Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når vekta ikke går nedover ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 00:51   #1
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Når vekta ikke går nedover ...

Jeg vet at det er millioner med tråder rundt samme tema. Spesielt i disse dager
Og jeg ser at de samme svarene går igjen til de fleste. Altså, man minker i cm, man blir sunnere, friskere, bedre energi, penere hud osv osv. Det er klart "bivirkningene" av lavkarbo er mange, og positive!!
Men, dessverre så er det sånn at i noen tilfeller, så brukes kun bmi som måleenhet... Hva gjør man da?? Da hjelper ikke det at buksa som ikke passa i fjor nå endelig passer, eller man har gått inn flere cm på armene el.

Jeg ønsker å få fjernet overflødig hud, men blir ikke engang vurdert med en bmi på 30. Henvisningen fra legen min blir kasta pga altfor høy bmi... Så, da hjelper de andre tingene meg lite... Jeg har krympa i cm, men ikke i bmi

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 01:09   #2
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta ikke går nedover...

Da må man finne den retningen som gjør at man går ned i vekt, alle dietter virker ikke på alle . Selv endte jeg opp med ed etter måneder uten å komme noen vei. Er langt ifra i mål, men har nå bmi på 28, så det går rette veien. Lykke til.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 01:14   #3
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Synes det er vanskelig å vite hva som virker for meg...eller, dvs det er vanskelig å eksperimentere uten egentlig å vite hva man bør endre osv

Gammel 14-02-11, 01:24   #4
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Kan ikke legen måle fettprosent og legge ved søknaden? Eller legge ved et skriv?
Føler du selv at du er ferdigslanket?
Jeg synes det er veldig rart om legen din ikke kan hjelpe deg med søknaden.. han burde jo være interessert i en sunn pasient, og dermed prøve å unngå at du sulter vekk musklene for å tilfredsstille kravene....

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 01:27   #5
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Et spm til, hvor lenge har du stått stille?
Hva med å prøve atkins induksjon for å rense litt opp, og se om det er noen matvarer du ikke tåler?

Nybegynnerinfo!

Gammel 14-02-11, 01:45   #6
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Kan ikke legen måle fettprosent og legge ved søknaden? Eller legge ved et skriv?
Føler du selv at du er ferdigslanket?
Jeg synes det er veldig rart om legen din ikke kan hjelpe deg med søknaden.. han burde jo være interessert i en sunn pasient, og dermed prøve å unngå at du sulter vekk musklene for å tilfredsstille kravene....

Legen min har sendt en henvisning hvor han skriver at han mener jeg er en skikket kandidat..men plastikkirurgen sendte henvisningen i retur pga for høy bmi. Han la til at han kan utføre inngrepet som en privat affære, men da må jeg altså betale det selv

Gammel 14-02-11, 01:46   #7
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Et spm til, hvor lenge har du stått stille?
Hva med å prøve atkins induksjon for å rense litt opp, og se om det er noen matvarer du ikke tåler?

Har stått stille siden i høst..eller dvs, jeg gikk ned 1,5 kg på 1 uke i januar, men la på meg 1 kilo igjen uka etter når jeg speeda opp treninga. Så, totalt siden i høst har jeg gått ned 0,5 kg

Gammel 14-02-11, 02:33   #8
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Om du ikke går ned mer på ketolyse, kan du jo prøve å skifte filosofi og følge reglene for valgt filosofi en god stund og se om det skjer noe da, om du da ikke føler deg ferdig slanket, slik aline lurte på. Føler du at du er i mål kan jeg forstå fortvilelse over manglende godkjenning av operasjonen. Føler du derimot du ønsker selv også at du kom ned i vekt- skift filosofi og sats det du har på å følge den. Lykke til !

Gammel 14-02-11, 02:38   #9
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Om du ikke går ned mer på ketolyse, kan du jo prøve å skifte filosofi og følge reglene for valgt filosofi en god stund og se om det skjer nor da, om du da ikke føler deg ferdig slanket, slik ailine lurte på. Føler du at du er i mål kan jeg forstå fortvilelse over manglende godkjenning av operasjonen. Føler du derimot du ønsker selv også at du kom ned i vekt- skift filosofi og sats det du har på å følge den. Lykke til !

Jeg synes det er vanskelig....har i grunnen bare satt meg 100 % inn i ketolyse.. Er den egentlig veldig forskjellig fra for eksempel Atkins? Jeg kjøpte faktisk Atkins boka i går, så jeg skal lese den så snart!!
Jeg føler egentlig at jeg ser ok ut, men det er klart, den fortsatt høye vekta preger meg nok litt og. Selv om jeg i utgangspunktet hadde vært strålende fornøyd med bare å gå ned kanskje 4-5 kilo, så vil tallet på vekta også da være høyt...så det er nok mest pga det at jeg vil ned mer

Gammel 14-02-11, 05:52   #10
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Jeg kan ikke noe om atkins, men de har jo egne grupper for en mengde retninger her inne, så klikk deg inn på de forskjellige og les i veg til du finner det sin virker mest fristende å prøve. Eller fortsett på ketolyse med noen forandringer, kutt ut noe over lengre tid og se hva som skjer. Brøderstatninger eller nøtter er typiske ting dom KAN være partystoppere .

Gammel 14-02-11, 06:07   #11
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Jeg spiser ikke brøderstatninger...men spiser endel nøtter(mandler og paranøtter)flere ganger i uka. Skal prøve å kutte det ut en periode. Jeg jobber så mye at jeg ikke har tid til å lese masse bøker... så det "enkleste" hadde nok vært og holdt meg til denne ketolysen som jeg føler jeg kan. Men, det er klart, rikker ikke vekta på seg, så må jeg sette meg inn i noe annet... Det skal virkelig ikke være enkelt

Gammel 14-02-11, 06:25   #12
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Nei, det er alt annet enn enkelt for endel av oss !

Gammel 14-02-11, 06:39   #13
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Nei dessverre

Jeg har lest kjapt nå over induksjon på Atkins...og de eneste forskjellene fra hvordan jeg spiser nå er at jeg må kutte ut nøtter og koffein...i grove trekk. Har ikke fått lest hver eneste detalj, men jeg skal starte med å kutte ut de to, så får man bare håpe....

Gammel 14-02-11, 06:49   #14
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Gammel 14-02-11, 13:35   #15
Aline
Admin

Aline sin avatar

Sv: Når vekta ikke går nedover ...

På atkins induksjon skal du kutte mest første ukene, for så å øke på med et bestemt antall karb pr uke. Og økningen skal foregå med de nye matvarene du har lov til å spise

Og når du stagnerer i vekten, så får du muligens et tegn på at det er noe du har lagt til som du ikke tåler så godt. Det tar kanskje litt tid i planlegging, men om du har tid, så anbefales det

Link: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270
Der så jeg ikke noe om matvarestigen etter første uken/ukene.

Men en helt ren uke, 100% etter boken burde hjelpe

Nybegynnerinfo!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye? Kamelen Spørsmål og svar 25 26-10-10 12:32
Vekta går nedover *Missmaya* Ketolysekuren 11 26-05-08 21:10
Endelig går vekta nedover Smurfine Lavkarbo generelt 8 12-03-08 10:10
Vekta rikker seg ikke ... cathrine Induksjonen 5 15-01-08 21:08
Når vekta ikke går ned... og det snart er jul Huldr Generell diskusjon 50 29-11-05 09:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.