Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frustrert ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-10, 12:58   #1
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Frustrert ...

Jeg går nå inn i min 4 ketoseuke. Den første uka var jeg veldig slapp, men bortsett fra en uke med sykdom er formen finfin.
Jeg har lest og lest alt jeg kommer over her inne, og gjør det jeg skal for at vekta skal gå ned, men det gjør den så og si ikke. Ok, max registrert vekt var 77,2 og min registrert er 71,5, så noe har skjedd, det ser jeg også. Men jeg hopper hele tiden opp og ned rundt 73,5, og det har jeg så og si gjort hele tiden. Jeg er aldri oppe på 76 lenger, det er bra, men hva er det egentlig som skjer? Jeg har gått ned i cm, så noe skjer, men jeg forstår ikke hvorfor kroppen min prøver å "tvinge" seg tilbake til 73,5.. Dette er også den vekta jeg har ligget på de siste 4 årene...
Jeg trener vekter og jogger mellom 3-5 dager i uka.

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:17   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ...

Jeg stopper opp vektnedgangen når jeg trener...

Jeg måtte også redusere kraftig på kcaloriene for å gå ned

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:55   #3
VesleKAri
Juniormedlem
 
VesleKAri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 34
VesleKAri er på en erverdig vei

Sv: Frustrert ...

Jeg også sliter med å gå ned. Jeg er i min andre uke og er i ketose. Spiser ca tre ganger om dagen, men går ikke ned et gram, Jeg legger ikke på meg heller. Er utslitt og ør i hodet.
Frokost: 2 egg med fløte og ost og majones.
Middag: Gjerne kottis med smør og seterrømme.
Kvelds: cc med ca 50g bær og fløte.

Jeg går ikke ned. Hvorfor?

__________________
Pass deg nå, nå kommer jeg å kjører på!
VesleKAri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbs/Ketose Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:01   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert ...

Hvis du nylig har begynt å trene, så kan det være at kroppen din bygger muskler. Du kan ha gått ned i fett og opp i muskler. Det kan i så fall forklare at cm blir mindre. Gi det litt mer tid, så skal du se at det løsner for deg også.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:18   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ...

Opprinnelig lagt inn av VesleKAri, her.

Jeg også sliter med å gå ned. Jeg er i min andre uke og er i ketose. Spiser ca tre ganger om dagen, men går ikke ned et gram, Jeg legger ikke på meg heller. Er utslitt og ør i hodet.
Frokost: 2 egg med fløte og ost og majones.
Middag: Gjerne kottis med smør og seterrømme.
Kvelds: cc med ca 50g bær og fløte.

Jeg går ikke ned. Hvorfor?

Etter personlig erfaring anbefaler jeg å telle kcalorier og karbo i et par dager og se hvordan du ligger an. Det kan hende du spiser for lite mat rett og slett til at kroppen din får satt i gang fettforbrenningen
Synes menyen din ser litt beskjeden ut

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:20   #6
sukkerdronningen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 16
sukkerdronningen er på en erverdig vei

Sv: Frustrert ...

Det er snart to uker siden jeg begynte å spise under 20 karb. Den første uken gikk jeg ned ca 2 kg, også stoppet det opp og jeg gikk opp ca 1 kg uten at jeg hadde gjort noen endringer i matveien. Når jeg kuttet enda mer ned på karbene gikk det litt ned med vekten igjen..

sukkerdronningen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:40   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert ...

Opprinnelig lagt inn av VesleKAri, her.

Jeg også sliter med å gå ned. Jeg er i min andre uke og er i ketose. Spiser ca tre ganger om dagen, men går ikke ned et gram, Jeg legger ikke på meg heller. Er utslitt og ør i hodet.
Frokost: 2 egg med fløte og ost og majones.
Middag: Gjerne kottis med smør og seterrømme.
Kvelds: cc med ca 50g bær og fløte.

Jeg går ikke ned. Hvorfor?

Jeg ser du følger Atkins. Da skal du ha 20 g karbohydrater fra grønnsaker til dagen i fase 1. (De første 2 uker.) Du skal ikke ha bær og jeg trodde heller ikke du kunne ha cc i en så tidlig fase. Du skal gradvis tilføre flere karbohydrater etter en bestemt oppskrift. Her kommer noen linker:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=74
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4338

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 00:21   #8
VesleKAri
Juniormedlem
 
VesleKAri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 34
VesleKAri er på en erverdig vei

Sv: Frustrert ...

Jeg begynte som Atkins, men det heller mer og mer mot ketolyse. Sjekket stixen nå og jeg er i ketolyse Men om jeg skal spise mer, så sprekker jeg. Skal man ikke spise til man er mett og spise igjen når man er sulten? Jeg synes jeg er mett støtt jeg nå. Skal jeg spise litt oftere og mindre? Ja, så sliter jeg med appetitten også. Jeg spiser jo en del melkeprodukter, kanskje jeg skal heller få i meg mer kjøtt med smør enn all fløten?

