Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Helt ny - med to spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-12, 09:43   #1
Frøken B
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Nord-Norge
Alder: 43
Innlegg: 13
Frøken B har en fantastisk aura rundt segFrøken B har en fantastisk aura rundt seg
Question

Helt ny - med to spørsmål

Hei,

jeg har de siste ukene kuttet ned på karb, og begynt kostommleggingen. Har lest meg litt opp og brukt litt tid på å omstille meg til dette.
I dag er min første dag, dvs. max 20 karb per dag.

Jeg trenger hjelp med to spørsmål....som jeg nok kunne funnet ut ved å lese mange av trådene, men jeg finner ikke helt fram...så jeg spør heller de to spørsmålene som det hadde vært FANTASTISK å få svar på:

1) Må jeg få i meg 20 g. karb per dag, eller er det ok om det ligger litt under?

2) Må jeg spise en viss mengde/nok fett for å oppleve vektnedgang? Jeg får ikke helt fot på om fettet er det som øker forbrenning og gir vektnedgang, eller om det hjelper mest til med metthetsfølelsen...eller kanskje begge deler... Kan jeg gå like mye ned i vekt hvis jeg spiser mest proteiner?

Frøken B, som hadde blitt veldig takknemlig for hjelp!

__________________




Start 10. februar 2012.
Frøken B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 09:56   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Som jeg sa i forrige innlegget du har om det samme, du må lese deg opp på den dietten du følger.
Hver diett har som regel sine regler

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:01   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Som Gerd har sagt i begge trådene dine, fett ER viktig og det er like viktig å lese seg opp på retningen en følger

Her finner du en flott tråd om Hvorfor fett er viktig.

Hjertelig velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:11   #4
Frøken B
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Nord-Norge
Alder: 43
Innlegg: 13
Frøken B har en fantastisk aura rundt segFrøken B har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Den lenken var til stor hjelp! Hjertelig tusen takk!!!

Ett sted må man starte, og det er jo helt fantastisk når andre som har peiling kan peke en i riktig retning.

__________________




Start 10. februar 2012.
Frøken B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:14   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Det å få i seg for lite fett er en av de vanligste nybegynner"feila", svært mange som opplever vektnedgang først når fettinntaket økes.
Fettforbien sitter godt forankret hos de fleste av oss

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:22   #6
Frøken B
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Nord-Norge
Alder: 43
Innlegg: 13
Frøken B har en fantastisk aura rundt segFrøken B har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Det er nettopp det, og du ga meg faktisk nøkkelen der.
Fantastisk motiverende

__________________




Start 10. februar 2012.
Frøken B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:25   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Husker ikke om noen har gitt deg denne linken, Til alle nybegynnere på lavkarbo ?

En helt fantastisk samling med linker som gir svar på det aller, aller meste

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:30   #8
Frøken B
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Nord-Norge
Alder: 43
Innlegg: 13
Frøken B har en fantastisk aura rundt segFrøken B har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Charlott - you made my day!
Dette var fenomenalt!
Det er ikke bare bare å leite seg fram i forumjungelen på dag 1, men jeg får nok taket på det etterhvert.
Men nå puster jeg letta ut - jeg har jo redusert karb de siste ukene (betraktelig), uten at meningen var at jeg virkelig skulle i gang før fra i dag. Men jeg har undret meg litt over at vekta har stått stille, trodde det skulle hjelpe. Og nå leser jeg, svart på hvitt - for lite fett er en nybegynnerfeil. Og den hadde jeg nok fortsatt å gå i hadde det ikke vært for disse lenkene.

Så tusen, tusen takk - nå gleder jeg meg stort over å endelig være i gang, være tryggere på det jeg holder på med, og klar for å leite mer rundt i forumet og på nettsida etter mer kunnskap.

Yey!

__________________




Start 10. februar 2012.
Frøken B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:34   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny - med to spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Frøken B, her.

Charlott - you made my day!

Yey!

Vi har alle vært nye her og rotet rundt

Helt øverst på siden finner du en Google søkelinje, den viser treff kun fra forumet. Den er slett ikke dum

Les i Nybegynnertråden, så er det bare å spørre i vei om det er mer du lurer på!

En ting til, pass på å få i deg nok væske og salter! Halvbland gjerne Farris og vann, feks. Stress av alle slag er også en effektiv vektnedgangsbrems, så forsøk å senke skuldrene og gi kroppen tid

Lykke til, Frøken!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og har noen spørsmål ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 8 18-08-10 08:52
Helt ny, og mange spørsmål Mellon Lavkarbo generelt 7 11-11-08 18:40
Er helt ny, har endel spørsmål _9co_ Spørsmål og svar 5 04-12-07 09:38
Helt ny her, og har et spørsmål.. Kiara Atkins kosthold 6 11-09-04 08:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no