Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekta øker - hjelp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 20:14   #51
snusken
Juniormedlem

snusken sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
snusken er på en erverdig vei

Sv: Vekta øker - hjelp?

Torkel sier "mosjoner enda mer, spis mindre og spis veldig lite fet mat"
Hva synes dere om disse rådene?

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:08   #52
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

Uff, vanskelig å si mot en lege... men jeg står for det jeg har sagt tidligere: reduser mosjonsintensiteten, spis nok fett! For din del - du som ligger under 1400 kcal pr dag med all den treningen vil jeg si at du for all del ikke må ligge under 1400 kcal pr dag ihvertfall!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:31   #53
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Men fortalte du ham at du lå på under 1400 kcal om dagen da?

Hvis det er de generelle platå-rådene hans du sikter til, så er det fremdeles for overvektige mennesker som har stått på et platå i minst en måned.

En annen sak er at når man begynner å nærme seg normalvekt, må man kanskje redusere på inntaket, rett og slett fordi en stor kropp forbruker/forbrenner mer enn en normal/slank kropp.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 08:26   #54
silje_rs
Medlem

Hvor: ringsaker
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Vekta øker - hjeeeeeelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hmmm...oki. Men da er det sannsynligvis derfor du går sakte ned. Vekttapet går langsommere når man nærmer seg idealvekta.

Og vi er veldig mange som har holdt på i flere ÅR, og som ser at vekta stanser på en to-tre kilo over hva vi skulle ønske selv.

Men uansett så er det så mange helsegevinster på dette kostholdet, folk spiser seg friske fra de utroligste ting, sykdommer, plager og allergier, så jeg har ihvertfall lagt om for resten av livet.

jeg har aldri veid mer enn 60...men nå veier jeg 60,5 sto det i dag.. så hvis jeg ska ned igjen så er jeg nok nødt til å spise mindre posjoner.og får prøve å holde ut med det!

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 08:44   #55
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Det funker jo, fordi da blir det færre kalorier.Jeg følger selv rådet. Når man hverken har mye karbohydrater eller fett som energikilde må kroppen benytte seg av fettlageret. Hvis du har kunnskap om proteinmodifisert faste i bakhodet vet du det fungerer fordi det er mye protein i forhold til fett og karbohydarter, og protein omdannes ikke til fett ved kaloriunderskudd, og koster energi for å omdannes til energibruk. En mellomting mellom dette og ketolyse er mulig. Passe på å ha nok protein som metter, grønnsaker og moderat med fett og kalorikontroll. Jeg får mye dårlige tilbakemeldinger av å skrive slik, men det funker.

Men vet Torkil at du trener så mye som du gjør? Kjenner han deg? Du må virkelig tenke selv.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 09:45   #56
Hildemor på slanking
Medlem

Hildemor på slanking sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 54
Hildemor på slanking er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Kult!!! Da kan jeg jo bare lene seg tilbake i sofaen med god samvittighet (vel..samvittigheten haddde vel ikke blitt så påvirket uansett da, under slike omstendigheter) og vite at kroppen vil forbrenne bra alikevel, etter keisersnittet som står for tur. Jeg som tror at kroppen bare "stopper helt opp" om jeg ikke rører på meg. Har vel mest med følelsen av å føle seg helt "dau" å gjøre det da.

Du er ikke gravid nå vel? Da er ihvertfall ikke ketolysekuren anbefalt. Beklager hvis jeg missforsto

Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:20   #57
snusken
Juniormedlem

snusken sin avatar

snusken er på en erverdig vei

Ja da har jeg startet på min 6. uke og denne uka har i allefall ikke vekta økt
Har totalt gått ned 2 kg i min periode på ketolysekuren, men siden 1,5 av disse er vann (som en eller annen skriver her i innlegget) så er det jo bare 0.5 kg som er fett Jeg har heller ikke gått ned i centimeter, og håper snart at jeg tar av noe. Var første uka det forsvant noe, resten av tiden har det stått bom stille eller økt.

Jeg har droppet hardtreninga i uka som gikk, ligget på 15 karbs til dagen og hatt steinvondt i magen! Har begynt med noe menstull etter jeg beg på kuren, men ser av tidligere innlegg at dette er helt normalt.

Så da er det bare å møte ei ny uke med hevet hodet og blikket retta og håpe at neste mandag viser en ørliten vektnedgang...

