Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bacon chrisp er svinaktig godt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-07, 00:42   #1
Solis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Innlegg: 17
Solis er på en erverdig vei

Bacon chrisp er svinaktig godt

Hei.
Har lett over alt på forumet, men finner ingen ting om dette. Jeg er på 4. dagen og vekta har endelig begynt å raøre på seg. Har kutta ut nøtter og det gav utslag!
Men er det lov å spise "litt" baconsvor når man er i induksjonsfasen? Det er ikke snakk om mye, men bare noen stykker for å dekke litt saltbehov.

Pisket 1/2 dl fløte i dag og kuttet opp 6 jordbær uten noe søtstoff, og det var bare digg. Er dette lov, når man bare holder seg under 20 karboer om dagen?
Min lokale bokhandel var utsolgt for boka til Atkins, så jeg har ingen håndfaste oppslagsverk. Men deilig er det at det går fremover...

__________________


Solis er i gang igjen etter pause fra desember


Solis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anything, bare det virker! Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 05:09   #2
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Om det er Atkins du skal følge skal du ikke ha jordbær eller fløte de første 14 dagene. Det er listet opp hva som er akseptabelt for disse dagene. Tror det er vanskelig å følge Atkins uten å ha tittet litt i boka først.
Min erfaring fra baconcrisp er at det binder en del vann til kroppen. Det påvirker vel ikke fettforbrenningen, men vil gjøre at kroppen holder mer på vann og at vekttapet blir mindre i den oppstartsperioden som er så motiverende for mange.
Du finner sikkert boken på haugenbok.no, bokkilden.no, norli.no eller andre nettsteder. Da har du den i løpet av få dager i posten.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 08:40   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Er enig her! Om det er Atkins du vil følge, så er dette den fullstendige lista over lovlige matvarer de første fjorten dagene (induksjonen): http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Men vil ut fra at den norske utgava av Atkins' bok er en gammel versjon (fra 1992, selv om den er utgitt i Norge for bare noen år siden), anbefale å kjøpe den nyeste (2001, er det vel?) på engelsk, ellers så kan også fint supplere den norske med det du finner her inne.

Lykke til, og spør og grav det du kan her inne!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 08:57   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Opprinnelig lagt inn av Solis, her.

Hei.
Har lett over alt på forumet, men finner ingen ting om dette. Jeg er på 4. dagen og vekta har endelig begynt å raøre på seg. Har kutta ut nøtter og det gav utslag!
Men er det lov å spise "litt" baconsvor når man er i induksjonsfasen? Det er ikke snakk om mye, men bare noen stykker for å dekke litt saltbehov.

Pisket 1/2 dl fløte i dag og kuttet opp 6 jordbær uten noe søtstoff, og det var bare digg. Er dette lov, når man bare holder seg under 20 karboer om dagen?
Min lokale bokhandel var utsolgt for boka til Atkins, så jeg har ingen håndfaste oppslagsverk. Men deilig er det at det går fremover...


Som Maxxx sier er det absolutt ikke anbefalt å starte en så radikal kostomlegging uten å ha lest boka. Det er som å kjøre bil uten å ha lært det ellet tatt lappen, - man havner som regel i grøfta ! Det er også riktig at baconcrisp bør inntas med forsiktighet da det kan binde vann. Teknisk sett kan det høre inn under "bacon" - og dette er tillatt. Men pass på at du bruker "ekte" svor og ikke den som er laget av mais !

I tillegg til hva de andre har svart, så er det heller ikke godkjent med så mye kremfløte de første 14 dagene. Det er en kjent "partystopper" og bør brukes med forsiktighet.

Inntil videre kan du lese her:

Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett.
Alt du har ønsket å vite om ketose

Fase 1: Induksjon

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 15:18   #5
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Bacon svor kjøpt på Rabatthuset inneholder 0 karber, så det kan du fint kose deg med så møe du vil.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 15:28   #6
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Europris har også med 0 kh...

  Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 17:33   #7
AKB
LIvsnyter
 
AKB sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 77
Innlegg: 454
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Europris sin baconchips syntes jeg var pyton .Men den fra KIMs med 0 karber er mye bedre. Jeg finner den bare hos OBS og Mega altså.Men smak og behag kan jo alltid diskuteres, så da så.

__________________
GRIP DAGEN

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:31   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Den til Europris er alt for salt også.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:37   #9
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Den er min favorit, Europris chrispen ruler. Men men, smaken er som baken. Synes ikke jeg klarer den fete fra Kims, men her har vi begge deler. Kan ta annahver ... hehehe

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:51   #10
Solis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Innlegg: 17
Solis er på en erverdig vei

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Det var gode nyheter!
Det er min lille utskeielse... Nå må jeg ut og finne Kim's.

__________________


Solis er i gang igjen etter pause fra desember


Solis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anything, bare det virker! Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:47   #11
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 54
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Øffer er vel også uten carber.????? Håper jeg ....

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:46   #12
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bacon chrisp er svinaktig godt

Jeg liker så absolutt best Maaruds bacongull med grillkrydder. Den inneholder riktignok 2,5g karbo pr 100g vare, men jeg spiser sjeldent mer enn 50-70 gram om gangen. Sammen med bacongullet bruker jeg ofte First Price tacosaus (3,6g karbo) som dip. Det er kjempegodt!

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fløtetrukket indrefilet m/ bacon ++ elian Middag 15 23-03-08 12:22
Skadelig å spise rått bacon? Iset Barns kosthold 15 05-02-06 17:55
Karen B's kylling med bacon, fløte og timian Nille Middag 1 25-03-05 22:28
Godt Nyttår! Anne Livets lyse side 10 09-01-05 17:00
Basis proteinbrød (veldig godt) Iset Bakst 5 11-02-04 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no