Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Passende vennemiddag for lavkarbo-nybegynner

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 23:48   #1
Karikatur
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 46
Karikatur er ny på veien

Passende vennemiddag for lavkarbo-nybegynner

Vi skal altså ha venner på besøk på tirsdag, og siden jeg er i gang med lavkarbo, så må det være noe lavkarboish, med ris eller noe til.

Har dere forslag til noe godt å servere, som er enkelt å lage? Kan gjerne ta litt tid med tilbredelsen, altså, har god tid, men dårlige kokkeevner

Håper på svar! Har bare greid å spa opp taco selv, og selv jeg syns det høres litt kjedelig ut. Noen grytegreier, kanskje?

Karikatur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å begrense karbohydratene Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:56   #2
Janeymaleney
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 42
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Passende vennemiddag for lavkarbo-nybegynner

hmmm... første som poppet opp i hodet mitt var baconsurret kyllingfilet stuffet med mozzarella,en god tomatsaus til og masse gode stekte grønnsaker! (og ris)

ellers er baconsurret breiflabb utroooolig godt med samme tilbehøret.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 01:11   #3
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

*Taco, bare du lager deg tacosalat uten å putte det i skjell eller tortilla.
*Stek, kjøttboller fisk ect med god saus, masse grønnsaker og ris/poteter/pasta til dem som vil ha.
*Tapas Lag mande lavkarbovarianter og litt KH-tilbehør som du ikke spiser
*Helstekt kylling/kyllinglår med en SVÆR salatbolle og god dressing til (rømmedressing?) og evt ris?
*Du kan lage røstipoteter med sellerirot istedenfor poteter som tilbehør til alle. Den har blitt en favoritt her i huset hos både store og små.

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 03:02   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Hva med lasagne med squash-plater? Og en god salat til.

Gammel 29-08-11, 07:48   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Eller finnbiff med rømmesaus.... brød og ris for de som vil ha... blomkålris er også nydelig til.

Gammel 29-08-11, 20:10   #6
Falco
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Falco er på en erverdig vei

pannacotta til dessert.
Eller marengsrullekake

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 20:17   #7
Andariel
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bodø
Andariel er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Eller finnbiff med rømmesaus.... brød og ris for de som vil ha... blomkålris er også nydelig til.

Åh, finnbiff! Takk for påminnelsen, det MÅ jeg lage i morgen!

Andariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: liberal. 30-50g karber hver dag Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 20:58   #8
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Chilien til Photo !

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:08   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Stek opp kyllingfilet, løk, grønn paprika og sopp. Hell over 1-2 bokser kokosmelk etter mengde. bland i 1-2ss red currypaste. Den blir bare bedre jo lengre den putrer. Server med ris og blomkålris.

Gammel 29-08-11, 23:26   #10
Karikatur
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 46
Karikatur er ny på veien

Åååå, her var det mange gode forslag. Pannacotta, liksom?

Men kylling-curry hørtes veldig godt ut, og enkelt . Får man kjøpt rød curry på vanlig matbutikk?

Alt det andre må på prøv-ut lista mi, røsti, og blomkålris og jordskokker og aubergine-lasagne, nammenam!

Karikatur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å begrense karbohydratene Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 23:53   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ja, de har glass med currypaste på de fleste matbutikker, hvertfall de med større utvalg.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
nybegynner på lavkarbo diett jeppjepp Spørsmål og svar 0 18-08-11 18:42
Nybegynner i lavkarbo Romeria Spørsmål og svar 23 02-08-11 17:10
passende mellommåltider til en nille kur? Siljevanilje Ketolysekuren 2 20-08-06 21:38
Passende diett? Indira Lavkarbo generelt 4 18-11-04 18:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.