Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp meg med fett i maten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 10:41   #1
linkn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Drammen
Alder: 50
Innlegg: 18
linkn er på en erverdig vei

Hjelp meg med fett i maten

Jeg begynte på ketolyse på onsdag 10.mars, har gått på Herbalife lavkarbo siden 5.januar og gikk ned 5 kilo på det.
Men etter jeg var hos legen på tirsdag, ville han ha meg til å kutte ut Herbalife shaken pga. karbs. Jeg har insulinresistens og c-peptiden min har ligget på rundt 1600. Når jeg var hos legen på tirdag hadde den økt til 2100


Jeg startet på ketolyse på onsdag og gikk ned 2.1 kilo frem til i går. jeg er kjempefornøyd med det :-) Men jeg tror jeg kanskje spiser for lite fett.

Hvilke matvarer får jeg fettet fra? Og hvor mye fett bør jeg ha i meg i løpet av en dag?

Kan dere sette inn hva dere spiser til frokost, lunsj, middag,kvelds?

Legen min sa også at jeg skulle bare spise frokost,lunsj og middag... Men hvis jeg var sulten eller sugen på noe, kunne jeg spise til kvelds også.

Hva gjør dere? Hvor mye vektnedgang har dere ligget på pr uke ca? Er dere i ketose hele tiden eller koser dere dere litt i helger og sånn?

__________________

[/url]


Linkn
linkn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 10:49   #2
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg med fett i maten

Jeg spiser hovedsaklig to måltid om dagen (ikke fordi jeg ikke vil ha flere, men er rett og slett ikke sulten)

Til frokost/lunsj så lager jeg meg en bringebærsmoothi m/ egg, fløte, en god desj olivenolje og litt splenda.
Middagen er litt mer variert, men i går f.eks spiste jeg 1 stk kyllingfilet i biter, stekt i cocosa sammen med litt løk og brokkoli. Tilsatte fløte som saus som småkokte, mens jeg lagte jukseris.

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 10:53   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg med fett i maten

Vil virkelig anbefale deg å lese denne fabelaktige samlingen med linker, der vil du få svar på det meste

Hjertelig velkommen!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 10:55   #4
linkn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Drammen
Alder: 50
Innlegg: 18
linkn er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg med fett i maten

Takk for svar... 2 ganger om dagen bare ja.. Det er 1 til 2 ganger jeg egentlig er vant med å spise fra tidligere. På Herbalife snakket de om å spise minst hver 3 til 4 time for å få opp forbrenninga og det synes jeg var slitsomt.....

Mye har du gått ned og hva går du ned på en uke ca? Har du hatt det sånn at du står stille en periode? tar du oppkarbing eller hva det heter da?

__________________

[/url]


Linkn
linkn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:04   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg med fett i maten

Jeg lurer på om du har kjøpt ketolyse-boka? Hvis ikke synes jeg du skal gjøre det asap - der får du nemlig svar på mange av spørsmålene dine

Søk også opp ketolyse og fett i maten på forumet, det finnes uttallige tråder med akkurat samme tema der du kanskje finner svar på spørsmålene dine?

Min anbefaling er at du setter deg godt inn i kostholdsretningen du har valgt - ketolyse - slik at det er lettere å gjøre dette "så riktig" som mulig.
Det anbefales ikke "oppkarbing" eller "utskeielser" i en vektnedgangsperiode. Med mer kunnskap om lavkarbo/ketolyse vil du se hvorfor også Er du normalvektig og ønsker å finne et kosthold du kan leve på til hverdags er kanskje andre retninger enn det strikte ketolyse et bedre valg

En generell info om lavkarbo kan kanskje hjelpe deg litt med riktig tankegang også - den finner du her

Ønsker deg lykke til og god bedring med helsa di

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mengde fett i maten Kodenavn 11 Ketolysekuren 59 31-01-11 20:06
Dette med nok fett i maten smil! Ketolysekuren 4 29-01-09 10:51
spørsmål om fett i maten... cilemora Ketolysekuren 3 04-10-07 20:59
Liker dere så mye fett i maten ? nystolen Ketolysekuren 17 18-08-07 11:12
bør man ta umettet fettsyrer i tilegg hvis maten inneholder mettet fett? Chumpsy Ketolysekuren 5 10-08-05 14:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no