Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Merker du om du går ut og inn av ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 09:32   #1
Anyone
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 77
Anyone er på en erverdig vei

Merker du om du går ut og inn av ketose?

Ser flere skriver at de merker når de går ut og inn av ketose. Hvordan merker du det? Sånn bortsett fra på sticks?

__________________


Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:33   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Vondt i hodet og leggkramper.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:43   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Blir litt tung i hodet, varm i kroppen. Dårlig ånde

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:59   #4
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Jeg merker ingenting forkjell i begynnelsen hadde jeg den ketose ånden men den forsvant etter to uker. På 17 mai hadde jeg første høykarbo dag etter 1 måned og jeg merket ingenting forkjell må si jeg tok ikke helt av spiste to pølser i lompe og en is.

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:31   #5
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Jeg spiser rundt 25-30 karber om dagen og er ikke i ketose. Trodde jeg, inntil mannen min plutselig synes jeg hadde rar ånde . Har ikke sjekket med sticks, og bryr meg ikke noe om det, synes dagene er like, med "ånde" eller uten (takk for IFA sukkerfri!).

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:42   #6
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

merker ingenting av ketosen her i gården.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:47   #7
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Jeg har hodepine en gang i blant, men eller merker jeg ikke noe.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:27   #8
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Jeg har ketosearmhuler De lukter ingen verdens ting når jeg ikke er i ketose, og når jeg er i ketose så lukter de hvitløk. Har dobbeltsjekket med sticks og armhulene mine fungerer med 99% sikkerhet. Stickspenger spart

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:41   #9
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Merker ikke noe. Fryser kanskje litt mer når jeg er i ketose, men jeg fryser hele tiden, så..

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 16:06   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Spiser jeg noe som gjør at jeg går utav ketose, så få jeg hodepine nå jeg er på vei inn i ketose igjen.Så igår hadde jeg den hodepinen hele dagen, men i dag er jeg fin igjen. Har stålånde sånt av og til, men ikke i det daglige. Ligge stort sett på maks 20 karber sånt i det daglige.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 16:21   #11
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Merker det kun på stix'n jeg og ingen ting annet :/

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 16:29   #12
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Spiser jeg noe som gjør at jeg går utav ketose, så få jeg hodepine nå jeg er på vei inn i ketose igjen.Så igår hadde jeg den hodepinen hele dagen, men i dag er jeg fin igjen. Har stålånde sånt av og til, men ikke i det daglige. Ligge stort sett på maks 20 karber sånt i det daglige.

Skal skrive under på at dette stemmer.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 16:54   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Har ikke giddet å bruke stix på et års tid nå... for jeg kjenner kroppen min godt nok, sånn sett. Om jeg har fått i meg for mye feilmat blir jeg dvask og "fyllesyk". Når jeg går inn i ketose igjen, kjenner jeg det på at jeg blir ekstremt tørr i munnen en ukes tid. Skal nevnes at jeg ikke får noen av disse reaksjonene hvis jeg spiser "for mye" karbohydrater i form av nøtter eller bær, feks - kan jo ikke si sikkert at jeg ikke går ut av ketose når jeg gjør det, men siden kroppen ikke protesterer, så gjør ikke jeg det heller.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 17:35   #14
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Jeg merker ikke at jeg går ut av ketose, annet enn at jeg blir mindre svimmel
Når jeg går inn i ketose merker jeg at jeg blir svimmel, får vondt i kroppen, tørst, energiløs/trett og veldig varm. Det gir seg etter et par uker. (Tenk at jeg spiste høykarbo på 17.-mai, bare for å lide meg gjennom 1-2 uker med oppstartshelvete igjen..sukk..)

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 17:51   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Det første halve året merket jeg det med hodepine og en viss slapphet når jeg skulle tilbake i ketose. Tror at ketoseånden også bare var de første 6 mnd.
Nå merker jeg ingenting, annet enn et par vannkilo de gangene jeg har spist høykarbo.
Har vært i ketose i over tre år nå, med kun små avbrekk. Spiser opp til 50 g karbo om dagen, noen ganger mer, men som regel mindre.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 17:54   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Hodeverk....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:20   #17
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Merker du om du går ut og inn av ketose?

Ja jeg tror det. Jeg gidder ikke bruke sticks, men merker at jeg etter 1-3dager med opptil 30 karbs pr dag er opplagt og har ett jevnt blodsukker. Syttende mai spiste jeg endel fy-mat, og var trøtt i går, startet dagen i dag med hodepine.
Nå er karbosuget borte og jeg føler liksom jeg er igang igjen.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan merker dere ketose? Stanley Ogden Lavkarbo generelt 25 30-05-11 08:01
Når merker man ketose? izma Spørsmål og svar 1 13-01-11 06:42
Hvor fort merker man at man går ut av Ketose? Matglad Spørsmål og svar 1 19-01-10 15:55
Merker man at man er i ketose? mette_moj Ketolysekuren 29 22-04-09 20:15
Jeg går ned, men merker det ikke? Babalotta Ketolysekuren 14 15-11-07 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no