Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-10, 09:54   #926
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Heisann,

Håper jeg kan få være litt med dere her inne, selv om jeg for øyelikket slanker meg på "feil" måte i forhold til normen her.

Jeg er 34 år gammel og fra Bergen, og jeg har to små barn på 2 og 4 år. Jeg har vel vært overvektig siden jeg var 16, fikk bulimi da jeg var 20, og ble "bra" igjen ett år etter da jeg traff min mann. Siden det har jeg vel lidd litt av overspisning og total mangel på kontroll når det gjelder mat. To svangerskap har heller ikke akkurat bidratt til at jeg har gått ned i vekt, selv om jeg har gått litt opp og ned. I fjor klarte jeg det kunststykket å gå opp 18 kg på litt over et halvt år. Formen var elendig og da jeg i februar ikke klarte å svelge mat skikkelig og gastroskopi viste spiserørsbrokk og betennelse i spiserøret med antydning til arrdannelse så innså jeg at jeg faktisk ikke har noe valg og MÅ ned i vekt. I følge BMI-kalkulatorer hadde jeg hele 46 kg for mye ved begynnelsen av året, men jeg nekter å tro at det kan være sunt for meg å gå ned så mye. Gikk litt ned allerede fra januar da, så jeg veide 106,5 kg da jeg fant ut at noe måtte skje. Legen snakket om å sende meg på et 3 ukers kuropphold ett eller annet sted, men det hørtes ikke mye fristende ut.

Oppsøkte treningssenteret og meldte meg på Xtravaganza. Først 12 uker på pulverkur i ketose og så over på lavkarbo. Fant dette forumet fordi jeg allerede nå har begynt å få resten av familien over på lavkarbo, så det ikke skal bli et sjokk for dem og meg når jeg skal begynne på det. Er halvveis på kuren nå, og har gått ned 13 kg.

Har alltid drømt om at noen bare skulle kunne trylle meg slank og så skulle jeg sikkert klart å motivere meg for å holde meg der. På en måte så er det det jeg gjør nå. "Tryller" meg slank og så begynner det virkelige arbeidet med å finne en livsstil jeg kan ha resten av livet. Jeg ber ikke om at dere skal støtte metoden jeg har valgt hittil, men håper at jeg kan få være her med dere, for det er her jeg føler at jeg hører hjemme.

Velkommen og lykke til
Gratulere med flott vekttap

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:35   #927
RIL
Juniormedlem
 
RIL sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 23
RIL er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Begynte på apriltråden for 30 +....Så der står det litt om meg... )

Vel, jeg er 28 år ,og er 85 kg. Kanskje ikke så mye, tenker du. MEN, jeg er kun 154 høy, så jeg har en BMI på 35. Det er mye til egentlig lille meg. Så jeg må/vil/ønsker å gå ned 30 kg. For 5 år siden var jeg oppe i denne vekten, og skjønte at jeg måtte ta et krafttak. Gikk ned 13 kg med morsjon og bedre kosthold. Men jeg finner stadig unnskyldninger for kos i mat og trøst i mat. Så jeg har svingt veldig i vekt de siste 5 årene, "helt" ned i 66 kg, var egentlig ganske fornøyd, men så har det nå bare gått 1,5 år og så har jeg 20 kg ekstra!!!

Min samboer og jeg har veldig store øsnekr om barn, men vi er begge enige om at jeg må gå ned i vekt for at det skal kunne bli så sunt og flott som bare mulig. Han skal slutte å røyke. Så jeg håper på at vi skal kunne bli en kjernesunn familie om ikke så altfor lenge! hahahaha....

__________________
----For verden er du en, for èn er du verden!----

RIL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 16:23   #928
Santiago
Nytt Medlem
 
Santiago sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 5
Santiago er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei! Så inspirerende å lese om dere alle! Jeg heter Line, er ny her i dag, og trenger sånne suksesshistorier Har holdt på med lavkarbo en stund, men ikke vært i ketose, så jeg tenkte å prøve det. Håper på å kunne ha badedrakt i stedet for burka i sommer!

