeg si.

Festina lente
09-06-13, 15:34
Hva og hvorfor har du hatt to proteindager? For å "spise deg ned" eller opp?
I vektreduksjonsfasen skal en ha to proteindager i uka. Litt usikker på hvorfor, men kanskje for å nullstille kroppen litt? Har vært ganske flink denne uka, men det skjer lite. Merker det sliter på motivasjonen å aldri være mett. Og det blir ikke bedre av at vekta står stille! :mad: Skal forsøke å holde ut litt til - det hadde vært så deilig å komme under 90. Jeg husker ikke når jeg var der sist, men det er maaaange år siden!

Her har magetrøbbel satt ut kostholdet helt... Trodde først det var stress, men vet da søren, burde i så fall ha roet seg. Smerter, men ikke diare eller kvalm... Så jeg spiser litt av det som ikke lager for mye trøbbel og det blir ikke lavkarbo. Vekta holder seg da, så får ikke klage sånn sett.

Huff, høres ikke bra ut, VSB :( Ikke noe kjekt med udefinerbare smerter. Har en knekt en hånd så er det greit liksom - du vet hva det kommer av og du vet du blir bra. Har du vært hos legen?

24t eksamen hørtes helt sykt ut... Hvis det er sånn man ser for seg arbeidslivet så er det jo ikke rart folk blir syke vil jeg si.

nei, ikke bra i det hele tatt spør du meg. Politikerne sier de vil ha et inkluderende arbeidsliv, men den verste arbeidsgiveren er jo staten selv! Var det 54.000 lovbrudd hittil i år i en helseregion?? Det er grenser hvor mye en kan effektivisere seg ut av.....

Tarato
23-06-13, 20:11
Det slo meg at det var evigheter siden jeg sist var her inne; jeg ble rent flau da jeg så hvor lenge siden.... Jeg er fortsatt med, og må skjerpe meg:rolleyes: Det er litt for lett å spise litt ekstra, litt for lett å ta noe mellom måltidene, litt for lett å ...ja dere vet. Gamle synder eller vet ikke hva det er . Det sitter hvertfall en liten €#&% inni meg og sier at det er jo ikke så farlig å ta litt til...i morgen lar du jo være...eller i morgen skjerper du inn igjen... Mer som det ja... Jeg får heldigvis gått turene mine da; hvis ikke vet jeg ikke hvordan det ville gått. Men nok sutring fra meg og mine (dumme) valg. Hvordan går det med dere?

Festina lente
28-06-13, 12:20
Det er vel en grunn til at det er lite aktivitet innpå her.....:o Jeg for min del har litt for lett for å slurve jeg også for tiden. Spise litt mer, spise feil, trimme for lite......

Prøver febrilsk å hanke meg inn igjen, men humøret et ikke på topp og da blir det litt for enkelt å trøstespise (for mye drittmat) innimellom:(

Men NÅ turte jeg og gå inn igjen her, så da legger jeg litt press på meg selv. Jeg får bare ta en dag av gangen og gjøre det beste utav det! (Høres ut som en alkoholiker på avvenning:D - og det er kanskje noe av de samme mekanismene som slår inn? Hva vet jeg?).

Har tatt en dag avspasering i dag, og bortsett fra å sette på oppvaskmaskinen og vaskemaskinen har jeg ikke gjort en skit.... Venter storinnrykk av gjester i dag, og ser lite frem til det. De tror nemlig at de er på hotell og hjelper overhode ikke til. Kanskje strategien må være å lage dårlig lavkarbomat slik at de foretrekker å spise ute? ;)

smgj
28-06-13, 12:47
For min del - jeg går ikke ned, ja jeg slurver (har blitt en del sjokolade) ... men jeg har heller ikke gått opp det stakkars kiloet jeg SLET av... Nå har jeg også gjort et forsøk på nedmedisinering av stoffskiftet for å se etter restfunksjonalitet. Det var IKKE vellykket. Håper kanskje at det blir bittelitt lettere med litt mer medisin? Kjenner at jeg iallfall har litt mer lyst til å bevege meg igjen.

Festina - under sånne forutsetninger så synes jeg du skal lage akkurat det du vil... og la (hotell-)gjestene "take it or leave it"... :D

Festina lente
28-06-13, 13:10
For min del - jeg går ikke ned, ja jeg slurver (har blitt en del sjokolade) ... men jeg har heller ikke gått opp det stakkars kiloet jeg SLET av...Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Håper du får mer drahjelp med mer medisin. :klem: Nå har jeg også gjort et forsøk på nedmedisinering av stoffskiftet for å se etter restfunksjonalitet. Det var IKKE vellykket. Håper kanskje at det blir bittelitt lettere med litt mer medisin? Kjenner at jeg iallfall har litt mer lyst til å bevege meg igjen.

Festina - under sånne forutsetninger så synes jeg du skal lage akkurat det du vil... og la (hotell-)gjestene "take it or leave it"... :D

Det er jo det jeg gjør, smgj ;) Men de har bare verdens mest bortskjemte krapyl av noen unger - i fjor nektet den ene gutten å spise Polarbrødet sitt fordi leverposteien var på feil side(!):eek: Når vi griller så løper bare ungene rundt og bråker og forstyrrer. Men hva gjør vel det når moren gir dem et par iser i "kompensasjon" i stedet for skikkelig mat?? Is de ikke har bedt om å få en gang! Så avsluttes kveldsmaten kl. 23.30 med Cola og knekkebrød med Nugatti..... Men; " det er jo ferie....." :mad:

Men er det ikke det de sier; at i motsetning til familie så kan du velge dine venner...;)

smgj
28-06-13, 14:43
Huff. Vel - det er lov å begrense familie også. :( Eller selv å foreslå at man går ut i stedet for å lage mat hjemme?

Festina lente
28-06-13, 17:07
De spiser bare det jeg vil karakterisere som drittmat - pasta, pizza og pølser, så jeg forsøker å unngå å gå ut med dem :) I tillegg oppfører ungene seg så dårlig at jeg ikke vil gå ut og spise med dem :rolleyes:

Å, du herlige ferietid! :p

smgj
28-06-13, 20:24
Vel - jeg var så evil at jeg tenkte at om man måtte betale mer for "hotellet" så ble det kanskje mindre atraktivt. Så fikk du heller leve med salater noen dager. ;)

Tarato
29-06-13, 20:58
Signerer smgj her Festina. Denne type "Slike hotellgjester" er aldri særlig hyggelig å ha på besøk. Håper det ikke er så altfor mange dager det dreier seg om da. Jeg signerer deg også forresten; det med mye mat, humør som påvirker inntaket osv. Heldigvis har jeg hatt anledning til å gå mye de siste ukene - hvis ikke vet jeg ikke hvordan jeg ville blitt. Vekta vipper litt over 70 kg, klærne er for trange (særlig buksene) og jeg trives ikke. Og har liksom ikke gutsen til å ta et grep og få orden på maten. Kanskje det blir bedre i ferien?

Festina lente
07-07-13, 20:36
Vel - jeg var så evil at jeg tenkte at om man måtte betale mer for "hotellet" så ble det kanskje mindre atraktivt. Så fikk du heller leve med salater noen dager. ;)

Jeg er jo ikke kjent for å være lite evil selv, smgj ;) Utfordringen (eller problemet) er at hvis ikke jeg står på pinne så gjør svigermor på 76 det, og det syns jeg er såpass urimelig at da tar jeg heller i et tak for hennes del. Jeg har verdens beste svigermor og har lyst til å beholde henne lenge :love:

Men at den bortskjemte sønnen hennes ikke kan ta seg på tak og ta ansvar for de bortskjemte krapylene sine irriterer meg noe grenseløst:mad:

Nå ble besøket dessverre noe amputert pga dødsfall i svigerfarmilien (på andre siden), så minstemann og mor reiste hjem tidligere enn planlagt. Så det gikk heldigvis bedre enn fryktet, Puh! (Evil, evil, evil:D) Og nå er det heldigvis et helt år til neste gang! :geip::geip:

Festina lente
07-07-13, 20:41
Signerer smgj her Festina. Denne type "Slike hotellgjester" er aldri særlig hyggelig å ha på besøk. Håper det ikke er så altfor mange dager det dreier seg om da. Jeg signerer deg også forresten; det med mye mat, humør som påvirker inntaket osv. Heldigvis har jeg hatt anledning til å gå mye de siste ukene - hvis ikke vet jeg ikke hvordan jeg ville blitt. Vekta vipper litt over 70 kg, klærne er for trange (særlig buksene) og jeg trives ikke. Og har liksom ikke gutsen til å ta et grep og få orden på maten. Kanskje det blir bedre i ferien?

Som du ser av svaret ovenfor så ble hotelloppholdet noe amputert denne gangen, Tarato. Må innrømme at jeg ikke anstrengte meg alt for mye denne gangen - og så er det forhåpentligvis et helt år til neste gang ;)

Alt for mye drittmat og vin for tiden, og sliter med å holde meg på matta....Les: gruer meg til mer sulting...:(

Skal forresten til legen på tirsdag for å få en full sjekk av systemet, tenkte jeg. Hva ber man om av prøver? Skal jeg bare be om en full sjekk, eller må jeg være veldig spesifikk på hva jeg ber om av prøver? :confused:

smgj
08-07-13, 09:19
Drittmat (les: sjokolade) og vin her også. Trenden må snus, men viljen er skrøpelig, kjenner jeg...

Godt det ikke ble verre, Festina!

Ad prøver så kommer det veldig an på om du har noe du har mistanke om/problemer med... Jeg kjenner liksom mest til de stoffskifterelaterte (TSH, fT3, fT4, anti-tpo), de perifere stoffskifterelaterte som CPR, leverprøvene ASAT og ALAT, HDL, LDL, triglycerider, jernpanel, b12, folat, d3 og sukkeromsetningen. Så til sånn generell sjekkopp vet jeg ikke hva man ber om.

Festina lente
08-07-13, 11:53
Ad prøver så kommer det veldig an på om du har noe du har mistanke om/problemer med... Jeg kjenner liksom mest til de stoffskifterelaterte (TSH, fT3, fT4, anti-tpo), de perifere stoffskifterelaterte som CPR, leverprøvene ASAT og ALAT, HDL, LDL, triglycerider, jernpanel, b12, folat, d3 og sukkeromsetningen. Så til sånn generell sjekkopp vet jeg ikke hva man ber om.

