Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Forslag til dagsmeny?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-10, 09:25   #1
misstoril
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 13
misstoril er på en erverdig vei

Forslag til dagsmeny?

Hei. Skrev under marsstartere at jeg ikke spiser kjøtt og fisk og sliter med hva jeg skal spise... kan noen foreslå et eks på dagsmeny slik jeg kommer i ketose?

Tenkt litt selv, men synes vanskelig.

Frokost: Ett egg og tomater
Lunch: Salat
Middag: Salat
Kvelds: Yoghurt, men hva slags?
Og hva slags frukt i mellom, eller kan man ikke det?

Takker om noen kan hjelpe meg på vei Og ca hvor lang tid tar det før man kommer i ketose?

misstoril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 11:10   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til dagsmeny?

Skal godt gjøres om du kommer i ketose om du spiser frukt, det er sukker i skall om man setter det litt på spissen.

Et egg er ALT for lite til et måltid! Få i deg rundt 1g protein pr kg kroppsvekt, og mere fett i gram enn protein. Protein til ALLE måltider. Spis ikke bare salat.

Spis rent kjøtt, fisk, fugl, egg, cottage cheese, ikke ferdigkjøpte kjøttkaker og pølser.

Og les deg opp til kunnskap, du kan tydeligvis ikke noe og trenger kunnskap, gå gjenre på biblioteket og lån boka til Torkil Andersen:slank med ketolysekuren eller kjøp den.

Les også denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:07   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til dagsmeny?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Skal godt gjøres om du kommer i ketose om du spiser frukt, det er sukker i skall om man setter det litt på spissen.

Et egg er ALT for lite til et måltid! Få i deg rundt 1g protein pr kg kroppsvekt, og mere fett i gram enn protein. Protein til ALLE måltider. Spis ikke bare salat.

Spis rent kjøtt, fisk, fugl, egg, cottage cheese, ikke ferdigkjøpte kjøttkaker og pølser.

Og les deg opp til kunnskap, du kan tydeligvis ikke noe og trenger kunnskap, gå gjenre på biblioteket og lån boka til Torkil Andersen:slank med ketolysekuren eller kjøp den.

Les også denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Tror vel ikke hun spiste kjøtt og fisk og at det er derfor hun syntes det var vanskelig å finne riktig mat

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:29   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Forslag til dagsmeny?

Opprinnelig lagt inn av misstoril, her.

Hei. Skrev under marsstartere at jeg ikke spiser kjøtt og fisk og sliter med hva jeg skal spise... kan noen foreslå et eks på dagsmeny slik jeg kommer i ketose?

Tenkt litt selv, men synes vanskelig.

Frokost: Ett egg og tomater
Lunch: Salat
Middag: Salat
Kvelds: Yoghurt, men hva slags?
Og hva slags frukt i mellom, eller kan man ikke det?

Takker om noen kan hjelpe meg på vei Og ca hvor lang tid tar det før man kommer i ketose?

Hei,
I og med at det ikke er så mange vegetarianere her inne så har jeg lagt inn det meste av de linkene jeg har funnet som svar til eg i Mars-startere tråden, håper du finner litt inspirasjon til vegetar-lavkarbo der. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31880
Som imse sier så er frukt ikke akturlt dersom du skal spise ketogent. De aller, aller fleste kommer i ketose i løpet av 2-3 dager. Dersom du tester med stix så skal du teste om kvelden minst 2 timer etter siste måltid. Når det gjelder yogurth så er det mange som spiser Tyrkisk yoghurt da den innholder mindre kh en mange andre merker.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 20:52   #5
misstoril
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 13
misstoril er på en erverdig vei

Sv: Forslag til dagsmeny?

ja takk det er derfor jeg synes det er vanskelig! Spes å få i meg nok proteiner. Og fett. Og har veldig vanskelig for å kutte ut frukt :/ Men skjønner jo jeg må det da! Tenkte å bake dette proteinbrødet da... er vel en del fett i det og.

misstoril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 21:52   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til dagsmeny?

Nøyaktig hva kan du spise? Kan du spise egg? Cottage cheese? Fugl? Dette er gode proteinkilder...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 22:02   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Forslag til dagsmeny?

Bruk avokado for alt det er verdt (det er jo til og med en frukt) F.eks. kan du lage en blandet salat med egg, avokado og rikelig med olivenolje eller annet fett. Bruk generelt mye fett som smør, cocosa (kokosfett) og olivenolje. Men virker som du kan ha nytte av å lese deg litt opp på ketogent kosthold, ja! Lykke til

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den perfekte dagsmeny Evah Ketolysekuren 2 16-02-09 10:26
Dagsmeny Selma Dr Lindbergs 2 15-02-08 14:34
Dagsmeny nettie Ketolysekuren 15 05-09-07 15:56
Dagsmeny, ser den grei ut? L.S Dr Lindbergs 2 29-07-07 21:58
Dagsmeny polvott Spørsmål og svar 3 08-03-06 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no