Santiago er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 00:26   #929
mayumi88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 3
mayumi88 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

jeg er 21.
i fjord veide jeg 135fikk sjokk.
bestemt meg at jeg skal ned 40 eller 50 kilo
nå veier jeg 122 =) så vekta er på vei nedover...

har pcos og lavt stoffskifte :-(
flere her med lavt stoffskifte

mayumi88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:11   #930
Iribjo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
Iribjo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei. Jeg er 40år og ganske overvektig. Har vel egentlig slitt med overvekt så lenge jeg kan huske, men har nå funnet ut at noe må gjøres. Ikke for at jeg ikke har prøvd å gå ned i vekt tidligere, men dat har vært heller misslykket. Nå har jeg bestemt meg for å prøve ketolysekuren, og håper på sikt at jeg skal klare å gå ned 40-50 kilo. Er veldig spent på om ketolyse er det rette for meg, men som det heter " den som intet våger, intet vinner".


Iribjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 14:04   #931
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Så spennende med mange nye! Velkommen skal dere være, jeg er helt sikker på at dere vil få uttelling for at dere har valgt å prøve lavkarbo! I tillegg er det mye støtte å hente ved å være aktiv i forumet, både med råd og tips, samt mange gode oppskrifter, som kan være avgjørende for å lykkes. Lykke til

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:41   #932
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Jeg er 52 år gift med to voksne døttre . Elstemann skal gift seg i sommer og jeg skulle ha tatt av en masse kilo noe jeg nå har gitt opp. Sluttet å røyke i desember noe som ikke var lett ,men det gikk med medisiner og da var det kostholdet jeg måtte gjøre noe med. Synes selv jeg er flink ,men tydligvis ikke flink nok . Derfor har jeg justert mine mål 5 kg før sommerferien . Har ikke lagt på meg ,men ikke tatt av mye heller.(kun 2kg siden feb) Har leddgikt slika at jeg ved jevne mellomrom må spise mye kortison .
Kosthold endringene har gjort meg bevist på hva jeg spiser så får jeg heller ta små skritt. Jeg kan ikke trene kan stort sett bare svømme i perioder dvs har gått til innkjøp av en sykkel så når de verste smertene i fingrer og tær gir seg (og det gjør det når været stabliserer seg) skal jeg prøve meg på sykkel . Ellers koser jeg meg i solen med en god bok .

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 19:21   #933
storemyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 4
storemyy er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Daizy, her.

Jeg vil ned minst 30 kg... og er på god vei nå! Dette klarer jeg
Har vært overvektig stort sett hele livet, men aldri så stor som jeg var for 1/2 år siden. Da var det på tide å gjøre noe og det gjorde jeg

Gratulere! du burde være stolt av deg selv. Hvor lang tid brukte du på å nå målet ditt?

storemyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:36   #934
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 40
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er 25 år og bor i østfold. Jeg har alltid veid for mye, men nå er det nok! Jeg har en datter på 2 år som skal følges opp og jeg vil ikke leve livet mitt uten å orke noe! Jeg har verden snilleste samboer som støtter meg 100% og gir meg mye motivasjon. Det som gjorde at jeg fant ut at noe MÅTTE gjøres var at jeg satt i sofaen med teppe rundt. Da jeg reiste meg lå teppet igjen sånn at "rumpeavtrykket" var igjen i sofaen og da samboeren min satt seg der tok han bare halve avtrykket... Fikk panikk og begynte å gråte og det som var. Men fikk sinnsyk motivasjon oppi det hele da! jeg er var 117,5 kg og har tatt av 3,5 kg på en uke.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 13:31   #935
madeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 40
madeto er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei.
Jeg er 27 år, og bor på Sunnmøre med mann og hund.
Har vært ganske stor mesteparten av livet, men gikk ned ganske mye for ca 10 år siden. De siste årene har vært ganske tøffe, og kiloene har kommet "snikende" på igjen.
Jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve meg på Lindberg etter påske, og var i gang forrige tirsdag. Da var jeg også på vekta for første gang på en massevis av år.
Så når vekta viste 115,6 kilo innså jeg at her MÅ det gjøres noe, ikke bare pga selvbildet mitt, men helsa også.
Jeg er 172 cm høy, og har ganske grov beinbygning.
80 kilo er i første omgang det store målet, så får jeg se hvordan jeg føler meg da, om jeg vil ned noen kilo til. I følge BMI-kalkulatoren bør jeg ned på 73. De siste 7 kiloene får komme som bonus i så fall, tenker jeg i hvertfall nå.
I går var jeg på vekta igjen, og hadde da gått ned 2,1 kilo på 6 dager. Det syns jeg er godt nok, og det beste er at det ikke har vært vanskelig! Jeg føler ikke at jeg er på kur, og jeg føler at jeg mestrer dette. Så jeg satser på at det fortsetter i denne leia
Jeg prøver å gå tur hver dag når jeg står opp, jeg er sykemeldt så har god tid til slikt. Har ikke klart det hver dag hittil, men skal klare å bli flinkere til dette da jeg innbiller meg at det vil hjelpe meg til å føle meg bedre fortere.

Jeg syns det er veldig godt å ha dette forumet, har fått mye inspirasjon og gode råd her inne allerede

__________________
Min journal.
Min MUP.


madeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:04   #936
Sukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 15
Sukkerfri er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sukkeravhengighet!!
Fikk konstantert at jeg er sukkeravhengig for 8 uker siden nå. Da hadde gått rundt og tenkt på dette lenge men ikke vært klar til å ta det steget før i høst/vinter. Da googlet jeg sukkeravhengighet og kom til en fin nettside som handler om dette og at det faktisk er wn sykdom, en biokjemisk feilkobling i hjernen som gjør at avhegighetssenteret i hjernen trigges av sukker.. Der sto det også at det skulle holdes et intensivkurs i sukkeravhegighet over en helg i februar og jeg meldte meg på.. Det er det beste jeg noen gang har gjort forf meg selv!!
Hadde en fantastisk opplevelse sammen med andre i samme situasjon og lærte masse.. Den viktigste lærdomen for meg var at det ikke var MIN SKYLD.. Så mange år som jeg har gått rundt og vært sint på meg selv, sint og frustrert og fortvilet og skamfull og tenkt at det skyldes min dårlige selvkontroll og selvdisiplin.. De følelsene kastet jeg vekk den helgen for det er avhengigheten min som har gjort det.. Jeg har samme forhold til sukker som alkoholikere har til alkohol og narkomane har til dop.. Abhengighetssenteret i hjernen er det sammen uansett hva du er avhengig av..
Forskning sier at sukker er 7 GANGER MER AVHENGIGHETSSKAPENDE ENN KOKAIN.. Det sier litt.. Og i en avhengighet handler 10% om HVA man putter i munnen og 90% om tanker, følelser, planlegging osv...
Selv spiste jeg store mengder sjokolade og drakk store mengder pepsimax.. Det var mine laster. HAdde ikke spes forhold til pasta, brød og ris o.l.
Hvis jeg gikk tom for godteri eller brus i løpet av dagen eller kvelden begynte tankene med en gang og kretse rundt når jeg kunne komme meg på butikken og skaffe meg mer.. Hadde fine ritualer for når, hvor og hvordan jeg spiste.. Og hadde jeg ikke noe klarte jeg ikke å tenke på noe særlig annet enn at jeg skulle på butikken etter jobb eller om en time eller snart.. Følelsesmessig var jeg helt på bånn, jeg slet med store smerter i rygg, nakke og skuldre, depresjon og var sykemeldt pga alt dette. Og da spiste jeg enda mer.. Avhengigheten min var jo sjeleglad for sykemeldingen for da ble den tilfredsstilt hele dagen gjennom og tilgangen på dopet var jo så mye bedre..
På dette kurset var jeg sammen med flere andre i min situasjon - noen som har kommet seg gjennom det og vært i tilfriskning i flere år.. Det var veldig nyttig og høre hverandres historier og vi møtes fortsatt hver uke og deler erfaringer og følelser og tanker - positive og negative.. Det hjelper veldig når det røyner på og det river i kroppen fordi den så gjerne vil ha noe søtt eller noe annet å drikke enn vann..

