Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vafler av bakemiksen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-08, 03:10   #1
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei
Question

Vafler av bakemiksen ...

Hei!
Skulle ha kaffibesøk i dag og tenkte då at vafler var fint å lage, for då kunne eg ha mine eigne vafler, og i tillegg ha vanlege vafler. MEN det var jammen ikkje enkelt...

Vaffelrøra var veldig rennende, då eg steikte den såg den ok ut, men når eg skulle ta den ut av vaffeljernet, smuldra den opp i tusen biter. Vaffelen var tynn og porøs... Skal det vere sånn eller har eg gjordt noko feil. Fulgte oppskrifta på boksen til bakemiksen...

Noen andre som har efraring med vafflene?

Eg fekk ei halv vafel eg... men,men. Gjekk greit det... Satser nok ikkje på vaffler neste gong eg får besøk...

Har noen tips om kva eg kan servere når eg får besøk, og skal ha noko til kaffien???
Helst noko eg kan ete og....

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 08:52   #2
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Vafler av bakemiksen...

Jeg har eg veldig dårlig erfaring m bakemixen. Synes det har en ekkel bismak. Har ikke laget vaffler, men derimot pizzabunn.. De første bitene var greie, men så vokste det i munnen..

Anyway, jeg har en vaffeloppskrift som jeg har brukt flere ganger. Vafflene smaker nesten som vanlige og de blir litt tynnere, men henger fint sammen. De kan også serveres til gjestene, så slipper man å lage to rører.

4 egg
2 ts johannesbrødkjernemel el nestragel
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme
15 dråper vaniljeessens
søtningsmiddel e smak, 3-4 ss..
1 dl rømme
25-50 g smør

Jeg pleier å røre ut jbkm, bakepulver og kardemomme i 1 egg, slik at det blir lettere å få ut alle klumpene, før jeg fortsetter med resten av ingred.

I oppskriften stod det 50 g smør, men da renner det smør ut av vaffeljernet, så jeg har i ca 25-30 g tenker jeg. Det holder lenge, og du slipper å pensle vaffeljernet for å si det sånn.

Lykke til!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 08:55   #3
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Vafler av bakemiksen...

Glemte å si; røren må svelle ca 30 min, helst i kjøleskap. Blir den for tykk, kan du spe m litt vann el fløte.

Til og med samboern synes disse vafflene er dr*t gode! =)

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 09:44   #4
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Vafler av bakemiksen...

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Anyway, jeg har en vaffeloppskrift som jeg har brukt flere ganger. Vafflene smaker nesten som vanlige og de blir litt tynnere, men henger fint sammen. De kan også serveres til gjestene, så slipper man å lage to rører.

Har du regnet ut hvor mange karber det er i denne? Den så veldig god ut!
Har også laget vaflene av bakemixen og de var forferdelige

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 09:52   #5
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Vafler av bakemiksen...

oh oh... jeg lager nemlig frokostpannekaer med bakemixen i dag. Skal servere hele familien. Kanskje ta oppi litt johannesbrødkjernemel for å binde det...

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 11:16   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler av bakemiksen...

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Jeg har eg veldig dårlig erfaring m bakemixen. Synes det har en ekkel bismak. Har ikke laget vaffler, men derimot pizzabunn.. De første bitene var greie, men så vokste det i munnen..

Anyway, jeg har en vaffeloppskrift som jeg har brukt flere ganger. Vafflene smaker nesten som vanlige og de blir litt tynnere, men henger fint sammen. De kan også serveres til gjestene, så slipper man å lage to rører.

4 egg
2 ts johannesbrødkjernemel el nestragel
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme
15 dråper vaniljeessens
søtningsmiddel e smak, 3-4 ss..
1 dl rømme
25-50 g smør

Jeg pleier å røre ut jbkm, bakepulver og kardemomme i 1 egg, slik at det blir lettere å få ut alle klumpene, før jeg fortsetter med resten av ingred.

I oppskriften stod det 50 g smør, men da renner det smør ut av vaffeljernet, så jeg har i ca 25-30 g tenker jeg. Det holder lenge, og du slipper å pensle vaffeljernet for å si det sånn.

Lykke til!


Hvor mange vafler blir det sånn ca av denne røren?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 12:05   #7
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Vafler av bakemiksen...

Jeg har nettopp spist vafler av denne røren fra lavkarbopikene og de ble knall!!
Men, kanskje litt dyrt i lengden å kjøpe sånne her + at jeg er ikke vant med kardemomme i vafler, så skulle gjerne funnet et bra oppskrift jeg kunne lagd selv.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 12:37   #8
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Vafler av bakemiksen...

Nå har vi spist frokost og ikke minst spist frokostpannekakene til Elanessë, de var gode. barn og mann likte de også!!!

Men nå er jeg jammen sulten igjen og en dundrende hodepine. Jeg har holdt på i 2 dager nå.

Er vel bare å smøre seg med tålmodighet og glede seg til hodepinen er over. Slappheten er ikke kommet enda...
Hvor tidlig tester dere med stixen?

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 15:39   #9
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Vafler av bakemiksen ...

Hodepine er et tegn på at du er på vei inn i ketose ja Det går heldigvis snart over. Jeg syns å huske at jeg testet den 3.dagen etter at jeg hadde startet, og da gav det fullt utslag

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 18:43   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler av bakemiksen ...

Testet den også etter dag tre og da var det jammen utslag gitt

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:07   #11
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Vafler av bakemiksen ...

Eg testa og etter dag 3. Hodepine er tegn på ketose, javel... det forklarar kvifor eg har hatt så mykje migrene i det siste. Har dreve på i 12 dager no, og gått ned 4 kg... Er fornøyd så langt... Fekk faktisk kommentar i går om at buksa mi var for stor... Det var kjekt!!

Takk for vaffeloppskrift! Skal prøve denne eg!!!

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:55   #12
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Sv: Vafler av bakemiksen ...

Jeg har en meget velprøvd oppskrift, som er god og lettvint!!! Og denne har jeg servert til gud og hvermann, alle liker den!!!

Rør sammen:
5-6 egg
ca 3 ss splenda
evt liten ts bakepulver
evt litt kardemomme
Tilsett:
halv boks seterrømme
halv boks fløte
Rør godt sammen
Tilsett så:
2ss bakemix
5-6 ss proteinpulver (fra ketolyse.no)
Rør kraftig, så alle klumper forsvinner
100 g smeltet halvveis nedkjølt meierismør
røres i

Stekes som normalt, men stå ved siden av hele tiden, hvis de begynner å renne utover, lett litt på trykket fra øvre del av vaffeljernet.
Dette gir ca 10 plater, ca 3 karber pr. plate, og skaldeman ville vært veeeldig fornøyd med forholdstallet...
Tips: jeg steker opp alt på en gang, avkjøler og bruker til både frokost, lunsj og kveld, sammen med mer smør...

Lykke til!!!!!

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 23:05   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler av bakemiksen ...

Atkins har en fedig miks som smarker utmerket også. fant på ica.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 20:50   #14
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler av bakemiksen ...

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det dumt å spise for mye vafler? cilemora Dr Lindbergs 8 16-11-07 12:43
Vafler 114->92-95 Oppskrifter 43 11-06-06 11:06
Vafler Musti Kake/dessert og snacks 8 15-03-05 08:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Bakst 0 17-09-04 13:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Kake/dessert og snacks 0 17-09-04 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no