Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Noen som kan lavkarbo julebakst?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-08, 11:00   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Noen som kan lavkarbo julebakst?

Da nærmer det seg jul. Jeg skulle gjerne hatt noen småkaker som egner seg for oss keto-personer. Favorittene mine er sandkaker, krumkaker, berlinerkranser og pepperkaker. For ikke å snakke om deeeeilige havremakroner.... :slurp:

Finnes det noen som har klart å generere noe lavkarbo forsøk som funker på noe av dette?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 11:44   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Det finnes en julemat-tråd, der ligger det mange oppskrifter på div....

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Her kan dere legge inn lenke til oppskrifter av julemat som dere legger inn (både bakst og mat), så skal jeg oppdatere hovedinnlegget. (Ikke legg oppskrifter her, men der de hører hjemme, bare lenken her.)

MAT:

Juleribbe.

Lills Medisterkaker.

Medisterkaker (med sydlandsk vri).

Medisterkaker (vanlige).

Juletapas.

Gratinert juleskinke.

Julesushi med røkelaks.

Dansk andestek.

DESSERT:

(I utgangspunktet, så tenker jeg at man kan jo bruke hva som helst, så det er bare å skumme gjennom dessertforumet, men jeg gjør et lite unntak for karamellpuddingen jeg fant på min vei. Også kan jeg legge inn flere dersom dere finner noe og lager lenke til meg i denne tråden.)

Karamellpudding.

BAKST:

(Det meste inne på bakst-forumet vil vel egentlig passe her, men kan samle det mest "julete" her. )

Fedons mandelkjeks (med fruktose).

Kjeks med mandler og egg (med fruktose).

Kokosmakroner (med splenda).


Kokosmakroner (med fruktose).

Hurtige spelt-pepperkaker (ser ut til å ha litt lavere GI enn vanlige pepperkaker, vurder selv).

Sprø peanøttkjeks (med splenda, og oppgitt næringsinnhold pr kjeks).

Nøttekjeks (med litt fruktose).

Konfektruter med moltekrem (fruktose).


Cilemoras alternative pepperkakelignende kjeks.


Krydderkakemuffins.

Sara Bernhard.

Krumkaker (med atkins bakemix).

JULEGODTERIER:

Sjokoladekonfekt / negerboller (med natreen).


Kokosboller/sjokoladeboller (kan lages på søtstoff).

Peanøtt og sjokoladekonfekt (valgfritt søtstoff).

Marsipan (fruktose).


Trøfler og mandeltopper.

Sjokoladedyppede nøtter eller frukt.

Kristians sterke usøtede delfiakake.

Delfiakakeoppskrift fra mat og helse.


OE Delfiakake.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 12:49   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Ah - takk! Der er det noe jeg kan prøve. Jeg tåler ikke fruktose, men de med splenda kan testes.

Du som er stor guru her... Du vet ikke tilfeldigvis om det er stor forskjell på Atkins bakemiks og ketolyse sin....?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 12:58   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ah - takk! Der er det noe jeg kan prøve. Jeg tåler ikke fruktose, men de med splenda kan testes.

Du som er stor guru her... Du vet ikke tilfeldigvis om det er stor forskjell på Atkins bakemiks og ketolyse sin....?

Aner ikke.... Har ikke vært borti atkins sin....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 14:37   #5
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Jeg bruker dem om hverandre, det er ikke noe problem.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:40   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Ciss - takk
:senderstorklem:
Da begynner vi å tikke oss mot jul... Gleder meg til ribbe.....

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:09   #7
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Fikk så lyst på pepperkaker i går. Det blir min første jul med endret kosthold, så har ikke forsøkt julebakst.

Ble vellykket syntes jeg, men er man sart kan krydderet dempes noe. Skal også bytte ut noe av splenda med Stevia eller sukrin neste gang.

75 g smør som smeltes
1/2 dl syrup ( brukte Vermont)
1 dl splenda
1/2 dl fløte
1 toppet kryddermål nellik
1 toppet kryddermål ingefær
1 kryddermål pepper
1 ts kanel
2 ts bakepulver
225 g bakemix (Pro 92)
3 ts thicken thin eller JBK

Blandet med sleiv og satte kaldt natten over, muligens ikke nødvendig.

Kjevlet ut i dag i ca 3- 4 mm tykkelse, og stekte midt i ovnen i 15 min ved 175 g.

Kjempetips: Kjevlet ut mellom to stk plast av slike vi brukte på overhead, før jeg brukte pepperkakeformene. Blir ikke noe søl.

Dette ble et ganske fullt brett.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"

Sist redigert av Adriane : 14-11-08 kl 16:11. Årsak: Oppga mengde
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 22:01   #8
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

*abbonerer*

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 16:14   #9
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Fikk så lyst på pepperkaker i går. Det blir min første jul med endret kosthold, så har ikke forsøkt julebakst.

Ble vellykket syntes jeg, men er man sart kan krydderet dempes noe. Skal også bytte ut noe av splenda med Stevia eller sukrin neste gang.

Miksa sammen deigen nå, med noen modifikasjoner. Har ikke så sansen for bakemiksen, så jeg brukte ca 50g mandelmel, 50 g kruskakli, 25g GI-block og 25g Hi-Maize, og bare 75g bakemiks.

Hadde også litt chilipulver i, for å spisse smaken litt (fin smaksforsterker her), og mer sukrin enn splenda. Siden chilien forsterker smaken litt, så har jeg ikke fullt så mye søtning i. Prøver også en liten touch kardemomme og litt koriander.

Deigen smaker supert, ligger i kjøl nå. Regner med å ta frem husmorhagla i morra, og kjevle dem ut.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:01   #10
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan lavkarbo julebakst?

Høres spennende ut med chili. Må prøves. Har i dag laget første omgang med Sara Bernhard og marsipan etter oppskrift her inne. Har lagt de i frysern, men det hjelper sikkert ikke.
Fikk en pakke fra Netrition i dag og trodde det var Carbalose som jeg hadde bestilt, men er nok blitt glemsk. I denne var det vitaminer og flytende Stevia Glycerite. Den var mye bedre enn den Stevia jeg har i pulverform.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har prøvd og lage lavkarbopai? Eressie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 29-01-12 23:19
Noen som har laget lavkarbo Pavlova? (Lavkarbomarengs?) Ludviginne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 21-10-10 16:27
Lavkarbo kinogodter ... Noen gode tips? Gracella Lavkarbo generelt 37 03-06-08 20:20
julebakst.. cilemora Dr Lindbergs 2 16-12-07 22:42
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no