Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ny her og trenger litt hjelp

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-10, 10:42   #1
Gelica
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 26
Gelica er på en erverdig vei

Ny her og trenger litt hjelp

Jeg la inn innlegget under på kvinneguiden og fikk råd om å melde meg inn her.
Jeg har aldri forsøkt lavkarbodiett før og vet vel ikke noe mer om det enn at pasta, brød, knekkebrød og poteter er nei, nei.... (tror jeg)
Kanskje noen kan hjelpe meg med kostholdet mitt når jeg her legger inn innlegget mitt fra kvinneguiden, jeg krysser fingrene:-)

Innlegg

Jeg har nå gått inn for å stramme opp og gå ned i cm og gjerne kg både her og der.
Mitt mål er å gå ned i cm da det meste har begynt å stramme litt vel mye kan man si.
Skulle veldig gjerne gått ned rundt 5-7 kg også, men det er viktigere for meg å kvitte meg med cm.

Tidligere har jeg ikke trent i det hele tatt, har en stillesittende jobb og har spist ca 2 ganger om dagen.
For ca 10 dager siden startet jeg å trene til 30 day shred (puh) pluss at jeg har spist lite og ofte (4-5 ganger om dagen)
Skuffelsen var imidlertid stor når jeg både målte meg (legger, lår, rumpe, mage, armer) og alle mål er klin like nå som for 10 dager siden.
Vekten stod også på det samme.
Hva gjør jeg feil?

Burde jeg spise mindre?
Føler meg egentlig veldig trøtt og sliten om dagen og da blir jeg vel enda trøttere?

For å gi en liten pekepinn på hva jeg spiser, kan en dag bestå av følgende:

Kl 08:00
1 stk Tynt knekkebrød (finn chrisp pluss fullkorn) uten noe på

Kl 11:00
Salat med skinke/kylling eller
2 grove brødskiver med magert pålegg

Kl 14:00
1 stk finn chrisp eller
En frukt

Kl 17:00
Vanlig middag, bare mindre porsjon enn vanlig
+ salat eller grønnsaker

Kl 20:00
2 brødskiver eller 2 knekkebrød med magert pålegg

I tillegg prøver jeg å drikke ca 1,5 liter vann per dag.
Drikker et lite glass melk til middag og kvelds

Jeg har en merkelig svakhet for tomatjuice og kan drikke 1-2 liter av dette per uke.
Jeg blander da tomatjuice, farris, tabasco og sitron.
(Jeg drakk like mye av dette tidligere også)

Hva gjør jeg feil, hvorfor står jeg helt stille både på vekt og mål når jeg faktisk både rører på meg og spiser oftere og mindre?

Noen som kan hjelpe meg på rett vei?

Gelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trenger hjelp til dette Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 12:21   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Hei,
Anbefaler at du leser deg opp på lavkarbo da lavkarbo fortsatt utfordrer en del gamle sannheter innen matveien, dessverre.
Du finner et vell af informasjon her inne men anbefaler likevel at man leser en bok eller to, de kan du eventuelt låne på biblioteket.
Om menyen din ser bra ut eller ikke kommer litt an på i hvilken ende av lavkarbo skalaen du har tenkt å legge deg på. Lavkarbo er en paraplybetegnelse på karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.
Jeg har samlet litt nyttig informasjon vedrørende lavkarbo i en tråd, der finner du sikkert svar på en del av det du lurer på.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 12:28   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Gelica, her.

Jeg la inn innlegget under på kvinneguiden og fikk råd om å melde meg inn her.
Jeg har aldri forsøkt lavkarbodiett før og vet vel ikke noe mer om det enn at pasta, brød, knekkebrød og poteter er nei, nei.... (tror jeg)
Kanskje noen kan hjelpe meg med kostholdet mitt når jeg her legger inn innlegget mitt fra kvinneguiden, jeg krysser fingrene:-)

Innlegg

Jeg har nå gått inn for å stramme opp og gå ned i cm og gjerne kg både her og der.
Mitt mål er å gå ned i cm da det meste har begynt å stramme litt vel mye kan man si.
Skulle veldig gjerne gått ned rundt 5-7 kg også, men det er viktigere for meg å kvitte meg med cm.

Tidligere har jeg ikke trent i det hele tatt, har en stillesittende jobb og har spist ca 2 ganger om dagen.
For ca 10 dager siden startet jeg å trene til 30 day shred (puh) pluss at jeg har spist lite og ofte (4-5 ganger om dagen)
Skuffelsen var imidlertid stor når jeg både målte meg (legger, lår, rumpe, mage, armer) og alle mål er klin like nå som for 10 dager siden.
Vekten stod også på det samme.
Hva gjør jeg feil?

