Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som har hørt om dette melet?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-09, 19:47   #26
sol-cellen
Medlem
 
sol-cellen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
sol-cellen er ny på veien

Sv: Noen som har hørt om dette melet?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Hvis 60% av karbohydratene i dette produktet er resistent, betyr det da at jeg skal regne bare 12-13gr pr 100gr vare da?


Og HVORFOR øker dette produktet fettforbrenninngen?

Hi-maize inneholder 31g karbohydrater pr 100 g vare. Disse må regnes med, selv om de er av den langsomme typen.

I motsetning til noen typer fibre, blir resistent stivelse fermentert når det kommer til tykktarmen. Disse fermenteringsproduktene virker inn på leveren og fører til økt fettforbrenning. Du kan lese flere detaljer her:

http://www.resistantstarch.com/Resis...ected+Studies/

sol-cellen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:59   #27
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om dette melet?

Opprinnelig lagt inn av sol-cellen, her.

Hi-maize inneholder 31g karbohydrater pr 100 g vare. Disse må regnes med, selv om de er av den langsomme typen.

I motsetning til noen typer fibre, blir resistent stivelse fermentert når det kommer til tykktarmen. Disse fermenteringsproduktene virker inn på leveren og fører til økt fettforbrenning. Du kan lese flere detaljer her:

http://www.resistantstarch.com/Resis...ected+Studies/

Hmmm.... Blir ikke klok jeg.... Men en ting skjønner jeg: Det er forbudt på Ketolyse?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:55   #28
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Noen som har hørt om dette melet?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Hmmm.... Blir ikke klok jeg.... Men en ting skjønner jeg: Det er forbudt på Ketolyse?


Det vil gjerne jeg også ha svar på

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:43   #29
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om dette melet?


Kommmer vel an på hvor mye/lite karber man skal ha per dag. Men en spiseskje veier vel kanskje toppen 10 gram, det blir 3.1 karbe da. Jeg prøver å ligge på rundt 40 per dag, så jeg har det litt mer fleksibelt enn de som ligger på 15.

Har kjøpt det nå og bruker det i brødet til snuppen. Han har glutenallergi og da blir det lite fiber i brødet. 1 ss hi maze tilsvarer en dl fiber står det på boksen. Så det skal ikke så mye til feks hvis man lager vafler/pannekaker. Det må jo mette mer siden det er fiber...tenker jeg da..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:15   #30
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Noen som har hørt om dette melet?

Opprinnelig lagt inn av sol-cellen, her.

Hi-maize inneholder 31g karbohydrater pr 100 g vare. Disse må regnes med, selv om de er av den langsomme typen.

I motsetning til noen typer fibre, blir resistent stivelse fermentert når det kommer til tykktarmen. Disse fermenteringsproduktene virker inn på leveren og fører til økt fettforbrenning. Du kan lese flere detaljer her:

http://www.resistantstarch.com/Resis...ected+Studies/

Tull. All fiber gjæres i tykktarmen.

Disse studiene er upålitelige. De er ikke blindede og bruker små testgrupper. Og de er som regel betalt for av maisindustrien. Dessuten er det flere faktorer de ikke gjør rede for. Her sier de at resistent stivelse fører til økt fettforbrenning. Men de nevner ikke at det dannes korte fettsyrer under gjæring av resistent stivelse. Korte fettsyrer absorberes kjapt og vil dermed få det til å se ut som mer fett oksideres.

På den gode siden viser ikke resistent stivelse noen effekt på insulin eller blodsukker, ifølge studiene linket til på resistantstarch.com

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har hørt om kanelkubbar? quebec Lavkarbo generelt 7 13-04-08 22:26
Søtningsmiddel - har noen hørt om/prøvd Stevia? elco Spørsmål og svar 24 31-03-08 19:04
Noen som har hørt om SOS-dietten? hildabakk Lavkarbo generelt 7 16-06-06 00:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no