Jeg har ennå ikke hatt tilbakefall og det er jeg veldig stolt av!! Over to måneder nå og jeg er godt fornøyd med vektreduksjonen også. For mitt vedkommende er ikke dette en måte å spise på for å gå ned i vekt - det er en måte å bli frisk på.. Sukker gjør meg syk og jeg vil ikke være syk.. Vekta kommer som en veldig deilig bonus!!

__________________


Sukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 11:52   #937
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Sukkerfri, her.

Sukkeravhengighet!!
Fikk konstantert at jeg er sukkeravhengig for 8 uker siden nå. Da hadde gått rundt og tenkt på dette lenge men ikke vært klar til å ta det steget før i høst/vinter. Da googlet jeg sukkeravhengighet og kom til en fin nettside som handler om dette og at det faktisk er wn sykdom, en biokjemisk feilkobling i hjernen som gjør at avhegighetssenteret i hjernen trigges av sukker.. Der sto det også at det skulle holdes et intensivkurs i sukkeravhegighet over en helg i februar og jeg meldte meg på.. Det er det beste jeg noen gang har gjort forf meg selv!!
Hadde en fantastisk opplevelse sammen med andre i samme situasjon og lærte masse.. Den viktigste lærdomen for meg var at det ikke var MIN SKYLD.. Så mange år som jeg har gått rundt og vært sint på meg selv, sint og frustrert og fortvilet og skamfull og tenkt at det skyldes min dårlige selvkontroll og selvdisiplin.. De følelsene kastet jeg vekk den helgen for det er avhengigheten min som har gjort det.. Jeg har samme forhold til sukker som alkoholikere har til alkohol og narkomane har til dop.. Abhengighetssenteret i hjernen er det sammen uansett hva du er avhengig av..
Forskning sier at sukker er 7 GANGER MER AVHENGIGHETSSKAPENDE ENN KOKAIN.. Det sier litt.. Og i en avhengighet handler 10% om HVA man putter i munnen og 90% om tanker, følelser, planlegging osv...
Selv spiste jeg store mengder sjokolade og drakk store mengder pepsimax.. Det var mine laster. HAdde ikke spes forhold til pasta, brød og ris o.l.
Hvis jeg gikk tom for godteri eller brus i løpet av dagen eller kvelden begynte tankene med en gang og kretse rundt når jeg kunne komme meg på butikken og skaffe meg mer.. Hadde fine ritualer for når, hvor og hvordan jeg spiste.. Og hadde jeg ikke noe klarte jeg ikke å tenke på noe særlig annet enn at jeg skulle på butikken etter jobb eller om en time eller snart.. Følelsesmessig var jeg helt på bånn, jeg slet med store smerter i rygg, nakke og skuldre, depresjon og var sykemeldt pga alt dette. Og da spiste jeg enda mer.. Avhengigheten min var jo sjeleglad for sykemeldingen for da ble den tilfredsstilt hele dagen gjennom og tilgangen på dopet var jo så mye bedre..
På dette kurset var jeg sammen med flere andre i min situasjon - noen som har kommet seg gjennom det og vært i tilfriskning i flere år.. Det var veldig nyttig og høre hverandres historier og vi møtes fortsatt hver uke og deler erfaringer og følelser og tanker - positive og negative.. Det hjelper veldig når det røyner på og det river i kroppen fordi den så gjerne vil ha noe søtt eller noe annet å drikke enn vann..