Jeg har ikke noen spesielle mistanker om noe, jeg vil bare få sjekket opp at skrotten har det den trenger etter denne tøffe kuren. Må få sjekket blodtrykket da det var litt forhøyet sist, samt sjekke B12-nivået da det ser ut som vi har en "familiesvakhet" i opptaket, samt sjekke nivået av "betennelsesmarkører?" I kroppen. Har en kronisk betennelse i foten som har blusset opp igjen, og begynner å bli rimelig fortvilt, lei og sliten av det :(

Men dagens lyspunkt: jeg får komme til en norsk lege! :) Egentlig helt galskap at en skal bli så glad bare for å få snakket sitt eget språk i sitt eget land....:rolleyes: Ddet blir sikkert en nyutdannet jypling - men det får jeg tåle :D

smgj
08-07-13, 11:56
Spør om de har mulighet til omega3/6-balanse (tviler) ellers er jo b12, jernpanelet, d3 og folat samt crp i den retningen du tenker... Og også kolesterolpanelet, kanskje?

Hehe. En nyutdannet jypling kan være bedre enn en ikke-oppdatert snart pensjonist... eller en middelaldrende "jeg vet best"... :D

Festina lente
08-07-13, 13:21
Hehe. En nyutdannet jypling kan være bedre enn en ikke-oppdatert snart pensjonist... eller en middelaldrende "jeg vet best"... :D

HELT ENIG!! Og i "verste fall" har de kanskje forståelse for lavkarbo også ;)

Tarato
09-07-13, 08:25
Herlig diskusjon! Jeg er rimelig analfabet når det gjelder prøver, og sier til legen at jeg har et kosthold sånn og sånn, kan du sjekke om det er noe som mangler. Mulig det er naivt men jeg vet ikke bedre:p Nå har jeg en lege som tar prøver på selvstendig grunnlag og uten at jeg vet det:) så det er jo greit.

Her er det rolige tider, litt jobb før ferie senere i sommer. Mat.....tja holder meg i skinnet, spiser hver 4.time, drikker masse vann i mellom - som jeg heller samler på enn å kvitte meg med. Vekta hopper mellom 68,5 - 70,5.Hva om den hopper mellom 67,5 og 69,5 i stedet? Det 70'tallet gjør noe med meg altså :eek: Når jeg lever så "strikt" som nå, så er det lett å merke hva som gir utslag. Spiste litt melkefri is forleden dag, og det eneste "feil" i isen var sukkeret (24 g/100g). Jeg spiste 100 g is, og fikk i meg 24 g kh. Og fikk med på kjøpet både oppblåst mage og masse vann i kroppen. Så spiste jeg sjokoladekake en dag, en kake uten mel og melk, men med sukker selvfølgelig - og fikk samme reaksjon. Det ser ut som at det tar noen dager før reaksjonen forsvinner også:(.

Men men, jeg er ca under 70 kg, greier å holde meg der med det kostregimet jeg har lagt meg til + jevnlige gåturer. Da skal jeg være fornøyd ikke sant? Kunne tenkt meg å ha hatt litt mindre mage da; litt mindre sånn at buksene ikke er for trange....

smgj
09-07-13, 11:02
Her er det rolige tider, litt jobb før ferie senere i sommer. Mat.....tja holder meg i skinnet, spiser hver 4.time, drikker masse vann i mellom - som jeg heller samler på enn å kvitte meg med. Vekta hopper mellom 68,5 - 70,5.Hva om den hopper mellom 67,5 og 69,5 i stedet? Det 70'tallet gjør noe med meg altså :eek: Når jeg lever så "strikt" som nå, så er det lett å merke hva som gir utslag. Spiste litt melkefri is forleden dag, og det eneste "feil" i isen var sukkeret (24 g/100g). Jeg spiste 100 g is, og fikk i meg 24 g kh. Og fikk med på kjøpet både oppblåst mage og masse vann i kroppen. Så spiste jeg sjokoladekake en dag, en kake uten mel og melk, men med sukker selvfølgelig - og fikk samme reaksjon. Det ser ut som at det tar noen dager før reaksjonen forsvinner også:(.

Men men, jeg er ca under 70 kg, greier å holde meg der med det kostregimet jeg har lagt meg til + jevnlige gåturer. Da skal jeg være fornøyd ikke sant? Kunne tenkt meg å ha hatt litt mindre mage da; litt mindre sånn at buksene ikke er for trange....
Jeg synes du er kjempeflink, jeg.

Kjenner selv på den utfordringen at dette kostholdet gjør at man slipper mye vann, så alle sukkerutskeielser betales mangfoldig på vekta. Var det ikke sånn at 1 gram karbohydrat bandt 4 gram vann? I så fall så vil 100g karbohydrat gi et halvkilo opp.... YAIKS!

I tillegg driver jeg og tuller med den melka. Like greit å snart INNSE at søtmelk ikke er noe for meg (bare for kvisene mine) kanskje? Og heller glede meg over at jeg kan spise ost og smør og (litt) rømme uten problemer? HØRER DU, MATLYSTEN! :rolleyes:

Og så er det sommer og "unne seg"-tid ... litt hvitvin og cider og sånt. :p Vel...som man spiser så ligger det på sidebeina.

Tarato
10-07-13, 20:28
Jeg synes du er kjempeflink, jeg.

Kjenner selv på den utfordringen at dette kostholdet gjør at man slipper mye vann, så alle sukkerutskeielser betales mangfoldig på vekta. Var det ikke sånn at 1 gram karbohydrat bandt 4 gram vann? I så fall så vil 100g karbohydrat gi et halvkilo opp.... YAIKS!

I tillegg driver jeg og tuller med den melka. Like greit å snart INNSE at søtmelk ikke er noe for meg (bare for kvisene mine) kanskje? Og heller glede meg over at jeg kan spise ost og smør og (litt) rømme uten problemer? HØRER DU, MATLYSTEN! :rolleyes:

Og så er det sommer og "unne seg"-tid ... litt hvitvin og cider og sånt. :p Vel...som man spiser så ligger det på sidebeina.
1 g kh gir 4 g vannvekt.... Det forbauser meg ikke.... Heller ikke at det legger seg på sidebeina; selv om sidebeina er veldig sentralt plasser midt foran magen her... :D

Men du....jeg skjønner ikke hvorfor du driver og leker deg med den melka jeg; var det ikke sånn at du fungerte bedre uten da? Så hvorfor?? Vær glad du kan spise ost og smør du, jeg kan ikke ha noe av delene - men kjenner heldigvis en knallbedring i kroppen. Har konvertert til hvis geitost, og :eek: hylogvræl :eek: spekulerer på om jeg reagerer på det også. Det er hvertfall forskjell på dager med og uten ost.

smgj
11-07-13, 00:35
1 g kh gir 4 g vannvekt.... Det forbauser meg ikke.... Heller ikke at det legger seg på sidebeina; selv om sidebeina er veldig sentralt plasser midt foran magen her... :D

Men du....jeg skjønner ikke hvorfor du driver og leker deg med den melka jeg; var det ikke sånn at du fungerte bedre uten da? Så hvorfor?? Vær glad du kan spise ost og smør du, jeg kan ikke ha noe av delene - men kjenner heldigvis en knallbedring i kroppen. Har konvertert til hvis geitost, og :eek: hylogvræl :eek: spekulerer på om jeg reagerer på det også. Det er hvertfall forskjell på dager med og uten ost.
Fryketlig godt spørsmål, du.... :o Jeg skal si ifra hvis jeg kommer på noe godt svar.

Har vært ute og geocachet både i går og i dag. DVS at det ble sykkel/gåtur på 9 km i går og gåtur på ca 4km i dag. Jeg er barnslig, så, geocaching lurer meg lett på tur. :D

Tarato
11-07-13, 12:25
Fryketlig godt spørsmål, du.... :o Jeg skal si ifra hvis jeg kommer på noe godt svar. Gleder meg til det kommer! Tror nemlig det svaret er overførbart til oss andre også og på flere matvarer...

Og så kommer et nytt spørsmål: er det verdt det?

Har vært ute og geocachet både i går og i dag. DVS at det ble sykkel/gåtur på 9 km i går og gåtur på ca 4km i dag. Jeg er barnslig, så, geocaching lurer meg lett på tur. :D DET er noe jeg ogå kunne tenke meg å drive på med! Kanskje det er noe jeg kan få med meg gubben på også! Hm...leggenoenslueplanerogbegynneåbearbeide....

smgj
11-07-13, 13:52
Vel - tror det er flere aspekter med melk for min del
1) Det er lettvindt. Lett tilgjengelig og finnes i fryktelig mye mat, så det å unngå det konsekvent er tungvindt (Jupp. Og jeg får fint til å unngå mel... )
2) Det er godt innimellom. Spesielt kakao.
3) Toleransen svekkes ytterligere om jeg holder meg helt unna.

Menmen *holder ut begge hender og veier opp mot hverandre* - det er egentlig helt tydelig at jeg ikke kan ha søtmelk/større mengder tørrmelk i daglig kosthold uten å betale for det.

Over til noe mer hyggelig - geocaching!
Det er bare å åpne en konto og se om det er noe spennende i nærheten! Man får tilgang til noen flere "goder" ved å kjøpe et 30$ årsmedlemsskap, men det er slett ikke nødvendig for å begynne og se og prøve. Jeg rundet nettopp hundre cacher og premierte meg selv med et års premiummedlemsskap. Og jeg ser at aktivitetsloggen min at det får meg ut. Noen ganger må jeg kjøre en bit til cachestedene, men derfra blir det enten gåing eller sykling (sykkelstativ + stropper til bil er fint).
En annen ting er at her nede så er cachetettheten såpass stor at det som regel kan kombineres med andre aktiviteter - f.eks en båttur med avstikker til et par cachesteder gjør ingenting. Et annet positivt trekk er at jeg har blitt mye mer kjent i nærområdet og med historikken her (mange av de som legger ut cacher her favoriserer historiske steder og gjør seg flid med infosiden til cachen sånn at historikken kan leses der - her er et eksempel http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2W0XW).

