Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Splenda har kommet til Meny!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-05-06, 15:35   #1
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Splenda har kommet til Meny!

Jeg fant Splenda i hylla på Meny i Oslo City i dag

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 15:37   #2
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Splenda har kommet til Meny!

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Jeg fant Splenda i hylla på Meny i Oslo City i dag

ooooooh here i come !

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 16:04   #3
Pusekatt
Juniormedlem

Pusekatt sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Alder: 50
Pusekatt er ny på veien

Jeg oppdaget nå at Splenda har kommet inn i RIMI og ICA-butikker også. Boksen er på 100 g og koster kr 39,00 på RIMI.

Pusekatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 16:20   #4
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

i alle dager dette har ikke jeg sett, hvordan ser boksen ut ?

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 16:58   #5
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Slik

Vedlagte bilder
Filtype: jpg splenda.jpg (61,9 KB, 25 visninger)
Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 20:03   #6
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Dette var gode nyheter!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 07:19   #7
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Ikke bare har Splenda kommet til Meny, men endelig har også Meny kommet til denne byen, og det var jammen på tide. Sålamgt har liksom Coop Mega vært det helt store her...sukk. Desverre var det ikke mange boksene på hylla...om det er fordi folk har kjøpt som gale eller fordi de ikke regner med å selge mange skal være usagt, men ihvertfall så finnes stoffet heromkring også.

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-06, 00:34   #8
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

splenda har kommet til ultra og. jippi

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-06, 02:11   #9
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Noen som har sett det i bergen?????

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-06, 12:33   #10
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

tenkte å sjekke på storsenteret igår, men glemte det helt bort
Men jeg kan sjekke på mandag

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-06, 16:52   #11
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

ikke på meny her eller obs eller ica, men skal sjekke ultra der har de det nok

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 17-05-06, 22:41   #12
leenam
Medlem

leenam sin avatar

leenam er ny på veien

Hva trenger vi Splenda til? Har ikke en ekte lavkarboentusiast vennet seg av med søtsmaken? Jeg har riktignok brukt lite granne fruktose i frosne bær - ellers bruker jeg ikke sukker. Og skal man begynne å bake med Splenda, er vel melet et like stort "problem" som sukkeret? Eller hva? Kan man kjøpe mandelmel i Norge - jeg har ikke sett det.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-05-06, 22:44   #13
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

mandelmel lager man i en fei , mandler ---> food prosessor = mandel mel

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 18-05-06, 11:18   #14
leenam
Medlem

leenam sin avatar

leenam er ny på veien

Lager du melet av uskoldede mandler og hva bruker du melet til i tilfelle? Hva slags bakst egner det seg til? Ostekakebunner? Noe annet?

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 14:27   #15
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Jeg fant også splenda i hylla på helgø matsenter (sandnes)

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:03   #16
Icerus
Medlem

Icerus sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Icerus er ny på veien

Ingen som har funnet den i Bergen???

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:35   #17
Vikki
Medlem

Vikki sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Vikki er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Icerus

jupp!! På Meny Oasen...

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:39   #18
Icerus
Medlem

Icerus sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Icerus er ny på veien

Jippi!!!!!

Da skal jeg rett bort dit etter jobb i dag...

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 14:18   #19
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Icerus

Jeg har sett den flere steder nå, på spar på nøstet også. Da har de den nok stort sett i alle sparbutikker, vil jeg tro. Også på Meny på busstasjonen.

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 14:59   #20
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Splenda inngår i basisutvalget på MENY og finnes i alle butikkene.
Jeg laget is med splenda i går og blev veldig skuffet, det var bittert og ikke bedre en candarell, trolig fordi 97% av innholdet er maltodextrin.
Nå vil jeg prøve å finne et renere sucraloseprodukt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 15:38   #21
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Har funnet på ICA Supermarked... men det var Splenda granular - synes bedre om den mer finkornede varianten (konsistens som Natreen) som jeg har kjøpt i England!

Nena

Sist redigert av Nena : 19-05-06 kl 15:44. Årsak: Åpnet pakken og sjekket innholdet!
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 09:39   #22
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

oj ja synes det minnet litt om sånn kunstig snø som man drysser over julekrybba men om 97 % er maltodexstrin (nok en ny variant av det ordet ja ) da er jo poenget helt borte .....

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 20-05-06, 11:19   #23
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har både bokser med pulver og poser med pulver av Splenda og alle er samme konsisens. Og ikke smaker det bittert heller.... Skjønner itt'no jeg ! Men de er kjøpt i USA og England da. Kanskje det de selger i Norge er tilsatt noe ?

Gammel 20-05-06, 12:11   #24
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille

Har både bokser med pulver og poser med pulver av Splenda og alle er samme konsisens. Og ikke smaker det bittert heller.... Skjønner itt'no jeg ! Men de er kjøpt i USA og England da. Kanskje det de selger i Norge er tilsatt noe ?

på inngredienselista står det maltodextrin, sucralose 1%

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 20-05-06, 12:26   #25
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtta

på inngredienselista står det maltodextrin, sucralose 1%

Yupp, det er det samme på den amerikanske. Men maltodextrin skal jo være nøytralt på smak og ikke bittert heller - som Torkil beskriver....

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 14:26
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.