Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Syltetøy med tagatose

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-03-12, 18:45   #1
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 57
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel
Thumbs up

Syltetøy med tagatose

Jeg har en mage som tåler all kunstig søtning, å hu som driver den lokale Sunkost vet også det. Å sist jeg var innom fikk jeg med meg et Rips og Blåbærsyltetøy søtet med tagatose. Jeg syntes det smakte kjempegodt, smaken kunne nesten minne om barndomens smak av solbær. Det var ikke så stort glass, så det forsvant på noen dager, å var spesielt godt på Cottage cheese

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:37   #2
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Syltetøy med tagatose

jeg skulle ønske jeg fikk slikt syltetøy også og nøttepålegget, og sjokoladene

Gammel 18-03-12, 23:17   #3
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Jeg trodde det var noe som skulle inn i butikken, men kan gå innom butikken i morgen å høre

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:22   #4
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Damhert, som sel sjokoladepålegget med tagatose (smakar som nugatti), sel også syltetøy med tagatose. Eg har sett dei i Belgia i alle fall. Sjekk ut damhert.be (finst på engelsk)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:50   #5
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Eg lagar syltetøy med tagatesse sjøl, kjempelett og fort gjort.
400 g bær og ca 20 g tagatesse. Koke nokre minutt og ferdig
Sunkost her i bygda selger syltetøyet som er søta med tagatesse, men det blir mykje billigare å lage sjøl.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:56   #6
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

smelter sukrinen om man bruker det mon tro? eller blir det bare knasing?

Gammel 19-03-12, 00:01   #7
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

smelter sukrinen om man bruker det mon tro? eller blir det bare knasing?

Eg laga med sukrin tidligare og kan ikkje huske noke knasing
Eg blanda med litt splenda også då - 50 g sukrin og 0,25 dl splenda på 400 g bær.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:15   #8
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg laga med sukrin tidligare og kan ikkje huske noke knasing
Eg blanda med litt splenda også då - 50 g sukrin og 0,25 dl splenda på 400 g bær.

så bra, da funker det-takk

Gammel 20-03-12, 20:04   #9
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Damhert, som sel sjokoladepålegget med tagatose (smakar som nugatti), sel også syltetøy med tagatose. Eg har sett dei i Belgia i alle fall. Sjekk ut damhert.be (finst på engelsk)

Detr var Damhert jeg fikk, å det var noe som var på vei inn til butikken. Det var også med andre bær, men jeg husker ikke hvilke. Det sko også komme sjokoladepålegg i samme merke. Å det hadde jeg før jul så det vet jeg smaker godt

Elin

Gammel 20-03-12, 23:31   #10
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sukrin funker, ja. Ikke noe knasing. Stalltips: bruk litt fiberhusk som fortykningsmiddel, syltetøyet blir for rennende ellers, når man ikke bruker sukker.

Du kan lage syltetøy på 2 minutter ved å nuke en kopp frosne bær i microen, røre i søtning og bittelitt fiberhusk. Ikke ta for mye, husk at det tar tid for den å "stivne".

Sukrinsyltetøyet smaker ikke godt nylaget, men etter litt tid i kjøleskapet kamufleres kuldesmaken litt bedre. Jeg bruker Tagatesse nå om dagen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 23:56   #11
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Sukrin funker, ja. Ikke noe knasing. Stalltips: bruk litt fiberhusk som fortykningsmiddel, syltetøyet blir for rennende ellers, når man ikke bruker sukker.

Du kan lage syltetøy på 2 minutter ved å nuke en kopp frosne bær i microen, røre i søtning og bittelitt fiberhusk. Ikke ta for mye, husk at det tar tid for den å "stivne".

Sukrinsyltetøyet smaker ikke godt nylaget, men etter litt tid i kjøleskapet kamufleres kuldesmaken litt bedre. Jeg bruker Tagatesse nå om dagen.

Bruker aldri noke som fortykning, og syltetøyet er ikkje flytande.
Rør mens du kokar og avkjøler syltetøyet, og det blir passe tjukt.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fløtekarameller med tagatose frøken Kake/dessert og snacks 18 14-01-12 12:28
Tagatose halkatlala Spørsmål og svar 4 07-12-11 23:22
Tagatose hekas Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 07-12-11 19:49
Tagatose Bik Lavkarbo generelt 4 29-09-11 19:14
Tagatose Suann Lavkarbo generelt 9 24-08-11 11:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.