Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-13, 22:00   #1
Smuggi
Medlem
 
Smuggi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 44
Innlegg: 88
Smuggi er på en erverdig vei

Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Jeg prøver egentlig å ikke være så nøye med å føre "regnskap", det skaper en del unødvendig stress hos meg. Men nå i kveld ble jeg helt vilt fysen, følte nesten galskapen lyse ut av øynene på meg
Tror nok jeg kan skylde på UKA, men jeg måtte bare finne på noe!

Heiv i meg ca 5-6 skiver ostekjeks av taffelost, 1 stav stangselleri og suget ble VERRE En kokos-Atkinsbar senere er og alt normaliserte seg, men jeg sitter her og føler meg litt stappa. Har litt problemer med at magen blir oppblåst lett, jeg ser lett gravid ut for å si det sånn. Har ikke reagert på 1 atkinsbar tidligere (2 derimot), så tror vel egentlig ikke at den har skylda...

Okey, her kommer jeg til saken, dette er hva jeg hadde spist før dette voldsomme suget satte inn:

2 tekaker (LB) med smør og græddost
2 kopper kaffe med fløte


Salat:
Ruccola, litt paprika, liten tomat, 2 egg, 1/4 pk bacon, 1/2 avokado, 2 ss ristede solsikkefrø, litt fetaost og dressing av olivenolje og pesto, ca 2+1 ss.


Ca 1 ss ristede solsikkefrø og en liten rute 70 % sjokolade


1 laksefilet, god porsjon blomkål og brokkolipuré med mye smør + en liten dæsj rømme




Jeg synes det er så vanskelig å se om jeg spiser for mye eller for lite!
Og jo, jeg vet at det beste er å spise når man er sulten og til man er passe mett, men det er ikke alltid så enkelt. Som nå feks, _tror_ jeg at jeg var sulten, det var 4 timer siden middag, men det føltes mer som jeg var sinnsykt fysen...



Bah!

Hva tenkes om mitt matinntak i dag?

__________________
Min journal



Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 09:27   #2
Smuggi
Medlem
 
Smuggi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 44
Innlegg: 88
Smuggi er på en erverdig vei

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Ingen?

__________________
Min journal



Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 10:01   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Regner med at du rett og slett var sulten ja! Når jeg får det slik så pleier jeg først og fremst å få i meg noe mat med mye fett i. Deretter gjelder det å finne på noe annet å være opptatt av til suget roer seg. Ikke så lett, men det går seg alltid til...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 11:14   #4
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Eg ville lagt det inn på anten diett.no eller Vektned.no e.l., greit å få ein oversikt over kor mykje det eigentleg er...

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 11:50   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Synes det virker som om du spiser litt lite. Men så er jeg mann da, og spiser vel naturlig nok mer enn det damer gjør.

Jeg har heller aldri pleid å føre regnskap, bare et par ganger i begynnelsen for å sjekke hva jeg egentlig får i meg. Men et stort poeng på lavkarbo er at man skal spise seg mett, bare på de riktige matvarene. Så ikke spis "slankeprosjoner" som gjør at du ikke føler deg mett etter måltidet, kroppen trenger energi også for å forbrenne kroppsfett!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:24   #6
Smuggi
Medlem
 
Smuggi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 44
Innlegg: 88
Smuggi er på en erverdig vei

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

OHOI!!

Det var interessant!
Fordelingen var som følger:

Fett 79%
Protein 17%
Karbo: 4%

og 2660 kcal!!!! Hahaha Ikke rart det går sakte nedover da!

Siden jeg ikke egentlig har som mål å ligge altfor lavt på karbene, kan jeg vel sikkert øke litt? Husker ikke hva fordelingen skal være, men den fordelingen der ser jo veldig ketogen ut, gjør den ikke?

__________________
Min journal



Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:27   #7
Smuggi
Medlem
 
Smuggi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 44
Innlegg: 88
Smuggi er på en erverdig vei

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Hehe, indeks, jeg spiser ihvertfall ikke slankeporsjoner, det er HELT sikkert
2660 kcal er vel i grunnen mer enn nok! tipper jeg egentlig bør ligge på rundt 2000-2200 max om vekta skal gå ned.

Da får jeg ihvertfall en forklaring på hvorfor jeg nesten ikke går ned... 2 kg siden tidlig i høst er ikke mye å skryte av

__________________
Min journal



Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:29   #8
Smuggi
Medlem
 
Smuggi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 44
Innlegg: 88
Smuggi er på en erverdig vei

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Men det så veldig bra ut på samtlige vitaminer og mineraler, det var jo godt å oppdage

__________________
Min journal



Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:32   #9
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Hehe, akkurat. Greit å sjekke innimellom.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 13:40   #10
Smuggi
Medlem
 
Smuggi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 44
Innlegg: 88
Smuggi er på en erverdig vei

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Takk for tipset om diett.no, Filijonka

__________________
Min journal



Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:44   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Opprinnelig lagt inn av Smuggi, her.

2660 kcal er vel i grunnen mer enn nok!

Det hadde vært mer enn nok for meg også det ja...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen kommentere mitt matinntak i dag? Sophie Lavkarbo generelt 11 20-08-09 11:51
Trenger litt hjelp ang dagens matinntak Sassy88 Ketolysekuren 10 28-04-09 23:23
Gidder noen å se litt på menyen min? LilleVille Lavkarbo generelt 22 07-09-06 23:25
Noen som gidder å sende meg litt motivasjon? Iset Lavkarbo generelt 38 02-11-05 20:12
Årh gidder noen bli med meg i en diskusjon om fett på NM? Iset Generell ernæringsdebatt 8 02-03-05 16:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no