Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aldri mer alkohol på ketolyse!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-10, 12:52   #1
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Aldri mer alkohol på ketolyse!

I går kosa jeg meg skikkelig, hadde første frikvelden på lenge, og tenkte jeg skulle skeie "ordentlig" ut, og kjøpte meg ei flaske hvitvin. Den ble konsumert uten problem, men veldig stille og rolig fordelt ut på en 5-6 timer...ble ikke særlig full, bare "god.og-brisen".....Men i morges når jeg våkna, hadde jeg en helt forjævlig dag!! Er kvalm, slapp, har hjertebank, klarer ikke å stå oppreist lenge av gangen...Prøvde å lufte bikkja, men det måtte jeg bare gi opp, og sette meg ned i hagen mens hunden lufra seg selv...:P Fysj, dette er grusomt! Så nå ligger jeg på sofaen med dyne og pute med ei bøtte lett tilgjengelig... Å samboeren bare ler av meg :P Jeg som kunne drikke både en og to flasker vin og være fin form dagen derpå! Nei, fysj, dette er faktisk ikke verd den kosen man får av et par glass vin! Tror nok jeg dropper det, iallefall en stund framover!

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:57   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!! :P

Huffda, det hørtes ikke særlig godt ut, nei!!

Jeg har helt motsatt erfaring, på lavkarbo/ketose så er jeg ikke fyllasyk mer - kun hodepine hvis noen symptomer i det hele tatt .
Hvor mye restsukker var det i vinen?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 14:16   #3
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!! :P

Nei, ikke noe deilig... :P Men håper det går over snart! Det var Christer Beerents hvitvin, 4 g sukker pr liter tror jeg...så det var jo ikke så mye, eller?

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 14:22   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Oi! Jeg er også omvendt, jeg er mye mindre fyllesyk nå enn jeg var før. Merkelig. Kanksje det bare er snakk om "oppstartsproblemer"? Jeg har stort sett vært i ketose i drøyt tre år, og har aldri problemer med å drikke alkohol.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 14:59   #5
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Har gått på ketolyse\lavkarbo i 3,5 måneder, og har ikke hatt noe problemer med alkohol i det heletatt. Tålte veldig lite i begynnelsen, men etter et par uker gikk det helt fint!
Nå kan det fort gå med 1/2 flaske Whiskey eller 2 flasker rødvin pluss et par glass attåt uten problemer. Kan tilogmed føle meg helt fin dagen derpå

Nå er jeg i en vennegjeng som fort tar oss en bytur minst 1, gjerne 2 ganger i uka da, så har vel litt å gjøre med hva man er vant med også.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:02   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Jeg er vel litt der Clockwork er, og så har jeg vel også god fartstid. Vi drar gjerne ut et par ganger i uka, særlig nå på sommeren, og jeg er f.eks helt fin i dag, tross at jeg drakk fire (lite) øl, en flaske vin og to glass rødvin ute i går. Cluet for meg, uansett høy- eller lavkarb, er å forsøke å få i meg mat, gjerne litt ekstra fet mat, både før og etter alkoholinntak (ikke alltid like lett å få til det med etter ), og jeg prøver å unngå å legge meg på stigende rus.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:03   #7
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

åh, så heldige dere er!! Hadde vært digg å våkna i morges å være i god form..
*ligger-på-sofaen-og-synes-synd-på-meg-selv*

Håper det er bare "oppstart-problemer", men uansett så tru æ det blir leeeeeeenge til jeg prøver meg på noe alkohol...å få ødelagt en hel dag pga noen glass vin er det ikke verd...fysj!

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:04   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!! :P

Opprinnelig lagt inn av frkDoug, her.

Nei, ikke noe deilig... :P Men håper det går over snart! Det var Christer Beerents hvitvin, 4 g sukker pr liter tror jeg...så det var jo ikke så mye, eller?

4 gram var ikke mye nei.
Håper at du er bedre nå i alle fall

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:17   #9
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Cluet for meg, uansett høy- eller lavkarb, er å forsøke å få i meg mat, gjerne litt ekstra fet mat, både før og etter alkoholinntak (ikke alltid like lett å få til det med etter ), og jeg prøver å unngå å legge meg på stigende rus.

Takk for bra tips! Jeg tror kanskje det kan ha noe med at jeg ikke spiste så mye i går, når jeg tenker meg om...jeg spiste bare litt eggerøre og bacon til frokost, så bringebær med fløte til "middag"...plages litt med å få i meg nok mat for tida, kan jo være der det ligger!

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:18   #10
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!! :P

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

4 gram var ikke mye nei.
Håper at du er bedre nå i alle fall

jada, det kommer seg Men gleder meg til i morgen, skal bli deilig å våkne i god form

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:18   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av frkDoug, her.

Takk for bra tips! Jeg tror kanskje det kan ha noe med at jeg ikke spiste så mye i går, når jeg tenker meg om...jeg spiste bare litt eggerøre og bacon til frokost, så bringebær med fløte til "middag"...plages litt med å få i meg nok mat for tida, kan jo være der det ligger!

