Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bake kake til juleavslutning. Hjelp!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-11-12, 07:29   #1
stinei
Seniormedlem

stinei sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Bake kake til juleavslutning. Hjelp!

Med tre barn så blir det jo noen avslutninger før jul, både på skolen/barnehagen og for fritidsaktivitetene. Og det byttes jo på hvem som skal bake, men i år klaffet det visst slik at jeg skal bake til 4 avslutninger. Og siden jeg må anta at alt annet på kakebordet er fullt av sukker og merk så er det greit å ha med noe jeg også kan spise, tenker jeg.
Har søkt litt rundt her, men syns det er vanskelig å finne noe som passer. Hadde med snickerskake sist, og har laget mye pavlova når det har vært bursdag, men kan jo ikke det nå. Og kjenner jeg ikke har lyst til å bake 4 snickerskaker i løpet av en to ukers tid heller...
Hjelp meg med oppskrifter da! Hva pleier du å bake?

Gammel 15-11-12, 08:29   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bake kake til juleavslutning. Hjelp!

Lag ulike kaker med mandel/nøttebunn. Det er iallfall min løsning. De er gode og lette å få til også med alternativt sukker. Du kan bruke gul krem (suksessterte), mokka-/sjokoladekrem eller (jord-)bær+marscaponekrem.

Gammel 15-11-12, 17:38   #3
synsegulla
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har ikke prøvd de selv enda, men jeg har kjøpt div ferdigpakker fra easy living som jeg har liggende i skuffen. Har både sjokoladekake, krydderkake og nøytral kake man kan lage mye variert med. Vet ikke hvordan de smaker, men har sett at de fleste skriver at kakene er ok. Kunne det vært noe?

Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:56   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Fedons franske sjokoladekake gjør alltid suksess! Ellers er Gerds ostekake lettvint og trenger ikke steking.
Husk å opplyse at de inneholder sukkererstatning i tilfelle noen får magetrøbbel av det.

Gammel 15-11-12, 21:56   #5
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Jeg har ikke prøvd de selv enda, men jeg har kjøpt div ferdigpakker fra easy living som jeg har liggende i skuffen. Har både sjokoladekake, krydderkake og nøytral kake man kan lage mye variert med.

Har bare prøvd krydderkaken så langt, men den var skikkelig snadder. Også resten av familien, som ikke er videre begeistret for lavkarbo, syntes den var suveren! Så den kan trygt anbefales!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 22:39   #6
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Fedons mandelkjeks med kanel, mmmmmm
Enkelt og greit og godt!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 23:06   #7
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Jeg har bakt en del lavkarbo gulrotkake med squash eller gresskar istedfor gulroter med kromosomer glasur! Nydelig og smaker akkurat som eller faktisk bedre enn vanlig gulrotkake også sjokoladekake som jeg fant oppskrift på her inne. Skal se om jeg finner lenken til den. Helt genial kake! Går på høykant hos alle voksne i alle fall

Gammel 16-11-12, 07:24   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Jeg syns det blir for dyrt å bake lavkarbokake til hver avslutning. De aller fleste andre bryr seg katta om hva slags kake de spiser
Så jeg baker "vanlig" kake og har med.

Men jeg har heller en liten bit av sukkerfri kake, eller en sjokoladebit i veska som jeg koser meg med når de andre spiser sukkerbombene. Som oftest dropper jeg å spise kake og nyter kaffen og godt selskap i stedet for.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 07:37   #9
stinei
Seniormedlem

stinei sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg syns det blir for dyrt å bake lavkarbokake til hver avslutning. De aller fleste andre bryr seg katta om hva slags kake de spiser
Så jeg baker "vanlig" kake og har med.

Ja, jeg ser den altså. Kan nok hende jeg går for enkel høykarbo-kake på noen av dem ja og heller dropper å spise selv :-)

Gammel 16-11-12, 11:13   #10
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Jeg baker også vanlige sukker/hvetemelkaker til avsluttninger og har med noe til meg selv i veska. De fleste unngår heller fett enn sukker virker det som..Har jeg med sukkerfri suksessterte, så får jeg høre at den er jo likevel full av fett

Så jeg bruker heller energi og penger på en suksessterte til meg selv som jeg fryser i porsjonsiter og tar med til slike anledninger.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:17   #11
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

De fleste unngår heller fett enn sukker virker det som..Har jeg med sukkerfri suksessterte, så får jeg høre at den er jo likevel full av fett

Som om at det er noe bedre å overspise sukker enn fett... Når man ser på livsstilssykdommer så er de fleste tettere knyttet til sukker enn fett (om man godtar at det er sukker og ikke fett som driver triglyserider iallfall).

Jaja - enig i at det er å kaste perler for svin om folk har fettpanikk og heller går etter høykarbokakene.

Gammel 16-11-12, 11:26   #12
stinei
Seniormedlem

stinei sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jaja - enig i at det er å kaste perler for svin om folk har fettpanikk og heller går etter høykarbokakene.