Burde jeg spise mindre?
Føler meg egentlig veldig trøtt og sliten om dagen og da blir jeg vel enda trøttere?

For å gi en liten pekepinn på hva jeg spiser, kan en dag bestå av følgende:

Kl 08:00
1 stk Tynt knekkebrød (finn chrisp pluss fullkorn) uten noe på

Kl 11:00
Salat med skinke/kylling eller
2 grove brødskiver med magert pålegg

Kl 14:00
1 stk finn chrisp eller
En frukt

Kl 17:00
Vanlig middag, bare mindre porsjon enn vanlig
+ salat eller grønnsaker

Kl 20:00
2 brødskiver eller 2 knekkebrød med magert pålegg

I tillegg prøver jeg å drikke ca 1,5 liter vann per dag.
Drikker et lite glass melk til middag og kvelds

Jeg har en merkelig svakhet for tomatjuice og kan drikke 1-2 liter av dette per uke.
Jeg blander da tomatjuice, farris, tabasco og sitron.
(Jeg drakk like mye av dette tidligere også)

Hva gjør jeg feil, hvorfor står jeg helt stille både på vekt og mål når jeg faktisk både rører på meg og spiser oftere og mindre?

Noen som kan hjelpe meg på rett vei?

Jeg er ganske så ny sjøl, men den dietten din har i alle fall fint lite med lavkarbo å gjøre. Spørs hvor mye karber de der knekkebrødene dine inneholder da? Men du spiser jo ikke noe fett! Bort med brødskivene (bak lavkarbobrød som du finner masse oppskrifter på her inne) og knekkebrødet og frem med egg, bacon, smør og fløte!

Men les masse her inne og gjerne noen bøker også, f.eks. Atkins sin og "Bedre uten brød", den holder jeg på med nå og bestem deg for hvilken lavkarbo-retning du vil gå inn på. Selv er jeg på en egenkomponert "moderat lavkarbo" og det funker som bare rakker'n det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 17:19   #4
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Brød, knekkebrød, tomater, melk, frukt --- dette er ting du bør spise lite eller nesten ingenting av, ihvertfall hvis du skal kjøre så strengt som meg - men vanskelig å vite hvor strengt du har tenkt deg.
Ellers synes jeg du spiser veldig lite -- hiv innpå med egg, smør, fløte, rent kjøtt!
Dette er en ny verden for de fleste, hvor du ikke skal se etter kcalorier og fett lenger, men etter minst mulig karbohydrat-innhold på maten du kjøper.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:19   #5
Gelica
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 26
Gelica er på en erverdig vei

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Takker for tilbakemeldinger
Når jeg tenker på slanking å gå ned i vekt/cm tenker jeg automatisk på masse vann, knekkebrød, grovt brød og ikke fløte, smør, egg, bacon og all slagt nam som dere skriver her.
Var det vanskelig for dere å lese dere frem til hvordan "dietten" deres burde være?
Gikk dere ned i kg og cm raskt eller etterhvert?
Når jeg spiser en posjon egg og bacon føler jeg at jeg legger på meg 1 kg tvert pga alt fettet.

Er det noen som vil dele med meg hvordan en vanlig dag ser ut for dere, hva dere spiser, hvor ofte (er det hver 3. time som anbefales) drikker dere mye vann, trener dere mye osv.

Dette høres ut som en diett fra himmelen for meg
Eneste jeg ser kan være vanskelig er at jeg da nok ikke bør drikke tomatjuice i det hele tatt som jeg er så glad i.
Det virker også litt vanskelig å kutte brød/knekkebrød, men det er helst for at man er vant til å spise det til frokost, lunsj og kvelds. Hva skal man spise i stede liksom hehe.