Åh, ja. Jeg blir MYE mer dårlig om jeg ikke har fått i meg nok mat, altså. Så jeg tror nok det har bidratt ekstra til den dårlige formen du har i dag. Men, selv om du kanskje føler deg litt dårlig i dag, prøv å få i deg noe mat, gjerne fet mat, som sagt. Det hjelper!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:28   #12
Eunika
Juniormedlem
 
Eunika sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 25
Eunika er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Uffffff.... Stakkars!
Jeg forsøkte meg også på litt vinings i helga, etter ca 3 uker i ketose. En ekstra tørr rosè med bobler i... Blei nok litt på snurr, men ikke verre enn at det var kledelig :=) Var i fin form dagen etterpå, så må si meg enig med de som kjente rusens bakside i sterkere grad FØR de begynte på kur!

__________________
Ars longa - vita brevis
Eunika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:35   #13
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er vel litt der Clockwork er, og så har jeg vel også god fartstid. Vi drar gjerne ut et par ganger i uka, særlig nå på sommeren, og jeg er f.eks helt fin i dag, tross at jeg drakk fire (lite) øl, en flaske vin og to glass rødvin ute i går. Cluet for meg, uansett høy- eller lavkarb, er å forsøke å få i meg mat, gjerne litt ekstra fet mat, både før og etter alkoholinntak (ikke alltid like lett å få til det med etter ), og jeg prøver å unngå å legge meg på stigende rus.

Veldig viktig ja, prøver også å prøve og spise før og etter, samt ikke legge meg i stigende rus. Drikke litt vann innimellom får man også igjen for, spesielt om man drikker mye rødvin.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:43   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Ja! Vann er kjempeviktig! Prøver best jeg kan å drikke et stort glass vann til hver alkoholenhet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:47   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!! :P

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Huffda, det hørtes ikke særlig godt ut, nei!!

Jeg har helt motsatt erfaring, på lavkarbo/ketose så er jeg ikke fyllasyk mer - kun hodepine hvis noen symptomer i det hele tatt .
Hvor mye restsukker var det i vinen?


Hihihi sånn har jeg det også heldigvis, men nå har jeg ennå ikke blitt brisen på vin kun på ren sprit med sukkerfritt blandevann. Tror nok sukkeret har en del og si for graden av "fyllesjukhet" , for jeg har ei venninne som ikke lever på lavkarbo men som har gått over til å kun drikke sukkerfrie drinker og hun sier at hun er langt fra så fyllesjuk som før.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:53   #16
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Takk for gode tips og råd. Tro meg, jeg skal følge de! Men nå er formen stigene, fant den beste fyllesyk-medisinen... lå på sofaen her, og fikk plutselig så sinnsykt lyst på sjokolade! (av alle ting når man e fyllesyk...?? ) Så jeg laga Iset sin sjokoladekake: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32816
Å den var dritdigg!!! Så nå har jeg fått i meg et par sånne, og formen kommer seg Nam-nam, sjokoladekake.....

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:56   #17
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Eunika, her.

Uffffff.... Stakkars!
Jeg forsøkte meg også på litt vinings i helga, etter ca 3 uker i ketose. En ekstra tørr rosè med bobler i... Blei nok litt på snurr, men ikke verre enn at det var kledelig :=) Var i fin form dagen etterpå, så må si meg enig med de som kjente rusens bakside i sterkere grad FØR de begynte på kur!

Hva het vinen du drakk??
Er ute etter fler alternativ! Ikke så glad i rød nemlig. Liker søt hvit..

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 01:55   #18
Eunika
Juniormedlem
 
Eunika sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 25
Eunika er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Hei... Jeg husker ikke hva den heter, synes å huske det var et innviklet og litt langt navn... Flaskehalsen var lang og smal... Og den hadde skrukork av alle ting!!! Skal forsøke å finne ut av hva den heter... Eventuelt spør på vinmonopolet :=)

__________________
Ars longa - vita brevis
Eunika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 03:32   #19
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av frkDoug, her.

I går kosa jeg meg skikkelig, hadde første frikvelden på lenge, og tenkte jeg skulle skeie "ordentlig" ut, og kjøpte meg ei flaske hvitvin. Den ble konsumert uten problem, men veldig stille og rolig fordelt ut på en 5-6 timer...ble ikke særlig full, bare "god.og-brisen".....Men i morges når jeg våkna, hadde jeg en helt forjævlig dag!! Er kvalm, slapp, har hjertebank, klarer ikke å stå oppreist lenge av gangen...Prøvde å lufte bikkja, men det måtte jeg bare gi opp, og sette meg ned i hagen mens hunden lufra seg selv...:P Fysj, dette er grusomt! Så nå ligger jeg på sofaen med dyne og pute med ei bøtte lett tilgjengelig... Å samboeren bare ler av meg :P Jeg som kunne drikke både en og to flasker vin og være fin form dagen derpå! Nei, fysj, dette er faktisk ikke verd den kosen man får av et par glass vin! Tror nok jeg dropper det, iallefall en stund framover!

