Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg lurer på litt forskjellig jeg..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 20:04   #1
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Jeg lurer på litt forskjellig jeg..

Ser at sjokolader fra "sukkerfritt" er fint å spise hvis man er skikkelig søtsugen. Jeg hadde tenkt å kjøpe meg en slik på lørdag, men det står jo at det er 50karbohydrater i den pr 100gram. Er ikke det vanvittig mye ?? Endte jo opp med å ikke kjøpe den da, selv om jeg hadde kjempe lyst på! Jeg har PCOS og har fått beskjed om å gå på lavkarbo, men hvor mange karber er lavkarbo egentlig??
En vanlig dag spiser jeg:
Frokost: - 2 egg, tomat, kyllingkjøttdeig, salat og agurk.
Lunsj : det samme som til frokost.
Middag : Laksefilet med kokte brokkoli /blomkål /spinat
Kvelds : 150 gram bringebær.
Ellers er jeg mye på farten og har alltid med meg en pakke med Ryvita Knekkebrød med 5,8karber pr plate. Er det veldig mye?
Det er så masse mat jeg ikke kan spise så det går stort sett i kylling,fisk, egg, grønnsaker, bringebær og salat.. Jeg spiser også mye mindre når jeg går på lavkarbo enn jeg ellers hadde gjort.. Ingen matlyst og lite sulten

Jeg er ganske ny på dette, og håper noen kan hjelpe meg litt.

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 20:24   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Jeg lurer på litt forskjellig jeg..

Sukkerfrittsjokoladene er søtet med sukkeralkoholer (maltitol). Disse tas ikke opp, og kan derfor trekkes fra det totale antall karbohydrater. Det står oppgitt på innholdsfortegnelsen hvor mange gram sukkeralkoholer det er, og disse kan du altså trekke fra. Vær forøvrig oppmerksom på at mange får mageknip og diare av sukkeralkoholer.

Lavkarbo er en paraplybetegnelse på karbohydratreduserte dietter med opptil 150 gram karbohydrater. Innenfor lavkarbo har du en rekke ulike retninger fra den helt strenge Skaldeman med tilnærmet null KH til Fedon Lindberg på rundt 120 KH. Hvilket filosofi eller nivå du vil legge deg på bestemmer om du kan spise Ryvita eller ei.

Her har du en kjempefin link til alle nybegynnere på lavkarbo.

Her er en annen fin artikkel som gir en grei forklaring på hva lavkarbo er og de ulike retningene.

Ellers anbefaler jeg deg å lese deg litt opp på de ulike retningene her inne på forumet og lese noen bøker (de fleste kan leies på biblioteket).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt yunie89 PCOS og karbohydratkontroll 8 16-04-09 11:55
Lurer på litt forskjellig ... cilemora Lavkarbo generelt 0 31-10-07 12:55
Lurer på litt forskjellig ... cilemora Ketolysekuren 3 03-10-07 12:12
lurer litt... Neemo South Beach 3 12-06-05 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no