Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Legger merke til, og husker også godt fra da jeg selv startet med eurodietten første gang, at ordene slanking, ferdig slanket og lingnende stadig er i bruk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Når jeg begynte med ketolyse i 2007, var det for å slanke meg. Gå på slankekur |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Jeg har vel i størst mulig grad prøvd å ikke bruke slanke-ordet, litt fordi jeg la om kostholdet først og fremst pga helsa. Da blir slanking bare en liten del av det hele. Jeg arresterer også folk som ytrer ting som at jeg har slanka meg, nå er jeg vel ferdigslanket etc. Jeg har fortsatt ca 8 kg overvekt, og er veldig realistisk i forhold til det å komme meg lengst mulig unna helseproblemene som overvekten førte med seg, men tenker i grunn ikke så mye på det som slanking, selv om det selvfølgelig har hatt noe å si for hvordan jeg ser meg selv i tillegg til det med helsa, nå som jeg har gått ned godt over tjue kg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Akkurat nå, så slanker jeg meg.. Den varige kostholdsomlegginga tar jeg når jeg er ferdig med det. Skal jo fortsette å spise ganske likt, men har mer enn nok jobb med å konsentrere på å gå ned nå..
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Tja.. Jeg har varig lagt om kostholdet. Men jeg er ikke ferdig slanket. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Tja... det blir litt feil formulering, eller sammenheng, synes jeg. Jeg anså min egen overvekt som et helseproblem først og fremst (i motsetning til noe rent kosmetisk, liksom) og dermed blir vektnedgang - slanking - den nødvendige "behandlingen", uansett hvordan det vris og vendes på. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke samtidig har ansett det som livsstilsendring fra starten av - vekttap er jo ikke den eneste positive effekten av å spise LCHF. Det jeg mener å si er vel at livsstilsendringen og slankingen er to forskjellige ting i hodet mitt, bare at det ene lykkeligvis er en naturlig følge av det andre!
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Jeg har kviet meg veldig på å bruke ordet slanking i sammenheng med meg selv. Jeg ble forsøkt slanket av leger da jeg var 12-13 år, og det står fortsatt for meg som en såpass traumatisk opplevelse at jeg den gang svergert på at jeg ALDRI skulle slanke meg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Jeg har også blitt satt på slankekurer/slanking (sultekurer) av leger, og dermed har hele slanke-konseptet og spesielt selve ordet fått veldig negativ betydning for meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Ett år stemmer sånn passe bra med meg også |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Jeg har lagt om kostholdet for resten av livet, og blitt FRISK!
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Helt ærlig, jeg tenkte vel "slanking" helt i starten, da jeg veide 96 kilo og var syk og deprimert, men fokuset flyttet seg ganske fort da jeg oppdaget alle helsegevinstene ved kostholdet, og at jeg ble frisk fra en hel haug med diagnoser, sykdommer og vondter i kroppen.
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?
Wow Nicpins, har du virkelig gått ned fra 96 kilo til 56. Det er jo helt utrolig. Hvor lang til har du brukt? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Du verden det var flott å høre. Synes det er så hyggelig å høre om de som kommer helt ned i ønskevekt etter overvekt. Jeg har selv en drøm om å komme under 70 og i tickeren har jeg satt 65 for å ha noe å strekke meg etter. Blir spennende å se hvor vekta mi stabiliserer seg til slutt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"?Jeg kaller det nå kun slankekur når jeg fråtser i fete ting forran andre
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? | Borealis | Lavkarbo generelt | 4 | 02-11-10 14:14 |
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! | donjuanwannabe | Atkins kosthold | 17 | 21-09-09 19:26 |
Din opplevelse med lang "sprekk" på ketolysekuren? | Bixen | Ketolysekuren | 8 | 07-06-09 13:38 |
"Gladartikkel" om slanking i Norsk Ukeblad | Torkil | Ketolysekuren | 2 | 26-05-09 15:30 |
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? | tonemor | Ketolysekuren | 1 | 29-08-08 10:59 |