Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Min frokost. Er den for drøy?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-10, 11:24   #1
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Min frokost. Er den for drøy?

Dagens frokost. Er den ok?

Omelett:
5 medium store egg
En dæsj fløte
125 g Gräddost
67 g parmesan
stekt i ca 70 g meierismør
ca 10 g. solsikkekjerner
2 ss olivenolje.
Litt limesaft

Det her resulterte i ca 1966 kcal. HJELP! Nå ble det riktignok litt mer smør og parmesan enn jeg pleier, og det er vel oftere jeg bruker 4 egg enn 5, men... Hallo. Nå skal vi vel ikke telle kalorier, men frokosten i dag ga meg mer energi enn samboeren skal spise i løpet av en dag. (Idioten får kostholdshjelp fra ei dame på Sats. )

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:31   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Dagens frokost. Er den ok?

Omelett:
5 medium store egg
En dæsj fløte
125 g Gräddost
67 g parmesan
stekt i ca 70 g meierismør
ca 10 g. solsikkekjerner
2 ss olivenolje.
Litt limesaft

Det her resulterte i ca 1966 kcal. HJELP! Nå ble det riktignok litt mer smør og parmesan enn jeg pleier, og det er vel oftere jeg bruker 4 egg enn 5, men... Hallo. Nå skal vi vel ikke telle kalorier, men frokosten i dag ga meg mer energi enn samboeren skal spise i løpet av en dag. (Idioten får kostholdshjelp fra ei dame på Sats. )

Jeg må bare spørre....orket du hele?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:32   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Hvor mange ganger tenker du å spise per dag?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:32   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

om det er for mye i forhold til lavkarbo , skal ikke jeg uttale meg om ,
men jeg hadde hatt frokost i tre dager ut av den porsjonen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:37   #5
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hvor mange ganger tenker du å spise per dag?

Tja. Middag og litt til kvelds, kanskje.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:38   #6
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Den eneste som vet om dette var for mye er vel egentlig du. Dersom du var behagelig mett etter å ha spist var det antakelig greit. Om du derimot kjente deg veldig mett var det for mye. Så enkelt, og så vanskelig

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:38   #7
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Jeg må bare spørre....orket du hele?

Åjada Men nå er jeg mett!

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:38   #8
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Tja. Middag og litt til kvelds, kanskje.

Det viktige nå er jo at du ikke spiser til middag igjen med mindre du faktisk er sulten da.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:39   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

må bare spørre...hvor mett ble du av dette?? Hilsen ei som lager omelett av to egg og spiser halve :P

Anyhow, om du ble passe mett, da er den passe, er du stappa ble det for mye. Om du er mett til i morgen på denne frokosten så gjør det jo ingenting.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:40   #10
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Den eneste som vet om dette var for mye er vel egentlig du. Dersom du var behagelig mett etter å ha spist var det antakelig greit. Om du derimot kjente deg veldig mett var det for mye. Så enkelt, og så vanskelig

Du har så rett. Jeg føler meg ikke stapp, men det var nok litt i overkant. Kanskje stappen kommer etter en Cappuchino med 50-50 fløte og H-melk

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:43   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Det er jo noen som faktisk spiser bare en, eller kanskje to ganger/dag, og vi er forskjellige, men jeg kjenner at jeg blir mett av å bare tenke meg omeletten din

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:54   #12
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Det er jo noen som faktisk spiser bare en, eller kanskje to ganger/dag, og vi er forskjellige, men jeg kjenner at jeg blir mett av å bare tenke meg omeletten din

Hehe. Jeg spiser vel to-tre ganger om dagen. I går var det en litt mindre variant av omeletten, en edruelig mengde får-i-kål til middag. Tre glass hvitvin og en vanlig øl (FYH) sammen med NHL 11 (Jeg tapte! ). Til kvelds ble det litt ost og skinke. Hmmm. Jeg spiser vannvittig mye mat...

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:58   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Du spiser vanvittig mye mat, med den er også veldig fet. Og så hva? Frokosten så veldig sunn ut, og om du blir mett og trenger så mye mat, så er det vel bare sånn.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 12:04   #14
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Du spiser vanvittig mye mat, med den er også veldig fet. Og så hva? Frokosten så veldig sunn ut, og om du blir mett og trenger så mye mat, så er det vel bare sånn.