Jeg har ennå ikke hatt tilbakefall og det er jeg veldig stolt av!! Over to måneder nå og jeg er godt fornøyd med vektreduksjonen også. For mitt vedkommende er ikke dette en måte å spise på for å gå ned i vekt - det er en måte å bli frisk på.. Sukker gjør meg syk og jeg vil ikke være syk.. Vekta kommer som en veldig deilig bonus!!

Hei Sukkerfri og velkommen hit - så flott at du har fått kontroll på avhengigheten
Alt du skriver kunne forøvrig like gjerne vært skrevet av meg.
Og lavkarbo fungerer fantastisk for oss som er sukkeravhengig.
Har fulgt eurodietten (opplegg hos Fedon-klinikken) i 14 mnd nå, og 98% av tiden har jeg vært fri for søtsug og tvangstanker.
Så selv om jeg har hatt noen få sprekker (for det meste med mat og ikke "sukker"), så regner jeg meg som "tørrlagt" i snart 14 mnd.
Spurte forøvrig i en annen tråd om litt info, og ser her at du nevner en nettside - kan du legge ut adressen?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 18:33   #938
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hello!

Jente på 34 år, samboer og har ei jente på 10 mndr. Ønsker å gå ned 30-35 kg, og begynte i dag med lavkarbo for første gang.

Jeg var tynn som en strek som barn og ungdommen. Men rundt 16års alderen fant jeg ut at jeg allikevel måtte slanke meg litt, det var pga jeg danset ballett og der er man ikke verdt noenting når man har litt pupper og rumpe.
Og det er vel det dummeste jeg har gjort, for da startet jeg livet som jo-jo-slanker. I begynnelsen handlet det bare om noen få kg, men de siste 10 årene så har jeg gått opp og ned alt fra 12 - 25 kg flere ganger.

Nå har jeg personlig trener og trener hardt 3 ganger i uka, jeg har spist kcal-fattig mat og har gått ned 8,5 kg siden februar.
Men jeg orker ikke den tørre, utvaska dietten mer....og fikk et tips fra svigermor at lavkarbo kanskje kunne være noe.

Har lest og lest både blogger og andre sider som omhandler LCHF, og dette tror jeg er noe - ENDELIG!

Lykke til alle sammen her inne, jeg gleder meg til å oppmuntre og bli oppmuntret - få kunnskap og lære masse om LCHF, mens forhåpentligvis fettet renner av min kropp

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 18:35   #939
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

PS: glemte å si at jeg veier akkurat 100kg nå....og fordi det både står Atkins og Skaldeman på filosofi er fordi jeg ikke har bestemt meg helt ennå... :-D

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:22   #940
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen, Gwen! Det er mange jo-jo slankere som har fått et mye bedre liv på lav-karbo!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:50   #941
Guttem@mm@
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 13
Guttem@mm@ er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Tittit, her er jeg

Jeg skal ned 30 kg. Jeg vet egentlig ikke om jeg passer helt inn her... Går ikke på lavkarbo-diett men forsøker å kutte ut så mye karber som mulig men holde et kosthold som hele familien liker og klarer å holde. Jeg har begynt å trene daglig og klart å sparke med meg mannebeinet da jeg tror vi har større mulighet for å lykkes sammen.

__________________
Trener med Jillian! Spiser sunn mat og håper å gå ned 30 kg på sikt. Første delmål er 10 kg ned!
Guttem@mm@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn kropp og mosjon! Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 07:55   #942
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Guttem@mm@, her.

Tittit, her er jeg

Jeg skal ned 30 kg. Jeg vet egentlig ikke om jeg passer helt inn her... Går ikke på lavkarbo-diett men forsøker å kutte ut så mye karber som mulig men holde et kosthold som hele familien liker og klarer å holde. Jeg har begynt å trene daglig og klart å sparke med meg mannebeinet da jeg tror vi har større mulighet for å lykkes sammen.

