Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Øke nedgangen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-03-07, 13:46   #1
MonicaA
Medlem

Medlem siden: Aug 2006
MonicaA er ny på veien

Øke nedgangen?

Heisann, håper noen har gode råd til meg.

Om 17 dager skal jeg ta bukplastikkoperasjon, og vil gå ned mest mulig frem til dette. Bør jeg tenke kalorier i tillegg til karber da, Atkins anbefaler vel å tenke på det dersom man går ned tregt. Jeg har ikke det problemet, har gått ned ca 40 kilo med lavkarbo, og går stort sett ned 700 gram per uke. Men nå har jeg litt mer hastverk trener spinning hver dag nå, trener og går fra 1 til 3 timer pr dag, og spiser mindre mat og mindre fett. Er det meningsløst? Er det noe vits i, for en periode på et par uker? Vil ikke gå opp igjen etter operasjonen heller, og da må jeg være i ro et par måneder...

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:48   #2
Snikende Saccosekk
Medlem

Snikende Saccosekk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Øke nedgangen?

Hvis du føler at du enda ikke er helt i mål med slanking så ville jeg vurdert å utsette operasjonen litt. Hvor langt er du unna målet ditt? Det ideele er jo at du er helt ferdigslanket før operasjonen slik at du ikke får enda mer løshud om et halvt år (eller hvor lang tid du bruker på resten).

Når DET er sagt så vil jo huden trekke seg inn litt av seg selv også så det er neppe noen krise om du opererer før du er helt ferdig. Andre her inne som har vært igjennom en operasjon har kanskje noen erfaringer med akkurat dette.

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:58   #3
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Har ikke mange kilo igjen , finpuss bare, og greit å ha noe "å gå på "når jeg må være rolig så lenge. Håper å gå ned ca fire-fem kilo på desse to ukene, om jeg er ekstra flink.. men er usikker på om det blir feil å tenke kalorier i tillegg til karbene for å få fortgang. Blir nok ingen utsettelse nei, har ventet lenge på dette og gleder meg stort

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:18   #4
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 41
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Det er 5 kilo de regner at man kan gå oppned uten at det skal få konsekvenser for huden etter op.
Skjønner godt at du vil ha litt å gå på, men så lenge det ikke er en spesiell vekt du må ned i for å få op., så tror jeg ikke jeg hadde stresset så veldig med det. Hvis du tar noe ekstremt nå, så vil du mest sannsynlig bare legge på deg det igjen etter operasjonen...

Også må jeg så at du har vært kjempeflink!! Gleder meg til jeg også kan ta en sånn operasjon

Gammel 13-03-07, 17:06   #5
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Hei må jo bare ønske deg lykke til,jeg skal opereres 23 april
....exiting.. gruer du deg? jeg skal og gjøre mitt beste nå for å
bli kvitt så mye som mulig før op. trene masse!!! men tror ikke
jeg orker noe ekstreme tiltak nå...

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 09:54   #6
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Takk for lykkeønskinger! Har bare lyst til å imponere kirurgen med nedgangen, siden jeg har skrytt så mye av lavkarbo.. Gruer meg litt Stinasol, jeg har aldri hatt smerter av noe slag før, så jeg vet ikke hvordan det blir.. Men gleder meg mest da Lykke til du også!

Gammel 14-03-07, 09:56   #7
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Imponerende vektnedgang begge dere også forresten!!

Gammel 14-03-07, 10:02   #8
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Jeg ville ikke stresset med å gå ned, rett og slett fordi det kan komme fort på igjen. Men spist vanlig lavkarbo og trent normalt

Da er jo kroppen mer forberedt på det som kommer etter operasjonen enn om man trener myyye mer enn vanlig.

Mindre mat er det iallefall ikke noe vits i å spise... det er jo litt av meningen med lavkarbo. Spis til du er passe mett

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 12:09   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Enig med Aline jeg, ikke stress med å gå ned. Og du bør heller øke litt på karbene, dvs. komme ut av ketose (dvs det andre kaller å spise "normalt") ca. 3-4 dager før du skal opereres. Om du fremdeles er i ketose da. En operasjon er en stresssituasjon for kroppen og det samme er sårheling. Spis lite stivelse, men frukt og grønnsaker etter operasjonen og etter en ukestid kan du starte på lavkarbo på nytt.

Torkil sier:

Opprinnelig lagt inn av Torkil

På sykehuset vil du uansett få glukose intravenøst i forbindelse med operasjonen ( full narkose) og da et det viktig at kroppen ikke er i ketose, da plutselig sukkertilførsel kan medføre forstyrrelser i væske og slatbalansen, spesiellt når det gis intravenøst.

Ønsker deg lykke til, det må være skrekkblandet fryd dette med mageplastik..... Jeg har også løs hud, men ikke så mye atdet er verdt å operere tror jeg !

Gammel 14-03-07, 13:53   #10
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Dere har vel rett i det... Men får litt panikk bare av tanken på å øke karber etter lang tid der jeg stort sett har vært i ketose. Og som nyfrelst treningsnarkoman frister det lite å trappe ned, spesielt med tanke på tiden etterpå når jeg er tvunget til å være i ro. Kanskje jeg går OPP et par kilo før operasjonen i steden for ned??? Før operasjonen må jeg jo faste, er jeg ikke like langt igjen da, i ketose?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett kan øke fettforbrenningen silje Nyheter / media 8 07-02-07 10:35
Når skal man øke karbohydrat inntaket? Sniff Ketolysekuren 2 06-09-06 13:38
Jeg skal øke litt på karbene.. manikken Lavkarbo generelt 11 25-05-06 14:06
Hvordan øke FETTET i kosten? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 02-12-05 00:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.