Enig! Og uansett ikke en diskusjon jeg vil ta på mine barns juleavslutning :-) Jeg har av og til en følelse av at avisene har ødelagt med sine «lavkarbo er farlig» artikler så noen har veldig behov for å prate høyt om hvor latterlig det er å spise lavkarbo

Gammel 16-11-12, 12:57   #13
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Her er foresten den sjokoladekaken jeg snakket om
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52935
den er virkelig god!

Ellers må jeg bare si at jeg driter å fortelle dem om hva som er i kakene la bare folk spise de og spørre etter opsprkiftene, hehe. Helt klart er det ikke noe egna plass på ta diskjon om hvor vidt fett er farlig når man er på en juleavslutning. Noen ganger går det jo greit å bare bake vanlig høykarbokake og levere inn og heller ha noe for seg selv i veska, men andre ganger orsker jeg ikke det. Har man en kake på kakebordet som man kan ta selv fra bordet så skiller det seg jo ikke så mye ut om man tar noe fra vesken, hehe. Men jeg er nok enig med de andre om at det er jo ikke sikkert at jeg ville orsket å bake 4 lavkarbokaker til 4 avslutninger.

Gammel 16-11-12, 13:05   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Ellers må jeg bare si at jeg driter å fortelle dem om hva som er i kakene

Du ville servert snickerskake til en nøtteallergiker? Mange reagerer tildels kraftig på sukkererstatninger....

Gammel 16-11-12, 13:12   #15
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du ville servert snickerskake til en nøtteallergiker? Mange reagerer tildels kraftig på sukkererstatninger....

alergiker er jo en ting, selvsagt. Sier jo selvagt om det er nøtter, gluten, egg, laktose eller lignende i kaken eller ikke. Sånne vanlige allergispørsmål er jo ok å opplyse om. Men om det er sukker eller ikke sukker i kaka? ser ikke større poeng å si noe stort om det. Jeg kan si at dette er diabetesvennlig kaka. Er det noen som allergisk mot sukkererstattninger? det var jeg ikke klar over....

Gammel 16-11-12, 18:38   #16
stinei
Seniormedlem

stinei sin avatar

Her er foresten den sjokoladekaken jeg snakket om
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52935
den er virkelig god!

Nam nam, den skal jeg prøve for den så snadder ut! Takk!

Gammel 16-11-12, 18:52   #17
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg har bakt en del lavkarbo gulrotkake med squash eller gresskar istedfor gulroter med kromosomer glasur! Nydelig og smaker akkurat som eller faktisk bedre enn vanlig gulrotkake også sjokoladekake som jeg fant oppskrift på her inne. Skal se om jeg finner lenken til den. Helt genial kake! Går på høykant hos alle voksne i alle fall

Hva er kromosom glasur??

Gammel 16-11-12, 21:34   #18
stinei
Seniormedlem

stinei sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva er kromosom glasur??

Jeg trodde kanskje det var Autokorrektur som slo inn, og at det skulle være kremostglasur, men mulig jeg har feil? Jeg bruker stort sett mobil til forum, og glemmer stadig å sjekke om autokorrekturen har vært på ferde og gjort teksten morsommere.

Gammel 17-11-12, 13:13   #19
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Hva er kromosom glasur??

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Jeg trodde kanskje det var Autokorrektur som slo inn, og at det skulle være kremostglasur, men mulig jeg har feil? Jeg bruker stort sett mobil til forum, og glemmer stadig å sjekke om autokorrekturen har vært på ferde og gjort teksten morsommere.

Hahaha! Det blei jo helt på jorda det der! Helt rett, stinei! Det var nok autokorrekt som har vert på ferde. Jeg glemmer jo å sjekke det! Bruker også mobil og pad til forum, så det blir en del styr med den, hehe

Gammel 17-11-12, 13:15   #20
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Nam nam, den skal jeg prøve for den så snadder ut! Takk!

Den er virkelig god! Ja!

Gammel 19-11-12, 13:48   #21
index
Seniormedlem

index sin avatar

index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du ville servert snickerskake til en nøtteallergiker?

Er det ikke opp til allergikeren selv å spørre om hva som er i kaka? Det ville sett rart ut om alle skulle ramse opp hva som er i kakeoppskriften i tilfelle noen ikke tåler noe av det....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 13:49   #22
index
Seniormedlem

index sin avatar

Hva er kromosom glasur??

Det hørtes veldig personlig ut...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle bake en kake til party her en kveld med sukrin, men fytti ... Hildemor på slanking Ketolysekuren 25 11-04-11 11:23
Skal bake en kake, hvilket mel bruker jeg? Stilken Ketolysekuren 4 13-05-09 11:57
Hjelp meg, jeg skal bake.... Siss1 Spørsmål og svar 6 30-06-07 22:31
Atkins bake mix og crunchy almond crisp? Hjelp! Amagetha Lavkarbo generelt 27 10-03-06 10:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.