Allikevel er det utrolig digg å spise seg mett!!! Det er det lenge siden jeg har gjort

__________________
Pass deg nå, nå kommer jeg å kjører på!
VesleKAri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbs/Ketose Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:56   #9
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert ...

Jeg har nok liten muskelmasse ja, jeg har aldri klart en pushup i miitt liv( guttemetoden) og nå i løpet av 2 uker klarer jeg 20 ! Så det er nok en del muskler på vei inn ja....
Men. Er det "dumt" å være sulten? Når jeg kjenner meg sulten, bør jeg spise med en gang, eller gjør ikke det noe?

Det jeg bekymrer meg for (uten noe logisk grunnlag) er at kroppen min har funnet ut at hmmm, 73,5, det passer meg bra, her skal jeg være. Så driter kroppen i at jeg ikke er enig! Om dere skjønner... Det er kanskje teit å la vekta være veiledende, men sååå vanskelig å la være!!

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:49   #10
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Frustrert ...

Husk å få i deg nok vann. Jeg slet også med at vekta sto bom still, men så skjekka jeg mine mål og cm hadde forsvunnet her og der

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:59   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ...

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg har nok liten muskelmasse ja, jeg har aldri klart en pushup i miitt liv( guttemetoden) og nå i løpet av 2 uker klarer jeg 20 ! Så det er nok en del muskler på vei inn ja....
Men. Er det "dumt" å være sulten? Når jeg kjenner meg sulten, bør jeg spise med en gang, eller gjør ikke det noe?

Det jeg bekymrer meg for (uten noe logisk grunnlag) er at kroppen min har funnet ut at hmmm, 73,5, det passer meg bra, her skal jeg være. Så driter kroppen i at jeg ikke er enig! Om dere skjønner... Det er kanskje teit å la vekta være veiledende, men sååå vanskelig å la være!!

Et forslag - ikke heng deg opp i vekta i et par mnd. Følg kostholdet du har valgt, og tenk at dette vil du klare å leve på (med modifikasjoner) senere. Tren på oppskrifter, tenk igjennom alternativer i situasjoner det kan være vanskelig med lavkarbo osv. Få inn tankegangen slik at den føles naturlig.

Noen bruker veldig mye lengre tid på å få i gang fettforbrenningen enn
andre - 3 mnd er ikke uvanlig... For min del gikk det nok vel et halvt år....
Altså - spis korrekt i forhold til retningen du har valgt - vei deg annenhver uke - ta mål hver uke - og noter ned. La det så gå et par mnd - og se så hva som skjer

Jeg spiste lavkarbo i et halvt år uten å gå ned et gram - noe som var forferdelig frustrerende. Tilslutt karbo-sprakk jeg ikke med måte (og guuud hvor dårlig jeg ble...). Så kastet jeg meg over lavkarbo-litteraturen igjen - og prøvde spis-deg-slank, som er lavkarbo med lavkcalori. Dette ble MIN redning - og følger jeg slavisk går jeg ned litt under en kg pr uke. Ikke-slavisk betyr at jeg spiser lavkarbo - men større mengder - slik som på ferie - da står vekta stille.
Verd å nevne at jeg har 20 års jojo-slanking bak meg - så kroppen min er nok ikke så veldig stolt av meg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:10   #12
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert ...

Takk Nerthus
Jeg er nok påvirket av folk rundt meg som bare raser ned i vekt, samboeren min startet likt med meg og er ned 7 kg allerede...!
Jeg trives med kosten, og vet at jeg aldri kommer til å bli noen storkarbospiser igjen, det er det alt for mange andre fordeler til for at jeg vil. Som du sier, jeg har fått muskler!!
Så ok, jeg skal ikke la vekta være veiledende.
Pust dypt..... Det gjelder jo bare instilling, det som alt annet

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:19   #13
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Frustrert ...

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Takk Nerthus
Jeg er nok påvirket av folk rundt meg som bare raser ned i vekt, samboeren min startet likt med meg og er ned 7 kg allerede...!
Jeg trives med kosten, og vet at jeg aldri kommer til å bli noen storkarbospiser igjen, det er det alt for mange andre fordeler til for at jeg vil. Som du sier, jeg har fått muskler!!
Så ok, jeg skal ikke la vekta være veiledende.
Pust dypt..... Det gjelder jo bare instilling, det som alt annet

Jeg er veldig glad for deg at du har fått muskler - men de er heeeelt motsatt med meg. Jeg verker noe sinssykt i kroppen og føler at jeg mister muskelmassen. Har ingen krefter, kan bare så vidt løfte armene og klarer nesten ikke å gå oppe og ned trapper hjemme. Jeg tar alle ketolysekur mineraler, drikker ca 2 lt vann hver dag og har vært i ketose hele tiden. (mandag blir det 5 uker siden jeg begynte) Jeg har lest boken og fått mye råd her inne, men virker som ingenting hjelper...sukk Går ikke ned i cm heller...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:23   #14
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert ...

