Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lei

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-10, 13:55   #1
lisamo
Juniormedlem
 
lisamo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 31
lisamo er på en erverdig vei

Lei

jeg er matlei, jeg er lei av at vekten min står stille. hva skal jeg gjøre?

__________________


lisamo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:56   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Lei

Vel, jeg ville begynt med å skrive et par dagsmenyer, altså hva du vanligvis spiser på en dag. Litt vanskelig å hjelpe deg når jeg ikke vet hva du er lei hvis du skjønner
Også lurer jeg på: hvor lang tid har du brukt på å gå ned 22kg? 22kg er jo bare helt utrolig! Så kan jo hende kroppen trenger en liten pust i bakken for å innfinne seg med den nye deg

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:56   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lei

22kg er litt av en innsats, det. Hvorfor vekta ikke beveger seg er vanskelig å gjette uten å vite hva du spiser - men det med å være matlei burde det gå an å fikse. Spis noe annerledes! Det er så mye å velge i, selv om man skulle være på ketogen diett. Hva har du lyst på, om noe i det hele tatt?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:47   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Lei

Når jeg har gått ned 22 kilo skal jeg kysse badevekta!

Men jeg skjønner at du har nådd et nivå hvor du er lei. Jeg kan bare si som de andre... post hva du spiser og så vil du sikkert få forslag. Oppskriftsdelen på dette forumet er skikkelig god!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 17:52   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lei

Er vi ikke alle skikkelig matlei av og til? Og ender opp med å spise det samme flere dager på rad fordi man ikke har ork til å finne på noe nytt? Vel, JEG er ihvertfall slik Da surrer jeg en ukes tid og tenker på hvor matlei jeg er - også begynner jeg å lese i lavkarbo-bøkene jeg har, eller jeg søker på forumet, eller jeg går i butikken og prøver å finne noe jeg ikke har prøvd før... også handler jeg inn for flere dager, så er jeg berget litt til

22 kg er fantastisk - jeg er bare halvveis enda, og har stoppet opp foreløpig. Men heldigvis spiser jeg ikke feil for det - i dag ble det grillet kylling fra butikken med majo/CF dressing attåt...

Det ser ut som om jeg spiser mindre og mindre karbo jo mer matlei jeg blir...
Grønnsaker må til! Feks aubergine skrapet ut kjøttet og fylt med kjøttdeig med tomatsaus og masse krydder og ost på toppen - inn i ovnen og NAM!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:00   #6
lisamo
Juniormedlem
 
lisamo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 31
lisamo er på en erverdig vei

Sv: Lei

Jeg har brukt 6 mnd på å ta av meg 22 kg, men den maten jeg er lei av er: Taco salat, koteletter, salat, kesam og nøtter, egg og bacon, asparges og bacon.. Har vell laget flere matretter, men jeg er så lei så det blir bare ett ork. Å når jeg er matlei så spiser jeg nesten ikke noe, å det går jeg ikke ned på.

__________________


lisamo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:04   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lei

jeg var matlei på høykarbo jeg, så det blir spennende å se hvor matlei jeg blir på lavkarbo, hehe :P Har en følelse av at det kommer til å skje.. blir så mye kjøtt og fisk, kan jo ikke variere som med høykarbo.. Men så er det viktigere for meg å bli sunn og frisk enn mat.. Jeg må bare tenke at jeg må spise for å få næring, ikke for å kose meg..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:08   #8
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Lei

du skal få en utfordring av meg:

lag _bare_ fiskeretter en uke. lavkarbo, selvsagt.
les kokebøker og lag en plan, fisk og skalldyr må inngå i alle retter du spiser en hel uke fremover (ok, utenom frokost da, hvis det blir litt for heavy).

kan det hjelpe med å flytte fokus litt?

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:46   #9
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Lei

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38415

her er url til fiskeoppskrifter, forresten.

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:46   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lei

Opprinnelig lagt inn av lisamo, her.

