Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

ketose

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-04-05, 12:37   #1
pysa
Ubekreftet Medlem

pysa sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 48
pysa er ny på veien

ketose

Bare et kjapt spørsmål. Man skal bare være i ketose de to første ukene ikke sant?

Ble forvirret da jeg leste en journal hvor det sto at en hadde vært i ketose i 1/2 år ( det kan da ikke være bra???)

pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 12:49   #2
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du skal være i ketose så lenge du / kroppen din trenger det.

Atkins begynner med en induksjonsfase der du ligger på 20g karbohydrat daglig. Dette sikrer de fleste å gå i ketose. Etter induksjonens 14 dager øker du karbohydratene med 5g i uken til du slutter å ta av, så går du ned igjen 5g og fortsetter der til du har nådd din kropps idealvekt. De fleste vil være mer eller mindre i ketose til målet er nådd.

Ketolysekuren anbefaler 15g - streng ketogen diett - til målet er nådd (eller 6mnd, så 6mndrs pause før nye 6mndr).

Gammel 28-04-05, 13:08   #3
pysa
Ubekreftet Medlem

pysa sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 48
pysa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av HP

Du skal være i ketose så lenge du / kroppen din trenger det.

Atkins begynner med en induksjonsfase der du ligger på 20g karbohydrat daglig. Dette sikrer de fleste å gå i ketose. Etter induksjonens 14 dager øker du karbohydratene med 5g i uken til du slutter å ta av, så går du ned igjen 5g og fortsetter der til du har nådd din kropps idealvekt. De fleste vil være mer eller mindre i ketose til målet er nådd.

Ketolysekuren anbefaler 15g - streng ketogen diett - til målet er nådd (eller 6mnd, så 6mndrs pause før nye 6mndr).

Aha... da har jeg blitt feilinformert. Men jeg trodde at dette ikke var bra for leveren i lengden...

pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 13:17   #4
Daizy
Seniormedlem

Daizy sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 47
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Nei, jeg trodde heller ikke det... men så lenge kroppen har det bra så kan du visst være lenger enn et 1/2 år også. Jeg tenkte "å gå ut" av ketose nå etter snart 1/2 år i, men skal ikke det likevel.. jeg holder på (med legesjekker) så lenge alt går bra!

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:17   #5
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av pysa

Aha... da har jeg blitt feilinformert. Men jeg trodde at dette ikke var bra for leveren i lengden...

Leveren har ikke noen dokumenterte problemer med ketose som jeg vet om. Men å leve over lang tid med 15-20g karbohydrat per dag kan bli for lite for noen grunnet at en ikke får i seg nok vitaminer.

Derfor er det essensiellt å ta et godt biologisk tilgjengelig vitamintilskudd, les: Helsekost

Gammel 28-04-05, 16:53   #6
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

ketosetråden

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 20:58   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av pysa

Bare et kjapt spørsmål. Man skal bare være i ketose de to første ukene ikke sant?

Ble forvirret da jeg leste en journal hvor det sto at en hadde vært i ketose i 1/2 år ( det kan da ikke være bra???)

Jeg har vært i ketose mer eller mindre i snart over 1 1/2 år år og alle mine blodprøver er perfekte....... Les linken her

Gammel 28-04-05, 21:11   #8
Albertine
Gjest

Nille, kan jeg bruke det du har skrevet om ketose i en FAQ?

Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 21:23   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jaaaaada Albertine - selvfølgelig kan du det !

Gammel 28-04-05, 21:52   #10
Albertine
Gjest

Takk!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Er jeg i ketose da? Bamseline Lavkarbo generelt 17 22-02-05 23:44
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 19:27
Ketose maiada Generell diskusjon 2 24-06-04 23:51
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 09:43

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.