Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Vekta øker - hjelp?Torkel sier "mosjoner enda mer, spis mindre og spis veldig lite fet mat" |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#52 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekta øker - hjelp?
Uff, vanskelig å si mot en lege... men jeg står for det jeg har sagt tidligere: reduser mosjonsintensiteten, spis nok fett! For din del - du som ligger under 1400 kcal pr dag med all den treningen vil jeg si at du for all del ikke må ligge under 1400 kcal pr dag ihvertfall! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#53 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men fortalte du ham at du lå på under 1400 kcal om dagen da?
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
Hvor: ringsaker
![]() |
Sv: Vekta øker - hjeeeeeelp!!!
jeg har aldri veid mer enn 60...men nå veier jeg 60,5 sto det i dag.. så hvis jeg ska ned igjen så er jeg nok nødt til å spise mindre posjoner.og får prøve å holde ut med det! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen
![]() |
![]() |
#55 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Det funker jo, fordi da blir det færre kalorier.Jeg følger selv rådet. Når man hverken har mye karbohydrater eller fett som energikilde må kroppen benytte seg av fettlageret. Hvis du har kunnskap om proteinmodifisert faste i bakhodet vet du det fungerer fordi det er mye protein i forhold til fett og karbohydarter, og protein omdannes ikke til fett ved kaloriunderskudd, og koster energi for å omdannes til energibruk. En mellomting mellom dette og ketolyse er mulig. Passe på å ha nok protein som metter, grønnsaker og moderat med fett og kalorikontroll. Jeg får mye dårlige tilbakemeldinger av å skrive slik, men det funker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 54
![]() |
Du er ikke gravid nå vel? Da er ihvertfall ikke ketolysekuren anbefalt. Beklager hvis jeg missforsto |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#57 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Vekta øker - hjelp?Ja da har jeg startet på min 6. uke og denne uka har i allefall ikke vekta økt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#58 |
Gjest
|
Sv: Vekta øker - hjelp?Jeg er begynt på mi 2 uke på ketolysekuren og har og økt 3 kg!!! Jeg er så redd for at jeg skal bare øke og øke, enda jeg føler meg slapp og feit hele tiden pga alt fettet jegikke er vant med å spise. Ikke har jeg skeiet ut på lørdagene heller, men allikavel økt i vekt! |
![]() |
![]() |
#59 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan være litt kronglete for kroppen når man "skifter taktikk midt i løpet" så og si. Nå er kroppen din vant til lite fett, magert og lett, og vektnedgang pga kaloriunderskudd, hvis det stemmer som jeg så i en annen tråd her at du har gått ned over 30 kg på Grete Roede. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#60 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Vekta øker - hjelp?Går det ikke an å spise Grete Roede-aktig hele livet? Er det ikke lagt opp til det? I såfall er det som svindel å regne. De samme kommer tilbake igjen og igjen. Tragisk.Tar de hensyn til insulinresistens der? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#61 |
Gjest
|
Sv: Vekta øker - hjelp?Når jeg leser det på side 77 tenker jeg at han mener at man skal teste seg hver 3. måned når man går på kuren lengre enn 6 måneder? Eller mener han også da 3 måneder etter start f. eks? |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vekta rikker seg ikke ... Trenger hjelp! | EBMTone | Mer enn 30 kg overvekt | 33 | 10-01-11 11:25 |
Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!) | pila | Spørsmål og svar | 12 | 03-12-09 20:43 |
Hjelp til å forstå hva jeg må gjøre med vekta mi | Amagetha | Generell diskusjon | 7 | 21-07-09 21:21 |
Hjelp - jeg ØKER i vekt! | Carbokiller | Ketolysekuren | 5 | 13-01-08 19:09 |
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! | Amagetha | Generell diskusjon | 9 | 20-02-06 12:04 |