Velkommen velkommen
Synes det høres ut som lavkarbo eller i alle fall medium karbo, så du passer nok bedre inn her enn du kanskje tror.
Sjekk ut denne linken, her er det masse god informasjon om lavkarbo og de ulike variantene.
Lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 17:13   #943
Sukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 15
Sukkerfri er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Les mer på www.sukkeravhengig.no

__________________


Sukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 00:07   #944
Principe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Principe er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei. Jeg er vel egentlig litt sent ute til å presentere meg selv, da jeg har vært bruker av dette forumet helt siden oktober da jeg startet livsstilsendringen min. Jeg er er en mann på 22 år som hadde en laang vei å gå. Jeg veide på det meste 151 kilo, og det var selvsagt altfor mye. Valget var enkelt, det var på tide å ta ansvar for egen fremtid. Nå har jeg vært stor tilhenger av lavkarbo i 8 måneder, og jeg har totalt gått ned ca. 40 kilo. En god start om ikke annet

Målet er jeg ikke helt sikker på ennå, men jeg kan tenke meg at rundt 95 er ok for en med min kroppsbygning da jeg har kraftig beinbyggning fra før. Vil gjerne benytte sjansen til å hylle dette forumet for alle sine flotte medlemmer som har vært en veldig fin støtte og motivasjon. Begynner å bli ganske overbevist om at inngenting er umulig, så stå på alle sammen!

Principe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 12:42   #945
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Principe, her.

Hei. Jeg er vel egentlig litt sent ute til å presentere meg selv, da jeg har vært bruker av dette forumet helt siden oktober da jeg startet livsstilsendringen min. Jeg er er en mann på 22 år som hadde en laang vei å gå. Jeg veide på det meste 151 kilo, og det var selvsagt altfor mye. Valget var enkelt, det var på tide å ta ansvar for egen fremtid. Nå har jeg vært stor tilhenger av lavkarbo i 8 måneder, og jeg har totalt gått ned ca. 40 kilo. En god start om ikke annet

Målet er jeg ikke helt sikker på ennå, men jeg kan tenke meg at rundt 95 er ok for en med min kroppsbygning da jeg har kraftig beinbyggning fra før. Vil gjerne benytte sjansen til å hylle dette forumet for alle sine flotte medlemmer som har vært en veldig fin støtte og motivasjon. Begynner å bli ganske overbevist om at inngenting er umulig, så stå på alle sammen!

Kjempeflotte resultater og fortsatt lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:42   #946
Principe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Principe er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Kjempeflotte resultater og fortsatt lykke til

Takk for det! Lurer på hvordan det blir den dagen det blir snakk om å vedlikeholde vekten, om man klarer å finne en mellomting. Slik som det er nå så er det vanskelig å tørre å spise noe annet en lav-karbo, men etterhvert vil man jo finne et punkt å stabilisere seg litt på.

Principe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 15:13   #947
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Principe, her.

Takk for det! Lurer på hvordan det blir den dagen det blir snakk om å vedlikeholde vekten, om man klarer å finne en mellomting. Slik som det er nå så er det vanskelig å tørre å spise noe annet en lav-karbo, men etterhvert vil man jo finne et punkt å stabilisere seg litt på.

Går nok helt fint skal du se, så lenge man får inn tankegangen om at dette er for life og ikke bare en kur så kan man gjøre de tilpasninger man trenger for at hverdagen skal flyte lett

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 19:46   #948
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Starter mitt nye liv i dag. For mange kilo og de blir bare fler og fler med åren.
Men nu är det slutt!!
Fant dette forum i sök på GI/Fedon oppskrifter. Håper på å finne mye inspirasjon her!

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 13:16   #949
Tante Bob-Bob
Nytt Medlem
 
Tante Bob-Bob sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 6
Tante Bob-Bob er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg veide 97,5 og er inne i 3. uka på lavkarbo.
Jeg skal være 64 kg for jeg er 174 høy.

På siste veiedag denne mandag hadde jeg gått ned 4,9 kg, men nå har jeg mista matlysta. Mitt største problem er å få i meg nok kalorier, så ikke forbrenningen stopper.

