Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor veiedag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-07-10, 00:33   #1
Tor Nado
Juniormedlem

Tor Nado sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Tor Nado er på en erverdig vei

Hvorfor veiedag?

Ser at det snakkes om veiedag i flere tråder.
Er det noe galt i å veie seg hver dag ?
Hva er filosofien bak å ha bestemte dager ?

Tor Nado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neo Atkins Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 02:20   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor veiedag ?

Endel av oss syns det er enklere å følge nedgangen når man veier seg en bestemt dag.
Det vil alltid være variasjoner opp og ned, og det kan stresse endel når vekta går opp

Gammel 04-07-10, 06:28   #3
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Er nok ikke så mye hvilken dag man veier seg folk er opptatt av, men mer det at mange veier seg en dag i uka - for mange syns det er altfor stressende å se avvikene fra dag til dag hvis det er daglige veiinger. Selv om vi VET at det som varierer fra dag til dag mest handler om vann og tarm-innhold - så blir mange frustrerte likevel.

For kvinner - i forhold til menssyklus osv. - så ville det kanskje vært mest ideellt å veie seg bare en gang i måneden? Og styre unna pre-tiden og midt-i-tiden osv - men så tålmodige er nok ikke så mange av oss

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 07:33   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg skjoenner ikke vitsen med aa veie seg hver dag, vekten vil jo som de over her sier, variere hver dag pga. tarminnhold, salt i maten, syklus osv. Man kan selvsagt veie seg hver dag om man vil, men for meg er det poenglost. Jeg veide meg hver 7. 14. dag da jeg gikk ned i vekt, da fikk jeg alltid vektnedgang og det var motiverende.
Noen blir fullstendig stressa av aa veie seg hver dag, de blir hysteriske om de har gaatt opp 100 gram fra dagen foer, da boer de absolutt veie seg sjeldnere. For andre er det problemfritt, men jeg ser ikke vitsen.

Tastaturet mitt er helt merkelig, saa jeg mangler plutselig de tre siste bokstavene i alfabetet.

Gammel 04-07-10, 10:37   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tastaturet mitt er helt merkelig, saa jeg mangler plutselig de tre siste bokstavene i alfabetet.

Sjekk om tastaturet ditt har skiftet fra NOrsk til ENgelsk... (kontrollpanel-tastatur)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 10:45   #6
Tor Nado
Juniormedlem

Tor Nado sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Tor Nado er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det vil alltid være variasjoner opp og ned, og det kan stresse endel når vekta går opp

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

dag til dag mest handler om vann og tarm-innhold - så blir mange frustrerte likevel.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Noen blir fullstendig stressa av å veie seg hver dag, de blir hysteriske om de har gått opp 100 gram fra dagen før,

Takk for svar.
Joda, jeg kjøper den, og må vel inrømme at det har hendt med meg også.

Sist redigert av Tor Nado : 04-07-10 kl 11:09.
Tor Nado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neo Atkins Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 11:54   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Sjekk om tastaturet ditt har skiftet fra NOrsk til ENgelsk... (kontrollpanel-tastatur)

Det hadde det, men stod oppført på norsk på innstillinger og det nyttet ikke å verken skifte, restarte pcen eller noe som helst. Pcen er helt rar. Nå har mannen fikset det, etter mye banning og stress, hehe.

Gammel 04-07-10, 13:04   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor veiedag?

Jeg veier meg hver dag, men så fortviler jeg ikke over normalvariasjonene heller, faktisk har jeg lært ganske mye om kroppen min og hvordan den reagerer på ting ved å gjøre det sånn, men jeg er helt enig i at dersom man tilter over å ha gått opp hundre gram eller to i løpet av natta, så bør man la vær.
Jeg for min del ble superstressa over å veie meg én dag i uka, og alt sto og hang på den dagen, og jeg kunne gå hulmaga til langt på dag sånn i tilfelle jeg kunne tømme meg litt ekstra bare for å få en sårt ønsket nedgang. Men så sto jeg stille en stund også, så det hadde nok en del å si. Men vi er uansett skrudd forskjellig sammen, og essensen er vel at man må finne en måte som ikke stresser en.
I tillegg skriver jeg vekta hver dag inn i en graf over fjorten dager, og regner ut et gjennomsnitt, sånn ser jeg i et større bilde at det faktisk skjer noe .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 13:27   #9
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg veier meg hver dag, men så fortviler jeg ikke over normalvariasjonene heller, faktisk har jeg lært ganske mye om kroppen min og hvordan den reagerer på ting ved å gjøre det sånn, men jeg er helt enig i at dersom man tilter over å ha gått opp hundre gram eller to i løpet av natta, så bør man la vær..

Signerer på den. Jeg kan f.eks lettere anslå når jeg får EL etc på den måten, fordi jeg øker en kilo i vekt dagen før.

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 14:10   #10
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg veier meg mange ganger om dagen, men det er mest for å følge med "vannbestanden" i kroppen. Regner med all denne veiinga er snart unødvendig da jeg er blitt flinkere til å kjenne når kroppen begynner lagre for mye vann.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veiedag fredag karboking Fysisk og mental helse 5 18-01-09 14:11
Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag? Lisekir Spørsmål og svar 10 17-04-08 22:36
Ny uke over og ny veiedag Livsglede Ketolysekuren 14 15-04-08 21:29
Veiedag ..... Nille Livets lyse side 7 13-09-05 12:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.