Jeg har brukt 6 mnd på å ta av meg 22 kg, men den maten jeg er lei av er: Taco salat, koteletter, salat, kesam og nøtter, egg og bacon, asparges og bacon.. Har vell laget flere matretter, men jeg er så lei så det blir bare ett ork. Å når jeg er matlei så spiser jeg nesten ikke noe, å det går jeg ikke ned på.

Jeg spiser ingenting (nesten) av det du nevner, så da kan jeg kanskje ramse opp mine favoritter? Grillet kylling med dressing. Majo og CF med en liten sprut ketchup uten sukker og en sprut natreen og sitronsaft. Eller uten ketchupen og med karri (om du liker det). Veldig god når jeg er matlei for det tar så kort tid å lage! Skaldemans kjøttkaker, med samme dressing som over. 400 g svinekjøttdeig, 4 eggeplommer, 2 dl fløte. Bland i fløten først litt og litt, deretter en og en eggeplomme. Salt og pepper. Stek i panna. Saftig og godt, og du blir KJEMPEMETT!! Salat (valgfri grønnsalat), picnic-skinke, ostebiter (hvitost/feta/annen ost), samme dressing som over *ler*. Kyllingfilet skjært lomme i med philadelphia med smak inne, vri bacon rundt og stek i panna. Ha i litt fløte og paprikakrydder i stekesjyen. Grønnsaker av eget valg. Aubergine, skrapet tom, fylt med kjøttdeig med tomatsaus valgfri, sopp og bacon, topp med ost og gratiner i ovnen. Fiskekaker (hjemmelaget av denne oppskriften: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...69&postcount=1 grønnsaker til eller bare dressingen over. Fløte eller CF i stekesjyen. Når jeg er skikkelig matlei ser jeg at jeg spiser mye mindre karbo faktisk... (og for en gangs skyld i livet er det LOV å bare spise kjøttkaker med dressing til hehe). Og så tilslutt må jeg bare anbefale cappuchino-smoothiesen over alle smoothieser! http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=158. Du kan lage de en og en også i feks en "magic bullet" mikser. Da virker det som den blir litt tykkere. sjokolade-proteinpulveret "gjør" hele smoothiesen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:57   #11
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg må bare tenke at jeg må spise for å få næring, ikke for å kose meg..

Hva?? Har alltid vært glad i å lage mat, men etter at jeg begynte på ketolysekuren og fant dette fantastiske forumet har jeg tatt helt av

Har aldri kost meg med å lage så mye god mat som nå!! Her er det et eldorado av fantastisk gode matoppskrifter, og de fleste krever svært lite jobb/tid å lage

Variasjon er vel et stikkord enten man spiser ditt eller datt? Man blir vel lei når man stadig spiser det samme?

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:04   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lei

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Hva?? Har alltid vært glad i å lage mat, men etter at jeg begynte på ketolysekuren og fant dette fantastiske forumet har jeg tatt helt av

Har aldri kost meg med å lage så mye god mat som nå!! Her er det et eldorado av fantastisk gode matoppskrifter, og de fleste krever svært lite jobb/tid å lage

Variasjon er vel et stikkord enten man spiser ditt eller datt? Man blir vel lei når man stadig spiser det samme?

ja mitt problem er at jeg er så kresen.. liker ikke grønnsaker.. prøvd å steke, koke,mose, dampe,...alt Så da blir det veldig lite variert.. men det gjelder jo både høy og lavkarbo.. og jeg var jo en pasto og risoman før så.. hehe :P ikke noe lettere uten det, før koooset jeg meg med mat, nå spiser jeg kun fordi jeg blir sulten... hehe.. spiser så klart ting jeg syns er godt da.. Men det blir ikke samme "kosen".. Feilen min har jo vært at jeg har koset meg for mye med mat.. jeg må prøve å få inn at jeg ikke trenger mat for å kose meg liksom

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no