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg er veldig glad for deg at du har fått muskler - men de er heeeelt motsatt med meg. Jeg verker noe sinssykt i kroppen og føler at jeg mister muskelmassen. Har ingen krefter, kan bare så vidt løfte armene og klarer nesten ikke å gå oppe og ned trapper hjemme. Jeg tar alle ketolysekur mineraler, drikker ca 2 lt vann hver dag og har vært i ketose hele tiden. (mandag blir det 5 uker siden jeg begynte) Jeg har lest boken og fått mye råd her inne, men virker som ingenting hjelper...sukk Går ikke ned i cm heller...

Jeg drikker nærmere 5 liter vann om dagen, bare MÅ ha det hele tiden. Det tyder kanskje på at det er noe forskjellige greier som skjer i din og min kropp?
Jeg orker ikke trene hardt, men går du turer? Det hjelper meg en god del.
Men jeg må si at da jeg jogget for første gang på flere mnd, i ketose, løp jeg runden 15 min fortere enn sist. Jeg blir ikke sliten som før, på en måte..
Spiser du nok protein? Hmm... Jeg er desverre ingen ekspert i det hele tatt

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:38   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ...

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg er veldig glad for deg at du har fått muskler - men de er heeeelt motsatt med meg. Jeg verker noe sinssykt i kroppen og føler at jeg mister muskelmassen. Har ingen krefter, kan bare så vidt løfte armene og klarer nesten ikke å gå oppe og ned trapper hjemme. Jeg tar alle ketolysekur mineraler, drikker ca 2 lt vann hver dag og har vært i ketose hele tiden. (mandag blir det 5 uker siden jeg begynte) Jeg har lest boken og fått mye råd her inne, men virker som ingenting hjelper...sukk Går ikke ned i cm heller...


Forslag:
1. Skriv ned alt du normalt spiser (veiet) i et par dager - regn næringsinnhold og kcalorier. Spiser du alt for lite mat? Hvis du ligger ok an kcalorimessig - tja, mellom 16-2000 kcal pr dag feks - gå til neste punkt
2. Gå og ta en utvidet blodprøve hos legen, mulig det er ubalanse et sted.

Noen må gå gjennom bivirkninger lengre enn andre, men etter 5 uker burde det begynne å gå seg til. spiser du det samme som samboeren din? Kanskje din kropp trenger en litt annen måte å gjøre det på? Færre måltid? Flere måltid? Mere fett? Mindre fett? Dette er utfordringen for oss som ikke "raser" ned i vekt av generell lavkarbo, vi må pønske ut hva kroppen VÅR liker best

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:49   #16
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Frustrert ...

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg har nok liten muskelmasse ja, jeg har aldri klart en pushup i miitt liv( guttemetoden) og nå i løpet av 2 uker klarer jeg 20 ! Så det er nok en del muskler på vei inn ja....
Men. Er det "dumt" å være sulten? Når jeg kjenner meg sulten, bør jeg spise med en gang, eller gjør ikke det noe?

Det jeg bekymrer meg for (uten noe logisk grunnlag) er at kroppen min har funnet ut at hmmm, 73,5, det passer meg bra, her skal jeg være. Så driter kroppen i at jeg ikke er enig! Om dere skjønner... Det er kanskje teit å la vekta være veiledende, men sååå vanskelig å la være!!

Spis når du er sulten, fortsett treningen. Bruk målebånd, og observer hva som skjer med vekta, men ikke tro at kroppen har bestemt seg på å ruge på et bestemt tall. Den har nok ikke det. Jeg står også stille en periode når jeg øker på treningen, men i cm så krymper man jo der man vil krympe. Og pultselig har noen kilo forsvunnet i en jafs. Dette kommer til å gå bra :-)

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:53   #17
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert ...

Jeg er jo selv den störste talsmann for at kropper er ulike, så det er jo såå teit å sammenligne seg med andre. Og jeg SER forbedringer, jeg kjenner dem, så jeg bör väre fornöyd... Skal nok begynne å fölge rådet som står her, ikke veie meg hver dag !

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert Cathrine83 Ketolysekuren 25 11-02-09 17:57
Frustrert! sma Lavkarbo generelt 10 06-03-08 11:40
Frustrert.. Kajamoor Eurodiett 5 14-10-06 23:09
Jeg er så frustrert jankph Spis deg ned i vekt med Skaldeman 37 18-02-06 12:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no