TrillTrall
11-07-13, 14:48
2) Det er godt innimellom. Spesielt kakao.
Kakao blir mye bedre med kokosmelk synes jeg. :sikle: Lages på samme måte som med kumelk.

smgj
11-07-13, 15:43
Kakao blir mye bedre med kokosmelk synes jeg. :sikle: Lages på samme måte som med kumelk.
Der tror jeg bare vi får bli enige om at smaken er forskjellig... ;)

Tarato
11-07-13, 20:23
Der tror jeg bare vi får bli enige om at smaken er forskjellig... ;)
Denne signerer jeg med store bokstaver. Jeg er ikke begeistret for den kokossmaken altså, og strever virkelig med den. Prøver å lage gryter med kokosmelk noen ganger for å få den variasjonen over maten, men det sitter langt inne og går lenge mellom hver gang. Kakao av kokosmelk har jeg smakt, og ... joda det går hvis en holder seg for nesa og ikke kjenner på smaken. :eek: Det eneste jeg har fått til å like er vafler av kokosmel; da har jeg i såpass mye søtning at kokosen blir litt søtaktig. Med smør og ...ja ... ost.. så er det helt ok. Vafler med spekepølse og majones - høres det ikke fortreffelig ut? :eek:

1) Det er lettvindt. Lett tilgjengelig og finnes i fryktelig mye mat, så det å unngå det konsekvent er tungvindt (Jupp. Og jeg får fint til å unngå mel... ) - det siste er godt sagt... Enig i at det finnes i så mye mat, men spiser du "ren" mat, dvs ingen ferdiprodukter så bør det gå bra?
2) Det er godt innimellom. Spesielt kakao. Vennligst ikke minn meg på det:hylgrine:
3) Toleransen svekkes ytterligere om jeg holder meg helt unna. Hva? Er det derfor jeg synes jeg tåler melka enda dårligere enn før? Hvorfor er det sånn!!??:eek:

Må bare inn og redigere litt: når jeg ser på alle feil og mangler med meg selv og kroppen - er det mulig å legge inn en reklamasjon til opphavet og kreve erstatning mon tro?

smgj
11-07-13, 22:07
D3) Toleransen svekkes ytterligere om jeg holder meg helt unna. Hva? Er det derfor jeg synes jeg tåler melka enda dårligere enn før? Hvorfor er det sånn!!??:eek:

Må bare inn og redigere litt: når jeg ser på alle feil og mangler med meg selv og kroppen - er det mulig å legge inn en reklamasjon til opphavet og kreve erstatning mon tro?

Det er to typer, vet du. Sånn som jeg har forstått det så er proteinintoleransen sånn som den er... men melkesukkernedbrytingsenzymet laktase vil vi visst produsere mindre av jo sjeldnere vi blir "utsatt" for matvaren...

Og så leser jeg mye om at folk med autoimmune skal være forsiktig med melk grunnet "proteinlikhet"... Vetta pokker jeg.

Ad reklamasjon så hører jeg rykter om at det er veldig lang behandlingstid på sånne klager... :rolleyes:

smgj
11-07-13, 22:47
Og så glemte jeg å si at om man har mistanke om laktasenedregulering så er det så enkelt at man kan kjøpe laktase, ta en og la det stå til. Blir man dårlig så er det andre ting i spill enn bare laktoseintoleranse...

Tarato
17-07-13, 20:30
Som du vet smgj; du imponerer meg stadig vekk altså!
Jeg holder meg unna osten nå og satser heller på å kan ta litt en gang i blant sånn at jeg får pizzasmak innimellom. Jeg er så utrolig fysen på nooooe for tiden, og har økt opp fettet litt og det ser ut til å hjelpe. Her regner og regner det for tiden, så det blir mye inneaktivitet som bøker, kryssord og ren avslapning. Deilige dager det også etter et år med mest stress.

Tarato
23-07-13, 12:16
Hei damer. Jeg trenger litt råd og hjelp, og hvor ellers kan jeg finne likesinnede som forstår problemene mine - enn her?? Vi er en gjeng som skal på fjelltur, og da er selvfølgelig mat en utfordring. Jeg har som mål å ikke spise mat jeg reagerer allergisk på, dvs alt av frukt, nøtter, fisk og melk. Det har mine turvenner ikke noe problemer med å skjønne. Men så kommer alt det som jeg "bare" reagerer på og som ikke handler om allergi da. Sånn som mel, sukker, ris osv. Altså det som handler om kh. Tar med knekkebrød til tørrmåltidene, og regner med å finne egnet pålegg. Tenker også å lage egen sjokolade med diverse frø som tas med.

Men så var det denne middagen da. Vi skal bo både på betjente og selvbetjente hytter, så jeg kan ikke planlegge menyen så veldig på forhånd. Har tenkt å ta med meg et par poser realturmat, de finnes uten melk og gluten. Men med potet, ris, og annet snadder jeg i utgangspunktet bør holde meg unna. Da kommer kronspørsmålet mitt til dere kloke damer: Jeg har en antagelse om kh "brukes opp" når en går lange dager i fjellet - er det riktig eller tar jeg helt feil?

smgj
23-07-13, 22:10
Du vil ha større karbohydrattoleranse enn når du sitter på rompa, ja. :)

Tarato
24-07-13, 18:07
He he he. takk for svar så fort. Kanskje jeg egentlig bør øke mengden kh også? Så jeg slipper å gå tom for energi midt i bakken liksom;)

smgj
26-07-13, 22:55
He he he. takk for svar så fort. Kanskje jeg egentlig bør øke mengden kh også? Så jeg slipper å gå tom for energi midt i bakken liksom;)
Hehe - om du velger å gjøre det, så se iallfall etter de trege, da...

Tarato
27-07-13, 10:12
Hehe - om du velger å gjøre det, så se iallfall etter de trege, da...
Ha ha ha; med det samme skjønte jeg ikke hva du mente med de trege. Først trodde jeg du mente de som går saktere enn meg og dermed er tregere. Sååå gikk det opp et lys vet du: de trege kh... :D:D Er det ferie så er det ferie! Akkurat nå har jeg pådratt meg et solid gnagsår så hele turen står i fare! Den ene skoa er litt for stor og der gnager det. Har prøvd gnagsårplaster, ulike sikker og sånne inner-forhindre-gnagsår-sokker men uten hell. Litt frustrert... Også litt frustrert over vekta som bare går oppover. Lever ganske riktig i forhold til meg og mine behov; mat hver 4.time, grønnsaker, masse vann, en gåtur hver dag. Og tre kg opp liksom:eek: Ja det er varmt, men dette kom før varmen kom... :(

Lich
27-07-13, 10:22
Jeg har gått noen dagsturer i fjellet i sommer,hadde med egg og tomat som niste,det var helt greit.Jeg tror ikke at du som har levd ketogent lenge vil gå tom for energi,kroppen brenner fett.Forstår at du skal gå lengre tur ,hva med å se på journalen til Imse? Hun er veldig flink til å tørke og lage turmat.Ellers er Cocosa veldig bra,mye kalorier på lite vekt .God tur:)

smgj
27-07-13, 13:53
Jeg synes Øffer baconsvor er den eneste "påfyllsmaten" jeg trenger på lengre turer. Og vann. Men vi er forskjellige - både i hva som virker og i hva vi liker.
Trenger man "volum" for å bli mett, så er f.eks ikke Øffer alene det beste. Da kan f.eks rå gulrøtter være noe å ta i tillegg for å gi volum og magen noe å jobbe med.

Tarato
28-07-13, 08:31
Tusen takk for tips til dere begge to! Jeg skal sjekke hva Imse sier og spekulerer litt til. Jeg tror heller ikke jeg "går tom" men ser en tendens til å få migrene hvis det går for lang tid mellom måltidene. Siden jeg ikke spiser kh i nevneverdig grad regner jeg med det ikke har så veldig med blodsukkerstigning i gjøre, men at jeg må ha mat:D Lykken for en som er glad i å spise det vet dere :D

VSB
29-07-13, 12:33
Har vel holdt meg unna av dårlig samvittighet jeg og, men heldigvis kun ca 1kg i pluss. Frrietid... Men nå er det om å gjøre å komme seg på sporet, prøver å få gubben med og, han har vel 15kg for mye... Sliter litt med å finne ut av andre helseproblemer her, handler kanskje mye om å akseptere situasjonen (og andres dumhet) men fra der til trøstespising er kort vei (som dere jo selv vet altfor godt).

Tror du kan være litt løsere på fjelltur med god samvittighet jeg Tarato, skjønner at middagen blir vrien. Særlig om det er prat om mye ferdigmat... Vet ikke om jeg har så mange råd, men ønsker deg god tur:)

Festina lente
29-07-13, 16:02
Støtter VSB på denne - du kan nok "unne" deg noen flere karber når dere går lange turer. Jeg har imidlertid ingen anelse om hvor mye det i så fall kan være.

Nå har jeg ikke lest så nøye gjennom alle innleggene så jeg vet ikke hvor mye du kan bære med deg, men rømmegrøt og spekemat er jo deilig etter en lang tur i fjellet og fin lavkarbomat. Jeg har god erfaring med tørket kjøtt (beef yerky) som proviant på fjellet. God tur! :)

Har for øvrig slurvet vanvittig mye nå i ferien, men i dag var det på'an igjen - kjenner jeg er litt sulten :o. Det retter seg nok - motivasjonen er i alle fall ganske så til stede. Lykke til med fin slankeuke! :)

Tarato
30-07-13, 08:40
Takk takk damer! Jeg skal t meg en kveld og sjekke nærmere. En kveld det er dårlig vær igjen. Foreløpig er det lite gåing pga et gnagsår! av alt! For en som går flere mil i uka er det å bli hindret av et gnag ganske irriterende om jeg får si det mildt... Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre heller; får gnag av fjellskoene mine hvor den ene er for stor og den andre alldeles perfekt. Har prøvd ekstra såle, ekstra sokk, tynne innersokker for å unngå gnagsår, gnagsårplaster (som falt av). Argh... Tålmodighet er ikke min sterkeste side, heller ikke nå...

Tarato
30-07-13, 08:43
OG det var trivelig å høre fra dere igjen VSB og Festina! Dere beskriver - også denne gang - som alltid - kjente takter. Slurv, slakke i mat, osv. Men er det ikke litt greit da? Vi har ingen konkurranse om å være flinkest jente i tråden? For min del kjennes det veldig greit å høre at andre har samme utfordringer som meg; og siden man er mindre alene sammen med andre så vil jeg fortsatt gjerne høre om det.