Jeg har ikke noe problemer med å ikke sprekke feile veien, for jeg er så lei mat at det er nifst. Jeg har mistet lysten på både sunt og usunt.

Jeg åpne kjøleskapet og lukker det igjen, selv om det er maaaasssse "godt" der inne av grønt og rødt og fisk og egg og kjøtt.

Igår klarte jeg å få i meg 720 kalorier og jeg skal ha minst 1200!
Det begynte å gå dårlig da magen stoppet opp etter 2 helgebesøk. Når jeg er borte får jeg aldri gå på do, så stoppet det opp og det holdt seg på stopp til jeg var inne i byen på besøk på ny i 3 dager(reiser; bor på ei øy) Da jeg kom hjem ga en venninne som er sykepleier meg en miniklyster-ting.Den fikk ut den ytterste proppen, men så stoppa det igjen.
Og ja jeg drikker vann i bøtter og spann og spiser nok fett og masse protein.
Knekkebrød spiser jeg kun til frokost(Ryviita) Og kun 1, for å ikke bikke på karboene.
Nå trenger jeg oppmuntring og hjelp av goe historier om folk som har stoppet opp og til og med gått opp når de ikke har gjort noe gærnt.
Pliiis, anyone!?

Tante Bob-Bob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 15:13   #950
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Tante Bob-Bob, her.

Jeg veide 97,5 og er inne i 3. uka på lavkarbo.
Jeg skal være 64 kg for jeg er 174 høy.

På siste veiedag denne mandag hadde jeg gått ned 4,9 kg, men nå har jeg mista matlysta. Mitt største problem er å få i meg nok kalorier, så ikke forbrenningen stopper.

Jeg har ikke noe problemer med å ikke sprekke feile veien, for jeg er så lei mat at det er nifst. Jeg har mistet lysten på både sunt og usunt.

Jeg åpne kjøleskapet og lukker det igjen, selv om det er maaaasssse "godt" der inne av grønt og rødt og fisk og egg og kjøtt.

Igår klarte jeg å få i meg 720 kalorier og jeg skal ha minst 1200!
Det begynte å gå dårlig da magen stoppet opp etter 2 helgebesøk. Når jeg er borte får jeg aldri gå på do, så stoppet det opp og det holdt seg på stopp til jeg var inne i byen på besøk på ny i 3 dager(reiser; bor på ei øy) Da jeg kom hjem ga en venninne som er sykepleier meg en miniklyster-ting.Den fikk ut den ytterste proppen, men så stoppa det igjen.
Og ja jeg drikker vann i bøtter og spann og spiser nok fett og masse protein.
Knekkebrød spiser jeg kun til frokost(Ryviita) Og kun 1, for å ikke bikke på karboene.
Nå trenger jeg oppmuntring og hjelp av goe historier om folk som har stoppet opp og til og med gått opp når de ikke har gjort noe gærnt.
Pliiis, anyone!?

Gratulere med flott vekttap, på lavkarbo skal du spise når du er sulten og så spise deg mett. Vi teller ikke kcal her med mindre vi opplever stagnasjon i vektnedgangen. Og når man spiser nok fett så vil man trenge mindre mat og kcal tilførselen blir begrenset.

Hvis du går utifra de tallene som du har skrevet vil du få en BMI på 21, det er i nærheten av undervektig så du trenger ikke gå så langt ned. BMI er også nokså misvisende til tider, om du har mye muskler vil ikke BMI ta hensyn til det, men den kan jo være grei å bruke som en rettesnor.

Du kan heller ikke si at vekten din har stoppet opp, du har jo gått mye ned på svært kort tid. Spiser du litt fett utenom, som i olivenolje og den type ting som kosttilskudd får du i deg mer.

Følger du en bestemt retning? Hvor mange karbs ligger du på?

Når jeg ser at du sier du skal ligge på 1200 kcal så virker det som om dette er ut i fra ett grete roede perspektiv, stemmer det?

Fortsatt lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no