Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kronisk fiskehater ...
Jeg vet faktisk ikke helt selv hvordan den har kommet der, den har vært der siden jeg var åtte år. Jeg har ikke frivillig spist fisk siden jeg var åtte år altså. Min teori er at det var ett opprør eller rop om oppmerksomhet da dette skjedde på tre dager:
Mentalt allergisk som at jeg har en mental sperre når det gjelder sjømat. Den mentale sperren er så sterk at jeg brekker meg av fiskelukt og fiskesmak. Og jeg sliter veldig med å spise mat når jeg vet det er fisk i nærheten. Uansett om jeg lukter det eller ikke. Jeg vet det høres barnslig ut når jeg ikke har en god grunn til å spise fisk, men jeg synes ikke det er noe å forsake. Klarer meg da lett uten fisk. Det er bare litt plagsomt og litt flaut når andre spiser fisk... Og jeg har ett lite problem hvis jeg en gang får barn, fordi jeg kommer ikke til å servere fisk eller å spise fisk for at de skal se at det er OK. Da får de ha fisk noen ganger jeg er borte. Rett og slett.
Gjerne også tangkapsler (Kelp) for jod. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Kronisk fiskehater ...Høy kilopris;
Jo jeg ser den
![]() |
![]() |
#53 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Kronisk fiskehater ...Jeg spiste bare fisk det første året mitt etter kostholdsomleggingen, altså, jeg var opprinnelig veggis, og spiste da ikke kjøtt, det begynte jeg ikke med før etter et år. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 52
![]() |
Da dropper jeg linsene, men skal rømmen serveres kald (ukokt) eller varmet opp i panne? Skal fisken kokes litt i rømmen? Bør det ikke være noe i rømmesuasen ? Smak? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt.
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Kronisk fiskehater ...Jeg ELSKER laks, men ikke hvis jeg er i ketose. Da smaker det forferdelig..
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: Kronisk fiskehater ...Jeg synes ikke det er rart mat er årsak til så mange følelser, både rasjonelle og irrasjonelle. Det er ok med flyskrekk, så hvorfor ikke fiskeskrekk? Mat omfatter vi oss med hver dag, det er essensielt, og er opphav til temmelig mange sykdommer, tilstander osv. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#57 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Sv: Kronisk fiskehater ...Veldig enig med deg, Dååris!
![]() |
![]() |
#58 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Kronisk fiskehater ...Spørsmålet er jo også hvor reelt det egentlig er, denne aversjonen eller kresenheten!
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 52
![]() |
Ok, da har jeg prøvd oppskriften din. Kommentaren fra kona var at dette måtte vi ha flere ganger. Samtidig som datteren min og 2 av hennes venner koste seg med maten. Jeg derimot har ikke noe sterkt behov for å prøve igjen. Sikkert ikke noe galt med din oppskrift, men heller hodet mitt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt.
![]() |
![]() |
#60 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Sv: Kronisk fiskehater ...Åh, jeg prøver løk ofte, og har etter mange år klart å lære å tolerere det når det er godt gjemt i gratenger og lignende - men bare når det er nylaget, når det har stått en stund eller blir oppvarmet igjen blir løksmaken så overveldende at jeg ikke klarer å svelge.
![]() |
![]() |
#61 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kronisk fiskehater ...Har ikke tid til å lese hele tråden akkurat nå, blir straks hentet for å dra til bestemor og håper som en unge på småsuppe med bulle eller seibiff med løk og gulrotstuing. <3 |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#62 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Du var kjempeflink!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jeg er ikke lenger kronisk syk | raskall | Livets lyse side | 19 | 18-05-10 07:28 |
Kronisk utmattelse og lavkarbo ... erfaringer? | LenaBeatrice | Fysisk og mental helse | 15 | 20-10-09 15:34 |
Noen kronisk syke her? | trollmamma | Lavkarbo generelt | 16 | 04-08-09 22:31 |
Kronisk fysing og smaksorgasme? | Skautrollet | Fysisk og mental helse | 7 | 12-06-09 13:22 |
Lavkarbo og kronisk utmattelsessyndrom | arnev | Fysisk og mental helse | 3 | 11-12-08 10:45 |