Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Peiling på øl?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 08:27   #1
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Peiling på øl?

jeg vet ikke helt hva jeg kan søke på for å finne svar på dette, så da bare spør jeg...

vil det være sånn at øll med en høyere alkoholprosent har mindre sukker og karbohydrater?
hele prosessen med øll er jo at gjær spiser sukker og danner alkohol (kort fortalt), så vil det bety at jo høyere alkoholprosent jo mindre sukker er det igjen..? Det hadde jo vært veldig fint, for jeg elsker øll men er ikke noe særlig glad i disse "lite" typene som smaker utvanna. Da er det mye bedre med skikkelig pol-øll
Er det noen som har noe informasjon om dette? har vinmonopolet noe oversikt over sukker i øll sånn som de har med vin kanskje?

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 09:30   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av Superkatti, her.

jeg vet ikke helt hva jeg kan søke på for å finne svar på dette, så da bare spør jeg...

vil det være sånn at øll med en høyere alkoholprosent har mindre sukker og karbohydrater?
hele prosessen med øll er jo at gjær spiser sukker og danner alkohol (kort fortalt), så vil det bety at jo høyere alkoholprosent jo mindre sukker er det igjen..? Det hadde jo vært veldig fint, for jeg elsker øll men er ikke noe særlig glad i disse "lite" typene som smaker utvanna. Da er det mye bedre med skikkelig pol-øll
Er det noen som har noe informasjon om dette? har vinmonopolet noe oversikt over sukker i øll sånn som de har med vin kanskje?

Blir det ikke tilsatt sukker etter gjæringen er ferdig for å produsere kullsyre også da? Gjør værtfall det når man lager øl selv.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 09:47   #3
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Peiling på øl?

hm... ikke vet jeg, var derfor jeg spurte..
må undersøkes...

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 10:04   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Peiling på øl?

Det er nok for mye karber i øl/sterkøl til at det hører hjemme på ketolyse.

"Amerikansk light-øl inneholder like mye alkohol som vanlig norsk pils, men det har lavere sukkerinnhold. Ølet er med andre ord høyere forgjæret, noe som betyr at mer sukker er omdannet til alkohol."
http://www.h-a.no/Kultur/Matdrikke/%...true&tabId=203

Lite-øl er jo ikke sterkere enn vanlig øl, så jeg tviler på at sterkøl (i klassen 8-10%??) inneholder noe særlig mindre karber enn vanlig øl. Men jeg er ikke sikker, altså.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 10:32   #5
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Peiling på øl?

men hvis en da lager light-øl ved at mer sukker omdannes til alkohol, vil ikke det si at øl med høyere alkoholprosent da har mindre sukker? feks har jo nøgne ø et øl på 15%. da trenger en jo strengt tatt ikke mer enn en halvliter. hihi.. godt er det og!

og nei, jeg tror nok heller ikke er "lov" med sånn øll på ketolyse. litt for risky... men er jo lov å håpe. og undersøke...

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 10:57   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av Superkatti, her.

men hvis en da lager light-øl ved at mer sukker omdannes til alkohol, vil ikke det si at øl med høyere alkoholprosent da har mindre sukker? feks har jo nøgne ø et øl på 15%. da trenger en jo strengt tatt ikke mer enn en halvliter. hihi.. godt er det og!

og nei, jeg tror nok heller ikke er "lov" med sånn øll på ketolyse. litt for risky... men er jo lov å håpe. og undersøke...

Send en mail til de og spør da
http://www.nogne-o.com/contact.html

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 14:56   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

Sambo brygger øl.. Sånn helt fra bunn av. Jo sterkere øl, desto mer malt tilsetter man. MEN det vil alltid være malt igjen, så derfor vil jeg anta at det er like mange karber i sterkøl som i vanlig øl. Noe skal jo gi sødmen!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 16:57   #8
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Peiling på øl?

Selv om ølet har like mye sukker, kan det hende det totalt blir mindre, fordi du kanskje drikker mindre når alkoholprosenten er høyere.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:04   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Peiling på øl?

Øl er "flytende brød" og bør ikke drikkes av de som går på strengt lavkarbo kosthold i håp om å gå ned i vekt. Men ingen regel uten unntak

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:11   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Peiling på øl?

flytende brød er litt å ta i. Er langt mindre karbo her enn i brød pr 100gram

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 08:08   #11
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Peiling på øl?