Ha en strålende tirsdag!

grotingeling
30-07-13, 12:45
Takk takk damer! Jeg skal t meg en kveld og sjekke nærmere. En kveld det er dårlig vær igjen. Foreløpig er det lite gåing pga et gnagsår! av alt! For en som går flere mil i uka er det å bli hindret av et gnag ganske irriterende om jeg får si det mildt... Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre heller; får gnag av fjellskoene mine hvor den ene er for stor og den andre alldeles perfekt. Har prøvd ekstra såle, ekstra sokk, tynne innersokker for å unngå gnagsår, gnagsårplaster (som falt av). Argh... Tålmodighet er ikke min sterkeste side, heller ikke nå...
Hei, vil bare tipse om en fantastisk gnagsårløsning:
http://basisfot.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=77

Tarato
30-07-13, 18:24
Tusen takk for tipset grotingeling! Disse skal jeg sannelig prøve! har vært på et par butikker i dag og bare snakket litt rundt det at jeg har et par dyre fjellstøvler jeg får gnagsår av. På den ene butikken mente de jeg måtte kjøpe nye sko mens de på den andre mente at jeg måtte prøve andre remedier først. Som for eks å gjøre skoen litt mindre med en tynn tynn såle. Ja ja... Jeg iler til og bestiller et par hælsokker og ser hvordan det går. Regner med det er noe av den samme effekten som å bruke compeedstift og tynne innersokker men at hælsokken er billigere.

VSB
30-07-13, 23:14
Ja, det er godt å være flere i samme båt Tarato:) har funnet en FB gruppe som kan bidra med støtte til andre utfordringer og, noe som føles uvurderlig. Det er som mange her sliter med overvekt, andre ser symptomene og trekker forhastede slutninger om årsak. Hos meg er det skjelving og i løpet av en uke nå har jeg møtt tre kommentarer fra ukjente... Så jeg blir frustrert og hva gjør man vel da? Trenger ikke gi noe svar på det her, for der er vi flere vet jeg...

Håper gnagsår problemet løser seg Tarato, ille om du må kjøpe nye sko, de pleier ikke akkurat å være billige...

Festina lente
05-08-13, 15:37
Status etter 4 uker med fri flyt på mat og alkohol, og 1 uke med strikt kosthold: Opp 2,3 kg :(

Litt mer enn jeg skulle ønske, for det er drita kjedelig å slanke vekk de samme kiloene gang etter gang. Men etter 4 uker med fullstendig frislepp kunne jeg vel ikke regne med noe annet. Note to self: Ikke sprekk så lenge av gangen - det blir så utrolig vanskelig å hente seg inn igjen.....

Men er fortsatt motivert for skikkelig kosthold og trim - og det kommende jobbintervjuet den 19. august har seff iiiiingen ting med saken å gjøre! :D

Hvordan går det med dere andre?

Tarato
05-08-13, 20:47
Status etter 4 uker med fri flyt på mat og alkohol, og 1 uke med strikt kosthold: Opp 2,3 kg :(

Litt mer enn jeg skulle ønske, for det er drita kjedelig å slanke vekk de samme kiloene gang etter gang. Men etter 4 uker med fullstendig frislepp kunne jeg vel ikke regne med noe annet. Note to self: Ikke sprekk så lenge av gangen - det blir så utrolig vanskelig å hente seg inn igjen.....

Men er fortsatt motivert for skikkelig kosthold og trim - og det kommende jobbintervjuet den 19. august har seff iiiiingen ting med saken å gjøre! :D

Hvordan går det med dere andre?
tja hvordan det går; litt som hos deg egentlig :D:D Dog kan jeg ikke melde om vektoppgang - av den enkle grunn at jeg ikke veier meg :D:D
Reiser bort i morgen og regner med det blir masse usunn mat (les: ikke akkurat LK som jeg praktiserer hjemme) og mye drikke. Og det er greit det. Selv om jeg ser dette som en kostholdsendring så blir det slappere innimellom. Så får det våge seg at vi går ned de samme kiloene mange ganger:rolleyes: JObben kaller neste uke, og da kommer hvertfall jeg i normal gjenge igjen. Forhåpentligvis ;)

Og så spennende med jobbintervju da gitt! Lykke til!

Tarato
05-08-13, 20:55
Ja, det er godt å være flere i samme båt Tarato:) har funnet en FB gruppe som kan bidra med støtte til andre utfordringer og, noe som føles uvurderlig. Det er som mange her sliter med overvekt, andre ser symptomene og trekker forhastede slutninger om årsak. Hos meg er det skjelving og i løpet av en uke nå har jeg møtt tre kommentarer fra ukjente... Så jeg blir frustrert og hva gjør man vel da? Trenger ikke gi noe svar på det her, for der er vi flere vet jeg...

Håper gnagsår problemet løser seg Tarato, ille om du må kjøpe nye sko, de pleier ikke akkurat å være billige... Ah...at folk skal ta seg friheter og legge seg borti alt sier jeg bare! Jeg tror det er en generell oppfatning at hvis du har noen kilo for mye (eller har hatt....) så kan man ta seg hvilke friheter som helst! Og vi trenger ikke svare på det heller! Jeg har fått spm om hvilken kreft jeg har og andre rimelig personlige spm. Men en lærer å være varsom med andre da! Veldig bra du har funnet grupper med likesinnende; sammen er vi mindre alene og det trengs!

JObber videre med gnagsårutfordringen her; men har funnet sokker som ikke gir gnagsår nå. Ruslet to turer på 2,3 mil til sammen med dem, noe som må kunne sies å være godkjent. Men nå har jeg heller voldsomt vondt under tåballene, så vondt at jeg går feil med påfølgende overbelastning på anklene... en ting er hvertfall sikkert; jeg er kommet til reperasjonsalderen! Hvis ikke jeg har kommet enda lengre :p:p

Festina lente
08-08-13, 12:36
Og så spennende med jobbintervju da gitt! Lykke til!

Takk for det! Det har ikke helt gått opp for meg ennå, så panikken har ikke slått inn for fullt (ennå....):D. Tenker helgen før blir en prøvelse for omgivelsene mine :p

Festina lente
08-08-13, 12:37
JObber videre med gnagsårutfordringen her; men har funnet sokker som ikke gir gnagsår nå.
Var det dem som ble anbefalt i tråden her? De virket ok.
en ting er hvertfall sikkert; jeg er kommet til reperasjonsalderen! Hvis ikke jeg har kommet enda lengre :p:p

Oh, Yeah! Virker velkjent..... :o:p

Tarato
11-08-13, 15:23
JObber videre med gnagsårutfordringen her; men har funnet sokker som ikke gir gnagsår nå.
Var det dem som ble anbefalt i tråden her? De virket ok.
Oh, Yeah! Virker velkjent..... :o:p
Det var ikke de som ble anbefalt: jeg har lett med lys og lykte her uten å finne noen som selger dem/har hørt om dem. Jeg skal til Trondheim en av dagene og tenker å høre der. Jeg fikk anbefalt sokker av alpakkaull (http://scandinaviansupply.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=97)som jeg har gått en del med uten at det gnager. Fantastisk gode sokker som jeg skal kjøpe mer av.

Festina lente
11-08-13, 16:08
Kanskje noe for meg også.
Er ikke plaget med gnagsår (jeg går nok for lite til det!:p), men har ganske tynn hud på et eksemområde på ankelen som gjør at jeg ikke klarer å gå i fjellsko og -fjellstøvler. Vi får se om jeg får ånden over meg - i dag har jeg vært på yoga så nå sitter jeg som en vaskefille i sofaen:meditere: Godt at vaskemaskinen klarer seg uten så voldsom bistand fra meg :D

Festina lente
12-08-13, 16:20
Bare innom for å oppdatere ticker og rapportere status:
Minus 900 gram denne uken! :D

Skulle selvfølgelig ønske at det kunne gå raskere for jeg har fortsatt 1,4 "feriekilo" å gå ned, men er fornøyd med alt som går nedover.

Hvordan har helgen vært for dere andre?

Tarato
12-08-13, 18:19
900 gram er kjempebra Festina! Kan ikke skryte på meg tilsvarende nedgang nei, heller oppgang kanskje;) Var i bryllup i helga, mye mat, mye feil mat, mye (mer) god drikke, seint i seng - i sum en flott helg men som har konsekvenser langt ut i uka. Er da ikke 20 år mer, og kan ikke rangle til tidlig morgen uten at det merkes :D
Begynte på jobb etter ferien i dag; det var litt godt selv om jeg var trøtt som en strømpe. Blir vel bedre i morgen tenker jeg ;)

VSB
15-08-13, 11:14
Er nok noe opp etter ferien jeg og... Sliten etter mye alene med unga og... Så blir på en måte godt når de starter med skole igjen. Kostholdet er nok litt til og fra, mye bursdager her i august, man bakt litt lavkarbo her da. Driver og tester nye medisiner (min evige dans), men foreløpig med dårlig resultat og som vi vet, kan det påvirke vekta... I tillegg til mye annet. :confused:

Håper fjellturen ble bra Tarato :)

Tarato
16-08-13, 16:31
Godt å høre fra deg VSB: det blir sikkert bedre når hverdagen kommer. Er det ikke merkelig at vi ser sååå fram til ferie for da skal vi... osv. Og så ser vi tilsvarende fram til ferien er over for da skal vi også :D:D

Fjellturen er utsatt til siste helga i august; så jeg rekker å gå noen lokale turer før den tid. Ha en strålende fredagskveld damer.

Festina lente
19-08-13, 07:33
JUHU!!!! Minus 1 kg denne uken!!:visemuskl

Og jobbintervju senere i dag!!:spent:

Dette blir litt av en dag - kommer innom senere når jeg kommer hjem. Må hoppe i dusjen og komme meg på flyplassen nå. Det eneste jeg vet er at jeg skal ta et glass vin når det intervjuet er ferdig - skrekkblandet fryd! :D

smgj
19-08-13, 09:57
Her kommer bekjennelsen: Jeg har skjeiet ut (litt/mye) i sommer. Jeg har holdt hardt på glutenfritt og det har ikke vært så overmåte med sjokolade/sukkertøy, men det har vært mye god mat, mye frukt og mye engelsk cider. Det beste av alt - at det ble bare 1-2 vannkilo som er av igjen. Jeg har selvfølgelig ikke gått ned heller, men iallfall passer klærne like godt/dårlig som før.

Og jeg har lært at det faktisk er laktosen i melk jeg reagerer mest ufordelaktig på - både hud og mage tåler laktoseredusert/laktosefri mye bedre. Så da har vi faktisk en løsning for god kakao en sjelden gang, eller en blomkålsuppe uten kokossmak.