Dette virker spennende
Håper på mange tilbakemeldinger

Gelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trenger hjelp til dette Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:59   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Hei,
Jeg har en skade som gjør at jeg ikke er i stand til å trene og i tillegg til at kostholdet ble dårligere og dårligere så kom kiloene løpende på. Jeg ble tipset om Ketolyse av ei jeg kjenner som har bekkenløsning og dermed også rimelig immobil tiltider. Jeg leste meg opp på Ketolyse, fant dette forumet, men fant ut at for meg ville ketolyse være den rette veien, liker de veldig klare regler på hva som er lov og ikke.
Veldig mange sliter litt med fettforbi i begynnelse men for de aller fleste går det veldig fort over. For de som har problemet med fettet pleier vi å anbefale å starte med litt og øke på etter hvert. I tråden jeg linket til i tidligere innlegg finner du bl.a. linker til hvorfor fett er så viktig, veldig nyttig lesning.
Som sagt, veldig viktig å lese seg opp da lavkarbo fortsatt utfordrer oss på å kvitte os med gamle sannheter om sunt kosthold – tar litt tid å venne seg til at bacon&egg er en fantastisk sunn måte å starte dagen på. Husk at kunnskap er makt!
Også det med å spise hver 3. time er helt avleggs, man skal spise når man er sulten og da skal man spise seg passe mett – ikke stapp mett, om det er tre eller fem ganger om dagen spiller ingen rolle. I overgangen til lavkarbo er man gjerne ofte sulten men etter en stund stabiliserer det seg en del av oss spiser kun to ganger om dagen andre 3-4.
Når det gjelder knekkebrød så kan man lage sine egne lavkarbo varianter en av de mest populære variantene er Nannahs supergode knekkebrød. Dersom du ikke skal spise ketogent så kan fiberrik være et alternativ til knekkebrød, de inneholder 2,7 kh pr skive.
I den tidligere nevnte tråden for nybegynnere på lavkarbo ligger det også linker til oppskriftsforumet og tråder med inspirasjon til hva spiser til frokost/lunsj/middag. I tillegg så kan man slutte å tenke tradisjonell inndeling av måltidene – middagsmat gjør seg like bra til frokost som lunsj. Husk også at dine middagsfavoritter som oftest med enkle knep kan gjøres lavkarbo vennlige. Et eksempel er at de krydderblandingene man kjøper i butikken som oftest innholder sukker, så her inne finner du bl.a. oppskrift på hvordan blande taco krydder hjemme som ikke står tilbake for den du kjøper i butikken.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:13   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Gelica, her.

Takker for tilbakemeldinger
Er det noen som vil dele med meg hvordan en vanlig dag ser ut for dere, hva dere spiser, hvor ofte (er det hver 3. time som anbefales) drikker dere mye vann, trener dere mye osv.

Jeg er ikke av de som er mest restriktive, men her er hva jeg har spist i dag:

Frokost kl. 8:15 - 1 havreknekkebrød med bremykt og 1/3 boks makrell i tomat + 1 liten skive lavkarbobrød med bremykt, et kokt egg og kaviar + en god dunge salat (hjertesalatblader, rød og gul paprika og agurk)

Lunsj kl. 14:30 (var ikke sulten før!) - 1 tekake ( http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/brod/ ) med bremykt og et kokt egg + 2 små skiver lavkarbobrød med bremykt og masse leverpostei

Da jeg kom hjem fra jobb kl. 18:45 var jeg fremdeles god og mett og orket ikke middag, men spiste meg i stedet nesten kvalmt overmett på "riskrem" laget av 1 dl fløte pisket til krem, blandet med 2 ss cottage cheese, litt bjørkesøt (xylitol) og noen mandeldråper og hadde 4-5 mosede friske jordbær på. Nyyyydelig!

Men vanligvis spiser jeg middag altså! Å spise hver 3. time er umulig for meg, jeg er alt for mett.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:17   #8
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Ja, det var vanskelig å starte på ketolyse fordi hjernen har i 30-40 år fått beskjed om å ikke spise om kvelden, å spise frokost, å ikke spise fett, og spise masse grovbrød og poteter osv osv.
Jeg hadde aldri kommet i gang med denne dietten uten å være 50% sykemeldt, så mye tid og krefter tok det for meg å endre tankesettet mitt.

- og jeg spiser faktisk ikke såååå mye fett nå heller..... det er "bare" å finne den type fett du kan leve med. For meg er det f.eks. fløte/krem, rømme, smør, -- men ikke mye stekefett, og ikke fett på kjøtt. Ikke mat som flyter i fett/olje, neitakk.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:48   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Legg inn det du spiser på feks mat på data som du finner på www.matportalen.no og du vil nok se at du spiser ALT for lite kcalorier til at du vil gå ned

Snedig nok - for en del av oss vil trening gjøre vektnedgangen mindre. For øyeblikket trener jeg ikke annet enn gåturer noen ganger i uka - og jeg har gått ned ca 1 kg pr uke de siste 8 ukene

Jeg holder meg til spis-deg-slank filosofien som mikser lavkcalori (12-1500 kcal pr dag) med lavkarbo (fordi ellers går jeg ikke ned - med kun lavkarbo...)