...og brød kan en fint leve uten, men jeg har seriøse problemer med å tro at det er meningen at en skal leve uten godt øll...

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 15:45   #12
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

flytende brød er litt å ta i. Er langt mindre karbo her enn i brød pr 100gram

Men man drikker jo fortere en liter øl enn man spiser et kilo brød!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:06   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Men man drikker jo fortere en liter øl enn man spiser et kilo brød!

Dessuten ER det jo omtrent flytende brød. Det er jo korn, malt, gjær og væske ooog litt humle i tillegg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:54   #14
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Dessuten ER det jo omtrent flytende brød. Det er jo korn, malt, gjær og væske ooog litt humle i tillegg.

så trikser er å få ølet til å stivne såpass at man kan skjære skiver av det? hehehe.. da får vi brød med 2-3kh pr 100 gram

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:56   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

så trikser er å få ølet til å stivne såpass at man kan skjære skiver av det? hehehe.. da får vi brød med 2-3kh pr 100 gram

Nåhh Fedons brød får du jo til 6 karber pr skive. Og skal du drikke en halvliter ØL er du kjapt oppi 20 karber.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:02   #16
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nåhh Fedons brød får du jo til 6 karber pr skive. Og skal du drikke en halvliter ØL er du kjapt oppi 20 karber.

jojo, men du kan jo ikke sammenligne 1 brødskive med en halvliter øl. fedonbrødet har 18kh pr 100 gram. lavkarbo øl har ca 1 karbo pr 100 eller pr dl. vanlig øl har 2-3 karber pr 100 gram eller dl.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:03   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

jojo, men du kan jo ikke sammenligne 1 brødskive med en halvliter øl. fedonbrødet har 18kh pr 100 gram. lavkarbo øl har ca 1 karbo pr 100 eller pr dl. vanlig øl har 2-3 karber pr 100 gram eller dl.

Vanlig øl har 4-10 karber pr dl. alt etter hva slags øl det er.. Jo mer smak desto mer karber. Platt øl har færre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:05   #18
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vanlig øl har 4-10 karber pr dl. alt etter hva slags øl det er.. Jo mer smak desto mer karber. Platt øl har færre.

vanlig pils har 3,2kh

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:08   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

vanlig pils har 3,2kh

Det er relativt.. Vi brygger øl selv og det er ikke lett å beregne karbprosenten selv om man planlegger. Og i store kvanta kan jeg bare forestille meg at det er vanskeligere. Det er lettere å holde kontroll med lyst øl enn med mørkt.

Butikkpils er dessuten omtrent vann... Som oftest smakløst med mindre det har endel bitterhumle i seg, men det har ikke butikkølet...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 16:09   #20
skallebank
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 1
skallebank er på en erverdig vei

Sv: Peiling på øl?

Er det noen som vet hvor "flytende brød" kommer ifra, og hva er bakgrunnen for å si noe slikt? Kona skal slanke meg noen få 20 kilo, og panikken tar meg når ølet ikke lenger kan nytes. Jeg trenger en artikkel som sier at: "selv om du er på lavkarbo, så kan du drikke øl. Bare tilpass mengden så du ikke går over x antall karbohydrater". Vet noen om en slik artikkel?

skallebank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 16:45   #21
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av skallebank, her.

Er det noen som vet hvor "flytende brød" kommer ifra, og hva er bakgrunnen for å si noe slikt? Kona skal slanke meg noen få 20 kilo, og panikken tar meg når ølet ikke lenger kan nytes. Jeg trenger en artikkel som sier at: "selv om du er på lavkarbo, så kan du drikke øl. Bare tilpass mengden så du ikke går over x antall karbohydrater". Vet noen om en slik artikkel?

En slik artikkel tror jeg nok ikke finnes. Øl har skyhøy GI. Det er som å spise "bare litt" godteri så lenge du ikke går over x antall karbohydrater. Når du skal spise lite karbohydrater må du velge karbohydratkildene med omhu. Velger du å bruke dem på øl så vil du ha lite igjen til sunne kilder og du vil ikke få i deg vitaminene og mineralene du bør få i deg.