Festina - TVITVI for intervjuet! (Og godt jobba med kiloet! )

Tarato - da får du kanskje gått inn skoene (og hælene) skikkelig? August er jo som regel en utrolig flott tid for turer i fjell/skog da. Mindre utøy og bra vær ofte.

VSB - det blir godt å komme inn i rutinene igjen etter sommeren, ja. Selv om ferien er etterlengtet - så er det også ikke å kimse av hverdagsrutiner. Håper at du snart finner noe som fungerer av de medisinene - eller kanskje enda bedre, at du kan få det greit uten dem? Iallfall at du kommer dit hen at ett eller annet virker.

Tarato
20-08-13, 21:21
Hvis dette er tiden for bekjennelser så bidrar jeg gjerne:D Selv om jeg skulle ønske jeg ikke trengte det. Jeg har gått opp, og det er ikke vannvekt for å si det sånn. Vekta har vist 71,5-71,8 på det meste og var i dag 70,4. Jeg har spist for mye, forsynt meg med mer mat enn nødvendig (øynene som er sulten osv), småspist etter måltid, småspist mellom måltid, tildels spsit mat jeg vet jeg ikke tåler (for mye kh blant annet), og (måtilståminstoresynd) - jeg har drukket pepsi max. Det startet med en uskyldig flaske, og nå er det en flaske hver dag. Og hvis dere lurer så er det sotre flasker:eek: Da jeg begynte med det økte magemålet betraktelig, søtsuget steg og jeg ble veldig aktiv inne i skapene. Skulle heller ha vært aktiv i skogen. Men nå er det skjerpings, de klærne som er for trange skal bli passe igjen. Det verste er jo at jeg kjøpte meg en ny (og dyr!) turbukse før sommeren - den sliter jeg med altså. Så trang at den er litt ubehagelig å ha på - og den må være med på tur. Så nå: bretteopparmeneogsetteigang!

smgj
21-08-13, 13:17
(måtilståminstoresynd) - jeg har drukket pepsi max. Det startet med en uskyldig flaske, og nå er det en flaske hver dag. Og hvis dere lurer så er det sotre flasker:eek: Da jeg begynte med det økte magemålet betraktelig, søtsuget steg og jeg ble veldig aktiv inne i skapene. Skulle heller ha vært aktiv i skogen. Men nå er det skjerpings, de klærne som er for trange skal bli passe igjen. Det verste er jo at jeg kjøpte meg en ny (og dyr!) turbukse før sommeren - den sliter jeg med altså. Så trang at den er litt ubehagelig å ha på - og den må være med på tur. Så nå: bretteopparmeneogsetteigang!
:klem:
Du klarer det nok. (Og jeg er så himla glad for at jeg ikke skjønner hva som er så godt med Pepsi.... jeg synes bare det smaker phy.)
Om du liker å gå - så anbefaler jeg STERKT geocaching. Jeg har vel skrevet litt om det i en egen tråd før.

Festina lente
21-08-13, 13:18
Her kommer bekjennelsen: Jeg har skjeiet ut (litt/mye) i sommer. Jeg har holdt hardt på glutenfritt og det har ikke vært så overmåte med sjokolade/sukkertøy, men det har vært mye god mat, mye frukt og mye engelsk cider. Det beste av alt - at det ble bare 1-2 vannkilo som er av igjen. Så bra!!!! Jeg har selvfølgelig ikke gått ned heller, men iallfall passer klærne like godt/dårlig som før. Dette går det vel an å leve med etter en sommerferie? Eller?

Og jeg har lært at det faktisk er laktosen i melk jeg reagerer mest ufordelaktig på - både hud og mage tåler laktoseredusert/laktosefri mye bedre. Så da har vi faktisk en løsning for god kakao en sjelden gang, eller en blomkålsuppe uten kokossmak. Så deilig å finne et svar - da vet du i alle fall hva du har å forholde deg til. Det verste er å ikke vite.....

Festina - TVITVI for intervjuet! (Og godt jobba med kiloet! ) Tusen, tusen takk! :snill:

Tarato - da får du kanskje gått inn skoene (og hælene) skikkelig? August er jo som regel en utrolig flott tid for turer i fjell/skog da. Mindre utøy og bra vær ofte.

VSB - det blir godt å komme inn i rutinene igjen etter sommeren, ja. Selv om ferien er etterlengtet - så er det også ikke å kimse av hverdagsrutiner. Håper at du snart finner noe som fungerer av de medisinene - eller kanskje enda bedre, at du kan få det greit uten dem? Iallfall at du kommer dit hen at ett eller annet virker.

Og så må jeg skrive noen ord, så jeg får lagret.... :p

Festina lente
21-08-13, 13:22
Hvis dette er tiden for bekjennelser så bidrar jeg gjerne:D

(måtilståminstoresynd) - jeg har drukket pepsi max. Det startet med en uskyldig flaske, og nå er det en flaske hver dag. Og hvis dere lurer så er det sotre flasker:eek: Da jeg begynte med det økte magemålet betraktelig, søtsuget steg og jeg ble veldig aktiv inne i skapene.
Akkurat dette er min erfaring også.... Pepsi Max og Cola Zero må kun "benyttes" ved restaurantbesøk og som lørdaggsnop. Det virker nesten som de får kroppen til å samle mer vann - er det flere som har den følelsen? :confused:

Skulle heller ha vært aktiv i skogen. Men nå er det skjerpings, de klærne som er for trange skal bli passe igjen. Det verste er jo at jeg kjøpte meg en ny (og dyr!) turbukse før sommeren - den sliter jeg med altså. Så trang at den er litt ubehagelig å ha på - og den må være med på tur. Så nå: bretteopparmeneogsetteigang!

Jeg kjøpte en ny bukse litt trang med vilje - jeg "husker" bedre at jeg må slanke meg når jeg har det litt ubehagelig. Har jeg det for godt bare fortsetter jeg på samme galeien....:rolleyes: Kanskje den trange turbuksen kan motivere litt ekstra?

Festina lente
21-08-13, 13:37
Siden vi nå først er inne i det bekjennende hjørnet.....:D
Jobbintervjuet gikk tålelig bra og jeg føler jeg fikk vist meg frem på en helt ok måte. Hvordan jeg ligger an får jeg vite om en uke eller to - spennende! :)

MEN, så var det bekjennelsene da.....
Jeg begynte "forholdsvis rolig"(?) med en croissant og pepsi max før intervjuet. Måtte bare ha litt mat før jeg skulle inn, og i en ukjent by tar man første og beste sted som ligger nær intervjuplassen og som både har mat og do....;)

Etter intervjuet var det heeeelt naturlig å feire med en is - det var jo så varmt og jeg hadde jo vært så flink! Når jeg måtte vente en times tid på en venninne var det også heeeelt naturlig å ta et stykke kake og en cola zero - man kan jo ikke sitte på kafè uten å kjøpe noe kan man det da??

Venninne kommer direkte fra jobb og MÅ ha mat. Da er det bare på sin plass å kjøpe et glass vin og en pizza calzone. Man har jo fortsatt "lov" til å feire jobbintervjuet, og restauranten hadde bare "drittmat" på menyen.... (Hva ville verden gjort uten dårlige unnskyldninger.... Hva med å skifte restaurant? Ikke mulig, sier du?? :p)

Litt ventetid på flyplassen? No problem - vi kjøper en muffins!.....

Kjekt med vin på flyet, gitt.....:full:

Og du trodde det var slutt der?? Nå nei, vi stikker innom nærbutikken på veien hjem og slenger en pose cheese doodles i handlekurven...:_prikk:STOPP!! Der kom endelig nødbremsen på! Posen ble pent lagt på plass og erstattet med 86% sjokolade og cashewnøtter. Som jeg har mesket meg med nå i 2 dager....


Men nå er det slutt igjen - skal bare gå ned de 700 grammene som har kommet på siden mandag, så skal jeg ned de siste 400 feriegrammene og så er jeg klar for "nye" kg! :D


Sånn, dett var dett, som Fleksnes brukte å si. Nå er alt bekjent og jeg er klar for ny start :)

TrillTrall
21-08-13, 17:22
:klem:
Du klarer det nok. (Og jeg er så himla glad for at jeg ikke skjønner hva som er så godt med Pepsi.... jeg synes bare det smaker phy.)
Om du liker å gå - så anbefaler jeg STERKT geocaching. Jeg har vel skrevet litt om det i en egen tråd før.

Samme her - har aldri skjønt hva som er så godt med svartbrus generelt. Heldigvis er jeg stort sett ikke så glad i brus, den ene uka i syden i sommer drakk jeg brus til middagen en dag (da Fanta), ellers vann. :) Cola og annen svartbrus smaker jo grusomt og jeg fatter ikke hvordan folk klarer å tylle i seg litervis hver dag!

Geocaching derimot - det skjønner jeg godt at folk holder på med! :D På lørdag tok vi en runde rundt et vann, plukket 15 poster, det var 10 km rundt og vi brukte 5 timer! :lol: Var _litt_ slitne da vi kom tilbake til bilen kan man trygt si... :blinke: :)

Tarato
21-08-13, 20:43
Geocaching derimot - det skjønner jeg godt at folk holder på med! :D På lørdag tok vi en runde rundt et vann, plukket 15 poster, det var 10 km rundt og vi brukte 5 timer! :lol: Var _litt_ slitne da vi kom tilbake til bilen kan man trygt si... :blinke: :) Herlig!!

:klem:
Du klarer det nok. (Og jeg er så himla glad for at jeg ikke skjønner hva som er så godt med Pepsi.... jeg synes bare det smaker phy.) Lucky you ... Pepsi max er mer avhengighetsskapende enn god vin! Jeg har begynte å trappe ned (ja; slutter jeg for brått får jeg DET suget etter NOE). Så om noen få dager er jeg av brusen, og på vannet igjen.
Om du liker å gå - så anbefaler jeg STERKT geocaching. Jeg har vel skrevet litt om det i en egen tråd før. Det har du gjort og jeg har begynt bearbeiding av min bedre halvdel; dette er noe vi kan gjøre sammen. Tenker jeg. Men underlig nok tenker han ikke helt det samme. Så jeg jobber ufordtrødent videre med saken. ;)

Jeg kjøpte en ny bukse litt trang med vilje - jeg "husker" bedre at jeg må slanke meg når jeg har det litt ubehagelig. Har jeg det for godt bare fortsetter jeg på samme galeien....:rolleyes: Kanskje den trange turbuksen kan motivere litt ekstra? Det gjør den nok, sammen med alle de andre trange klærne. Sommeren har vært skummel siden jeg stort sett har vært hjemme og gått i "romslige hjemmelklær". Les: joggedresser. Farlig farlig!


