Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
Linfrø- eller rapsolje?Skal bestille no' greier fra lindberg og lurer på om jeg skal slenge med noe oljeting med det samme. Men hva er best? Både på bruksområder og smak? |
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De sier at rapsolje er smakløs.. Og det trodde jeg også, inntil jeg stekte mais (!) i det for noen uker siden, vi skulle ha taco. Kjæresten kom på kjøkkenet, og mente det luktet fisk - og da luktet jeg nedi panna, og de staaaank
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Hvor: Rogaland
Det spørs vel hvilken sammensetning du ønsker på fettsyrene?? Linfrøoljen har en frøaktig/kornlignende smak (ja nettopp ja, linfrø smak!). Rapsoljen skal ikke smake/lukte fisk! da er den gammel/ødelagt! Den skal smake mer som smør har jeg forstått (har ikke smakt den selv. Linfrøoljen har omtrent 3 deler omega-3 per del omega-6, og rapsoljen har omtrent to deler omega-6 per del omega-3. Kan tenke meg at rapsoljen er mer stabil (holder seg litt bedre) enn linfrøoljen, fordi rapsoljen har mer enumettede fettsyrer. Linfrøoljen har lite både av mettede og enumettede, så den er relativt ustabil. Bra at den selges stort sett i små flasker da! Oppbevar i kjøleskap!
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Signerer Dingpot's innlegg. Rapsolje som smaker fisk er gammel og harsk. Jeg bruker den til steking og marinader - det funker flott. Kjøpte Lindberg sin sist, og den smakte bedre enn de andre jeg har prøvd.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
var og kjøpte lindbergs rapsolje istad, og synes den lukter rart..
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mål! | HP | Generell diskusjon | 44 | 12-12-09 15:00 |
Hva Er Det Som Feiler Meg | hannahgamlem | Induksjonen | 26 | 14-12-04 10:04 |
forslag til dagsmenyer på atkins? | raven | Induksjonen | 7 | 05-10-04 04:12 |
Reglene for induksjonen | HP | Induksjonen | 0 | 13-02-04 22:46 |