Off, det hørtes ut som en horribelt grusom fyllesyke!
Skulle du få lyst på et glass igjen, så tror jeg det er lurt å spise før du drikker.
Selv har jeg ingen problemer med å ta noen glass (eller flere) mens jeg er i ketose.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 23:30   #20
Milla_83
Juniormedlem
 
Milla_83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 12
Milla_83 er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Huff, vet akkurat hvordan du har det! Begynte selv på Ketolyse i slutten av januar, og etter det har jeg omtrent ikke tålt alkohol. Jeg kan drikke mindre enn et halvt glass vin, og likevel er resultat at jeg er helt utslått dagen derpå. Kvalme, forferdelig hodepine, svimmelhet osv, osv.
Akkurat som deg kunne jeg tidligere drikke en vinflaske uten å kjenne noe nevneverdig dagen derpå, nå kan jeg knapt lukte på korken!
Jeg trodde først det var de "typisk" lavkarbo rødvinene jeg ikke tålte, men eksprimentering har vist at jeg reagerer på samme måte om jeg drikker rødt, hvitt eller øl.

Er fryktelig trist for jeg er en av de som virkelig nyter å kunne kose meg med et glass vin i ny og ne.

__________________
It`s a new dawn,
It`s a new day,
It`s a new life
For me And I`m feeling good

Milla_83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:34   #21
LillePille
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
LillePille er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Eit glass raudvin no og då gå veldig fint, men då eg for ei tid sidan drakk halvanna flaske resulterte det i ein vanvittig skallebank dagen derpå! Kan godt hende eg hadde ete for lite den dagen, slik du gjorde, og eg trur nok kanskje at eg la meg på stigande rus... Dette er ting som vanlegvis går fint, men heilt tydeleg ikkje gjorde det no tar med meg mat-tips til neste runde

__________________


LillePille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:06   #22
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!! :P

Opprinnelig lagt inn av frkDoug, her.

Nei, ikke noe deilig... :P Men håper det går over snart! Det var Christer Beerents hvitvin, 4 g sukker pr liter tror jeg...så det var jo ikke så mye, eller?

Hadde akkurat samme erfaring med akkurat samme hvitvin faktisk, ble rådårlig. Skal i allefall ikke prøve den igjen med det første

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 23:51   #23
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Milla_83, her.

Huff, vet akkurat hvordan du har det! Begynte selv på Ketolyse i slutten av januar, og etter det har jeg omtrent ikke tålt alkohol. Jeg kan drikke mindre enn et halvt glass vin, og likevel er resultat at jeg er helt utslått dagen derpå. Kvalme, forferdelig hodepine, svimmelhet osv, osv.
Akkurat som deg kunne jeg tidligere drikke en vinflaske uten å kjenne noe nevneverdig dagen derpå, nå kan jeg knapt lukte på korken!
Jeg trodde først det var de "typisk" lavkarbo rødvinene jeg ikke tålte, men eksprimentering har vist at jeg reagerer på samme måte om jeg drikker rødt, hvitt eller øl.

Er fryktelig trist for jeg er en av de som virkelig nyter å kunne kose meg med et glass vin i ny og ne.

Pass på å drikke vann sammen med fludiumet, gjerne mineralvann. Kroppen har mindre vann å fordele når man ikke har noe særlig glykogen, og det merker man godt når den skal skylle ut djevelens munnvann og andre giftstoffer i store mengder

Jeg blir helt ødelagt dagen derpå selv hvis jeg ikke passer på

  Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:30   #24
JackMorten
Nytt Medlem
 
JackMorten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim og Lofoten
Innlegg: 3
JackMorten er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

Nå som jeg har vært i ketolyse en stund virker alkoholen mye sterkere på meg. Sist lørdag var jeg på grotte og teltur og drakk en halv flaske rødvin... Ble meget snurr, enda en halv flaske rødvin ikke er mye for en voksen man på 84 kilo. I går var det atter en gang lørdag og jeg drakk en hel flaske vin og ble helt kanon full og måtte til og med spy når jeg endelig fikk rotet meg hjem i ettiden på natten. Ganske flaut faktisk.

Så min alkoholterskel i ketose er utrolig mye lavere enn ved et "normalt" kosthold... Med andre ord bør en passe seg.

Jack

JackMorten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Platons filosofi Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 18:50   #25
Eunika
Juniormedlem
 
Eunika sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 25
Eunika er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer alkohol på ketolyse!

... Tar tilbake alt jeg sa om mindre fyllesyke dagen derpå. Fytti katta!

__________________
Ars longa - vita brevis
Eunika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse - alkohol Svima Generell diskusjon 3 04-12-09 11:37
Ketolyse og alkohol emma1 Spørsmål og svar 1 07-05-08 09:39
Aldri mer! Valeriana Lavkarbo generelt 8 24-08-07 13:25
Alkohol på ketolyse **Angelica** Ketolysekuren 9 10-03-07 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no