Ingenting er ulovlig, men resultatene blir deretter.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:03   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

At kona skal slanke deg er et dårlig utgangspunkt. Du må ville legge om livsstilen selv, hvis ikke kommer du for det første til å se etter enhver anledning til å snike til deg noe ulovlig (eller hvertfall ikke slutte å tenke på det), for det andre kommer du før eller senere til å føle du mister styringa i eget liv. Å slanke seg og legge om måten man lever på er knallhard jobbing, og det er umulig uten rett motivasjon.
For det andre, det sies at det man har mest problemer med å kutte ut er det som er mest nødvendig. Mao bør du tenke over hvorfor øl er så viktig for deg, om det kanskje er det som trigger sukker/karbosug.

Sett deg ordentlig inn i lavkarbo, og ta styringen i eget liv. Sambo har forsøkt å henge på meg i årevis uten å egentlig ha noe resultat. Så bestemte han seg for å finne sin egen greie og nå har han rast ned 13 kg. Han følger skaldeman som tiltaler mange menn, evt Andreas enfeldt også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 21:41   #23
Legolas
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 2
Legolas er på en erverdig vei

Sv: Peiling på øl?

Jeg har drevet å brygge øl selv men måtte slutte med det da jeg fikk diabetes 2.

Når øl lages så utesetter man byggkorn for forskjellige temperaturer, dette kalles mesking. På de forskjellige temperaturene får man ut forskjellige karbohydrater i den ferdige vørteren.

Ikke alle disse karbohydratene er spiselig for gjær, dvs, bare en del av disse kan bli til alkohol. Så om man prøver å maksimere alkoholstyrken vil rest karboinnholdet bli lavest mulig men det er bortimot umulig å få øl med 0 karboinnhold slik det er mulig med vin.

Lavkarboøl lages med å meske mest på de temperaturene hvor det dannes karbohydrater som lar seg omdanne til alkohol, men dette ølet blir sjelden veldig bra.

Avhengig av forskjellige oppskrifter tilsettes det ofte andre karboholdige ingredienser som maltsukker, hvete, mais, brunt sukker osv.

Ølkjennere liker sjelden lavkarboøl, og skikkelig øl er fy fy på lavkarbo, så mitt tips er enkelt. Hold deg til vin med lavt restinnhold av karbohydrater eller til ren alkohol som f.eks vodka, gin osv.

Legolas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 22:15   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Peiling på øl?

Opprinnelig lagt inn av Legolas, her.

Jeg har drevet å brygge øl selv men måtte slutte med det da jeg fikk diabetes 2.

Når øl lages så utesetter man byggkorn for forskjellige temperaturer, dette kalles mesking. På de forskjellige temperaturene får man ut forskjellige karbohydrater i den ferdige vørteren.

Ikke alle disse karbohydratene er spiselig for gjær, dvs, bare en del av disse kan bli til alkohol. Så om man prøver å maksimere alkoholstyrken vil rest karboinnholdet bli lavest mulig men det er bortimot umulig å få øl med 0 karboinnhold slik det er mulig med vin.

Lavkarboøl lages med å meske mest på de temperaturene hvor det dannes karbohydrater som lar seg omdanne til alkohol, men dette ølet blir sjelden veldig bra.

Avhengig av forskjellige oppskrifter tilsettes det ofte andre karboholdige ingredienser som maltsukker, hvete, mais, brunt sukker osv.

Ølkjennere liker sjelden lavkarboøl, og skikkelig øl er fy fy på lavkarbo, så mitt tips er enkelt. Hold deg til vin med lavt restinnhold av karbohydrater eller til ren alkohol som f.eks vodka, gin osv.

Pysj, kjærestemannen brygger også øl og så lenge jeg kun drikker porter går jeg fremdeles ned i vekt. Andre sorter ala ale reagere magen på og jeg gå opp i vekt, uansett ale. Kun porter og stout som funker bra på lavkarbo for min del.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Peiling på m&m Fredrikke07 Spørsmål og svar 6 26-01-11 00:33
Dere med peiling på trening marithja Trening 3 21-10-09 13:21
Noen som har peiling? scartz Spørsmål og svar 10 08-04-09 00:13
noen som har peiling på blodtrykk... nomma Fysisk og mental helse 6 19-07-06 21:39
lege som har peiling.. FantasiJenta Eurodiett 8 29-09-05 06:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no