Jeg ønsker dere alle en riktig flott uke med medgang, muligheter og glede

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:49   #58
Mysticgirl
Gjest

Jeg er begynt på mi 2 uke på ketolysekuren og har og økt 3 kg!!! Jeg er så redd for at jeg skal bare øke og øke, enda jeg føler meg slapp og feit hele tiden pga alt fettet jegikke er vant med å spise. Ikke har jeg skeiet ut på lørdagene heller, men allikavel økt i vekt!
På Grete Roede gikk jeg rakst ned i vekt med engang.
Vet ikke om dette er feil kur for meg siden på nettet roses den opp i skyene for hurtig vektnedgang, mens her sier folk at det er en livsstil å gå på denne. Jeg vil kun gå hurtig ned i vekt og begynne å spise normalt igjen etterpå. Vil ikke denne kuren passe meg da?Bør jeg begynne på Grete Roede igjen
?
Tror jeg har misoppfattet denne kuren litt jeg..

Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 20:10   #59
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Jeg er begynt på mi 2 uke på ketolysekuren og har og økt 3 kg!!! Jeg er så redd for at jeg skal bare øke og øke, enda jeg føler meg slapp og feit hele tiden pga alt fettet jegikke er vant med å spise. Ikke har jeg skeiet ut på lørdagene heller, men allikavel økt i vekt!
På Grete Roede gikk jeg rakst ned i vekt med engang.
Vet ikke om dette er feil kur for meg siden på nettet roses den opp i skyene for hurtig vektnedgang, mens her sier folk at det er en livsstil å gå på denne. Jeg vil kun gå hurtig ned i vekt og begynne å spise normalt igjen etterpå. Vil ikke denne kuren passe meg da?Bør jeg begynne på Grete Roede igjen
?
Tror jeg har misoppfattet denne kuren litt jeg..

Det kan være litt kronglete for kroppen når man "skifter taktikk midt i løpet" så og si. Nå er kroppen din vant til lite fett, magert og lett, og vektnedgang pga kaloriunderskudd, hvis det stemmer som jeg så i en annen tråd her at du har gått ned over 30 kg på Grete Roede.

Lavkarbo fungerer etter omtrent stikk motsatt prinsipp som GR, hvis du skjønner. Dvs at kroppen bruker en annen type forbrenningsmåte. Man spiser lite karbohydrater ---> noe som gjør at blodsukkeret ligger forholdsvis stabilt hele døgnet ---> som igjen gjør at kroppen produserer lite insulin fordi det ikke er så mye sukker å bryte ned ---> som igjen gjør at det ikke lagres fett på kroppen, fordi insulin er "fettlagringshormonet". På denne typen forbrenning, (som kalles ketogen forbrenning) brenner kroppen sitt eget fett hvis den bare får NOK fett i maten.

Og en liten digresjon: du legger på deg igjen etter Grete Roede også, så fort du begynner å spise "vanlig" igjen. Min beste venninne har vært jojo-slanker på Grete Roede hele sitt liv, de samme 30-40 kiloene opp og ned, opp og ned... -og hun er sulten hele tiden. Jeg tror kunsten er å finne et kosthold som passer for sin egen kropp resten av livet, så er det ikke så nøye HVA man velger egentlig.

Men jeg tror kanskje kroppen din vil trenge litt ekstra tid på å skifte forbrenningsmåte.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 20:27   #60
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Går det ikke an å spise Grete Roede-aktig hele livet? Er det ikke lagt opp til det? I såfall er det som svindel å regne. De samme kommer tilbake igjen og igjen. Tragisk.Tar de hensyn til insulinresistens der?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 20:46   #61
Val
Gjest

Når jeg leser det på side 77 tenker jeg at han mener at man skal teste seg hver 3. måned når man går på kuren lengre enn 6 måneder? Eller mener han også da 3 måneder etter start f. eks?

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta rikker seg ikke ... Trenger hjelp! EBMTone Mer enn 30 kg overvekt 33 10-01-11 11:25
Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!) pila Spørsmål og svar 12 03-12-09 20:43
Hjelp til å forstå hva jeg må gjøre med vekta mi Amagetha Generell diskusjon 7 21-07-09 21:21
Hjelp - jeg ØKER i vekt! Carbokiller Ketolysekuren 5 13-01-08 19:09
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 12:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.