Festina: den beskrivelsen din av intervjudagen: herlig å lese, men du har samtidig min med følelse. Følger nemlig tankegangen din fra første minutt, og har ikke noe problem med å forstå hvorfor det ble slik. Kune glatt ha gjort det samme selv. Og forsåvidt har jeg gjort det også; for i livet mitt da jeg drev på med sånn. Samtidig har jeg vært litt på samme måte i sommer; om enn ikke med den type mat du beskriver, men med "lovlig" mat. Det hjelper ikke at det blir for mye heller for min del. Synes du var veldig flink som ikke tok med den cheesedoodlesen hjem! Bruk den erfaringen (tankene du gjorde deg da) til å gjenkjenne tilsvarende situasjoner senere, slik at du neste gang kan stoppe litt før du kommer til samme stadie. Hvis du hver eneste gang kommer litt "mindre ut å kjøre" er jeg sikker på at du merker forskjell. Både i form av mestring og i form av gram. Og du: lykke til med intervjuet!

smgj
23-08-13, 09:13
Jaja - da har svigers kommet. Jeg gjorde engang det feiltaket å si at jeg syntes sjokoladen fra hjemlandet deres var god. (Og det er den!) Men når folk ikke har begrensninger... 2 store konfektesker ++! Tror det er et par kilo, minst.
Men jeg hevner meg... ;) Jeg åpner boksen og setter den fram ... og drar på jobb! :D
... og det virker. Snart er det øverste laget spist og jeg har bare tatt én bit. ;)

Festina - sånne dager kjenner jeg veldig godt til. For meg er det helst i feriene da. Og heldigvis så blir helsa såpass påvirket av mel at det går greit å styre unna. Nå ser det dessuten ut til at armbetennelsene blant annet henger sammen med sukker, så da får jeg rett og slett sjerpe det også. Begynner pent med å erstatte med en del frukt. Det er jo så mye god frukt på denne tiden.
Ellers synes jeg at du var flink som stoppet, jeg da... Vet ikke om jeg hadde klart å styre unna ostepopen der...

Festina lente
23-08-13, 12:20
Festina: den beskrivelsen din av intervjudagen: herlig å lese, men du har samtidig min med følelse. Jeg trenger/fortjener egentlig ingen medfølelse - utskeielsen var en planlagt belønning av typen "bare jeg kommer meg gjennom dette intervjuet så skal jeg spise sjokolade og drikke vin" :D

Synes du var veldig flink som ikke tok med den cheesedoodlesen hjem!Ostepopen lå ikke så langt fremme i pannebrasken for den var det kollegaen min som "minnet" meg på. Kanskje derfor det ble lettere å si nei også?

Bruk den erfaringen (tankene du gjorde deg da) til å gjenkjenne tilsvarende situasjoner senere, slik at du neste gang kan stoppe litt før du kommer til samme stadie. Hvis du hver eneste gang kommer litt "mindre ut å kjøre" er jeg sikker på at du merker forskjell. Både i form av mestring og i form av gram. Etter en forferdelig lang utskeielse nå i sommer ser jeg at desto kortere desto bedre. Man får jo bare mer og mer lyst på etter mer man spiser! Helt utrolig hvor mye makt de karbene kan få over en. Nå er jeg ikke avhengig av noe "verre" enn sukker, men tør ikke å tenkte på hvordan de narkomane har det.....:(

Og du: lykke til med intervjuet!
Takk for det og takk for gode, kloke ord! :)

Festina lente
23-08-13, 12:25
Jaja - da har svigers kommet. Jeg gjorde engang det feiltaket å si at jeg syntes sjokoladen fra hjemlandet deres var god. (Og det er den!) Men når folk ikke har begrensninger... 2 store konfektesker ++! Tror det er et par kilo, minst.
Men jeg hevner meg... ;) Jeg åpner boksen og setter den fram ... og drar på jobb! :D
... og det virker. Snart er det øverste laget spist og jeg har bare tatt én bit. ;) Så flink du er!!! Det hadde jeg ALDRI klart. Jeg måtte i hvert fall blitt på jobb de neste dagene....:p

Festina - sånne dager kjenner jeg veldig godt til. For meg er det helst i feriene da. Og heldigvis så blir helsa såpass påvirket av mel at det går greit å styre unna. Nå ser det dessuten ut til at armbetennelsene blant annet henger sammen med sukker, så da får jeg rett og slett sjerpe det også. Jeg begynner (dessverre) å få en snikende mistanke om at ostepopen gir meg vondter både her og der, så det hjalp nok også på beslutningen om å legge den tilbake. Skal forsøke å teste ut litt etter hvert om det stemmer - men da kan jeg ikke blande ostepopen med all mulig annen drit! :D

Ellers synes jeg at du var flink som stoppet, jeg da... Vet ikke om jeg hadde klart å styre unna ostepopen der...

Vi har tydeligvis våre svakheter alle sammen - jeg hadde aldri klart å ligge unna den konfekten. Jeg kunne i alle fall ikke hatt den i hus! Kudos til deg! :)

smgj
23-08-13, 13:04
Festina - I går var jeg ikke hjemme fra kl 7:30 til kl 21... Det hjalp godt. Og så er det litt sånn at av og til så er ikke fristelser spesielt fristende i det hele tatt. Andre ganger er de uimotståelige... Nå er jeg inne i en periode hvor det ikke er så farlig.

Ellers - det å finne sånne irritanter og få dem permanent ut av hverdagskostholdet tror jeg er noe av det viktigste man gjør. Enten det er ostepop eller sukker.

Tarato
29-08-13, 09:55
God morgen! Her har dagene gått i ett og jeg har knapt nok hatt tid til å ta del i verden. Nå er det roligere og jeg på plassen min igjen. Livet er godt å være i; vekta har gått litt ned så jeg ante skyggen av 68 tallet for noen dager siden. Men pga stress og ingen trimturer var den 70+ i dag igjen. Jeg ser at gåturene er bare mer og mer viktige; matstellet fungerer med måltid hver 4 t (unngå migreneanfall da) ikke for spenstig, ikke for godt på smak :D, og masse vann i mellom. Og ikke vin mer enn optimalt 2 ganger i uka :p. Har fridag i dag og i morgen så reiser jeg på fjelltur i helga. Gleder meg og håper det blir en fin tur!

smgj
29-08-13, 11:38
Det høres deilig ut. Godt tur!
Her blir det tur til Hamar og dansing hele helga. Ser fram til det, men skulle nok gjerne ha vært litt mindre sliten i utgangspunktet.
Jeg ser også at rolig bevegelse i til dels større mengder er noe av det som må til - og som virker bedre enn kortere og hardere trening.

Festina lente
02-09-13, 09:21
Bare som snarest innom for å rapportere ukens vektoppgang.... :o
95,0 og fremdeles 1,5 kg over "før-ferie-nivået".

Har kun meg selv å takke etter en selvvalgt sprekk denne uken. Masse dritt på jobben :( kombinert med mensen gjorde at jeg tenkte jeg skulle forsøke med en kontrollert sprekk. Det gikk faktisk ikke så verst - klarte å begrense meg til en dag med fri flyt.

Det som ikke var planlagt var at samboer fikk såpass medfølelse med meg pga. jobben at han inviterte meg ut på kino og restaurant. Dette er noe han nesten ALDRI gjør, så det hadde jeg ikke hjerte til å si nei til :). Jeg synes det blir litt feil også at jeg alltid skal "spare" alle utskeielsene til alle andre, og så får han alle "slankedagene". Alt i alt en litt turbulente uke både på følelses- og matfronten, men det går seg nok til. Og kanskje får jeg ny jobb - DET hadde vært noe! ;)

smgj
02-09-13, 10:34
Festina - man skal leve innimellom kostomlegging og annet stress også... Jeg synes det høres ut som det var det valget du tok. Så kan du jo invitere ham på en spasertur en gang eller to nå. ;)

Jeg har hatt tusen gode grunner til å ikke spise lavkarbo i den seinere tid, og det kjenner jeg jo blir feil. Men å vite det og å gjøre det - det er to forskjellige ting,.. Og i går tror jeg at jeg fikk i meg mel også... Det bekymrer meg mer. Fikk den karakteristiske seige snørra bak i ganen (TMI, I know!) og det er et melsymptom. :(

Men jeg er iallfall fornøyd med at det er mye aktivitet (aktivitet, ikke trening) for tiden... og det varierer fra en helg med dansing (svett etter en time) til geocaching i all slags terreng alt etter humøret.

Festina lente
03-09-13, 19:15
Festina - man skal leve innimellom kostomlegging og annet stress også... Jeg synes det høres ut som det var det valget du tok. Så kan du jo invitere ham på en spasertur en gang eller to nå. ;)

Så kjekt når noen har litt forståelse :) Den første spaserturen ble unnagjort i går, men nå er jeg på jobbreise så da blir det mye aktivitet likevel.

Jeg har hatt tusen gode grunner til å ikke spise lavkarbo i den seinere tid, og det kjenner jeg jo blir feil. Men å vite det og å gjøre det - det er to forskjellige ting,.. Høres merkelig velkjent ut... Og i går tror jeg at jeg fikk i meg mel også... Det bekymrer meg mer. Fikk den karakteristiske seige snørra bak i ganen (TMI, I know!)

:D:p


Men jeg er iallfall fornøyd med at det er mye aktivitet (aktivitet, ikke trening) for tiden... og det varierer fra en helg med dansing (svett etter en time) til geocaching i all slags terreng alt etter humøret.

Jeg syns det er kjempeimponerende! Jeg svetter så lett at jeg forsøker å unngå å danse for lenge - er så flaut når svetten renner nedover ansikt, hals og nakke....:o Alle gode tips mot det mottas med takk! :eek:

smgj
03-09-13, 20:14
Jeg syns det er kjempeimponerende! Jeg svetter så lett at jeg forsøker å unngå å danse for lenge - er så flaut når svetten renner nedover ansikt, hals og nakke....:o Alle gode tips mot det mottas med takk! :eek:

Ta med håndkle og fuktig klut og tørk ofte.... Jeg har ikke funnet noe som stopper meg fra å svette. Mye. Og spesielt i ansiktet.

