Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En sjokolade i uken

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-02-12, 12:35   #26
Disen
Medlem

Disen sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Disen er på en erverdig vei

Sv: En sjokolade i uken

Jeg har også en slik 86 % sjokolade liggende i skapet, men jeg er av de som ikke må spise den opp med en gang. Men jeg har den uvanen at jeg tar meg en liten bit daglig, dvs ca 10 gram utpå ettermiddagen. Men da er det ikke noe forskjell på lørdag eller hverdag, jeg spiser ikke noe mer om det er helg. Men personlig ville jeg delt sjokoladen i to, og fordelt den mellom to helger. Hvis du har et enormt søt behov så spør heller noen i huset eller andre om de vil gjemme den andre halvdelen av sjokoladen frem til neste helg. Noen ganger må man ty til slike midler frem til kroppen har innstilt seg på det. Lykke til og kos deg masse uansett hva dø velger.

Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 14:22   #27
anefisk
Juniormedlem

anefisk er på en erverdig vei

Vel, for å si det sånn... Aldri mer atkins decadense, to poser med sukkerfri ifa, pepsi max og 50 g sukkerfri sjokolade på én gang!

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 14:26   #28
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Vel, for å si det sånn... Aldri mer atkins decadense, to poser med sukkerfri ifa, pepsi max og 50 g sukkerfri sjokolade på én gang!

Sukkerfritt godteri kan ha det med egenbegrensning, ja.

Gammel 05-02-12, 14:42   #29
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

au, ja. En pose ifa gjør vondt nok. En hel atkins på 60 g er også for mye for meg, en halv går greit . Jeg tåler mye bedre tyggis, det kan jeg spise ubegrenset uten magevondt, skulle nesten ønske jeg fikk vondt sånn at jeg begrenset meg.

Gammel 05-02-12, 14:56   #30
anefisk
Juniormedlem

Jeg tåler å spise tre poser med ifa i løpet av noen timer bare, samme med en hel atkinsbar. Men den sjokoladen var visst ikke helt god for magen! Neste gang blir det jammen noen ruter 86% istedet, gitt.

Gammel 05-02-12, 14:56   #31
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg kjøpte sukkerfritt smågodt i Sverige....
ALDRI mer!

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:20   #32
rut311
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg kjøpte sukkerfritt smågodt i Sverige....
ALDRI mer!

Haha, jeg også!! Har aldri kjent sånne smerter! Nei, ALDRI mer!

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:29   #33
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Jeg tåler å spise tre poser med ifa i løpet av noen timer bare, samme med en hel atkinsbar. Men den sjokoladen var visst ikke helt god for magen! Neste gang blir det jammen noen ruter 86% istedet, gitt.

Heldiggris Neida, lakris er ikke så lurt å spise når man skal ned i vekt. Husker ikke hva det var med lakris som gjorde det, men noe var det, og det gjaldt ikke det eventuelle sukkerinnholdet.

Gammel 06-02-12, 11:34   #34
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Hva med å smelte 86% sammen med litt cocosa/delfia, hakke litt nøtter som du blander inn og ha det som lørdagskos? Med ekstra fett og feks nøtter blir sjokoladen myyye mer mektig, noe som igjen begrenser inntaket.
Forsøket verdt?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 11:40   #35
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sikkert ikke dumt det, jeg har tenkt på å gjøre det i et halvt år nå...

Jeg for min del spiser minst en plate 70% sjokolade i uka, og gjerne en pose eller to med peanøtter også. Likevel går vekta jevnt og trutt nedover, rundt 15,5 kg så langt. Lavkarbo er herlig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 14:33   #36
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

du spise en hel plate da? Kan du sette deg et mål om at du kan "kose deg" med en halv plate i uka (og droppe atkinsbaren)? På den måten får du gitt deg selv belønning, men bare halvparten så ille

Gammel 06-02-12, 22:07   #37
superkisen
Juniormedlem

superkisen er på en erverdig vei

Om alternativet er at du sprekket og gir etter for godterisuget, så har det ikke noe som helst å si at du unner deg en sjokolade 1 gang i uken. Å være fanatisk vil i svært få tilfeller være gunstig. Kos deg med den sjokoladen du.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:11   #38
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

du spise en hel plate da?

Hvis det er meg du spør, så må jeg ikke nei. Men jeg synes det er godt, og det påvirker tilsynelatende ikke vekttapet mitt noe videre. Så da synes jeg egentlig ikke det gjør noe om jeg koser meg litt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:16   #39
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvis det er meg du spør, så må jeg ikke nei. Men jeg synes det er godt, og det påvirker tilsynelatende ikke vekttapet mitt noe videre. Så da synes jeg egentlig ikke det gjør noe om jeg koser meg litt...

Selvsagt gjør ikke det noe så lenge det fungerer for deg! Kos deg
Det var egentlig HI jeg spurte, hadde inntrykk av at det ble lett etter "alternativer" til å spise 100g sjokolade

Gammel 11-02-12, 19:27   #40
anefisk
Juniormedlem

Tusen takk for så mange svar alle sammen!