Frokost: To skiver lavkarbobrød med lavkarbo syltetøy (og meierismør under...)

Lunsj: et stykke kald kokt laks med dressing av majo og creme fraiche med masse urter i

Mellom: Hjemmelaget smoothie med cottage cheese, fløte, sjokolade proteinpulver, vann og litt flytende natreen (kunstig søtning)

Middag: En kyllingfilet med kokt brokkoli og blomkål og fløtesaus laget på smøret (meierismør!) etter stekingen

Kvelds: Litt pisket fløte med natreen og feks bringebær.

Jeg anbefaler at du starter med å orientere deg "for nybegynnere" - men prinsippet er egentlig enkelt:
1. Ingen potet, brød, ris, pasta eller grønnsaker som gror under jorda.
2. Hold deg ellers til matvarer som har mindre enn 5 gram karbohydrater pr 100 g.

Start med disse to reglene mens du orienterer deg om "retningene" innen lavkarbo. Flere av oss har prøvd flere - og etterhvert funnet den retningen som passer oss best til daglig og som gir best resultat vektmessig

Jeg kommer fra no fat - generasjonen, og det var VELDIG vanskelig å begynnelsen å venne seg på å ikke bekymre seg for fett. Husk at så lenge du spiser LITE karbohydrater, vil ikke fettet legge seg på kroppen, men faktisk hjelpe deg å forbrenne det fettet du allerede har

Lykke til - husk at kunnskap er veien til suksess - også når det gjelder lavkarbo!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 00:04   #10
hugsoere
Juniormedlem
 
hugsoere sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fet, Akershus
Alder: 58
Innlegg: 16
hugsoere er på en erverdig vei

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Gelica, her.

Takker for tilbakemeldinger
Når jeg tenker på slanking å gå ned i vekt/cm tenker jeg automatisk på masse vann, knekkebrød, grovt brød og ikke fløte, smør, egg, bacon og all slagt nam som dere skriver her.
Var det vanskelig for dere å lese dere frem til hvordan "dietten" deres burde være?
Gikk dere ned i kg og cm raskt eller etterhvert?
Når jeg spiser en posjon egg og bacon føler jeg at jeg legger på meg 1 kg tvert pga alt fettet.

Er det noen som vil dele med meg hvordan en vanlig dag ser ut for dere, hva dere spiser, hvor ofte (er det hver 3. time som anbefales) drikker dere mye vann, trener dere mye osv.

Dette høres ut som en diett fra himmelen for meg

På denne linken kan du se hvor mye karbohydrater som er de forskjellige matvarer. http://ketose.no/lavkarbo-dietter/at...e-vekttap.html

Til dette med egg, bacon, smør og fløte: Ja det funker. Jeg har gått ned 17,1 kg siden 4.februar. (har minst spist 17,1 kg bacon) Vann skal du drikke, men les på antall karbohydrater i vanlig brød. Varierer fra 40-70 g pr 100 gr brød. Kutt bare ut brødet. Jeg trodde aldri jeg skulle si dette for snart 5 mnd siden. Men du holder deg lenger mett når du fyller på med litt skikkelig drivstoff (les fett). Jeg kan si jeg gikk ned fra 118,5 kg til 114,5 kg på en uke. 10-11kg på en mnd. PS, jeg lå på ca 15-20 g karbohydrater i døgnet.

Dra til himmelen, les og lær. Spis god fet mat, og du skal se kiloene raser. (PS husk og kutte karbohydratene) og ikke slurv med halveis diett. Da nytter det ikke.

__________________


hugsoere er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 11:52   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

- og jeg spiser faktisk ikke såååå mye fett nå heller..... det er "bare" å finne den type fett du kan leve med. For meg er det f.eks. fløte/krem, rømme, smør, -- men ikke mye stekefett, og ikke fett på kjøtt. Ikke mat som flyter i fett/olje, neitakk.

*nikker* Sånn er det med meg også - fettranda på kotelettene får fremdeles ligge i fred, men jeg mesker meg med fløte, krem, rømme og meierismør / bremykt! *slafse*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt hjelp Christine81 Lavkarbo generelt 3 27-08-09 00:01
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt hjelp her smiley_82 Spørsmål og svar 1 13-02-08 17:00
Trenger litt hjelp tuttelure Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-11-07 19:04
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 09:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no