Tarato
10-09-13, 20:05
God kveld i stova! Godt å lese innleggene siden sist jeg var innom! Mer som å komme "hjem". Her har alt gått alldeles strålende, med unntak av at den siste uka har vært vanskelig matmessig sett. Ser ikke bort fra at det har sammenheng med mer inntak av kh noen dager - som i kombinasjon med dårlig selvdisiplin gir en snodig bieffekt i form av skapransakelser til alle døgnets tider:eek::eek: Måtapåtakmenvetikkehvordan:confused::confused:
Jeg så et eller annet sted at du smgj nevnte at kroppen "husker" den gamle vekta i tre år før den nye overtar plassen. Da vet vi vel hva vi har å gjøre de neste årene, vet vi ikke?

smgj
11-09-13, 08:37
Hehehe...
Har du forsøkt proteiner mot skapransakelsene? Spis så mye proteiner (kjøtt/fisk/reker etc) og rå grønnsaker som du kan få i deg - gulrot er f.eks fint siden det er litt søtlig på smak uten å tilføre stort annet enn fiber i rå form. Eller puss tennene... eller finn på noe annet som holder hendene opptatt. Håndarbeide eller hagearbeide f.eks. Og det går over etter 2-3 dager da. :)

Jeg vet ikke om det er en myte eller hva det er det der med tre år... men jeg tror dessverre det er mye sant i det. :eek::mad:

Her har jeg sett riktige siden av 70 for første gang på lenge. Ikke at jeg er så veldig plaget med mine 70-ish med denne fordelingen, den er jevnere enn sist jeg var her, men jeg skulle likevel gjerne ha kastet 5-8kg. uansett. Jeg så 69,7 (på gamlevekta hadde det vært enda et kilo mindre) i dag takket være 5 dager med lite (men nok) mat og MASSE gåing i Praha. Jeg gikk nok mellom 1,5 og 2 mil hver dag. Er det noe jeg har lært i høst så er det at kroppen min fungerer best på mye lavnivå bevegelse. Bare så synd at det er så tidkrevende.
Nå er jeg hjemme og i god gang med å ta igjen det tapte, dessverre... men men. ;)

Tarato
11-09-13, 09:18
takk for reminderen smgj! Proteiner, grønnsaker og vann. Bare så dønn kjedelig... Ja ja, kommer vel på sporet igjen snart. Praha høres herlig ut; og det å kunne gå så mye er enda bedre. Og ja, det er en aktivitet som tar mye tid - men det er en aktivitet som er bedre enn ingen aktivitet. Kanskje om du legger lista på et lavaktivitetsnivå framover så kan du øke på senere/etterhvert?

Festina lente
16-09-13, 10:14
Hehehe...
Har du forsøkt proteiner mot skapransakelsene? Spis så mye proteiner (kjøtt/fisk/reker etc) og rå grønnsaker som du kan få i deg - gulrot er f.eks fint siden det er litt søtlig på smak uten å tilføre stort annet enn fiber i rå form.

Min er faring er også at proteiner hjelper mot sult/ulvehunger/skapsnoking. Men husk å drikke mye vann, for forbrenning av proteiner er hardt for nyrene så det er viktig å drikke mye. (Jeg kan ikke den helt vitenskapelige forklaringen, men det går det sikkert an å søke på :o)

Jeg er bare innom som snarest for å registrere den nye vekten. Det må være noe galt med vekten eller noe, for nå mangler jeg bare 200 gram før jeg er nede i "førferienvekten". Og jeg har ikke spart på noe! :eek: Har unt meg både vin og 86% sjokolade, og stort sett spist det jeg har villet. Har spist mer fett og vært mindre sulten. Har riktignok beveget meg litt, men ikke mye mer enn vanlig.... Kanskje kroppen har lyst til å reagere på Ketolyse igjen nå når den har vært sulten en stund? ;)

Eller kanskje det bare er masse stress som slipper nå når jeg har fått ny jobb, permisjon fra den eksisterende jobben, fått fikset leilighet og driver og sjekker opp i regler for pendling? En ting er sikkert - det blir en kjempespennende høst på mange måter! :D:p:D

God slankeuke til dere alle!

Festina lente
19-09-13, 22:23
Det var nok vekten som hadde hikke eller noe, ja.....Nå er jeg oppe igjen i pluss 1 kg siden bestenotering - og jeg har beveget meg masse! :eek:

For sikkerhets skyld gikk jeg og en venninne på restaurant og spiste min favoritt i dag; raspeball :sikle: Så det får jeg nok svi for noen dager, men spist er spist og godt var det. Nå blir det lenge til neste gang. Får håpe været blir litt bedre slik at vi får dykket i helgen - da får jeg svidd masse kalorier og det er bare gøy:)

Hvordan går det med dere andre? Busy days?

smgj
20-09-13, 09:39
Det er kjedelig, men det kan jo være bare vann da? 1-2 kg kan ofte forklares i variasjon i væske- og mageinnhold.

Selv er jeg livredd for å jinkse noe, for jeg har nå vært under 70kg ca 50% av dagene den siste uka. De to siste dagene har jeg såvidt sett 68.9... Men jeg har hatt det travelt, knapt nok hatt tid til verken å sove eller å spise. Så dette er nok ekstremvekt, ikke middelreell. Dog - halvparten av nedgangen er kanskje "ordentlig" og jeg håper vel jeg kan forlate 7x-tallet permanent snart?

Maten har det vært veldig "så som så" med. Har blitt mange hurtigløsninger, men jeg har blitt ganske god på å velge baconsvor, spekepølse, (ferdig-)kokte egg, nøtteposer eller skivet ost som hurtigmat i stedet for mye annet, mindre fornuftig iallfall.

Tarato
22-09-13, 20:42
Eller kanskje det bare er masse stress som slipper nå når jeg har fått ny jobb, permisjon fra den eksisterende jobben, fått fikset leilighet og driver og sjekker opp i regler for pendling? En ting er sikkert - det blir en kjempespennende høst på mange måter! :D
God slankeuke til dere alle!

Fikk du den nye jobben Festina!??? Det har gått meg hus forbi; GRATULERER så mye!! Pendling sier du; er det langt/ukependle??

Jeg har ikke vært på vekta på noen dager; trenger ikke det - bukselinningen lyver ikke:( Må redusere mengden mat i hvert måltid og heller spise litt oftere. Kunne det, ville det, men gjøre det? Skjerpings! I morgen er det mandag; en(da) en fin dag å starte det nye og bedre livet :D

Tarato
23-09-13, 19:13
Måtte på vekta i dag - juhu!! 68,8... eller var det 68,2?? Samme det; under 70 kg åkkesom! Herlig. Jeg som synes buksene er strammere ;) Men når jeg tenker meg om så har jeg strammet inn belte et hakk! Merkelig; jeg har ikke spist lavkarbo de siste ukene altså... Men har hatt fokus på å gå mye turer... Ja ja; samme det. Liker!

Festina lente
23-09-13, 21:23
Det er kjedelig, men det kan jo være bare vann da? 1-2 kg kan ofte forklares i variasjon i væske- og mageinnhold.

Det kan det selvfølgelig være, smgj, men det er ikke så veldig motiverende likevel.... Spesielt når jeg har gått SÅ mye tur.... Sliter med kostholdet og fusker litt for mye nå :( MÅ komme meg inn i stimen igjen - hadde jeg bare visst hvordan:confused:

Selv er jeg livredd for å jinkse noe, for jeg har nå vært under 70kg ca 50% av dagene den siste uka. De to siste dagene har jeg såvidt sett 68.9... Men jeg har hatt det travelt, knapt nok hatt tid til verken å sove eller å spise. Så dette er nok ekstremvekt, ikke middelreell. Dog - halvparten av nedgangen er kanskje "ordentlig" og jeg håper vel jeg kan forlate 7x-tallet permanent snart?
det hadde sikkert vært deilig - kan ikke forestille meg det en gang :)

Maten har det vært veldig "så som så" med. Har blitt mange hurtigløsninger, men jeg har blitt ganske god på å velge baconsvor, spekepølse, (ferdig-)kokte egg, nøtteposer eller skivet ost som hurtigmat i stedet for mye annet, mindre fornuftig iallfall.
det er jo kjempebra!

Festina lente
23-09-13, 21:32
Fikk du den nye jobben Festina!??? Det har gått meg hus forbi; GRATULERER så mye!! Pendling sier du; er det langt/ukependle??

Jepp, jeg fikk jobben! :D Og på toppen av det hele fikk jeg permisjon fra den jobben jeg har! Det hadde jeg IKKE regna med for å si det slik.....

Skal ukependle mellom Bergen og Oslo, så det blir nok en utfordring både med tanke på mosjon (mye sitting), kosthold (lange timer på toget) og økonomien (dobbel husleie og pendlerkostnadene). Men som jeg liker å si: det er bedre å angre på noe jeg har gjort! :p det er uansett bare for to år, så det går nok for en periode. Kommer selvfølgelig til å savne både sambo og hund, men det er utrolig hva man klarer bare man vil:confused:

Jeg har ikke vært på vekta på noen dager; trenger ikke det - bukselinningen lyver ikke:( Må redusere mengden mat i hvert måltid og heller spise litt oftere. Kunne det, ville det, men gjøre det? Skjerpings! I morgen er det mandag; en(da) en fin dag å starte det nye og bedre livet :D

Mandag er en fin dag å begynne på, ja :) Jeg var på en utsatt fårikålmiddag i dag, og jeg er ikke flink nok ellers heller. Lett omskrevet sitat: Slankemotivasjon kom til meg - her skal du motstand finne........:confused:

Festina lente
23-09-13, 21:34
Måtte på vekta i dag - juhu!! 68,8... eller var det 68,2?? Samme det; under 70 kg åkkesom! Herlig. Jeg som synes buksene er strammere ;) Men når jeg tenker meg om så har jeg strammet inn belte et hakk! Merkelig; jeg har ikke spist lavkarbo de siste ukene altså... Men har hatt fokus på å gå mye turer... Ja ja; samme det. Liker!

HURRRRRRA OG GRATULERER!!! Det må være en fantastisk følelse - nyt den!! (Men ikke med kake;) ) :heia::heia::heia:

Festina lente
23-09-13, 21:38
Her går det dessverre oppover igjen, og ny notering er 2(!!!) kg over førferievekten:(

Har nok slakket for mye opp og feiret ny jobb litt for mye og lenge...... Men har også beveget meg masse denne uken. Får håpe jeg får litt uttelling for det når syklusen min er kommet "i vater" igjen...

