Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Må spørre igjen jeg altså, sorry, men blir dette noe godt tror dere?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-09-10, 09:58   #1
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Må spørre igjen jeg altså, sorry, men blir dette noe godt tror dere?

400g kjøttdeig av svin
200g karbonadedeig
2 ts salt
2 egg
4 dl fløte
1 ts malt muskat
3/4 ts malt ingefær
1 ts pepper

Kan dette bli gode medisterkaker tror dere? Jeg så på en nettside nettopp at medisterkaker ofte var malt svinekjøtt, spedd med storfekjøtt og fløte.
Vet denne blir litt magrere, men tror dere jeg vil få en medisterkakelignenes smak og konsistens av dette?

Tenkte å kjøre dette i en kjøkkenmaskin

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:03   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Må spørre igjen jeg altså, sorry, men blir dette noe godt tror dere?

Høres godt ut, men vær litt tilbakeholden på fløta, altså ikke hell i alt på en gang. Så du ikke får flytende farse, hell i litt og litt. Jeg synes det er godt med litt finhakket( nærmest revet) løk i medister.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:06   #3
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Er det en ide og fylle opp riktig mengde fløte og knuse eggene i fløta og så spe litt og litt??

Eller lønner det seg og knuse to egg og ha i for så å spe litt og litt fløte?

Marius

Gammel 21-09-10, 10:09   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Jeg kjører deigen og krydderene først, så i med eggene, også fløte til slutt. La deigen tykne mellom hver gang du heller i en slump. For å si det sånn, jeg har endt opp med å lage kjøttbrød og ikke kjøttkaker pga et slikt eksperiment.. Men har du johannesbrødkjernemel eller fiberhusk i hus, så kan du ha i en ts og la deigen stå litt før du steker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:11   #5
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Jepp, har både JBK og Fiberhusk.

Håper jeg slipper dem, for er ikke glad i den glatte smaken som JBK gir.
Også synes jeg ofte fiberhusk gjør at man tørker i halsen hehe

Marius

Gammel 21-09-10, 10:19   #6
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har endt opp med å lage kjøttbrød og ikke kjøttkaker pga et slikt eksperiment..

Hmm, faktisk ikke dumt, er jo en ide å legge farsen i en brødform, så blir det deilig kjøttpudding som vi kaller det. Blir vel samme som du kaller kjøttbrød

Det kan man jo spise som pålegg også Nam nam

Det jeg elsket før til frokost var å kjøpe fersk kjøttfarse, smøre ett lag på brødskiva og steike det i panna. Hehe, heelt ferskt. Kalte det for farsebrød

Gammel 21-09-10, 10:32   #7
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Det jeg elsket før til frokost var å kjøpe fersk kjøttfarse, smøre ett lag på brødskiva og steike det i panna. Hehe, heelt ferskt. Kalte det for farsebrød

Gammel favoritt her også!

Har brukt lavkarbobrød samt godt krydret medisterdeig (fra slakteriet på Lena) og stekt i meierismør med en solid osteskive på toppen... har funka det

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:33   #8
Grovsnus
Medlem

Grovsnus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Høres fint ut. Og følg rådene om speing.
men hvis du drøyer den litt så er det ikke lenge til billig svineribbe kommer i butikkene. Da skjærer du av det meste av kjøtt og flesk og maler det til medisterdeig/farse. Og ribbene som blir igjen kan du bruke til spear-ribbs.

Ha ei god ribbe
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:53   #9
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Høres fint ut. Og følg rådene om speing.
men hvis du drøyer den litt så er det ikke lenge til billig svineribbe kommer i butikkene. Da skjærer du av det meste av kjøtt og flesk og maler det til medisterdeig/farse. Og ribbene som blir igjen kan du bruke til spear-ribbs.

Ha ei god ribbe
Mvh Grovsnus

Godt råd, og jeg kommer nok til å lage dette mange ganger framover. Og til jul skal jeg værtfall lage masse medisterkaker som jeg kan spise med ribba mi

Nam nam

Gammel 21-09-10, 10:54   #10
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Gammel favoritt her også!

Har brukt lavkarbobrød samt godt krydret medisterdeig (fra slakteriet på Lena) og stekt i meierismør med en solid osteskive på toppen... har funka det

Hvilket lavkarbobrød bruker du? Har laget meg ett par jeg, men synes ikke de er sååå gode. Blir liksom så bløte og ikke sprø.

Kunne tenkt meg å prøvd ett lyst brød, som knutteloff, men hørt det er vanskelig å få bra.

Men sleng ut brødet du bruker, kanskje det er godt? Blir det sprøtt i panna?

Marius

Gammel 21-09-10, 12:47   #11
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Har brukt dette brødet Har skivene blitt litt bløte har jeg tatt dem i brødristeren, fungerer utmerket!

Skivene har fått en sprø skorpe i stekepanna og dryppet av meierismør - knallgodt!

Tror jeg må bestille mer medisterdeig, ble skikkelig fysen gitt

Gammel 21-09-10, 13:02   #12
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Har brukt dette brødet Har skivene blitt litt bløte har jeg tatt dem i brødristeren, fungerer utmerket!

Skivene har fått en sprø skorpe i stekepanna og dryppet av meierismør - knallgodt!

Tror jeg må bestille mer medisterdeig, ble skikkelig fysen gitt

Faktisk det brødet der jeg prøvde nå sist også. Synes det har en litt sær smak. Spess de første to bitene Hehe. Lurer på om det er en av ingrediensene jeg reagerer på, for jeg synes det er samme sekle smaken jeg fikk av nannahs knekkebrød. Tror det er ett av de frøene der jeg ikke liker. Bare finne ut hvem av dem

Marius

Gammel 21-09-10, 13:16   #13
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Da får du prøvesmake frøa og droppe de du ikke liker
Vet Nannah har et lyst søndagsbrød , har du forsøkt det?

Gammel 21-09-10, 13:24   #14
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Da får du prøvesmake frøa og droppe de du ikke liker
Vet Nannah har et lyst søndagsbrød , har du forsøkt det?

Nei, det har jeg ikke prøvd enda. Må kjøpe meg mandelmel, så skal jeg teste dette brødet.

Marius

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg MÅ spørre igjen jeg, kan jeg spise peanøtter/cashewnøtter? Nitja Ketolysekuren 6 07-12-08 22:15
Hva tror dere dette er? Nike Generell ernæringsdebatt 4 24-06-08 09:06
Går dette an tror dere? Elanessë Lavkarbo generelt 11 24-05-08 23:06
Hjelp! Da må jeg spørre igjen ang rå hamburger Trolla Lavkarbo generelt 3 12-07-07 18:56
Jeg tror- altså er jeg feit som folk flest Goggen Generell ernæringsdebatt 4 24-09-06 20:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.