Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor er det ok med null sukker?Man skal jo spise opptil 25 g karbohytrater, men ikke sukker. Dette reagerer mannen min på da han mener hjernen vår må ha sukker. Kan noen forklare dette på en lettfattelig måte så jeg har noe å slå i bordet med? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening!
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det ok med null sukker?Sukker er det som gir raskest blodsukkerstigning, og vi ønsker en lavest mulig stigning. Dessuten trenger IKKE hjernen sukker, den kan fint klare seg på ketoner (som ser ut som sukkermolekyler bare speilvendte). Forøvrig er det en vedlig liten del glukose hjernen behøver, og denne lager kroppen selv.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det ok med null sukker?
Sukker er karbohydrat...stivelse er også karbohydrat og sukkeralkoholer er også karbohydrat..... Les deg opp på hva som er hva og slå mannen din i kunnskaper...... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det ok med null sukker?Du kan goså gi han denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Null utslag på stixen, skjønner ikke hvorfor | Stellamor | Ketolysekuren | 4 | 25-05-09 22:01 |
Hvorfor skal det vært sukker i alt? | Schmoopy | Ketolysekuren | 13 | 26-01-09 09:32 |
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... | miss_celica_83 | Lavkarbo generelt | 2 | 23-05-07 17:53 |
Null sukker? | moea | Spørsmål og svar | 3 | 06-06-06 11:22 |