Kjekt å se at dere andre får det til - det er dere vel unt! :)
God slankeuke!

Festina lente
30-09-13, 16:52
Ny mandag og ny veiedag.....
95,1. Det vil si 400 gram ned, men fortsatt 1,5 kg over bestenotering.

Sliter med motivasjonen for øyeblikket og spiser omtrent alt jeg kommer over - sunt og usunt:( Håper det går bedre for dere andre her inne! :o

Tarato
02-10-13, 20:11
Heng med Festina; nedgang er nedgang i denne bransjen! Hiv ut det usunne, og hold deg til det sunne. Bedre tross alt.

Her går dagene unna; har vært på storbyferie (som vises på vekta :rolleyes:), for mye på jobb pga ferien (så den hvilen gikk opp i opp). Men jeg er under 70 - så vidt... Har kommet i gang med "ensidig" kosthold, dvs knekkebrød, salat, middag og kveldsmat. Har slurvet litt med for lenge mellom måltidene; det går ikke. Vet det godt, men det skjer ofte og jeg overspiser (les: redder liv) når jeg kommer til middagen. For min del er det mye bedre å spise mindre oftere enn mer og sjeldnere. Og slik holder jeg nå på... Enn dere?

Festina lente
14-10-13, 21:58
Ny mandag og ny veiedag.....
95,1. Det vil si 400 gram ned, men fortsatt 1,5 kg over bestenotering.

Sliter med motivasjonen for øyeblikket og spiser omtrent alt jeg kommer over - sunt og usunt:( Håper det går bedre for dere andre her inne! :o

95,2 og kjempefornøyd med det etter å ha snust på 97(!!!!)-tallet....:eek:
Ikke bra :rolleyes: Sliter fortsatt med motivasjonen, men har vært mye i aktivitet i helga og spist fornuftig, så jeg håper å komme ned litt I løpet av uken.

Skal på en jobbfest på fredag, men det er bestilt tapas og det er jo ok. Note to self: ferskt brød med aioli er FY! Hvis jeg klarer å begrense drikkingen klarer jeg kanskje å la være å tryne i smågodtet senere på kvelden også.... Kryss fingrene for meg!

Hvordan går det med dere andre? Jeg tolker stillheten i beste mening; dere er ute og koser dere og trimmer i det fine høstværet :)

Tarato
15-10-13, 21:27
Hei! Jeg er med ennå! Har hatt annet fokus, blant annet på resultatet av å ha spist pizza med hvetemel (magevondt), pizza med glutenfri bunn (mer vondt i magen) og deretter hjemmelaget pizzabunn med glutefritt mel (gjett da:eek:). Må visst holde meg til bunn av sesamfrø, men det er greit. Har kjørt på med masse grønnsaker etterpå så nå er jeg tilbake igjen og under 70. Skal fryktelig lite til før jeg samler vann; som om jeg tåler mindre nå enn før da jeg spiste all den uggen hele tiden. Skjønner det ikke.

tapas Festina er genialt på fest. Brødet kan du bare glemme; Det er ikke godt en gang (gjenta til du tror på det du også :D). Aioli har du oppå maten, kjør på. Og godteskåla er ikke godt det heller; det er bare e-stoffer og det liker du ikke.

Jeg har vært mye ute i finværet; og mye på jobb. har jobbet mye ved pc de siste månedene og har ikke orket å logge på hjemme også. Bruker mobilen til det viktigste :) Skal skjerpe meg!

Festina lente
30-03-14, 20:16
Her var det jammen stille! :)
Jeg skal ta på meg mye av skylda for det - har IKKE hatt fokus på lavkarbo de siste månedene. Begynte som dere vet i ny jobb i november, og det har tatt det meste av kreftene og oppmerksomheten min. Ikke enkel å lære så mye nytt når man begynner å dra på åra! :p

En positiv effekt er at jeg har kommet meg litt i gang med trening, og har nå 3-4 økter per uke. Noe skal man jo gjøre når arbeidsdagen er over - kan Ikke bare sitt på pendlerhybelen og glo på TV:eek:

Nå skal jeg flytte nærmere jobben over påske, så da sparer jeg 1,5 timer i reisetid hver dag. Det skal bli deilig og jeg gleder meg stort:D Kanskje det blir enda litt mer trening på meg da?? Eller kanskje det blir mer kafé siden det er midt i sentrum?!? Får prøve å styre unna det :-)

Kostholdsmessig har jeg vært ganske flink, men det blir litt for mye 86% sjokolade og slurv i helgene nårjeg er hjemme. Har prioritert å trene fremfor å perfeksjonert kostholdet, men nå har jeg laget knekkebrød og lavkarbobounty, så jeg er litt på glid i alle fall.

Hvordan går det med dere andre? Henger dere her inne?

smgj
31-03-14, 08:57
Hei! Godt å se deg!
Henger ja... Ikke så mye mer. Siden i fjor har jeg blitt separert, kjøpt hus & bil & flyttet - og funnet meg ny kjæreste. (En gammel venn som ble noe mer. Det eneste som er ved det gamle er jobben og de to kattene jeg tok med.) Fokus? Tja, mer på å holde nesa over vannet enn lavkarbo iallfall. Vekta? ... Varierer mellom 67 og 71. Nå er den dessverre i den høye enden av spektret. Men det har vært så mye annet at det fokuset har ikke vært fremst ...

Festina lente
31-03-14, 19:22
Jøss, ja her hadde det skjedd ting! :_oy: Da skjønner jeg veldig godt at du har prioritert slik du har gjort!

Jeg for min del hadde ikke klart å holde såpass fokus som deg - det står det respekt av spør du meg :)

Du får "melde deg inn" igjen når du er klar for det, så får vi hjelpe hverandre. Og så må du kose masse med pusene! (savner hunden mest med dette pendlerlivet :p)

smgj
01-04-14, 13:09
Nja, njo.. .Tror ikke jeg skal skryte på meg noe annet fokus enn å holde meg glutenfri. Og det har jeg gjort. Men sukkerfri er det langtfra. Heldigvis så viste kroppen at den nå tåler mye mer enn jeg har trodd (ikke at det er noen grunn til å fortsette å mishandle den, altså) i tiden som gikk (midtvinter, lite søvn, store psykiske påkjenninger, lite og feil mat...). angående innmelding så jobber jeg meg innover... ;)

Rart det der... hvor mye selskap av dyr betyr. Har konstant dårlig samvittighet fordi det blir for lite hjemmetid med dem. Men kjæresten har også katter på sin kant som trenger selskap, så da blir det dine/mine helger-løsningen... :p

Festina lente
02-04-14, 23:08
Jeg skulle ikke vært så oppesen - det straffet seg! Røk rett utpå med en svær sjokoladeplata i går! :eek::eek:

Vel, det er bare å bite i det berømte eplet og komme seg opp igjen. Har vært på yoga i dag da, så litt bedre samvittighet nå. Liten tur i badekaret nå, så er det rett i seng. Natti :)

Fedona
09-06-14, 16:34
Hello Girls,

Jammen leenge siden nå. Jeg har vært fraværende en veldig god stund og ser at dere er mindre aktive enn før også.

Jeg har klart å gå opp igjen alle de ti kiloene jeg gikk ned...:mad: skikkelig sur på meg selv. Hvis jeg kan skylde på noe så er det røykestopp i september i fjor og gikk gradvis over til å spise mer høy karbo mat. Og så har vi vært en del i England på besøk, min stedatter skilte seg før minstejenta var ett år... Tøft for mange, men hun fant seg en annen og så sitt snitt til å gå fra mannen. Hvorfor få fire barn med mannen da tenker jeg... Hvis hun visste hun ville gå fra ham over tid.
Ja, ja, det var ikke det jeg skulle snakke om. Det var hvordan å komme tilbake i lavkarbo modus. Nå har det seg sånn at min mann skal jobbe i London i to år. Og jeg har vært så heldig å få lov til å jobbe hjemmefra der borte en uke i måneden. Er kjempe happy med dette og helsa har blitt bedre i det siste også.

Hvordan går det med dere? Flere som er i samme bås som meg ang å ha falt av lasset og som vil på igjen? Søker gode råd så jeg klarer dette en gang til. Det virker som om det går saktere denne gangen i forhold til før.

Det vanskelige blir å leve strengt når jeg er i London, for vi spiser en del ute...

Håper det går bra med dere, Tarato, smgj, Festina lente og alle dere i denne tråden ��

Klem fra Fedona

smgj
10-06-14, 10:23
Ah... så hyggelig å høre fra deg igjen, Fedona. :) Nei... livet går ikke alltid som planlagt - dét er iallfall sikkert. Og .. hun som er voksen må vel få lov til å gjøre sine egne valg. Enten de er vise eller ikke.
Iallfall fint at du har en fleksibel arbeidsgiver da. :)

Her har det også vært slapt. Ikke helt høykarbo, men iallfall mye-mer-karbo (og sjokolade... og iskaffe!). Og vekta ligger i høyeste laget på 71-73. Men jeg satser på å gli inn i litt mer "skikkelig mat"-former nå etterhvert som jeg har kommet i orden igjen.

Dvs - jeg har vel nå så noenlunde kommet i orden. Men så er det en kjæreste med katt som skal integreres i den lille flokken vår da... som nå kommer til å telle 2 voksne og 3 katter. Men sånn er livet. Og så langt går det overraskende greit med de firbeinte. Litt fres er det selvfølgelig, men innflytteren er klok og rømmer unna til sin sone på advarsel fra gamlekattene.
Jeg elsker det nye huset, med utsikt til en elv/innsjø bare 60m unna og med egen båtplass (håper at "har du klave får du ku" gjelder....!) og i går badet jeg i elva kl 00:00. Sånn er livet herlig.

Fedona
10-06-14, 21:37
Hyggelig å høre fra deg smgj :)

Høres herlig ut med nytt hus i idylliske omgivelser! Gratulerer! Synes jeg ser for meg innflytteren og de to andre, he he. Elsker katter!

Du har ikke skeiet ut så mye som meg da... Det er bra!

Jeg skal nyte denne sommeren og samtidig passe på hva jeg spiser og røre mer på meg, så får jeg sette skikkelig i gang til høsten om det jeg gjør nå ikke hjelper. Skal bli flinkere å bruke forumet igjen, for det har hjulpet tidligere :)

Klem fra Fedona