Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

cottage cheese og h-melk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-05, 20:34   #1
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

cottage cheese og h-melk

Ja dette finnes det sikkert allerede en tråd på, så please just slap my wrist og gi meg en link... Tenkte disse ordene ville være håpløse å søke på, de er nevnt ganske så ofte her inne

Jeg vet at hvis man følger atkins indukjon skal man ikke spise cottage cheese og drikke helmelk (i kaffe -cappuchino, latte osv)..
MEN kan man likevel spise/drikke dette og komme i eller holde seg i ketose?? Så lenge man holder seg under karbegrensa?
Takknemmelig for hjelp!

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 21:44   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: cottage cheese og h-melk

Opprinnelig lagt inn av dolphy

Ja dette finnes det sikkert allerede en tråd på, så please just slap my wrist og gi meg en link... Tenkte disse ordene ville være håpløse å søke på, de er nevnt ganske så ofte her inne

Jeg vet at hvis man følger atkins indukjon skal man ikke spise cottage cheese og drikke helmelk (i kaffe -cappuchino, latte osv)..
MEN kan man likevel spise/drikke dette og komme i eller holde seg i ketose?? Så lenge man holder seg under karbegrensa?
Takknemmelig for hjelp!

jupp ! det er derfor ketose kuren er så mye lettere men obs det er mange som stagnerer av cotage chees men ikke alle så prøv deg frem ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 23:42   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: cottage cheese og h-melk

Opprinnelig lagt inn av dolphy

Jeg vet at hvis man følger atkins indukjon skal man ikke spise cottage cheese og drikke helmelk (i kaffe -cappuchino, latte osv)..
MEN kan man likevel spise/drikke dette og komme i eller holde seg i ketose?? Så lenge man holder seg under karbegrensa?
Takknemmelig for hjelp!

Når du er på vedvarende kan du det. På induksjon skal du kun spise/drikke det som er på lista over tillatte matvarer - hverken mer eller mindre. Selv om du holder deg under karbegrensa så har du uansett beveget deg over på vedvarende når du spiser/drikker ting som ikke står på tillatte matvarelista. Slik er reglene på Atkins. Hvilken fase du er si styres av hva du spiser/drikker ikke etter hvor mange karber. Du vil være i ketose til langt inni vedvarende. Ketose styres ikke av fase men av antall karber man inntar....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 19:26   #4
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: cottage cheese og h-melk

Hmm.. Ja.. Men jeg er egentlig ikke en atkinser.. Jeg prøver bare å følge hans prinsipper for å vite åssen jeg skal komme i ketose. Etterhvert skal jeg spise blodtype 0 diett (som CC og H-melk heller ikke er en del av, I know... )
Men mener jeg har lest -på et legeforum troor jeg, at bare man spier under så og så mange karber kommer man i ketose. For jeg skal bare ha en kickstart og miste noen få kilo, så skal jeg ha fullt fokus på helse og å holde vekta. jeg er på jakt etter min gamle kropp bare.. Det er snakk om 5-6 kg jeg skal ned "bare".

Så uavhenig av atkins eller alskens prinsipper, kommer man i eller holder man ketose med å ta seg en cottage cheese i ny og ne, og drikke en cappuchino med h-melk?

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 20:27   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: cottage cheese og h-melk

Opprinnelig lagt inn av dolphy

Så uavhenig av atkins eller alskens prinsipper, kommer man i eller holder man ketose med å ta seg en cottage cheese i ny og ne, og drikke en cappuchino med h-melk?

Jada, - sorry jeg misforsto, trodde du mente at du ville følge Atkins Induksjon, og spurte pga det. Siden det er den eneste filosofien som sier at du ikke skal spise cottage cheese eller drikke melk de første 14 dagene... Da var det bare den siste setningen minsom hadde noen mening da "Ketose styres ikke av fase men av antall karber man inntar...."

Men om det er bare ketose du tenker på så kan du prøve deg frem. De fleste kommer i ketose rundt 20 karber, noen må ned i 15 (skjelden) og når du har vært der en stund og gradvis øker "dosen", så kan du være i ketose til rundt 30-40 karber.....

Så drikk kaffen og melken din du

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 20:31   #6
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: cottage cheese og h-melk

Jeg som forklarer litt klumsete også daa.. Men nå har vi rettet opp i det!
Det er jo også bare snakk om en eller to kopper cappuchino i uka, og kanskje cottage cheese som kveldsmat innimellom. Synes kveldsmåltidet nesten er det vanskeligste. Da er jeg heller ikke sulten.

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 20:56   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: cottage cheese og h-melk

Opprinnelig lagt inn av Nille

De fleste kommer i ketose rundt 20 karber

Veldig mange kommer i ketose før de kommer ned på et nivå på 40 g karber faktisk....

Måtte bare blande meg litt her...

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 21:12   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: cottage cheese og h-melk

mange, men jeg kjenner ikke så veldig mange......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Epleostekake med Cottage Cheese AnnaV Bakst 13 28-01-11 20:30
Cottage cheese med vanlilje og nektarin Marianne Kake/dessert og snacks 0 26-04-05 17:42
Cottage cheese med pecannøtter Marianne Kake/dessert og snacks 0 10-10-04 10:45
Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese... cathrine Induksjonen 8 25-02-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no