Har tatt til meg tipset om å blande ut sjokoladen med cocosa for å gjøre den mer mettende/fyldig. Synes ikke konsistensen ble like god (er ekstremt glad i den "knekke"-lyden i en fast melkesjokolade, sukk). Prøvde ut denne oppskriften i dag: http://mariann08matbloggen.blogspot....-lavkarbo.html. Hun skriver at 1/32 biter har 1,25 karbohydrater, så da regner jeg med at hele "røra" var på 40 karber. Dessuten ser jeg at hun brukte Freia sin 86% sjokolade, mens jeg brukte Hachez sin 88% sjokolade som har 15 karber pr 100 g og ikke 19 som Freia sin har, så da har jeg i hvert fall litt margin å gå på i fall hun har regnet feil eller noe (haha, høres ikke ut som at jeg tror på noen, men nå har jeg da i hvert fall litt bedre samvittighet). Har delt sjokoladebitene i tre skåler, på cirka 120-125 g hver, og jeg har bestemt meg for at jeg skal kunne kose meg med en sånn skål i helgen!

Høres dette ut som en "fornuftig" plan...?

Gammel 11-02-12, 22:46   #41
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Tusen takk for så mange svar alle sammen!

Har tatt til meg tipset om å blande ut sjokoladen med cocosa for å gjøre den mer mettende/fyldig. Synes ikke konsistensen ble like god (er ekstremt glad i den "knekke"-lyden i en fast melkesjokolade, sukk). Prøvde ut denne oppskriften i dag: http://mariann08matbloggen.blogspot....-lavkarbo.html. Hun skriver at 1/32 biter har 1,25 karbohydrater, så da regner jeg med at hele "røra" var på 40 karber. Dessuten ser jeg at hun brukte Freia sin 86% sjokolade, mens jeg brukte Hachez sin 88% sjokolade som har 15 karber pr 100 g og ikke 19 som Freia sin har, så da har jeg i hvert fall litt margin å gå på i fall hun har regnet feil eller noe (haha, høres ikke ut som at jeg tror på noen, men nå har jeg da i hvert fall litt bedre samvittighet). Har delt sjokoladebitene i tre skåler, på cirka 120-125 g hver, og jeg har bestemt meg for at jeg skal kunne kose meg med en sånn skål i helgen!

Høres dette ut som en "fornuftig" plan...?

om du vil ha knekkelys kan du blande med kakaosmør istedenfor kokosfett. Men når du først går så langt kan du jo likegodt tenke på å lage sjokolade selv med kakaosmør og kakaopulver og lavkarbo-søtning kanskje?

Gammel 11-02-12, 22:53   #42
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

du spise en hel plate da? Kan du sette deg et mål om at du kan "kose deg" med en halv plate i uka (og droppe atkinsbaren)? På den måten får du gitt deg selv belønning, men bare halvparten så ille

Nope, det funke itj. Må helst ha 2-TO plater. Har ikke tatt skade av det enda, men holder meg unna maltitolen. Da blir magan fullstendig bananas. Tagatose derimot, DET er digg!

Men jeg klarer jo være sjokoladelaus og jeg da om jeg må. For de som sliter med akkurat det; Total avholdenhet anbefales.

Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 23:55   #43
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Dessuten ser jeg at hun brukte Freia sin 86% sjokolade, mens jeg brukte Hachez sin 88% sjokolade som har 15 karber pr 100 g og ikke 19 som Freia sin har, så da har jeg i hvert fall litt margin å gå på i fall hun har regnet feil eller noe (haha, høres ikke ut som at jeg tror på noen, men nå har jeg da i hvert fall litt bedre samvittighet).

Hihi... måtte rekne på nytt no, berre for å vere sikker, det stemmer med 1,25 g pr bit
Du får knallgode sjokolada som er søta med tagatose, på funksjonellmat, heilt nedi 13,2 g karber pr 100 g.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 14:46   #44
siljesfremgang
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hva med å smelte 86% sammen med litt cocosa/delfia, hakke litt nøtter som du blander inn og ha det som lørdagskos? Med ekstra fett og feks nøtter blir sjokoladen myyye mer mektig, noe som igjen begrenser inntaket.
Forsøket verdt?

Denne her skal ihvertfall jeg teste en gang...

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:13   #45
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

mørk sjokolade, freia premium 86% inneholder 605 kcal pr 100 g og 19 g karbo.
atkins decandense inneholder 395 kcal pr 100 g, karboinnhild kan diskuteres.
Jeg ville kjøpt den mørke tagatosesjokoladen som har søtning med GI 2

Jeg spiser Bocca jeg. Syns sjokolade som blir 86% kan miste litt av nettopp den sjokoladesmaken som jeg er ute etter. Smaker bare fett liksom....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye er vanlig å gå ned i uken? vimsi Ketolysekuren 1 28-02-10 14:37
En karbodag i uken Iselilja Spørsmål og svar 6 06-02-10 23:35
2-3 kg i uken; hvordan er det mulig? stinemarie Lavkarbo generelt 6 15-10-09 08:28
3 kg på den første uken emma1 Spørsmål og svar 9 21-05-08 21:40
Matplan for uken Angel83 Ketolysekuren 3 10-03-08 18:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.