Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

For mye protein

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-11, 12:01   #1
Snopoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Snopoman er på en erverdig vei

For mye protein

hei
jeg ender alltid opp med for mye protein pr dag masse fett og masse protein, karbohydrat har jeg ingen problemer med å holde meg unna...nesten så jeg får i meg forlite (går det an?altså, er det "farlig"?)
hva er konsekvensen av å få i seg for mye protein? men, hvordan i all verden kutte ned på det????
min dag kan se sånn ut:

2 egg+ 2ss kremfløte+ himalayasalt+2ss bremykt= eggerøre
ca 50 gr røykelaks el 3 striper bacon(nordfjord kjøtt)

div middagsrester el kylling-salat-kjøtt med isberg, agurk, paprika, mais, rødløk, tomat og dressing

kyllingsnadder/biffsnadder/ostelasagne/ 1 kottelett (svin) med enten fløtegratinerte grønsaker el salat som til lunsj.... kjøttet alltid kokt med kremfløte eller creme fresh

snack kan vere en mørsnabb (tørket mør/spekemat) eller 6-8 jarlsberg osteskiver+ to bogskinke skiver, varmet i mikro m litt ketchup

noen synspunkt noen?
takk

Snopoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkaro, og litt sånn der "med måte" :-))) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:08   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: For mye protein

Prøv med cocosa, det fikset mitt problem når jeg fikk i meg for mye protein. Jeg senket litt fett så det lå rett under 75% før jeg drakk en kopp te med 1ss cocosa så gikk alle prosentene til dit de burde være

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:44   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein

Opprinnelig lagt inn av Snopoman, her.

noen synspunkt noen?
takk

Nå står det jo ikke noe om mengder her, så jeg lurer på, hvor mye protein er det du får i deg?

Dvs, er middagsmengden det ikke står. Kan ikke helt se at det er så mye protein her? Går du ut i fra ca 1 gr protein pr kg?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:46   #4
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: For mye protein

kylling har bøttevis med proteiner så det er der det kommer ifra, men du burde ikke kutte ut kyllingen av den grunn.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:39   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein

Opprinnelig lagt inn av Snopoman, her.

hei
jeg ender alltid opp med for mye protein pr dag masse fett og masse protein, karbohydrat har jeg ingen problemer med å holde meg unna...nesten så jeg får i meg forlite (går det an?altså, er det "farlig"?)
hva er konsekvensen av å få i seg for mye protein? men, hvordan i all verden kutte ned på det????
min dag kan se sånn ut:

2 egg+ 2ss kremfløte+ himalayasalt+2ss bremykt= eggerøre
ca 50 gr røykelaks el 3 striper bacon(nordfjord kjøtt)

div middagsrester el kylling-salat-kjøtt med isberg, agurk, paprika, mais, rødløk, tomat og dressing

kyllingsnadder/biffsnadder/ostelasagne/ 1 kottelett (svin) med enten fløtegratinerte grønsaker el salat som til lunsj.... kjøttet alltid kokt med kremfløte eller creme fresh

snack kan vere en mørsnabb (tørket mør/spekemat) eller 6-8 jarlsberg osteskiver+ to bogskinke skiver, varmet i mikro m litt ketchup

noen synspunkt noen?
takk

Du skal spise en del protein før det er farlig altså. Men for mye protein kan enten hemme eller booste vektnedgangen din, alt etter hvordan kroppen din reagerer.

Men hvor er ALT proteinet ditt da? Ser ut som en vanlig dag for meg.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:56   #6
Snopoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Snopoman er på en erverdig vei

Sv: For mye protein

når jeg legger inn det jeg spiser i løpet av en dag, på diett.no, så kommer jeg alltid på mer en 25% proteiner, ligger ofte på 30-40 %, på det kakediagrammet.....kanskje jeg legger inn feil da...synst egentlig det er litt vanskelig jeg da, å legge inn alt på diett.no.....kanskje jeg som bare er litt "blond"
men, som dere ser av filosofien min, så er det lavkarbo med måte men, har inn i mellom lagt inn hva jeg spiser på diett.no, bare for å få en pekepinn liksom, og da har jeg alltid endt på mer en 25% proteiner......og det har fått meg til å tenke..ops: er det galt? har gått greit ned i vekt, langsomt med ned, 10 kg , men "sliter" nå med de siste fem, så da tenker en jo litt på hva man kan passe på eller gjøre litt annerledes....
skal sies at jeg trener 4 dager i uken, zumba, corebare, tredemølle og vekter, 1-1 1/2 time hver gang....

Snopoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkaro, og litt sånn der "med måte" :-))) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:29   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein

Opprinnelig lagt inn av Snopoman, her.

når jeg legger inn det jeg spiser i løpet av en dag, på diett.no, så kommer jeg alltid på mer en 25% proteiner, ligger ofte på 30-40 %, på det kakediagrammet.....kanskje jeg legger inn feil da...synst egentlig det er litt vanskelig jeg da, å legge inn alt på diett.no.....kanskje jeg som bare er litt "blond"
men, som dere ser av filosofien min, så er det lavkarbo med måte men, har inn i mellom lagt inn hva jeg spiser på diett.no, bare for å få en pekepinn liksom, og da har jeg alltid endt på mer en 25% proteiner......og det har fått meg til å tenke..ops: er det galt? har gått greit ned i vekt, langsomt med ned, 10 kg , men "sliter" nå med de siste fem, så da tenker en jo litt på hva man kan passe på eller gjøre litt annerledes....
skal sies at jeg trener 4 dager i uken, zumba, corebare, tredemølle og vekter, 1-1 1/2 time hver gang....

Det kan like gjerne bety at du spiser litt lite fett Siden du trener såpass mye kan du fint ligge opp mot 2 gram protein pr kilo kroppsvekt om du ønsker - vet du hvor mange gram pr dag du ligger på i forhold til kilo kroppsvekt? Det er lettere og øke litt på fettet enn å redusere særlig på proteinet - siden fett har 9 kalorier pr gram og protein har 4

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:01   #8
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye protein

Opprinnelig lagt inn av Snopoman, her.

når jeg legger inn det jeg spiser i løpet av en dag, på diett.no, så kommer jeg alltid på mer en 25% proteiner, ligger ofte på 30-40 %, på det kakediagrammet.....kanskje jeg legger inn feil da...synst egentlig det er litt vanskelig jeg da, å legge inn alt på diett.no.....kanskje jeg som bare er litt "blond"
men, som dere ser av filosofien min, så er det lavkarbo med måte men, har inn i mellom lagt inn hva jeg spiser på diett.no, bare for å få en pekepinn liksom, og da har jeg alltid endt på mer en 25% proteiner......og det har fått meg til å tenke..ops: er det galt? har gått greit ned i vekt, langsomt med ned, 10 kg , men "sliter" nå med de siste fem, så da tenker en jo litt på hva man kan passe på eller gjøre litt annerledes....
skal sies at jeg trener 4 dager i uken, zumba, corebare, tredemølle og vekter, 1-1 1/2 time hver gang....

Når du ser på proteiner, se på antall gram du får i deg. Normen tror jeg er 1 - 1,5 gram pr kg kroppsvekt. Hvor mye ligger du på?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 19:01   #9
Snopoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Snopoman er på en erverdig vei

Sv: For mye protein

nei, huff...dette blir for innvikla for meg....og det er akkurat det jeg ikke ønsktr
når jeg startet med lavkarbo, lovet jeg meg selv å ikke veie ting og ikke være for streng....for da mister jeg som regel motivasjonen, som reklamen sier: det enkle er ofte det beste

i fare for å "gå i fella" så stopper jeg her...med diett.no og hvor mye protein og fett og div....tusen takk for fine råd, skal heller prøve å øke på med litt fett
gidder i vert fall ikke stresse med dette, dette (lavkarbo) skal vere livsstilen min resten av livet, og da synst jeg, i vert fall for min del, at det er viktig å ikke være for streng, jeg må gjøre ting sånn litt med måte
har jo funka til nå.....får heller trene litt hardere hihi
uansett, takk til dere som engasjerte dere

Snopoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkaro, og litt sånn der "med måte" :-))) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:51   #10
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye protein

Det er egentlig ikke særlig stress. Det er de første dagene, hvor man veier litt for å se hvor mye man egentlig får i seg.

Deretter er det bare å ta det på feelingen. Jeg gikk ned mest når jeg ikke veide og målte i det hele tatt

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye protein? Lillemeg1 Ketolysekuren 10 31-07-10 17:02
Nok protein entotre Spørsmål og svar 1 26-07-10 12:10
Nok protein Jabba Ketolysekuren 12 19-02-10 19:39
For mye protein? yurghie Ketolysekuren 6 28-05-08 17:15
Protein Nike Ketolysekuren 5 26-05-08 20:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no