Det er nok bare sånn. Fikk bare vannvittig sjokk da jeg så hvor mye energi jeg faktisk fikk i meg til frokost. Men... Trenger nok ikke SÅ mye mat. Ble litt voldsom frokost i dag, men da bør det holde en stund

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 14:40   #15
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Nå er jeg sulten igjen. Tihi

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 14:47   #16
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

men jeg kjenner at jeg blir mett av å bare tenke meg omeletten din

Det hørtes ut som en genial måte å slanke seg på for de som sverger til lavkalori! Fort deg og ta patent på den

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 14:54   #17
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Det hørtes ut som en genial måte å slanke seg på for de som sverger til lavkalori! Fort deg og ta patent på den

Det høres veldig trist ut!

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 15:32   #18
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Nå er jeg sulten igjen. Tihi

Og hva har du spist denne gangen? *nysgerrig*

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:00   #19
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Og hva har du spist denne gangen? *nysgerrig*

Ingenting foreløpig, men nå er jeg NØDT til å spise. Holder på å dø av sult, og er sinna og gretten

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:23   #20
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Hva er startvekta di, og hvor mye skal du gå ned?
har du holdt på lenge, har du gått ned noe?
Selv spiser jeg 175gr bacon og 1-2 egg til frokost i 7-8 tida om morgenen. Og middag 4-5 tida. Og det er det.
Mulig det er forlite, for vekta står stille.
Mvh Grovsnus.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:37   #21
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Hva er startvekta di, og hvor mye skal du gå ned?
har du holdt på lenge, har du gått ned noe?
Selv spiser jeg 175gr bacon og 1-2 egg til frokost i 7-8 tida om morgenen. Og middag 4-5 tida. Og det er det.
Mulig det er forlite, for vekta står stille.
Mvh Grovsnus.

Jeg er 178 cm høy og veide 85 kg i mange år. Er MANN Vet ikke helt hvor langt ned jeg skal jeg, men rundt 70 tror jeg ikke er helt feil. Jeg var VELDIG tynn på VGS og folkehøgskole pga manglende matlyst ol. Har sloss mot depresjoner siden VGS, og har lagt på meg sikkert 15 kg etter folkehøgskolen. Mye på grunn av medisiner. Og så er jeg veldig glad i øl

Har holdt på siden starten av august, og ligger nå på ca 76-77 kg. Er vel ikke helt dårlig det? Det går tregt nå, men det er ikke så nøye i grunn.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:26   #22
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Nå er middagen spist

190 g kjøttdeig stekt i en stor ss EV kokosolje av merket PadMax
45 g hvitost fra First Price. (ÆSJ!!!! Har bare spist Gräddost de siste mnd)
70 g tomat
50 g rød paprika
67 g olivenolje.

Kjøttdeigen ble krydra med cayennepepper, hvitløkspulver, tørket ingefær, karry, tandoribqgreier og salt/pepper.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:05   #23
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Etter ei sund så vil kroppen "forsvare" seg, og nekte å gå ned-platå kalles det. Men etter ei sund så kommer forbrenninga igjen og du vil fortsette nedgangen. Men det er mulig at kroppen din har funnet "sin" vekt, og ikke vil mere ned. Selv om du vil.
Ha en fin dag.
Mvh Grovsnus.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:12   #24
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Nå er middagen spist

190 g kjøttdeig stekt i en stor ss EV kokosolje av merket PadMax
45 g hvitost fra First Price. (ÆSJ!!!! Har bare spist Gräddost de siste mnd)
70 g tomat
50 g rød paprika
67 g olivenolje.

Kjøttdeigen ble krydra med cayennepepper, hvitløkspulver, tørket ingefær, karry, tandoribqgreier og salt/pepper.

Var hvitosten av den ferdig raspede typen? Jeg kjøpte den nemlig, og fant ut at den hadde jo masse tull og tøys i seg! Potetmel og sånn...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:23   #25
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Min frokost. Er den for drøy?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Etter ei sund så vil kroppen "forsvare" seg, og nekte å gå ned-platå kalles det. Men etter ei sund så kommer forbrenninga igjen og du vil fortsette nedgangen. Men det er mulig at kroppen din har funnet "sin" vekt, og ikke vil mere ned. Selv om du vil.
Ha en fin dag.
Mvh Grovsnus.

Om kroppen vil veie 76-77 kg er det i orden for meg, men selv tror jeg nærmere 70 er mer riktigt. Men men. Det gjenstår å se Uansett feil å spise SÅ mye. Det er jo galskap

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drøy kampanje fra Ralph Lauren Lillevoff Nyheter / media 5 15-10-09 18:28
Hva til frokost? Sneakers Induksjonen 1 09-02-09 08:54
En drøy uke på kur ... Nå står alt stille! Ista Ketolysekuren 15 04-07-08 21:38
Frokost ivalodia Ketolysekuren 3 03-06-07 20:23
Frokost slankern Eurodiett 5 16-08-06 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no